Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT-CADRU din 22 iunie 2007  pentru organizarea si functionarea filialelor teritoriale ale Ordinului Geodezilor din Romania    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT-CADRU din 22 iunie 2007 pentru organizarea si functionarea filialelor teritoriale ale Ordinului Geodezilor din Romania

EMITENT: ORDINUL GEODEZILOR DIN ROMANIA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 601 din 31 august 2007

ART. 1
Filialele teritoriale ale Ordinului Geodezilor din România
(1) Filialele teritoriale ale Ordinului Geodezilor din România, denumit în continuare Ordin, se înfiinţeazã în condiţiile <>Legii nr. 16/2007 privind organizarea şi exercitarea profesiei de geodez, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 43 din 19 ianuarie 2007, denumitã în continuare Lege, a Regulamentului de organizare şi funcţionare a Ordinului Geodezilor din România şi de exercitare a profesiei de geodez, denumit în continuare Regulament, şi a prezentului regulament-cadru pentru organizarea şi funcţionarea filialelor teritoriale ale Ordinului Geodezilor din România, denumit în continuare Regulament-cadru.
(2) Filialele Ordinului sunt structuri teritoriale cu personalitate juridicã de drept privat, nonprofit, cu buget şi patrimoniu proprii.
ART. 2
Constituirea filialelor teritoriale ale Ordinului
(1) La nivelul judeţelor cu cel puţin 25 de geodezi cu drept de semnãturã, denumiţi în continuare geodezi, precum şi în municipiul Bucureşti se vor înfiinţa filiale teritoriale ale Ordinului, reunindu-i pe geodezii domiciliaţi în raza teritorialã a judeţului.
(2) Dacã într-un judeţ existã un numãr mai mic de 25 de geodezi cu drept de semnãturã, se va putea înfiinţa o filialã teritorialã a geodezilor cu drept de semnãturã cu domiciliile în judeţe limitrofe, pânã când numãrul acestora va ajunge la minimum 25 de membri.
(3) În cadrul unui judeţ sau într-o zonã formatã din judeţe limitrofe, precum şi în municipiul Bucureşti se poate înfiinţa o singurã filialã a Ordinului.
(4) În cadrul filialelor teritoriale constituite din geodezi cu drept de semnãturã cu domiciliul în judeţe limitrofe, precum şi în cadrul filialei municipiului Bucureşti se pot constitui secţiuni ale filialelor organizate pe judeţele componente, respectiv pe sectoarele municipiului Bucureşti.
(5) Secţiunile filialelor constituite conform alin. (4) nu dobândesc personalitate juridicã.
(6) Hotãrârea de înfiinţare a unei filiale teritoriale, în condiţiile legii, aparţine majoritãţii geodezilor cu drept de semnãturã dintr-un judeţ sau din judeţe limitrofe.
(7) Filialele teritoriale dobândesc personalitate juridicã de drept privat de la data adunãrii generale constitutive a membrilor, conform legii. În cadrul adunãrii generale constitutive se vor stabili:
a) oraşul de reşedinţã a filialei teritoriale şi sediul acesteia;
b) forurile de conducere ale filialei şi componenţa Comisiei de disciplinã;
c) propriile regulamente, potrivit prezentului regulament-cadru pentru organizarea şi funcţionarea filialelor teritoriale ale Ordinului Geodezilor din România aprobat de Conferinţa naţionalã a Ordinului.
ART. 3
Sediile filialelor teritoriale ale Ordinului
(1) Sediile filialelor teritoriale constituite într-un singur judeţ, respectiv în municipiul Bucureşti, se stabilesc în oraşul de reşedinţã al judeţului, respectiv în municipiul Bucureşti.
(2) Sediile filialelor teritoriale constituite din geodezi cu drept de semnãturã din judeţe limitrofe se stabilesc prin hotãrârile conferinţelor teritoriale, de regulã, în oraşul de reşedinţã al judeţului cu cel mai mare numãr de membri.
ART. 4
Comunicarea înfiinţãrii filialelor
La constituire filialele teritoriale vor transmite la Ordin procesul-verbal al şedinţei de constituire, regulamentul propriu de funcţionare, forurile de conducere şi sediul filialei.
ART. 5
Organizarea filialelor teritoriale ale Ordinului
(1) Filiala teritorialã are patrimoniu propriu constituit şi finanţat din bugetul filialei.
(2) Secţiunile filialelor teritoriale constituite conform art. 2 alin. (4) nu au patrimoniu propriu.
(3) În funcţie de creşterea sau de reducerea numãrului geodezilor dintr-un judeţ, filialele teritoriale se pot reorganiza în condiţiile prevãzute de Lege şi de prezentul regulament-cadru.
(4) În condiţiile în care o filialã teritorialã se dizolvã, patrimoniul respectivei filiale teritoriale se transmite patrimoniului filialei la care geodezii cu drept de semnãturã se afiliazã. Retragerea unor membri din filiala teritorialã nu dã dreptul la retragerea niciunei pãrţi din patrimoniu.
(5) În toate cazurile reorganizarea filialelor teritoriale (absorbţie, fuziune, divizare) se face prin hotãrâre a conferinţelor teritoriale ale filialelor în cauzã.
(6) Orice modificare în structura filialelor teritoriale trebuie adusã la cunoştinţã Ordinului în cel mult 7 zile de la apariţia acesteia.
ART. 6
Atribuţiile filialelor teritoriale ale Ordinului
(1) Filialele teritoriale ale Ordinului au urmãtoarele atribuţii:
a) protejeazã şi promoveazã calitatea lucrãrilor din domeniul geodeziei în raza sa teritorialã;
b) urmãreşte exercitarea competentã şi calificatã a profesiei de geodez în respectul codului deontologic;
c) reprezintã interesele membrilor lor în faţa autoritãţilor publice şi administrative locale;
d) gestioneazã evidenţa teritorialã a geodezilor cu drept de semnãturã.
(2) Filialele teritoriale exercitã şi alte atribuţii stabilite de Ordin sau de conferinţele teritoriale, în condiţiile Legii şi ale Regulamentului.
ART. 7
Veniturile filialelor teritoriale ale Ordinului
Activitatea filialelor teritoriale se finanţeazã din cota-parte din cotizaţiile anuale ale membrilor, stabilitã de Conferinţa naţionalã a Ordinului, din sponsorizãri, donaţii, sau din alte venituri dobândite în condiţiile legii.
ART. 8
Drepturile membrilor filialelor teritoriale ale Ordinului
(1) Membrii filialelor teritoriale ale Ordinului au drepturile conferite în Regulament.
(2) În completarea acestora, membrii filialelor teritoriale au urmãtoarele drepturi:
a) sã participe la toate activitãţile şi manifestãrile care constituie obiectul de activitate al filialelor teritoriale;
b) sã aleagã şi sã fie aleşi în comisiile şi forurile de conducere ale filialelor teritoriale;
c) sã fie informaţi asupra activitãţii desfãşurate de filialele teritoriale şi sã facã propuneri pentru sporirea eficacitãţii şi îmbunãtãţirea activitãţii acestora;
d) sã poatã consulta baza de date a membrilor, lucrãrile, publicaţiile şi materialele documentare de care dispun filialele teritoriale şi sã beneficieze de toate condiţiile puse la dispoziţie pentru ridicarea nivelului de pregãtire profesionalã;
e) sã facã propuneri de amendamente la toate documentele supuse aprobãrii în conferinţele teritoriale şi naţionale.
ART. 9
Obligaţiile membrilor filialelor teritoriale ale Ordinului
Membrii filialelor teritoriale au obligaţiile ce le revin conform Regulamentului.
ART. 10
Forurile de conducere ale filialelor teritoriale ale Ordinului
(1) Organizarea şi funcţionarea filialelor teritoriale se fac, potrivit prevederilor Legii, Regulamentului şi prezentului regulament-cadru, de cãtre forurile de conducere alese ale acestora, care au funcţie reprezentativã, de conducere, decizie şi control în raza lor teritorialã.
(2) Forurile de conducere ale filialelor teritoriale sunt:
a) Conferinţa filialei teritoriale;
b) Colegiul director al filialei teritoriale;
c) preşedintele filialei teritoriale.
(3) Persoanele alese în Colegiul director şi preşedintele filialei teritoriale au mandat de 4 ani. Ele nu pot exercita mai mult de douã mandate consecutive în aceeaşi funcţie.
ART. 11
Conferinţa filialei teritoriale
(1) Conferinţa filialei teritoriale este alcãtuitã din membrii filialei teritoriale.
(2) Conferinţa teritorialã se organizeazã o datã pe an, de regulã în primul trimestru, de Colegiul director al filialei teritoriale, care va stabili data, ora şi locul desfãşurãrii acesteia, precum şi ordinea de zi şi documentele care vor fi supuse dezbaterii şi aprobãrii conferinţei filialei teritoriale.
(3) Conferinţa extraordinarã a filialei teritoriale se organizeazã în mod obligatoriu în condiţiile demisiei sau imposibilitãţii de exercitare a funcţiilor de Colegiul director al filialei teritoriale, de preşedinte, de Comisia de disciplinã sau de comisia de cenzori, ocazie cu care se vor organiza alegeri doar pentru acele funcţii sau comisii, dupã caz.
(4) Conferinţa extraordinarã a filialei teritoriale se organizeazã în mod obligatoriu de Colegiul director al filialei teritoriale şi, în cazul solicitãrii scrise, motivatã şi semnatã de majoritatea membrilor Colegiului director al filialei teritoriale sau de cel puţin o treime din numãrul membrilor filialei teritoriale, în termen de cel mult 30 de zile de la primirea solicitãrii, ocazie cu care conferinţa extraordinarã a filialei teritoriale va hotãrî asupra problemelor care au constituit motivul convocãrii.
(5) Convocarea Conferinţei filialei teritoriale se face prin afişarea anunţului scris la sediul filialei teritoriale şi telefonic. În comunicare se vor menţiona ordinea de zi, locul, data şi ora desfãşurãrii conferinţei.
ART. 12
Condiţiile de desfãşurare a conferinţei filialei teritoriale
(1) Conferinţa filialei teritoriale este constituitã la prima convocare în prezenţa majoritãţii membrilor.
(2) În cazul în care nu se întruneşte prezenţa majoritãţii membrilor, se procedeazã la a doua convocare în termen de 7 zile.
(3) La a doua convocare Conferinţa filialei teritoriale este constituitã în prezenţa a cel puţin unei treimi din numãrul membrilor filialei.
(4) Colegiul director al filialei teritoriale se va preocupa de participarea la conferinţã a cel puţin unui reprezentant al fiecãrui judeţ cuprins în filiala teritorialã.
(5) Sunt consideraţi participanţi cu drept de vot toţi membrii filialei cu cotizaţia plãtitã pentru anul în curs sau pentru anul precedent, în cazul în care conferinţa se desfãşoarã în primul semestru al anului.
(6) La conferinţa de constituire a filialei va fi ales un prezidiu condus de reprezentantul Consiliului naţional al Ordinului.
(7) Conferinţa naţionalã a filialei teritoriale va fi condusã de preşedintele filialei teritoriale, iar prezidiul va fi format din membrii Colegiului director al filialei teritoriale.
ART. 13
Atribuţiile Conferinţei filialei teritoriale
Conferinţa filialei teritoriale are urmãtoarele atribuţii:
a) alege şi revocã preşedintele filialei teritoriale;
b) alege şi revocã membrii Colegiului director al filialei teritoriale;
c) alege membrii Comisiei de disciplinã şi ai comisiei de cenzori ale filialei teritoriale;
d) desemneazã delegaţii la Conferinţa naţionalã a Ordinului, conform dreptului de reprezentare stabilit prin decizia Colegiului director al Ordinului;
e) stabileşte prin hotãrâre proprie candidaţii propuşi pentru Consiliul naţional al Ordinului;
f) adoptã şi modificã regulamentul filialei, dupã avizul prealabil al Colegiului director al Ordinului;
g) propune Ordinului amendamente şi modificãri la Regulament, la Codul deontologic al profesiei de geodez şi la Regulamentul-cadru;
h) aprobã regulamentele de funcţionare ale comisiilor filialei, stabilind numãrul membrilor şi competenţele lor;
i) adoptã hotãrâri cu privire la toate problemele aflate pe ordinea de zi stabilitã în convocare;
j) numeşte un secretariat pentru redactarea procesului-verbal al conferinţei.
ART. 14
Procesul-verbal al Conferinţei filialei teritoriale
(1) Secretariatul Conferinţei filialei teritoriale va redacta procesul-verbal al conferinţei, care va cuprinde:
a) caracterul ordinar sau extraordinar al conferinţei;
b) data, ora şi locul unde se desfãşoarã conferinţa;
c) numãrul total al participanţilor cu drept de vot prezenţi;
d) componenţa prezidiului conferinţei;
e) ordinea de zi votatã de conferinţã;
f) luãrile de cuvânt;
g) hotãrârile adoptate;
h) componenţa forurilor de conducere şi a comisiilor alese.
(2) Procesul-verbal va fi semnat de membrii prezidiului Conferinţei filialei teritoriale.
(3) Procesul-verbal va fi înregistrat şi depus la sediul filialei teritoriale, consultarea acestuia fiind permisã membrilor filialelor teritoriale şi forurilor de conducere ale Ordinului.
(4) Procesul-verbal va fi transmis Ordinului în termen de 5 zile.
ART. 15
Comisia de verificare şi numãrare a voturilor
(1) În cazul în care, conform ordinii de zi adoptate, se desfãşoarã alegeri, conferinţa va desemna o comisie de verificare şi numãrare a voturilor.
(2) Numãrul membrilor comisiei prevãzute la alin. (1) va fi stabilit de conferinţã, dupã caz, şi va fi format dintre participanţii care nu sunt propuşi candidaţi pentru forurile de conducere sau comisiile ce vor fi alese.
(3) Comisia de verificare şi numãrare a voturilor alege un preşedinte dintre membrii sãi, care are rolul de a coordona etapele procesului de votare şi de a supune votului comisiei problemele de procedurã apãrute pe parcursul procesului de votare şi de a comunica rezultatele.
(4) Urnele de votare vor fi sigilate în faţa conferinţei, vor fi supravegheate pe tot parcursul votãrii, pânã la deschiderea lor, de cãtre membrii comisiei de verificare şi numãrare a voturilor.
(5) Buletinele de vot pentru primul şi al doilea tur de scrutin vor avea înscrise pe ele numele tuturor candidaţilor, în aceeaşi ordine.
(6) Alegerea forurilor de conducere ale filialei teritoriale, la prima sau la a doua convocare, se adoptã cu votul majoritãţii membrilor prezenţi.
ART. 16
Procesul-verbal al comisiei de verificare şi numãrare a voturilor
(1) Comisia de verificare şi numãrare a voturilor va întocmi un proces-verbal semnat de toţi membrii ei, care va fi prezentat participanţilor la conferinţã.
(2) Procesul-verbal trebuie sã conţinã:
- numãrul total al membrilor filialei teritoriale;
- numãrul total al membrilor prezenţi;
- numãrul total al voturilor exprimate;
- numãrul total al voturilor valide;
- numãrul candidaţilor şi funcţiile care au fost eligibile, inclusiv comisiile;
- numãrul de voturi obţinut de fiecare candidat, în ordinea descrescãtoare a acestora;
- numele şi prenumele persoanelor declarate alese.
ART. 17
Alegerea Colegiului director al filialei teritoriale
(1) Numãrul membrilor în Colegiul director al filialei teritoriale va fi stabilit de conferinţã în funcţie de numãrul membrilor filialei teritoriale, dupã cum urmeazã:
- 5 membri pentru filialele cu 25 pânã la 75 de membri;
- 7 membri pentru filialele cu 76 pânã la 150 de membri;
- 9 membri pentru filialele cu 151 pânã la 300 de membri;
- 11 membri pentru filialele cu peste 300 de membri.
(2) În cazul filialelor teritoriale constituite din mai multe judeţe, componenţa Colegiului director al filialei teritoriale va asigura reprezentativitatea proporţionalã a membrilor din fiecare judeţ component al filialei teritoriale.
(3) Stagiul profesional minim pentru candidaţii de membri ai Colegiului director al filialei teritoriale este 7 ani.
ART. 18
Buletinele de vot
(1) Buletinele de vot vor fi puse la dispoziţia participanţilor cu drept de vot în ziua conferinţei.
(2) Buletinele de vot se ridicã de fiecare participant numai personal.
(3) Pierderea sau distrugerea buletinului de vot nu dã dreptul la obţinerea unui duplicat.
ART. 19
Votul
(1) Buletinul de vot nu trebuie sã aibã niciun semn distinctiv sau de recunoaştere ascuns, în caz contrar urmând a fi anulat.
(2) Votarea se face prin tãierea cu o linie a numelui şi prenumelui candidaţilor nealeşi.
(3) Buletinele de vot pe care vor rãmâne mai multe nume de candidaţi decât numãrul locurilor în structura pentru care se desfãşoarã votul vor fi anulate.
ART. 20
Alegerea preşedintelui filialei teritoriale
(1) Candidaţii pentru funcţia de preşedinte al filialei teritoriale trebuie sã aibã un stagiu profesional de cel puţin 10 ani.
(2) Preşedintele filialei teritoriale se alege cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi.
(3) Dacã niciun candidat nu a întrunit majoritatea voturilor la primul tur de scrutin, se va organiza al doilea tur de scrutin, la care participã numai primii 2 candidaţi care au obţinut cele mai multe voturi în primul tur.
(4) În al doilea tur de scrutin este considerat ales candidatul care a obţinut cel mai mare numãr de voturi.
ART. 21
Alegerea Colegiului director al filialei teritoriale
(1) Scrutinul are loc într-un singur tur.
(2) Votarea se face direct şi secret, prin introducerea buletinelor în urnã.
(3) Sunt aleşi candidaţii care au obţinut numãrul cel mai mare de voturi, în ordinea descrescãtoare a numãrului acestora. În caz de egalitate pentru ultimele locuri, vor fi consideraţi aleşi candidaţii cei mai vârstnici.
ART. 22
Colegiul director al filialei teritoriale
(1) Între reuniunile Conferinţei filalei teritoriale activitatea filialei teritoriale este coordonatã de Colegiul director al filialei teritoriale.
(2) Prima şedinţã a Colegiului director al filialei teritoriale se va ţine în cel mult 5 zile de la data Conferinţei filialei teritoriale.
ART. 23
Atribuţiile Colegiului director al filialei teritoriale
Colegiul director al filialei teritoriale are urmãtoarele atribuţii:
a) pune în aplicare hotãrârile şi deciziile Ordinului, ordinele preşedintelui Ordinului şi hotãrârile Conferinţei filialei teritoriale;
b) pregãteşte Conferinţa filialei teritoriale şi întocmeşte documentele ce vor fi supuse aprobãrii acesteia;
c) întocmeşte proiectul de buget pe care îl supune aprobãrii Conferinţei filialei teritoriale;
d) decide asupra procedurii de preluare a prerogativelor preşedintelui filialei teritoriale, în caz de indisponibilitate temporarã sau de lipsã a acestuia;
e) aprobã şi aplicã sancţiunile prevãzute de Lege şi de Regulament, la propunerea comisiei teritoriale de disciplinã;
f) asigurã informarea membrilor filialei teritoriale asupra problemelor specifice şi hotãrârilor adoptate;
g) îndeplineşte orice alte atribuţii hotãrâte de Conferinţa filialei teritoriale, cu respectarea prevederilor Legii şi Regulamentului.
ART. 24
Şedinţele Colegiului director al filialei teritoriale
(1) Colegiul director al filialei teritoriale se întruneşte o datã la 3 luni sau de câte ori este cazul, la convocarea preşedintelui filialei teritoriale.
(2) Preşedintele filialei teritoriale va convoca Colegiul director al filialei teritoriale şi la cererea scrisã, motivatã şi semnatã de majoritatea membrilor acestuia.
(3) Ordinea de zi este fixatã de preşedinte.
(4) Şedinţele Colegiului director al filialei teritoriale se convoacã cu cel puţin 7 zile înainte. Convocarea va cuprinde locul, data, ora de desfãşurare şi ordinea de zi. Materialele supuse discuţiei vor fi puse la dispoziţia membrilor cu cel puţin 3 zile înainte.
(5) Colegiul director al filialei teritoriale poate lucra dacã este prezentã majoritatea membrilor acestuia.
(6) Hotãrârile se adoptã prin vot deschis, cu majoritatea voturilor celor prezenţi. În caz de egalitate de voturi, votul preşedintelui este decisiv.
(7) Şedinţele Colegiului director al filialei teritoriale vor fi consemnate într-un proces-verbal de şedinţã ţinut într-un registru special, cu filele numerotate şi parafate.
(8) Copii ale procesului-verbal al fiecãrei şedinţe, semnat de preşedintele filialei teritoriale şi de secretarul de şedinţã, însoţite de documentele adoptate prin vot, în forma lor definitivã, vor fi transmise la Ordin în termen de 7 zile.
ART. 25
Preşedintele filialei teritoriale
(1) Preşedintele filialei teritoriale reprezintã filiala în relaţiile ei cu persoane fizice şi juridice de drept public sau privat.
(2) Preşedintele filialei teritoriale conduce lucrãrile Conferinţei filialei teritoriale.
(3) Preşedintele filialei teritoriale poate convoca Colegiul director al filialei teritoriale din proprie iniţiativã.
(4) Preşedintele filialei teritoriale ordonanţeazã cheltuielile bugetare ale filialei teritoriale.
(5) În caz de indisponibilitate temporarã sau de lipsã pentru o perioadã mai mare de 10 zile, prerogativele preşedintelui vor fi preluate de un vicepreşedinte ales. Procedura preluãrii prerogativelor va fi stabilitã prin hotãrârea Colegiului director al filialei teritoriale.
ART. 26
Vicepreşedintele/Vicepreşedinţii filialei teritoriale
(1) Filialele teritoriale vor avea un vicepreşedinte pentru filialele cu pânã la 150 de membri, respectiv 2 vicepreşedinţi pentru filialele cu peste 150 de membri.
(2) Vicepreşedintele/vicepreşedinţii filialei teritoriale este/sunt înlocuitor/înlocuitori de drept al/ai preşedintelui, în ordinea stabilitã de Conferinţa fililalei teritoriale.
(3) Vicepreşedinţii asistã preşedintele în activitatea de coordonare, informare şi reprezentare a filialei şi cu atribuţii specifice legate de:
a) profesie, educaţie şi pregãtirea profesionalã;
b) organizare, relaţia cu membrii filialei şi cu structurile Ordinului.
ART. 27
Trezorierul
(1) Trezorierul este ales de Conferinţa filialei teritoriale şi este însãrcinat cu controlul şi execuţia bugetului filialei.
(2) Proiectul de buget, pregãtit de trezorier, se supune aprobãrii Colegiului director al filialei teritoriale.
(3) În fiecare an, cel mai târziu la 31 martie, trezorierul va prezenta Consiliului naţional al Ordinului un raport privind execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul financiar anterior.
ART. 28
Comisia de disciplinã a filialei
Constituirea şi funcţionarea comisiei de disciplinã a filialei teritoriale se va face cu respectarea prevederilor Legii, ale Regulamentului şi ale regulamentului comisiei de disciplinã, adoptate de Ordin.
ART. 29
Comisia de cenzori a filialei teritoriale
(1) Comisia de cenzori a filialei este formatã din 3 membri aleşi de Conferinţa filialei teritoriale pentru un mandat de 4 ani.
(2) Comisia de cenzori alege un preşedinte dintre membrii sãi.
(3) Comisia de cenzori se întruneşte în şedinţe extraordinare ori de câte ori este nevoie, la convocarea preşedintelui filialei teritoriale sau a preşedintelui comisiei de cenzori, în condiţiile în care este sesizatã existenţa unor nereguli financiare legate de gestiunea bugetului şi a patrimoniului.
(4) edinţele comisiei de cenzori se pot desfãşura dacã sunt prezenţi cel puţin 2 dintre membrii sãi.
(5) Pentru întocmirea raportului privind gestiunea fondurilor şi a patrimoniului, comisia de cenzori poate apela la un expert contabil autorizat.
ART. 30
Atribuţiile comisiei de cenzori
(1) Comisia de cenzori analizeazã execuţia bugetarã pe anul precedent şi la sfârşitul mandatului forurilor alese ale filialei teritoriale, înainte de Conferinţa filialei teritoriale.
(2) Comisia de cenzori a filialei teritoriale asigurã controlul financiar intern al filialei şi are urmãtoarele atribuţii:
a) verificã execuţia bugetarã şi gestiunea patrimoniului filialei teritoriale pe anul precedent şi la sfârşitul mandatului forurilor alese ale filialei teritoriale, înainte de Conferinţa filialei teritoriale;
b) întocmeşte raportul de descãrcare de gestiune a forurilor alese ale filialei teritoriale şi îl prezintã Conferinţei filialei teritoriale;
c) verificã şi certificã bilanţul anual al filialei teritoriale;
d) verificã dacã operaţiunile financiare ale filialei sunt conforme cu hotãrârile Colegiului director al filialei teritoriale;
e) ţine legãtura cu comisia de cenzori a Ordinului.
ART. 31
Raporturile filialelor cu Ordinul
(1) Filialele teritoriale se aflã într-un raport de subordonare ierarhicã faţã de Ordin, conform Legii şi Regulamentului.
(2) Între Ordin şi filialele teritoriale existã relaţii de autoritate şi de coordonare de la Ordin cãtre filialele teritoriale, precum şi de colaborare reciprocã.
(3) Hotãrârile, deciziile şi ordinele forurilor de conducere ale Ordinului care privesc activitatea şi atribuţiile filialelor teritoriale sunt obligatorii pentru forurile de conducere ale filialelor teritoriale.
(4) Filialele teritoriale, sub sancţiunea nulitãţii absolute, nu pot emite hotãrâri şi decizii contrare prevederilor Legii, Regulamentului şi hotãrârilor, deciziilor, ordinelor şi actelor administrative ale forurilor de conducere ale Ordinului.
(5) Filialele teritoriale sunt obligate sã aducã la cunoştinţa Ordinului urmãtoarele:
a) modul în care au fost aduse la îndeplinire hotãrârile, deciziile şi ordinele forurilor de conducere ale Ordinului;
b) hotãrârile şi deciziile emise de forurile de conducere ale filialelor teritoriale;
c) modul în care a fost constituit bugetul filialelor şi execuţia acestuia, precum şi modul în care s-au colectat cotizaţiile anuale.
ART. 32
Raporturile patrimoniale
(1) Filialele teritoriale ale Ordinului pot încheia în nume propriu acte juridice de administrare şi conservare.
(2) Filialele teritoriale ale Ordinului pot încheia acte de dispoziţie numai în numele şi pe seama Ordinului, în baza hotãrârii Consiliului naţional al Ordinului.
ART. 33
Relaţia cu membrii filialei teritoriale
(1) Colegiul director al filialei teritoriale are obligaţia de a menţine şi a dezvolta la nivelul teritoriului filialei legãtura între Ordin şi membrii sãi.
(2) În scopul realizãrii prevederilor alin. (1), Colegiul director al filialei teritoriale va lua toate mãsurile pe care le considerã adecvate.
ART. 34
Evidenţe şi baze de date
(1) În aplicarea prevederilor Regulamentului, filialele teritoriale întocmesc evidenţe şi baze de date proprii.
(2) Persoanele care opereazã bazele de date vor semna un angajament de confidenţialitate ai cãrui termeni vor fi stabiliţi de Colegiul director al filialei teritoriale.
ART. 35
Dispoziţii finale
Prezentul regulament-cadru se aplicã conform cu prevederile Legii şi ale Regulamentului.

p. Preşedintele Ordinului
Geodezilor din România,
Cornel Pãunescu

-----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016