Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 16 iunie 2020  privind stabilirea măsurilor specifice de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 pentru organizarea şi desfăşurarea activităţilor din sălile de pariuri sportive, în condiţii de securitate    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT din 16 iunie 2020 privind stabilirea măsurilor specifice de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 pentru organizarea şi desfăşurarea activităţilor din sălile de pariuri sportive, în condiţii de securitate

EMITENT: Ministerul Sănătăţii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 514 din 16 iunie 2020
──────────
    Aprobat prin ORDINUL nr. 1.088/1.910/2020 publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 514 din 16 iunie 2020.
──────────
    A. Pregătirea pentru reluarea activităţii - măsuri care privesc angajatorul:
    - asigurarea stocurilor necesare de materiale sanitare de protecţie şi dezinfectanţi avizaţi/autorizaţi. De asemenea, fiecare companie va stabili o procedură pentru furnizorii externi ai acestor produse, astfel încât persoanele care intră în sălile de pariuri pentru livrarea acestor produse respectă măsurile de protecţie stabilite, conform legislaţiei în vigoare;
    – modificarea tuturor regulamentelor de ordine interioară şi a fişelor de post ale personalului angajat, în sensul includerii prevederilor prezentului regulament şi stabilirea responsabililor cu implementarea acţiunilor propuse;
    – achiziţionarea instrumentelor de măsurare a temperaturii angajaţilor la începerea programului de lucru;
    – dezinfectarea tuturor suprafeţelor înainte de reînceperea activităţii, după cum urmează:
    a) spaţii de lucru destinate angajaţilor: casierii etc.;
    b) suprafeţe destinate clienţilor: mese de suport pentru punerea pariurilor, scaune etc.;
    c) spaţii comune, toalete etc.;
    d) instrumente de scris destinate clienţilor;

    – montarea dispenserelor cu dezinfectanţi avizaţi/autorizaţi şi a covoarelor cu substanţe dezinfectante recomandate la intrarea în sălile de pariuri;
    – montarea dozatoarelor cu dezinfectanţi avizaţi/autorizaţi în zonele de amplasare a mijloacelor de joc exploatate în mod direct de către clienţi;
    – aplicarea benzilor de marcare a distanţei recomandate de 1,5 metri în faţa casieriilor şi în orice alte zone unde este posibil să se producă aglomeraţie;
    – informarea tuturor angajaţilor, prioritar prin mijloace electronice, cu privire la riscurile de infectare şi de răspândire a virusului, cu privire la măsurile de protecţie şi la regulile de distanţare socială care se aplică în cadrul unităţilor de jocuri de noroc de tip pariuri sportive, precum şi cu privire la regulile pentru gestionarea situaţiilor în care angajaţii sau alte persoane care au acces la locul de muncă prezintă simptome ale infectării cu coronavirusul SARS-CoV-2;
    – reorganizarea spaţiilor cu mijloace de joc exploatate în mod direct de către clienţi, astfel:
    a) organizarea posturilor din recepţie şi a activităţii casieriilor astfel încât să se asigure păstrarea distanţei minime de 1,5 m între angajaţi şi între angajaţi şi vizitatori/clienţi sau, acolo unde distanţarea nu este posibilă, separarea acestora cu paravane care se vor dezinfecta zilnic cu produse biocide avizate/autorizate;
    b) reorganizarea meselor, astfel încât să se evite aşezarea „faţă în faţă“;
    c) reamenajarea spaţiilor astfel încât între mijloacele de joc exploatate în mod direct de către clienţi să se asigurare o distanţă de minimum 1,5 m (de exemplu, reducerea numărului de scaune şi/sau mese). În cazul în care acest lucru nu este posibil, se vor implementa măsuri de protecţie alternative (de exemplu, separarea prin montarea de panouri de protecţie, nefolosirea în acelaşi timp a meselor adiacente).


    B. Desfăşurarea activităţii din sălile de pariuri în condiţii de siguranţă
    1. Măsuri care privesc angajatorul:
    - distribuirea materialelor sanitare de protecţie (măşti şi, opţional, mănuşi de protecţie) şi a dezinfectanţilor avizaţi/autorizaţi pentru mâini şi suprafeţe (de exemplu, gel dezinfectant avizat/autorizat, şerveţele pe bază de dezinfectanţi avizate/autorizate, covoraşe cu dezinfectanţi avizaţi/autorizaţi la intrări), în conformitate cu normele legale în vigoare;
    – termometrizarea zilnică la intrarea în tură şi trimiterea la domiciliu, cu recomandarea consultării medicului de familie, a angajaţilor cu temperatura peste 37,3ºC;
    – dezinfectarea tuturor suprafeţelor înainte de începerea programului şi ulterior dezinfectarea periodică a acestora;
    – igienizarea şi dezinfectarea casieriei zilnic, după închiderea locaţiei de pariuri şi la schimbarea turelor zilnice ale angajaţilor;
    – dezinfectarea periodică de către personalul desemnat în acest sens a suprafeţelor frecvent atinse (de exemplu, clanţele uşilor, robinetele băilor);
    – asigurarea ventilaţiei corespunzătoare şi aerisirea periodică a încăperilor de lucru astfel:
    a) acolo unde este posibil, blocarea uşilor interioare fără impact de securitate în poziţie deschisă pentru a asigura ventilaţia şi a evita folosirea/atingerea clanţelor;
    b) acolo unde este posibil, se va evita folosirea instalaţiei de climatizare sau, dacă este necesar să fie folosită, se va efectua nebulizare periodică cu produse biocide avizate/autorizate, în conformitate cu normele legale în vigoare;
    c) acolo unde este posibil, aerisirea periodică a încăperilor prin deschiderea geamurilor şi uşilor.


    2. Măsuri care privesc siguranţa clienţilor:
    - permiterea accesului clienţilor în locaţie numai după efectuarea de către angajaţi a procedurilor zilnice de curăţenie şi dezinfecţie sanitară;
    – limitarea numărului maxim de clienţi admişi simultan în sălile de pariuri astfel încât să se asigure o distanţă de minimum 2 m între aceştia. Numărul maxim de clienţi admişi simultan în locaţie va fi afişat la intrarea în locaţia specializată şi va fi stabilit de fiecare operator de pariuri sportive în funcţie de mărimea şi configuraţia sălii;
    – acolo unde este posibil, clienţii vor folosi instrumentele de scris proprii. În cazul în care clientul va folosi un instrument de scris furnizat de angajaţii locaţiilor specializate, acestea vor fi aşezate într-o cutie separată, în vederea dezinfecţiei;
    – asigurarea, la grupurile sanitare, de săpun şi dezinfectant de mâini avizat/autorizat;
    – afişarea la loc vizibil a marcajelor indicatoare sau a mesajelor de avertizare cu privire la distanţa minimă admisă de minimum 1,5 m;
    – afişarea la loc vizibil a mesajelor referitoare la igiena mâinilor şi eticheta respiratorie (de exemplu, zona mijloacelor de joc exploatate în mod direct, zone de acces, toalete);
    – informarea clienţilor despre obligaţiile de adoptare a măsurilor de protecţie sanitară, realizată după cum urmează:
    a) afişarea în exteriorul locaţiei a unui poster de informare cu privire la măsurile obligatorii care trebuie respectate în incinta acesteia (respectarea distanţei minime de siguranţă între persoane şi a marcajelor de distanţare, folosirea obligatorie a măştii/vizierei de protecţie);
    b) afişarea în locaţia de joc a unui poster de informare cu privire la măsurile obligatorii de distanţare socială, regulile de conduită din incintă şi adoptarea unui comportament responsabil;
    c) afişarea unui poster de informare cu privire la obligativitatea respectării măsurilor de protecţie sanitară în proximitatea locaţiilor de jocuri de noroc;

    – limitarea numărului de persoane prezente simultan în spaţiile destinate fumatului, în funcţie de spaţiul disponibil (marcaje pe sol, amplasarea unui număr mai mare de scrumiere), cu respectarea distanţării minime de 1,5 m.


    C. Desfăşurarea activităţii din sălile de pariuri în condiţii de siguranţă - măsuri care privesc angajaţii:
    - personalul angajat are obligaţia să respecte regulile de igienă a mâinilor şi de etichetă respiratorie;
    – înainte de începerea programului de lucru, personalul angajat este obligat să îşi dezinfecteze mâinile cu dezinfectant avizat/autorizat;
    – personalul angajat are obligaţia de a purta mască de protecţie (care trebuie să acopere atât gura, cât şi nasul);
    – înainte de începerea programului de lucru, personalul angajat este obligat să accepte verificarea temperaturii corporale;
    – în eventualitatea în care angajatul prezintă simptomatologie de infecţie respiratorie (tuse, strănut, rinoree, febră, stare generală alterată) înainte de prezentarea la locul de muncă, are obligaţia de a rămâne la domiciliu şi de a-şi anunţa managerul direct. De asemenea, este recomandat ca angajatul să îşi anunţe medicul de familie;
    – spălarea şi dezinfectarea mâinilor ori de câte ori este nevoie şi evitarea atingerii feţei, nasului şi urechilor cu mâinile neigienizate;
    – dezinfectarea de către fiecare angajat a obiectelor din zona de lucru alocată, cu produse biocide avizate/autorizate;
    – personalul angajat va evita staţionarea în spaţiile comune;
    – direcţionarea clienţilor astfel încât să se asigure respectarea distanţării minime de 1,5 m între persoane şi atenţionarea acestora în cazul în care nu se respectă;
    – personalul angajat este obligat să limiteze deplasările în afara locului de muncă. În cazul în care aceste deplasări sunt strict necesare desfăşurării activităţii, personalul angajat are obligaţia să se deplaseze cu asigurarea condiţiilor minime de prevenţie.

    D. Desfăşurarea activităţii din sălile de pariuri în condiţii de siguranţă - măsuri care privesc clienţii:
    - clienţii sălilor de pariuri sportive au obligaţia să poarte măşti de protecţie care să acopere nasul şi gura;
    – clienţii sălilor de pariuri sportive au obligaţia să respecte regulile de igienă a mâinilor şi de etichetă respiratorie;
    – clienţii sălilor de pariuri sportive au obligaţia să îşi dezinfecteze mâinile cu dezinfectanţi avizaţi/autorizaţi la intrarea în sala de pariuri şi ori de câte ori este necesar (de exemplu, după contactul cu zone cu atingere comună).

    E. Monitorizarea respectării protocoalelor şi regulilor:
    - monitorizarea permanentă a comunicărilor autorităţilor publice competente şi adaptarea regulilor prezentului regulament în conformitate cu noile recomandări/cerinţe;
    – monitorizarea permanentă a respectării regulilor prevăzute în prezentul regulament, pe perioada impusă de contextul pandemiei COVID-19;
    – în cazul nerespectării normelor prezentului regulament, se vor lua măsurile necesare remedierii situaţiei.

    F. Gestionarea cazurilor de COVID-19:
    - în eventualitatea în care simptomatologia apare înainte de prezentarea la locul de muncă, angajatul în cauză va rămâne acasă şi îşi va anunţa managerul direct. De asemenea, este recomandat ca angajatul să îşi anunţe medicul de familie;
    – în cazul în care simptomatologia apare în incinta locaţiilor specializate, se vor lua toate măsurile posibile pentru izolarea persoanei şi se va anunţa 112 şi direcţia de sănătate publică judeţeană/a municipiului Bucureşti, în vederea efectuării investigaţiei epidemiologice;
    – contractarea de servicii profesionale de dezinfectare a spaţiului în eventualitatea în care un angajat este confirmat pozitiv cu SARS-CoV-2;
    – revenirea la muncă a unui angajat aflat în carantină instituţională se va face cu respectarea tuturor normelor legale în vigoare.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016