Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 14 aprilie 2020  de funcţionare şi organizare a comisiilor pentru evaluarea planurilor de acţiune    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT din 14 aprilie 2020 de funcţionare şi organizare a comisiilor pentru evaluarea planurilor de acţiune

EMITENT: Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 488 din 10 iunie 2020
──────────
    Aprobat prin ORDINUL nr. 975/834/2020, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 488 din 10 iunie 2020.
──────────
    ART. 1
    Comisia de la nivelul Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului prevăzută în anexa nr. 1 la ordin se organizează astfel:
    a) un reprezentat al autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului care desfăşoară activităţi specifice de gestionare şi evaluare a zgomotului ambiant, având calitatea de preşedinte;
    b) un reprezentat al autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului care desfăşoară activităţi specifice de gestionare şi evaluare a zgomotului ambiant, având calitatea de membru;
    c) un reprezentant din cadrul Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului care desfăşoară activităţi specifice de măsurare a zgomotului, având calitatea de membru;
    d) un reprezentant al Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului care desfăşoară activităţi specifice de reglementare, având calitatea de membru;
    e) un reprezentant al Institutului Naţional de Sănătate Publică, având calitatea de membru;
    f) un reprezentant al Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului care desfăşoară activităţi specifice de gestionare şi evaluare a zgomotului ambiant, având calitatea de secretar.


    ART. 2
    Comisiile de la nivelul Agenţiei pentru Protecţia Mediului Bucureşti şi al agenţiilor judeţene pentru protecţia mediului, prevăzute în anexa nr. 1 la ordin, se organizează astfel:
    a) un reprezentant din cadrul Agenţiei pentru Protecţia Mediului Bucureşti sau al agenţiilor judeţene de protecţia mediului, după caz, care desfăşoară activităţi specifice de gestionare şi evaluare a zgomotului ambiant, având calitatea de preşedinte;
    b) un reprezentant din cadrul Agenţiei pentru Protecţia Mediului Bucureşti sau al agenţiilor judeţene de protecţia mediului, după caz, care desfăşoară activităţi specifice de măsurare a zgomotului, având calitatea de membru;
    c) un reprezentant din cadrul Agenţiei pentru Protecţia Mediului Bucureşti sau al agenţiilor judeţene de protecţia mediului, după caz, care desfăşoară activităţi specifice de reglementare, având calitatea de membru;
    d) un reprezentant din cadrul Agenţiei pentru Protecţia Mediului Bucureşti sau al agenţiilor judeţene de protecţia mediului, după caz, care desfăşoară activităţi specifice de monitorizare a factorilor de mediu, având calitatea de membru;
    e) un reprezentant din cadrul direcţiei de sănătate publică judeţene din judeţul aferent agenţiilor judeţene pentru protecţia mediului specificate în anexa nr. 1 la ordin, respectiv din cadrul Direcţiei de sănătate publică a municipiului Bucureşti în cazul comisiei de la nivelul Agenţiei pentru Protecţia Mediului Bucureşti, având calitatea de membru;
    f) un reprezentant din cadrul Agenţiei pentru Protecţia Mediului Bucureşti sau al agenţiilor judeţene de protecţia mediului, după caz, care desfăşoară activităţi specifice de monitorizare a factorilor de mediu, având calitatea de secretar.


    ART. 3
    Convocarea Comisiei se face în scris, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înainte de data şedinţei, prin grija secretarului.

    ART. 4
    (1) Comisiile sunt legal întrunite în prezenţa tuturor membrilor, iar hotărârile se adoptă cu votul majorităţii acestora.
    (2) În situaţia în care nu este întrunit cvorumul prevăzut la alin. (1), şedinţa se amână pentru o dată ulterioară, dar nu cu mai mult de 5 zile lucrătoare.
    (3) Pentru fiecare şedinţă a comisiilor se întocmeşte câte un proces-verbal, care va fi semnat de către toţi membrii comisiei.
    (4) Secretarul comisiei nu are drept de vot în cadrul comisiei.
    (5) Preşedintele comisiei şi membrii comisiei au drept de vot în cadrul comisiei.

    ART. 5
    (1) În cazul în care, în urma procesului de evaluare a planurilor de acţiune, se constată necesitatea completării datelor sau a furnizării unor informaţii noi, comisiile solicită transmiterea acestora.
    (2) Solicitarea datelor şi a informaţiilor noi se realizează după cum urmează:
    a) în baza proceselor-verbale încheiate de comisii, secretarul fiecărei comisii va redacta solicitarea de transmitere a datelor în baza prevederilor art. 47 din Legea nr. 121/2019 privind evaluarea şi gestionarea zgomotului ambiant, sub forma unei adrese oficiale care se transmite de la nivelul conducerii agenţiilor pentru protecţia mediului şi, după caz, de la nivelul conducerii Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului;
    b) adresa oficială prevăzută la lit. a) se transmite către autorităţile administraţiei publice locale şi/sau operatorii economici care au obligaţia realizării planurilor de acţiune, cu specificarea unui termen de răspuns, precum şi spre ştiinţa autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului;
    c) în cazul în care autorităţile administraţiei publice locale şi/sau operatorii economici care au obligaţia realizării planurilor de acţiune nu transmit în termen datele solicitate de către autorităţile pentru protecţia mediului, acestea vor sesiza autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului în termen de 7 zile de la expirarea termenului de răspuns solicitat autorităţilor administraţiei publice locale şi/sau operatorilor economici;
    d) în baza sesizării primite de la autorităţile pentru protecţia mediului prevăzute la lit. c), autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului va solicita autorităţilor administraţiei publice locale şi/sau operatorilor economici care au obligaţia realizării planurilor de acţiune transmiterea datelor în baza art. 58 din Legea nr. 121/2019;
    e) în cazul în care autorităţile administraţiei publice locale şi/sau operatorii economici care au obligaţia realizării planurilor de acţiune nu transmit datele solicitate conform lit. d), autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului va solicita Gărzii Naţionale de Mediu punerea în aplicare a prevederilor art. 81 lit. e) din Legea nr. 121/2019.


    ART. 6
    Comisiile prevăzute în anexa nr. 1 la ordin au obligaţia ca în cadrul activităţii de evaluare a planurilor de acţiune să solicite sprijinul autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului şi să ia în considerare punctul de vedere al acestuia, pentru a facilita prevenirea şi/sau gestionarea, după caz, a eventualelor proceduri de punere în întârziere referitoare la planurile de acţiune, deschise de către Comisia Europeană împotriva României.

    ART. 7
    Preşedintele comisiei îndeplineşte următoarele atribuţii specifice:
    a) convoacă, conduce şi coordonează şedinţele comisiei;
    b) urmăreşte ca procesele-verbale ale întrunirilor comisiei să conţină obligatoriu concluziile rezultate în urma analizării planurilor de acţiune;
    c) votează hotărârile comisiei alături de membrii comisiei.


    ART. 8
    Secretarul comisiei îndeplineşte următoarele atribuţii specifice:
    a) răspunde de realizarea sarcinilor administrative ale comisiei;
    b) transmite în scris convocarea membrilor comisiei, la solicitarea preşedintelui acesteia;
    c) pregăteşte documentele întrunirii;
    d) răspunde de întocmirea şi arhivarea proceselor-verbale ale întrunirilor;
    e) răspunde de arhivarea tuturor materialelor aferente activităţii de analizare a planurilor de acţiune;
    f) pune la dispoziţia reprezentantului Institutului Naţional de Sănătate Publică care este membru în comisia prevăzută la art. 1 un exemplar al procesului-verbal al comisiei;
    g) pune la dispoziţia reprezentantului direcţiei de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, care este membru în comisia prevăzută la art. 2, un exemplar al procesului verbal al comisiei.


    ART. 9
    Comisiile prevăzute în anexa nr. 1 la ordin realizează evaluarea planurilor de acţiune care se pun la dispoziţia autorităţilor pentru protecţia mediului în conformitate cu prevederile art. 42 din Legea nr. 121/2019, luând în considerare:
    a) îndeplinirea criteriilor minime pentru planurile de acţiune, în conformitate cu prevederile anexei nr. 5 din Legea nr. 121/2019;
    b) existenţa zonelor liniştite identificate în cuprinsul planului de acţiune, în formatul solicitat de art. 42 lit. b) din Legea nr. 121/2019;
    c) existenţa în cadrul planurilor de acţiune a termenelor de implementare a măsurilor de reducere/gestionare a zgomotului, inclusiv în cazul zonelor liniştite, precum şi a autorităţilor responsabile cu implementarea acestora, în conformitate cu prevederile art. 42 lit. a) din Legea nr. 121/2019;
    d) realizarea procedurii de consultare publică în conformitate cu prevederile art. 34 şi 35, după caz, din Legea nr. 121/2019;
    e) respectarea prevederilor art. 49 lit. c) din Legea nr. 121/2019;
    f) respectarea prevederilor art. 55 lit. i) şi j) din Legea nr. 121/2019;
    g) solicitările autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului transmise în baza art. 58 din Legea nr. 121/2019;
    h) punctul de vedere al autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului în activitatea de evaluare a planurilor de acţiune;
    i) utilizarea la elaborarea planurilor de acţiune a valorilor-limită stabilite conform prevederilor art. 91 alin. (3) din Legea nr. 121/2019;
    j) Ghidul de evaluare a hărţilor strategice de zgomot şi a planurilor de acţiune care se aprobă conform prevederilor art. 91 alin. (4) din Legea nr. 121/2019;
    k) Ghidul de elaborare a planurilor de acţiune care se aprobă conform prevederilor art. 91 alin. (6) din Legea nr. 121/2019.


    ART. 10
    (1) Până la data intrării în vigoare a actelor normative care aprobă valorile-limită, Ghidul de evaluare a hărţilor strategice de zgomot şi a planurilor de acţiune şi Ghidul de elaborare a planurilor de acţiune, în conformitate cu prevederile art. 91 alin. (3), (4) şi (6) din Legea nr. 121/2019, comisiile evaluează planurile de acţiune ţinând seama de prevederile art. 9 lit. a)-h).
    (2) După intrarea în vigoare a actelor normative care aprobă valorile-limită, Ghidul de evaluare a hărţilor strategice de zgomot şi a planurilor de acţiune şi Ghidul de elaborare a planurilor de acţiune, în conformitate cu prevederile art. 91 alin. (3), (4) şi (6) din Legea nr. 121/2019, comisiile evaluează planurile de acţiune ţinând seama de prevederile art. 9.

    ART. 11
    Activitatea desfăşurată în cadrul comisiei de către membrii acesteia, indiferent de funcţiile îndeplinite, nu este remunerată.

    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016