Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT-CADRU din 10 iulie 2003  privind concesionarea serviciului regulat de transport public local de calatori    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT-CADRU din 10 iulie 2003 privind concesionarea serviciului regulat de transport public local de calatori

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 569 din 7 august 2003
CAP. I
Organizarea procedurii de concesionare

ART. 1
Contractul de concesiune a serviciului de transport public local de cãlãtori se încheie între primarul localitãţii şi conducãtorul operatorului autorizat sau al asociaţiei de operatori autorizaţi, câştigãtor/câştigãtoare al/a licitaţiei privind concesionarea serviciului.
ART. 2
Concesionarea transportului public local de cãlãtori se va realiza simultan cu una sau mai multe dintre obiectivele rezultate din hotãrârile consiliului local, judeţean sau ale Consiliului General al Municipiului Bucureşti, dupã caz, respectiv:
a) concesionarea sau închirierea mijloacelor de transport local şi a infrastructurii aferente aflate în proprietatea publica sau privatã a consiliului local, judeţean sau a Consiliului General al Municipiului Bucureşti;
b) privatizarea societãţilor sau regiilor de transport local cu capital public, aflate sub autoritatea consiliilor locale, judeţene sau a Consiliului General al Municipiului Bucureşti;
c) vânzarea unor bunuri aparţinând infrastructurii aferente, ţinând de domeniul privat al localitãţii.
ART. 3
Etapele premergãtoare procedurii de concesionare a serviciului de transport public local de cãlãtori vor avea urmãtoarea succesiune:
a) publicarea hotãrârii de concesionare a serviciului de transport public local de cãlãtori şi a hotãrârilor privind obiectivele prevãzute la art. 2;
b) în termen de 15 zile de la data publicãrii hotãrârilor, vor fi colectate preofertele operatorilor de transport interesaţi;
c) serviciul de specialitate al consiliului local sau al Consiliului General al Municipiului Bucureşti va întocmi studiul de oportunitate, în funcţie de preofertele operatorilor de transport interesaţi, precum şi reţeaua de trasee şi programele de circulaţie pe acestea, care vor fi supuse dezbaterii şi aprobãrii consiliului local sau a Consiliului General al Municipiului Bucureşti, dupã caz;
d) serviciul de specialitate al consiliului local va întocmi caietul de sarcini sau caietele de sarcini, dupã caz, dupã cum a fost stabilitã soluţia concesionarii transportului public local de cãlãtori, pe intreaga reţea de trasee, pe grupe de trasee sau pe un traseu, în funcţie de care castigatorii licitaţiei pot fi un operator, mai mulţi operatori, o asociaţie de operatori şi/sau mai multe asociaţii de operatori, dupã caz;
e) licitaţia sau licitaţiile privind atât concesionarea serviciului de transport public local de cãlãtori, cat şi celelalte obiective prevãzute la <>art. 2 se vor realiza respectându-se reglementãrile Legii nr. 219/1998 privind regimul concesiunilor.
ART. 4
Concesiunea serviciului de transport public local de cãlãtori se poate realiza integral sau parţial, dar în deplina concordanta cu mãrimea parcului de mijloace de transport pe care le va deţine operatorul sau asociaţia de operatori dupã castigarea licitaţiei.
ART. 5
Operatorul sau asociaţia de operatori care preia integral sau majoritar serviciul de transport public local de cãlãtori beneficiazã de dreptul de preemţiune la concesionarea sau închirierea parcului de mijloace de transport şi a infrastructurii aferente, în mãsura în care cu acestea se poate asigura realizarea serviciului respectiv. În acest caz preemtiunea se asigura şi pentru celelalte obiective prevãzute la art. 2.
ART. 6
Operatorii sau asociaţiile de operatori care preiau restul serviciului de transport public local de cãlãtori pot avea acces la restul mijloacelor de transport nepreluate de câştigãtorul licitaţiei organizate pentru concesionarea majoritara a serviciului de transport public local de cãlãtori.
ART. 7
Operatorii sau asociaţiile de operatori prevãzute la art. 6 pot utiliza infrastructura aferentã detinuta de operatorul sau de asociaţia de operatori câştigãtor/câştigãtoare al/a licitaţiei pentru atribuirea contractului privind concesionarea majoritara a transportului public local de cãlãtori, pe baza de taxa de utilizare plãtitã acestuia/acesteia în limitele stabilite de proprietarul infrastructurii.
ART. 8
(1) Pentru prestarea serviciului de transport public local de cãlãtori un operator sau o asociaţie de operatori poate obţine contract de concesiune pentru:
a) intreaga reţea de trasee;
b) o grupa sau mai multe grupe de trasee;
c) un traseu sau mai multe trasee ale unei grupe ori trasee independente;
d) o cursa sau mai multe curse de pe acelaşi traseu.
(2) De regula, o grupa de trasee sau cursele de pe un traseu trebuie acordate numai unui singur operator ori unei singure asociaţii de operatori.
ART. 9
Operatorii de transport asociaţi vor face dovada asocierii prin act legalizat, conform prevederilor legale, pe baza cãruia pot participa la licitaţiile respective. Dacã asociaţia de operatori de transport este castigatoarea licitaţiei, contractul de concesiune, celelalte acte întocmite şi obligaţiile ce decurg vor fi preluate în numele operatorului de transport autorizat din asociaţie, desemnat de aceasta prin actul de constituire şi care are o poziţie reprezentativa în asociaţie.
ART. 10
Transportul public local de cãlãtori poate fi prestat pe baza de contract de concesiune de cãtre societatea sau regia cu capital public din subordinea consiliului local, judeţean sau a Consiliului General al Municipiului Bucureşti, numai dacã aceasta este operator de transport public local de cãlãtori autorizat. Un astfel de operator autorizat nu poate face parte dintr-un grup de operatori asociaţi acceptat la licitaţie.

CAP. II
Desfãşurarea procedurii de concesionare

ART. 11
În situaţia în care hotãrârea consiliului local, judeţean sau a Consiliului General al Municipiului Bucureşti, dupã caz, prevede concesionarea transportului public local de cãlãtori, precum şi realizarea obiectivelor prevãzute la art. 2, licitaţia se va desfasura pentru toate obiectivele în pachet, acestea interconditionandu-se.
ART. 12
(1) Vor face obiectul concesiunii sau închirierii mijloacelor de transport numai acele mijloace apte de a obţine licenta de execuţie pe vehicul pentru transport local de cãlãtori, fãrã cheltuieli semnificative.
(2) În caietul de sarcini al licitaţiei respective va fi consemnatã şi starea tehnica a fiecãrui mijloc de transport a cãrui exploatare este prevãzutã a fi concesionata.
ART. 13
(1) Mijloacele de transport respective vor fi concesionate sau închiriate împreunã cu infrastructura aferentã şi cu traseele, grupa de trasee sau intreaga reţea de trasee pe care concedentul considera ca mijloacele de transport respective le pot deservi.
(2) Aceasta licitaţie în pachet poate fi câştigatã de un operator de transport autorizat sau de un grup de operatori de transport autorizaţi asociaţi.
ART. 14
În cazul în care operatorii de transport care au înaintat ofertele deţin şi mijloace de transport din categoria microbuze sau minibuze, licitaţia pentru concesionarea transportului pe trasee secundare se va tine separat.
ART. 15
Concesionarea transportului public local de cãlãtori se va desfasura în urmãtoarea succesiune:
a) licitarea concesiunii pe intreaga reţea de trasee sau, dupã caz, pe reţele de trasee principale şi pe reţele de trasee secundare;
b) în cazul în care pe o reţea de trasee nu a fost concesionat transportul în condiţiile prevãzute la lit. a), aceasta va fi împãrţitã în grupe de trasee pe care transportul va fi oferit pentru concesionare separat;
c) în cazul în care pe o grupa de trasee transportul nu a fost concesionat în condiţiile prevãzute la lit. b), aceasta va fi împãrţitã în trasee pe care transportul va fi oferit pentru concesionare separat;
d) în cazul în care pe un traseu transportul nu a fost concesionat în condiţiile prevãzute la lit. c), transportul va fi scos la licitaţie pe grupe de curse sau pe curse de pe acel traseu.
ART. 16
(1) De regula, pentru concesionarea transportului public local de cãlãtori cu autobuze, microbuze sau minibuze va trebui utilizata procedura licitaţiei publice deschise cu preselecţie.
(2) Pentru concesionarea transportului public local de cãlãtori cu troleibuze sau tramvaie se va proceda, de regula, la licitaţia publica deschisã.
ART. 17
(1) În faza preselecţiei trebuie ca operatorul de transport sa poatã dovedi ca deţine parc de mijloace auto necesare pentru realizarea optima a programului de circulaţie de pe traseele solicitate, la care trebuie sa detina un plus de 30% mijloace de transport necesare pentru rezerve şi imobilizari pe cauze tehnice şi accidentale. În aceasta faza se va lua în considerare ca fiind deţinut şi parcul de mijloace de transport pe care operatorul se obliga sa îl concesioneze.
(2) În procedura de preselecţie pot fi impuse şi alte criterii selective propuse de consiliul local, de Consiliul General al Municipiului Bucureşti sau de consiliul judeţean, dupã caz, conform anexei la prezentul regulament-cadru.
ART. 18
Caietul de sarcini al licitaţiei privind concesionarea transportului public local de cãlãtori trebuie sa menţioneze necesarul de mijloace de transport şi capacitatea acestora pentru satisfacerea transportului respectiv.


ANEXA
-----
la regulamentul-cadru
---------------------


CRITERII DE SELECŢIE
- model orientativ -

Comisia de preselecţie va face evaluarea ofertelor depuse, pe baza criteriilor de selecţie prezentate mai jos şi în conformitate cu numãrul maxim de puncte pentru fiecare criteriu.



1. Aspecte economice şi financiare ale ofertei - 100 de puncte:
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Numãrul
Criteriul de
puncte
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Structura organizatoricã a ofertantului şi, dacã este
cazul, capitalul sau social 5
2. Situaţia economicã şi financiarã, inclusiv bonitatea
financiarã a ofertantului 10
3. Experienta ofertantului şi, dacã este cazul, a
actionarilor - membrilor grupului - acestuia în
organizarea finanţãrii în scopul dezvoltãrii şi
exploatãrii concesiunii sau a altor proiecte cu
caracter similar 10
4. Nivelurile tarifelor propuse pentru serviciile ce fac
obiectul concesionarii, la începerea exploatãrii, şi
un sistem de determinare a nivelului tarifelor,
ţinându-se seama de nivelurile maxime şi minime
considerate adecvate pentru implementarea proiectului,
precum şi de condiţiile de introducere a acestora 5
5. Redeventa 40
6. Planul de finanţare pentru dezvoltarea şi exploatarea
concesiunii, ţinându-se seama de urmãtoarele aspecte,
dar fãrã a se limita la acestea, din care: 30
● investiţiile din fondurile proprii (capitalul) ofertantului,
care pot fi utilizate în scopul demararii proiectului cat
mai repede posibil 5
● metoda obţinerii finanţãrii externe (credite, împrumuturi) 5
● capacitatea ofertantului de a asigura finanţare fãrã garanţi
privind rambursarea unui credit de la bugetul concedentului 5
● plati cãtre concedent şi formule propuse pentru repartizarea
profitului generat de concesiune 5
● asigurarea financiarã (de exemplu: acreditiv, garanţie
de execuţie etc.) 5
● alte aspecte financiare 5
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

2. Aspecte tehnice ale ofertei - 110 puncte:
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Numãrul
Criteriul de
puncte
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Pregãtirea organizatoricã şi tehnica a ofertantului,
specifica transportului public, precum şi procedurile
şi soluţiile tehnice propuse 10
2. Programe pe care ofertantul se obliga sa le implementeze
pentru realizarea serviciului de transport public local
de cãlãtori, din care: 70
● programe de reabilitare, extindere, modernizare a
dotãrilor existente 20
● programe de proiectare, execuţie de lucrãri
tehnico-edilitare, în scopul realizãrii acestora
într-o conceptie unitarã şi corelata cu programele
de dezvoltare economico-socialã a localitãţilor, de
amenajare a teritoriului, de urbanism şi de mediu 15
● programe de investiţii 25
● programe de exploatare eficienta a patrimoniului
public şi/sau privat afectat serviciului 10
3. Programul de organizare, control, supraveghere al serviciului
de transport ce urmeazã a fi concesionat 10
4. Conceptul privind administrarea, exploatarea, conservarea
şi menţinerea în funcţiune a mijloacelor de transport 10
5. Procedura de încasare a tarifelor 10
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

3. Aspecte juridice ale ofertei - 30 de puncte:
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Numãrul
Criteriul de
puncte
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Condiţiile concesiunii, acceptate de cãtre ofertant şi
prezentate în caietul de sarcini 10
2. Împãrţirea riscului şi a rãspunderii între concedent
şi concesionar 5
3. Forma de control şi de monitorizare cerutã de concedent 5
4. Sistemul de asigurare propus cu privire la implementarea concesiunii 5
5. Durata propusã a concesiunii 5
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Numãrul maxim de puncte: 240
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016