Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT-CADRU din 23 ianuarie 2003  de organizare si functionare a serviciului public de asistenta sociala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT-CADRU din 23 ianuarie 2003 de organizare si functionare a serviciului public de asistenta sociala

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 81 din 7 februarie 2003

ART. 1
(1) Serviciul public de asistenta socialã de la nivelul judeţelor, respectiv al municipiului Bucureşti, denumit în continuare serviciu public de asistenta socialã, se organizeazã în subordinea consiliului judeţean, respectiv a Consiliului General al Municipiului Bucureşti.
(2) Serviciul public de asistenta socialã are rolul de a asigura la nivel judeţean, respectiv la nivelul municipiului Bucureşti, aplicarea politicilor şi strategiilor de asistenta socialã în domeniul protecţiei familiei, persoanelor singure, persoanelor varstnice, persoanelor cu handicap, precum şi a oricãror persoane aflate în nevoie.
(3) În vederea realizãrii atribuţiilor prevãzute de lege serviciul public de asistenta socialã îndeplineşte, în principal, urmãtoarele funcţii:
a) de strategie, prin care asigura elaborarea planurilor de asistenta socialã pentru prevenirea şi combaterea marginalizarii sociale şi a programelor de acţiune antisaracie, pe care le supune spre aprobare consiliului judeţean, respectiv Consiliului General al Municipiului Bucureşti;
b) de coordonare, prin care stabileşte mãsuri pentru dezvoltarea strategiilor de intervenţie în sprijinul persoanelor aflate în nevoie şi de prevenire a situaţiilor de marginalizare şi excludere socialã la nivelul judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti;
c) de administrare a fondurilor pe care le are la dispoziţie;
d) de colaborare cu serviciile publice descentralizate ale ministerelor şi instituţiilor care au responsabilitãţi în domeniul asistenţei sociale, cu serviciile publice locale de asistenta socialã, precum şi cu reprezentanţii societãţii civile implicaţi în derularea programelor de asistenta socialã;
e) de execuţie, prin asigurarea mijloacelor umane, materiale şi financiare necesare pentru implementarea strategiilor cu privire la acţiunile antisaracie, prevenirea şi combaterea marginalizarii sociale, precum şi pentru soluţionarea urgentelor sociale individuale şi colective la nivelul judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti;
f) de reprezentare, prin reprezentarea consiliului judeţean, respectiv a Consiliului General al Municipiului Bucureşti, pe plan intern şi extern în domeniul asistenţei sociale.
(4) Structura organizatoricã, numãrul de personal şi bugetul serviciului public de asistenta socialã se aproba prin hotãrâre a consiliului judeţean, respectiv a Consiliului General al Municipiului Bucureşti, astfel încât funcţionarea acestuia sa asigure îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin potrivit legii.
ART. 2
(1) Serviciul public de asistenta socialã de la nivelul municipiilor, oraşelor şi sectoarelor municipiului Bucureşti, denumit în continuare serviciu public local, se organizeazã în subordinea consiliilor locale.
(2) Structura organizatoricã, numãrul de personal, precum şi bugetul serviciului public local, se aproba prin hotãrâre a consiliului local, astfel încât funcţionarea acestuia sa asigure îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin.
ART. 3
(1) Serviciul public local are rolul de a identifica şi de a soluţiona problemele sociale ale comunitãţii din domeniul protecţiei copilului, familiei, persoanelor singure, persoanelor varstnice, persoanelor cu handicap, precum şi a oricãror persoane aflate în nevoie.
(2) În exercitarea atribuţiilor prevãzute de lege serviciul public local desfãşoarã activitãţi în urmãtoarele domenii:
A. în domeniul protecţiei copilului:
a) monitorizeazã şi analizeazã situaţia copiilor din unitatea administrativ-teritorialã respectiva, respectarea şi realizarea drepturilor lor, asigura centralizarea şi sintetizarea acestor date şi informaţii;
b) identifica copiii aflaţi în dificultate, elaboreazã documentaţia pentru stabilirea mãsurilor speciale de protecţie a acestora şi susţine în fata organelor competente mãsurile de protecţie propuse;
c) realizeazã şi sprijinã activitatea de prevenire a abandonului copilului;
d) acţioneazã pentru clarificarea situaţiei juridice a copilului, inclusiv pentru înregistrarea naşterii acestuia, în vederea identificarii unei soluţii cu caracter permanent pentru protecţia copilului;
e) exercita dreptul de a reprezenta copilul şi de a administra bunurile acestuia, în situaţiile şi în condiţiile prevãzute de lege;
f) organizeazã şi susţine dezvoltarea de servicii alternative de tip familial;
g) identifica, evalueaza şi acorda sprijin material şi financiar familiilor cu copii în întreţinere; asigura consiliere şi informare familiilor cu copii în întreţinere asupra drepturilor şi obligaţiilor acestora, asupra drepturilor copilului, asupra serviciilor disponibile pe plan local, asupra instituţiilor speciale etc.;
h) asigura şi urmãreşte aplicarea mãsurilor educative stabilite de organele competente pentru copilul care a sãvârşit o fapta prevãzutã de legea penalã, dar care nu rãspunde penal;
i) asigura şi urmãreşte aplicarea mãsurilor de prevenire şi combatere a consumului de alcool şi droguri, precum şi a comportamentului delincvent;
j) colaboreazã cu serviciile publice descentralizate ale ministerelor şi ale celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale în vederea identificarii situaţiilor deosebite care apar în activitatea de protecţie a copilului, a cauzelor apariţiei acestor situaţii şi a stabilirii mãsurilor pentru îmbunãtãţirea acestei activitãţi;
k) realizeazã parteneriate şi colaboreazã cu organizaţiile neguvernamentale şi cu reprezentanţii societãţii civile în vederea dezvoltãrii şi sustinerii mãsurilor de protecţie a copilului;
l) asigura relationarea cu diverse servicii specializate;
m) sprijinã accesul în instituţiile de asistenta socialã destinate copilului sau mamei şi copilului şi evalueaza modul în care sunt respectate drepturile acestora;
n) asigura realizarea activitãţilor în domeniul asistenţei sociale, în conformitate cu responsabilitãţile ce îi revin, stabilite de legislaţia în vigoare;
B. în domeniul protecţiei persoanelor adulte:
a) evalueaza situaţia socioeconomica a persoanei, identifica nevoile şi resursele acesteia;
b) identifica situaţiile de risc şi stabileşte mãsuri de preventie şi de reinsertie a persoanelor în mediul familial natural şi în comunitate;
c) elaboreazã planurile individualizate privind mãsurile de asistenta socialã pentru prevenirea sau combaterea situaţiilor de risc social, inclusiv intervenţii focalizate pentru consumatorii de droguri, de alcool, precum şi pentru persoanele cu probleme psihosociale;
d) organizeazã acordarea drepturilor de asistenta socialã şi asigura gratuit consultanţa de specialitate în domeniul asistenţei sociale, colaboreazã cu alte instituţii responsabile pentru a facilita accesul persoanelor la aceste drepturi;
e) organizeazã şi rãspunde de plasarea persoanei într-o instituţie de asistenta socialã şi faciliteazã accesul acesteia în alte instituţii specializate (spitale, instituţii de recuperare etc.);
f) evalueaza şi monitorizeazã aplicarea mãsurilor de asistenta socialã de care beneficiazã persoana, precum şi respectarea drepturilor acesteia;
g) asigura consiliere şi informaţii privind problematica socialã (probleme familiale, profesionale, psihologice, de locuinta, de ordin financiar şi juridic etc.);
h) asigura prin instrumente şi activitãţi specifice asistenţei sociale prevenirea şi combaterea situaţiilor care implica risc crescut de marginalizare şi excludere socialã, cu prioritate a situaţiilor de urgenta;
i) asigura relationarea cu diversele servicii publice sau alte instituţii cu responsabilitãţi în domeniul protecţiei sociale;
j) realizeazã evidenta beneficiarilor de mãsuri de asistenta socialã;
k) dezvolta parteneriate şi colaboreazã cu organizaţii neguvernamentale şi cu alţi reprezentanţi ai societãţii civile în vederea acordãrii şi diversificãrii serviciilor sociale, în funcţie de realitatile locale, pentru persoanele cu handicap şi persoanele varstnice;
l) colaboreazã cu serviciile publice descentralizate ale ministerelor în vederea dezvoltãrii de programe de asistenta socialã de interes local;
m) susţine financiar şi tehnic realizarea activitãţilor de asistenta socialã, inclusiv serviciile sociale acordate la domiciliu sau în instituţii;
n) asigura sprijin pentru persoanele varstnice sau persoanele cu handicap prin realizarea unei reţele eficiente de asistenţi personali şi ingrijitori la domiciliu pentru aceştia;
o) sprijinã activitatea unitãţilor protejate pentru persoanele cu handicap;
p) asigura amenajãrile teritoriale şi instituţionale necesare, astfel încât sa fie permis accesul neingradit al persoanelor cu handicap;
q) asigura realizarea activitãţilor de asistenta socialã, în conformitate cu responsabilitãţile ce îi revin, stabilite de legislaţia în vigoare;
C. în domeniul instituţiilor de asistenta socialã publice sau private:
a) înfiinţeazã şi organizeazã instituţii de asistenta socialã, în funcţie de nevoi şi de numãrul de potenţiali beneficiari;
b) finanţeazã sau cofinanteaza instituţiile de asistenta socialã;
c) asigura resursele tehnice, materiale şi de personal necesare pentru buna funcţionare a instituţiilor de asistenta socialã, în conformitate cu standardele de calitate aprobate;
d) evalueaza şi monitorizeazã activitatea desfasurata în cadrul instituţiilor de asistenta socialã, în conformitate cu responsabilitãţile stabilite de legislaţia în vigoare;
e) controleazã modul de utilizare a fondurilor acordate instituţiilor de asistenta socialã de la bugetul local;
f) dezvolta şi diversifica, singur sau în parteneriat cu organizaţiile neguvernamentale, serviciile acordate în cadrul instituţiilor de asistenta socialã, în vederea creşterii calitãţii vieţii persoanelor asistate;
D. în domeniul finanţãrii asistenţei sociale:
a) elaboreazã şi fundamenteazã propunerea de buget pentru finanţarea mãsurilor de asistenta socialã;
b) pregãteşte documentaţia necesarã în vederea stabilirii dreptului la prestaţiile şi serviciile de asistenta socialã;
c) realizeazã activitatea financiar-contabila privind asistenta socialã;
d) comunica direcţiilor generale de munca şi solidaritate socialã judeţene, respectiv Direcţiei generale de munca şi solidaritate socialã a municipiului Bucureşti, numãrul de beneficiari de asistenta socialã şi sumele cheltuite cu aceasta destinaţie, potrivit prevederilor legislaţiei în vigoare, precum şi altor autoritãţi centrale cu competente în implementarea strategiilor sectoriale din domeniul asistenţei sociale.



────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016