Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT 1.188 din 10 martie 1906  asupra organisarei şi administraţiunei Casei de ajutor şi pensiuni al corpului jandarmeriei rurale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT 1.188 din 10 martie 1906 asupra organisarei şi administraţiunei Casei de ajutor şi pensiuni al corpului jandarmeriei rurale

EMITENT: Parlamentul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 276 din 15 martie 1906
        CAROL I,
        Prin graţia lui Dumnedeu şi voinţa naţionala, Rege al României,
        La toţi de fata şi viitori, sănătate:
        Asupra raportului ministrului Nostru secretar de Stat la departamentul de interne sub No. 12.441/906;
        Vedend jurnalul consiliului de miniştri No. 358 din şedinţa de la 6 Martie 1906;
        Vedend avisul înaltei Curţi de conturi, dat prin adresa sa No. 750 din 1 Martie 1906,
        Am decretat şi decretam:
    ART. 1
        Se aproba de Noi regulamentul asupra organisarei şi administraţiunei Casei de ajutor şi pensiuni al corpului jandarmeriei rurale, ast-fel după cum urmeza:
    " REGULAMENT ASUPRA ORGANISAREI SI ADMINISTRAŢIUNEI CASEI DE AJUTOR SI PENSIUNI AL CORPULUI JANDARMERIEI RURALE

    CAP. 1
    Dispoziţiuni generale
    1. Scopul şi mijlocele Casei
    ART. 1
        Conform prevederilor legei asupra organisarei Casei jandarmeriei rurale, se infiinteza o Casa de ajutor şi retragere comuna, pentru gradele inferiore şi jandarmii rurali fie ai Statului, fie ai cercurilor comunale, sau comunelor negrupate în cercuri.
    ART. 2
        Scopul acestei Case este de a veni, în casuri de nevoi bine constatate, în ajutorul gradelor inferiore şi jandarmilor rurali în funcţiune şi al familiilor lor, precum şi ale servi, în anume condiţiuni, lor şi urmaşilor lor, pensiuni de retragere.
        Casurile în cari pot fi acordate ajutore şi pensiuni, precum şi suma acestora, se hotarasce prin regulamentul de fata.
    ART. 3
        Sumele necesare în acest scop vor fi procurate Casei din retinerile lunare obligatorii asupra soldelor tutulor sub-oficerilor, brigadierilor şi jandarmilor rurali, fie ca sunt plătiţi de Stat, fie ca sunt plătiţi de judeţ, şi din cele-alte venituri prevedute de legea asupra infiintarei acestei Case.
    ART. 4
        Când Casa, potrivit prevederilor acestui regulament, ar dispune de un fond de reserva mai însemnat şi venitul lui n'ar fi absorbit în cele-alte cheltueli, se va putea înfiinţa dacă venitul acestui fond ar permite, un asil pentru fostele grade inferiore şi jandarmi rurali bătrâni sau infirmi, fără familii şi fără mijloce, precum şi una sau mai multe scole practice de meserii şi negot pentru fii gradelor inferiore şi jandarmilor rurali, precum şi acordarea de bursa fiilor gradelor inferiore şi jandarmilor rurali în gimnasiul militar, cari au absolvit cu succes invetamintul primar.
        Regulamente speciale vor determina, în acest cas, modul de funcţionare şi administrare al asilului şi scolelor.
    2. Organisarea serviciului
    ART. 5
        Casa de ajutor şi retragere a gradelor inferiore şi jandarmilor rurali face parte din administraţia centrala a ministerului de interne şi ea se administrează împreună cu Casa de ajutor şi pensiuni de retragere a sergentilor de oraş, sub autoritatea ministerului de interne, de către şeful biuroului Casei sergentilor de oraş.
    ART. 6
        Serviciul Casei are în sarcina sa:
        A pregati budgetul de venituri şi cheltueli;
        A urmări încasarea veniturilor şi efectuarea plăţilor;
        A tine registrele necesare pentru înscrierea şi controlul veniturilor şi cheltuelilor;
        A încheia şi înainta înaltei Curţi de conturi, conturile speciale ale Casei;
        A primi şi supune, potrivit regulamentului de fata, cererile de ajutore şi pensiuni;
        A tine registrele necesare pentru înscrierea pensiunilor constatate, cu tote modificările şi împrejurările atingetore pana la stingerea lor;
        A păstra, a face sa fructifice şi a întrebuinţa fondurile conform destinatiunei lor;
        A propune ori-ce mesuri ar crede necesare pentru bunul şi regulatul mers al serviciului.
    ART. 7
        Serviciul acestei Case se va face de personalul biuroului Casei de ajutor şi retragere a sergentilor de oraş, la care se adaoga un post de şef al scriptelor pentru ambele Case, retribuit cu 351 lei lunar.
        Se adaoga la lefa şefului biuroului Casei sergentilor, devenit şi şeful biuroului Casei jandarmilor rurali, precum şi la lefa şefului biuroului contabilitatei, care face prin statele de lefi ale sergentilor de oraş şi ale gradelor inferiore şi jandarmilor rurali, retinerile de 5% şi economie prin vacanta, câte o diurna de 100 lei lunar.
        Sumele necesare pentru plata acestui personal, împreună cu cheltuelile de material, vor fi înscrise şi plătite din budgetul ministerului de interne, ele însă vor fi înscrise şi la venituri, fiind în sarcina Casei care le va versa cu titlul de subventiuni.

    CAP. 2
    Pensiuni şi ajutore
    1. Pensiuni
    ART. 8
        După un serviciu de cel puţin 20 ani în jandarmeria rurală neîntrerupt, sub-oficerii, brigadierii şi jandarmii rurali se bucura de o pensiune de retragere.
    ART. 9
        Sunt scutiţi de condiţiunea anilor serviti:
    1) Gradele inferiore şi jandarmi rurali, cari în îndeplinirea serviciului, din causa sau cu ocasiunea lui, ori dintr'un act de devotament pentru Stat, au capetat rani, lesiuni şi infirmităţi de gravitate excepţionala, în cat ii pun în neputinţă permanenta şi absolută de a'si câştiga existenta prin ori-ce fel de munca, precum: perderea complecta a vederei, a mainilor sau a piciorelor, dobândirea unei boli infectiose în exerciţiul functiunei şi altele asemenea;
    2) Gradele inferiore şi jandarmii rurali cari în aceleaşi împrejurări au capetat rani, lesiuni şi infirmităţi grave de natura a'i face numai improprii serviciului şi a'i pune în neputinţă de a'l continua, lasandu-le însă putinţa de a'si câştiga existenta prin alte mijloce.
    ART. 10
        Pensiunea, dacă petiţionarul se gasesce în condiţiuni de a beneficia de dinsa, se calculeza asupra mijlociei soldei budgetare pe ultimii 5 ani, socotit a 50% pentru 20 ani de serviciu; iar pentru fie-care an ce trece peste 20 ani, se va adaoga un spor de 2,50%, calculat tot la retribuţiunea de mijloc din ultimii 5 ani.
        Ea nu pote fi în nici un cas mai mica de cat 70% pentru cei cari s'ar afla în casul art. 9, aliniatul 1, şi 40% pentru acei cari s'ar afla în casul art. 9, aliniatul 2.
        La calcul, fracţiunile mai mici de un leu se neglijeza în favorea Casei.
    ART. 11
        Văduva legitima, precum şi copii legitimi sau legitimati prin căsătorie, însă mai mici de 24 ani şi necăsătoriţi, se bucura în parte de pensiunea cuvenită soţului sau tatălui lor mort, independent de etatea acestuia şi fie ca pensiunea a fost constatată sau nu, după cum urmeza:
        Dacă văduva şi copii vin în concurs, sau dacă sunt 2 sau mai mulţi orfani în condiţiuni de a beneficia de pensiunea soţului sau tatălui lor, atât văduva cu copii, cat şi orfanii au dreptul fie-care la o parte egala din pensiune, d'împreună cu Casa care va beneficia ast-fel de o parte;
        Dacă mortul lasa un singur orfan, în condiţiune de a se bucura de pensiune, acesta va lua pensiunea pe jumetate.
        Văduva fără copii are drept la o pătrime din pensiunea soţului, însă numai dacă a trăit în comuna vieţuire cu dinsul cel puţin 5 ani înainte de mortea sau regularea lui la pensiune.
    ART. 12
        Pensiunile cuvenite urmaşilor se lichideza global sau parţial, pentru toţi sau pentru unii, şi în numele celor în drept sau în numele representantilor lor legali, după cum este casul.
    2. Ajutore
    ART. 13
        Ajutore pot fi acordate gradelor inferiore şi jandarmilor rurali în funcţiune şi familiilor lor, dacă se constata ca sunt lipsiţi de alte mijloce:
    1) In cas de bola, accidente grave sau alte casuri nenorocite întâmplate lor sau ivite în familie;
    2) In cas de morte în aceleaşi împrejurări.
        Suma acestor ajutore este lăsată cu totul la chibzuinta ministrului de interne; ea nu va putea trece în nici un cas peste solda pe o luna.
    ART. 14
        Ajutore mai pot fi acordate în lipsa de alte mijloce:
    1) Gradelor inferiore şi jandarmilor rurali cari fiind atinşi de infirmităţi şi siliti sa parasesca serviciul, nu se găsesc în condiţiuni de a putea beneficia de pensiuni;
    2) Văduvelor cu sau fără copii, precum şi orfanilor gradelor inferiore şi jandarmilor rurali, aflaţi asemenea în casul de a nu putea beneficia de pensiuni.
        Suma acestor ajutore nu pote trece peste solda pe 3 luni; ele se dau o-data pentru tot-d'a-una.
    ART. 15
        Ajutorele nu se acorda de cat în limita mijlocelor disponibile ale Casei, anume înscrise prin budget, pentru trebuinţele serviciului de pensiuni şi ale celor alte cheltueli.

    CAP. 3
    Cereri, acte şi constatări
    1. Pentru pensiuni
    ART. 16
        Cererile de pensiuni vor fi adresate comandantilor de companii de jandarmi, care le va înainta d-lui ministru de interne, prin inspectoratul general al jandarmeriei rurale.
        Ele vor fi timbrate, vor coprinde deslusit domiciliul petiţionarului şi vor fi însoţite de tote actele doveditore cerute, sub pedepsa de a nu fi ţinute în seama.
    ART. 17
        Dacă cererea de pensiune este motivată pe limita de etate şi vechime de serviciu, actele ce urmeza a fi presintate sunt:
    1) Certificatul inspectoratului general al jandarmeriei rurale de anii serviti în corpul jandarmeriei rurale;
    2) Certificatul directiunei contabilitatei centrale din ministerul de interne, constatând solda budgetara primită în cei din urma 5 ani, pentru gradele inferiore şi jandarmii rurali cari sunt plătiţi de Stat; iar pentru aceia plătiţi prin budgetele judeţelor, acel certificat va fi dat de către prefectura respectiva;
    3) Extractul după actul de nascere sau hotărîrea judecatoresca, care'i tine locul, data conform prevederilor legei generale de pensiuni.
    4) Certificatul autoritatei politienesci sau comunale a locului, constatând ca petiţionarul este în vieta, şi identitatea sa.
    ART. 18
        In cas când cererea este motivată pe infirmităţi, pe lângă actele prevedute la articolul precedent, se va alătură şi certificatul medicului curant, constatând amenuntit infirmitatea, cauzele şi urmările ei din punct de vedere medical, precum şi gravitatea ei, dacă adică pacientul se gasesce în cazul de a nu mai putea munci în general, sau numai în cazul de a nu mai putea continua serviciul actual sau altul analog.
        Dacă este vorba de răniri, lesiuni sau infirmităţi dobândite în timpul serviciului, din causa sau cu ocasia lui, ori de veri-un act de devotament pentru Stat, se va alătură şi un certificat din partea autoritatei respective, care va arata împrejurările în care cazul s'a produs, şi ori-ce fapt din care ar resulta ca ranirea sau infirmitatea este în adever provenită din causa sau cu ocasiunea indeplinirei serviciului, ori dintr'un act de devotament pentru Stat.
    ART. 19
        Văduvele fără copii, pe lângă actele cerute mai sus, după cum este casul, vor presinta încă:
    1) Extractul după actul de morte al soţului;
    2) Extractul după actul lor de căsătorie;
    3) Certificatul primăriei unde s'a oficiat căsătoria, doveditor ca acesta nu s'a desfăcut prin desparţire.
    ART. 20
        Dacă văduva are copii în condiţiuni de a beneficia de pensiune se mai alătură:
    1) Extractele după actele de nascere ale acelor copii;
    2) Certificatele lor de identitate şi ca sunt în vieta;
        In casul când decedatul ar fi lăsat copii din diferite căsătorii şi aceştia s'ar găsi în condiţiuni de a beneficia de pensiunea lui, văduva va depune asemenea acte şi pentru aceştia; ea va remane, în cas de ascundere a adeverului, respundetore banesce pentru sumele primite pe nedrept.
    ART. 21
        Orfanii de tata şi de mama în condiţiuni de a beneficia de pensiune, pe lângă actele de serviciu ale tatălui lor, vor presinta încă prin tutorii lor:
    1) Extractul după actul de căsătorie al părinţilor;
    2) Extractul după actul de deces al părinţilor;
    3) Extractele după actele de nascere;
    4) Certificate de identitatea lor şi ca sunt în vieta;
    5) Extractul după actul de tutela.
    ART. 22
        Cererile de pensiuni, d'împreună cu actele pe cari se sprijină, sunt supuse, dacă se întemeiază pe vechimea serviciului, de-a dreptul comisiunei instituită prin acest regulament pentru constatarea şi lichidarea pensiunilor.
        Dacă însă cererile se întemeiază pe infirmităţi de ori-ce fel, ministerul de interne dispune în prealabil verificarea casului printr'o comisiune de doui medici, desemnată de dinsul dintre medicii primari de judeţ, medicii spitalelor judeţene, rurale sau comunale şi medicii de plasa sau comunali aflatori în localitate, ori cei mai apropiaţi, întru cat ei nu au fost medici curanţi ai infirmului.
        Asemenea cereri în cas de accidente vor fi făcute îndată sau cel mult în timp de trei luni de la accident, sub pedepsa perderei drepturilor ce decurg dintr'însele pentru infirmi sau urmaşii lor.
        Comisiunea de medici va fi convocată prin mijlocirea prefecţilor de judeţe respective, iar examinarea infirmului se va face la spitalul judeten, comunal sau rural din localitate, ori chiar la domiciliul seu, dacă nu pote fi transportat.
        Dacă medicii desemnaţi a constata şi verifica casul vor fi obligaţi a se întruni afară din comuna lor de reşedinţa, ei vor avea dreptul în sarcina Casei la o indemnitate de transport şi întreţinere, care nu va trece de 30 lei pe di, şi care se va fixa de minister.
        Resultatul cercetărilor comisiunei medicale, consemnat într'un proces-verbal, în care se va arata amenuntit causa, natura şi urmările infirmitatei şi se va motiva conclusiunile ce s'ar emite, va fi înmânat prin prefect ministerului de interne.
        Acesta îl va supune mai întâiu directiunei serviciului sanitar superior, care îşi va da avisul, iar apoi, împreună cu tote cele alte acte, comisiunei pentru constatarea şi lichidarea drepturilor la pensiune, care remane a decide.
    ART. 23
        Comisiunea pentru constatarea şi lichidarea drepturilor la pensiune se compune din: secretarul general al ministerului de interne, inspectorul general al jandarmeriei rurale şi directorul administraţiei generale a personalului şi poliţiei de siguranţa din ministerul de interne, sau aceia cari'i inlocuesc în cas de concediu sau de vacanta a functiunei.
        Şeful biuroului acestei Case indeplinesce funcţiunea de secretar.
        Comisiunea se intrunesce sub preşedinţia secretarului general ori de câte ori acesta dispune.
        Membrii vor primi o diurna de 30 lei, iar secretarul comisiunei 15 lei.
        Decisiunile ei se iau cu majoritate de voturi şi sunt supuse aprobarei ministrului de interne.
    ART. 24
        Decisiunea ministrului de interne însoţită de aceea a comisiunei, va fi comunicată partei, prin mijlocirea inspectoratului general al jandarmeriei pentru acei cari sunt încă în corp, sau prin prefectura judeţului unde domiciliază petiţionarul pentru acei ce nu mai sunt în corp sau urmaşii lor, sub luare de adeverinţa sau dresare de proces-verbal, care va fi înaintat ministerului de interne.
    ART. 25
        Decisiunile ministerului sunt supuse recursului în casaţie în termen de o luna de la data comunicarei lor.
        Recursul se va judeca de urgenta şi fără drept de opositiuni de secţiunea III a înaltei Curţi de casatiune; procedura va fi gratuita.
    ART. 26
        Casa, în tote casurile, va fi citata în persoana ministerului de interne şi interesele ei aparate de advocatii publici respectivi.
    ART. 27
        In cas de neapelare în termenul hotărît, decisiunile ministerului de interne reman definitive.
    ART. 28
        Constatarea şi lichidarea drepturilor la pensiune se face ori când mijlocesce o cerere însoţită de tote actele doveditore, epoca însă de când pensiunile regulate şi aprobate în modul prevedut de acest regulament urmeza a fi plătite variaza după casuri şi anume:
    1) Pensiunile pentru vechime de serviciu şi infirmităţi străine serviciului, de la 1 Aprilie ce urmeza;
    2) Pensiunile pentru răniri, leziuni sau infirmităţi dobândite din causa sau cu ocasia serviciului, ori dintr'un act de devotament pentru Stat, în diua incetarei soldei;
    3) Pensiunile văduvelor şi orfanilor, din diua mortei soţului sau a părintelui lor, dacă au fost cerute şi sprijinite cu acte doveditore în cursul anului şi numai de la data depunerei cererei cu tote actele; în cas contrariu, dispositivul decisiunilor comisiunei va arata data anume de când urmeza a se înscrie şi plati pensiunile acordate, precum şi termenul şi instanta de apel.
    2. Pentru ajutore
    ART. 29
        Cererile pentru ajutore vor fi adresate ministerului de interne ca şi cele pentru pensiuni prin mijlocirea comandantilor de companii şi inspectoratului jandarmeriei rurale. Ele vor fi însoţite de ori-ce acte pe cari petiţionarul le-ar socoti utile spre a face dovada ca se gasesce în casul de a fi ajutat.
    ART. 30
        Comandantii de companii de jandarmi luând informaţiuni asupra casului şi asupra positiunei materiale a aceluia care solicita ajutor, îşi vor da avizul asupra temeiniciei cererei.
    ART. 31
        Cererile de ajutor, împreună cu actele pe cari se sprijină şi raportul comandantului de companie de jandarmi, sunt înaintate prin inspectoratul general al jandarmeriei ministerului de interne care hotarasce.
    CAP. 4
    Plata ajutorelor şi pensiunilor
    1. Liberarea şi achitarea ordonanţelor de plata
    ART. 32
        Plata ajutorelor şi pensiunilor se face în virtutea unor ordonanţe de plata; aceste ordonanţe porta semnătura ministrului de interne sau a delegatului seu şi sunt plătite asupra casieriei centrale sau a administratiunilor financiare de judeţe.
    ART. 33
        Ordonanţele de plata pentru ajutore şi pensiuni se emit în persoana titularilor şi se eliberează numai în primirea lor: cele pentru ajutore îndată după încuviinţarea cererilor, iar cele pentru pensiuni din trei în trei luni, la finele fie-cărui trimestru.
    ART. 34
        Distribuirea ordonanţelor de plata pentru ajutore în primirea celor în drept se face prin inspectoratul general al jandarmeriei şi compania de jandarmi respectiva, iar pentru ordonanţele pentru pensiuni, distribuirea lor se va face prin prefecturile respective sub luare de adeverinţe, cari vor fi înaintate ministerului de interne.
        Dacă titularul nu scrie carte, sau nu pote semna, ori n'are un sigiliu propriu care sa pota tine loc de semnătura, el e dator sa presinte o chitanţa legalizată de autoritatea politienesca sau comunală a locului. Aceste chitanţe sunt scutite de ori-ce timbru.
    ART. 35
        Achitarea ordonanţelor de plata se va face în conformitate cu dispositiunile legei pentru modificarea unora din dispositiunile legei asupra contabilitatei publice.
    2. Împrejurări popritore
    ART. 36
        In cas când ordonanţa de plata pentru ajutore sau pensiune s'ar perde, titularul este dator sa incunosciinteze în scris atât casieria centrala sau administraţia financiară asupra căreia a fost emisă, cat şi pe ministerul de interne, care după ce i se va comunica în scris de către administraţia financiară respectiva ca acea ordonanţa de plata arătată ca perduta nu s'a achitat încă pana la acea comunicare, ministerul va dispune anularea ei, emitend o alta ordonanţa în locul celei perduta.
    ART. 37
        Ajutorele şi pensiunile nu pot fi urmărite de creditorii titularilor de cat în marginele şi cu formele prescrise de legi. In asemenea cas, partea urmărită se va ordonanţa deosebit.

    CAP. 5
    Încetarea pensiunilor
    1. Casurile de încetare
    ART. 38
        Pensiunile se sting:
    1) Prin morte pentru toţi pensionării;
    2) Prin căsătorie pentru vaduve, orfani şi orfane;
    3) Prin împlinirea etatei de 21 ani, pentru orfani şi orfane.
    ART. 39
        Pensiunile, precum şi însuşi dreptul de pensiune se perd:
    1) Prin perderea calitatei de roman, în casurile prevedute de lege;
    2) Prin condamnarea pentru crime sau pentru delicte cari, după codul penal, atrag perderea dreptului la pensiune;
    3) Prin condamnarea la inchisore pentru furt, escrocherie sau înşelăciune, abuz de încredere, fals şi delapidare de bani publici.
        Pensiunea se perde de drept chiar dacă hotărîrea condamnatore n'ar prevede acesta decădere.
    ART. 40
        Plata pensiunilor se suspenda:
    1) In caz de condamnare la inchisore pentru alte delicte de cat acelea prevedute la articolul precedent, pe tot timpul executarei pedepsei;
    2) In caz când cel în drept nu locuesce de fapt în tera, pe tot timpul cat lipsesce din tera fără autorisarea ministerului de interne.
    ART. 41
        Pensiunile se revoca:
    1) Dacă pensionarul pentru causa de infirmitate, supus din nou examenului comisiunei medicale de către ministrul de interne şi constatat ca pote relua serviciul sau altul analog, refuza serviciul în care a fost rechemat;
    2) Dacă în aceleaşi împrejurări şi după ce va fi fost invitat formal, pensionarul refuza sa se presinte fără causa bine justificată, înaintea comisiunei medicale, spre a fi examinat.
    ART. 42
        Pensiunile se anuleza:
    1) Dacă nu au fost reclamate în cursul întregului an financiar;
    2) Dacă în cazul articolului precedent intra în serviciu.
        Pensiunile anulate pentru nereclamare se înscriu din nou după cererea celor în drept, care le vor primi de la data cererei de reinscriere înainte, fără a mai putea reclama însă plata pe trecut; cele anulate pentru reintrare în serviciu reman anulate pentru tot-d'a-una, cel în drept putend numai sa adaoge la anii serviti înainte pe cei serviti în urma, spre a obţine o noua pensiune, fie pentru vechime în serviciu, fie pentru noi infirmităţi.
    ART. 43
        Plata pensiunilor în tote casurile de mai sus inceteza în totul sau în parte, după cum pensiunea se cuvine unei singure persone sau la mai multe, din care însă numai unele au perdut dreptul de a beneficia de partea lor de pensiune.
    2. Sancţiuni şi penalităţi
    ART. 44
        Pensionării, văduvele şi tutorii orfanelor sunt datori a comunica ministerului de interne, în chiar trimestrul în care se produc, ori-ce cauze din care ar rezulta o încetare a pensiunei sau modificare a sumei de plătit.
        Prefectii de judeţe, înainte de a libera titularilor ordonanţele de plata a pensiunilor, vor îngriji sa se ia informaţiuni dacă asemenea casuri s'au ivit.
    ART. 45
        In cas când s'ar constata ca s'a produs vreo causa de încetare sau modificare a pensiunei, fără ca cel dator sa o fi comunicat ministerului de interne la timp, sumele primite de el pe nedrept, se vor retine din primele sume ce i s'ar cuveni în viitor ca pensiune sau din ori-ce alta avere personală a lui prin aplicarea legei de urmărire.
    ART. 46
        Acela care pentru a incasa pe nedrept sume ce nu i se cuvin ca pensiune, va fi ascuns ori-ce causa de încetare sau modificare a pensiunei pe lângă restituirea sumelor primite pe nedrept, va fi urmărit şi pedepsit pentru delictul de înşelăciune, conform art. 332 şi 333 din codul penal.

    CAP. 6
    Budgete, scripte şi conturi
    1. Budgetul de venituri şi cheltueli
    ART. 47
        Casa de ajutor şi retragere a gradelor inferiore şi jandarmilor rurali are un budget al seu, întocmit pentru durata unui exerciţiu financiar.
        Budgetul pregătit de şeful biuroului acestei Case, sub încuviinţarea ministrului de interne, se va vota de Adunarea deputaţilor, conform regulelor stabilite pentru budgetele speciale.
    ART. 48
        Veniturile Casei de ajutor di retragere a gradelor inferiore şi jandarmilor rurali consta:
    1) Dintr'o reţinere lunară obligatorie asupra solde cu accesorii budgetare fixată la 5 la suta;
    2) Din sumele resultate din vacantele corpului la solde budgetare;
    3) Din procentele sau cuponele sumelor capitalisate în efecte;
    4) Din ori-ce alte sume extraordinare şi neprevedute .
    ART. 49
        Constatarea şi încasarea diferitelor venituri ale Casei se face:
    1) Pentru retinerile asupra soldei şi pentru sumele provenite din vacantele de solda şi prima de reangajare, la finele fie-cărui trimestru, prin statele de presenta şi achitarea personalului;
    2) Pentru sumele provenite din cuponele fondurilor capitalisate în efecte la scadenta acestor cupone;

    (3) Pentru sumele extraordinare şi neprevedute, la ivirea şi versarea lor. Veniturile acestei Case se încasează prin administraţiunile financiare respective şi casieria centrala a tesaurului public, la diferitele articole ale budgetului special al Casei, emitend recepise constatatore de sumele încasate.
    ART. 50
        Cheltuelile Casei de ajutor şi retragere consta:
        Din plata pensiunilor constatate şi ajutorele acordate din plata personalului şi materialului necesar serviciului, din plata indemnitatilor cuvenite comisiunilor medicale pentru constatarea casurilor de infirmităţi şi eventual din ori-ce alte sume înscrise în budget pentru îndeplinirea scopului Casei.
    ART. 51
        Ordonanţarea Cheltuelilor se face de ministrul de interne sau de delegatul seu, în marginele creditelor acordate prin budget.
    ART. 52
        Dacă veniturile întrec cheltuelile, excedentele constatate la finele fie-cărui exerciţiu vor fi capitalisate în efecte şi se vor adaoga împreună cu veniturile disponibile ce ar fi fost deja plasate în efecte, la fondul de reserva inalienabil al Casei.
        Acest fond se va păstra la Casa de depuneri şi consemnaţiuni, iar recepisele de consemnare se vor înainta de biuroul acestei Case ministerului de finance spre păstrare.
        Titlurile esite la sorţi sau convertite vor fi înlocuite cu alte titluri de aceiaşi valore.
        Cuponele fondului inalienabil vor constitui un venit al Casei.
    2. Scripte şi conturi
    ART. 53
        Pentru înscrierea veniturilor şi cheltuelilor şi pentru controlul operaţiunilor sale, Casa de ajutor şi retragere va tine urmatorele registre:
    1) Un registru jurnal pentru înscrierea veniturilor;
    2) Un registru jurnal pentru înscrierea cheltuelilor;
    3) Câte un registru de partide pentru venituri şi cheltueli după natura lor, conform specificarei din budget;
    4) Un registru de efecte;
    5) Un registru nominal pentru înscrierea pensiunilor, cu arătarea calitatei lor, a etatei pentru orfani, a sumei ce primesc ca pensiune şi data stingerei ei pentru orfani, a decisiunei prin care s'a acordat pensiunea;
    6) Un registru special pentru insemnarea suspendărilor, sechestrelor şi popririlor privitore la pensiuni;
    7) Ori-ce alt registru de care s'ar simţi nevoie pentru bunul şi regulatul mers al serviciului.
    ART. 54
        Conturile de gestiune, însoţite de actele justificative, vor fi încheiate şi înaintate înaltei Curţi de conturi, în condiţiunile şi în termenele prevedute de legea contabilitatei generale şi de legea organică a înaltei Curţi.

    CAP. 7
    Dispositii transitorii şi finale
    1. Aplicarea regulamentului
    ART. 55
        Dispositiunile regulamentului de fata se vor pune în aplicare la 1 Aprilie 1906.
    ART. 56
        Primul budget al Casei întocmit pe exerciţiul 1906-1907, va fi pus în aplicare la 1 Aprilie 1906.
    ART. 57
        Reţinerea de 5% din solda budgetara afară de alocaţia primelor de reangajare se va începe de la 1 Aprilie 1906.
        Gradele inferiore şi jandarmii rurali în funcţiune, precum şi aceia cari ar fi reprimiti în serviciu pana la 1 Aprilie 1906, vor putea beneficia la calculul pensiunilor eventuale de anii serviti deja, dacă vor versa Casei retinerile cuvenite pentru acei ani asupra retributiunei înscrisă astadi în budget.
        Aceste reţineri se vor calcula numai pe ani întregi şi vor fi versate în termen de 5 ani de la 1 Aprilie 1906, în rate trimestriale egale, plătibile în acelaşi mod şi acelaşi timp cu retinerile curente.
        De acest avantaj vor putea beneficia şi fostele grade inferiore şi jandarmi rurali, cari ar fi reprimiti în serviciu după 1 Aprilie 1906, dacă însă înainte de 1 Aprilie 1915 vor versa tote retinerile cuvenite pentru anii serviti în trecut.
    2. Fondul inalienabil şi fondurile speciale
    ART. 58
        Suma de lei 79.982, 70/00, care a fost avansată Statului din fondul mesei de întreţinere a corpului jandarmeriei rurale în anul 1904, pentru cumperare de furaj şi care urmeza a se restitui de Stat, va forma primul fond inalienabil al acestei Case.
        La acest fond inalienabil se va adaoga excedentele budgetare eventuale, precum şi sumele capitalisate în efecte în cursul fie-cărui exerciţiu.
    ART. 59
        Fondurile extraordinare ce va resulta din darurile şi legatele ce s'ar face ministerului de interne pentru Casa de ajutor şi retragere a gradelor inferiore şi jandarmilor rurali, vor fi administrate şi întrebuinţate atât în ceia ce privesce însuşi fondul, cat şi în ce privesce venitul, conform destinatiunei ce li s'ar da de către aceia cari le-ar darui sau lega.
    "


        Dat în Bucuresci, la 10 Martie 1906.


                                CAROL

                            Ministrul de interne,
    G. Gr. Cantacuzino


                            Ministrul de finance,
                                Take Ionescu


                              -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016