Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT-CADRU din 2 septembrie 2004  de organizare si functionare a serviciilor de tip rezidential    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT-CADRU din 2 septembrie 2004 de organizare si functionare a serviciilor de tip rezidential

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 872 din 24 septembrie 2004
ART. 1
(1) Serviciile de tip rezidenţial au rolul de a asigura protecţia, creşterea şi îngrijirea copilului separat, temporar sau definitiv, de pãrinţii sãi, ca urmare a stabilirii, în condiţiile legii, a mãsurii plasamentului.
(2) Din categoria serviciilor de tip rezidenţial fac parte centrele de plasament, centrele de primire a copilului în regim de urgenţã şi centrele maternale. În sensul prezentului regulament, centrele de plasament includ şi casele de tip familial.
(3) Serviciile de tip rezidenţial pot avea caracter specializat, în funcţie de nevoile şi de caracteristicile copiilor protejaţi.
ART. 2
(1) Serviciile de tip rezidenţial pot fi înfiinţate prin:
a) hotãrâre a consiliului judeţean sau, dupã caz, a consiliului local al sectorului municipiului Bucureşti;
b) hotãrâre a unor organisme private acreditate.
(2) Serviciile de tip rezidenţial înfiinţate de autoritãţile administraţiei publice locale se organizeazã numai în structura direcţiilor generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului, în regim de componente funcţionale ale acestora, fãrã personalitate juridicã.
(3) Serviciile de tip rezidenţial pot fi înfiinţate de organismele private acreditate numai cu aprobarea consiliului judeţean, respectiv a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti.
ART. 3
Principiile care stau la baza activitãţii serviciilor de tip rezidenţial sunt:
a) respectarea şi promovarea cu prioritate a interesului superior al copilului;
b) deschiderea cãtre comunitate;
c) asigurarea în mod adecvat a unor modele de rol şi statut social, prin încadrarea în unitate a unui personal mixt şi deschiderea centrului cãtre comunitate;
d) egalitatea şanselor şi nediscriminarea;
e) asistarea copiilor în realizarea şi exercitarea drepturilor lor;
f) respectarea demnitãţii copilului;
g) ascultarea opiniei copilului şi luarea în considerare a acesteia, ţinându-se cont de vârsta şi de gradul sãu de maturitate;
h) menţinerea relaţiilor personale ale copilului şi contacte directe cu pãrinţii, rudele, precum şi cu alte persoane faţã de care copilul a dezvoltat legãturi de ataşament;
i) menţinerea împreunã a fraţilor;
j) promovarea unui model familial de îngrijire a copilului;
k) asigurarea unei îngrijiri individualizate şi personalizate a copilului;
l) asigurarea protecţiei copilului pe o perioadã determinatã, pânã la integrarea sau reintegrarea acestuia în familia naturalã, extinsã sau substitutivã;
m) asigurarea protecţiei împotriva abuzului şi exploatãrii copilului;
n) asigurarea unei intervenţii profesioniste, prin echipe pluridisciplinare;
o) asigurarea confidenţialitãţii şi a eticii profesionale.
ART. 4
Beneficiarii serviciilor de tip rezidenţial sunt:
a) copiii separaţi, temporar sau definitiv, de pãrinţii lor, ca urmare a stabilirii, în condiţiile legii, a mãsurii plasamentului în acest tip de serviciu;
b) copiii pentru care a fost dispus, în condiţiile legii, plasamentul în regim de urgenţã;
c) tinerii care au împlinit vârsta de 18 ani şi care beneficiazã, în condiţiile legii, de protecţie specialã;
d) cuplurile pãrinte/reprezentant legal - copil, în situaţia constatãrii riscului de abandon al copilului din motive neimputabile pãrintelui/reprezentantului legal sau în situaţia includerii acestuia într-un program de restabilire a legãturilor familiale;
e) copiii neînsoţiţi de cãtre pãrinţi sau de alt reprezentant legal, care solicitã o formã de protecţie în condiţiile reglementãrilor legale privind statutul şi regimul refugiaţilor.
ART. 5
(1) Accesul beneficiarilor în cadrul serviciilor de tip rezidenţial se face în baza:
a) mãsurilor de plasament dispuse în condiţiile legii de cãtre comisiile pentru protecţia copilului sau instanţa judecãtoreascã;
b) dispoziţiilor de plasament în regim de urgenţã, emise de cãtre directorul direcţiei generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului sau de cãtre instanţa judecãtoreascã;
c) dispoziţiei de admitere a cuplului mamã-copil în cadrul centrului maternal, emisã de organele de conducere ale persoanei juridice în structura cãreia funcţioneazã acest tip de serviciu, precum şi contractului de rezidenţã a mamei.
(2) Contractul de rezidenţã reprezintã convenţia încheiatã între mamã şi organele de conducere ale persoanei juridice în structura cãreia funcţioneazã centrul maternal, care reglementeazã obiectivele intervenţiei, drepturile şi obligaţiile pãrţilor, condiţiile şi modul de încetare a acordãrii serviciului, precum şi perioada pe care se acordã acesta.
(3) Contractul prevãzut la alin. (2) se încheie pe o perioadã de maximum 12 luni.
ART. 6
Serviciile de tip rezidenţial îndeplinesc urmãtoarele atribuţii, în funcţie de specificul şi de nevoile fiecãrei categorii de beneficiari:
a) asigurã cazarea, hrana, cazarmamentul, echipamentul şi condiţiile igienico-sanitare necesare protecţiei speciale a copiilor, tinerilor şi, dupã caz, mamelor care beneficiazã de acest tip de serviciu, în funcţie de nevoile şi de caracteristicile fiecãrei categorii de beneficiari;
b) asigurã, dupã caz, supravegherea stãrii de sãnãtate, asistenţã medicalã, recuperare, îngrijire şi supraveghere permanentã a beneficiarilor;
c) asigurã paza şi securitatea beneficiarilor;
d) asigurã beneficiarilor protecţie şi asistenţã în cunoaşterea şi exercitarea drepturilor lor;
e) asigurã accesul beneficiarilor la educaţie, informare, culturã;
f) asigurã educaţia informalã şi nonformalã a beneficiarilor, în vederea asimilãrii cunoştinţelor şi a deprinderilor necesare integrãrii sociale;
g) asigurã socializarea beneficiarilor, dezvoltarea relaţiilor cu comunitatea;
h) asigurã climatul favorabil dezvoltãrii personalitãţii copiilor;
i) asigurã participarea beneficiarilor la activitãţi de grup şi la programe individualizate, adaptate nevoilor şi caracteristicilor lor;
j) asigurã intervenţie de specialitate;
k) contribuie la realizarea obiectivelor cuprinse în planul individualizat de protecţie;
l) urmãresc modalitãţile concrete de punere în aplicare a mãsurilor de protecţie specialã, integrarea şi evoluţia beneficiarilor în cadrul serviciului şi formuleazã propuneri vizând completarea sau modificarea planului individualizat de protecţie sau îmbunãtãţirea calitãţii îngrijirii acordate;
m) asigurã posibilitãţi de petrecere a timpului liber.
ART. 7
(1) Organizarea, numãrul de posturi şi categoriile de personal pentru serviciile de tip rezidenţial se aprobã, dupã caz, prin hotãrâre a consiliului judeţean, respectiv a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, sau prin hotãrâre a organelor de conducere ale organismelor private acreditate, pregãtirea personalului fiind adaptatã caracteristicilor şi nevoilor de îngrijire ale copiilor protejaţi, precum şi obiectivelor respectivului serviciu.
(2) Structura orientativã a personalului serviciilor de tip rezidenţial este formatã din urmãtoarele categorii:
a) personal de conducere;
b) personal de educare şi îngrijire - educator, educator puericultor, educator specializat, pedagog social, supraveghetor de noapte;
c) personal de specialitate - psiholog, medic, asistent social, kinetoterapeut, logoped, fizioterapeut, psihopedagog, instructor de educaţie, asistent medical;
d) personal administrativ;
e) personal de întreţinere şi pazã.
(3) Ponderea categoriilor de personal prevãzute la alin. (2) se stabileşte luându-se în considerare necesitatea asigurãrii unei îngrijiri de calitate şi adaptate nevoilor copiilor protejaţi în cadrul serviciilor de tip rezidenţial, în funcţie de specificul activitãţilor derulate putând fi antrenate şi alte categorii de personal.
(4) Pachetul de servicii medicale, precum şi modul de acordare a acestora se stabilesc prin ordin comun al ministrului sãnãtãţii şi al secretarului de stat al Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Copilului.
ART. 8
(1) Conducerea serviciilor de tip rezidenţial este asiguratã de un şef de centru, asimilat din punct de vedere al salarizãrii cu şeful de serviciu.
(2) Ocuparea postului de şef de centru se face prin concurs sau, dupã caz, prin examen, în condiţiile legii.
(3) Candidaţii pentru ocuparea postului de şef de centru trebuie sã fie absolvenţi cu diplomã de licenţã ai învãţãmântului universitar de lungã duratã în domeniul ştiinţelor socioumane, cu vechime de minimum 2 ani în specialitate, sau absolvenţi cu diplomã de licenţã ai învãţãmântului superior, cu experienţã de minimum 3 ani în domeniul protecţiei drepturilor copilului.
(4) Prin excepţie de la prevederile alin. (3), postul de şef de centru poate fi ocupat şi de candidaţi absolvenţi ai studiilor liceale sau postliceale de specialitate, cu experienţa de minimum 5 ani în domeniul protecţiei drepturilor copilului.
ART. 9
(1) Şeful de centru asigurã conducerea serviciului de tip rezidenţial şi rãspunde de buna funcţionare şi de îndeplinirea atribuţiilor care revin acestui serviciu.
(2) Şeful de centru îndeplineşte, în condiţiile legii, urmãtoarele atribuţii principale:
a) desfãşoarã activitãţi pentru promovarea imaginii centrului în comunitate;
b) asigurã, în cadrul serviciului, promovarea principiilor şi normelor prevãzute de Convenţia O.N.U. cu privire la drepturile copilului; ia în considerare şi analizeazã orice sesizare care îi este adresatã, referitoare la încãlcãri ale drepturilor copilului în cadrul serviciului pe care îl conduce;
c) rãspunde de calitatea activitãţilor desfãşurate de personalul din cadrul serviciului şi dispune, în limita competenţei, mãsuri de organizare care sã conducã la îmbunãtãţirea acestor activitãţi sau, dupã caz, formuleazã propuneri în acest sens;
d) asigurã coordonarea, îndrumarea şi controlul activitãţilor desfãşurate de personalul serviciului şi propune organului competent sancţiuni disciplinare pentru salariaţii care nu îşi îndeplinesc în mod corespunzãtor atribuţiile;
e) organizeazã activitatea personalului şi asigurã respectarea timpului de lucru şi a regulamentului de organizare şi funcţionare;
f) îndeplineşte orice alte atribuţii prevãzute în fişa postului sau care i-au fost delegate în mod expres.
--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016