Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGLEMENTARE TEHNICA din 9 decembrie 2004  privind proiectarea si dotarea locurilor de parcare, oprire si stationare, aferente drumurilor publice, situate in extravilanul localitatilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGLEMENTARE TEHNICA din 9 decembrie 2004 privind proiectarea si dotarea locurilor de parcare, oprire si stationare, aferente drumurilor publice, situate in extravilanul localitatilor

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 60 din 18 ianuarie 2005
ART. 1
Prezenta reglementare se aplicã atât proiectãrii locurilor de parcare, oprire şi staţionare noi, cât şi modernizãrii locurilor de parcare, oprire şi staţionare existente, adiacente drumurilor publice, situate în extravilanul localitãţilor.

CAP. I
Clasificarea drumurilor publice

ART. 2
Din punct de vedere funcţional şi administrativ, drumurile publice menţionate în prezenta reglementare se împart în ordinea importanţei, conform prevederilor legale în vigoare, astfel:
- drumuri expres;
- drumuri naţionale europene (E);
- drumuri naţionale principale;
- drumuri naţionale secundare;
- drumuri judeţene;
- drumuri comunale.

CAP. II
Dotãrile minimale necesare locurilor de parcare, oprire şi staţionare

ART. 3
(1) Dotãrile minimale necesare locurilor de parcare, oprire şi staţionare adiacente drumurilor expres şi drumurilor naţionale europene sunt urmãtoarele:
a) sistem de canalizare menajerã şi pluvialã;
b) surse de energie electricã şi apã potabilã;
c) sistem de iluminare exterioarã;
d) telefon public;
e) locuri de parcare, oprire şi staţionare pentru autoturisme, autocamioane şi autobuze;
f) zonã intermediarã de protecţie;
g) spaţii de agrement;
h) WC ecologic;
i) împrejmuire.
(2) În cazul drumurilor expres şi al drumurilor naţionale europene, drumurile de acces la locurile de parcare, oprire şi staţionare şi drumurile de circulaţie internã vor fi cu sens unic şi vor avea minimum 6,00 m lãţime, incluzând marcajele laterale şi acostamentele.
(3) Locurile de parcare, oprire şi staţionare trebuie sã fie separate de drumul expres şi de drumul naţional european printr-o zonã intermediarã de protecţie de minimum 3,5 m.
(4) Locurile de parcare, oprire şi staţionare pentru drumurile sus-menţionate vor fi prevãzute suplimentar cu spaţii pentru servicii, ce includ staţie de alimentare cu carburanţi, service auto, motel, restaurant, spaţii comerciale, în funcţie de categoria drumului, în conformitate cu prevederile art. 2.
ART. 4
(1) Dotãrile minimale necesare locurilor de parcare, oprire şi staţionare adiacente drumurilor naţionale principale şi secundare sunt urmãtoarele:
a) sistem de canalizare menajerã şi pluvialã;
b) surse de energie electricã şi apã potabilã;
c) sistem de iluminare exterioarã;
d) telefon public;
e) locuri de parcare, oprire şi staţionare pentru autoturisme, autocamioane şi autobuze;
f) zonã intermediarã de protecţie;
g) spaţii de agrement;
h) WC public;
i) împrejmuire.
(2) În cazul drumurilor naţionale principale şi secundare, drumurile de acces la locurile de parcare, oprire şi staţionare şi drumurile de circulaţie internã vor fi cu sens unic şi vor avea minimum 6,00 m lãţime, incluzând marcajele laterale şi acostamentele.
(3) Locurile de parcare, oprire şi staţionare trebuie sã fie separate de drumurile naţionale principale şi secundare printr-o zonã intermediarã de protecţie de minimum 3,5 m.
ART. 5
(1) Dotãrile minimale necesare locurilor de parcare, oprire şi staţionare adiacente drumurilor judeţene şi comunale sunt urmãtoarele:
a) WC-uri ecologice;
b) mese;
c) coşuri de gunoi;
d) sursã de apã potabilã.
(2) În cazuri excepţionale, din raţiuni de naturã economicã, turisticã, socialã etc., aceste dotãri se vor completa, parţial sau integral, conform listei de dotãri menţionate la art. 4.
(3) Locurile de parcare, oprire şi staţionare trebuie sã fie separate de drumurile judeţene şi comunale printr-o zonã intermediarã de protecţie de minimum 3,5 m.
ART. 6
(1) Construcţiile din interiorul locurilor de parcare, oprire şi staţionare vor fi prevãzute cu:
a) instalaţii de încãlzire şi instalaţii electrice;
b) instalaţii de ventilaţie şi climatizare;
c) instalaţii sanitare.
(2) Instalaţiile prevãzute la alin. 1 se vor proiecta şi se vor executa conform reglementãrilor legale în vigoare.
(3) Construcţiile aferente utilitãţilor se vor amenaja la minimum 10,0 m pentru drumurile expres şi drumurile naţionale europene (faţã de marginea pãrţii carosabile) şi la 5,0-7,5 m pentru celelalte categorii de drumuri publice.

CAP. III
Condiţii generale de realizare a locurilor de parcare, oprire şi staţionare

ART. 7
(1) Locul de parcare, oprire şi staţionare este o zonã de odihnã, separatã fizic de drumul public, în care spaţiile destinate staţionãrii vehiculelor sunt separate printr-o zonã de protecţie faţã de marginea drumului, mãrginitã de borduri denivelate şi dimensionatã în funcţie de categoria acestuia.
(2) Dimensiunile locurilor de parcare, oprire şi staţionare se vor stabili în funcţie de volumul traficului, de componenţa acestuia, de distanţa dintre douã locuri de parcare, oprire şi staţionare succesive şi de distanţa dintre locurile de parcare, oprire şi staţionare şi alte spaţii ce asigurã servicii similare, de topografia terenului şi de valorificarea avantajelor oferite de mediul ambiant.
(3) Suprafeţele minime includ platformele locurilor de parcare, oprire şi staţionare şi spaţiile pentru servicii, iar în funcţie de categoria de drum sunt de:
a) 5.000 mp pentru parcãrile adiacente drumurilor expres, drumurilor naţionale europene, drumurilor naţionale principale şi secundare;
b) 2.000 mp pentru locurile de parcare, oprire şi staţionare adiacente drumurilor judeţene şi comunale;
c) în zonele de munte cu interes turistic suprafeţele minime prevãzute la lit. a) şi b) pot fi reduse la 3.000 mp pentru drumurile expres, drumurile naţionale europene şi drumurile naţionale principale şi secundare, iar pentru drumurile judeţene şi comunale suprafaţa minimã poate fi de 1.000 mp.
(4) Dimensiunile locurilor de parcare, oprire şi staţionare prevãzute la alin. (3) nu includ suprafeţele eventualelor staţii de distribuţie a carburanţilor auto sau ale spaţiilor de cazare.
ART. 8
(1) Distanţa recomandatã între douã locuri de parcare, oprire şi staţionare succesive este de:
a) 15,0 km pânã la 25,0 km pentru drumurile expres şi drumurile naţionale europene;
b) 25,0 km pânã la 30,0 km pentru drumurile naţionale principale şi secundare, drumurile judeţene şi comunale.
(2) Alegerea amplasamentului locurilor de parcare, oprire şi staţionare se va face prin luarea în considerare a urmãtorilor factori:
a) topografia terenului;
b) traseul în plan şi în profil longitudinal, evitându-se amplasamentele pe sectoarele de drum cu declivitate mai mare de 4% sau în curbã;
c) apropierea faţã de localitãţi;
d) valorificarea punctelor de atracţie turisticã;
e) evitarea deteriorãrii valorilor peisagistice sau istorice;
f) amplasarea optimã faţã de reţelele de alimentare cu apã şi canalizare, reţelele electrice, reţelele telefonice, urmãrindu-se racordarea la reţelele de utilitãţi existente;
g) asigurarea vizibilitãţii, ţinându-se cont de elementele geometrice ale drumurilor.
ART. 9
Accesul la locurile de parcare, oprire şi staţionare va fi realizat în conformitate cu prevederile Normativului de amenajare a intersecţiilor la acelaşi nivel CD 173/2001, cu benzi de accelerare şi decelerare sau cu pene de racordare şi marcaje rutiere, conform STAS 1848/1/1986, pentru indicatoare, şi STAS 1848/7/1985, pentru marcaje.
ART. 10
La proiectarea sistemelor electrice se vor respecta urmãtoarele reguli:
a) sã fie dimensionate, ţinându-se cont de toate necesitãţile aferente locurilor de parcare, oprire şi staţionare, precum şi a spaţiilor pentru servicii;
b) sã fie instalate cu respectarea strictã a normativelor şi standardelor în vigoare;
c) sã asigure iluminarea benzilor de accelerare şi decelerare, a intersecţiilor drumurilor interne, staţiilor de alimentare cu carburanţi şi a suprafeţelor destinate locurilor de parcare, oprire şi staţionare pentru a asigura maximum de siguranţã pentru trafic;
d) sã se evite orbirea şoferilor aflaţi în trafic;
e) reclamele luminoase se vor amplasa la minimum 7,0 m faţã de marginea îmbrãcãminţii drumului (partea carosabilã şi banda de consolidare a acostamentului) şi vor avea dimensiunile maxime de 8,0 m x 4,0 m. Reclamele cu dimensiuni mai mari se vor instala în afara zonei de protecţie a drumului.
ART. 11
(1) În zona de ieşire din flux a autovehiculelor şi de intrare pe banda de decelerare, aferentã parcãrii, indicatoarele curente se vor completa cu indicatoare specifice, cu urmãtoarele scopuri:
a) reducerea vitezei;
b) evitarea opririi în afara zonelor special desemnate pentru locurile de parcare, oprire şi staţionare;
c) informarea asupra diferitelor servicii oferite în zonã;
d) semnalizarea din timp a intersecţiilor;
e) semnalizarea orizontalã, cu marcajul rutier aferent.
ART. 12
Locurile de parcare, oprire şi staţionare, precum şi construcţiile aferente trebuie sã fie prevãzute atât cu un sistem de furnizare a apei potabile, cât şi cu sisteme de canalizare menajerã şi pluvialã.
ART. 13
Întreaga zonã ce separã locul de parcare, oprire şi staţionare de drumul public trebuie sã fie acoperitã cu plante care necesitã îngrijire redusã, dar a cãror densitate poate sã constituie o protecţie împotriva vehiculelor care ruleazã pe drumul public şi care pot deveni un pericol pentru persoanele aflate în locurile de parcare, oprire şi staţionare.
ART. 14
(1) Se vor prevedea locuri de parcare, oprire şi staţionare rezervate pentru persoanele cu handicap, iar toate dotãrile sau construcţiile din incinta acestora trebuie sã permitã accesul persoanelor cu handicap, prin rampe construite în mod special.
(2) Construcţiile aferente locurilor de parcare, oprire şi staţionare vor fi prevãzute cu o camerã special echipatã pentru copii, cu dotãri de dimensiuni mici, o masã pentru înfãşat bebeluşii şi alte dotãri necesare îngrijirii nou-nãscuţilor.

-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016