Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT-CADRU din 2 septembrie 2004  de organizare si functionare a serviciilor de tip familial    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT-CADRU din 2 septembrie 2004 de organizare si functionare a serviciilor de tip familial

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 872 din 24 septembrie 2004
ART. 1
(1) Serviciile de tip familial au rolul de a asigura, la domiciliul unei persoane fizice sau familii, creşterea şi îngrijirea copilului separat, temporar sau definitiv, de pãrinţii sãi.
(2) Serviciile de tip familial pot avea caracter specializat, în funcţie de nevoile şi de caracteristicile copiilor protejaţi.
ART. 2
(1) Serviciile de tip familial pot fi organizate de consiliul judeţean, respectiv de consiliul local al sectoarelor municipiului Bucureşti sau de organismele private acreditate.
(2) Consiliile judeţene, respectiv consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, organizeazã serviciile de tip familial drept compartimente distincte numai în structura Direcţiei generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului.
(3) Organismele private acreditate organizeazã serviciile de tip familial drept compartimente distincte sau ca activitate prestatã de un compartiment cu mai multe atribuţii.
ART. 3
Serviciile de tip familial pot funcţiona numai pe baza licenţei eliberate de Autoritatea Naţionalã pentru Protecţia Drepturilor Copilului.
ART. 4
Principiile care stau la baza activitãţii serviciilor de tip familial sunt:
a) respectarea şi promovarea cu prioritate a interesului superior al copilului;
b) egalitatea şanselor şi nediscriminarea;
c) asistarea copiilor în realizarea şi exercitarea drepturilor lor;
d) respectarea demnitãţii copilului;
e) respectarea istoriei personale, a personalitãţii, familiei biologice şi tradiţiilor copilului;
f) ascultarea opiniei copilului şi luarea în considerare a acesteia, ţinându-se cont de vârsta şi de gradul sãu de maturitate;
g) menţinerea relaţiilor personale ale copilului şi a contactelor directe cu pãrinţii, rudele, precum şi cu alte persoane faţã de care copilul a dezvoltat legãturi de ataşament;
h) menţinerea fraţilor împreunã;
i) asigurarea protecţiei copilului pe o perioadã determinatã, pânã la integrarea sau reintegrarea acestuia în familia naturalã, extinsã sau substitutivã;
j) asigurarea unui statut egal în cadrul familiei pentru copilul aflat în plasament;
k) promovarea unui model familial de îngrijire a copilului;
l) asigurarea unei îngrijiri individualizate şi personalizate a copilului;
m) asigurarea protecţiei împotriva abuzului şi exploatãrii copilului;
n) asigurarea unei intervenţii profesioniste, prin echipe pluridisciplinare;
o) asigurarea confidenţialitãţii şi a eticii profesionale.
ART. 5
Beneficiarii serviciilor de tip familial sunt:
a) copiii pentru care urmeazã a fi instituitã tutela, în condiţiile legii;
b) copiii faţã de care a fost stabilitã, în condiţiile legii, încredinţarea în vederea adopţiei;
c) copiii separaţi, temporar sau definitiv, de pãrinţii lor, ca urmare a stabilirii, în condiţiile legii, a mãsurii plasamentului;
d) copiii pentru care a fost dispus, în condiţiile legii, plasamentul în regim de urgenţã;
e) tinerii care au împlinit vârsta de 18 ani şi care beneficiazã, în condiţiile legii, de protecţie specialã.
ART. 6
Serviciile de tip familial asigurã:
a) evaluarea, în urma sesizãrii, a nevoilor copilului;
b) revizuirea periodicã a evaluãrii nevoilor copilului;
c) întocmirea şi revizuirea planului individualizat de protecţie pentru copil;
d) monitorizarea şi înregistrarea evoluţiilor înregistrate în implementarea planului individualizat de protecţie;
e) realizarea instruirii specifice a familiei extinse sau substitutive cu privire la nevoile copilului, înaintea plasãrii acestuia;
f) informarea în scris, înainte de mutarea copilului, a familiei extinse sau substitutive, referitor la drepturile şi obligaţiile legale ce îi revin cu privire la persoana copilului pe durata plasãrii;
g) întocmirea convenţiei de plasament, atunci când este cazul;
h) coordonarea activitãţilor privind mutarea copilului în familia extinsã sau substitutivã;
i) organizarea, coordonarea şi monitorizarea activitãţilor în care sunt implicaţi alţi specialişti, atunci când nevoile copilului impun aceste intervenţii;
j) menţinerea relaţiilor copilului cu familia naturalã, cu excepţia situaţiei copilului adoptat, sau cu orice alte persoane relevante pentru viaţa acestuia;
k) evaluarea capacitãţii solicitanţilor de a oferi îngrijire potrivitã copilului separat, temporar sau definitiv, de pãrinţii sãi;
l) identificarea nevoilor de pregãtire şi potenţialului fiecãrei familii care solicitã ocrotirea unui copil separat, temporar sau definitiv, de pãrinţii sãi;
m) pregãtirea solicitantului în funcţie de nevoile identificate ale acestuia;
n) întocmirea, pãstrarea şi actualizarea documentaţiei referitoare la situaţia copiilor care beneficiazã de acest serviciu şi, respectiv, la situaţia familiilor care îl asigurã;
o) sprijinirea şi monitorizarea activitãţii de creştere şi îngrijire a copilului şi asigurarea faptului cã familiile sunt informate, acceptã, înţeleg şi acţioneazã în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
p) organizarea procesului de potrivire a copilului cu familia extinsã sau substitutivã;
q) furnizarea de informaţii familiei extinse sau substitutive privind tipurile de sprijin disponibil;
r) furnizarea de informaţii privind procedurile ce vor fi urmate în cazul suspiciunilor de abuz, neglijare sau orice altã plângere împotriva familiei;
s) evaluarea, anual sau ori de câte ori este nevoie, a activitãţii fiecãrei familii, conform dispoziţiilor legale;
t) participarea personalului propriu la programe de pregãtire specificã, în funcţie de nevoile de formare identificate.
ART. 7
(1) Structura organizatoricã, numãrul de posturi şi categoriile de personal pentru serviciile de tip familial se aprobã, dupã caz, prin hotãrâre a consiliului judeţean, respectiv a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, sau prin hotãrâre a organelor de conducere ale organismelor private acreditate, numãrul şi pregãtirea personalului fiind adaptate caracteristicilor şi nevoilor de îngrijire ale copiilor protejaţi, precum şi obiectivelor respectivului serviciu.
(2) Structura orientativã a personalului serviciilor de tip familial este formatã din urmãtoarele categorii:
a) personal de conducere - şef compartiment;
b) personal de specialitate - asistent social, asistent maternal.
(3) În funcţie de specificul activitãţilor derulate în cadrul serviciilor de tip familial pot fi antrenate şi alte categorii de personal.

----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016