Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGLEMENTAREA AERONAUTICĂ CIVILĂ ROMÂNĂ din 7 martie 2016  privind amenajarea, utilizarea şi înregistrarea aerodromurilor civile - RACR-AD-IADC (Anexa nr. 2)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGLEMENTAREA AERONAUTICĂ CIVILĂ ROMÂNĂ din 7 martie 2016 privind amenajarea, utilizarea şi înregistrarea aerodromurilor civile - RACR-AD-IADC (Anexa nr. 2)

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 238 din 31 martie 2016

    CAP. I
    Generalităţi

    1.1. Scop
    1.1.1. Prezenta reglementare de aeronautică civilă stabileşte:
      (i) cadrul reglementat necesar evaluării şi înregistrării aerodromurilor civile din România, conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 29/1997 privind Codul aerian civil, republicată, cu modificările şi completările ulterioare (Codului aerian civil);
      (ii) cerinţele şi condiţiile de referinţă pentru proiectarea, amenajarea, utilizarea şi înregistrarea aerodromurilor civile.
    1.1.2. Regia Autonomă "Autoritatea Aeronautică Civilă Română" (AACR) efectuează activităţile de evaluare şi înregistrare a aerodromurilor civile din România în baza atribuţiilor şi competenţelor care îi revin, în conformitate cu prevederile actelor normative naţionale aplicabile şi ale prezentei reglementări.
    1.1.3. Înregistrarea unui aerodrom civil se realizează de AACR în scopul evaluării infrastructurii specifice existente şi constatării şi atestării capacităţii administratorului aerodromului respectiv şi a personalului desemnat să îndeplinească cerinţele tehnice, operaţionale şi de siguranţă a zborului, potrivit reglementărilor aeronautice interne în vigoare şi convenţiilor internaţionale la care România este parte.
    1.2. Aplicabilitate
    1.2.1. Prevederile prezentei reglementări se aplică aerodromurilor civile amplasate pe pământ sau pe o structură fixă, pe o structură fixă în larg sau pe o structură flotabilă, destinate a fi utilizate pentru avioane şi pentru elicoptere, altele decât aerodromurile autorizate şi care nu îndeplinesc prevederile art. 4 alin. (3a) din Regulamentul (CE) nr. 216/2008 al Parlamentului European şi al Consiliului din 20 februarie 2008 privind normele comune în domeniul aviaţiei civile şi instituirea unei Agenţii Europene de Siguranţă a Aviaţiei şi de abrogare a Directivei 91/670/CEE a Consiliului, a Regulamentului (CE) nr. 1.592/2002 şi a Directivei 2004/36/CE.
    1.2.2. Pe aerodromurile înregistrate se pot efectua numai zboruri după regulile de zbor la vedere (VFR) cu avioane având masa maximă la decolare sub 5.700 kg, elicoptere sau aeronave fără motor, cu respectarea reglementărilor aplicabile şi în condiţiile stabilite prin certificatul de înregistrare.
    1.2.3. Prevederile prezentei reglementări sunt obligatorii pentru administratorii aerodromurilor civile înregistrate sau care solicită înregistrarea.
    1.2.4. Faţă de specificaţiile prezentei reglementări AACR poate impune cerinţe sau restricţii locale suplimentare, determinate de caracteristicile, condiţiile sau circumstanţele particulare, cu respectarea prevederilor reglementărilor aeronautice aplicabile.
    1.2.5. AACR poate să restricţioneze, să suspende sau să anuleze înregistrarea unui aerodrom civil, în cazul în care constată că nu se menţin condiţiile iniţiale de înregistrare sau cerinţele specifice impuse.
    1.2.6. - (1) Toate activităţile privind evaluarea şi înregistrarea aerodromurilor civile sunt servicii prestate de AACR şi se tarifează conform prevederilor legale.
    (2) Restricţionarea, suspendarea sau anularea înregistrării, precum şi neacordarea acesteia, ca urmare a neconformităţilor constatate cu ocazia inspecţiilor/auditurilor de specialitate, nu presupun rambursarea tarifelor achitate pentru serviciile prestate de AACR.
    1.3. Noţiuni şi termeni
    În sensul prezentei reglementări, noţiunile şi termenii relevanţi au următoarele semnificaţii:
    (1) administrator al aerodromului - persoană fizică sau juridică ce asigură, în temeiul legislaţiei şi reglementărilor naţionale aplicabile, administrarea şi operarea unui aerodrom, precum şi coordonarea şi controlul activităţilor derulate în perimetrul aerodromului de diferiţii operatori aerieni, agenţi aeronautici etc.;
    (2) aerodrom - suprafaţă definită (inclusiv toate clădirile, instalaţiile şi echipamentele) pe pământ sau pe o structură fixă, pe o structură fixă în larg sau pe o structură flotabilă, destinată a fi utilizată în totalitate sau în parte pentru sosirea, plecarea şi mişcarea pe suprafaţă a aeronavelor;
    (3) aerodrom certificat - aerodrom autorizat sau înregistrat, după caz;
    (4) aerodrom înregistrat - aerodrom al cărui administrator a obţinut un certificat de înregistrare;
    (5) anulare - retragerea de către AACR a documentului de înregistrare, ca urmare a nerespectării condiţiilor care au stat la baza înregistrării sau a cerinţelor impuse de AACR; în acest caz, sunt anulate toate drepturile acordate prin documentul de înregistrare respectiv şi obligaţiile aferente, iar după anulare organizaţia nu mai poate desfăşura activităţi sau emite documente în baza înregistrării, fiind obligată să elimine din documentele sale toate referirile la aceasta;
    (6) certificat de înregistrare - document emis de AACR, care atestă capacitatea deţinătorului de a conduce, gestiona sau opera un anumit aerodrom în mod adecvat cu infrastructura specifică existentă, respectiv de a desfăşura operaţiunile/ activităţile aeronautice civile în condiţiile prevăzute în acest document;
    (7) heliport - aerodrom utilizat exclusiv pentru elicoptere;
    (8) inspecţie - evaluare independentă realizată prin observare şi evaluare însoţită, după caz, de măsurători, de teste sau de calibrări, în scopul de a verifica conformitatea cu cerinţele aplicabile;
    (9) securitate aeronautică - ansamblu de măsuri, resurse materiale şi forţe umane, coordonate, mobilizate şi utilizate în scopul protecţiei aeronauticii civile împotriva actelor de intervenţie ilicită;
    (10) servitute aeronautică - condiţie, restricţie, obligaţie impusă sau recomandată de prevederile reglementărilor aeronautice naţionale sau internaţionale în interesul siguranţei zborului;
    (11) siguranţa zborului - capacitate a activităţii aeronautice constând în evitarea afectării sănătăţii sau pierderii de vieţi omeneşti, precum şi a producerii de pagube materiale.
    1.4. Abrevieri
    În cuprinsul prezentei reglementări abrevierile utilizate au următoarele semnificaţii:
    AACR - Regia Autonomă "Autoritatea Aeronautică Civilă Română"
    ACL - poziţia de verificare a altimetrelor
    AD - aerodrom
    AFS - serviciul fix aeronautic
    AIS - serviciul de informare aeronautică
    ANCPI - Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară
    APP - apropiere
    ARO - biroul de pistă al serviciilor de trafic aerian
    ATS - servicii de trafic aerian
    ELEV PSN - cotă poziţie
    FATO - zonă de apropiere finală şi de decolare
    GSM - sistem global pentru comunicaţii mobile
    ICAO - Organizaţia Internaţională a Aviaţiei Civile
    INS - sistem de navigaţie inerţială
    INTST - intensitate
    LEN - lungime
    LGT - lumină
    MAG VAR - declinaţie magnetică
    MET - meteorologic/meteorologie
    MN - Marea Neagră
    PPR - autorizare prealabilă necesară
    RACR - reglementare aeronautică civilă română
    RWY - pistă
    TAF - prognoză de aerodrom
    TKOF - decolare
    TLOF - zonă de contact şi de desprindere
    ULM - aeronavă ultrauşoară motorizată
    VFR - reguli de zbor la vedere
    VHF - frecvenţă foarte înaltă
    VOR - radiofar omnidirecţional VHF
    WGS - sistem geodezic global
    1.5. Documente de referinţă
    (1)Ordonanţa Guvernului nr. 29/1997 privind Codul aerian civil, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    (2)Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 1.185/2006 privind desemnarea Regiei Autonome "Autoritatea Aeronautică Civilă Română" ca autoritate naţională de supervizare, organism tehnic specializat pentru îndeplinirea funcţiei de supervizare a siguranţei zborului în aviaţia civilă, la nivel naţional;
    (3) Reglementarea aeronautică civilă română RACR-AD-PETA: "Proiectarea şi exploatarea tehnică a aerodromurilor", ediţia curentă;
    (4) Reglementarea aeronautică civilă română RACR-AD-PETH: "Proiectarea şi exploatarea tehnică a heliporturilor", ediţia curentă;
    (5)Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. 158/2007 pentru aprobarea Criteriilor de performanţă privind constituirea, încadrarea şi dotarea serviciilor private pentru situaţii de urgenţă.

    CAP. II
    Cerinţe generale de amplasare şi utilizare a aerodromurilor înregistrate

    2.1. Aerodromurile înregistrate pot fi amplasate în extravilanul localităţilor, cu respectarea legislaţiei naţionale aplicabile.
    2.2. Amenajarea unui aerodrom este permisă numai cu acordul proprietarului terenului şi după obţinerea tuturor avizelor/autorizaţiilor specifice prevăzute de legislaţia naţională în vigoare, cu respectarea reglementărilor de aeronautică civilă aplicabile.
    2.3. Utilizarea unui aerodrom înregistrat este permisă numai în condiţiile stabilite în certificatul de înregistrare emis de AACR.
    2.4. Utilizarea de către o aeronavă a unui aerodrom înregistrat este permisă numai cu acordul prealabil (PPR) al administratorului aerodromului în cauză, cu excepţia cazurilor de forţă majoră.
    2.5. Întreaga responsabilitate privind desfăşurarea în siguranţă a operaţiunilor de aerodrom, inclusiv menţinerea datelor de înregistrare şi informarea referitoare la modificarea acestora, revine administratorilor aerodromurilor înregistrate.
    2.6. (1) Aerodromurile înregistrate care derulează operaţiuni de transport aerian public sau lansări de paraşutişti sunt incluse în programul AACR de supraveghere continuă, în scopul verificării menţinerii condiţiilor iniţiale de înregistrare şi a cerinţelor specifice impuse.
    (2) Aerodromurile înregistrate care nu derulează operaţiuni de transport aerian public sau lansări de paraşutişti nu sunt supuse supravegherii continue a AACR, dar pot fi inspectate de AACR la intervale de timp nu mai mari de 2 ani sau ori de câte ori este necesar (în cazuri de evenimente de aviaţie civilă, notificări de disfuncţionalităţi sau nonconformităţi etc.), în scopul verificării nivelului de siguranţă a zborului.
    2.7. Inspectorii aeronautici desemnaţi de AACR pentru certificarea aerodromurilor şi pentru supravegherea siguranţei zborului au drept de acces nerestricţionat pe toate aerodromurile civile din România, cu respectarea prevederilor reglementărilor în vigoare privind securitatea aeronautică şi siguranţa zborului.
    2.8. Cerinţele actelor normative naţionale în vigoare privind stabilirea servituţilor aeronautice civile şi a zonelor cu servituţii aeronautice civile se aplică tuturor aerodromurilor înregistrate.
    2.9. Dacă aerodromurile înregistrate sunt amplasate în zone de control, administratorii implicaţi trebuie să stabilească proceduri de coordonare cu turnul de control de aerodrom şi cu celelalte aerodromuri din aceeaşi zonă, în scopul menţinerii siguranţei zborului.

    CAP. III
    Proiectarea, amplasarea, amenajarea şi exploatarea aerodromurilor înregistrate utilizate pentru avioane

    3.1 La stabilirea amplasamentului unui aerodrom utilizat pentru avioane:
    a) terenul trebuie să fie degajat de obstacole care pot afecta siguranţa zborului (reţele electrice/telefonice, clădiri, stâlpi/piloni, canale, copaci, proeminenţe de teren etc.);
    b) pista trebuie să permită aterizarea, rularea şi staţionarea la sol a tipurilor de avioane cărora le este destinat aerodromul, în condiţii de teren uscat sau umed;
    c) terenul trebuie să nu prezinte denivelări pe suprafaţa de mişcare (gropi, şanţuri, muşuroaie etc.);
    d) terenul trebuie să fie într-o zonă neafectabilă de inundaţii şi să permită drenarea naturală a apelor pluviale în caz de precipitaţii.
    3.2. - (1) Cerinţele, condiţiile şi specificaţiile tehnice de referinţă pentru proiectarea, amenajarea şi exploatarea aerodromurilor înregistrate utilizate pentru avioane sunt stabilite prin reglementarea aeronautică RACR-AD-PETA, ediţia curentă.
    (2) Pentru piste de lungime mai mică de 1.200 m se acceptă:
    a) ca o bandă încadrând o pistă neinstrumentală pentru apropiere la vedere să se extindă până la o distanţă de cel puţin 20 m lateral de o parte şi de alta a axului pistei şi a prelungirii acestuia, pe toată lungimea benzii în cazul în care lungimea pistei este mai mică de 800 m;
    b) ca o bandă încadrând o pistă neinstrumentală pentru apropiere la vedere să se extindă până la o distanţă de cel puţin 30 m lateral de o parte şi de alta a axului pistei şi a prelungirii acestuia, pe toată lungimea benzii în cazul în care lungimea pistei este de la 800 m şi până la 1.200 m exclusiv;
    c) un marcaj de identificare a pistelor redus cu până la 50% faţă de dimensiunile reglementate, cu condiţia ca acesta să fie vizibil din zbor;
    d) un marcaj la nivelul pistei.
    3.3. AACR stabileşte şi notifică solicitantului cerinţele şi recomandările de înregistrare aplicabile în funcţie de tipul avioanelor şi al operaţiunilor aeriene preconizate.
    3.4. Pentru siguranţa operaţiunilor aeriene:
    a) suprafeţele aerodromului trebuie amenajate şi menţinute în stare bună de utilizare, adecvat tipului de sol (înierbat sau sol compactat);
    b) panta suprafeţelor nu trebuie să fie mai mare decât limitele admise pentru tipurile de avioane care se intenţionează a fi folosite, aşa cum sunt precizate în manualele de zbor ale acestora;
    c) lungimea pistei trebuie stabilită astfel încât să permită decolarea şi aterizarea tipurilor de avioane cărora le este destinat aerodromul, corespunzător caracteristicilor/performanţelor acestora;
    d) suprafaţa pistei trebuie amenajată şi menţinută astfel încât să fie eliminate eventualele denivelări şi să se asigure capacitatea portantă adecvată (sol înierbat, compactat, consolidat/armat) pentru decolarea, aterizarea şi rularea la sol a tipurilor de avioane care se intenţionează a fi folosite şi ale căror caracteristici declarate permit folosirea acestei suprafeţe.
    3.5. Pe durata parcării avioanelor operatorii acestora trebuie să adopte măsurile adecvate de protecţie, siguranţă şi supraveghere a acestora, în conformitate cu prevederile reglementărilor aeronautice aplicabile.
    3.6. Platforma (de parcare, de încărcare etc.) se va amenaja în exteriorul suprafeţei de manevră.
    3.7. În perimetrul suprafeţelor de mişcare (piste, căi de rulare, platforme) nu se admit obiecte fixe, cu excepţia mijloacelor vizuale necesare navigaţiei aeriene, care trebuie să fie frangibile şi marcate în culori contrastante cu fundalul.
    3.8. Orice obiect care poate constitui prin înălţimea sau poziţia sa un pericol la aterizarea sau la decolarea avioanelor şi care nu poate fi înlăturat trebuie marcat vizibil.

    CAP. IV
    Proiectarea, amplasarea, amenajarea şi exploatarea heliporturilor înregistrate

    4.1. La stabilirea amplasamentului unui aerodrom utilizat exclusiv pentru elicoptere (heliport) se va urmări ca terenul să fie degajat de obstacole care pot afecta siguranţa zborului (reţele electrice/telefonice, clădiri, stâlpi/piloni, copaci, proeminenţe de teren etc.).
    4.2. - (1) Cerinţele, condiţiile şi specificaţiile tehnice de referinţă pentru proiectarea, amenajarea şi exploatarea heliporturilor înregistrate sunt stabilite prin reglementarea aeronautică RACR-AD-PETH, ediţia curentă.
    (2) AACR stabileşte şi notifică solicitantului cerinţele şi recomandările de înregistrare aplicabile în funcţie de tipul de operaţiuni aeriene preconizate.
    4.3. Suprafeţele de decolare/aterizare şi, respectiv, de siguranţă trebuie:
    a) să permită aterizarea şi staţionarea elicopterelor la sol;
    b) să nu prezinte denivelări (gropi, şanţuri, muşuroaie etc.);
    c) să fie într-o zonă neafectabilă de inundaţii şi să permită drenarea naturală a apelor pluviale în caz de precipitaţii.
    4.4. Pentru siguranţa operaţiunilor aeriene:
    a) heliportul trebuie să permită decolarea şi aterizarea tipurilor de elicoptere ale căror caracteristici declarate permit folosirea acestor suprafeţe;
    b) suprafeţele de decolare/aterizare şi, respectiv, de siguranţă trebuie amenajate şi menţinute în stare bună de utilizare, adecvat tipului de sol (înierbat, compactat, consolidat/ armat) şi particularităţilor sezoniere sau de altă natură (praf, nisip, zăpadă);
    c) panta suprafeţelor nu trebuie să fie mai mare decât limitele admise pentru tipurile de elicoptere care se intenţionează a fi folosite, aşa cum sunt precizate în manualele de zbor ale acestora.
    4.5. Semnalizările la sol şi marcajele folosite pe heliporturile înregistrate trebuie să respecte prevederile reglementărilor aeronautice aplicabile.
    4.6. Pe durata parcării elicopterelor, operatorii acestora trebuie să adopte măsurile adecvate de protecţie, siguranţă şi supraveghere, în conformitate cu prevederile reglementărilor aeronautice aplicabile.
    4.7. Orice obiect care poate constitui prin înălţimea sau poziţia sa un pericol la aterizarea sau la decolarea elicopterelor şi care nu poate fi înlăturat trebuie marcat vizibil.

    CAP. V
    Servicii pe aerodromurile înregistrate

    5.1. Asigurarea cu combustibili de aviaţie
    5.1.1. Administratorii aerodromurilor înregistrate sau agenţii aeronautici care desfăşoară activităţi de handling combustibili de aviaţie (aprovizionare şi stocare combustibili de aviaţie şi alimentare cu combustibili a aeronavelor la sol) pe aceste aerodromuri trebuie să fie autorizaţi de AACR în conformitate cu prevederile legislaţiei şi ale reglementărilor aeronautice naţionale aplicabile.
    5.2. Servicii de salvare şi stingerea incendiilor
    5.2.1. În timpul desfăşurării operaţiunilor aeriene pe aerodromurile înregistrate pentru avioane cu masa maximă la decolare mai mică sau egală cu 2.000 kg şi pentru elicoptere cu masa maximă la decolare mai mică sau egală cu 1.000 kg trebuie asigurate cel puţin:
    a) un sistem de comunicaţii (inclusiv GSM), care să permită contactarea serviciilor locale de salvare, pompieri etc.;
    b) echipamente şi materiale uzuale pentru salvare şi stingerea incendiilor, foarfeci, chingi, unelte, nisip etc.;
    c) stingătoare cu pulberi chimice uscate, cu capacitate minimă totală de 90 kg, care să asigure un debit de aplicare minim de 2,25 kg/sec., pentru operarea aeronavelor din categoria ULM;
    d) o cantitate minimă totală de agent de stingere de 350 kg pentru operarea aeronavelor, altele decât ULM, care nu execută servicii de transport aerian public sau lansări de paraşutişti;
    e) două truse medicale de prim ajutor, tip auto, în termen de valabilitate, pentru cazuri de urgenţă;
    f) un autovehicul cu remorcă sau un autovehicul capabil să transporte echipamentele şi materialele menţionate mai sus, precum şi persoanele care intervin.
    5.2.2. În timpul desfăşurării operaţiunilor aeriene pe aerodromurile înregistrate pentru avioane cu masa maximă la decolare mai mare de 2.000 kg şi pentru elicoptere cu masa maximă la decolare mai mare de 1.000 kg, precum şi pentru toate aeronavele care execută servicii de transport aerian public sau lansări de paraşutişti trebuie respectate prevederile aplicabile din RACR-AD-PETA, ediţia curentă şi, respectiv, RACR-AD-PETH, ediţia curentă.

    CAP. VI
    Responsabilităţi şi obligaţii ale administratorilor aerodromurilor înregistrate şi ale utilizatorilor acestora

    6.1. Administratorii aerodromurilor înregistrate trebuie să amenajeze şi să utilizeze terenurile respective în limitele certificate.
    6.2. Administratorii aerodromurilor înregistrate trebuie să asigure:
    a) starea fizică adecvată a suprafeţei aerodromului, a pistei sau a ariei de decolare-aterizare şi a zonelor de siguranţă corespunzătoare;
    b) echipamentele şi mijloacele necesare operării în siguranţă pe aerodromul în cauză;
    c) personal instruit intern în operarea şi întreţinerea corespunzătoare, conform reglementărilor aplicabile, a aerodromului în cadrul unui program acceptat de AACR;
    d) proceduri operaţionale care să permită desfăşurarea în siguranţă a operaţiunilor pe aerodromul respectiv;
    e) delimitarea şi semnalizarea sectoarelor de teren interzise/periculoase;
    f) instalarea anunţurilor de avertizare pe fiecare drum public adiacent suprafeţei de mişcare sau, dacă un astfel de drum public nu este controlat de administratorul aerodromului, informarea autorităţii responsabile şi solicitarea instalării pe drumul public respectiv a anunţurilor de avertizare cu privire la pericolul reprezentat de aeronave pentru persoane sau pentru traficul vehiculelor;
    g) instruirea corespunzătoare a tuturor persoanelor implicate direct sau indirect în activităţile de zbor sau conexe executate;
    h) evaluarea şi transmiterea spre publicare într-un document de informare aeronautică a modificărilor survenite în caracteristicile, amenajarea şi utilizarea aerodromului, cu adoptarea măsurilor necesare pentru menţinerea siguranţei zborului;
    i) deţinerea şi actualizarea unui exemplar al documentaţiei tehnice de înregistrare.
    6.3. Administratorii aerodromurilor înregistrate sunt responsabili pentru menţinerea condiţiilor de amenajare şi a serviciilor de aerodrom, precum şi pentru corectitudinea datelor publicate.
    6.4. În vederea declarării şi protejării zonelor supuse servituţilor aeronautice civile, administratorii aerodromurilor înregistrate au obligaţia de a transmite autorităţilor administraţiei locale, în ale căror unităţi administrativ-teritoriale se regăsesc, integral sau parţial, zonele cu servituţi aeronautice în cauză, documentaţia tehnică necesară, avizată în prealabil de AACR, cu respectarea legislaţiei naţionale aplicabile.
    6.5. Operatorii aeronavelor care utilizează aerodromuri înregistrate trebuie să cunoască în prealabil, să aplice şi să respecte cerinţele tehnice şi operaţionale stabilite pentru aerodromurile în cauză de administratorii acestora şi să verifice înainte de operare dacă performanţele aeronavelor sunt compatibile cu caracteristicile acestor aerodromuri. Operatorii aeronavelor trebuie să se informeze prin orice mijloc la dispoziţie (telefon fix sau mobil, fax, e-mail, radio) despre starea aerodromului şi situaţia meteorologică în zonă, precum şi cu privire la activitatea şi disponibilitatea administrativă a aerodromului.
    6.6. Operatorii aeronavelor care utilizează aerodromuri înregistrate sunt direct răspunzători pentru încălcarea cerinţelor menţionate la paragraful 6.5.

    CAP. VII
    Procesul de înregistrare a aerodromurilor civile

    7.1. Scopul şi semnificaţia înregistrării
    7.1.1. În procesul înregistrării AACR verifică şi constată dacă solicitantul certificatului de înregistrare are competenţa necesară pentru conformarea cu prevederile prezentei reglementări şi ale legislaţiei naţionale aplicabile, respectiv dacă deţine capacitatea tehnică şi operaţională în vederea desfăşurării în siguranţă a activităţilor aeronautice preconizate.
    7.1.2. Prin certificatul de înregistrare emis, AACR atestă înregistrarea aerodromului în cauză şi stabileşte cadrul de operare.
    7.2. Etapele înregistrării
    7.2.1. Procesul de înregistrare a aerodromurilor cuprinde următoarele etape:
      (i) solicitarea înregistrării;
      (ii) evaluarea aerodromului la faţa locului;
      (iii) emiterea certificatului de înregistrare.
    7.2.2. - (1) Durata procesului de înregistrare este de maximum 60 de zile calendaristice de la data depunerii la AACR a cererii aferente, dacă documentaţia de însoţire este completă şi nu necesită date sau documente suplimentare.
    (2) Dacă AACR constată că datele sau documentele depuse sunt incomplete, fiind necesară completarea acestora, perioada de autorizare de 60 de zile calendaristice se va prelungi corespunzător perioadei furnizării, de către solicitant, a datelor sau documentelor suplimentare cerute de AACR.
    7.3. Solicitarea înregistrării unui aerodrom
    7.3.1. În vederea obţinerii certificatului de înregistrare, solicitantul trebuie să depună la AACR cererea pentru acordarea certificatului, însoţită de următoarele informaţii şi documente:
    a) acordul proprietarului terenului în cauză pentru amenajarea aerodromului;
    b) datele de contact ale administratorului aerodromului: adresa, mijloace de comunicaţii (telefon, fax etc.);
    c) programul de serviciu al aerodromului;
    d) hărţile (în format electronic) de aerodrom, de zonă şi de obstacolare, cu localizarea obstacolelor semnificative şi cu reprezentarea traiectoriilor de zbor (orientarea direcţiei de decolare şi aterizare, turul de pistă etc.), hărţi elaborate în conformitate cu cerinţele stabilite de AACR;
    e) tabel cu obstacolele din vecinătatea aerodromului, întocmit în conformitate cu anexa nr. 1 la prezenta reglementare;
    f) situaţia reală a infrastructurii, dotărilor tehnice şi serviciilor, în conformitate cu tabelul din anexa nr. 2 la prezenta reglementare, completat în limbile română şi engleză; rubricile marcate cu asterisc sunt obligatorii;
    g) regulamentele şi procedurile operaţionale stabilite de administratorul aerodromului, inclusiv pentru salvare şi stingere a incendiilor, în caz de incident sau accident de aviaţie civilă, cu asumarea responsabilităţii privind aplicarea acestora;
    h) raportul de autoevaluare (verificare internă a îndeplinirii cerinţelor de înregistrare prevăzute de prezenta reglementare);
    i) alte documente relevante pentru procesul de înregistrare.
    7.3.2. Pentru piste cu lungimea mai mică de 1.200 m se admit măsurători cadastrale întocmite de persoane juridice sau fizice autorizate de ANCPI, cu respectarea cerinţelor specifice stabilite de AACR referitor la structura şi conţinutul documentaţiilor tehnice de aerodrom.
    7.3.3. La depunerea cererii de înregistrare solicitantul va face dovada achitării către AACR a tarifului de înregistrare stabilit conform prevederilor legale în vigoare.
    7.4. Evaluarea aerodromului la faţa locului
    În timpul evaluării aerodromului la faţa locului, inspectorii împuterniciţi ai AACR urmăresc:
      (i) conformitatea datelor din documentele depuse odată cu cererea de înregistrare cu datele din teren;
      (ii) îndeplinirea prevederilor prezentei reglementări şi identificarea eventualelor neconformităţi cu prevederile reglementărilor aeronautice şi legislaţiei naţionale în vigoare.
    7.5. Emiterea certificatului de înregistrare
    7.5.1. După finalizarea evaluării aerodromului la faţa locului, inspectorii AACR vor întocmi un raport de specialitate, în care se consemnează:
    a) lista de control cuprinzând elementele verificate în cadrul inspecţiei etc.;
    b) aspectele constatate privind organizarea şi administrarea aerodromului, starea infrastructurii de aerodrom, facilităţile şi echipamentele de aerodrom, procedurile operaţionale şi măsurile de siguranţă implementate etc.;
    c) eventualele nonconformităţi depistate;
    d) măsurile de remediere stabilite;
    e) termenele de înlăturare a eventualelor nonconformităţi şi de îndeplinire a cerinţelor suplimentare formulate de AACR;
    f) concluziile privind capacitatea administratorului aerodromului şi a personalului de care dispune de a desfăşura operaţiuni de aerodrom în condiţii de siguranţă;
    g) propuneri privind acordarea sau neacordarea certificatului de înregistrare, eventualele restricţii la operaţiunile/activităţile autorizate etc.
    7.5.2. Certificatul de înregistrare este emis în baza concluziilor raportului de specialitate şi atestă înregistrarea acestuia de către AACR.
    7.5.3. Anexa certificatului precizează operaţiunile/activităţile aeronautice certificate, precum şi condiţiile şi limitările impuse acestora.
    7.5.4. Formatul, structura şi conţinutul raportului de evaluare, ale certificatului de înregistrare şi ale anexei acestuia se stabilesc de AACR, prin procedurile aplicabile.
    7.5.5. Certificatul de înregistrare emis de AACR (exemplarul original) se transmite solicitantului, însoţit de o copie a raportului de evaluare.
    7.5.6. Câte un exemplar original al certificatului de înregistrare şi al raportului de evaluare se păstrează la AACR.
    7.5.7. După eliberarea certificatului de înregistrare, pe aerodromul în cauză se pot desfăşura operaţiunile/activităţile aeronautice certificate, în condiţiile sau cu limitările stabilite de AACR şi cu respectarea tuturor prevederilor legale şi regulamentare aplicabile.
    7.5.8. Decizia de neacordare a certificatului de înregistrare, însoţită de motivele care au stat la baza adoptării ei, se comunică de AACR solicitantului, în scris, în termen de 5 zile lucrătoare de la luarea deciziei.
    7.6. Certificatul de înregistrare emis este valabil pe perioadă nelimitată dacă:
      (i) se menţin cel puţin condiţiile iniţiale de înregistrare şi nu se identifică nonconformităţi care pot sau ar putea afecta siguranţa zborului;
      (ii) nu au existat notificări de disfuncţionalităţi sau nonconformităţi din partea utilizatorilor aerodromului sau din partea unor instituţii abilitate ale statului;
      (iii) nu s-au produs incidente sau accidente de aviaţie pe respectivul aerodrom, a căror cauză determinantă este imputabilă administratorului aerodromului.
    7.7. - (1) În situaţia în care pe un aerodrom înregistrat:
      (i) nu se menţin condiţiile iniţiale de înregistrare;
      (ii) există notificări de disfuncţionalităţi sau nonconformităţi;
      (iii) s-au produs incidente sau accidente de aviaţie,
    AACR solicită administratorului aerodromului elaborarea şi aplicarea unui plan de măsuri corective.
    (2) În funcţie de natura nonconformităţilor, AACR poate restricţiona, suspenda sau anula certificatul de înregistrare, după caz.
    7.8. - (1) Administratorii aerodromurilor au obligaţia de a comunica la AACR:
    a) modificările de natură organizatorică, tehnică sau operaţională;
    b) stadiul lucrărilor de întreţinere/reparaţii sau de modernizare/dezvoltare, după caz;
    c) lista actualizată a facilităţilor şi echipamentelor de aerodrom utilizate, după caz;
    d) alte elemente relevante pentru desfăşurarea activităţilor/ operaţiunilor aeronautice curente.
    (2) AACR poate solicita informaţii suplimentare sau completarea documentelor depuse, după caz.
    7.9. - (1) În cazul modificării condiţiilor atestate prin certificatul de înregistrare deţinut, administratorul aerodromului trebuie să transmită la AACR modificările şi să prezinte documentaţia tehnică necesară, după caz.
    (2) AACR va analiza documentaţia prezentată, va efectua o evaluare a aerodromului la faţa locului şi va atesta noile condiţii, după caz.
    7.10. Pentru fiecare aerodrom înregistrat care nu deţine deja un indicativ ICAO, după emiterea certificatului de înregistrare AACR va iniţia, la cerere, procedura de obţinere a acestui indicativ.
    7.11. Contestaţii
    7.11.1. Solicitantul sau deţinătorul unui certificat de înregistrare, după caz, poate contesta deciziile AACR de neacordare sau de anulare a acestuia.
    7.11.2. - (1) Contestaţiile împotriva deciziilor AACR menţionate la paragraful 7.11.1, argumentate/documentate corespunzător, se depun la AACR, în scris, de solicitantul sau deţinătorul certificatului de înregistrare, după caz, în termen de 30 de zile calendaristice de la data luării la cunoştinţă a deciziei AACR.
    (2) AACR va comunica petentului, în scris, în termen de 10 zile lucrătoare de la primirea contestaţiei, menţinerea sau revocarea deciziei în cauză, însoţită de motivaţia deciziei.

    CAP. VIII
    Dispoziţii finale

    8.1. - (1) Condiţiile de utilizare, procedurile operaţionale şi alte date/informaţii relevante privind aerodromurile înregistrate se publică în documente de informare aeronautică naţionale şi pe pagina web a AACR.
    (2) Formatul, structura şi conţinutul documentelor de informare şi ale datelor prezentate la alin. (1) se stabilesc de AACR.
    8.2. AACR poate acorda derogări de la prevederile prezentei reglementări, la solicitarea scrisă a administratorilor aerodromurilor înregistrate şi pe baza evaluării implicaţiilor potenţiale, a analizei de risc şi a măsurilor compensatorii prezentate/propuse de administratorii în cauză pentru menţinerea siguranţei zborului.
    8.3. Neplata tarifului cuvenit pentru serviciile prestate îndreptăţeşte AACR să refuze emiterea certificatului de înregistrare sau a oricăror altor documente (avize, autorizări), până la achitarea tarifului corespunzător.
    8.4. Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta reglementare.

    ANEXA 1
    la RACR-AD-IADC

                                     TABEL
                 cu obstacolele din vecinătatea aerodromurilor
          utilizate pentru avioane sau pentru elicoptere (heliporturi)

┌─────────┬────────┬────────────┬─────────────┬───────────┬────────┬─────┐
│Nr. │ │Latitudine*)│Longitudine*)│Cotă sol**)│Înălţime│Obs. │
│crt. │Denumire│(N°, ', ") │(E0°, ', ") │ (m) │ (m) │ │
│ │ │sau distanţă│sau distanţă │ │ │ │
│ │ │pe ax (m) │ la ax (m) │ │ │ │
├─────────┼────────┼────────────┼─────────────┼───────────┼────────┼─────┤
│Exemplu 1│copac │N45°44'32" │E025°44'32" │ 103 │ 12 │ │
├─────────┼────────┼────────────┼─────────────┼───────────┼────────┼─────┤
│Exemplu 2│antenă │671 │59 │ 99 │ 7 │ │
└─────────┴────────┴────────────┴─────────────┴───────────┴────────┴─────┘

──────────
    *) Coordonatele geografice vor fi comunicate în sistem WGS 84 sau în sistemul geodezic naţional. Se va preciza sistemul utilizat pentru măsurarea obstacolelor.
    **) Cota la sol se va măsura în sistem MN 75.
──────────

    ANEXA 2
    la RACR-AD-IADC

                 AERODROME/HELIPAD LOCATION INDICATOR AND NAME

                    1. GEOGRAPHICAL AND ADMINISTRATIVE DATA

┌──┬────────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────┐
│1*│Aerodrome/Helipad reference point coordinates and │ │
│ │site at aerodrome/heliport │ │
├──┼────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│2*│Direction and distance from city │ │
├──┼────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│3*│Elevation/Reference temperature │ │
├──┼────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│4 │Geoids undulation at ELEV PSN │ │
├──┼────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│ │MAG VAR/Annual rate of change │ │
├──┼────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│5*│Aerodrome/helipad Administration, address, │ │
│ │telephone, telefax, telex, AFS │ │
├──┼────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│6 │Types of traffic permitted │VFR │
├──┼────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│7 │Remarks │ │
└──┴────────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────┘

                           2. OPERATIONAL HOURS
┌───┬───────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────┐
│1* │Aerodrome/helipad Administration │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│2* │Customs and immigration │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│3* │Health and sanitation │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│4 │AIS Briefing Office │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│5 │ATS Reporting Office (ARO) │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│6* │MET Briefing Office │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│7 │ATS │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│8* │Fuelling │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│9* │Handling │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│10*│Security │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│11 │De-icing │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│12 │Remarks │ │
└───┴───────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────┘

                      3. HANDLING SERVICES AND FACILITIES
┌───┬───────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────┐
│1 │Cargo-handling facilities │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│2 │Fuel/Oil types │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│3 │Fuelling facilities/capacity │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│4 │De-icing facilities │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│5 │Hangar space for visiting aircraft │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│6 │Repair facilities for visiting aircraft │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│7 │Remarks │ │
└───┴───────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────┘

                        4. PASSENGER FACILITIES
┌───┬───────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────┐
│1 │Hotels │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│2 │Restaurants │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│3 │Transportation │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│4 │Medical facilities │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│5 │Bank and Post Office │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│6 │Tourist Office │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│7 │Remarks │ │
└───┴───────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────┘

                      5. RESCUE AND FIRE FIGHTING SERVICES
┌───┬───────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────┐
│1* │Aerodrome/helipad category for fire fighting │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│2* │Rescue equipment │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│3 │Capability for removal of disabled aircraft │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│4 │Remarks │ │
└───┴───────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────┘

                      6. SEASONAL AVAILABILITY - CLEARING
┌───┬───────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────┐
│1 │Types of clearing equipment │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│2 │Clearance priorities │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│3 │Remarks │ │
└───┴───────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────┘

                  7. APRONS, TAXIWAYS AND CHECK LOCATIONS DATA
┌───┬───────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────┐
│1* │Apron/helicopter stands surface and strength │Dimensions: │
│ │ │Surface/Ground: │
│ │ │Strength: │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│2* │Ground taxiway width, surface and designation │Width: │
│ │ │Surface/Ground: │
│ │ │Designation: │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│3 │Air taxiway width and designation │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│4 │ACL location and elevation │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│5 │VOR checkpoints │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│6 │INS checkpoints │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│7 │Remarks │ │
└───┴───────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────┘

                         8. AERODROME/HELIPAD OBSTACLES
┌─────────────────────────────────────────┬──────────────────────────┬─────────┐
│ In approach/TKOF areas │ At aerodrome/helipad │ Remarks │
├─────────────────────────────────────────┼──────────────────────────┼─────────┤
│ Obstacle type │Obstacle type │ │
│ Elevation Coordinates│Elevation │ │
│Area affected Markings/LGT │Markings/LGT Coordinates│ │
├─────────────────────────────────────────┼──────────────────────────┤ │
│ a b c │ a b │ │
├─────────────────────────────────────────┼──────────────────────────┤ │
│ │ │ │
│ │ │ │
└─────────────────────────────────────────┴──────────────────────────┴─────────┘

                     9. METEOROLOGICAL INFORMATION PROVIDED
┌───┬───────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────┐
│1 │Associated MET Office │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│2 │Hours of service │ │
│ │MET Office outside hours │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│3 │Office responsible for TAF preparation │ │
│ │Periods of validity │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│4 │Trend forecast │ │
│ │Interval of issuance │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│5 │Briefing/consultation provided │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│6 │Flight documentation │ │
│ │Language(s) used │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│7 │Charts and other information available for briefing or │ │
│ │consultation │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│8 │Supplementary equipment available for providing │ │
│ │information │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│9 │ATS units provided with information │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│10 │Additional information (limitation of service, etc.) │ │
└───┴───────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────┘

                       10. RUNWAY AND DECLARED DISTANCES
┌───┬──────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┐
│1* │Runway surface and strength │Dimensions: │
│ │ │Surface/Ground: │
│ │ │Strength: │
│ │ │Strip dimensions: │
├───┼──────────────────────────────────────┴───────────────────────────────────┤
│2* │RWY designator Remarks │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
└───┴──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

                         11. APPROACH AND FATO LIGHTING
┌───┬───────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────┐
│1 │APP LGT system type, LEN, INTST │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│2 │Type of visual approach slope indicator system │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│3 │FATO area LGT characteristics and location │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│4 │Aiming point LGT characteristics and location │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│5 │TLOF LGT system characteristics and location │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│6 │Remarks │ │
└───┴───────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────┘

──────────
    *) Rubricile marcate cu asterisc sunt obligatorii.
──────────

        INDICATOR DE AMPLASAMENT ŞI DENUMIREA AERODROMULUI/HELIPORTULUI

                      1. DATE GEOGRAFICE ŞI ADMINISTRATIVE

┌────┬──────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────┐
│1* │Coordonatele şi amplasamentul punctului de │ │
│ │referinţă al aerodromului/heliportului │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│2* │Distanţa şi direcţia faţă de localitate │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│3* │Altitudine - temperatură de referinţă │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│4 │Ondulaţia geoidului ELEV PSN │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│ │MAG VAR/Variaţia anuală │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│5* │Adresa administraţie aerodromului - heliportului, │ │
│ │telefon, telefax, telex, AFS │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│6 │Tip de trafic admis │VFR │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│7 │Observaţii │ │
└────┴──────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────┘

                            2. INTERVALE DE OPERARE
┌────┬──────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────┐
│1* │Administraţia aerodromului/heliportului │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│2* │Servicii de vamă graniţă │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│3* │Servicii sanitare │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│4 │Servicii de informare aeronautică AIS │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│5 │Birou de raportare ATS (ARO) │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│6* │Servicii meteorologice (MET) │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│7 │Servicii de trafic aerian │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│8* │Alimentare cu combustibili │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│9* │Handling │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│10* │Securitate aeronautică │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│11 │Degivrare │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│12 │Observaţii │ │
└────┴──────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────┘

                  3. FACILITĂŢI ŞI SERVICII DE HANDLING LA SOL
┌────┬──────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────┐
│1 │Servicii handling cargo │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│2 │Tipuri de combustibili şi lubrifianţi │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│3 │Capacităţi şi instalaţii de alimentare │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│4 │Servicii de degivrare │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│5 │Spaţiu de hangar pentru aeronave vizitatoare │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│6 │Servicii de reparaţii pentru aeronave vizitatoare │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│7 │Observaţii │ │
└────┴──────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────┘

                          4. SERVICII PENTRU PASAGERI
┌───┬───────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────┐
│1 │Hoteluri │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│2 │Restaurante │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│3 │Transport │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│4 │Servicii medicale │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│5 │Servicii poştale şi bancare │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│6 │Birou de turism │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│7 │Observaţii │ │
└───┴───────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────┘

                5. SERVICII DE SALVARE ŞI STINGERE A INCENDIILOR
┌────┬──────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────┐
│1* │Categoria de protecţie asigurată de serviciile de │ │
│ │stingere incendii │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│2* │Echipament de salvare │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│3 │Capacităţi de evacuare a aeronavelor accidentate │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│4 │Observaţii │ │
└────┴──────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────┘

                    6. DISPONIBILITATE ÎN DIFERITE PERIOADE
┌───┬───────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────┐
│1 │Tipul echipamentului de curăţare │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│2 │Priorităţi de curăţare │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│3 │Observaţii │ │
└───┴───────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────┘

        7. DATE DESPRE PLATFORME, CĂI DE RULARE ŞI PUNCTE DE VERIFICARE
┌───┬───────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────┐
│1* │Suprafaţa şi capacitatea portantă a standurilor de │Dimensiuni: │
│ │parcare pentru avioane şi elicoptere │Tip Suprafaţă/sol:│
│ │ │Capacitate │
│ │ │portantă: │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│2* │Lăţimea, tipul suprafeţei şi indicativele căilor de │Lăţime: │
│ │rulare │Tip suprafaţă: │
│ │ │Indicativ: │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│3 │Lăţimea şi indicativul căilor de rulaj aerian │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│4 │Locaţia şi altitudinea ACL │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│5 │Puncte de verificare VOR │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│6 │Puncte de verificare INS │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│7 │Observaţii │ │
└───┴───────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────┘

               8. OBSTACOLELE DIN ZONA AERODROMULUI/HELIPORTULUI
┌───────────────────────────────────────┬──────────────────────────┬───────────┐
│În zonele de apropiere - urcare │Pe aerodrom/heliport │Observaţii │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────────────┼───────────┤
│Zona afectată Tipul obstacolului │Tipul obstacolului │ │
│ Altitudine Coordonate│Altitudine Coordonate│ │
│ Marcaje/balizare │Marcaje/balizare │ │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────────────┤ │
│ a b c │ a b │ │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────────────┤ │
│ │ │ │
│ │ │ │
└───────────────────────────────────────┴──────────────────────────┴───────────┘

                     9. INFORMAŢII METEOROLOGICE ASIGURATE
┌───┬───────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────┐
│1 │Serviciul MET asociat │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│2 │Programul │ │
│ │Oficiul MET disponibil în afara programului │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│3 │Oficiile responsabile pentru TAF şi perioada de │ │
│ │valabilitate │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│4 │Prognoze │ │
│ │Intervale de emitere │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│5 │Informare/Consultanţă asigurate │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│6 │Documentaţie pentru zbor │ │
│ │Limbile utilizate │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│7 │Hărţi şi alte materiale documentare disponibile │ │
│ │pentru informare sau consultare │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│8 │Echipamente suplimentare disponibile pentru a se │ │
│ │asigura informarea │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│9 │Unităţile ATS cărora li se comunică informaţiile │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│10 │Informaţii suplimentare (limitări operaţionale etc.) │ │
└───┴───────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────┘

                        10. PISTĂ ŞI DISTANŢE DECLARATE
┌───┬──────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┐
│1* │Suprafaţa şi capacitatea portantă ale │Dimensiuni: │
│ │pistei │Tip suprafaţă/sol: │
│ │ │Capacitate portantă: │
│ │ │Dimensiuni bandă pistă: │
├───┼──────────────────────────────────────┴───────────────────────────────────┤
│2* │Indicativul pistei Observaţii │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
└───┴──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

                    11. BALIZAJ LUMINOS DE APROPIERE ŞI FATO
┌───┬───────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────┐
│1 │Tipul balizajului luminos de apropiere, lungime, │ │
│ │intensitate │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│2 │Tipul sistemului de indicare a pantei de apropiere │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│3 │Caracteristicile balizajului şi locaţia FATO │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│4 │Caracteristicile şi amplasamentul punctului-ţintă │ │
│ │pentru elicoptere │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│5 │Amplasarea şi caracteristicile balizajului luminos al │ │
│ │zonei de decolare-aterizare │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│6 │Observaţii │ │
└───┴───────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────┘

──────────
    *) Rubricile marcate cu asterisc sunt obligatorii.
──────────

                                   ---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016