Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 16 iunie 2020  privind stabilirea măsurilor specifice pentru locaţiile în care se desfăşoară activitatea de jocuri de noroc    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT din 16 iunie 2020 privind stabilirea măsurilor specifice pentru locaţiile în care se desfăşoară activitatea de jocuri de noroc

EMITENT: Ministerul Sănătăţii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 514 din 16 iunie 2020
──────────
    Aprobat prin ORDINUL nr. 1.088/1.910/2020 publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 514 din 16 iunie 2020.
──────────
    A. Măsuri generale
    - Prezentul regulament de măsuri reprezintă setul minimal de reguli care vor fi adaptate la nivel de societate care realizează activitatea economică de exploatare a jocurilor de noroc în funcţie de specificul activităţii, de dimensiunea locaţiilor în care se realizează respectiva activitate economică şi alte condiţii specifice.
    – Fiecare organizator de jocuri de noroc va emite propriile proceduri privind siguranţa sanitară la nivel de puncte de lucru pornind de la prezentul regulament de măsuri, de la Recomandările de sănătate publică pentru măsuri specifice ce vor fi dispuse de instituţiile competente privind reluarea activităţii după încetarea stării de urgenţă şi Măsurile de prevenire şi control a răspândirii coronavirusului SARS-CoV-2 publicate periodic de Ministerul Afacerilor Interne.

    B. Măsuri pentru activitatea în locaţiile dedicate pentru jocuri de noroc
    1. Organizarea locaţiilor
    - Aparatele electronice sau mesele de joc pentru jocuri de noroc vor fi scoase din funcţiune şi/sau mutate pentru a permite distanţarea de cel puţin 1,5 metri între participanţi sau, în funcţie de situaţie, se vor monta panouri separatoare.
    – Orice zonă în care se va produce aglomeraţie va fi marcată în mod clar pentru distanţarea fizică adecvată: de exemplu, lângă casierie, în spatele aparatelor presupus a fi ocupate sau la intrare.
    – Se va păstra distanţa minimă de 1,5 m între angajaţi, personalul care deserveşte activitatea organizatorului, participanţii la joc şi orice altă persoană care intră în incinta punctului de lucru.
    – Nu se permite staţionarea în sala de joc a persoanei care nu are intenţia de a începe sau are deja încheiată sesiunea de joc.
    – Orice aparat/automat de cafea, alte produse şi/sau dozator de apă vor putea fi manipulate doar de către angajaţii punctelor de lucru.
    – Pentru servirea băuturilor şi produselor alimentare se vor utiliza recipiente de unică folosinţă;
    – Acolo unde este posibil, clienţii vor folosi instrumentele de scris proprii. În cazul în care clientul va folosi un instrument de scris furnizat de angajaţii locaţiilor specializate, acestea vor fi aşezate într-o cutie separată în vederea dezinfecţiei cu produse biocide avizate/autorizate pentru suprafeţe.
    – Pentru jocul de cazino distanţa între clienţi în jurul meselor de joc va fi de cel puţin 2 m, realizată prin dispunerea adecvată a meselor. În cazul în care distanţa nu poate fi respectată se pot instala panouri separatoare între clienţi sau mese.
    – Pentru jocul de bingo:
    a) distanţa între clienţi în jurul meselor de joc va fi de cel puţin 1,5 m, realizată prin dispunerea adecvată a scaunelor şi prin dimensiunile şi forma meselor. În cazul în care distanţa nu poate fi respectată, se pot instala panouri separatoare între clienţi sau mese;
    b) la posturile fixe de la pupitrul central de comandă a instalaţiei, între membrii personalului operator va fi păstrată aceeaşi distanţă minimă de 1,5 m sau, în funcţie de situaţie, se vor monta separatoare între posturi;
    c) personalul mobil de deservire a jucătorilor cu cartoane de joc va distribui şi va colecta cartoanele la mese pe zona desemnată astfel încât să se respecte distanţa minimă de prevenţie. Această etapă a jocului se va realiza cu minimul de interacţiune cu clienţii.


    2. Numărul de participanţi dintr-o locaţie
    - Numărul maxim de participanţi admişi simultan în locaţie va fi de 1 persoană/4 mp, în faza de alertă/prevenţie, cu relaxarea măsurii în momentul relaxării restricţiilor la nivel naţional.
    – Este permis un singur client per aparat electronic pentru jocuri de noroc.
    – Angajaţii se vor asigura că jucătorii/clienţii nu se concentrează în jurul aparatelor de joc.

    3. Protocoale de igienizare
    - Dezinfectarea locaţiilor şi suprafeţelor de lucru şi de joc se va realiza la intervale de maximum 12 ore. Produsele biocide vor fi utilizate conform instrucţiunilor specifice.
    – Se va efectua dezinfectarea periodică de către personalul punctelor de lucru a suprafeţelor frecvent atinse (de exemplu, clanţele uşilor, butoanele lifturilor);
    – Angajaţii vor dezinfecta cu dezinfectanţi avizaţi/autorizaţi pentru suprafeţe aparatele pentru jocuri de noroc înainte şi după perioadele aglomerate, precum şi la fiecare schimb de tură.

    4. Materiale şi produse pentru igienizare
    - Dozatoarele/dispenserele cu dezinfectanţi avizaţi/ autorizaţi pentru dezinfecţia mâinilor vor fi puse la dispoziţie participanţilor la activitatea de jocuri de noroc, salariaţilor, altor persoane, la intrarea, precum şi in interiorul tuturor locaţiilor.
    – Semnalizarea va fi plasată pentru a reaminti participanţilor la joc să îşi dezinfecteze mâinile înainte de participarea la joc.

    5. Asigurarea ventilaţiei corespunzătoare şi aerisirea periodică a încăperilor de lucru
    - Acolo unde este posibil, uşile interioare fără impact de securitate vor fi blocate în poziţie deschisă pentru a asigura ventilaţia şi a evita folosirea/atingerea clanţelor.
    – Acolo unde este posibil se va efectua aerisirea o dată la 4 ore a încăperilor prin deschiderea uşilor şi a geamurilor.


    C. Reguli care privesc angajaţii
    1. Informarea angajaţilor
    - Managerii/Responsabilii locaţiilor specializate îşi vor însuşi propriul regulament de măsuri de prevenţie şi protecţie, vor semna pentru luarea la cunoştinţă şi vor avea obligaţia de a se asigura că toţi angajaţii din subordine au fost instruiţi, au luat la cunoştinţă, au primit materialele necesare şi le folosesc corespunzător.
    – Pentru toata perioada în care trebuie aplicat regulamentul de măsuri de prevenire şi protecţie vor avea loc instruiri periodice ale angajaţilor.
    – Se va proceda la afişarea materialelor informative la locul de muncă, în zone vizibile (de exemplu, intrare, recepţie, toalete, afişarea tehnicii corecte de spălare a mâinilor şi dezinfecţie a acestora, afişarea purtării corecte a măştii).

    2. Triajul
    - Se va efectua termometrizarea zilnică a angajaţilor la intrarea în tură, cu recomandarea consultării medicului de familie pentru cei cu temperatura peste 37,3\u-3920?C. Nu va fi permis(ă) accesul/prezenţa la locul de muncă al/a persoanelor care prezintă simptomatologie de infecţie respiratorie (tuse, strănut, rinoree, febră, stare generală modificată).

    3. Echipamente individuale de protecţie - utilizarea măştilor
    - Măştile de protecţie vor fi purtate în permanenţă de către toţi angajaţii şi vizitatorii punctelor de lucru, în mod obligatoriu. Schimbarea măştilor va fi realizată la un interval de maximum 4 ore sau ori de câte ori acestea se umezesc/se deteriorează, eliminarea realizându-se folosind calea gunoiului menajer, într-un coş de gunoi, preferabil cu capac.

    4. Igiena individuală
    - Igiena corectă şi spălarea frecventă a mâinilor cu săpun sunt esenţiale pentru a ajuta la combaterea răspândirii virusului.
    – Toţi angajaţii vor fi instruiţi să se spele pe mâini sau să utilizeze dezinfectant atunci când o chiuvetă nu este disponibilă, la fiecare 60 de minute (timp de 20 de secunde).
    – Igienizarea mâinilor se va realiza înaintea punerii măştii şi după oricare dintre următoarele activităţi: utilizarea toaletei, strănut, atingerea feţei, suflarea nasului, eliminarea măştii, fumatul, consumul, băutul, intrarea şi ieşirea din locaţiile de jocuri de noroc, întreruperea lucrului şi înainte şi după începerea turei.

    5. Gestionarea cazurilor de COVID-19
    - În eventualitatea în care simptomatologia apare înainte de prezentarea la locul de muncă, angajatul în cauză va rămâne acasă şi îşi va anunţa managerul/responsabilul de locaţie/ superiorul direct. De asemenea, este recomandat ca angajatul să îşi anunţe medicul de familie.
    – În cazul în care simptomatologia apare la locul de muncă, persoana care prezintă simptome va fi izolată imediat. Situaţia va fi gestionata de către managerul/responsabilul de locaţie.
    – Dacă persoana prezintă următoarele simptome: temperatură mai mare de 37,3\u-3920?C, dificultăţi de respiraţie, tuse frecventă, oboseală, stare generala modificată), se va anunţa 112 şi direcţia de sănătate publică judeţeană/a municipiului Bucureşti, în vederea efectuării investigaţiei epidemiologice.
    – Contractarea de servicii profesionale de dezinfectare a spaţiului în eventualitatea în care un angajat este confirmat pozitiv cu SARS-CoV-2.


    D. Reguli care privesc participanţii la activitatea de jocuri de noroc
    1. Obligaţiile clienţilor
    - Accesul clienţilor care au fost în contact cu persoane infectate cu SARS-CoV-2 sau care vin din zone de risc este interzis. Interdicţia va fi comunicată prin materiale de informare (afişe) la intrarea în săli.
    – Se interzice accesul persoanei care prezintă simptome de tipul: temperatură mai mare de 37,3\u-3920?C, dificultăţi de respiraţie, tuse frecventă, oboseală, stare generală modificată.
    – Accesul în interiorul sălii de joc al clienţilor se va face, obligatoriu, cu mască ce va fi purtată pe tot parcursul vizitei clientului în locaţie.
    – Clienţii au obligaţia de a îşi igieniza adecvat mâinile fie prin spălare cu apă şi săpun, fie prin utilizarea dezinfectanţilor avizaţi pentru mâini, pe bază de alcool, acolo unde nu există grupuri sanitare (la intrare şi ulterior la punctele de joc).
    – Participanţii la joc au obligaţia de a păstra distanţa de 1,5 m faţă de alte persoane din incinta locaţiei.

    2. Triajul
    - La intrarea în locaţie se va efectua termometrizarea clienţilor.
    – Se interzice accesul persoanei care prezintă simptome de tipul: temperatură mai mare de 37,3\u-3920?C, dificultăţi de respiraţie, tuse frecventă, oboseală, stare generală modificată.

    3. Echipamente individuale de protecţie - utilizarea măştilor
    - Măştile de protecţie vor fi purtate în permanenţă de către toţi clienţii şi vizitatorii punctelor de lucru, în mod obligatoriu. Schimbarea măştilor va fi realizată la un interval de maximum 4 ore sau ori de câte ori acestea se umezesc/se deteriorează, eliminarea realizându-se într-un coş de gunoi, preferabil cu capac.

    4. Igiena individuală
    - Igiena corectă şi spălarea frecventă a mâinilor cu săpun sunt esenţiale pentru a ajuta la combaterea răspândirii virusului SARS-CoV-2.
    – Igienizarea mâinilor se va realiza înaintea punerii măştii şi după oricare dintre următoarele activităţi: utilizarea toaletei, strănut, atingerea feţei, suflarea nasului, eliminarea măştii, curăţarea, măturarea, spălarea, fumatul, consumul, băutul, intrarea şi ieşirea din locaţiile de jocuri de noroc.

    5. Gestionarea cazurilor de COVID-19
    - În cazul în care simptomatologia apare la locul de muncă, persoana care prezintă simptome va fi izolată imediat. Situaţia va fi gestionată de către managerul/responsabilul de locaţie.
    – Dacă persoana prezintă următoarele simptome: temperatură mai mare de 37,3\u-3920?C, dificultăţi de respiraţie, tuse frecventă, oboseală, stare generala modificată, se va anunţa 112 şi direcţia de sănătate publică judeţeană/a municipiului Bucureşti, în vederea efectuării investigaţiei epidemiologice.

    6. Informarea clienţilor
    - Se vor afişa la loc vizibil marcajele sau mesajele de avertizare cu privire la distanţa minimă admisă de minimum 2 m.
    – Se vor afişa la loc vizibil mesajele referitoare la igiena mâinilor (de exemplu, zona mijloacelor de joc exploatate în mod direct, zone de acces, toalete).
    – Informarea clienţilor despre obligaţiile de adoptare a măsurilor de protecţie sanitară va fi realizată după cum urmează:
    a) afişarea în exteriorul locaţiei a unui poster de informare cu privire la măsurile obligatorii care trebuie respectate în incinta acesteia (respectarea distanţei minime de siguranţă între persoane şi a marcajelor de distanţare, folosirea obligatorie a măştii);
    b) afişarea în locaţia de joc a unui poster de informare cu privire la măsurile obligatorii de distanţare socială, folosirea obligatorie a măştii, regulile de conduită din incintă şi adoptarea unui comportament responsabil;
    c) afişarea la toalete a unui poster de informare cu privire la tehnica corectă de spălare a mâinilor;
    d) afişarea purtării măştii în mod corespunzător.

    – Limitarea numărului de persoane prezente simultan în spaţiile destinate fumatului, în funcţie de spaţiul disponibil (marcaje pe sol, creşterea numărului de scrumiere), acolo unde este posibil şi respectând distanţa prevăzută în metodologia Institutului Naţional de Sănătate Publică.



    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016