Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT-CADRU din 1 septembrie 2005  de organizare si functionare a institutiilor de asistenta sociala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT-CADRU din 1 septembrie 2005 de organizare si functionare a institutiilor de asistenta sociala

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 822 din 12 septembrie 2005
ART. 1
Instituţiile de asistenţã socialã, denumite în continuare instituţii, furnizeazã servicii sociale cu titlu permanent ori temporar, cu sau fãrã gãzduire.
ART. 2
Principiile care stau la baza furnizãrii serviciilor sociale de cãtre instituţii sunt urmãtoarele:
a) respectarea drepturilor şi a demnitãţii omului;
b) asigurarea autodeterminãrii şi a intimitãţii persoanelor beneficiare;
c) asigurarea dreptului de a alege;
d) abordarea individualizatã şi centrarea pe persoane;
e) participarea persoanelor beneficiare;
f) cooperarea şi parteneriatul;
g) recunoaşterea valorii fiecãrei persoane;
h) abordarea comprehensivã, globalã şi integratã;
i) orientarea pe rezultate;
j) îmbunãtãţirea continuã a calitãţii;
k) combaterea abuzului asupra persoanelor beneficiare, în cadrul instituţiilor.
ART. 3
Instituţiile au urmãtoarele atribuţii:
a) asigurã furnizarea serviciilor sociale în interesul beneficiarului şi în baza contractului încheiat cu acesta;
b) asigurã furnizarea serviciilor sociale cu titlu permanent ori temporar, cu sau fãrã gãzduire;
c) asigurã întreţinerea şi folosirea eficientã a bazei materiale şi a bunurilor din dotare;
d) întocmesc proiecte şi programe proprii care sã asigure creşterea calitãţii activitãţii, potrivit politicilor şi strategiilor naţionale, judeţene şi locale;
e) organizeazã activitãţi de socializare în vederea relaţionãrii beneficiarilor cu mediul exterior instituţiilor;
f) acordã sprijin şi asistenţã de specialitate în vederea prevenirii situaţiilor care pun în pericol siguranţa beneficiarilor;
g) dezvoltã parteneriate şi colaboreazã cu organizaţii, instituţii şi orice forme organizate ale societãţii civile, în condiţiile legii, în vederea diversificãrii serviciilor sociale furnizate;
h) asigurã îndeplinirea mãsurilor de aducere la cunoştinţã atât personalului, cât şi beneficiarilor a prevederilor din regulamentul propriu de organizare şi funcţionare;
i) elaboreazã carta drepturilor, specificã tipurilor de beneficiari cãrora li se adreseazã;
j) instituie mãsuri de prevenire şi combatere a traficului şi consumului ilicit de droguri.
ART. 4
(1) Structura organizatoricã, numãrul de posturi şi categoriile de personal ale instituţiilor publice de asistenţã socialã se aprobã de cãtre autoritatea administraţiei publice locale care asigurã administrarea şi finanţarea acestora.
(2) Funcţiile de conducere se ocupã prin concurs sau, dupã caz, prin examen, în condiţiile legii.
(3) Candidaţii pentru ocuparea funcţiei de conducere trebuie sã fie absolvenţi cu diplomã de învãţãmânt superior în domeniul ştiinţelor socioumane, juridice, medicale, administrative sau economice, cu o vechime în domeniu de cel puţin 3 ani.
ART. 5
În funcţie de complexitatea problematicii sociale şi a serviciilor sociale acordate de instituţiile publice de asistenţã socialã, autoritãţile administraţiei publice locale care asigurã administrarea şi finanţarea acestora organizeazã consilii consultative compuse din reprezentanţi ai beneficiarilor şi ai partenerilor sociali, în condiţiile prezentului regulament-cadru.
ART. 6
(1) Conducãtorul instituţiei publice rãspunde de buna funcţionare şi administrare a acesteia şi îndeplineşte, în condiţiile legii, urmãtoarele atribuţii principale:
a) propune autoritãţii administraţiei publice locale care asigurã administrarea şi finanţarea instituţiei aprobarea structurii organizatorice şi a numãrului de personal;
b) elaboreazã rapoartele generale privind activitatea instituţiei, stadiul implementãrii obiectivelor şi întocmeşte informãri pe care le prezintã autoritãţii administraţiei publice locale care asigurã administrarea şi finanţarea sau, dupã caz, consiliului consultativ;
c) elaboreazã şi implementeazã proiecte care au ca scop îmbunãtãţirea activitãţii de asistenţã socialã în instituţie;
d) propune participarea personalului de specialitate la programele de instruire şi perfecţionare;
e) colaboreazã cu formele organizate ale societãţii civile la acţiuni care vizeazã ameliorarea asistenţei sociale a grupurilor vulnerabile;
f) întocmeşte raportul anual de activitate;
g) asigurã respectarea prevederilor legale din domeniul furnizãrii serviciilor sociale;
h) îndeplineşte orice alte atribuţii prevãzute de lege în sarcina sa.
(2) Conducãtorul instituţiei publice de asistenţã socialã, care, la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri are personalitate juridicã, exercitã şi alte atribuţii ce îi revin, în condiţiile legii.
ART. 7
(1) Consiliul consultativ este alcãtuit din 7 membri, dupã cum urmeazã:
a) 2 reprezentanţi ai autoritãţilor sau persoanelor juridice care au înfiinţat ori, dupã caz, care finanţeazã instituţia;
b) 2 reprezentanţi ai beneficiarilor;
c) un reprezentant al consiliului local pe a cãrui razã administrativ-teritorialã funcţioneazã instituţia;
d) 2 reprezentanţi aleşi de cãtre şi din cadrul organizaţiilor neguvernamentale din domeniul serviciilor sociale şi din unitatea administrativ-teritorialã pe a cãrei razã funcţioneazã instituţia.
(2) Consiliul consultativ se întruneşte în şedinţã ordinarã trimestrial, la convocarea conducãtorului instituţiei publice de asistenţã socialã, precum şi în şedinţã extraordinarã ori de câte ori este necesar.
(3) Reprezentanţii prevãzuţi la alin. (1) lit. a) şi c) sunt desemnaţi, conform prevederilor legale, de cãtre autoritãţile sau persoanele juridice în cadrul cãrora aceştia îşi desfãşoarã activitatea.
(4) Reprezentanţii prevãzuţi la alin. (1) lit. b) sunt desemnaţi, anual sau ori de câte ori este necesar, de cãtre beneficiarii serviciilor sociale furnizate în instituţiile respective sau, dupã caz, de reprezentanţii legali ai acestora.
(5) Membrii consiliului consultativ nu beneficiazã de indemnizaţie de şedinţã.
(6) Desemnarea membrilor consiliului consultativ, precum şi activitatea acestuia se realizeazã cu respectarea dispoziţiilor legale privind eliminarea conflictului de interese.
(7) Şedinţele sunt valabil întrunite în cazul în care sunt prezenţi cel puţin 5 membri ai consiliului consultativ.
ART. 8
Consiliul consultativ îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) avizeazã proiectul bugetului instituţiei;
b) avizeazã structura organizatoricã şi numãrul de personal;
c) analizeazã activitatea instituţiei şi propune mãsuri şi programe de îmbunãtãţire a activitãţii;
d) avizeazã statul de funcţii şi salarizarea personalului;
e) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin lege sau prin hotãrâre a autoritãţilor ori persoanelor juridice care au înfiinţat sau, dupã caz, care finanţeazã instituţia.
ART. 9
Sancţionarea disciplinarã sau eliberarea din funcţie a conducãtorilor instituţiei se face în condiţiile legii.
ART. 10
Beneficiarii de servicii sociale furnizate în instituţii au urmãtoarele drepturi:
a) sã li se respecte drepturile şi libertãţile fundamentale, fãrã discriminare pe bazã de rasã, sex, religie, opinie sau orice altã circumstanţã personalã ori socialã;
b) sã participe la procesul de luare a deciziilor în furnizarea serviciilor sociale, respectiv la luarea deciziilor privind intervenţia socialã care li se aplicã;
c) sã li se asigure pãstrarea confidenţialitãţii asupra informaţiilor furnizate şi primite;
d) sã li se asigure continuitatea serviciilor sociale furnizate, atât timp cât se menţin condiţiile care au generat situaţia de dificultate;
e) sã fie protejaţi de lege atât ei, cât şi bunurile lor atunci când nu au capacitate de decizie;
f) sã li se garanteze demnitatea, intimitatea şi respectarea vieţii intime;
g) sã participe la evaluarea serviciilor sociale primite;
h) sã li se respecte toate drepturile speciale în situaţia în care sunt minori sau persoane cu handicap.
ART. 11
Beneficiarii de servicii sociale furnizate în instituţii au urmãtoarele obligaţii:
a) sã furnizeze informaţii concrete cu privire la identitate, situaţie familialã, socialã, medicalã şi economicã;
b) sã participe la procesul de furnizare a serviciilor sociale;
c) sã contribuie, în conformitate cu legislaţia în vigoare, la plata serviciilor sociale furnizate, în funcţie de tipul serviciului şi de situaţia lor materialã;
d) sã comunice orice modificare intervenitã în legãturã cu situaţia lor personalã.
ART. 12
Conducerea instituţiei asigurã încheierea cu beneficiarii a contractelor de furnizare a serviciilor sociale în instituţia respectivã.
ART. 13
Salarizarea personalului instituţiei se stabileşte potrivit legislaţiei aplicabile funcţionarului public şi personalului contractual din sectorul bugetar.
ART. 14
Finanţarea cheltuielilor instituţiei se asigurã, în condiţiile legii, din urmãtoarele surse:
a) bugetul de stat;
b) bugetul local al judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti;
c) bugetele locale ale comunelor, oraşelor şi municipiilor, respectiv bugetele locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti;
d) donaţii, sponsorizãri sau alte contribuţii din partea persoanelor fizice ori juridice din ţarã şi din strãinãtate;
e) fonduri externe rambursabile şi nerambursabile;
f) contribuţia persoanelor beneficiare sau a întreţinãtorilor acestora, dupã caz;
g) alte surse de finanţare, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
____________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016