Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT-CADRU din 2 septembrie 2025  de organizare şi funcţionare al cluburilor sportive - instituţii aflate în subordinea Agenţiei Naţionale pentru Sport    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT-CADRU din 2 septembrie 2025 de organizare şi funcţionare al cluburilor sportive - instituţii aflate în subordinea Agenţiei Naţionale pentru Sport

EMITENT: Agenţia Naţională pentru Sport
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 851 din 17 septembrie 2025
──────────
    Aprobat prin ORDINUL nr. 704 din 2 septembrie 2025, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 851 din 17 septembrie 2025.
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    Cluburile sportive, denumite în continuare cluburi, sunt persoane juridice înfiinţate ca instituţii publice în subordinea Agenţiei Naţionale pentru Sport.

    ART. 2
    Cluburile îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu prevederile legale în vigoare şi cu cele ale prezentului regulament-cadru.

    ART. 3
    Cluburile se organizează şi funcţionează după un regulament de organizare şi funcţionare propriu, aprobat prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Sport, şi beneficiază de drepturile conferite de lege.

    ART. 4
    Regulamentul de organizare şi funcţionare propriu fiecărui club va cuprinde în mod obligatoriu următoarele elemente:
    a) denumirea;
    b) sediul;
    c) patrimoniul;
    d) însemnele şi culorile;
    e) obiectul de activitate, cu nominalizarea expresă a secţiilor pe ramură de sport.


    ART. 5
    Schimbarea denumirii cluburilor se face numai prin hotărâre a Guvernului.

    ART. 6
    Cluburile sunt finanţate din subvenţii de la bugetul de stat şi venituri proprii, conform prevederilor legale în vigoare.

    CAP. II
    Scopul şi obiectul de activitate
    ART. 7
    Scopul prezentului regulament-cadru îl constituie organizarea, conducerea şi dezvoltarea activităţii sportive proprii, fără discriminări politice, rasiale, religioase etc.

    ART. 8
    În obiectul de activitate al prezentului regulament-cadru sunt prevăzute următoarele:
    a) selecţia, pregătirea, performanţa, precum şi participarea la competiţii interne şi internaţionale;
    b) promovarea spiritului de fairplay, combaterea şi prevenirea violenţei şi a dopajului în activitatea proprie;
    c) promovarea uneia sau mai multor ramuri de sport/ discipline sportive;
    d) administrarea bazei materiale sportive proprii;
    e) organizarea de competiţii sportive în conformitate cu statutele şi regulamentele federaţiilor sportive naţionale la care sunt afiliate;
    f) alte activităţi în vederea realizării scopului şi obiectului de activitate, în condiţiile legii.


    ART. 9
    Cluburile promovează, cu prioritate, disciplinele, ramurile şi probele sportive cuprinse în programul jocurilor olimpice.

    CAP. III
    Structura organizatorică şi funcţionarea cluburilor
    ART. 10
    În concordanţă cu statul de funcţii aprobat de Agenţia Naţională pentru Sport, în structura organizatorică a cluburilor pot funcţiona, în concordanţă cu volumul activităţii, următoarele compartimente:
    a) Compartimentul sport - responsabil cu activitatea secţiilor pe ramură de sport;
    b) Compartimentul financiar-contabilitate-resurse umane;
    c) Compartimentul achiziţii publice-investiţii-patrimoniu-administrativ-secretariat şi relaţii publice.


    ART. 11
    Compartimentele funcţionale enumerate la art. 10 sunt în directa subordonare a directorului.

    ART. 12
    Structura organizatorică a cluburilor este prevăzută ca anexă la regulamentul de organizare şi funcţionare propriu.

    ART. 13
    Cluburile au obligaţia de a se afilia federaţiilor sportive naţionale corespunzătoare secţiilor pe ramură de sport şi, după caz, asociaţiilor judeţene pe ramură de sport, respectiv ale municipiului Bucureşti.

    ART. 14
    Cluburile vor respecta prevederile specifice din normele, statutele şi regulamentele federaţiilor sportive naţionale şi, după caz, ale ligilor profesioniste din ramura de sport respectivă.

    ART. 15
    Înfiinţarea unei secţii pe ramură de sport se poate face numai prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Sport, astfel:
    a) la solicitarea cluburilor;
    b) la propunerea direcţiei de specialitate din cadrul Agenţiei Naţionale pentru Sport.


    ART. 16
    Desfiinţarea unei secţii pe ramură de sport se poate face numai prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Sport, astfel:
    a) la solicitarea cluburilor;
    b) la propunerea direcţiei de specialitate din cadrul Agenţiei Naţionale pentru Sport.


    ART. 17
    În cazul desfiinţării unei secţii pe ramură de sport, cluburile au obligaţia de a întreprinde demersurile necesare pentru radierea din evidenţele Registrului sportiv şi ale federaţiilor sportive naţionale, conform procedurii stabilite prin statutul acestora, respectiv ale asociaţiilor judeţene sau a municipiului Bucureşti pe ramură de sport la care s-au afiliat.

    ART. 18
    Principalele atribuţii ale Compartimentului sport sunt următoarele:
    a) prin personalul de specialitate, organizează activitatea cabinetului metodic şi sprijină perfecţionarea profesională a antrenorilor din cadrul clubului;
    b) sprijină logistic şi organizatoric activitatea secţiilor pe ramură de sport;
    c) monitorizează şi sprijină participarea sportivilor la competiţiile naţionale şi internaţionale;
    d) elaborează calendarul sportiv competiţional al clubului şi urmăreşte derularea acestuia;
    e) organizează, după caz, acţiunile din calendarul sportiv propriu;
    f) îndrumă şi controlează activitatea secţiilor pe ramură de sport;
    g) colaborează cu direcţia pentru sănătate publică judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti;
    h) colaborează cu consiliile locale, instituţiile publice cu atribuţii în sport, structurile sportive şi operatorii economici în vederea derulării programelor sportive proprii;
    i) aplică măsurile necesare pentru prevenirea violenţei la manifestările sportive, precum şi a dopajului în sport;
    j) organizează şi actualizează permanent baza de date a activităţii secţiilor pe ramură de sport şi urmăreşte evaluarea şi raportarea indicatorilor prevăzuţi în programele sportive proprii;
    k) colaborează cu inspectoratele şcolare, unităţile de învăţământ şi cu instituţiile de învăţământ superior pentru formarea educaţională a sportivilor şi perfecţionarea pregătirii profesionale a antrenorilor clubului.


    ART. 19
    Principalele atribuţii ale Compartimentului financiar-contabilitate-resurse umane sunt:
    a) în domeniul financiar-contabil:
    (i) organizează activitatea de execuţie a bugetului şi ţine evidenţa angajamentelor legale şi a plăţilor efectuate şi întocmeşte situaţiile privind raportarea acestora;
    (ii) organizează activitatea de elaborare a bugetului clubului şi asigură transmiterea acestuia Agenţiei Naţionale pentru Sport, conform termenelor stabilite;
    (iii) elaborează şi transmite Agenţiei Naţionale pentru Sport repartizarea pe trimestre a bugetului aprobat la nivelul clubului;
    (iv) organizează activitatea de control financiar preventiv propriu;
    (v) întocmeşte şi transmite Agenţiei Naţionale pentru Sport solicitarea lunară de fonduri de la bugetul de stat;
    (vi) urmăreşte îndeplinirea planului de venituri proprii şi prezintă periodic rapoarte directorului clubului;
    (vii) avizează propunerile de modificare a bugetului de venituri şi cheltuieli al clubului;
    (viii) organizează evidenţa contabilă a clubului;
    (ix) întocmeşte şi supune spre aprobare proiecte de decizii şi instrucţiuni referitoare la domeniul de activitate al compartimentului, precum şi alte documente care se referă la fondurile publice şi/sau patrimoniul clubului;
    (x) organizează circuitul intern al documentelor financiar-contabile;
    (xi) organizează şi participă la activitatea de inventariere anuală a patrimoniului clubului;
    (xii) colaborează cu compartimentele de specialitate din cadrul direcţiilor judeţene pentru sport şi tineret, respectiv a municipiului Bucureşti, al Agenţiei Naţionale pentru Sport, primăriei şi din cadrul altor organe ale administraţiei publice locale, pentru realizarea atribuţiilor ce revin Compartimentului financiar-contabil;
    (xiii) întocmeşte şi transmite lunar rapoartele financiare Agenţiei Naţionale pentru Sport, la termenele stabilite;
    (xiv) ţine evidenţa bunurilor imobile aparţinând domeniului public, aflate în administrarea clubului, şi comunică Agenţiei Naţionale pentru Sport, la termenele stabilite, modificările intervenite;
    (xv) întocmeşte lunar balanţele de verificare, analizează situaţia financiară a clubului şi face propuneri de rentabilizare a activităţii acestuia;
    (xvi) întocmeşte trimestrial situaţiile financiare, iar după aprobare le transmite Agenţiei Naţionale pentru Sport, la termenele stabilite;
    (xvii) furnizează informaţii cu privire la situaţia patrimonială a clubului, atunci când i se solicită;
    (xviii) întocmeşte şi urmăreşte avizarea, respectiv aprobarea documentelor privind angajarea, lichidarea şi ordonanţarea cheltuielilor materiale ale clubului;
    (xix) întocmeşte orice alte situaţii financiar-contabile prevăzute de actele normative în vigoare sau la solicitarea conducerii Agenţiei Naţionale pentru Sport, precum şi la solicitarea altor instituţii centrale şi locale;
    (xx) ţine evidenţa documentelor intrate în cadrul compartimentului, precum şi a celor elaborate de acesta;
    (xxi) selectează, grupează în dosare şi transmite spre păstrare arhivei clubului documentele financiar-contabile;

    b) în domeniul resurselor umane:
    (i) întocmeşte şi avizează proiectele de decizie ale directorului pentru aspectele care vizează domeniul său de activitate;
    (ii) elaborează, anual sau ori de câte ori se impune, statul de funcţii al clubului şi îl actualizează atunci când intervin modificări în structura organizatorică şi de personal, statul de funcţii urmând să fie supus spre aprobare conducerii Agenţiei Naţionale pentru Sport, în condiţiile legii;
    (iii) răspunde de sistemul de salarizare la nivelul clubului şi asigură, în baza dispoziţiilor legale, managementul resurselor umane;
    (iv) colaborează la întocmirea regulamentelor elaborate de către club;
    (v) stabileşte necesarul lunar de fonduri la titlul „Cheltuieli de personal“ şi totodată transmite Compartimentului financiar-contabil propuneri privind modificarea bugetului pentru domeniul resurselor umane;
    (vi) întocmeşte lunar statele de plată şi declaraţiile privind obligaţiile de plată către bugetul de stat: contribuţiile pentru asigurări sociale de stat, şomaj, sănătate, impozit pe salariu şi asigură transmiterea acestora către organele abilitate, în termenele prevăzute de lege;
    (vii) avizează documentele privind angajarea, lichidarea şi ordonanţarea cheltuielilor de personal, exclusiv cheltuielile de deplasare;
    (viii) avizează notele de fundamentare, precum şi documentele de angajare a cheltuielilor privind perfecţionarea profesională a personalului din cadrul clubului;
    (ix) întocmeşte şi actualizează evidenţa fişelor fiscale şi le transmite, în termenul legal stabilit, atât organelor fiscale, cât şi salariaţilor din cadrul clubului;
    (x) gestionează fişele de post pentru personalul din cadrul clubului;
    (xi) organizează, după aprobarea Agenţiei Naţionale pentru Sport, concursurile pentru ocuparea posturilor de execuţie vacante şi temporar vacante şi gestionează aceste posturi;
    (xii) întocmeşte şi elaborează, în colaborare cu compartimentele de specialitate, bibliografia şi tematica, documentele privind procedura prealabilă organizării concursurilor, precum şi pe cele privind finalizarea acestora şi participă în comisiile de concurs şi de soluţionare a contestaţiilor pentru ocuparea posturilor vacante sau temporar vacante;
    (xiii) transmite către toate compartimentele clubului criteriile pe baza cărora se face evaluarea performanţelor profesionale individuale, monitorizează procesul de evaluare a personalului din aparatul propriu, primeşte şi păstrează rapoartele de evaluare;
    (xiv) întocmeşte programarea concediilor de odihnă pentru salariaţii clubului şi ţine evidenţa acestora;
    (xv) întocmeşte documentele de încadrare, respectiv de numire, transfer, detaşare, suspendare sau încetare a raporturilor de muncă pentru personalul din cadrul clubului, inclusiv de stabilire a drepturilor salariale, potrivit prevederilor legale în vigoare;
    (xvi) întocmeşte documentele privind reîncadrările şi indexările salariale, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare;
    (xvii) întocmeşte, actualizează şi ţine evidenţa dosarelor de personal;
    (xviii) verifică şi ţine evidenţa pontajelor lunare primite de la compartimentele clubului;
    (xix) întocmeşte documentaţia în vederea cercetării abaterilor disciplinare şi asigură secretariatul comisiilor constituite în acest scop, în baza referatelor compartimentelor respective, temeinic justificate, punând la dispoziţie toate informaţiile în acest sens;
    (xx) întocmeşte raportările solicitate de către Ministerul Finanţelor, Institutul Naţional de Statistică şi de alte organe ale administraţiei publice, privind numărul de personal şi drepturile salariale;
    (xxi) întocmeşte Registrul general de evidenţă a salariaţilor, respectiv Reges Online, şi operează în acesta înregistrările prevăzute de lege;
    (xxii) întocmeşte documentele necesare depunerii dosarelor de pensionare pentru personalul din cadrul clubului;
    (xxiii) întocmeşte şi eliberează, la cerere, documente specifice activităţii de resurse umane, cu respectarea prevederilor legale;
    (xxiv) acordă consiliere de specialitate la solicitarea compartimentelor din cadrul clubului;
    (xxv) completează şi ţine evidenţa legitimaţiilor de serviciu pentru personalul clubului;
    (xxvi) îndeplineşte alte sarcini ce i se repartizează, în limita prevederilor legale în vigoare;
    (xxvii) transmite lunar, la termenele stabilite, situaţiile solicitate de către compartimentele de specialitate din cadrul Agenţiei Naţionale pentru Sport, în domeniul de competenţă.



    ART. 20
    Principalele atribuţii ale Compartimentului achiziţii publice-investiţii-patrimoniu-administrativ-secretariat şi relaţii publice:
    a) în domeniul achiziţii publice:
    (i) elaborează şi, după caz, actualizează, în baza necesarului transmis de celelalte compartimente ale instituţiei, programul anual al achiziţiilor publice;
    (ii) elaborează documentaţia de atribuire sau, în cazul organizării unui concurs de soluţii, documentaţia necesară;
    (iii) aplică şi finalizează procedurile pentru achiziţii publice prevăzute în programul anual al achiziţiilor publice din cadrul clubului, cu respectarea prevederilor legale în vigoare;
    (iv) se ocupă de efectuarea achiziţiilor directe, conform legislaţiei în vigoare şi în baza notelor de fundamentare şi a referatelor de oportunitate a achiziţiilor, aprobate de conducătorul clubului;
    (v) constituie, ţine evidenţa şi păstrează dosarele de achiziţie publică încheiate la nivelul clubului;
    (vi) persoana/persoanele desemnată/desemnate cu atribuţii pe linia achiziţiilor publice face/fac parte, în calitate de preşedinte sau membru, din comisiile de evaluare privind procedurile de achiziţii publice în baza dispoziţiei emise de către conducerea clubului;
    (vii) formulează punctul de vedere al autorităţii contractante la eventualele contestaţii ale operatorilor economici depuse la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor;
    (viii) păstrează confidenţialitatea în legătură cu faptele, informaţiile sau documentele cu care intră în contact;
    (ix) întreprinde demersurile necesare pentru înregistrarea/reînnoirea/recuperarea înregistrării autorităţii contractante în Sistemul electronic de achiziţii publice (SEAP) sau recuperarea certificatului digital, dacă este cazul;
    (x) participă la întocmirea caietelor de sarcini întocmite de serviciile solicitante privind procedurile de atribuire a contractelor de achiziţie publică de furnizare de produse, prestare de servicii sau execuţie de lucrări, solicitate prin notele de oportunitate/fundamentare întocmite la nivelul compartimentelor;
    (xi) propune proiectele de contract privind achiziţiile publice rezultate în urma procedurilor de achiziţii publice realizate/atribuite;

    b) în domeniul investiţii:
    (i) elaborează şi, după caz, actualizează, pe baza necesarului transmis de celelalte compartimente ale instituţiei, programul anual al investiţiilor publice;
    (ii) derulează procesul investiţional şi întocmeşte rapoarte lunare de monitorizare a cheltuielilor de capital ale clubului, pe care le va transmite Agenţiei Naţionale pentru Sport, conform legii;
    (iii) întocmeşte Programul anual de investiţii al ordonatorului terţiar de credite pentru obiectivele de investiţii şi alte cheltuieli de investiţii, defalcat pe categorii de bunuri, conform legii bugetului de stat, şi îl supune aprobării ordonatorului terţiar de credite;
    (iv) derulează activităţile necesare demarării, implementării şi finalizării obiectivelor de investiţii, precum şi a mijloacelor fixe;
    (v) efectuează demersuri pentru obţinerea aprobării ordonatorului principal de credite pentru actualizarea valorii investiţiilor - lucrări de construcţii, în funcţie de evoluţia indicelui de preţuri, în baza art. 43 alin. (2) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare;
    (vi) în cazul în care se constată neconcordanţe sau unele omisiuni în proiectele de documente de avizare, rapoarte de avizare sau în fişele de conformitate, secretariatul C.T.E. colaborează cu elaboratorii şi compartimentele de specialitate în vederea completării acestora;
    (vii) identifică noi oportunităţi pentru dezvoltarea proiectelor de investiţii, în acord cu ghidurile aferente fiecărui program;
    (viii) propune virări de credite bugetare şi de angajament, în limita fondurilor aprobate, între articole şi alineate bugetare, cu respectarea prevederilor Legii nr. 500/2002, cu modificările şi completările ulterioare, în scopul eficientizării execuţiei bugetare;
    (ix) participă, în calitate de membru al comisiei de recepţie, la recepţia lucrărilor de investiţii, precum şi a maşinilor/utilajelor/echipamentelor de natura mijloacelor fixe;
    (x) participă la elaborarea, implementarea şi monitorizarea proiectelor, programelor, acordurilor naţionale sau internaţionale încheiate cu privire la implementarea proiectelor finanţate din fonduri europene nerambursabile privind cheltuielile de capital;
    (xi) respectă prevederile legale pe linia investiţiilor publice;

    c) în domeniul administrativ:
    (i) fundamentează şi prezintă propuneri privind cheltuielile materiale şi servicii la nivelul clubului, pentru a fi incluse în proiectul de buget;
    (ii) organizează şi asigură condiţii corespunzătoare pentru folosirea, păstrarea, respectiv depozitarea bunurilor materiale aflate în gestiune;
    (iii) transmite documentele justificative la Compartimentul financiar-contabil în termen util pentru efectuarea plăţii la data scadentă;
    (iv) asigură recuperarea cheltuielilor pentru utilităţi consumate de terţi utilizatori ai patrimoniului aflat în administrarea clubului;
    (v) asigură curăţenia şi igienizarea bazelor sportive şi a celorlalte spaţii administrate;
    (vi) răspunde de întocmirea şi prelucrarea foilor de parcurs pentru mijloacele de transport proprii;
    (vii) întocmeşte referatul de necesitate pentru achiziţionarea materialelor şi consumabilelor necesare desfăşurării activităţii clubului;
    (viii) monitorizează folosirea eficientă a dotărilor şi a altor bunuri din patrimoniul administrat de club şi răspunde de îmbunătăţirea şi repararea acestora;
    (xix) răspunde de evaluarea stării tehnice a construcţiilor şi menţinerea aptitudinii la exploatare pe toată durata de existenţă a acestora, în vederea constatării din timp a unor degradări care pot conduce la diminuarea aptitudinii la exploatare;
    (x) supraveghează şi realizează prin examinare vizuală directă şi cu mijloace simple de măsurare starea tehnică a construcţiilor şi propune intervenţiile în timp asupra acestora în vederea menţinerii sau îmbunătăţirii calităţilor în exploatare;
    (xi) prezintă propuneri pe categorii de lucrări (construcţii, instalaţii etc.) privind eventualele reparaţii la clădiri pentru menţinerea sau îmbunătăţirea stării tehnice a construcţiilor;
    (xii) monitorizează şi întreprinde demersurile necesare pentru păstrarea şi completarea la zi a cărţilor tehnice ale construcţiilor;
    (xiii) răspunde cu profesionalism şi promptitudine la toate solicitările Agenţiei Naţionale pentru Sport referitoare la domeniul de activitate;
    (xiv) monitorizează şi întreprinde demersurile necesare în vederea actualizării valorii de intrare a imobilelor (construcţii şi/sau terenuri) aflate în inventarul bunurilor din domeniul public al statului prin instituţia din care face parte;
    (xv) monitorizează şi întreprinde demersurile necesare în vederea înscrierii imobilelor (construcţii şi/sau terenuri), aflate în inventarul bunurilor din domeniul public al statului prin instituţia din care face parte, în cartea funciară, conform prevederilor legale;

    d) în domeniul secretariat şi relaţii publice:
    (i) asigură secretariatul clubului privind corespondenţa şi evidenţa deciziilor emise de director, multiplică şi repartizează documentele;
    (ii) efectuează înregistrarea documentelor primite şi asigură respectarea circuitului stabilit prin decizie a directorului;
    (iii) organizează, gestionează şi păstrează arhiva clubului;
    (iv) execută redactarea sau multiplicarea documentelor şi organizează expedierea acestora potrivit destinaţiilor;
    (v) întocmeşte referatul de necesitate pentru achiziţionarea materialelor şi consumabilelor necesare desfăşurării activităţii specifice;
    (vi) organizează, în conformitate cu prevederile legale, liberul acces la informaţiile de interes public şi soluţionarea petiţiilor;
    (vii) transmite în termen legal răspunsuri către petenţi şi răspunde de confidenţialitatea datelor.



    CAP. IV
    Conducerea cluburilor
    ART. 21
    Cluburile sportive sunt conduse de un director, ajutat, după caz, de un director adjunct. Aceştia îşi desfăşoară activitatea în baza prezentului regulament-cadru şi a prevederilor legale în vigoare.

    ART. 22
    Directorul răspunde, potrivit legii, de buna organizare şi funcţionare a activităţii clubului.

    ART. 23
    Numirea şi eliberarea din funcţie a directorului, precum şi a directorului adjunct se fac prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Sport.

    ART. 24
    Directorul şi, după caz, directorul adjunct îndeplinesc atribuţiile stabilite prin fişa postului aprobată de către preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Sport.

    ART. 25
    Directorul îndeplineşte obligaţiile prevăzute în fişa postului şi are, în principal, următoarele atribuţii:
    a) organizează şi conduce activitatea clubului şi răspunde de îndeplinirea obiectivelor stabilite;
    b) aprobă regulamentul de ordine interioară, precum şi regulamentul de organizare şi funcţionare al clubului şi asigură respectarea acestora de către personalul salariat;
    c) reprezintă personal sau prin delegat (angajat al instituţiei) clubul în relaţiile cu organismele sportive interne şi/sau internaţionale, cu celelalte instituţii publice sau private, organe jurisdicţionale, organizaţii sau operatori economici, precum şi cu persoanele fizice şi juridice române şi străine;
    d) elaborează programele de dezvoltare pe termen mediu şi scurt ale clubului, în concordanţă cu Strategia naţională pentru sport;
    e) negociază şi semnează contracte şi alte acte juridice de angajare a clubului;
    f) coordonează şi controlează activitatea desfăşurată în cadrul secţiilor pe ramură de sport ce aparţin clubului, în vederea realizării scopului şi obiectului de activitate ale clubului;
    g) asigură aplicarea şi respectarea dispoziţiilor legale în vigoare;
    h) în calitate de ordonator terţiar de credite, îndeplineşte toate atribuţiile ce îi revin şi răspunde potrivit legislaţiei în vigoare;
    i) întocmeşte fişele de post pentru personalul din subordine, cu excepţia directorului adjunct, acolo unde există în cadrul instituţiei;
    j) răspunde, potrivit reglementărilor legale în vigoare, de încadrarea personalului salariat din subordine;
    k) monitorizează îndeplinirea sarcinilor de serviciu de către personalul din subordine, precum şi aplicarea măsurilor pe care le dispune;
    l) aplică, în condiţiile legii, sancţiuni disciplinare salariaţilor, în cazul săvârşirii de abateri disciplinare, şi dispune măsurile ce se impun;
    m) analizează, periodic, împreună cu antrenorii, stadiul îndeplinirii obiectivelor stabilite, precum şi rezultatele realizate de sportivii legitimaţi la club;
    n) aprobă planurile de pregătire prezentate de antrenorii clubului;
    o) aprobă calendarul competiţional intern şi internaţional al clubului şi urmăreşte derularea acestuia;
    p) monitorizează pregătirea şi participarea sportivilor la competiţiile prevăzute în calendarul competiţional intern şi internaţional al clubului, precum şi organizarea competiţiilor proprii şi acţiunilor de selecţie;
    q) însoţeşte delegaţiile sportive la principalele competiţii interne şi internaţionale ale clubului;
    r) stabileşte pentru fiecare antrenor, prin fişa postului, numărul de grupe de sportivi pe niveluri valorice şi numărul minim de sportivi legitimaţi sau nelegitimaţi cuprinşi în pregătire;
    s) asigură constituirea şi actualizarea permanentă a fondului documentar şi a băncii de date ale clubului, respectiv:
    (i) actele normative în vigoare privind activitatea sportivă;
    (ii) regulamentul de organizare şi funcţionare propriu;
    (iii) regulamentul de ordine interioară;
    (iv) ordinele preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Sport repartizate clubului;
    (v) statutele şi regulamentele federaţiilor sportive naţionale la care clubul este afiliat;
    (vi) programele de dezvoltare pe termen mediu şi scurt ale clubului;
    (vii) evidenţa sportivilor legitimaţi şi clasificaţi pe ramură de sport;
    (viii) rezultatele obţinute de sportivi în competiţiile interne şi internaţionale oficiale;

    t) dispune măsuri pentru promovarea spiritului de fairplay, pentru combaterea şi prevenirea violenţei şi a dopajului;
    u) asigură şi răspunde de integritatea, întreţinerea şi funcţionarea în condiţii optime a bazei materiale sportive din patrimoniul clubului;
    v) orice alte atribuţii, cu excepţia celor date, potrivit reglementărilor legale, în sfera sa de competenţă.


    ART. 26
    În exercitarea atribuţiilor sale, directorul emite decizii şi dispoziţii.

    ART. 27
    Directorul clubului este ordonator terţiar de credite.

    ART. 28
    La nivelul cluburilor sportive funcţionează consiliul consultativ al clubului, alcătuit din reprezentanţi ai clubului, precum şi ai autorităţilor publice locale.

    ART. 29
    Componenţa, organizarea şi funcţionarea consiliului clubului se stabilesc prin decizie scrisă a directorului.

    ART. 30
    Din consiliul clubului face parte, în mod obligatoriu, directorul executiv al direcţiei judeţene pentru sport şi tineret sau a municipiului Bucureşti, în a cărei rază teritorială îşi desfăşoară activitatea clubul.

    CAP. V
    Baza materială folosită pentru activitatea sportivă
    ART. 31
    Cluburile administrează baza materială pentru activitatea sportivă, aflată în patrimoniu, în vederea realizării scopului şi obiectului de activitate.

    ART. 32
    Baza materială a cluburilor cuprinde totalitatea terenurilor şi clădirilor, precum şi amenajările şi instalaţiile care sunt destinate organizării şi desfăşurării activităţii de educaţie fizică şi sport.

    ART. 33
    Patrimoniul cluburilor se inventariază, anual, pe baza bilanţului contabil încheiat la data de 31 decembrie.

    ART. 34
    Cluburile administrează, cu diligenţa unui bun proprietar, bunurile aflate în patrimoniu, în condiţiile legii. Bunurile se evidenţiază distinct în patrimoniul cluburilor.

    ART. 35
    Cluburile nu pot schimba destinaţia sau desfiinţa baze sportive aparţinând domeniului public sau privat al statului şi aflate în administrarea lor decât prin hotărâre a Guvernului şi cu construirea prealabilă a altor baze sportive similare celor desfiinţate.

    CAP. VI
    Finanţarea activităţii cluburilor sportive
    ART. 36
    Veniturile, indiferent de sursă, şi cheltuielile de orice natură ale cluburilor sunt cuprinse în bugetul anual propriu.

    ART. 37
    Administrarea bugetului anual de venituri şi cheltuieli al fiecărui club se face în condiţiile prevăzute de normele privind finanţele publice, centrale şi locale, pentru alocaţiile de la bugetul de stat acordate de Agenţia Naţională pentru Sport, pentru alocaţiile de la bugetele locale, precum şi pentru veniturile proprii ale clubului.

    ART. 38
    Bugetul anual al cluburilor sportive se aprobă de către Agenţia Naţională pentru Sport.

    ART. 39
    Veniturile proprii se gestionează şi se utilizează la nivelul cluburilor, în vederea realizării scopului şi obiectului de activitate, fără vărsăminte la bugetul de stat şi fără afectarea alocaţiilor de la bugetul de stat.

    ART. 40
    Sursele de finanţare ale cluburilor sportive provin din:
    a) subvenţii de la bugetul de stat şi bugetele locale acordate cluburilor sportive de drept public de către organele administraţiei publice centrale şi/sau locale în subordinea cărora se află, precum şi de organele administraţiei publice locale din unitatea administrativ-teritorială respectivă;
    b) sume destinate finanţării programelor sportive ale cluburilor sportive de drept privat şi înscrise în contractele încheiate cu direcţiile pentru tineret şi sport judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti sau cu organele administraţiei publice locale, după caz;
    c) venituri obţinute din activităţi economice realizate în legătură directă cu scopul şi obiectul de activitate ale acestora;
    d) cotizaţii, contribuţii şi penalităţi aplicate membrilor săi, sportivilor, antrenorilor şi celorlalţi tehnicieni, potrivit statutelor şi regulamentelor proprii;
    e) sume obţinute din transferurile sportivilor;
    f) donaţii şi sponsorizări;
    g) alte venituri, în condiţiile legii;
    h) sume rămase din exerciţiul financiar precedent;
    i) venituri obţinute din valorificarea bunurilor aflate în patrimoniul acestora;
    j) venituri obţinute din participarea la competiţiile şi demonstraţiile sportive.


    CAP. VII
    Dispoziţii finale
    ART. 41
    Agenţia Naţională pentru Sport exercită supravegherea şi controlul asupra cluburilor.

    ART. 42
    Cluburile sportive sunt supuse înregistrării în Registrul sportiv.

    ART. 43
    Ca urmare a înregistrării în Registrul sportiv, cluburile primesc număr de identificare şi certificat de identitate sportivă.

    ART. 44
    Cluburile deţin exclusivitatea:
    a) dreptului de folosinţă asupra siglei/emblemei proprii;
    b) dreptului asupra imaginii de grup sau individuale, statică şi în mişcare a sportivilor proprii în echipamentul de concurs şi de reprezentare, când participă la competiţii în numele clubului;
    c) drepturilor de reclamă, publicitate şi de televiziune la competiţiile pe care le organizează sau la care participă, după caz.


    ART. 45
    Fiecare club îşi întocmeşte propriul regulament de organizare şi funcţionare pe baza prezentului model de regulament-cadru, care va fi aprobat prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Sport.

    ART. 46
    Salariaţii clubului sunt obligaţi să cunoască şi să respecte prevederile prezentului regulament-cadru.

    ART. 47
    Organigrama clubului este parte componentă a regulamentului de organizare şi funcţionare propriu.


    -------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016