Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT-CADRU din 18 martie 2004  de delegare a gestiunii serviciilor publice de salubrizare a localitatilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT-CADRU din 18 martie 2004 de delegare a gestiunii serviciilor publice de salubrizare a localitatilor

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 323 din 14 aprilie 2004
CAP. I
Acte normative de referinţã

ART. 1
Prezentul Regulament-cadru de delegare a gestiunii serviciilor publice de salubrizare a localitãţilor, denumit în continuare regulament-cadru, a fost elaborat având în vedere prevederile <>Legii serviciilor publice de gospodãrie comunalã nr. 326/2001 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 373/2002 privind organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodãrie Comunalã - A.N.R.S.C., cu modificãrile ulterioare, ale <>Ordonanţei Guvernului nr. 87/2001 privind serviciile publice de salubrizare a localitãţilor, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 139/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>Legii nr. 219/1998 privind regimul concesiunilor, ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 216/1999 pentru aprobarea Normelor metodologice-cadru de aplicare a <>Legii nr. 219/1998 privind regimul concesiunilor, cu modificãrile ulterioare, ale <>Ordonanţei Guvernului nr. 16/2002 privind contractele de parteneriat public-privat, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 470/2002 , cu modificãrile ulterioare, ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 621/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a <>Ordonanţei Guvernului nr. 16/2002 privind contractele de parteneriat public-privat.

CAP. II
Dispoziţii generale

ART. 2
Prezentul regulament-cadru stabileşte cadrul juridic unitar privind etapele şi modalitãţile ce trebuie îndeplinite în procedura de delegare a gestiunii serviciilor publice de salubrizare a localitãţilor.
ART. 3
(1) Prevederile prezentului regulament-cadru se aplicã în toate cazurile în care autoritãţile administraţiei publice locale hotãrãsc administrarea şi gestionarea serviciilor publice de salubrizare a localitãţilor în sistemul gestiunii delegate.
(2) Obiectul delegãrii de gestiune îl constituie gestiunea serviciului public de salubrizare a localitãţilor.
(3) În termen de 30 de zile de la data adoptãrii hotãrârii de delegare a gestiunii serviciului public de salubrizare a localitãţilor prin modalitatea gestiunii delegate, autoritatea administraţiei publice locale competentã va elabora şi va aproba, pe baza regulamentului-cadru, propriul regulament de delegare a gestiunii serviciului, care face parte din documentaţia de pregãtire a licitaţiei.
(4) În vederea încheierii contractelor de delegare a gestiunii serviciilor publice de salubrizare a localitãţilor, autoritatea administraţiei publice locale competentã are obligaţia de a elabora şi de a aproba, în termen de 6 luni de la luarea deciziei privind delegarea gestiunii serviciului, un studiu de specialitate pentru stabilirea soluţiei de delegare a gestiunii serviciului public de salubrizare a localitãţilor, precum şi documentaţia de pregãtire a licitaţiei aferentã delegãrii. Procedurile de licitaţie vor fi demarate în termen de douã luni de la aprobarea documentelor de licitaţie.
(5) Delegarea gestiunii serviciilor publice de salubrizare a localitãţilor poate fi fãcutã numai cãtre operatori atestaţi de Autoritatea Naţionalã de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodãrie Comunalã - A.N.R.S.C.
(6) Monitorizarea procesului de delegare a gestiunii serviciilor publice de salubrizare a localitãţilor se face de cãtre A.N.R.S.C.
ART. 4
Delegarea gestiunii serviciilor publice de salubrizare a localitãţilor se face în conformitate cu legislaţia în vigoare, în condiţii de transparenţã, imparţialitate şi competitivitate, prin urmãtoarele modalitãţi:
a) contract de concesiune;
b) contract de parteneriat public-privat.

CAP. III
Delegarea gestiunii prin contract de concesiune

SECŢIUNEA 1
Proceduri prealabile delegãrii gestiunii serviciilor publice de salubrizare a localitãţilor prin contract de concesiune

ART. 5
(1) Contractul de delegare a gestiunii prin concesiune are ca obiect serviciul public de salubrizare a localitãţilor.
(2) Delegarea gestiunii serviciilor publice de salubrizare a localitãţilor se face prin licitaţie publicã deschisã, dupã parcurgerea etapelor prevãzute la art. 3 alin. (3).
ART. 6
(1) În scopul ţinerii evidenţei documentelor şi informaţiilor cu privire la desfãşurarea procedurilor de delegare a gestiunii serviciilor publice de salubrizare a localitãţilor şi la derularea contractelor de concesiune, autoritatea administraţiei publice locale competentã, în calitate de concedent, va întocmi şi va pãstra douã registre:
a) registrul "Candidaturi şi oferte", care va cuprinde date şi informaţii referitoare la derularea procedurilor prealabile încheierii contractului de concesiune; se vor preciza cel puţin datele şi informaţiile referitoare la studiul de oportunitate, la depunerea candidaturilor şi la oferte;
b) registrul "Contracte", care va cuprinde date şi informaţii referitoare la încheierea şi derularea contractului de concesiune; se vor preciza cel puţin datele şi informaţiile referitoare la obiectul contractului de concesiune, durata acestuia, termenele de realizare a investiţiilor, termenele de platã a redevenţei, obligaţiile de mediu.
(2) Registrele se întocmesc şi se pãstreazã la sediul autoritãţii administraţiei publice locale competente.
ART. 7
(1) Toate documentele licitaţiei publice, întocmite pe parcursul desfãşurãrii procedurilor de licitaţie publicã, se vor pãstra de cãtre autoritatea administraţiei publice locale competentã, într-un dosar al delegãrii gestiunii serviciilor publice de salubrizare a localitãţilor, care se va întocmi pentru fiecare contract de concesiune.
(2) Autoritatea administraţiei publice locale competentã are obligaţia de a pãstra confidenţialitatea documentelor din dosarul delegãrii gestiunii serviciilor publice de salubrizare a localitãţilor.

SECŢIUNEA a 2-a
Iniţierea delegãrii gestiunii serviciilor publice de salubrizare a localitãţilor prin concesionare

ART. 8
Autoritatea administraţiei publice locale competentã, în calitate de concedent, poate iniţia procedura de concesionare prin întocmirea studiului de oportunitate, a caietului de sarcini şi prin publicarea anunţului privind organizarea licitaţiei în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 219/1998 şi a <>Hotãrârii Guvernului nr. 216/1999 , cu modificãrile ulterioare.

SECŢIUNEA a 3-a
Studiul de oportunitate

ART. 9
Iniţierea delegãrii gestiunii serviciilor publice de salubrizare a localitãţilor are la bazã un studiu de oportunitate, efectuat în prealabil prin grija autoritãţii administraţiei publice locale competente, care va cuprinde, în principal, elementele precizate în <>art. 7 lit. a)-h) din Legea nr. 219/1998 .
ART. 10
Studiul de oportunitate va fi aprobat prin hotãrâre a autoritãţii administraţiei publice locale.

SECŢIUNEA a 4-a
Caietul de sarcini

ART. 11
(1) Caietul de sarcini va cuprinde condiţiile minime pentru desfãşurarea licitaţiei pentru delegarea gestiunii serviciilor publice de salubrizare a localitãţilor prin concesiune.
(2) Conţinutul caietului de sarcini împreunã cu studiul de oportunitate se aprobã prin hotãrâre a autoritãţii administraţiei publice locale.
ART. 12
(1) Caietul de sarcini va fi pus în vânzare de cãtre autoritatea administraţiei publice locale la sediul sãu şi/sau în alte locuri stabilite de cãtre aceasta şi prevãzute în anunţul publicitar.
(2) Preţul caietului de sarcini se stabileşte de cãtre autoritatea administraţiei publice locale.
(3) Conţinutul caietului de sarcini-cadru are caracter minimal şi este prezentat în anexa la contractul-cadru.
ART. 13
Caietul de sarcini va cuprinde, în mod obligatoriu:
a) condiţiile de exploatare a serviciului public de salubrizare a localitãţilor ce face obiectul concesiunii şi obiectivele de ordin economic, financiar şi de mediu urmãrite de autoritatea administraţiei publice locale privind exploatarea eficientã a serviciului ce face obiectul concesiunii;
b) sarcinile autoritãţilor administraţiei publice locale şi ale concesionarului în ceea ce priveşte realizarea investiţiilor şi modalitatea de finanţare a acestora, inclusiv termenele de realizare a investiţiilor;
c) clauzele financiare şi de asigurãri;
d) regimul bunurilor utilizate de concesionar în derularea concesiunii;
e) obligaţiile privind protecţia mediului, a sãnãtãţii publice şi siguranţa în exploatare, stabilite conform legislaţiei în vigoare;
f) obiectul concesiunii: datele necesare identificãrii exacte a serviciului public de salubrizare a localitãţilor ce face obiectul delegãrii de gestiune, care rezultã din fundamentarea tehnico-economicã prevãzutã în studiul de oportunitate, inventarul complet al bunurilor aferente sistemului public de salubrizare a localitãţilor, din punct de vedere cantitativ, tehnic şi valoric, precum şi aria în care se desfãşoarã activitatea concesionatã;
g) destinaţia bunurilor activitãţilor serviciului public de salubrizare a localitãţilor;
h) obligativitatea funcţionãrii serviciului public de salubrizare a localitãţilor delegat în regim de continuitate şi de permanenţã, în condiţiile îndeplinirii cel puţin a indicatorilor minimi de performanţã prevãzuţi de legislaţia în vigoare;
i) interdicţia subdelegãrii gestiunii serviciului public de salubrizare a localitãţilor;
j) durata pentru care se face delegarea gestiunii;
k) redevenţa minimã şi modul de calcul al acesteia;
l) condiţii specifice legate de natura bunurilor şi serviciilor ce fac obiectul delegãrii de gestiune, cu privire la aspecte precum: exploatarea în condiţii de siguranţã, folosirea şi conservarea patrimoniului public încredinţat prin delegarea de gestiune, protecţia mediului, protecţia muncii, sãnãtatea publicã, condiţii impuse de acordurile şi de convenţiile internaţionale la care România este parte, condiţii de adaptare treptatã la normele Uniunii Europene şi altele;
m) cuantumul garanţiilor ce urmeazã a fi depuse de cãtre concesionar în conformitate cu legislaţia în vigoare;
n) clauze referitoare la încetarea contractului de delegare a gestiunii;
o) în cazul serviciilor publice existente, clauze referitoare la personalul angajat şi la protecţia socialã;
p) modalitãţi de transfer a activitãţii de la operatorul existent;
q) controlul exercitat de concedent şi cerinţele de raportare;
r) condiţiile de eligibilitate a operatorilor care participã la licitaţia publicã de concesionare a gestiunii serviciului public de salubrizare a localitãţilor;
s) criteriile de selecţie a ofertelor şi ponderea acestora pe o scalã ce mãsoarã importanţa criteriilor.
ART. 14
(1) Finanţarea lucrãrilor de investiţii se asigurã din urmãtoarele surse:
a) fonduri proprii ale concesionarului şi alocaţii de la bugetul local, conform obligaţiilor prevãzute în contractul de delegare a gestiunii serviciilor publice de salubrizare a localitãţilor;
b) credite bancare, inclusiv credite garantate de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale sau de cãtre stat;
c) sprijin financiar nerambursabil obţinut prin aranjamente bilaterale sau multilaterale;
d) alte surse constituite în condiţiile legii;
e) sume alocate de la bugetul de stat ca participare la cofinanţarea unor proiecte realizate din asistenţã financiarã externã nerambursabilã şi/sau din împrumuturi externe la a cãror realizare contribuie şi Guvernul, precum şi pentru finanţarea unor programe aprobate prin legi speciale;
f) economii rezultate din dotãri cu echipamente de performanţã;
g) alte surse.
(2) Investiţiile efectuate de concesionar pentru reabilitarea, modernizarea şi dezvoltarea sistemului public de salubrizare se vor amortiza de cãtre concesionarul serviciului public de salubrizare a localitãţilor, pe durata contractului de delegare a gestiunii.
(3) Investiţiile strãine în sistemele publice de salubrizare beneficiazã de toate facilitãţile legale în vigoare în momentul încheierii tranzacţiei. Facilitãţile obţinute vor fi menţionate în contractul de delegare a gestiunii serviciilor publice de salubrizare a localitãţilor şi vor fi valabile pe perioada stabilitã la încheierea acestuia. În situaţia obţinerii de cãtre investitor a unor facilitãţi ulterioare, contractul de delegare a gestiunii va fi modificat în mod corespunzãtor, prin act adiţional, semnat de ambele pãrţi, cu avizul A.N.R.S.C.
(4) Investiţiile care se realizeazã din fonduri proprii ale investitorilor rãmân în proprietatea acestora pe toatã durata contractului de delegare a gestiunii serviciilor publice de salubrizare a localitãţilor, dacã nu s-a convenit altfel la încheierea acestuia; în contract se va menţiona modul de repartiţie a acestor bunuri la încetarea din orice cauzã a acestuia.

SECŢIUNEA a 5-a
Anunţul publicitar

ART. 15
(1) Dupã aprobarea caietului de sarcini, autoritatea administraţiei publice locale competentã va proceda la publicarea anunţului privind organizarea licitaţiei.
(2) În cazul procedurii licitaţiei publice deschise, se va publica în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a, într-un cotidian de difuzare naţionalã şi într-un cotidian de difuzare localã anunţul licitaţiei publice deschise, care va conţine în mod obligatoriu:
a) denumirea şi sediul autoritãţii administraţiei publice care organizeazã licitaţia;
b) descrierea bunului, a activitãţii sau a serviciului public la care se referã delegarea gestiunii serviciilor publice de salubrizare a localitãţilor şi durata delegãrii;
c) locul de unde poate fi achiziţionat, contra cost, caietul de sarcini şi de unde pot fi obţinute instrucţiunile privind organizarea şi desfãşurarea procedurii de delegare a gestiunii serviciului public de salubrizare a localitãţilor;
d) obiectivele pe care şi le propune autoritatea administraţiei publice;
e) actele cerute ofertanţilor pentru dovedirea experienţei tehnice şi manageriale în gestionarea unor sisteme similare, a bonitãţii şi capacitãţii financiare de a rãspunde la cerinţele specifice prevãzute în caietul de sarcini, inclusiv cazierul judiciar al persoanei care are calitatea de administrator al operatorului;
f) data şi locul de primire a ofertelor;
g) durata în care ofertanţii rãmân angajaţi prin termenii ofertelor lor;
h) data, ora şi locul de deschidere a ofertelor.
(3) Anunţul privind organizarea licitaţiei se va afişa şi la sediul autoritãţii administraţiei publice locale competente, precum şi la locul unde se desfãşoarã activitatea serviciului public de salubrizare a localitãţilor propus spre concesionare.

SECŢIUNEA a 6-a
Instrucţiuni privind organizarea şi desfãşurarea procedurii de delegare a gestiunii serviciilor publice de salubrizare a localitãţilor prin contract de concesiune

ART. 16
Instrucţiunile privind organizarea şi desfãşurarea procedurii de concesionare a gestiunii serviciilor publice de salubrizare a localitãţilor, precum şi criteriile de selecţie vor fi elaborate şi aprobate de autoritatea administraţiei publice locale competentã şi vor fi puse la dispoziţia celor interesaţi, o datã cu vânzarea caietului de sarcini, la sediul acesteia şi/sau la locul prevãzut în anunţul publicitar.
I. Comisia de evaluare
ART. 17
(1) Membrii comisiei de evaluare se numesc prin hotãrâre a autoritãţii administraţiei publice locale competente.
(2) Reprezentanţii concedentului vor fi specialişti în domeniul furnizãrii/prestãrii serviciului public de salubrizare a localitãţilor.
(3) Comisia de evaluare va fi alcãtuitã dintr-un numãr impar de membri, care nu poate fi mai mic de 5.
(4) Din comisia de evaluare vor face parte:
a) reprezentanţi ai concedentului, dintre care cel puţin unul cu pregãtire juridicã;
b) reprezentanţi ai direcţiei generale a finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti, dupã caz;
c) un reprezentant al autoritãţii de mediu competente.
(5) Preşedintele comisiei de evaluare este numit de concedent dintre reprezentanţii acestuia în comisia de evaluare.
(6) Secretarul comisiei de evaluare este numit de cãtre preşedinte dintre membrii comisiei de evaluare.
(7) La şedinţele comisiei de evaluare preşedintele poate invita pentru consultare personalitãţi recunoscute pentru experienţa şi competenţa lor în domeniul activitãţilor de salubrizare a localitãţilor, în calitate de consultanţi.
(8) Reprezentanţii autoritãţilor publice centrale sau locale ori invitaţii care sunt soţ/soţie, rude sau afini pânã la gradul al patrulea inclusiv cu persoanele fizice participante la licitaţia publicã, cu asociaţii, cu acţionarii care deţin poziţie de control în societãţile comerciale participante la licitaţia publicã, precum şi cu administratorii sau cenzorii acestora ori care se gãsesc în conflicte de interese nu pot fi membri ai comisiei de evaluare.
(9) Membrii comisiei de evaluare şi invitaţii sunt obligaţi sã dea o declaraţie de compatibilitate, imparţialitate şi confidenţialitate pe propria rãspundere, dupã termenul limitã de depunere a ofertelor/candidaturilor, care se va pãstra la dosarul concesiunii.
(10) În caz de incompatibilitate, preşedintele comisiei de evaluare îl va sesiza de îndatã pe concedent despre existenţa stãrii de incompatibilitate şi va propune înlocuirea persoanei incompatibile.
(11) Atribuţiile comisiei de evaluare sunt:
a) analizarea şi evaluarea candidaturilor;
b) selectarea ofertelor, pe baza datelor, informaţiilor şi a documentelor cuprinse în plicul exterior;
c) analizarea şi evaluarea ofertelor;
d) întocmirea raportului de evaluare care cuprinde descrierea procedurii de concesionare şi operaţiunile de evaluare, elementele esenţiale ale ofertelor depuse şi motivele alegerii ofertantului câştigãtor sau, în cazul în care nu a fost desemnat câştigãtor nici un ofertant, cauzele respingerii;
e) întocmirea proceselor-verbale prevãzute de lege;
f) desemnarea câştigãtorului licitaţiei publice.
(12) Comisia de evaluare este legal întrunitã numai în prezenţa tuturor membrilor.
(13) Comisia de evaluare adoptã decizii în mod autonom şi numai pe baza criteriilor de selecţie prevãzute în instrucţiunile privind organizarea şi desfãşurarea procedurii de concesionare.
(14) Deciziile comisiei de evaluare se adoptã cu votul majoritãţii membrilor.
(15) Membrii comisiei de evaluare au obligaţia de a pãstra confidenţialitatea datelor, informaţiilor şi a documentelor cuprinse în candidaturile sau în ofertele analizate.
II. Depunerea ofertelor
ART. 18
(1) Ofertele vor fi redactate în limba românã.
(2) Ofertele se depun la locul precizat în anunţul publicitar, în douã plicuri închise şi sigilate, unul exterior şi altul interior, care vor respecta condiţiile prevãzute la alin. (3) şi în termenul menţionat la alin. (4).
(3) Ofertele trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele condiţii:
a) plicul exterior trebuie sã conţinã documentele prin care se dovedeşte cumpãrarea caietului de sarcini, precum şi documentele enumerate la art. 21 pct. 1;
b) fiecare participant poate depune doar o singurã ofertã;
c) ofertele vor fi înregistrate, în ordinea primirii, într-un registru special denumit "Candidaturi şi oferte", precizându-se data şi ora;
d) ofertele primite şi înregistrate dupã termenul limitã de primire prevãzut în anunţul publicitar vor fi excluse de la licitaţie şi vor fi înapoiate ofertanţilor fãrã a fi deschise;
e) oferta va fi depusã în numãrul de exemplare stabilit de autoritatea administraţiei publice locale competentã şi prevãzut în anunţul publicitar. Fiecare exemplar trebuie sã fie semnat de cãtre ofertant.
(4) Termenul de primire a ofertelor este între minimum 20 de zile calendaristice şi maximum 60 de zile calendaristice de la data publicãrii anunţului licitaţiei publice.
ART. 19
Oferta trebuie sã conţinã detaliat toate condiţiile prevãzute în caietul de sarcini şi alte obligaţii pe care ofertantul şi le asumã în cazul în care va câştiga licitaţia, precum şi date tehnice şi financiare referitoare la:
a) investiţiile pe care se obligã sã le realizeze, în condiţiile art. 13 lit. b) şi ale art. 14 alin. (1);
b) perioada preconizatã de amortizare a investiţiilor;
c) standardele de calitate a bunurilor aduse ca investiţii;
d) standardele de calitate şi indicatorii de performanţã a serviciului public de salubrizare a localitãţilor ce urmeazã a fi prestat;
e) preţurile şi/sau tarifele pe care şi le propune sã le practice, cu respectarea condiţiilor prevãzute în <>Ordonanţa Guvernului nr. 87/2001 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 139/2002 , cu modificãrile ulterioare;
f) redevenţa pe care se obligã sã o achite autoritãţii administraţiei publice locale competente.
ART. 20
(1) Participanţii la licitaţie vor depune o garanţie de participare la licitaţie.
(2) Garanţia de participare la licitaţie va fi stabilitã de cãtre concedent prin instrucţiunile privind organizarea şi desfãşurarea procedurii de concesionare.
(3) Ofertantul va pierde garanţia de participare la licitaţie dacã îşi retrage oferta înainte de desemnarea câştigãtorului.
(4) Garanţia de participare la licitaţie a ofertantului declarat câştigãtor va fi reţinutã de cãtre concedent pânã în momentul încheierii contractului de concesiune.
(5) Concedentul este obligat sã restituie celorlalţi ofertanţi garanţia de participare la licitaţie, în termen de 7 zile de la desemnarea ofertantului câştigãtor.
ART. 21
Ofertele conţinând plicurile interior şi exterior sigilate vor îndeplini urmãtoarele cerinţe:
1. Pe plicul exterior se va indica licitaţia publicã pentru care este depusã oferta. Plicul exterior va trebui sã conţinã pe lângã dovada cumpãrãrii caietului de sarcini şi:
a) o fişã cu informaţii privind ofertantul şi o declaraţie de participare semnatã de ofertant, fãrã îngroşãri, ştersãturi sau modificãri;
b) acte doveditoare privind îndeplinirea condiţiilor de eligibilitate, precum şi garanţia de participare la licitaţie;
c) atestarea A.N.R.S.C.
2. Pe plicul interior se înscriu numele sau denumirea ofertantului, precum şi sediul social al acestuia. Acest plic va conţine oferta propriu-zisã.
3. Plicurile sigilate vor fi predate comisiei de evaluare în ziua fixatã pentru deschiderea lor.
III. Desfãşurarea licitaţiei publice deschise
ART. 22
(1) Pentru desfãşurarea licitaţiei publice deschise este obligatorie participarea a cel puţin 2 ofertanţi.
(2) Dupã deschiderea plicurilor exterioare în şedinţa publicã, comisia de evaluare eliminã ofertele care nu conţin toate documentele şi datele prevãzute la art. 21 şi la art. 18 alin. (3), precum şi ale celor prevãzute în instrucţiunile privind organizarea şi desfãşurarea procedurii de delegare a gestiunii serviciilor publice de salubrizare a localitãţilor.
(3) Pentru continuarea desfãşurãrii procedurii de licitaţie este necesar ca dupã deschiderea plicurilor exterioare cel puţin douã oferte sã întruneascã condiţiile prevãzute la art. 21.
(4) În cazul în care pânã la expirarea termenului limitã de depunere a ofertelor nu se depun cel puţin douã oferte, autoritatea administraţiei publice locale competentã va proceda la republicarea anunţului publicitar, iar procedura licitaţiei publice va fi reluatã de la etapa depunerii ofertelor.
ART. 23
Dupã analizarea conţinutului plicului exterior secretarul comisiei de evaluare va întocmi procesul-verbal, în care se va menţiona rezultatul analizei.
ART. 24
Deschiderea plicurilor interioare se face numai dupã semnarea procesului-verbal de cãtre toţi membrii comisiei de evaluare şi de cãtre ofertanţi.
ART. 25
Dupã analizarea ofertelor, comisia de evaluare poate cere ofertanţilor, în scris, precizãri cu privire la conţinutul ofertei.
ART. 26
(1) Ponderea importanţei criteriilor de selecţie a ofertelor va fi stabilitã de cãtre autoritatea administraţiei publice locale competentã, în funcţie de caracteristicile serviciului public de salubrizare a localitãţilor care face obiectul contractului de delegare a gestiunii prin concesiune.
(2) Criteriile de selecţie a ofertelor, prevãzute în anexa la prezentul regulament-cadru, au caracter minimal şi se stabilesc de cãtre autoritatea administraţiei publice locale competentã, prin instrucţiunile privind organizarea şi desfãşurarea procedurii de delegare a gestiunii serviciilor publice de salubrizare a localitãţilor prin concesiune.
(3) Criteriile de selecţie a ofertelor privesc cantitatea şi calitatea serviciilor prestate utilizatorilor.
(4) Criteriile de selecţie a ofertelor au în vedere eficienţa economicã, suma investiţiilor propuse, preţul prestaţiilor, costul lor de utilizare, valoarea lor tehnicã, modul de rezolvare a obligaţiilor privind protecţia mediului şi a problemelor sociale, garanţiile profesionale şi financiare propuse de fiecare ofertant şi termenele de realizare a lucrãrilor de investiţii.
ART. 27
(1) Comisia de evaluare alege oferta pe care o considerã cea mai bunã din punct de vedere al satisfacerii criteriilor de selecţie.
(2) În cazul în care existã punctaje egale între ofertanţii clasaţi pe primul loc, departajarea acestora se va face în funcţie de punctajul obţinut pentru criteriul cu ponderea cea mai mare.
ART. 28
(1) Pe baza evaluãrii ofertelor comisia de evaluare întocmeşte un raport care cuprinde descrierea procedurii de concesiune şi operaţiunile de evaluare, elementele esenţiale ale ofertelor depuse şi motivele alegerii ofertantului câştigãtor sau, în cazul în care nu a fost desemnat câştigãtor nici un ofertant, cauzele respingerii, precum şi procesul-verbal de evaluare a ofertelor.
(2) Procesul-verbal de evaluare a ofertelor este întocmit de cãtre secretarul comisiei de evaluare şi se semneazã de cãtre toţi membrii acesteia.
ART. 29
(1) Comisia de evaluare transmite autoritãţii administraţiei publice locale competente raportul, precum şi ofertele prezentate.
(2) Raportul va fi depus la dosarul delegãrii de gestiune.
(3) În termen de 5 zile calendaristice de la primirea raportului comisiei de evaluare, autoritatea administraţiei publice locale competentã procedeazã la informarea ofertantului câştigãtor despre alegerea sa, precum şi la anunţarea celorlalţi ofertanţi despre respingerea ofertelor lor.
ART. 30
În cazul în care licitaţia publicã deschisã nu a condus la desemnarea unui câştigãtor, se va consemna aceastã situaţie într-un proces-verbal, iar în termen de 30 de zile se va organiza o nouã licitaţie.
ART. 31
În termen de 10 zile calendaristice de la primirea comunicãrii de respingere a ofertelor, la solicitarea în scris a ofertanţilor respinşi, autoritatea administraţiei publice locale competentã le va transmite acestora o copie a procesului-verbal de evaluare a ofertelor.
ART. 32
(1) În termen de 5 zile calendaristice de la primirea copiei procesului-verbal de evaluare a ofertelor, ofertanţii pot face contestaţii cu privire la modul cum au fost respectate dispoziţiile legale care reglementeazã procedura concesiunii prin licitaţie publicã deschisã, la sediul autoritãţii administraţiei publice locale competente sau la locul depunerii ofertei, potrivit anunţului publicitar.
(2) În termen de 10 zile calendaristice de la primirea contestaţiei, autoritatea administraţiei publice locale competentã este obligatã sã soluţioneze contestaţia şi sã comunice rãspunsul sãu contestatorului.
ART. 33
(1) Pentru soluţionarea contestaţiilor autoritatea administraţiei publice locale competentã va numi o comisia formatã din 3 membri.
(2) Membrii comisiei de soluţionare a contestaţiilor sunt numiţi de autoritatea administraţiei publice locale competentã, prin hotãrâre, dispoziţie sau decizie, dupã caz.
ART. 34
(1) Comisia de soluţionare a contestaţiilor va analiza toate documentele întocmite de cãtre comisia de evaluare şi va verifica respectarea dispoziţiilor legale care reglementeazã procedura delegãrii de gestiune prin concesiune.
(2) La verificarea documentelor comisia de soluţionare a contestaţiilor va avea în vedere aspectele contestate de cãtre contestator cu privire la respectarea dispoziţiilor legale referitoare la:
a) modul de alcãtuire a comisiei de evaluare;
b) incompatibilitatea membrilor comisiei de evaluare;
c) condiţiile de întrunire legalã a comisiei de evaluare;
d) evaluarea ofertelor în funcţie de criteriile de selecţie prevãzute în instrucţiunile privind organizarea şi desfãşurarea procedurii de concesionare;
e) modul de luare a deciziilor în cadrul comisiei de evaluare;
f) modul de întocmire a raportului comisiei de evaluare.
ART. 35
(1) În cazul în care contestaţia este fondatã, autoritatea administraţiei publice locale competentã va revoca decizia de desemnare a ofertantului câştigãtor şi o va notifica tuturor ofertanţilor.
(2) În situaţia prevãzutã la alin. (1) autoritatea administraţiei publice locale competentã va decide anularea licitaţiei şi organizarea unei noi licitaţii.
ART. 36
În cazul unui rãspuns negativ la contestaţia depusã de cãtre ofertantul respins, acesta se poate adresa instanţei judecãtoreşti competente de drept comun în a cãrei razã teritorialã se aflã sediul autoritãţii administraţiei publice locale competente.

CAP. IV
Contractul de delegare a gestiunii prin concesiune

ART. 37
Contractul de delegare a gestiunii serviciilor publice de salubrizare a localitãţilor se încheie între autoritatea administraţiei publice locale competentã şi concesionarul cãruia i se deleagã gestiunea, în condiţiile prevãzute în Contractul-cadru de delegare a gestiunii serviciilor publice de salubrizare a localitãţilor, prevãzut în anexa nr. 2.

CAP. V
Dispoziţii privind exercitarea dreptului de control

ART. 38
(1) Dreptul de control asupra delegãrii gestiunii serviciilor publice de salubrizare a localitãţilor se efectueazã de cãtre instituţiile abilitate de lege, precum şi de cãtre A.N.R.S.C.
(2) Controlul delegãrii gestiunii serviciilor publice de salubrizare a localitãţilor va urmãri, în special, respectarea prevederilor referitoare la:
a) hotãrârea de delegare a gestiunii;
b) publicitate;
c) conţinutul documentaţiei, în mod deosebit al caietului de sarcini;
d) componenţa şi modul de lucru ale comisiei de evaluare a ofertelor;
e) termenele prevãzute de prezentul regulament-cadru;
f) informarea factorilor interesaţi despre acordarea sau încetarea concesiunii.
ART. 39
Activitãţile de monitorizare şi control al modului de respectare a obligaţiilor stabilite în contractele de delegare a gestiunii serviciilor publice de salubrizare a localitãţilor se realizeazã de cãtre A.N.R.S.C. prin compararea continuã a fiecãrui indicator de performanţã cu nivelul atins de cel mai performant operator în domeniu, precum şi de autoritatea administraţiei publice locale competentã.

CAP. VI
Sancţiuni

ART. 40
(1) Încredinţarea unui contract de delegare a gestiunii serviciilor publice de salubrizare a localitãţilor fãrã licitaţie publicã sau unui operator nelicenţiat constituie contravenţie şi se sancţioneazã cu amendã de la 50.000.000 lei la 100.000.000 lei.
(2) Prestarea serviciilor publice de salubrizare a localitãţilor fãrã existenţa licenţei de operare sau fãrã contract de delegare a gestiunii constituie contravenţie şi se sancţioneazã cu amendã de la 50.000.000 lei la 100.000.000 lei.

CAP. VII
Delegarea gestiunii serviciilor publice de salubrizare a localitãţilor prin contract de parteneriat public-privat

ART. 41
Delegarea gestiunii serviciilor publice de salubrizare a localitãţilor prin contract de parteneriat public-privat se efectueazã în condiţiile prevãzute de <>Ordonanţa Guvernului nr. 16/2002 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 470/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 621/2002 .

CAP. VIII
Dispoziţii finale

ART. 42
Procedurile de licitaţie aflate în curs de derulare la data intrãrii în vigoare a prezentului regulament-cadru îşi pãstreazã valabilitatea şi vor fi derulate pânã la finalizare, în condiţiile respectãrii dispoziţiilor legale în vigoare în momentul începerii desfãşurãrii lor, în mãsura în care clauzele contractului ce urmeazã a fi încheiat nu contravin prevederilor legale în vigoare.
ART. 43
Contractele de concesiune a serviciilor publice de salubrizare a localitãţilor valabil încheiate îşi produc efectele potrivit prevederilor contractuale, în condiţiile respectãrii prevederilor legale în vigoare.
ART. 44
Toţi indicatorii de performanţã cuprinşi în Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a serviciilor publice de salubrizare a localitãţilor se vor realiza în baza planurilor de conformare elaborate de ofertant şi care fac parte din ofertã. Planurile de conformare vor face parte integrantã din contractul de delegare a gestiunii serviciilor publice de salubrizare a localitãţilor.


ANEXĂ
-----
la regulamentul-cadru
---------------------

CRITERII DE SELECŢIE

Comisia de evaluare va face evaluarea ofertelor depuse, pe baza criteriilor de selecţie prezentate mai jos şi în conformitate cu numãrul maxim de puncte pentru fiecare criteriu.
Criteriile de selecţie prezentate sunt minimale.


Aspecte economice şi financiare ale ofertei (60 de puncte):
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Criteriul Numãrul
de
puncte
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
● Structura organizatoricã a ofertantului şi, dacã este cazul,
capitalul sãu social 5
● Situaţia economicã şi financiarã, inclusiv bonitatea financiarã
a ofertantului 10
● Experienţa ofertantului şi, dacã este cazul, a acţionarilor -
membrilor grupului - acestuia în organizarea finanţãrii, în scopul
dezvoltãrii şi exploatãrii serviciului public de salubrizare
sau a altor servicii cu caracter similar 10
● Nivelurile tarifelor propuse pentru serviciul public de salubrizare
la începerea exploatãrii şi un sistem de determinare a nivelului
tarifelor, ţinându-se seama de nivelurile maxime şi minime
considerate adecvate pentru delegarea gestiunii, precum şi de
condiţiile de introducere a acestora 10
● Planul de finanţare pentru dezvoltarea şi exploatarea obiectivului
ce face obiectul delegãrii gestiunii serviciului public de
salubrizare, ţinându-se seama de urmãtoarele aspecte, dar fãrã
a se limita la acestea:
1. investiţiile din fondurile proprii ale ofertantului, care pot
fi utilizate imediat dupã semnarea contractului de delegare 5
2. metoda obţinerii finanţãrii externe - credite, împrumuturi 5
3. capacitatea ofertantului de a asigura finanţare fãrã garanţii
privind rambursarea din partea autoritãţii administraţiei
publice locale 5
4. plãţi cãtre autoritatea administraţiei publice locale şi formule
propuse pentru repartizarea profitului generat de delegarea de
gestiune 5
5. asigurarea financiarã - de exemplu: acreditiv, garanţie de
execuţie 5
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Aspecte tehnice ale ofertei (60 de puncte):
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Criteriul Numãrul
de
puncte
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
● Pregãtirea organizatoricã şi tehnicã a ofertantului, precum şi
procedurile şi soluţiile tehnice de eficientizare propuse 20
● Programul de realizare a investiţiilor propuse în ofertã, precum
şi aportul acestora în cadrul sistemului, dupã punerea în funcţiune 10
● Programul şi sistemul de supraveghere, de organizare şi control al
serviciului public de salubrizare ce face obiectul delegãrii de
gestiune 10
● Evoluţia indicatorilor de calitate ai serviciului public de
salubrizare prestat pe perioada derulãrii delegãrii de gestiune 10
● Programul de reabilitare a serviciului public de salubrizare şi
de reducere a tarifelor 10
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Condiţii generale ale ofertei (30 de puncte):
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Criteriul Numãrul
de
puncte
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
● Condiţiile, nivelul costurilor şi procedurile privind protecţia
mediului, precum şi cele de pãstrare, întreţinere, modernizare
şi returnare a patrimoniului public folosit pe perioada derulãrii
contractului de delegare a gestiunii 10
● Programul privind resursele umane preluate la data delegãrii de
gestiune, inclusiv programul de pregãtire, recalificare a
personalului şi condiţiile de disponibilizare, dacã este cazul 10
● Angajarea de antreprenori români şi folosirea de materiale şi
produse fabricate pe plan local, propuse de ofertant 10
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Aspecte juridice ale ofertei (30 de puncte):
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Criteriul Numãrul
de
puncte
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
● Condiţiile delegãrii de gestiune acceptate de cãtre ofertant
şi prezentate în caietul de sarcini 10
● Împãrţirea riscului şi a rãspunderii între autoritatea
administraţiei publice locale şi ofertant 5
● Forma de control, monitorizare şi dispecerizare cerutã de
autoritatea administraţiei publice locale competentã şi evoluţia
indicatorilor de performanţã care vor fi realizaţi în derularea
contractului de delegare a gestiunii 5
● Sistemul de asigurare şi garanţiile propuse pentru implementarea
delegãrii gestiunii serviciului public de salubrizare 5
● Durata delegãrii de gestiune 5
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Numãrul maxim de puncte 180
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


-----------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016