Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT-CADRU din 2 septembrie 2004  de organizare si functionare a serviciilor de zi    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT-CADRU din 2 septembrie 2004 de organizare si functionare a serviciilor de zi

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 872 din 24 septembrie 2004
ART. 1
(1) Serviciile de zi au rolul de a asigura menţinerea, refacerea şi dezvoltarea capacitãţilor copilului şi ale pãrinţilor sãi, pentru depãşirea situaţiilor care ar putea determina separarea copilului de familia sa.
(2) Din categoria serviciilor de zi fac parte:
a) centrele de zi;
b) centrele de consiliere şi sprijin pentru pãrinţi;
c) centrele de asistenţã şi sprijin pentru readaptarea copilului cu probleme psihosociale;
d) serviciile de monitorizare, asistenţã şi sprijin al femeii gravide predispuse sã îşi abandoneze copilul.
(3) Serviciile de zi pot avea caracter specializat, în funcţie de nevoile şi de caracteristicile copiilor şi ale pãrinţilor lor.
(4) Serviciile de zi pot fi organizate şi în complexuri de servicii cuprinzând douã sau mai multe tipuri de servicii prevãzute la alin. (2).
ART. 2
(1) Serviciile de zi pot fi înfiinţate, dupã caz, prin hotãrâre a consiliului local, hotãrâre a consiliului judeţean sau a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti ori prin hotãrâre a unor organisme private acreditate sã desfãşoare activitãţi de protecţie a drepturilor copilului sau protecţie specialã a acestuia.
(2) Consiliile locale pot înfiinţa servicii de zi în mod autonom sau prin asociere, potrivit nevoilor identificate în comunitatea respectivã.
(3) Serviciile de zi, înfiinţate de consiliile locale, se organizeazã ca unitãţi cu personalitate juridicã în subordinea acestora şi sub coordonarea serviciului public de asistenţã socialã de la nivelul municipiilor şi oraşelor sau, dupã caz, sub coordonarea persoanelor cu atribuţii de asistenţã socialã din aparatul propriu al consiliilor locale comunale.
(4) Serviciile de zi înfiinţate de consiliul judeţean sau de consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti funcţioneazã ca unitãţi fãrã personalitate juridicã în structura Direcţiei generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului şi se adreseazã numai copiilor care beneficiazã de o mãsurã de protecţie specialã.
ART. 3
Principiile care stau la baza activitãţii serviciilor de zi sunt:
a) respectarea şi promovarea cu prioritate a interesului superior al copilului; egalitatea şanselor şi nediscriminarea;
b) asistarea copiilor în realizarea şi exercitarea drepturilor lor;
c) respectarea demnitãţii copilului;
d) ascultarea opiniei copilului şi luarea în considerare a acesteia, ţinându-se cont de vârsta şi de gradul sãu de maturitate;
e) asigurarea unei îngrijiri individualizate şi personalizate a copilului;
f) asigurarea protecţiei împotriva abuzului şi exploatãrii copilului;
g) asigurarea unei intervenţii profesioniste, prin echipe pluridisciplinare;
h) asigurarea confidenţialitãţii şi a eticii profesionale;
i) responsabilizarea pãrinţilor cu privire la exercitarea drepturilor şi îndeplinirea obligaţiilor pãrinteşti;
j) primordialitatea responsabilitãţii pãrinţilor cu privire la respectarea şi garantarea drepturilor copilului.
ART. 4
Beneficiarii serviciilor de zi sunt:
a) copiii şi pãrinţii cãrora li se acordã prestaţii şi servicii destinate prevenirii separãrii lor;
b) copiii care au beneficiat de o mãsurã de protecţie specialã şi au fost reintegraţi în familie;
c) copiii care beneficiazã de o mãsurã de protecţie specialã;
d) pãrinţii ai cãror copii beneficiazã de o mãsurã de protecţie specialã;
e) copiii neînsoţiţi de pãrinţi sau de alt reprezentant legal, care solicitã o formã de protecţie în condiţiile reglementãrilor legale privind statutul şi regimul refugiaţilor.
ART. 5
(1) Accesul beneficiarilor în cadrul serviciilor de zi se face în baza planului de servicii pentru situaţiile prevãzute de art. 4 lit. a) sau în baza planului individualizat de protecţie pentru situaţiile prevãzute de art. 4 lit. b), c), d) şi e).
(2) Admiterea beneficiarilor în baza planului de servicii şi, respectiv, în baza planului individualizat de protecţie se face prin dispoziţie a primarului şi, respectiv, prin dispoziţie a conducãtorului persoanei juridice în a cãrei structurã funcţioneazã serviciul.
ART. 6
Serviciile de zi îndeplinesc urmãtoarele atribuţii, în funcţie de specificul şi de nevoile fiecãrei categorii de beneficiari:
a) asigurã un program educaţional adecvat vârstei, nevoilor, potenţialului de dezvoltare şi particularitãţilor copiilor;
b) asigurã activitãţi recreative şi de socializare;
c) asigurã copiilor consiliere psihologicã şi orientare şcolarã şi profesionalã;
d) asigurã pãrinţilor consiliere şi sprijin;
e) dezvoltã programe specifice pentru prevenirea comportamentelor abuzive ale pãrinţilor şi a violenţei în familie;
f) asigurã programe de abilitare şi reabilitare;
g) contribuie la depistarea precoce a situaţiilor de risc care pot determina separarea copilului de pãrinţii sãi;
h) contribuie la realizarea obiectivelor cuprinse în planul de servicii sau, dupã caz, în planul individualizat de protecţie.
ART. 7
(1) Structura organizatoricã, numãrul de posturi şi categoriile de personal pentru serviciile de zi se aprobã prin hotãrâre a consiliului local, a consiliului judeţean, respectiv a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, sau prin hotãrâre a organelor de conducere ale organismelor private acreditate, pregãtirea personalului fiind adaptatã caracteristicilor şi nevoilor de îngrijire ale copiilor protejaţi, precum şi obiectivelor respectivului serviciu.
(2) Structura orientativã a personalului serviciilor de zi este formatã din urmãtoarele categorii:
a) personal de conducere: director;
b) personal de educare şi îngrijire: educator, educator specializat;
c) personal de specialitate: psiholog, medic, asistent social, kinetoterapeut, logoped, fizioterapeut, psihopedagog, asistent medical;
d) contabil;
e) administrator;
f) personal de întreţinere şi pazã.
(3) Ponderea categoriilor de personal prevãzute la alin. (2) se stabileşte luându-se în considerare necesitatea asigurãrii unei îngrijiri de calitate şi adaptate nevoilor beneficiarilor serviciilor de zi, în funcţie de specificul activitãţilor derulate putând fi antrenate şi alte categorii de personal.
(4) Pachetul de servicii medicale, precum şi modul de acordare a acestora se stabilesc prin ordin comun al ministrului sãnãtãţii şi al secretarului de stat al Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Copilului.
ART. 8
(1) Conducerea serviciilor de zi înfiinţate de consiliile locale este asiguratã de un director.
(2) Ocuparea postului de director se face prin concurs sau, dupã caz, prin examen, în condiţiile legii.
(3) Candidaţii pentru ocuparea postului de director trebuie sã fie absolvenţi cu diplomã de licenţã ai învãţãmântului universitar de lungã duratã, în domeniul ştiinţelor socioumane, cu vechime de minimum un an în specialitate, sau absolvenţi cu diplomã de licenţã ai învãţãmântului superior, cu experienţã de minimum 2 ani în domeniul protecţiei drepturilor copilului.
(4) Prin excepţie de la prevederile alin. (3) postul de director poate fi ocupat şi de candidaţi absolvenţi ai studiilor liceale sau postliceale de specialitate, cu experienţã de minimum 3 ani în domeniul protecţiei drepturilor copilului.
(5) Dupã angajare directorul beneficiazã de un curs de formare iniţialã, iar activitatea sa este analizatã trimestrial în primul an de activitate.
ART. 9
(1) Directorul asigurã conducerea serviciului de zi sau a complexului de servicii de zi şi rãspunde de buna funcţionare şi de îndeplinirea atribuţiilor care revin acestui serviciu.
(2) Directorul îndeplineşte, în condiţiile legii, urmãtoarele atribuţii principale:
a) reprezintã serviciul în relaţiile cu autoritãţile şi instituţiile publice, cu persoanele fizice şi juridice din ţarã şi din strãinãtate, precum şi în justiţie;
b) exercitã atribuţiile ce revin serviciului în calitate de persoanã juridicã;
c) exercitã funcţia de ordonator de credite;
d) întocmeşte proiectul bugetului propriu al serviciului şi contul de încheiere a exerciţiului bugetar;
e) propune autoritãţilor sau persoanelor juridice care au înfiinţat sau, dupã caz, care finanţeazã serviciul aprobarea structurii organizatorice şi a numãrului de personal;
f) numeşte şi elibereazã din funcţie personalul din cadrul serviciului, în condiţiile legii;
g) elaboreazã proiectele rapoartelor generale privind activitatea serviciului;
h) desfãşoarã activitãţi pentru promovarea imaginii serviciului/complexului în comunitate;
i) asigurã, în cadrul serviciului, promovarea principiilor şi normelor prevãzute de Convenţia O.N.U. cu privire la drepturile copilului; ia în considerare şi analizeazã orice sesizare care îi este adresatã, referitoare la încãlcãri ale drepturilor copilului în cadrul serviciului pe care îl conduce;
j) asigurã coordonarea, îndrumarea şi controlul activitãţilor desfãşurate de personalul serviciului şi aplicã sancţiuni disciplinare pentru salariaţii care nu îşi îndeplinesc în mod corespunzãtor atribuţiile.
(3) Directorul îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin lege sau prin hotãrâre a autoritãţilor ori persoanelor juridice care au înfiinţat sau, dupã caz, care finanţeazã serviciul.
ART. 10
(1) Conducerea serviciilor de zi înfiinţate de cãtre consiliile judeţene, respectiv consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, este asiguratã de un coordonator, asimilat din punct de vedere al salarizãrii cu şeful de serviciu.
(2) Ocuparea postului de coordonator se face prin concurs sau, dupã caz, prin examen, în condiţiile legii.
(3) Candidaţii pentru ocuparea postului de coordonator trebuie sã fie absolvenţi cu diplomã de licenţã ai învãţãmântului universitar de lungã duratã, în domeniul ştiinţelor socioumane, cu vechime de minimum 2 ani în specialitate, sau absolvenţi cu diplomã de licenţã ai învãţãmântului superior, cu experienţã de minimum 3 ani în domeniul protecţiei drepturilor copilului.
(4) Prin excepţie de la prevederile alin. (3), postul de coordonator poate fi ocupat şi de candidaţi absolvenţi ai studiilor liceale sau postliceale de specialitate, cu experienţã de minimum 5 ani în domeniul protecţiei drepturilor copilului.
ART. 11
(1) Coordonatorul asigurã conducerea serviciului de zi şi rãspunde de buna funcţionare şi de îndeplinirea atribuţiilor care revin acestui serviciu.
(2) Coordonatorul îndeplineşte, în condiţiile legii, urmãtoarele atribuţii principale:
a) desfãşoarã activitãţi pentru promovarea imaginii centrului în comunitate;
b) asigurã, în cadrul serviciului, promovarea principiilor şi normelor prevãzute de Convenţia O.N.U. cu privire la drepturile copilului; ia în considerare şi analizeazã orice sesizare care îi este adresatã, referitoare la încãlcãri ale drepturilor copilului în cadrul serviciului pe care îl conduce;
c) rãspunde de calitatea activitãţilor desfãşurate de personalul din cadrul serviciului şi dispune, în limita competenţei, mãsuri de organizare care sã conducã la îmbunãtãţirea acestor activitãţi sau, dupã caz, formuleazã propuneri în acest sens;
d) asigurã coordonarea, îndrumarea şi controlul activitãţilor desfãşurate de personalul serviciului şi propune organului competent sancţiuni disciplinare pentru salariaţii care nu îşi îndeplinesc în mod corespunzãtor atribuţiile;
e) organizeazã activitatea personalului şi asigurã respectarea timpului de lucru şi a regulamentului de organizare şi funcţionare.
(3) Coordonatorul îndeplineşte orice alte atribuţii prevãzute în fişa postului sau care i-au fost delegate în mod expres.
------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016