Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGLEMENTARE AERONAUTICA CIVILA ROMANA din 9 mai 2007  privind accesul pe piata serviciilor de handling la sol pe aeroporturi - RACR-APSH, editia 03/2007    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGLEMENTARE AERONAUTICA CIVILA ROMANA din 9 mai 2007 privind accesul pe piata serviciilor de handling la sol pe aeroporturi - RACR-APSH, editia 03/2007

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 334 din 17 mai 2007

ART. 1
Scop
(1) Prezenta reglementare se aplicã tuturor aeroporturilor de pe teritoriul României, deschise traficului comercial, în urmãtoarele condiţii:
a) prevederile art. 7 alin. (1) referitoare la categoriile de servicii de handling la sol, atlele decât cele la care se face referire în art. 7 alin. (2), se aplicã oricãrui aeroport, indiferent de volumul traficului;
b) prevederile referitoare la categoriile de servicii de handling la sol, la care se face referire în art. 7 alin. (2), se aplicã aeroporturilor al cãror trafic anual este mai mare de un milion de pasageri sau 25.000 tone de marfã;
c) prevederile referitoare la categoriile de servicii de handling la sol, la care se face referire în art. 6, se aplicã aeroporturilor care au un trafic anual mai mare de 2 milioane de pasageri sau 50.000 tone de marfã.
(2) În situaţia în care un aeroport atinge pragul de trafic de marfã menţionat în prezentul articol, fãrã a atinge pragul corespunzãtor de trafic de pasageri, prevederile prezentei reglementãri nu se vor aplica la categoriile de servicii de handling la sol care sunt rezervate exclusiv pentru pasageri.
(3) Ministerul Transporturilor va prezenta Comisiei, înainte de data de 1 iulie a fiecãrui an, datele necesare pentru întocmirea listei cu aeroporturile din România la care se face referire în prezentul articol.
ART. 2
Definiţii şi abrevieri
(1) În accepţiunea prezentei reglementãri:
a) aeroport are înţelesul conform definiţiei date la <>art. 3 pct. 3.9 din Ordonanţa Guvernului nr. 29/1997 privind Codul aerian civil, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
b) sistem de aeroporturi înseamnã douã sau mai multe aeroporturi grupate, care deservesc acelaşi oraş sau conurbaţie, prevãzut în anexa II la Regulamentul Consiliului CEE nr. 2.048/92 din 23 iulie 1992 privind accesul transportatorilor aerieni comunitari pe rute aeriene intercomunitare;
c) organ de conducere al aeroportului înseamnã o entitate care, în legãturã cu alte activitãţi sau fãrã legãturã cu acestea, dupã cum este cazul, are drept obiectiv, în condiţiile respectãrii legislaţiei şi reglementãrilor naţionale, administrarea şi conducerea infrastructurii aeroportului sau coordonarea şi controlul activitãţilor diverşilor operatori prezenţi pe aeroport ori pe sistemul de aeroporturi;
d) utilizator al aeroportului înseamnã orice persoanã fizicã ori juridicã, responsabilã pentru transportul pasagerilor, al poştei şi/sau al mãrfurilor, pe calea aerului, de la ori cãtre aeroportul în cauzã;
e) handling la sol înseamnã serviciile oferite utilizatorilor aeroportului, pe aeroporturi, conform descrierii din anexa care face parte integrantã din prezenta reglementare;
f) handling propriu înseamnã o situaţie în care un utilizator al unui aeroport presteazã direct pentru el însuşi una sau mai multe categorii de servicii de handling la sol şi nu încheie niciun fel de contracte cu terţi pentru prestarea de astfel de servicii; în sensul acestei definiţii, utilizatorii aeroportului, între ei, nu vor fi consideraţi terţe pãrţi atunci când:
- unul dintre ei deţine pachetul majoritar de acţiuni al altuia; sau
- o entitate deţine pachetul majoritar al fiecãruia dintre aceştia;
g) prestator de servicii de handling la sol înseamnã orice persoanã fizicã sau juridicã ce presteazã unor terţe pãrţi una ori mai multe categorii de servicii de handling la sol.
(2) Abrevierile utilizate în textul prezentei reglementãri au urmãtorul înţeles:
a) MT - Ministerul Transporturilor;
b) AACR - Regia Autonomã "Autoritatea Aeronauticã Civilã Românã";
c) ROMATSA - Regia Autonomã "Administraţia Serviciilor de Trafic Aerian" - ROMATSA;
d) Comisia - Comisia Europeanã.
ART. 3
Organul de conducere al aeroportului
(1) În sensul prezentei reglementãri, atunci când un aeroport nu este administrat şi operat de o singurã entitate, ci de mai multe entitãţi distincte, fiecare dintre acestea va fi consideratã parte a organului de conducere al aeroportului.
(2) În mod similar, în sensul prezentei reglementãri, acolo unde a fost instituit un singur organ de conducere pentru mai multe aeroporturi sau sisteme de aeroporturi, fiecare dintre aceste aeroporturi ori sisteme de aeroporturi va fi luat în considerare în mod distinct.
(3) MT va asigura aplicarea prezentei reglementãri în contextul obligaţiilor legale ce îi revin.
ART. 4
Separarea conturilor
(1) Atunci când organul de conducere al aeroportului, un utilizator al aeroportului sau un prestator de servicii de handling la sol efectueazã servicii de handling la sol, aceştia au obligaţia de a separa în mod riguros conturile aferente activitãţii de handling la sol de cele aferente celorlalte activitãţi.
(2) Sunt interzise transferurile financiare între activitatea de prestator de servicii de handling la sol efectuatã de organul de conducere al aeroportului şi celelalte activitãţi desfãşurate de acesta conform obligaţiilor legale ce îi revin.
(3) Modul în care sunt respectate prevederile alin. (1) şi
(2) este controlat de AACR şi constituie un element obligatoriu în scopul eliberãrii sau prelungirii certificatului de exploatare al aeroportului.
ART. 5
Comitetul utilizatorilor aeroportului
(1) Cel târziu în 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei reglementãri, aeroporturile au obligaţia de a asigura înfiinţarea unui comitet al reprezentanţilor utilizatorilor aeroportului sau al unor organizaţii care sã îi reprezinte.
(2) Toţi utilizatorii aeroportului vor avea dreptul sã facã parte din acest comitet sau, în funcţie de opţiunea acestora, sã fie reprezentaţi în cadrul acestuia printr-o organizaţie numitã în acest scop.
ART. 6
Handlingul la sol pentru terţe pãrţi
(1) Aeroporturile vor lua mãsurile necesare pentru a asigura accesul liber pe piaţã al prestatorilor de servicii de handling la sol, pentru furnizarea de asemenea servicii cãtre terţe pãrţi. Cu aprobarea MT, aeroportul poate impune ca prestatorii de servicii de handling la sol sã fie rezidenţi ai Comunitãţii.
(2) Cu aprobarea MT, aeroportul poate limita numãrul de prestatori autorizaţi de servicii de handling la sol pentru urmãtoarele categorii de servicii:
- handlingul de bagaje;
- handlingul de rampã;
- handlingul de combustibili şi lubrifianţi;
- handlingul de marfã şi poştã, în ceea ce priveşte handlingul efectiv de marfã şi poştã la sosire, plecare şi/sau transfer între terminale şi aeronavã.
Limitarea numãrului de prestatori nu poate fi fãcutã la mai puţin de 2 prestatori pentru fiecare serviciu de handling la sol.
(3) În plus, cel puţin unul dintre prestatorii autorizaţi nu va fi, direct sau indirect, sub controlul:
- organului de conducere al aeroportului;
- oricãrui utilizator al aeroportului care a transportat mai mult de 25% din pasageri sau mãrfuri, pe acel aeroport, în decursul anului precedent celui în care au fost selectaţi acei prestatori;
- unei entitãţi controlate direct sau indirect de respectivul organ de conducere al aeroportului ori utilizator al aeroportului.
(4) Acolo unde, în baza alin. (2), este limitat numãrul de prestatori autorizaţi, aeroportul nu va împiedica un utilizator al aeroportului, cãruia îi este alocatã oricare parte a aeroportului, sã facã o alegere efectivã între cel puţin 2 prestatori de servicii de handling la sol, pentru fiecare dintre categoriile de servicii de handling la sol care sunt supuse restricţiilor, în condiţiile stabilite la alin. (2) şi (3).
ART. 7
Handling propriu
(1) Aeroporturile vor lua mãsurile necesare pentru a asigura libertatea de efectuare a handlingului propriu.
(2) Totuşi, pentru urmãtoarele categorii de servicii de handling la sol:
- handlingul bagajelor;
- handlingul de rampã;
- handlingul de combustibili şi lubrifianţi;
- handlingul de marfã şi poştã, în ceea ce priveşte handlingul efectiv de marfã şi poştã la sosire, plecare şi/sau transfer între terminale şi aeronavã, aeroporturile pot rezerva, cu aprobarea MT, dreptul de handling propriu pentru cel puţin 2 utilizatori ai aeroportului, cu condiţia ca aceştia sã fie aleşi pe baza unor criterii relevante, obiective, transparente şi nediscriminatorii.
ART. 8
Infrastructuri centralizate
(1) Prin exceptare de la aplicarea art. 6 şi 7, aeroportul, cu aprobarea MT, poate rezerva pentru sine sau pentru altã enitate managementul infrastructurilor centralizate utilizate pentru prestarea serviciilor de handling la sol ale cãror complexitate, cost şi impact asupra mediului ambiant nu permit diviziunea sau duplicarea, cum ar fi: sortarea bagajelor, degivrarea, purificarea apei şi sistemele de distribuire a combustibilului. El poate impune, pentru prestatorii de servicii de handling la sol şi utilizatorii aeroportului cu handling propriu, utilizarea infrastructurilor respective.
(2) Aeroportul în cauzã va lua mãsurile necesare pentru ca managementul acestor infrastructuri sã fie transparent, obiectiv şi nediscriminatoriu şi, în mod special, pentru a nu împiedica accesul prestatorilor de servicii de handling la sol sau al utilizatorilor de aeroport cu handling propriu, în limitele stabilite prin prezenta reglementare.
ART. 9
Exceptãri
(1) În situaţia în care, pe un aeroport, constrângeri specifice privind capacitatea sau spaţiul disponibil, ce iau naştere în special din gradul de aglomerare şi utilizare al spaţiului, fac imposibilã deschiderea pieţei şi/sau implementarea handlingului propriu, conform prezentei reglementãri, aeroportul poate decide, cu aprobarea MT:
a) sã limiteze numãrul de prestatori pentru una sau mai multe categorii de servicii de handling la sol, altele decât cele la care se face referire în art. 6 alin. (2), pe întregul aeroport sau doar în parte; în acest caz prevederile art. 6 alin. (2) şi (3) se aplicã;
b) sã rezerve pentru un singur prestator una sau mai multe categorii de servicii de handling la sol, la care se face referire în art. 6 alin. (2);
c) sã rezerve handlingul propriu pentru un numãr limitat de utilizatori ai aeroportului pentru categoriile de servicii de handling la sol, altele decât cele la care se face referire în art. 7 alin. (2), cu condiţia ca acei utilizatori sã fie aleşi pe bazã de criterii relevante, obiective şi nediscriminatorii;
d) sã interzicã handlingul propriu sau sã îl limiteze la un singur utilizator al aeroportului pentru categoriile de servicii de handling la sol la care se face referire în art. 7 alin. (2).
(2) Pentru toate exceptãrile decise în baza paragrafului 1, trebuie:
a) sã se specifice categoria sau categoriile de servicii de handling la sol pentru care a fost acordatã exceptarea, precum şi restricţiile specifice de spaţiu disponibil sau capacitate care sã justifice aceastã decizie;
b) sã fie însoţite de un plan de mãsuri adecvate pentru depãşirea acestor constrângeri.
În plus, exceptãrile nu trebuie:
(i) sã prejudicieze în mod nejustificat scopurile prezentei reglementãri;
(ii) sã distorsioneze concurenţa între prestatorii de servicii de handling la sol şi/sau utilizatorii de aeroport cu handling propriu;
(iii) sã se extindã mai mult decât este necesar.
(3) MT va notifica Comisia atât asupra oricãror exceptãri acordate în baza alin. (1), cu cel puţin 3 luni înaintea intrãrii în vigoare a acestora, cât şi asupra motivelor care au stat la baza acordãrii acestor exceptãri. Exceptãrile vor intra în vigoare numai dupã aprobarea Comisiei şi publicarea deciziei acesteia în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
(4) Exceptãrile acordate în baza alin. (1) nu pot depãşi o duratã de 3 ani, excepţie fãcând cele acordate în baza alin. (1) lit. b). În termen de cel mult 3 luni înainte de sfârşitul acestei perioade, aeroportul trebuie sã ia o nouã hotãrâre asupra oricãrei cereri de exceptare, care va fi de asemenea supusã procedurii descrise în cadrul acestui articol. Exceptãrile acordate în baza alin. (1) lit. b) nu pot depãşi o duratã de 2 ani. Cu toate acestea, aeroportul poate sã solicite, în baza prevederilor alin. (1), ca aceastã perioadã sã fie prelungitã o singurã datã, cu încã 2 ani. O astfel de solicitare va fi supusã procedurii de aprobare descrise în cadrul acestui articol.
ART. 10
Selecţia prestatorilor de servicii de handling
(1) Aeroporturile vor lua mãsurile necesare pentru organizarea unei proceduri de selecţie a prestatorilor autorizaţi sã furnizeze servicii de handling la sol, în situaţia în care numãrul lor este limitat conform prevederilor art. 6 alin. (2) sau ale art. 9. Aceastã procedurã trebuie sã respecte urmãtoarele principii:
a) în cazul în care aeroportul stabileşte obligativitatea îndeplinirii unor standarde sau specificaţii tehnice de cãtre prestatorii de servicii de handling la sol, atunci acele standarde ori specificaţii vor fi stabilite dupã consultãri cu Comitetul utilizatorilor aeroportului. Criteriile de selecţie prevãzute prin standardele sau specificaţiile tehnice menţionate trebuie sã fie relevante, obiective, transparente şi nediscriminatorii; MT poate impune, dupã notificarea Comisiei, ca în cadrul standardelor şi specificaţiilor tehnice pe care prestatorii de servicii de handling la sol trebuie sã le îndeplineascã sã fie incluse şi obligaţii de serviciu public aferente unor aeroporturi ce deservesc zone periferice sau în curs de dezvoltare, ţarã care nu prezintã interes comercial, dar care sunt de importanţã majorã pentru România;
b) invitaţia de participare la licitaţie trebuie publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, astfel încât sã permitã participarea oricãrui prestator de servicii de handling la sol interesat;
c) prestatorii de servicii de handling la sol vor fi aleşi:
(i) de cãtre organul de conducere al aeroportului, dupã consultarea cu Comitetul utilizatorilor aeroportului, cu condiţia ca acesta:
- sã nu ofere servicii similare de handling la sol; şi
- sã nu aibã controlul direct sau indirect asupra oricãrui furnizor de astfel de servicii; şi
- sã nu fie implicat în niciun fel în furnizarea unor astfel de servicii;
(ii) în toate celelalte cazuri, de cãtre o comisie independentã de organul de conducere al aeroportului în cauzã, numitã prin ordin al ministrului transporturilor, dupã consultarea cu Comitetul utilizatorilor aeroportului şi cu organul de conducere al aeroportului respectiv;
d) prestatorii de servicii de handling la sol vor fi selectaţi pentru o perioadã de maximum 7 ani;
e) atunci când un prestator de servicii de handling la sol îşi înceteazã activitatea înainte de sfârşitul perioadei pentru care a fost desemnat, el va fi înlocuit pe baza aceleiaşi proceduri.
(2) Acolo unde numãrul prestatorilor de servicii de handling la sol este limitat conform prevederilor art. 6 alin. (2) sau ale art. 9, organul de conducere al aeroportului poate furniza el însuşi servicii de handling la sol, fãrã a se supune procedurii de selecţie descrise în alin. (1). În mod similar, poate autoriza antrepriza acestor servicii pe aeroportul în cauzã, fãrã parcurgerea procedurii sus-amintite, dacã:
- controleazã antreprenorul direct ori indirect; sau
- este controlat de antreprenor direct sau indirect.
(3) Organul de conducere al aeroportului va informa Comitetul utilizatorilor aeroportului asupra deciziilor luate în conformitate cu acest articol.
ART. 11
Consultãri
Aeroporturile vor asigura organizarea unei proceduri obligatorii de consultare în legãturã cu aplicarea prezentei reglementãri, între organul de conducere al aeroportului, Comitetul utilizatorilor aeroportului şi furnizorii de servicii de handling la sol. La astfel de consultãri vor fi invitaţi şi reprezentanţi ai MT. Aceastã consultare va cuprinde, între altele, atât tarifele acelor servicii pentru care a fost acordatã o exceptare în conformitate cu art. 9 alin. (1) lit. b), cât şi organizarea prestãrii respectivelor servicii. O astfel de consultare va fi organizatã cel puţin o datã pe an.
ART. 12
Aprobãri
(1) În scopul derulãrii activitãţii de handling la sol, un prestator de servicii de handling la sol sau un utilizator al aeroportului care efectueazã handling propriu trebuie sã deţinã o autorizaţie valabilã emisã de AACR, conform prevederilor reglementãrilor aeronautice specifice.
(2) Criteriile pentru obţinerea autorizaţiei menţionate la paragraful anterior trebuie sã fie legate atât de o situaţie financiarã solidã şi o acoperire asigurãtorie suficientã, de securitatea şi siguranţa instalaţiilor, a aeronavelor, a echipamentelor şi persoanelor, cât şi de asigurarea protecţiei mediului şi respectarea legislaţiei sociale în vigoare.
(3) Criteriile trebuie sã respecte urmãtoarele principii:
a) trebuie aplicate într-o manierã nediscriminatorie faţã de diverşii prestatori de servicii de handling la sol şi faţã de utilizatorii aeroportului;
b) trebuie sã rãspundã obiectivului propus;
c) nu trebuie sã reducã, în practicã, accesul pe piaţã sau dreptul de a efectua handling propriu, la un nivel inferior celui precizat prin prezenta reglementare. Aceste criterii vor fi fãcute publice, iar prestatorul de servicii de handling la sol sau utilizatorul de aeroport care efectueazã handling propriu va fi informat din timp asupra procedurii de obţinere a autorizaţiei.
(4) Autorizaţia poate fi suspendatã sau retrasã numai dacã prestatorul de servicii de handling la sol sau utilizatorul de aeroport care efectueazã handling propriu nu respectã, din cauze imputabile lui, criteriile la care se face referire în alin. (2) şi (3). Motivele care au dus la suspendarea sau retragerea autorizaţiei trebuie comunicate prestatorului sau utilizatorului interesat şi organului de conducere al aeroportului.
ART. 13
Reguli de conduitã
MT poate, la propunerea organului de conducere al aeroportului şi în condiţii bine justificate:
- sã interzicã unui prestator de servicii de handling la sol ori unui utilizator al aeroportului sã furnizeze servicii de handling la sol sau de handling propriu, dacã acel prestator ori utilizator nu se conformeazã regulilor impuse pentru asigurarea bunei funcţionãri a aeroportului. Aceste reguli trebuie sã respecte urmãtoarele principii:
a) trebuie aplicate într-o manierã nediscriminatorie faţã de prestatorii de servicii de handling la sol şi utilizatorii aeroportului;
b) trebuie sã rãspundã obiectivului propus;
c) nu trebuie sã reducã, în practicã, accesul pe piaţã sau dreptul de a efectua handling propriu, la un nivel inferior celui stabilit prin prezenta reglementare;
- sã cearã, în mod particular, prestatorilor de servicii de handling la sol de pe un aeroport sã participe într-o manierã corectã şi nediscriminatorie la îndeplinirea obligaţiilor privind serviciul public, în conformitate cu reglementãrile şi legislaţia naţionalã, incluzând şi obligaţia asigurãrii continue a serviciului.
ART. 14
Accesul la instalaţii
(1) Aeroporturile vor lua mãsurile necesare pentru a asigura accesul prestatorilor de servicii de handling la sol şi utilizatorilor de aeroport cu handling propriu la instalaţiile aeroportului, în mãsura în care acestea le sunt necesare pentru desfãşurarea activitãţii. Dacã organul de conducere al aeroportului sau, dupã caz, oricare altã entitate sub al cãrei control se aflã acesta impune condiţii privind accesul, aceste condiţii vor trebui sã fie relevante, obiective, transparente şi nediscriminatorii.
(2) Spaţiul disponibil pentru handlingul la sol pe un aeroport trebuie împãrţit între diverşii prestatori de servicii de handling la sol şi utilizatorii de aeroport cu handling propriu, inclusiv nou-veniţii în domeniu, în mãsura necesarã exercitãrii drepturilor lor şi pentru a asigura o concurenţã efectivã şi corectã, în baza unor reguli şi criterii relevante, obiective, transparente şi nediscriminatorii.
(3) Acolo unde accesul la instalaţiile aeroportului presupune aplicarea unor tarife, acestea vor fi stabilite în conformitate cu criterii relevante, obiective, transparente şi nediscriminatorii.
ART. 15
Siguranţa şi securitatea
Prevederile prezentei reglementãri nu afecteazã în niciun fel drepturile şi obligaţiile specifice cu privire la ordinea publicã, siguranţa şi securitatea aeroporturilor.
ART. 16
Compatibilitatea cu legislaţia naţionalã
Prestatorii de servicii de handling la sol au obligaţia de a respecta prevederile legislaţiei naţionale, compatibile cu legislaţia comunitarã.
ART. 17
Reciprocitate
(1) În legãturã cu accesul pe piaţa de handling propriu sau de handling la sol, fãrã a se aduce vreun prejudiciu angajamentelor şi obligaţiilor internaţionale ale Comunitãţii, atunci când un stat terţ:
a) nu oferã prestatorilor de servicii de handling la sol sau utilizatorilor de aeroport cu handling propriu din România un tratament de jure sau de facto care sã fie comparabil celui acordat de România prestatorilor de servicii de handling la sol sau utilizatorilor de aeroport cu handling propriu din acea ţarã; sau
b) nu oferã, de jure sau de facto, prestatorilor de servicii de handling la sol sau utilizatorilor de aeroport cu handling propriu din România un tratament naţional; sau
c) oferã prestatorilor de servicii de handling la sol sau utilizatorilor de aeroport cu handling propriu din alte ţãri un tratament preferenţial faţã de cel oferit celor din România, MT poate suspenda, total sau parţial, obligaţiile ce decurg din prezenta reglementare faţã de prestatorii de servicii de handling la sol sau utilizatorii de aeroport cu handling propriu din acea ţarã.
(2) Dacã este luatã o astfel de decizie, MT va informa în acest sens Comisia.
ART. 18
Dreptul de contestaţie
Eventualele contestaţii ale deciziilor sau mãsurile individuale luate în conformitate cu prevederile art. 7 alin. (2) şi ale art. 10-12 se pot face cu respectarea prevederilor legislaţiei specifice.

ANEXĂ
la reglementarea aeronauticã românã

LISTA
serviciilor de handling la sol

1. Supravegherea şi administrarea la sol cuprind:
1.1. servicii de reprezentare şi legãturã cu autoritãţile locale sau cu oricare alte organisme/entitãţi, decontãri în numele aeroportului şi asigurarea spaţiului de birouri pentru reprezentanţii sãi;
1.2. servicii de control al încãrcãrii, mesagerie şi telecomunicaţii;
1.3. manevrarea, depozitarea şi administrarea dispozitivelor de încãrcare ale serviciului (aparţinând serviciului);
1.4. orice alte servicii de supraveghere înainte de, pe durata sau dupã încheierea zborului şi orice servicii administrative cerute de utilizatorul aeroportului.
2. Handlingul pasagerilor cuprinde orice fel de asistenţã acordatã pasagerilor care sosesc, pleacã sau sunt în tranzit, inclusiv verificarea biletelor şi a documentelor de cãlãtorie, înregistrarea bagajelor şi transportarea acestora la locul unde se sorteazã.
3. Handlingul bagajelor cuprinde mânuirea bagajelor la locul de sortare, pregãtirea de plecare, încãrcarea în şi descãrcarea din dispozitivele care le transportã de la sortare la banda de recuperare a lor de cãtre cãlãtori.
4. Handlingul mãrfii şi poştei cuprinde:
4.1. pentru marfã: mânuirea fizicã a mãrfii de export, de transfer şi de import, a documentelor însoţitoare, procedurile vamale şi implementarea oricãrei proceduri de securitate agreate între pãrţi sau cerute de circumstanţe;
4.2. pentru poştã: mânuirea fizicã a poştei care s-a primit sau se expediazã, a documentelor însoţitoare şi implementarea oricãrei proceduri de securitate agreate între pãrţi ori cerute de circumstanţe.
5. Handlingul pe platformã cuprinde:
5.1. dirijarea aeronavei de cãtre dispecerul de sol la sosire şi la plecare, cu condiţia ca aceste servicii sã nu fie furnizate de serviciul de trafic aerian;
5.2. asistenţa la parcarea aeronavei şi asigurarea dispozitivelor corespunzãtoare, cu condiţia ca aceste servicii sã nu fie furnizate de serviciul de trafic aerian;
5.3. comunicaţii între aeronavã şi furnizorii de servicii de platformã, cu condiţia ca aceste servicii sã nu fie furnizate de serviciul de trafic aerian;
5.4. încãrcarea şi descãrcarea aeronavei, inclusiv asigurarea şi operarea mijloacelor corespunzãtoare, precum şi transportul echipajului şi al pasagerilor între aeronavã şi aerogarã, transportarea bagajelor între aeronavã şi aerogarã;
5.5. asigurarea şi operarea mijloacelor corespunzãtoare pentru pornirea motoarelor;
5.6. mişcarea aeronavei la sosire şi la plecare, inclusiv asigurarea şi operarea mijloacelor corespunzãtoare;
5.7. transportarea, încãrcarea şi descãrcarea alimentelor şi bãuturilor.
6. Deservirea aeronavei cuprinde:
6.1. curãţarea în interior şi în exterior a aeronavei, a toaletelor şi alimentarea cu apã;
6.2. încãlzirea şi rãcirea cabinei de pasageri, îndepãrtarea gheţii şi a zãpezii, degivrarea aeronavei;
6.3. rearanjarea cabinei de pasageri prin asigurarea echipamentului corespunzãtor de cabinã, depozitarea acestui echipament.
7. Handlingul combustibilului cuprinde:
7.1. organizarea şi executarea operaţiunilor de alimentare cu şi golire de combustibil, inclusiv depozitarea combustibilului, precum şi controlul calitãţii şi cantitãţii combustibilului la livrare;
7.2. completarea uleiurilor şi a altor lichide.
8. Deservirea tehnicã a aeronavelor cuprinde:
8.1. deservirea de rutinã executatã înaintea zborului;
8.2. servicii non-routine solicitate de utilizatorul aeroportului;
8.3. asigurarea şi administrarea de piese de schimb şi de echipamente corespunzãtoare;
8.4. solicitarea sau rezervarea unui spaţiu corespunzãtor de parcare şi/sau de hangar.
9. Operaţiunile de zbor şi administrarea echipajelor cuprind:
9.1. pregãtirea zborului la aeroportul de plecare sau în orice alt punct;
9.2. asistenţa în zbor, inclusiv redirecţionarea, dacã este necesarã;
9.3. activitãţi dupã zbor;
9.4. administrarea echipajului.
10. Suprafaţa de transport cuprinde:
10.1. organizarea şi executarea transportului echipajului, pasagerilor, bagajelor, mãrfurilor şi poştei între diferitele aerogãri/terminale ale aceluiaşi aeroport, dar excluzând transportul celor de mai sus între aeronavã şi orice alt punct din perimetrul aceluiaşi aeroport;
10.2. orice transport special cerut de utilizatorul aeroportului.
11. Serviciile de catering cuprind:
11.1. legãtura cu furnizorii şi administrarea;
11.2. depozitarea alimentelor şi bãuturilor, precum şi a echipamentelor necesare preparãrii lor;
11.3. curãţarea acestor echipamente;
11.4. pregãtirea şi livrarea echipamentului, precum şi a alimentelor şi bãuturilor.

-----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016