Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGLEMENTAREA AERONAUTICA CIVILA ROMANA din 30 noiembrie 2007  RACR - PM Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGLEMENTAREA AERONAUTICA CIVILA ROMANA din 30 noiembrie 2007 RACR - PM "Protectia mediului", editia 3/2007

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 847 din 10 decembrie 2007
REGLEMENTAREA AERONAUTICĂ? CIVILĂ? ROMÂNĂ? din 30 noiembrie 2007
RACR - PM "Protecţia mediului", ediţia 3/2007
EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 847 din 10 decembrie 2007


CAP. I
Generalitãţi

RACR - PM 1.001 Preambul
(1) Reglementãrile aeronautice civile române sunt emise sau adoptate în conformitate cu prevederile legislaţiei naţionale în vigoare, cu Convenţia privind aviaţia civilã internaţionalã, semnatã la Chicago la 7 decembrie 1944, denumitã în continuare Convenţie, precum şi cu prevederile altor tratate internaţionale la care România a aderat sau este parte, astfel încât sã se asigure un caracter unitar, coerent şi modern procesului de elaborare şi dezvoltare a cadrului naţional de reglementare specific domeniului.
(2) În conformitate cu prevederile Codului aerian civil şi în scopul reglementãrii domeniului aviaţiei civile, Ministerul Transporturilor, în calitatea sa de autoritate de stat, emite reglementãri aeronautice civile române, care au caracter obligatoriu pentru toţi agenţii aeronautici civili, precum şi pentru persoanele care îşi propun ori desfãşoarã activitãţi în zonele supuse servituţilor de aeronauticã civilã.
(3) Autoritatea Aeronauticã Civilã Românã (AACR), în calitate de organism tehnic specializat al Ministerului Transporturilor, asigurã aplicarea reglementãrilor aeronautice civile naţionale, precum şi supravegherea respectãrii lor de cãtre persoanele juridice şi fizice, române sau strãine, care furnizeazã servicii ori produse pentru aviaţia civilã din România, realizând astfel funcţia de supraveghere a siguranţei în domeniul aviaţiei civile.
(4) Reglementarea aeronauticã civilã românã RACR-PM, ediţia 3/2007, a fost elaboratã în scopul armonizãrii cadrului legislativ naţional în domeniul aviaţiei civile cu prevederile actualelor acte normative adoptate de instituţiile comunitare pentru îndeplinirea obiectivului strategic, asumat de Comunitatea Europeanã, de reducere a impactului activitãţilor aeronautice asupra mediului.
(5) Reglementarea aeronauticã civilã românã RACR-PM, ediţia 3/2007, asigurã transpunerea în legislaţia naţionalã a urmãtoarelor reglementãri europene:
* Directiva 2002/30/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 25 iunie 2002 privind stabilirea regulilor şi procedurilor pentru introducerea restricţiilor de operare legate de zgomot pe aeroporturile Comunitãţii;
* Directiva 2006/93/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 12 decembrie 2006 privind reglementarea operãrii avioanelor care intrã sub incidenţa pãrţii a II-a, cap. 3, vol. 1 din anexa 16 la Convenţia privind aviaţia civilã internaţionalã;
* Directiva 89/629/CEE a Consiliului European din 4 decembrie 1989 privind limitarea emisiilor de zgomot produse de avioanele civile subsonice cu reacţie.

RACR-PM 1.005 - Definiţii
În sensul prezentei reglementãri, termenii de mai jos au urmãtorul înţeles:
1. abordare echilibratã - modalitatea în care autoritãţile responsabile analizeazã mãsurile disponibile în vederea soluţionãrii problemei zgomotului pe un aeroport situat pe teritoriul României, respectiv efectul previzibil al reducerii zgomotului aeronavei la sursã, mãsurile de amenajare şi administrare a terenurilor, inclusiv a celor din vecinãtatea aeroporturilor, procedurile operaţionale de reducere a zgomotului, precum şi restricţiile de operare;
2. aeroport - aeroport civil din România care are mai mult de 50.000 de mişcãri cu aeronave civile subsonice cu reacţie, pe an calendaristic (o mişcare fiind o decolare sau o aterizare), luându-se în considerare media ultimilor 3 ani calendaristici anteriori aplicãrii prevederilor prezentei reglementãri;
3. aeroport urban - aeroport situat în interiorul unei aglomerãri urbane, ale cãrui piste nu au cãi de rulare la decolare mai lungi de 2.000 m şi care asigurã numai legãturi directe între România şi statele europene şi/sau zboruri interne, unde un numãr semnificativ de persoane este afectat de zgomotul aeronavelor şi unde orice creştere a numãrului de mişcãri ale aeronavelor genereazã un impact negativ semnificativ, avându-se în vedere gradul de poluare fonicã extrem de ridicat. Aeroporturile situate în interiorul unei aglomerãri de pe teritoriul României sunt prevãzute în <>Hotãrârea Guvernului nr. 321/2005 privind evaluarea şi gestionarea zgomotului ambiant, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
4. aeronave marginale - avioane civile subsonice cu reacţie care satisfac limitele de certificare specificate în vol. I, partea a II-a, cap. 3 al anexei 16 la Convenţie, cu o marjã cumulatã nu mai mare de 5 EPNdb (zgomot efectiv perceput în decibeli), unde marja cumulatã, exprimatã în EPNdb, este obţinutã prin adunarea marjelor individuale (de exemplu, diferenţa dintre nivelul de zgomot certificat şi nivelul de zgomot maxim permis) în fiecare dintre cele trei puncte de referinţã pentru mãsurarea zgomotului, aşa cum sunt definite în partea a II-a, cap. 3, vol. I din anexa 16 la Convenţie;
5. avioane civile subsonice cu reacţie - avioane care au masa maximã certificatã la decolare de 34.000 kg sau mai mare ori care au o capacitate maximã certificatã pentru transport pasageri, pentru tipul de avion în cauzã, mai mare de 19 locuri, exclusiv locurile pentru membrii echipajului;
6. certificat acustic - document emis de o autoritate competentã, care atestã conformarea cu standardele de certificare acustice aplicabile;
7. înmatriculare avion - acţiunea oficialã prin care se stabileşte naţionalitatea unui avion prin introducerea acestuia în registrul de înmatriculare;
8. pãrţi interesate - persoane fizice sau juridice afectate ori susceptibile de a fi afectate de zgomot sau care au un interes legitim pentru introducerea mãsurilor de reducere a zgomotului, inclusiv a restricţiilor de operare;
9. restricţii de operare - acţiunea prin care se limiteazã sau se reduce accesul avioanelor civile subsonice cu reacţie pe un aeroport, datoritã zgomotului produs. Aceasta include restricţii de operare care vizeazã retragerea din exploatare a aeronavelor marginale pe anumite aeroporturi, precum şi restricţii de operare parţiale care limiteazã, pentru o perioadã de timp, operarea avioanelor civile subsonice cu reacţie.

CAP. II
Introducerea restricţiilor de operare legate de zgomot pe aeroporturile din România

RACR-PM 2.001 - Baza legalã
Prezentul capitol reprezintã transpunerea în legislaţia naţionalã a prevederilor Directivei 2002/30/CE a Parlamentului European şi a Consiliului privind stabilirea regulilor şi procedurilor pentru introducerea restricţiilor de operare legate de zgomot pe aeroporturile Comunitãţii.

RACR-PM 2.005 - Obiective
Obiectivele acestui capitol sunt:
a) stabilirea regulilor naţionale care sã faciliteze introducerea, într-o manierã omogenã, a restricţiilor de operare la nivelul aeroporturilor din România, astfel încât sã se limiteze sau sã se reducã numãrul persoanelor afectate de efectele nocive ale zgomotului;
b) crearea unui cadru care sã protejeze cerinţele pieţei interne;
c) promovarea dezvoltãrii capacitãţii aeroportuare în armonie cu mediul înconjurãtor;
d) facilitarea îndeplinirii obiectivelor specifice de diminuare a zgomotului la nivelul fiecãrui aeroport;
e) facilitarea alegerii unor mãsuri dintre cele disponibile, cu scopul de a obţine un beneficiu maxim pentru mediul înconjurãtor, într-o manierã eficientã din punct de vedere economic.

RACR-PM 2.015 - Autoritatea competentã
În temeiul <>Ordonanţei Guvernului nr. 29/1997 privind Codul aerian civil, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi al <>Hotãrârii Guvernului nr. 367/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, cu modificãrile ulterioare, autoritatea competentã pentru toate aspectele care intrã sub incidenţa prezentului capitol este Ministerul Transporturilor.

RACR-PM 2.020 - Reguli generale privind gestionarea zgomotului aeronavelor
(1) Gestionarea problemelor legate de zgomot pe aeroporturile situate pe teritoriul naţional se realizeazã printr-o abordare echilibratã, prin acţiuni în urmãtoarele direcţii:
(i) reducerea zgomotului aeronavelor la sursã;
(ii) amenajarea şi administrarea terenurilor, inclusiv a celor din vecinãtatea aeroporturilor;
(iii) implementarea de proceduri operaţionale de reducere a zgomotului;
(iv) introducerea de cãtre Ministerul Transporturilor de restricţii de operare;
(v) acordarea unor avantaje economice.
(2) Atunci când se au în vedere restricţii de operare, Ministerul Transporturilor trebuie sã ia în considerare atât costurile preconizate, cât şi beneficiile diferitelor mãsuri aplicabile, precum şi caracteristicile fiecãrui aeroport.
(3) Mãsurile sau combinaţiile de mãsuri luate în conformitate cu prevederile prezentului capitol nu trebuie sã fie mai restrictive decât este necesar pentru atingerea obiectivului privind protecţia mediului, stabilit pentru un anumit aeroport. Aceste mãsuri nu trebuie sã introducã niciun fel de discriminare în funcţie de naţionalitatea sau de identitatea transportatorului aerian ori a constructorului aeronavei.
(4) Restricţiile de operare bazate pe performanţe trebuie sã aibã la bazã numai performanţele acustice ale aeronavei, determinate prin procedura de certificare efectuatã în conformitate cu vol. I din anexa 16 la Convenţie, ediţia a 3-a (iulie 1993).

RACR-PM 2.025 - Reguli de evaluare
(1) Atunci când se are în vedere introducerea unei restricţii de operare se iau în considerare, în mãsura în care acest lucru este posibil şi aplicabil, informaţiile cuprinse în anexa la RACR-PM 2.025 referitoare la caracteristicile aeroportului şi la restricţiile de operare preconizate.
(2) Atunci când proiectele aeroportuare sunt supuse unei evaluãri a impactului asupra mediului, în conformitate cu legislaţia naţionalã în domeniu, se considerã cã evaluarea efectuatã satisface cerinţele RACR-PM 2.025 (1), dacã aceasta ţine seama, în mãsura în care este posibil, de informaţiile specificate în anexa la RACR-PM 2.025.

RACR-PM 2.030 - Reguli privind introducerea restricţiilor de operare în scopul retragerii din exploatare a aeronavelor marginale
(1) Atunci când evaluarea tuturor mãsurilor posibile, inclusiv a restricţiilor de operare parţiale, efectuatã în conformitate cu cerinţele prevãzute la RACR-PM 2.025, demonstreazã cã pentru atingerea obiectivelor acestui capitol este necesarã introducerea de restricţii având ca scop retragerea din exploatare a aeronavelor marginale pe un aeroport, se aplicã urmãtoarele reguli:
a) timp de 6 luni dupã efectuarea evaluãrii şi luarea unei decizii privind introducerea unei restricţii de operare, nu se admite creşterea volumului de operaţiuni efectuate cu aeronave marginale pe aeroportul respectiv peste nivelul înregistrat în aceeaşi perioadã a anului anterior;
b) dupã o perioadã de cel puţin 6 luni de la luarea deciziei privind introducerea unei restricţii de operare, oricãrui operator i se poate solicita sã reducã numãrul mişcãrilor aeronavelor marginale care deservesc aeroportul respectiv cu o ratã anualã nu mai mare de 20% din numãrul total iniţial al acestor mişcãri.
(2) Conform regulilor de evaluare specificate în RACR-PM 2.025, pentru aeroporturile urbane se pot introduce mãsuri mai stricte în ceea ce priveşte definirea aeronavelor marginale, cu condiţia ca aceste mãsuri sã nu afecteze avioanele civile subsonice cu reacţie, care, fie prin certificarea iniţialã, fie prin recertificare, se conformeazã standardelor de zgomot cuprinse în vol. I, partea a II-a, cap. 4 din anexa 16 la Convenţie.
(3) Restricţiile de operare pe aeroporturile situate pe teritoriul României se introduc numai de cãtre Ministerul Transporturilor.

RACR-PM 2.035 - Restricţii de operare existente
Prevederile RACR-PM 2.025 nu se aplicã în cazul:
a) restricţiilor de operare deja existente la data intrãrii în vigoare a prevederilor prezentei reglementãri;
b) unor modificãri tehnice minore la restricţiile de operare parţiale care nu au implicaţii semnificative asupra costurilor pentru operatorii aerieni care opereazã pe oricare aeroport din România şi care au fost introduse dupã intrarea în vigoare a prezentei reglementãri.

RACR-PM 2.040 Excepţii pentru aeronavele înmatriculate în ţãrile în curs de dezvoltare
Aeronavele marginale înmatriculate în ţãrile în curs de dezvoltare sunt exceptate de la restricţiile de operare introduse în conformitate cu prevederile RACR-PM 2.030, pânã la data de 28 martie 2012, cu condiţia ca:
a) aeronavele în cauzã, pentru care a fost emis un certificat de zgomot conform standardelor specificate în partea a II-a, cap. 3 vol. I din anexa 16 la Convenţie, sã fi operat pe aeroportul respectiv între 1 ianuarie 1996 şi 31 decembrie 2001 (perioada de referinţã); şi
b) aeronavele în cauzã sã figureze, în perioada de referinţã, în registrul din ţara în curs de dezvoltare şi sã continue sã fie operate de persoane fizice sau juridice din ţara respectivã.

RACR-PM 2.045 - Exceptãri pentru operaţiunile de zbor cu caracter excepţional
În cazuri excepţionale, Ministerul Transporturilor poate autoriza operaţiuni de zbor individuale, pe aeroporturile din România, ale unor aeronave marginale, care nu se pot efectua în baza altor articole ale prezentului capitol.
Exceptãrile se limiteazã la:
a) aeronave care efectueazã operaţiuni de zbor individuale cu caracter excepţional, astfel încât ar fi nerezonabil sã nu li se acorde o exceptare temporarã;
b) aeronave care efectueazã zboruri nonprofit în scopul realizãrii lucrãrilor de modificare, reparaţie sau întreţinere.

RACR-PM 2.050 - Consultãri şi transparenţã
Pentru aplicarea prevederilor RACR-PM 2.025 şi RACR-PM 2.030, Ministerul Transporturilor stabileşte procedurile specifice de consultare a pãrţilor interesate, în conformitate cu legislaţia naţionalã în domeniu.

RACR-PM 2.055 - Notificãri
(1) Ministerul Transporturilor trebuie sã notifice pãrţile interesate cu privire la introducerea oricãrei noi restricţii de operare, inclusiv asupra cauzelor care au condus la decizia de introducere a restricţiei având în vedere procesul de abordare echilibratã, astfel:
a) cu 6 luni anterior intrãrii în vigoare a restricţiilor prevãzute în RACR-PM 2.030 alin. (1) lit. a);
b) cu 12 luni anterior intrãrii în vigoare a restricţiilor prevãzute în RACR-PM 2.030 alin. (1) lit. b) şi RACR-PM 2.030 alin. (2);
c) cu douã luni înainte de organizarea reuniunii pentru planificarea orarelor aferente perioadei relevante, în cazul restricţiilor prevãzute în RACR-PM 2.030.
(2) Ministerul Transporturilor trebuie sã informeze autoritãţile competente din statele membre UE şi Comisia Europeanã cu privire la decizia de a introduce pe unul dintre aeroporturile din România o restricţie de operare, în baza prevederilor prezentului capitol.
(3) Ministerul Transporturilor trebuie sã informeze Comisia Europeanã cu privire la transpunerea în legislaţia naţionalã a prevederilor Directivei 2002/30/CE a Parlamentului European şi a Consiliului.
(4) Ministerul Transporturilor trebuie sã transmitã Comisiei Europene, la cererea acesteia, informaţii cu privire la modul de aplicare a prevederilor Directivei 2002/30/CE a Parlamentului European şi a Consiliului, transpusã în legislaţia naţionalã prin prezentul capitol.

RACR-PM 2.060 - Dreptul la apel
Orice persoanã fizicã sau juridicã are dreptul de a face apel, potrivit legislaţiei naţionale în vigoare, împotriva restricţiilor de operare introduse în conformitate cu prevederile RACR-PM 2.030 şi RACR-PM 2.035 (b).

CAP. III
Acordarea autorizaţiilor pentru utilizarea temporarã pe aeroporturile situate pe teritoriul României a unor avioane civile subsonice cu reacţie, care nu au fost certificate acustic în conformitate cu standardele specificate în partea a II-a, cap. 3, vol. I din anexa 16 la Convenţia privind aviaţia civilã internaţionalã

RACR-PM 3.001 - Baza legalã
<>Hotãrârea Guvernului nr. 1.074/2007 privind interzicerea operãrii pe aeroporturile din România a avioanelor civile care nu îndeplinesc standardele specificate în partea a II-a, cap. 3, vol. I din anexa 16 la Convenţia privind aviaţia civilã internaţionalã, şi prezentul capitol asigurã transpunerea în legislaţia naţionalã a prevederilor Directivei 2006/93/CE a Parlamentului European şi a Consiliului.

RACR-PM 3.005 - Aplicabilitate
Prevederile prezentului capitol sunt aplicabile avioanelor civile subsonice cu reacţie, cu o masã maximã la decolare de 34.000 kg sau mai mare, ori cu o configuraţie maximã certificatã de transport pasageri pentru tipul respectiv de avion mai mare de 19 locuri, excluzând locurile rezervate echipajului, care nu îndeplinesc standardele specificate în partea a II-a, cap. 3, vol. I din anexa 16 la Convenţie şi a cãror operare pe aeroporturile din România este interzisã, conform prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.074/2007 .

RACR-PM 3.010 - Obiectiv
Obiectivul acestui capitol este de a stabili condiţiile de acordare a autorizaţiilor pentru utilizarea temporarã pe aeroporturile situate pe teritoriul României a unor avioane civile subsonice cu reacţie, cu o masã maximã la decolare de 34.000 kg sau mai mare ori cu o configuraţie maximã certificatã de transport pasageri pentru tipul respectiv de avion mai mare de 19 locuri, excluzând locurile rezervate echipajului şi care nu au fost certificate acustic în conformitate cu standardele specificate în partea a II-a, cap. 3, vol. I din anexa 16 la Convenţie.

RACR-PM 3.015 - Condiţii de acordare a autorizaţiilor pentru utilizarea temporarã a unor avioane civile subsonice cu reacţie, care nu au fost certificate acustic în conformitate cu standardele specificate în partea a II-a, cap. 3, vol. I din anexa 16 la Convenţie
În cazuri excepţionale, bine justificate, Ministerul Transporturilor, prin AACR, poate acorda autorizaţii pentru utilizarea temporarã pe aeroporturile situate pe teritoriul României a unor avioane civile subsonice cu reacţie, cu o masã maximã la decolare de 34.000 kg sau mai mare ori cu o configuraţie maximã certificatã de transport pasageri pentru tipul respectiv de avion mai mare de 19 locuri, excluzând locurile rezervate echipajului şi care nu au fost certificate acustic în conformitate cu standardele specificate în partea a II-a, cap. 3, vol. I din anexa 16 la Convenţie, dupã cum urmeazã:
a) avioane utilizate în operaţiuni care prin natura lor excepţionalã ar face nerezonabilã neacordarea unei autorizaţii temporare, astfel:
(i) operaţiuni de zbor exclusiv pentru transportul, în misiuni oficiale, al unui monarh în funcţie şi al membrilor apropiaţi ai familiei acestuia, al şefilor de stat, al şefilor de guvern şi al miniştrilor, dacã statutul zborului este indicat corespunzãtor în planul de zbor;
(ii) operaţiuni de zbor de cãutare şi salvare, autorizate de autoritãţile competente;
(iii) operaţiuni de zbor umanitare, de evacuare medicalã, de transport cargo în zone calamitate şi pentru stingerea incendiilor;
(iv) operaţiuni de transport individual cargo, numai pe aeroporturile enumerate în anexa la RACR-3.015 şi pentru care operatorul aeronavei, împreunã cu beneficiarul transportului, demonstreazã cã, datoritã naturii încãrcãturii transportate, nu poate fi utilizat un alt tip de aeronavã;
(v) operaţiuni de zbor exclusiv pentru instruire în scopul obţinerii/ revalidãrii/ reînnoirii unei licenţe sau a unei calificãri pentru personalul navigant, dacã acest lucru este indicat corespunzãtor în planul de zbor;
(vi) operaţiuni de zbor aflate în situaţii de urgenţã datoritã unor cauze tehnice, unor condiţii meteorologice nefavorabile, unor urgenţe medicale sau altor situaţii de forţã majorã;
b) avioane utilizate în operaţiuni de zbor nonprofit în scopul realizãrii lucrãrilor de modificare, reparaţie sau întreţinere a aeronavelor.

CAP. IV
Restricţii de înmatriculare pentru limitarea emisiilor de zgomot produse de avioanele civile subsonice cu reacţie

RACR-PM 4.001 - Baza legalã
Prezentul capitol asigurã transpunerea în legislaţia naţionalã a prevederilor aplicabile ale Directivei 89/629/CEE a Consiliului European din 4 decembrie 1989 privind limitarea emisiilor de zgomot produse de avioanele civile subsonice cu reacţie.

RACR-PM 4.005 - Aplicabilitate
Prevederile prezentului capitol sunt aplicabile avioanelor civile subsonice cu reacţie, care au masa maximã la decolare de 34.000 kg sau mai mare ori care au o capacitate certificatã pentru transport pasageri mai mare de 19 locuri.

RACR-PM 4.010 - Obiectiv
Obiectivul acestui capitol este de a stabili reguli pentru limitarea nivelului emisiilor acustice produse de avioanele civile subsonice cu reacţie, pe teritoriul României.

RACR-PM 4.015 - Restricţii
Avioanele civile subsonice cu reacţie care au masa maximã la decolare de 34.000 kg sau mai mare ori care au o capacitate certificatã pentru transport pasageri mai mare de 19 locuri pot fi înmatriculate în Registrul unic de înmatriculare al aeronavelor civile din România numai dacã sunt certificate acustic în conformitate cu standarde cel puţin egale cu cele specificate în partea a II-a, cap. 3, vol. I din anexa 16 la Convenţie.

RACR-PM 4.020 - Derogãri
Ministerul Transporturilor, prin AACR, poate acorda derogãri de la prevederile RACR-PM 4.015 pentru:
a) avioanele de interes istoric;
b) avioanele utilizate de un operator dintr-un stat membru al Uniunii Europene înainte de 1 noiembrie 1989, închiriate în vederea cumpãrãrii sau aflate sub contract de leasing în vigoare şi care, în aceste cazuri, au fost înmatriculate într-un stat care nu face parte din Uniunea Europeanã;
c) avioanele care au fost închiriate cãtre operatori aerieni din state care nu fac parte din Uniunea Europeanã şi care, din aceastã cauzã, au fost radiate temporar din Registrul de înmatriculare al unui stat membru al Uniunii Europene;
d) un avion care înlocuieşte un avion distrus în mod accidental şi pe care operatorul aerian nu îl poate înlocui cu altul comparabil, disponibil pe piaţã, având o certificare acusticã în conformitate cu standardele specificate la RACR-PM 4.015, cu condiţia ca înmatricularea avionului care îl înlocuieşte pe cel distrus sã fie efectuatã în termen de un an de la data distrugerii în cauzã;
e) avioanele echipate cu motoare cu raport de diluţie mai mare sau egal cu 2.

RACR-PM 4.025 - Recunoaştere mutualã
Ministerul Transporturilor recunoaşte derogãrile acordate de alte state membre ale Uniunii Europene în baza prevederilor art. 4 din Directiva 89/629/CEE a Consiliului European din 4 decembrie 1989 privind limitarea emisiilor de zgomot produse de avioanele civile subsonice cu reacţie.

RACR-PM 4.030 - Notificãri
Ministerul Transporturilor informeazã autoritãţile competente din statele membre ale Uniunii Europene şi Comisia Europeanã cu privire la derogãrile acordate în baza prevederilor RACR-PM 4.020.

Anexã la RACR-PM 2.025
1. Situaţia actualã
1.1. Descrierea aeroportului, conţinând informaţii privind capacitatea, localizarea, împrejurimile, volumul şi compoziţia traficului aerian şi dispunerea pistelor
1.2. Descrierea obiectivelor privind mediul înconjurãtor, stabilite pentru aeroport, şi contextul naţional
1.3. Detalii privind curbele de zgomot pentru anul în curs şi pentru cei anteriori, inclusiv evaluarea numãrului de persoane afectate de zgomotul aeronavelor. Descrierea metodei de calcul utilizate pentru stabilirea curbelor de zgomot
1.4. Descrierea mãsurilor de reducere a zgomotului deja implementate, de exemplu: informaţii privind planificarea şi administrarea terenului, programe de izolare fonicã, proceduri operaţionale de genul PANS-OPS, restricţii de operare, cum ar fi: limite de zgomot, limitarea/interzicerea zborurilor pe timp de noapte, taxe de zgomot, utilizarea preferenţialã a pistelor, rute preferate din motive de zgomot/urmãrirea traiectoriei de zbor şi monitorizarea zgomotului.
2. Previziuni în absenţa unor mãsuri noi
2.1. Descrierea amenajãrilor aeroportuare (dacã este cazul) deja aprobate şi prevãzute în program, de exemplu: creşterea capacitãţii, extinderea pistelor şi/sau a terminalelor, precum şi previziuni privind compoziţia traficului şi creşterea estimatã
2.2. În cazul creşterii capacitãţii aeroportului, beneficiile pe care aceastã creştere le aduce
2.3. Descrierea impactului asupra nivelului zgomotului în situaţia în care nu se iau alte mãsuri, precum şi a mãsurilor deja programate pentru atenuarea acestui impact în aceeaşi perioadã
2.4. Previziuni privind curbele de zgomot - inclusiv evaluarea numãrului de oameni susceptibili de a fi afectaţi de zgomotul aeronavelor - distincţia dintre zonele rezidenţiale mai vechi şi cele nou-construite
2.5. Evaluarea consecinţelor şi a costurilor posibile în cazul neluãrii niciunei mãsuri pentru atenuarea impactului produs de creşterea poluãrii sonore - dacã se aşteaptã o astfel de situaţie
3. Evaluarea mãsurilor suplimentare
3.1.Prezentarea mãsurilor suplimentare posibile ca parte a opţiunilor diferite menţionate în RACR-PM 2.020 şi, în mod deosebit, indicarea motivelor principale care au condus la alegerea lor. Descrierea mãsurilor alese pentru o analizã aprofundatã şi informaţii complete privind costurile legate de introducerea acestor mãsuri, numãrul persoanelor care ar trebui sã beneficieze şi timpul în care ar apãrea aceste beneficii, precum şi un clasament al mãsurilor în funcţie de eficienţa lor globalã
3.2. Evaluarea costurilor/eficienţei sau a costurilor/beneficiilor introducerii mãsurilor speciale, ţinându-se cont de efectele socioeconomice ale mãsurilor asupra utilizatorilor aeroportului: operatori (pasageri şi marfã), cãlãtori şi comunitãţile locale
3.3. O prezentare a posibilelor efecte, din punct de vedere al mediului şi concurenţei, ale mãsurilor propuse asupra altor aeroporturi, operatorilor şi asupra altor pãrţi interesate
3.4. Motivele care au dus la alegerea unei anumite soluţii
3.5. Un rezumat care sã nu fie tehnic
4. Corelarea cu legislaţia naţionalã care transpune şi implementeazã Directiva 2002/49 a Parlamentului European şi a Consiliului privind evaluarea şi gestionarea zgomotului în mediul înconjurãtor
4.1. Când şi unde existã hãrţi ale zgomotului ori s-au alcãtuit planuri de acţiune în conformitate cu legislaţia naţionalã care transpune şi implementeazã Directiva nr. 2002/49 a Parlamentului European şi a Consiliului privind evaluarea şi gestionarea zgomotului în mediul înconjurãtor, acestea vor fi utilizate pentru a furniza informaţiile prevãzute în prezenta anexã.
4.2. Evaluarea expunerii la zgomot (de exemplu: stabilirea curbelor de zgomot şi numãrul persoanelor afectate) se face utilizându-se cel puţin indicatorii de zgomot uzuali Lzsn şi Lnoapte menţionaţi în legislaţia naţionalã care transpune şi implementeazã Directiva 2002/49 a Parlamentului European şi a Consiliului privind evaluarea şi gestionarea zgomotului în mediul înconjurãtor, în cazul în care aceştia sunt disponibili.

ANEXÃ LA RACR - PM 3.015
Lista aeroporturilor din România pentru
care pot fi acordate autorizaţii de
utilizare temporarã, conform prevederilor
RACR-PM 3.015 lit. a) pct. (iv)


──────────────────────────────────────────────────────
Nr. Cod
crt. OACI Denumirea aeroportului
──────────────────────────────────────────────────────
1. LRBM Baia Mare
2. LROP Bucureşti - Otopeni - Henri Coandã
3. LRCK Constanţa - Kogãlniceanu
4. LRSM Satu Mare
5. LRSV Suceava
6. LRTM Târgu Mureş
7. LRTR Timişoara - Traian Vuia
8. LRTC Tulcea
──────────────────────────────────────────────────────



--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016