Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGLEMENTARE din 18 decembrie 2006  aeronautica civila romana privind autorizarea agentilor aeronautici civili in domeniul aeroportuar - RACR-AD-AACDA    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGLEMENTARE din 18 decembrie 2006 aeronautica civila romana privind autorizarea agentilor aeronautici civili in domeniul aeroportuar - RACR-AD-AACDA

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.056 din 30 decembrie 2006

CAP. 1
GENERALITATI

1.1. Scop
1.1.1. Scopul prezentei reglementari de aeronautica civila este stabilirea cadrului reglementat necesar pentru aplicarea prevederilor <>art. 63 din Ordonanta Guvernului nr. 29/1997 privind Codul Aerian, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare referitoare la evaluarea, autorizarea si supravegherea organizatiilor care desfasoara activitati sau furnizeaza servicii in domeniul aeroportuar sau conex.
1.1.2. Autoritatea Aeronautica Civila Romana (AACR) efectueaza activitatile de autorizare si supraveghere a organizatiilor care desfasoara activitati sau furnizeaza servicii in domeniul aeroportuar sau conex in baza atributiilor care ii revin in conformitate cu prevederile <>Hotãrârea Guvernului nr. 405/1993 si ale ordinelor ministrului transporturilor, constructiilor si turismului aplicabile.
1.1.3. Evaluarea si autorizarea unei organizatii care solicita sa desfasoare activitati sau sa furnizeze servicii aeronautice civile in domeniul aeroportuar sau conex se executa de AACR in scopul constatarii si atestarii capacitatii solicitantului de a desfasura activitatile/serviciile aeronautice civile respective in siguranta, eficient si de calitate.
1.1.4. Supravegherea agentilor aeronautici civili din domeniul aeroportuar sau conex se executa de AACR in scopul asigurarii ca agentii aeronautici in cauza respecta conditiile initiale de autorizare, se conformeaza permanent prevederilor reglementarilor aeronautice aplicabile si nu afecteaza siguranta oborului.

1.2. Aplicabilitate
1.2.1. Prevederile prezentei reglementari se aplica organizatiilor care solicita autorizarea pentru desfasurarea de activitati sau furnizarea de servicii aeronautice civile in domeniul aeroportuar sau conex, precum si celor care detin o autorizatie de agent aeronautic civil in acest domeniu.
1.2.2. - (a) Pentru organizatiile care distribuie produse aeronautice si pentru organizatiile implicate direct in activitati legate de operarea aeronavelor (operatori aerieni, servicii de dirijare si control al traficului aerian, de informare aeronautica si meteorologica, etc.), prevederile prezentei reglementari se aplica numai in ceea ce priveste armonizarea si integrarea activitatilor lor de baza in ansamblul si specificul activitatilor aeroportuare.
(b) Evaluarea, autorizarea si supravegherea organizatiilor mentionate la lit. (a) pentru activitatile lor de baza sunt supuse unor reglementari specifice emise de Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului (MTCT).
1.2.3. In cazul in care o organizatie din categoriile mentionate in paragraful 1.2.2 desfasoara activitati aeronautice civile complementare, incadrate potrivit prezentei reglementari in domeniul aeroportuar sau conex, autorizarea si supravegherea activitatilor in cauza se vor executa potrivit acestei reglementari.
1.2.4. Prezenta reglementare stabileste cerintele pentru autorizarea agentilor aeronautici civili din domeniul aeroportuar sau conex si acordarea Certificatului de autorizare, pentru modificarea si prelungirea valabilitatii documentului de autorizare, pentru supravegherea activitatii agentilor aeronautici autorizati, precum si reguli generale de functionare a agentilor aeronautici respectivi.
1.2.5. - (a) Autorizarea si supravegherea agentilor aeronautici civili din domeniul aeroportuar sau conex sunt servicii prestate de AACR si se tarifeaza conform prevederilor legale.
(b) AACR poate sa restrictioneze, sa suspende sau sa anuleze autorizarea unui agent aeronautic civil din domeniul aeroportuar sau conex, duca nu se mentin conditiile cerute si pentru care aceasta a fost acordata. Restrictionarea, suspendarea sau anularea autorizarii nu presupun rambursarea tarifelor stabilite conform prevederilor legale, achitate pentru serviciile prestate de AACR.

1.3. Definitii si abrevieri
1.3.1. In sensul prezentei reglementari, termenii de mai jos au urmatoarele semnificatii:
Acceptat/acceptabil - indicatie pozitiva despre anumite subiecte si propuneri pe care AACR le considera compatibile cu scopul propus.
Activitati aeronautice civile - totalitatea activitatilor legate de proiectarea, constructia, atestarea, reparatia, intretinerea si operarea aeronavelor civile, a aerodromurilor si a altor obiective de infrastructura aeronauticii civile, de dirijarea si controlul traficului aerian, de informarea aeronautica si meteorologica a operatorilor aerieni, de pregatirea si perfectionarea personalului aeronautic civil, precum si a activitatilor aeronautice civile conexe acestora.
Activitati aeronautice civile conexe - totalitatea serviciilor care contribuie direct la asigurarea desfasurarii activitatilor aeronautice civile.
Agent aeronautic civil - orice persoana fizica sau juridica autorizata sa desfasoare activitati aeronautice civile.
Anulare - retragerea de catre Autoritatea Aeronautica Civila Romana a documentului de autorizare, ca urmare a nerespectarii conditiilor care au stat la baza autorizarii initiale sau a cerintelor impuse de Autoritatea Aeronautica Civila Romana. In acest caz, sunt anulate toate drepturile si privilegiile acordate prin autorizarea respectiva, iar dupa revocare, organizatia nu mai poate desfasura activitati sau emite documente in baza autorizarii, fiind obligata sa elimine din documentele sale toate referirile la aceasta.
Autorizare - confirmare oficiala data printr-un document eliberat de Autoritatea Aeronautica Civila Romana cu respectarea prevederilor reglementarilor aeronautice romane, prin care se atesta capacitatea detinatorului de a desfasura activitatile aeronautice civile mentionate in acest document.
Evaluare - constatarea indeplinirii/neindeplinirii de catre o organizatie a conditiilor impuse pentru autorizarea ca agent aeronautic civil.
Facilitati - baza materiala asociata domeniului de activitate care face obiectul autorizarii unei organizatii ca agent aeronautic civil.
Handling - ansamblul serviciilor specializate destinate pasagerilor, bagajelor, marfii, postei, echipajului si aeronavei, asigurate pe aeroport.
Manual operational - document care stabileste organizarea compartimentelor de specialitate ale agentului aeronautic civil si relatiile dintre acestea, precum si procedurile si instructiunile care guverneaza activitatile de profil pentru realizarea sigurantei operatiunilor/activitatilor aeroportuare.
Memoriu de prezentare - document cuprinzand informatii detaliate despre organizatie (modul de constituire, obiectul de activitate, organizare, facilitati, asigurarea calitatii, activitatea prezenta si de perspectiva, etc.).
Organizatie - persoana juridica independenta, sau parte specializata a unei persoane juridice, constituita in scopul indeplinirii unor sarcini specifice (ex.: handling).
Produs aeronautic - orice aeronava, reper/component de aeronava, inclusiv motoare si elice complete, precum si orice materii prime si materiale destinate constructiei, intretinerii si operarii aeronavelor, inclusiv combustibili, lubrifianti, vopsele si alte produse chimice asociate.
Renuntare - cerere formala scrisa adresata Autoritatii Aeronautice Civile Romane de catre un agent aeronautic civil, prin care solicita anularea documentului de autorizare. In acest caz, organizatia renunta efectiv la drepturile si privilegiile acordate in baza autorizarii respective, iar dupa anulare nu mai are dreptul de a desfasura activitatile sau de a emite documentele pentru care a fost autorizata initial, fiind obligata sa elimine din documentele sale toate referirile la autorizare.
Restrictionare - retragere temporara de catre Autoritatea Aeronautica Civila Romana a unor competente dintre cele acordate unei organizatii autorizate prin documentele de autorizare. Restrictionarea constituie un caz particular de suspendare.
Securitate aeronautica - ansamblu de masuri, resurse materiale si forte umane, coordonate, mobilizate si utilizate in scopul protectiei aeronauticii civile impotriva actelor de interventie ilicita.
Siguranta zborului - capacitate a activitatii aeronautice constand in evitarea afectarii sanatatii sau pierderii de vieti omenesti, precum si a producerii de pagube materiale;
Sistemul calitatii - ansamblul de structuri organizatorice, responsabilitati, proceduri, procese si resurse, care au ca scop implementarea asigurarii calitatii intr-o anumita activitate aeronautica civila.
Suspendare - retragere temporara de catre Autoritatea Aeronautica Civila Romana a competentelor acordate unei organizatii autorizate prin documentele de autorizare, ca urmare a nerespectarii conditiilor care au stat la baza autorizarii initiale sau a cerintelor impuse de Autoritatea Aeronautica Civila Romana. In acest caz, autorizarea ramane valabila, dar nici o activitate invocand autorizarea nu poate fi desfasurata pe perioada suspendarii. Privilegiile care decurg din autorizare pot fi restabilite atunci cand Autoritatea Aeronautica Civila Romana constata ca circumstantele care au cauzat suspendarea au fost corectate, iar organizatia poate demonstra din nou conformarea deplina cu cerintele aplicabile.
Ceilalti termeni specifici utilizati in prezenta reglementare corespund definitiilor din Codul aerian (<>Legea nr. 130/2000 ).

1.3.2. Abrevieri:
AACR - Autoritatea Aeronautica Civila Romana
AD/AP - aerodrom/aeroport
ICAO - Organizatia Aviatiei Civile Internationale (International Civil Aviation Organization)
MTCT - Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului
RACR - Reglementari Aeronautice Civile Romane

CAP. 2
ACTIVITATI AERONAUTICE CIVILE IN DOMENIUL AEROPORTUAR

2.1. Categorii de activitati aeronautice civile in domeniul aeroportuar
2.1.1. Activitatile aeronautice civile din domeniul aeroportuar sunt activitati si servicii necesare pentru amenajarea, intretinerea si functionarea aeroporturilor, care trebuie sa se conformeze unor cerinte specifice, stabilite prin reglementarile aeronautice nationale si internationale aplicabile, in legatura cu realizarea sigurantei zborului, securitatii aeronautice, regularitatii si eficientei traficului aerian.
2.1.2. Activitatile aeronautice civile din domeniul aeroportuar sunt activitati care se desfasoara atat in perimetrul unui aeroport (ca servicii suport pentru transportul aerian civil sau ca servicii de constructii/montaj/intretinere/reparatii la infrastructura si instalatiile aeroportuare), cat si in afara perimetrului aeroportului (ca servicii de cercetare/proiectare/fabricatie/montaj/reparatii pentru infrastructura, instalatiile si echipamentele de aerodrom).
2.1.3. Categoriile de activitati aeronautice civile din domeniul aeroportuar sunt urmatoarele:


1. Asistenta tehnica (service) aeronave si operatiuni pe platforma si
cai de rulare .................................................. - cod AAR
2. Depozitare si manipulare marfa si posta pentru transportul
aerian ......................................................... - cod AAM
3. Servicii pasageri si bagaje .................................... - cod AAX
4. Catering si aprovizionare cu materiale de catering la bordul
aeronavelor .................................................... - cod AAB
5. Ansamblul de activitati de handling aeroportuar (doua sau mai
multe dintre categoriile de activitati AAR, AAM, AAX, AAB)...... - cod AAH
6. Proiectare, asistenta tehnica si consultanta de specialitate
privind constructia de obiective noi pentru infrastructura
aviatiei civile, constructia de facilitati destinate depozitarii
combustibililor, alimentarii combustibililor la aeronave,
comunicatiilor, navigatiei aeriene, supravegherii si meteorologiei
aeronautice, precum si pentru lucrari de reparatii si modernizari
la obiectivele de aviatie civila existente ..................... - cod AAP
7. Constructii, reparatii, intretinere si/sau modernizari la obiective
de infrastructura a aviatiei civile si facilitati destinate
depozitarii combustibililor, alimentarii combustibililor la
aeronave, comunicatiilor, navigatiei aeriene, supravegherii si
meteorologiei aeronautice ....................................... - cod AAC
8. Proiectare, fabricatie si montaj echipamente si sisteme
aeroportuare de comunicatii, navigatie aeriana, supraveghere si
meteorologie aeronautica ........................................ - cod AAE
9. Distribuire materii prime, materiale, echipamente, (auto)vehicule
speciale, instalatii si sisteme cu specific aeroportuar sau conex,
destinate si utilizate in categoriile de activitati mentionate mai
sus sau pentru intretinerea si functionarea aeroporturilor, cu
exceptia urmatoarelor produse aeronautice: aeronave,
repere/componente de aeronava (inclusiv motoare si elice complete),
materii prime si materiale destinate constructiei, intretinerii
si operarii aeronavelor (inclusiv combustibili, lubrifianti,
vopsele si alte produse chimice asociate) ...................... - cod AAD
10. Lucrari speciale pentru aeronautica civila (studii, determinari,
atestari, evaluari), pentru producerea de date si informatii
utilizabile in domeniul aeronautic civil ........................ - cod AAS
11. Alte activitati, supuse respectarii unor cerinte aeronautice
specifice ....................................................... - cod AAZ


2.1.4. Pentru desfasurarea activitatilor aeronautice civile mentionate in paragraful 2.1.3, organizatiile de profil trebuie sa fie autorizate de AACR conform prevederilor prezentei reglementari.


CAP. 3
CERINTE PENTRU AUTORIZAREA/MENTINEREA VALABILITATII AUTORIZARII AGENTILOR AERONAUTICI CIVILI DIN DOMENIUL AEROPORTUAR

3.1. Cerinte generale
3.1.1. (a) Organizatia care solicita autorizarea ca agent aeronautic civil in domeniul aeroportuar trebuie sa fie constituita si sa functioneze in conformitate cu prevederile legislatiei nationale aplicabile.
(b) Activitatea(atile) pentru care solicita autorizarea trebuie sa fie inclusa(e) in obiectul de activitate declarat si inregistrat legal.
3.1.2. (a) Organizatia care solicita autorizarea ca agent aeronautic civil in domeniul aeroportuar trebuie sa dispuna de capabilitatea tehnica si operationala (dotare tehnica si structuri organizatorice) adecvate specificului activitatii, pentru a realiza siguranta zborului si securitatea aeronautica, precum si calitatea serviciilor prestate.
(b) Organizatia trebuie sa dispuna de capacitatea financiara necesara pentru sustinerea activitatii(lor) autorizate si de acoperire asiguratorie suficienta, corelata cu tipul si volumul activitatii(lor) autorizate.
3.1.3. Activitatile de profil trebuie sa fie organizate, conduse si executate, dupa caz, pe baza de:
(a) proceduri operationale detaliate, constituite in Manualul operational; sau
(b) sistem de asigurare a calitatii, definit in Manualul calitatii si implementat la nivelul organizatiei.
3.1.4. Organizatia trebuie sa detina reglementarile aeronautice nationale si internationale (standarde, norme, manuale, specificatii, alte publicatii tehnice de specialitate) aplicabile pentru activitatea(atile) de baza pe care o(le) desfasoara in domeniul aeroportuar.
3.1.5. Organizatia trebuie sa accepte autoritatea de inspectie si de supraveghere exercitata de Autoritatea Aeronautica Civila Romana (AACR) si sa aplice masurile corective sau cerintele specifice stabilite de AACR.

3.2. Cerinte privind facilitatile
3.2.1. Activitatile cu implicatii in siguranta zborului desfasurate in perimetrul infrastructurii aeroportuare trebuie sa fie executate cu echipamente si facilitati adecvate, autorizate de AACR.
3.2.2. Echipamentele si serviciile din domeniul aeroportuar trebuie contractate numai cu furnizori din tara autorizati ca agenti aeronautici civili sau cu furnizori externi recunoscuti de AACR (furnizori cu renume si experienta in domeniul aeronautic).
3.2.3. Echipamentele folosite pentru activitatile de handling aeroportuar trebuie sa corespunda specificatiilor producatorului si sa fie autorizate de AACR.
3.2.4. Orice alte echipamente utilizate trebuie sa aiba caracteristicile si performantele adecvate scopului aeronautic propus si sa fie acceptate de AACR.
3.2.5. (a) Organizatia trebuie sa implementeze si sa mentina un program de intretinere tehnica si reparatii pentru echipamente si facilitati, un sistem de evidenta a starii tehnice pentru echipamentele si facilitatile respective, precum si un sistem de inregistrari privind intretinerea tehnica a acestora.
(b) Programul si sistemele mentionate la lit. (a) trebuie sa fie acceptate de AACR.

3.3. Cerinte privind personalul organizatiei
3.3.1. Organizatia trebuie sa dispuna de personal suficient pentru a putea desfasura activitatile aeronautice preconizate.
3.3.2. Competenta personalului implicat in activitati cu specific aeronautic trebuie stabilita in conformitate cu proceduri si standarde acceptabile AACR.
3.3.3. (a) Personalul implicat in activitati cu specific aeronautic trebuie sa cunoasca si si aplice curent reglementarile aeronautice nationale si internationale referitoare la domeniul de activitate pentru care este autorizat si cele in legatura cu siguranta si securitatea aeronautica.
(b) Personalul implicat in activitati cu specific aeronautic trebuie sa aiba o experienta relevanta si sa beneficieze de instruire initiala si recurenta in conformitate cu un program acceptabil AACR.

CAP. 4
PROCEDURA DE AUTORIZARE A AGENTILOR AERONAUTICI CIVILI DIN DOMENIUL AEROPORTUAR

4.1. Semnificatia autorizarii
4.1.1. Certificatul de autorizare ca agent aeronautic civil in domeniul aeroportuar atesta ca organizatia titulara este autorizata de Autoritatea Aeronautica Civila Romana (AACR), in conformitate cu prevederile reglementarilor aeronautice civile, sa desfasoare activitatile prevazute in anexa la documentul de autorizare.
4.1.2. Certificatul de autorizare ca agent aeronautic civil in domeniul aeroportuar emis unei organizatii atesta ca organizatia respectiva are capacitatea tehnica si operationala sa desfasoare activitati aeronautice in domeniul aeroportuar si confera organizatiei dreptul sa angajeze si sa presteze pe teritoriul national activitatile autorizate.
4.1.3. In procesul autorizarii, organizatia trebuie sa faca dovada ca:
(a) are capabilitatea de a desfasura activitatea pentru care a cerut autorizarea la standardul de calitate impus de domeniul aeronautic civil si se conformeaza cerintelor de siguranta a traficului aerian;
(b) se conformeaza cerintelor de dotare si intretinere tehnica impuse de natura/specificul si amploarea/extinderea activitatii preconizate;
(c) are asigurat un management adecvat, compatibil cu cerintele legislatiei nationale si ale reglementarilor aeronautice in vigoare;
(d) are stabilite proceduri acceptabile AACR in conformitate cu prezenta reglementare, cu cerintele aeronautice aplicabile si cu respectarea legislatiei in domeniu;
(e) are stabilit si implementeaza un sistem al calitatii acceptabil AACR, incluzand evaluari independente, care sa monitorizeze activitatile autorizate;
(f) a desemnat o persoana cu responsabilitati in implementarea sistemului calitatii si a supravegherii mentinerii conditiilor de autorizare;
(g) detine resurse financiare suficiente si are perspectiva de realizare a activitatii propuse.

4.2. Etapele autorizarii
4.2.1. Procedura de autorizare a unui agent aeronautic civil in domeniul aeroportuar cuprinde urmatoarele etape:
(a) solicitarea autorizarii;
(b) verificarea documentatiei pentru autorizare;
(c) evaluarea organizatiei la fata locului;
(d) acordarea Certificatului de autorizare.
4.2.2. (a) Durata procesului de autorizare este de 60 de zile calendaristice de la data depunerii cererii de autorizare.
(b) Aceasta perioada se prelungeste cu intervalele de timp in care solicitantul aplica cerintele suplimentare formulate de AACR (completarea documentatiei prezentate initial, implementarea unor masuri corective, etc.).
4.2.3. Activitatile de verificare, evaluare si supraveghere sunt servicii prestate de AACR catre solicitantii si detinatorii de autorizatii de agenti aeronautici civili in domeniul aeroportuar si se tarifeaza potrivit prevederilor legale in vigoare.

4.3. Solicitarea autorizarii
4.3.1. Pentru obtinerea Certificatului de autorizare ca agent aeronautic civil in domeniul aeroportuar, solicitantul trebuie sa prezinte la AACR cererea pentru acordarea Certificatului de autorizare, insotita de urmatoarele documente:
(a) Memoriul de prezentare a organizatiei;
(b) Manualul operational (pentru activitatile cu codurile AAB, AAR, AAH, AAM, AAX) sau Manualul calitatii (pentru activitatile cu codurile AAC, AAD, AAE, AAP, AAS);
(c) Raportul de autoevaluare a conformarii organizatiei cu cerintele aplicabile activitatilor pentru care se solicita autorizarea si cu datele declarate dupa caz in Manualul operational sau in Manualul calitatii;
(d) alte documente care pot sustine cererea de autorizare;
(e) dovada platii tarifului cuvenit AACR pentru activitatea de evaluare in vederea autorizarii.
4.3.2. Solicitantul va fi informat de AACR asupra continutului si formei documentatiei necesare autorizarii, precum si asupra etapelor procedurii de autorizare.

4.4. Verificarea documentatiei pentru autorizare
4.4.1. In etapa de verificare a documentatiei pentru autorizare, AACR realizeaza analiza de fond a documentatiei prezentate: continutul, modul de intocmire si de prezentare, informatiile declarate de solicitant in legatura cu organizatia si cu activitatile propuse pentru autorizare, nivelul de documentare relativ la prevederile legislatiei nationale si ale reglementarilor aeronautice aplicabile, etc.
4.4.2. Analiza documentelor prezentate de solicitant in vederea autorizarii se efectueaza la sediul AACR.
4.4.3. (a) Dupa primirea cererii de autorizare si a documentatiei aferente, AACR efectueaza verificarea acesteia.
(b) In cazul in care in timpul procesului de evaluare se constata ca este necesar sa se introduca documente in completarea dosarului de autorizare, perioada de autorizare de maximum 60 zile se va prelungi corespunzator timpului necesar societatii de a elabora si a depune la AACR documentele in cauza.
4.4.4. La verificarea cererii pentru autorizare si a Memoriului de prezentare a organizatiei, AACR urmareste:
(1) datele de identificare declarate de solicitant;
(2) imputernicirea, in cazul in care solicitantul este reprezentat de alta persoana;
(3) actele constitutive, cu toate completarile si modificarile ulterioare;
(4) structura si continutul Memoriului de prezentare a organizatiei;
(5) detalii despre activitatile pentru care se solicita autorizarea;
(6) dovada platii tarifului cuvenit AACR pentru activitatea de evaluare in vederea autorizarii.
4.4.5. Organizatia care solicita autorizarea ca agent aeronautic civil in domeniul aeroportuar trebuie sa intocmeasca si sa mentina la zi Memoriul de prezentare a organizatiei, structurat conform Anexei.
4.4.6. La verificarea Manualului operational sau Manualului calitatii (dupa caz), AACR urmareste:
(1) structura organizatorica si interfetele compartimentelor prestatoare ale activitatilor pentru care se solicita autorizarea;
(2) procedurile de sistem, procedurile tehnice de executie, procedurile operationale, instructiuni de lucru specifice activitatilor pentru care se solicita autorizarea;
(3) facilitatile tehnice specifice si facilitatile conexe, proceduri de control si intretinere, etc.;
(4) documentele de autorizare emise de autoritatile de stat in domeniu pentru asigurarea protectiei muncii, prevenirii si stingerii incendiilor si protectiei mediului inconjurator, dotarile tehnice si masurile adoptate pentru mentinerea conditiilor din aceste domenii.
(5) programul de instruire, calificare si perfectionare profesionala a personalului de conducere si de executie implicat in activitatile pentru care se solicita autorizarea;
(6) modalitatile de planificare, lansare, organizare/derulare, control si inregistrare a activitatilor pentru care se solicita autorizarea;
(7) alte elemente de evaluare, specifice activitatilor din domeniul aeroportuar supuse autorizarii.
4.4.7. In cazul in care sunt necesare precizari suplimentare, modificari si/sau completari la cererea si/sau documentatia pentru autorizare, AACR va cere in scris solicitantului informatiile respective.
4.4.8. Solicitantul trebuie sa actualizeze in mod corespunzator si operativ documentatia.
4.4.9. Solicitantul isi asuma si poarta integral responsabilitatea pentru autenticitatea informatiilor/datelor furnizate.

4.5. Evaluarea organizatiei la fata locului
4.5.1. In etapa evaluarii organizatiei la fata locului, AACR urmareste concordanta datelor declarate cu situatia reala a organizatiei si completarea informatiilor necesare la atestarea capabilitatii si capacitatii organizatiei de a desfasura in conditii de siguranta si eficienta activitatea(activitatile) pentru care solicita autorizarea.
4.5.2. Evaluarea se realizeaza prin inspectii de documentare efectuate de inspectori sau de echipe de inspectori ai AACR in zonele de activitate care au legatura directa cu obiectul autorizarii, dupa caz, astfel:
(a) la sediul solicitantului;
(b) in sectoarele operationale;
(c) la bazele/punctele de activitate;
(d) la facilitatile tehnice proprii sau inchiriate;
(e) in orice alte zone considerate de inspectorii AACR necesar a fi vizitate.
4.5.3. Printre obiectivele inspectiei la fata locului, inspectorii AACR vor urmari daca:
(a) mijloacele tehnice specifice si facilitatile conexe (incluzand echipamente, instalatii, dispozitive, materiale, programe de calcul, etc.) sunt adecvate pentru sustinerea activitatii propuse. Echipamentele aeroportuare trebuie sa fie acceptate de AACR pentru a corespunde cerintelor de siguranta.
(b) organizatia - sau compartimentul specializat pentru activitati in domeniul aeroportuar dispune de un cadru organizatoric adecvat si functioneaza conform procedurilor implementate si cuprinse in sistemul calitatii;
(c) personalul cu functii de conducere si de executie trebuie sa aiba o pregatire corespunzatoare in domeniu, sa cunoasca si sa aplice procedurile sistemului calitatii, legislatia in vigoare, alte norme si reglementari din domeniul sau de responsabilitate. Personalul trebuie sa fie instruit, testat, autorizat, licentiat dupa caz.
(d) laboratoarele de incercari sunt autorizate si certificate, aparatele si/sau dispozitivele de masura si control sunt verificate si calibrate corespunzator, conform procedurilor sistemului calitatii. Laboratoarele de incercari vor putea fi autorizate de catre AACR sau dupa caz, AACR va putea accepta autorizarile altei autoritati a statului abilitata in domeniu, sau autorizarile altor autoritati internationale recunoscute in domeniu.
(e) Manualul operational sau Manualul calitatii sunt complete, actualizate, difuzate, cunoscute integral sau pe sectiuni - dupa necesitati - si implementate de toate compartimentele implicate.
Procedurile sistemului calitatii si instructiunile de lucru sunt actualizate si difuzate, iar prevederile lor sunt cunoscute si aplicate in activitatea curenta (evaluare prin urmarirea nemijlocita a derularii activitatii, verificarea documentelor intocmite, chestionarea prin sondaj a personalului implicat, etc.);
(f) echipamentele, aparatele, instalatiile, dotarile tehnice speciale si facilitatile sunt in stare buna de functionare si exista proceduri implementate de verificare, control, intretinere/reparatii precum si inregistrare a datelor referitoare la mentinerea starii lor tehnice. Echipamentele aeroportuare vor fi acceptate/autorizate de AACR, pentru asigurarea cerintelor de siguranta.
(g) incadrarea compartimentelor si/sau sectoarelor de activitate cu personal este corespunzatoare (numeric, domenii/profiluri, nivel de pregatire de specialitate, calificare si experienta profesionala, documente doveditoare, etc.);
(h) exista conditii corespunzatoare pentru desfasurarea activitatii, inclusiv pentru personal, sunt respectate cerintele de protectia muncii si prevenirii si stingerii incendiilor si daca sectoarele/spatiile de lucru sunt organizate optim si functional;
(i) in baza documentara si la locurile de desfasurare a activitatii exista norme, manuale, specificatii tehnice, etc. din domeniul aeronautic in legatura directa cu activitatile care fac obiectul autorizarii, precum si daca prevederile acestora sunt cunoscute, aplicate si respectate;
(j) subunitatile dislocate in alte localitati - unde este cazul - si care vor executa activitati in domeniul aeroportuar in baza autorizarii organizatiei sunt coordonate/integrate corespunzator privind organizarea, structura ierarhica de autoritate si control, baza de documentare, circuitul informational, structura si competenta personalului, dotarea tehnica; urmarirea, verificarea si inregistrarea activitatilor, respectarea sistemului calitatii adoptat de organizatie, etc.);
(k) alte aspecte specifice activitatilor care fac obiectul autorizarii sunt compatibile cu exigentele domeniului aeronautic: siguranta, regularitatea si eficienta traficului aerian, calitatea activitatilor/serviciilor prestate, etc..
4.5.4. La finalizarea evaluarii la fata locului, inspectorii AACR vor stabili neconformitatile fata de cerintele pentru autorizare in domeniul aeroportuar. AACR va notifica organizatia in termen de 15 zile lucratoare in legatura cu neconformitatile constatate si va formula cerinte suplimentare.
4.5.5. (a) Solicitantul va transmite la AACR, in scris, programul masurilor corective preconizate (actiuni/activitati, grafic de timp. etc.) pentru eliminarea neconformitatilor semnalate.
(b) in forma acceptata de AACR programul trebuie aplicat in mod operativ de catre solicitant.
4.5.6. In situatia in care se constata ca organizatia indeplineste conditiile de autorizare in totalitate sau cu limite, inspectorii AACR vor stabili restrictiile care se impun si vor intocmi Raportul de evaluare in vederea emiterii Certificatului de autorizare.
4.5.7. AACR va efectua evaluari de supraveghere si va verifica stadiul indeplinirii masurilor corective sau preventive din program.

4.6. Acordarea Certificatului de autorizare
4.6.1. (a) Rezultatele actiunilor de evaluare se concretizeaza prin intocmirea de catre inspectorii AACR a unui Raport de evaluare, in care se consemneaza aprecierile privind capacitatea solicitantului de a desfasura activitati aeroportuare in conditii de siguranta si eficienta, neconformitatile constatate, cerinte suplimentare ce trebuie indeplinite de solicitant, termenele de inlaturare a neconformitatilor si de indeplinire a cerintelor suplimentare formulate de AACR. Raportul de evaluare va mai cuprinde domeniul de autorizare admis cu eventualele restrictii. In Raportul de evaluare se vor mai specifica reglementarile, standardele, normele si alte documente de referinta interne sau internationale, care au fost considerate in cadrul evaluarii, vor fi nominalizate compartimentele semnificative evaluate, obiectivele inspectate, etc. Raportul de evaluare va fi semnat de catre inspectorii AACR implicati in procesul de evaluare si va fi aprobat de Directorul Directiei de specialitate din cadrul AACR.
(b) in functie de constatarile referitoare la intrunirea sau neintrunirea cerintelor de autorizare prevazute de reglementarile aplicabile, Raportul de evaluare va consemna acordarea, respectiv neacordarea, Certificatului de autorizare.
4.6.2. Directorul General al AACR decide acordarea sau neacordarea Certificatului de autorizare, in baza concluziilor prezentate in Raportul de evaluare.
4.6.3. (a) Certificatul de autorizare se semneaza de Directorul General al AACR, Directorul Directiei de specialitate si de Consilierul juridic din cadrul AACR.
(b) In Anexa la Certificatul de autorizare se precizeaza conditiile si/sau restrictiile impuse activitatilor autorizate.
4.6.4. Termenul de valabilitate al Certificatului de autorizare este de 1 an, de la data emiterii.
4.6.5. (a) Certificatului de autorizare emis de AACR se transmite solicitantului, insotit de un exemplar al Raportului de evaluare.
(b) Un exemplar martor al Certificatului de autorizare ramane la AACR.
4.6.6. Dupa primirea Certificatului de autorizare, detinatorul acestuia are statut de agent aeronautic civil in domeniul aeroportuar si poate desfasura activitatile autorizate pe aeroporturile din Romania - in conditiile si cu restrictiile stabilite de AACR.
4.6.7. Dupa emiterea Certificatului de autorizare, AACR procedeaza la declansarea activitatii de supraveghere.
4.6.8. Decizia de neacordare a Certificatului de autorizare, insotita de motivele care au stat la baza adoptarii ei, se comunica de AACR, in scris, in termen de 15 zile lucratoare de la luarea deciziei, solicitantului autorizatiei.
4.6.9. (a) In cazul neacordarii Certificatului de autorizare, solicitantul poate sa conteste decizia la AACR, in termen de 15 zile lucratoare de la data luarii la cunostinta. AACR va transmite catre solicitant in termen de 10 zile lucratoare decizia de mentinere sau revocare a neacordarii autorizarii.
(b) Solicitantul va putea contesta mentinerea de catre AACR a deciziei de neacordare a autorizatiei, la MTCT, in termen de 15 zile lucratoare de la data luarii la cunostinta. Termenul de solutionare a contestatiei de catre MTCT este stabilit de legislatia nationala in vigoare privind modul de solutionare a contestatiilor si sesizarilor de catre institutiile administratiei publice centrale.

4.7. Prelungirea valabilitatii Certificatului de autorizare
4.7.1. Conditii de prelungire a valabilitatii Certificatului de autorizare:
(a) agentul aeronautic care solicita prelungirea indeplineste conditiile prevazute la paragraful 4.1.3 al prezentei reglementari;
(b) agentul aeronautic care solicita prelungirea isi asuma respectarea tuturor reglementarilor si normelor legale intrate in vigoare in perioada de valabilitate a Certificatului anterior;
(c) agentul aeronautic care solicita prelungirea isi indeplineste obligatiile de plata a serviciilor prestate de catre AACR;
(d) nu exista rapoarte de constatare sau reclamatii, primite de AACR privind deficiente de fond ale activitatii sau lucrarilor organizatiei care solicita prelungirea;
(e) institutiile abilitate ale statului nu au constatat deficiente; in activitatea desfasurata de organizatia care solicita prelungirea in perioada de valabilitate a certificatului anterior.
4.7.2. Solicitarea prelungirii valabilitatii Certificatului de autorizare se face printr-o cerere depusa la AACR cu 45 de zile inainte de expirarea datei de valabilitate, insotita de urmatoarele documente:
(a) Raportul de autoevaluare pentru activitatile cu profil aeronautic, incluzand, dupa caz, schimbarile de natura organizatorica, tehnica si operationala fata de conditiile din perioada evaluarii initiale sau de la ultima inspectie de supraveghere, programe propuse privind actiunile corective, lista procedurilor comune cu administratorul aeroportului si/sau administratorul serviciilor de trafic aerian, etc.;
(b) dovada platii tarifului cuvenit AACR pentru activitatea de prelungire a autorizarii.
4.7.3. Procesul de evaluare va parcurge ciclul descris in sectiunile 4.4, 4.5 si 4.6, adaptat la specificul solicitarii.
4.7.4. Prelungirea valabilitatii Certificatului de autorizare se face in baza Raportului de evaluare, emis in urma evaluarii agentului aeronautic in cauza si in conformitate cu prevederile sectiunii 4.6.
4.7.5. Decizia de aprobare a prelungirii perioadei de valabilitate a Certificatului de autorizare este urmata de emiterea noii editii a Certificatului de autorizare.
4.7.6. Prelungirea perioadei de valabilitate a Certificatului de autorizare este de 1 an.
4.7.7. Daca Certificatul de autorizare expira, prin depasirea datei de valabilitate, organizatia in cauza trebuie sa se reautorizeze (procedura de autorizare initiala si de acordare a Certificatului).
4.7.8. Neplata tarifului cuvenit AACR indreptateste AACR sa suspende autorizarea, pana la achitarea obligatiilor financiare.
4.7.9. (a) In cazul neprelungirii valabilitatii Certificatului de autorizare, solicitantul poate sa conteste decizia la AACR, in termen de 15 zile lucratoare de la data luarii la cunostinta. AACR va transmite catre solicitant in termen de 10 zile lucratoare decizia de mentinere sau revocare a neprelungirii autorizarii.
(b) Solicitantul va putea contesta mentinerea de catre AACR a deciziei de neprelungire a autorizatiei, la MTCT, in termen de 15 zile lucratoare de la data luarii la cunostinta. Termenul de solutionare a contestatiei de catre MTCT nu va depasi 30 zile de la data inregistrarii contestatiei.

4.8. Modificarea Certificatului de autorizare
4.8.1. Pentru modificarea gamei de activitati autorizate, un agent aeronautic civil se va adresa AACR, cu o cerere de modificare a Certificatului de autorizare, insotita de urmatoarele documente:
(a) Raportul de autoevaluare pentru activitatile cu profil aeronautic, incluzand, dupa caz, schimbarile de natura organizatorica, tehnica si operationala fata de conditiile din perioada evaluarii initiale sau de la ultima inspectie de supraveghere, programe propuse privind actiunile corective, noile proceduri comune cu administratorul aeroportului si/sau administratorul serviciilor de trafic aerian, etc.;
(b) dovada platii tarifului cuvenit AACR pentru activitatea de modificare a autorizarii.
4.8.2. Modificarile pot consta in includerea/excluderea unor activitati din categoria autorizata, restrangerea/extinderea cadrului de realizare a unor activitati din categoria autorizata si/sau includerea/excluderea uneia sau mai multor categorii de activitati (relativ la clasificarea din Cap. 2, para. 2.1.3).
4.8.3. Procesul de evaluare va parcurge ciclul descris in sectiunile 4.4, 4.5 si 4.6, adaptat la specificul modificarii solicitate.
4.8.4. Aprobarea modificarilor este urmata de emiterea noii editii a anexei la Certificatul de autorizare in cauza.

4.9. Restrictionarea sau suspendarea Certificatului de autorizare
4.9.1. Certificatul de autorizare ca agent aeronautic civil in domeniul aeroportuar poate fi restrictionat de AACR pe o perioada limitata, in cazul in care detinatorul acestuia:
(a) nu mai indeplineste integral, pentru o parte din activitatea agentului aeronautic;
(b) nu mai dispune, temporar, de facilitatile necesare executarii activitatii;
(c) se abate in activitatea sa de la cerintele specifice stabilite prin prezenta reglementare si de la elementele declarate in Memoriul de prezentare a organizatiei;
(d) nu respecta reglementarile aeronautice aplicabile sau cerintele specifice stabilite de AACR;
4.9.2. Certificatul de autorizare ca agent aeronautic civil in domeniul aeroportuar poate fi suspendat de AACR pe o perioada limitata, in cazul in care detinatorul acestuia:
(a) nu si-a achitat obligatiile de plata ce ii revin pentru servicii prestate de catre AACR;
(b) are deficiente minore in activitate;
(c) nu mai dispune, temporar, de facilitatile necesare executarii activitatii;
(d) se abate in activitatea sa de la cerintele specifice stabilite prin prezenta reglementare si de la elementele declarate in Memoriul de prezentare a organizatiei;
(e) nu respecta reglementarile aeronautice aplicabile sau cerintele specifice stabilite de AACR;
(f) nu respecta obligatiile stabilite prin conventii/contracte cu administratorii infrastructurilor aeronautice in care desfasoara activitati si/sau sunt locatari;
(g) este raspunzator pentru producerea unor incidente aeronautice in perimetrul infrastructurilor aeroportuare sau a unor situatii care afecteaza siguranta activitatilor aeroportuare.
4.9.3. Restrictionarea sau suspendarea Certificatului de autorizare se aplica si atunci cand AACR este notificata de catre unul din organismele de stat specializate, din cadrul MTCT (Corpul de control al MTCT, Inspectoratul de Stat in Constructii, Directia Generala a Aviatiei Civile, Inspectoratul Aviatiei Civile), care constata ca agentul aeronautic se afla intr-unul din cazurile descrise la para. 4.9.1 si para. 4.9.2.
4.9.4. Restrictionarea sau suspendarea Certificatului de autorizare se face in baza:
(a) propunerilor din actele de constatare intocmite de inspectorii AACR in cadrul inspectiilor de supraveghere;
(b) constatarilor urmare a verificarii reclamatiilor/sesizarilor primite de la beneficiarii serviciilor agentului aeronautic in cauza;
(c) constatarilor organismelor de stat specializate mentionate la para. 4.9.3.
4.9.5. Decizia de restrictionare sau suspendare a Certificatului de autorizare, insotita de motivele care au stat la baza adoptarii ei, se comunica de AACR. in scris, in termen de 15 zile de la luarea deciziei, solicitantului autorizatiei.
4.9.6. (a) Certificatul de autorizare poate fi suspendat pe o perioada de cel mult 6 luni.
(b) Daca pana la expirarea perioadei de suspendare nu sunt eliminate cauzele care au condus la suspendarea Certificatului de autorizare, acesta se anuleaza.
4.9.7. Restrictionarea sau suspendarea Certificatului de autorizare se stabilesc de AACR in functie de riscul potential, generat de activitatea agentului aeronautic in cauza.

4.10. Anularea Certificatului de autorizare
4.10.1. Certificatul de autorizare poate fi anulat de AACR in cazul in care detinatorul acestuia;
(a) are deficiente majore in activitatea derulata,
- constatate cu ocazia inspectiilor institutiilor abilitate ale statului si comunicate de acestea la AACR;
- semnalate de reclamatiile beneficiarilor (agenti aeronautici civili) si confirmate de inspectiile de supraveghere ale AACR;
- semnalate de reclamatiile beneficiarilor (agenti aeronautici civili) si sustinute prin rapoarte de control, evaluari, etc. ale institutiilor abilitate ale statului;
(b) prezinta neconformitati majore, constatate de catre AACR in cadrul procesului de supraveghere a agentului aeronautic in cauza;
(c) nu mai dispune de facilitatile necesare executarii activitatii;
(d) a radiat din obiectul sau de activitate legal inregistrat activitatile autorizate;
(e) se abate sistematic in activitatea sa de la cerintele specifice stabilite prin prezenta reglementare, de la elementele declarate in documentatia de autorizare prezentata si/sau de la conditiile initiale de acordare a Certificatului de autorizare, referitoare la siguranta, regularitatea si eficienta traficului aerian, precum si la calitatea activitatilor/serviciilor aeroportuare prestate;
(f) nu respecta obligatiile stabilite prin conventii/contracte cu administratorii infrastructurilor aeronautice in care desfasoara activitati si/sau sunt locatari;
(g) este raspunzator pentru producerea unor incidente aeronautice majore in perimetrul infrastructurilor aeroportuare sau a unor situatii care afecteaza grav siguranta activitatilor aeroportuare;
(h) omite sa corecteze in termenul de suspendare deficientele care au justificat masura suspendarii temporare a autorizatiei;
(i) solicita in scris anularea si depune documentul original la AACR.
4.10.2. Anularea Certificatului de autorizare se face in baza:
(a) propunerilor din actele de constatare intocmite de inspectorii AACR in cadrul inspectiilor de supraveghere;
(b) constatarilor urmare a verificarii reclamatiilor/sesizarilor primite de la beneficiarii serviciilor agentului aeronautic in cauza;
(c) constatarilor organismelor de stat specializate mentionate la para. 4.9.3.
4.10.3. Decizia de anulare a Certificatului de autorizare, insotita de motivele care au stat la baza adoptarii ei, se comunica de AACR, in scris, in termen de 15 zile de la luarea deciziei, solicitantului autorizatiei.

4.11. Contestatii
4.11. (a) Contestatiile impotriva deciziei de restrictionare, suspendare sau anulare a Certificatului de autorizare se depun la AACR, de catre agentul aeronautic in cauza, in termen de 15 zile lucratoare de la data luarii la cunostinta. AACR va transmite catre solicitant in termen de 10 zile lucratoare decizia de mentinere sau revocare a restrictionarii, suspendarii sau anularii Certificatului de autorizare.
(b) Solicitantul va putea contesta mentinerea de catre AACR a deciziei de restrictionare, suspendare sau anulare a Ceritificatului de autorizare, la MTCT in termen de 15 zile lucratoare de la data luarii la cunostinta. Termenul de solutionare a contestatiei de catre MTCT este stabilit de legislatia nationala in vigoare privind modul de solutionare a contestatiilor si sesizarilor de catre institutiile administratiei publice centralei.

CAP. 5
PROCEDURA DE SUPRAVEGHERE A ACTIVITATII AGENTILOR ECONOMICI AERONAUTICI CIVILI DIN DOMENIUL AEROPORTUAR

5.1. Scopul procesului de supraveghere
5.1.1. Procesul de supraveghere a activitatilor desfasurate de agentii aeronautici civili din domeniul aeroportuar are scopul de a verifica daca acestia:
(1) mentin conditiile existente la acordarea autorizarii initiale si respecta cerintele specifice mentionate in Anexa la Certificatul de autorizare;
(2) respecta cerintele reglementarilor aeronautice civile aplicabile privind siguranta, regularitatea si eficienta activitatilor aeroportuare si a traficului aerian, precum si calitatea serviciilor prestate.
5.1.2. Supravegherea activitatilor desfasurate de agentii aeronautici civili din domeniul aeroportuar se efectueaza pe intreaga perioada de valabilitate a Certificatului de autorizare.

5.2. Organizarea procesului de supraveghere
5.2.1. (a) Procesul de supraveghere se organizeaza, este condus si se executa de catre Autoritatea Aeronautica Civila Romana (AACR), cu inspectori aeronautici de specialitate.
(b) Supravegherea se realizeaza pe baza programului si procedurilor stabilite de AACR, adaptate specificului fiecarei categorii de activitati din domeniul aeroportuar.
5.2.2. Activitatea de supraveghere se realizeaza prin inspectii si evaluari periodice ale activitatilor de profil desfasurate de aeronautici civili din domeniul aeroportuar.
5.2.3. In cazul sesizarii unor deficiente sau a aparitiei unor dificultati, de orice natura, care afecteaza sau ar putea afecta siguranta activitatilor aeronautice, AACR organizeaza inspectii speciale pentru cazul respectiv.
5.2.4. (a) Daca in urma activitatii de supraveghere se constata ca detinatorul Certificatului de autorizare nu mai indeplineste conditiile cerute pentru autorizare sau nu respecta limitarile specificate in documentul de autorizare, AACR informeaza imediat, in scris, agentul aeronautic in cauza asupra neconformitatilor constatate si solicita remedierea acestora intr-o perioada de timp determinata.
(b) AACR evalueaza daca agentul aeronautic implicat mai poate continua activitatea in perioada de remediere a neconformitatilor constatate si, in consecinta, AACR poate restrictiona sau suspenda autorizarea in perioada de referinta.
5.2.5. In cazul in care deficientele sesizate nu se remediaza, AACR suspenda sau revoca (anuleaza) documentul de autorizare al agentului aeronautic respectiv.

CAP. 6
RESPONSABILITATI SI OBLIGATII

6.1. Agentii aeronautici civili din domeniul aeroportuar sau conex trebuie sa:
(a) Mentina organizatia, facilitatile, cadrul operational si/sau sistemul calitatii conform prevederilor prezentei reglementari si cel putin la standardul declarat initial, constatat si aprobat prin Certificatul de autorizare acordat de Autoritatea Aeronautica Civila Romana (AACR).
(b) Desfasoare in domeniul aeronautic numai activitatile/serviciile pentru care detin autorizare, cu respectarea limitarilor stabilite in Anexa la Certificatul de autorizare.
(c) Permita si asigure persoanelor desemnate de AACR accesul la documentatia si facilitatile proprii si ale subcontractantilor/furnizorilor, pentru efectuarea evaluarii sau supravegherii necesare determinarii conformarii continue a organizatiei cu prevederile prezentei reglementari si ale celorlalte reglementari aeronautice aplicabile.
(d) Comunice la AACR, anticipat cand este posibil, orice modificare semnificativa in organizare, facilitati, sistemul calitatii sau proceduri operationale, insotita de o evaluare a implicatiilor potentiale si de un plan de masuri pentru eliminarea sau minimizarea acestora.
(e) Utilizeze ca subcontractanti/furnizori agenti aeronautici civili (organizatii autorizate in domeniul aeronautic) sau alte organizatii pentru care AACR a acceptat ca evaluarea sa fie facuta de agentul aeronautic civil in cauza, prin sistemul propriu de asigurare a calitatii.
6.2. In activitatea curenta, titularul Certificatului de autorizare are obligatia sa prezinte la AACR spre aprobare/avizare, inainte de predare catre beneficiar si/sau aplicare, rezultatele specifice ale activitatilor sale cu profil aeronautic (studii teoretice, proiecte tehnice, programe/planuri, documentatii tehnice, buletine de laborator, etc.).


ANEXA
la reglementare

MEMORIUL DE PREZENTARE

Solicitantul trebuie sa intocmeasca si sa mentina la zi Memoriul de prezentare a organizatiei, care va fi structurat si va contine cel putin urmatoarele elemente:

PARTEA I: INFORMATII PRELIMINARII
01. Cuprins
02. Scopul Memoriului de prezentare
03. Documente de referinta
04. Abrevieri si sigle
05. Definitii si terminologie
06. Lista paginilor efective
07. Lista reviziilor
08. Lista de distributie a memoriului
09. Prezentarea organizatiei

PARTEA 1: MANAGEMENT
1.1. Declaratia managerului responsabil al organizatiei din care sa reiasa conformarea Memoriului de prezentare si a manualelor conexe cu reglementarile aplicabile in vigoare. In cazul in care conducerea organizatiei decide delegarea competentelor in aplicarea dispozitiilor Memoriului de prezentare, acest fapt va fi stipulat si persoana delegata va fi precizata.
1.2. Personalul de conducere
1.3. Sarcinile si responsabilitatile personalului de conducere
1.4. Organigrama organizatiei
1.5. Personalul de inspectie/certificare
1.6. Resurse umane
1.7. Descrierea generala a facilitatilor/amplasamentelor
1.8. Domeniul de activitate
1.9. Procedura de notificare la AACR a modificarilor relative la activitatile organizatiei/autorizari/amplasamente/personal
1.10. Procedura de amendare a Memoriului de prezentare

PARTEA 2: PROCEDURI SPECIFICE SI DE ASIGURAREA CALITATII


┌─────────────────────────────────────────┬────────────────────────────────────┐
│2.1 Responsabilitatea managementului │2.11 Stadiul inspectiilor si al │
│ │ incercarilor │
│2.2 Sistemul calitatii │2.12 Controlul produsului neconform │
│2.3 Analiza contractului │2.13 Actiuni corective si preventive│
│2.4 Controlul documentelor si al datelor│2.14 Manipulare, depozitare, │
│ │ ambalare, conservare si livrare │
│2.5 Aprovizionarea │2.15 Controlul inregistrarilor │
│2.6 Controlul produsului furnizat │2.16 Audituri interne │
│ de client │ │
│2.7 Identificarea si trasabilitatea │2.17 Instruire │
│ produsului │ │
│2.8 Controlul proceselor │2.18 Service │
│2.9 Inspectii si incercari │2.19 Tehnici statistice │
│2.10 Controlul echipamentelor de │ │
│ inspectie, masurare si incercare │ │
└─────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────┘


ANEXE
Formulare utilizate

Dupa caz, organizatiile solicitante vor elabora un set de proceduri specifice (proceduri operationale, proceduri tehnice de executie), care vor fi parte a Memoriului de prezentare sau vor constitui un document separat, specificat in Memoriul de prezentare si alaturat acestuia.

--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016