Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGLEMENTARI din 30 decembrie 1999  privind operarea in conditii de timp de zbor extins (ETOPS) a avioanelor cu doua motoare cu turbina, inmatriculate in Romania    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGLEMENTARI din 30 decembrie 1999 privind operarea in conditii de timp de zbor extins (ETOPS) a avioanelor cu doua motoare cu turbina, inmatriculate in Romania

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 86 din 24 februarie 2000

ART. 1
Avioanele cu doua motoare cu turbina se considera ca opereaza in siguranta si, in consecinta, se permite decolarea acestora numai daca timpul de zbor cu un singur motor, la viteza de croaziera, pana la aeroportul de destinatie sau la un aeroport de rezerva, nu depaseste 60 de minute.
ART. 2
Operatorii care opereaza avioane cu doua motoare cu turbina pe o ruta care nu satisface conditia de disponibilitate a unui aeroport de rezerva, aflat la o distanta de zbor de cel mult 60 de minute, cu un singur motor in functionare, trebuie sa detina o autorizatie ETOPS eliberata de Autoritatea Aeronautica Civila Romana.
ART. 3
Autorizatia ETOPS se acorda "in limite", dupa cum urmeaza: 75 de minute, 90 de minute, 120 de minute, 180 de minute. In functie de experienta acumulata de operatorul aerian in conditii de zbor extins - ETOPS, Autoritatea Aeronautica Civila Romana poate acorda autorizatii si pentru trepte intermediare, respectiv intre 120 si 180 de minute.
ART. 4
Autoritatea Aeronautica Civila Romana emite proceduri specifice prin care stabileste cerintele tehnice operationale si/sau de navigabilitate, pe care trebuie sa le indeplineasca operatorii aerieni romani solicitanti ai autorizatiei ETOPS.
ART. 5
Operatorii aerieni care solicita autorizare de operare in regim ETOPS trebuie sa prevada in Manualul operational procedurile si programele aplicabile operarii ETOPS si sa completeze manualele proprii de pregatire, operare si antrenament, precum si procedurile de control al calitatii si al sigurantei zborului in acest regim de operare.
ART. 6
Autoritatea Aeronautica Civila Romana stabileste proceduri proprii privind supravegherea operatorilor care opereaza in regim ETOPS.
ART. 7
Autoritatea Aeronautica Civila Romana poate refuza eliberarea autorizatiei ETOPS solicitantilor care nu indeplinesc in totalitate cerintele tehnice operationale si de navigabilitate stabilite prin procedurile specifice prevazute la art. 4.
ART. 8
In cazul in care un operator aerian roman nu mai intruneste temporar sau permanent cerintele tehnice operationale si/sau de navigabilitate pentru autorizare ETOPS, Autoritatea Aeronautica Civila Romana ii poate suspenda, pe o durata de maximum 6 luni, sau revoca, dupa caz, autorizatia ETOPS.
ART. 9
Suspendarea sau revocarea autorizatiei ETOPS determina si modificarea Certificatului de operator aerian care se acorda in conformitate cu prevederile <>Ordinului ministrului transporturilor nr. 404/1999 pentru aprobarea Reglementarilor aeronautice civile romane privind certificarea operatorilor aerieni/RACR-COA, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 433 din 2 septembrie 1999, in sensul restrangerii conditiilor specifice de operare.
ART. 10
Contestatiile impotriva deciziei de refuzare a acordarii autorizatiei ETOPS, de suspendare sau de revocare a acesteia se adreseaza ministrului transporturilor de catre operatorul aerian in cauza, in termen de 15 zile de la data comunicarii deciziei Autoritatii Aeronautice Civile Romane. In termen de maximum 30 de zile de la data depunerii contestatiei se comunica solicitantului modul de solutionare a acesteia.
ART. 11
Dispozitiile prezentei reglementari se completeaza in mod corespunzator cu dispozitiile cuprinse in RACR-COA 0200 "Rute si zone de operare; operarea aeronavelor cu unul sau doua motoare", precum si cu procedurile proprii stabilite de Autoritatea Aeronautica Civila Romana privind supravegherea operatorilor care opereaza in regim ETOPS.
-----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016