Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 20 mai 2020  privind organizarea şi funcţionarea Comisiei de atestare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT din 20 mai 2020 privind organizarea şi funcţionarea Comisiei de atestare

EMITENT: Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 445 din 27 mai 2020
──────────
    Aprobat prin ORDINUL nr. 1.134 din 20 mai 2020, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 445 din 27 mai 2020.
──────────
    CONSTITUIREA, COMPONENŢA ŞI REGULAMENTUL
    privind organizarea şi funcţionarea Comisiei de atestare
    ART. 1
    (1) Se înfiinţează Comisia de atestare care funcţionează în cadrul asociaţiei profesionale din domeniul protecţiei mediului, recunoscută la nivel naţional şi desemnată de Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor ca entitate publică de atestare.
    (2) Comisia de atestare se constituie din 5 specialişti cu expertiză recunoscută în domeniul protecţiei mediului şi care să nu fi fost condamnaţi definitiv pentru fapte penale, selectaţi de asociaţia profesională din domeniul protecţiei mediului pentru fiecare sesiune de evaluare, în funcţie de solicitările specifice existente.
    (3) În funcţie de domeniile de atestare şi de tipul de studii de mediu pentru care se solicită atestarea, în cadrul Comisiei de atestare pot fi cooptaţi şi specialişti din diferite sectoare tehnice, din alte instituţii/autorităţi cu răspunderi specifice domeniului solicitat sau din mediul academic, independenţi de asociaţia profesională din domeniul protecţiei mediului recunoscută la nivel naţional şi desemnată.
    (4) Specialiştii prevăzuţi la alin. (3) sprijină Comisia de atestare în analizarea cererilor de atestare şi luarea deciziei.
    (5) Comisia de atestare este condusă de un preşedinte ajutat de un vicepreşedinte, desemnaţi de asociaţia profesională din domeniul protecţiei mediului.
    (6) Lista membrilor Comisiei de atestare se publică pe pagina web a asociaţiei profesionale înaintea fiecărei şedinţe.
    (7) În subordinea Comisiei de atestare funcţionează secretariatul acesteia care este asigurat de 3 persoane desemnate de asociaţia profesională din domeniul protecţiei mediului.
    (8) În urma derulării procesului de evaluare a candidaţilor şi luând în considerare îndeplinirea condiţiilor şi criteriilor solicitate pentru atestare, Comisia de atestare hotărăşte eliberarea unui certificat de atestare.
    (9) În situaţia neîndeplinirii condiţiilor şi criteriilor de atestare, Comisia de atestare aduce la cunoştinţa candidaţilor, prin afişare pe pagina sa web, lista candidaţilor respinşi, precum şi motivaţia respingerii.
    (10) Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor şi Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului desemnează fiecare cinci reprezentanţi, iar Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă desemnează doi reprezentanţi din direcţiile de specialitate, cu atribuţii în domeniile în care se face solicitarea.
    (11) Reprezentanţii desemnaţi de Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului şi Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă participă la şedinţele Comisiei în calitate de observatori.

    ART. 2
    Comisia de atestare se întruneşte lunar sau ori de câte ori este necesar în funcţie de numărul solicitărilor primite.

    ART. 3
    (1) Comisia de atestare stabileşte domeniile de atestare pentru care se acordă atestarea şi tipurile de studii.
    (2) Hotărârile Comisiei de atestare se adoptă prin vot cu majoritate simplă. Pentru luarea hotărârii este obligatorie prezenţa a cel puţin jumătate plus unu din membri.
    (3) Dezbaterile şi deciziile Comisiei se consemnează în registrul de procese-verbale special constituit, se înregistrează în format electronic şi se arhivează.
    (4) Comisia de atestare invită la dezbatere reprezentanţii Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor, Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi ai Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă şi poate invita specialişti, astfel cum sunt definiţi la art. 1 alin. (3). Observatorii şi specialiştii nu au drept de vot. Observatorii intervin ori de câte ori sesizează abateri de la prevederile ordinului, de la prevederi ale legislaţiei de protecţia mediului în vigoare, precum şi în ceea ce priveşte procesul de atestare.
    (5) Comisia de atestare asigură funcţionarea corectă, eficientă şi promptă a procesului de atestare în baza Planului de examinare şi a sistemului de punctare prevăzut la art. 2 alin. (2) lit. d) din anexa nr. 3 la ordin.
    (6) Comisia ia hotărâri cu privire la:
    a) admiterea ori respingerea cererilor de atestare a persoanelor fizice sau juridice, în funcţie de îndeplinirea condiţiilor şi criteriilor prevăzute în ordin;
    b) suspendarea şi/sau anularea certificatului de atestare.

    (7) Comisia de atestare răspunde la orice solicitare de informare/informaţii care îi este adresată de către autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului.
    (8) Comisia de atestare stabileşte formulare specifice şi modul de transmitere a documentelor de solicitare a atestării şi le afişează pe pagina web a asociaţiei profesionale desemnate de Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor.
    (9) Şedinţele Comisiei de atestare nu sunt publice.

    ART. 4
    (1) Preşedintele Comisiei de atestare are următoarele atribuţii:
    a) emite hotărâri cu privire la activitatea de atestare;
    b) coordonează activitatea Comisiei de atestare şi a secretariatului acesteia;
    c) aprobă programarea şedinţelor Comisiei de atestare;
    d) conduce lucrările şedinţelor Comisiei de atestare;
    e) semnează certificatele de atestare şi corespondenţa Comisiei de atestare;
    f) reprezintă Comisia de atestare în relaţia cu entităţi/instituţii publice sau în orice alte situaţii.

    (2) Vicepreşedintele Comisiei de atestare îndeplineşte atribuţiile preşedintelui în lipsa acestuia.

    ART. 5
    Atribuţiile secretariatului Comisiei de atestare sunt următoarele:
    a) planifică şi organizează, împreună cu preşedintele, activitatea Comisiei de atestare, stabilind datele de întrunire a acesteia;
    b) primeşte documentaţiile de solicitare a atestării transmise/depuse de persoanele fizice şi juridice şi păstrează evidenţa acestora;
    c) verifică documentaţiile de solicitare a atestării depuse şi completează o fişă de evaluare pentru fiecare dosar de atestare cu informaţii privind existenţa documentelor necesare şi îndeplinirea de către persoanele fizice şi juridice a condiţiilor şi criteriilor specifice prevăzute de prezentul ordin în vederea atestării;
    d) asigură convocarea membrilor Comisiei de atestare şi a persoanelor fizice programate pentru examinare, respectiv a reprezentanţilor persoanelor juridice, după caz;
    e) pregăteşte materialele necesare şi pune la dispoziţia membrilor Comisiei de atestare documentele ce fac obiectul întrunirilor (pe suport hârtie sau electronic, după caz) în vederea deliberării;
    f) participă la şedinţele Comisiei de atestare şi la examinarea solicitanţilor;
    g) întocmeşte şi păstrează procesele-verbale de şedinţă ale Comisiei de atestare;
    h) redactează certificate de atestare şi le prezintă spre semnare preşedintelui Comisiei de atestare şi aplică elementul de siguranţă certificatului, respectiv timbrul sec;
    i) redactează documentele Comisiei de atestare;
    j) ţine evidenţa certificatelor de atestare şi a celorlalte documente emise de Comisia de atestare;
    k) constituie baza de date a persoanelor fizice şi juridice care au obţinut certificat de atestare, în care înscrie datele de identificare a acestora, inclusiv informaţii cu privire la specialiştii atestaţi angajaţi, suspendarea/retragerea certificatelor de atestare şi actualizează ori de câte ori este nevoie informaţiile respective;
    l) păstrează şi aplică timbrul sec al Comisiei de atestare;
    m) constituie Registrul experţilor atestaţi al cărui conţinut este de interes public, îl afişează pe pagina proprie web şi asigură actualizarea acestuia;
    n) păstrează şi arhivează documentele depuse de solicitanţi, precum şi documentele aferente reuniunilor Comisiei de atestare;
    o) îndeplineşte orice alte sarcini stabilite în cadrul şedinţelor dispuse de preşedinte sau, în absenţa acestuia, de către vicepreşedinte.


    ART. 6
    În cazul în care persoana fizică sau persoana juridică este nemulţumită de decizia Comisiei de atestare, în termen de 10 zile calendaristice de la comunicarea rezultatelor, aceasta poate formula o contestaţie pe care o adresează Comisiei de etică şi arbitraj, care funcţionează în cadrul asociaţiei profesionale.

    ART. 7
    (1) Comisia de etică şi arbitraj este organizată la nivelul asociaţiei profesionale în domeniul protecţiei mediului recunoscute la nivel naţional şi desemnate de Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor şi are drept scop analizarea contestaţiilor formulate cu privire la procesul de atestare.
    (2) Comisia de etică şi arbitraj, în funcţie de aspectele analizate, are în componenţă cel puţin un reprezentant din mediul universitar cu specializare „ecologie şi protecţia mediului sau ingineria mediului“.
    (3) Comisia de etică şi arbitraj funcţionează în baza unui regulament elaborat de asociaţia profesională în domeniul protecţiei mediului recunoscută la nivel naţional şi are în responsabilitate verificarea respectării codului de etică de către toţi membrii asociaţiei, inclusiv în ceea ce priveşte activitatea secretariatului şi a Comisiei de atestare.
    (4) Comisia de etică şi arbitraj verifică deontologia profesională a experţilor atestaţi pe durata activităţii acestora.
    (5) În toate cazurile în care este solicitată, Comisia de etică şi arbitraj emite recomandări care fundamentează deciziile Comisiei de atestare.
    (6) În cazul în care persoana care s-a adresat Comisiei de etică şi arbitraj nu este mulţumită de soluţionarea contestaţiei depuse, poate formula plângere la instanţa judecătorească competentă, potrivit legii.

    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016