Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGLEMENTARE AERONAUTICA CIVILA ROMANA din 20 august 2003  privind conditiile de avizare a documentatiilor tehnice pentru obiectivele aflate in zone cu servituti aeronautice civile - RACR - CADT, editia 02/2003    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGLEMENTARE AERONAUTICA CIVILA ROMANA din 20 august 2003 privind conditiile de avizare a documentatiilor tehnice pentru obiectivele aflate in zone cu servituti aeronautice civile - RACR - CADT, editia 02/2003

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 641 din 9 septembrie 2003
CAP. I
Introducere

1.1. Scop
1.1.1. - (1) Prezenta reglementare privind condiţiile de avizare a documentaţiilor tehnice pentru construcţii, amenajãri, activitãţi etc. în zone cu servituţi aeronautice civile este elaborata pentru asigurarea protejãrii corespunzãtoare a zonelor respective şi a obiectivelor destinate aviaţiei civile, în interesul public al siguranţei traficului aerian.
(2) Prezenta reglementare este conformã cu prevederile Reglementãrii aeronautice civile RACR - SACZ (editia curenta) privind stabilirea servituţilor aeronautice civile şi a zonelor cu servituţi aeronautice civile.
1.1.2. Prezenta reglementare sintetizeaza aspecte aeronautice relevante şi furnizeazã repere utile autoritãţilor administraţiei publice locale privind:
a) declararea zonelor cu servituţi aeronautice civile şi instituirea regimului de protecţie adecvat acestor zone, cu respectarea prevederilor legislaţiei naţionale în vigoare;
b) limitele şi condiţiile de utilizare a terenurilor, construcţiilor, amenajãrilor, activitãţilor etc. în zonele cu servituţi aeronautice civile;
c) criteriile generale de identificare a obiectivelor (construcţii, amenajãri, activitãţi etc.) pentru realizarea cãrora este necesar avizul de specialitate al Autoritãţii Aeronautice Civile Romane (AACR), în funcţie de amplasamentul propus şi de caracteristicile fizice şi functionale/operationale ale fiecãrui obiectiv.
1.2. Aplicabilitate
1.2.1. - (1) Zonele care trebuie protejate în interes aeronautic civil (zone cu servituţi aeronautice civile) sunt zonele din perimetrul şi din vecinãtatea terenurilor de aeronautica civilã.
(2) Terenurile de aeronautica civilã sunt:
a) aerodromurile civile (aeroporturi, heliporturi, terenuri de aviatie generalã şi lucru aerian permanente sau temporare);
b) amplasamentele centrelor de dirijare a zborului;
c) amplasamentele mijloacelor de navigaţie aerianã şi meteorologice aferente aviaţiei civile.
1.2.2. AACR furnizeazã informaţiile tehnice necesare şi acorda consultanţa de specialitate în legatura cu stabilirea zonelor cu servituţi aeronautice civile şi a regimului de protecţie corespunzãtor, asa cum sunt definite prin Reglementarea aeronautica civilã RACR - SACZ (editia curenta), corelat cu prevederile legislaţiei naţionale în vigoare.
1.2.3. - (1) Fiecare zona protejata în interes aeronautic va fi individualizata prin forma şi dimensiunile/extremitatile sale, prin servituţile aeronautice civile sub incidenta cãrora se afla, precum şi prin regimul de utilizare permis, compatibil cu servituţile respective şi cu programele/proiectele de dezvoltare şi/sau modernizare din domeniul aviaţiei civile.
(2) Zonele prevãzute la alin. (1) sunt zone supuse unor reglementãri speciale şi este necesar sa fie integrate corespunzãtor în planurile de urbanism şi amenajarea teritoriului, potrivit prevederilor legislaţiei naţionale în vigoare.
1.2.4. Controlul tehnic de specialitate asupra obiectivelor (construcţii, amenajãri, activitãţi etc.) din zonele cu servituţi aeronautice civile se exercita de cãtre AACR prin intermediul avizelor emise, potrivit normelor legale în vigoare, la documentaţiile tehnice (inclusiv studii de fezabilitate, proiecte de execuţie/instalare etc.) ale obiectivelor respective, precum şi prin intermediul bazei de date specializate care include caracteristicile relevante ale obiectivelor implicate.
1.2.5. Aplicarea prevederilor prezentei reglementãri revine:
a) Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului (MTCT) şi AACR - în îndeplinirea atribuţiilor de colaborare şi acordare de consultanţa de specialitate autoritãţilor administraţiei publice centrale şi locale pentru stabilirea zonelor supuse servituţilor aeronautice civile şi pentru protejarea obiectivelor destinate aviaţiei civile;
b) administratorilor aeroporturilor şi administratorilor mijloacelor de navigaţie aerianã şi meteorologice - în îndeplinirea responsabilitãţilor acestora de colaborare cu autoritãţile administraţiei publice locale pe probleme specifice regimului de protejare a zonelor şi/sau obiectivelor de interes aeronautic din cadrul unitãţilor administrativ-teritoriale în cauza;
c) autoritãţilor administraţiei publice centrale şi locale - în îndeplinirea responsabilitãţilor de declarare a zonelor cu servituţi aeronautice civile şi de instituire şi menţinere a regimului de protecţie adecvat în zonele respective. Responsabilitãţile se exercita în cadrul competentelor deţinute privind aplicarea prevederilor legale referitoare la planificarea teritoriului în scopuri urbanistice, autorizarea construcţiilor, controlul respectãrii legalitãţii în domeniu, precum şi la activitãţile care utilizeazã spaţiul aerian de deasupra zonelor cu servituţi aeronautice civile.
1.3. Definiţii şi abrevieri
1.3.1. În sensul prezentei reglementãri, termenii utilizaţi au urmãtoarele semnificatii:
- administrator al aerodromului - persoana fizica sau juridicã care conduce şi gestioneazã un aerodrom aflat în proprietatea publica ori în proprietatea privatã a unor persoane fizice ori juridice;
- aerodrom - suprafata delimitata pe pãmânt sau pe apa, care cuprinde, eventual, clãdiri, instalaţii şi materiale, destinatã sa fie utilizata, în totalitate sau în parte, pentru sosirea, plecarea şi manevrarea la sol a aeronavelor;
- aeroport - aerodrom deschis pentru operaţiuni comerciale de transport aerian;
- agent aeronautic civil - orice persoana fizica sau juridicã autorizata sa desfãşoare activitãţi aeronautice civile;
- aviz - document emis de AACR, pe baza unei solicitãri, prin care se stabilesc condiţiile pentru realizarea, dezvoltarea şi/sau utilizarea unui obiectiv (construcţie, amenajare, activitate etc.) amplasat în zone supuse servituţilor aeronautice sau în afarã lor şi care poate afecta siguranta zborului;
- banda pistei - zona definitã, care încadreazã pista şi, unde exista, prelungirea de oprire, destinatã sa reducã riscul de deteriorare pentru aeronava care iese în afarã pistei şi sa protejeze aeronava care trece pe deasupra ei în timpul operaţiunilor de decolare sau aterizare;
- compatibilitate electromagnetica - capabilitatea unui echipament de a funcţiona fãrã sa afecteze funcţionarea în parametri nominali a mijloacelor de navigaţie aerianã;
- frangibilitate - caracteristica a unui obiect, care îi asigura integritate structuralã şi rigiditate pana la o anumitã sarcina, dar care - în cazul depãşirii sarcinii specificate - se deformeaza sau cedeazã, astfel încât sa prezinte un risc minim pentru aeronave la impactul cu acesta;
- heliport - aerodrom utilizat exclusiv pentru elicoptere;
- mijloc de navigaţie aerianã - echipament/sistem de comunicaţii, navigaţie sau supraveghere, amplasat la sol şi destinat navigaţiei aeriene;
- mijloc meteorologic - echipament/sistem meteorologic aeronautic, amplasat la sol şi destinat protecţiei meteorologice a navigaţiei aeriene;
- obstacol - orice obiect fix (natural sau artificial, temporar ori permanent) sau mobil ori pãrţi ale acestuia, care prin localizare, proprietãţi fizice, caracteristici constructive şi/sau functionale afecteazã ori poate afecta siguranta activitãţilor aeronautice;
- pista - suprafata dreptunghiulara definitã, situata pe un aerodrom terestru, amenajatã pentru decolarea şi aterizarea aeronavelor;
- prelungire degajata - suprafata dreptunghiulara delimitata pe sol sau pe apa, aflatã sub controlul autoritãţii aeroportuare, stabilitã şi amenajatã corespunzãtor, peste care o aeronava poate sa efectueze o parte a urcarii iniţiale pana la o înãlţime specificatã;
- prelungire de oprire - suprafata dreptunghiulara delimitata pe sol în prelungirea pistei de decolare/aterizare, amenajatã corespunzãtor în interesul siguranţei aeronavelor care ruleaza în limitele declarate, în cazul unei decolari întrerupte;
- regiune de control - spaţiu aerian controlat care se extinde în plan vertical, începând de la o limita precizatã deasupra pãmântului;
- regiune terminala de control - regiune de control stabilitã în mod normal la confluenta rutelor cu servicii de trafic aerian asigurate, în vecinãtatea unuia sau mai multor aerodromuri importante;
- reglementare aeronautica - norme, proceduri sau standarde specifice activitãţilor aeronautice;
- securitate aeronautica - ansamblu de mãsuri, resurse materiale şi forte umane, coordonate, mobilizate şi utilizate în scopul protecţiei aeronauticii civile impotriva actelor de intervenţie ilicitã;
- servitute aeronautica - condiţii, restrictii, obligaţii impuse sau recomandate de prevederile reglementãrilor aeronautice naţionale şi/sau internaţionale în interesul siguranţei zborului aeronautic;
- siguranta zborului - capacitate a activitãţii aeronautice constând în evitarea afectãrii sãnãtãţii sau pierderii de vieţi omeneşti, precum şi a producerii de pagube materiale;
- spaţiu aerian controlat - spaţiu aerian de dimensiuni definite, în interiorul cãruia este asigurat serviciul de control al traficului aerian în conformitate cu clasificarea spaţiului aerian;
- suprafata critica ILS - suprafata de dimensiuni definite, în jurul antenelor de panta şi de direcţie, unde prezenta vehiculelor, inclusiv a aeronavelor, nu este permisã pe durata tuturor operarilor ILS;
- suprafata sensibila ILS - suprafata care se extinde dincolo de suprafata critica ILS, unde parcarea şi/sau miscarea vehiculelor, inclusiv a aeronavelor, sunt controlate pentru a se preveni posibilitatea unei interferente inacceptabile cu semnalul ILS pe timpul operarilor ILS;
- teren de lucru aerian - teren de aeronautica civilã amenajat şi demarcat pentru zbor, fãrã infrastructura specifica, dotat cu instalaţii şi/sau construcţii sumare destinate unor activitãţi aeronautice;
- zona cu servituţi aeronautice - zona aflatã sub incidenta servituţilor aeronautice (zona de siguranta, zona de protecţie, regiune de control, zona de dezvoltare etc.);
- zona de control de aerodrom - spaţiu aerian controlat, delimitat lateral, care se extinde pe verticala de la suprafata pãmântului pana la o limita superioarã specificatã;
- zona de dezvoltare - zona prevãzutã în programele/proiectele de extindere a aerodromurilor existente, de modernizare a mijloacelor de navigaţie aerianã şi meteorologice sau de instalare de noi astfel de mijloace, delimitata în scopul actualizãrii şi conservãrii servituţilor aeronautice - în interes public şi pentru asigurarea siguranţei zborului;
- zona de protecţie - zona adiacenta amplasamentelor mijloacelor de navigaţie aerianã şi meteorologice, indiferent de proprietar, delimitata cu scopul de a preveni interferentele negative de orice natura, directe şi/sau indirecte, asupra performantelor operationale ale acestor mijloace - în interesul siguranţei zborului aeronavelor;
- zona de siguranta - zona adiacenta unui aerodrom, indiferent de proprietar, definitã cu scopul de a limita înãlţimea obstacolelor şi de a preveni efectele negative de orice natura, directe şi/sau indirecte, asupra operarii aeronavelor şi ansamblului activitãţilor aeronautice - în interesul siguranţei zborului aeronavelor şi securitãţii aeronautice.
1.3.2. În cuprinsul prezentei reglementãri abrevierile utilizate au urmãtoarele semnificatii:
AACR - Autoritatea Aeronautica Civilã Romana;
CTR - zona de control (Control zone);
DME - echipament pentru mãsurarea distantei (Distance Measuring Equipment);
ILS - sistem de aterizare instrumental (Instrument Landing System);
MTCT - Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului;
NDB - radiofar nedirectional (Non-Directional radio Beacon);
OACI/ICAO - Organizaţia Internationala a Aviaţiei Civile (Internaţional Civil Aviation Organization);
TMA - regiune terminala de control (Terminal control Area);
VHF - frecventa foarte inalta (Very High Frequency);
VOR - radiofar omnidirectional VHF (VHF Omnidirectional Radio range).

CAP. II
Avizarea documentaţiilor tehnice pentru obiectivele din zone cu servituţi aeronautice civile

2.1. Pentru siguranta zborului sunt obligatorii evaluarea şi avizarea de cãtre AACR a documentaţiilor tehnice aferente tuturor obiectelor (clãdiri, structuri, stâlpi/piloni, coşuri de fum, macarale, arbori etc.) care depãşesc limita de înãlţime reglementatã pentru zonele de referinta considerate la paragraful 2.3, precum şi a tuturor obiectivelor (instalaţii, amenajãri, activitãţi etc.) amplasate în zonele cu servituţi aeronautice civile şi care, prin prezenta sau funcţionare, pot constitui obstacole pentru navigaţia aerianã sau pot afecta performanţele operationale ale mijloacelor de navigaţie aerianã şi meteorologice.
2.2. AACR împreunã cu autoritãţile administraţiei publice locale implicate vor stabili zonele cu servituţi aeronautice civile şi regimul de protecţie adecvat, în conformitate cu prevederile Codului aerian şi ale legislaţiei naţionale în vigoare.
2.3. În vederea includerii şi trasãrii zonelor cu servituţi aeronautice civile în planurile de urbanism şi amenajarea teritoriului, la nivelul autoritãţilor administraţiei publice locale se considera, corelat cu prevederile Reglementãrii aeronautice civile RACR-SACZ (editia curenta), urmãtoarele zone de referinta:
a) pe şi în vecinãtatea fiecãrui aerodrom:



(1) zona I - suprafata trapezoidala inclinata (panta 1:285);
- baza mica a trapezului coincide cu marginea
benzii pistei;
- simetrica fata de prelungirea axului pistei;
- evazare 15° spre exterior;
- extindere/distanta orizontala: 8.500 m de la
capatul benzii pistei, pe direcţia axului
pistei;
- înãlţimea bazei mari a trapezului: +30 m fata
de cota aerodromului (0 m);
- referinta: cota aerodromului.
NOTA: zona I se regaseste la fiecare capãt al
pistei.
(2) zona II: - suprafata conica din care se exclude zona I;
- extindere/distanta orizontala de la marginile
benzii pistei, în orice direcţie: 4.500 m
(exclusiv zona I);
- panta: 1:150 de la marginea benzii pistei, spre
exterior;
- înãlţimea marginii exterioare: +30 m fata de
cota aerodromului (0 m);
- referinta: cota aerodromului.
NOTA: Marginile benzii pistei sunt la 150 m
lateral de axul pistei.
(3) zona III: - suprafata orizontala care începe de la
extremitatea zonei II şi din care se exclude
zona I;
- înãlţimea suprafeţei: +30 m fata de cota
aerodromului (0 m);
- extindere/distanta orizontala de la marginile
benzii pistei, în orice direcţie: 8.500 m
(exclusiv zona I şi zona II);
- referinta: cota aerodromului.
(4) zona IV: - extindere: de la extremitatea zonei III pana
la limita CTR/TMA;
- intereseazã obstacolele cu înãlţimi egale sau
mai mari de 45 m fata de cota aerodromului
(0 m);
- referinta: cota aerodromului;



b) în jurul amplasamentelor mijloacelor de navigaţie aerianã şi meteorologice:



(5) zone ILS:
panta - suprafata dreptunghiulara orizontala, asociata
amplasamentului antenei ILS de panta;
- extindere/dimensiuni: 600 m lateral fata de axul
pistei, pe lungimea de 2.000 m în fata antenei de
panta (raportat la direcţia de aterizare
echipata cu ILS);
direcţie - suprafata dreptunghiulara orizontala, asociata
amplasamentului antenei ILS de direcţie;
- extindere/dimensiuni: ±450 m simetric fata de axul
pistei, pe lungimea de 5.500 m (5.000 m în fata
antenei de direcţie şi 500 m în spatele acesteia,
raportat la direcţia de aterizare echipata cu
ILS);
(6) zona radio- - suprafata dreptunghiulara orizontala,
altimetru: amplasata înaintea pistei;
- extindere/dimensiuni: ±60 m simetric fata de axul
pistei, pe lungimea de 1.000 m;
(7) alte zone de - suprafeţe circulare orizontale, asociate
protecţie: amplasamentelor VOR, DME, NDB, radar, marker,
platforma meteorologica etc.;
- dimensiuni/raza: 2.000 m fata de amplasamentul
echipamentului de referinta, în orice direcţie.
(8) regiuni de - caracteristici stabilite de AACR.
control (CTR,
TMA):



2.4. Zonele cu servituţi aeronautice civile aferente aerodromurilor/aeroporturilor (zonele I, II, III şi IV) sunt figurate în anexa la prezenta reglementare.
2.5. Suplimentar cerintei de la paragraful 2.1, este necesar avizul AACR la documentaţiile tehnice, inclusiv studii de fezabilitate, proiecte de execuţie/instalare etc. (dupã caz), pentru obiective cum sunt:
2.5.1. În zona I:
(1) În interiorul perimetrului infrastructurii aeroportuare:
a) amenajãri diverse (denivelari de teren, împrejmuiri etc.);
b) instalaţii aeroportuare diverse (dispozitivul luminos de apropiere etc.);
c) instalare sau modernizare de mijloace de navigaţie de aeroport (echipamente/sisteme de comunicaţii, navigaţie, supraveghere);
d) extindere/dezvoltare de aeroport;
e) alte obiective cu destinaţie aeronautica sau conexã.
(2) În zonele limitrofe ale aeroportului (terenuri exterioare şi adiacente perimetrului infrastructurii aeroportuare):
a) clãdiri (locuinţe, depozite, hoteluri etc.) care depãşesc înãlţimea de referinta [conform paragrafului 2.3 a)(1)];
b) instalare sau modernizare de mijloace de navigaţie aerianã (echipamente/sisteme de comunicaţii, navigaţie, supraveghere);
c) modernizare şi/sau dezvoltare de aerodrom/aeroport;
d) alte obiective cu destinaţie aeronautica sau conexã.
(3) În zonele limitrofe aerodromului/aeroportului (terenuri exterioare şi adiacente perimetrului infrastructurii de aerodrom/aeroport):
a) clãdiri (locuinţe, depozite, hoteluri etc.) care depãşesc înãlţimea de referinta [conform paragrafului 2.3 a) (1)];
b) construcţii/structuri (piloni, coşuri de fum, sonde etc.) care depãşesc înãlţimea de referinta [conform paragrafului 2.3 a) (1)];
c) construcţii sau structuri metalice de mari dimensiuni (pereţi şi/sau învelitori metalice, împrejmuiri metalice, panouri publicitare metalice etc.);
d) construcţii sau amenajãri care pot obtura lampile dispozitivului luminos de apropiere;
e) pasaje rutiere suprainaltate;
f) unitãţi de morarit, silozuri etc.;
g) gropi de gunoi, instalaţii de reciclare a deşeurilor etc.;
h) staţii radio (radiodifuziune, TV etc.);
i) staţii de comunicaţii (radiorelee, telefonie celulara, translatori etc.);
j) activitãţi/surse producãtoare de perturbatii în funcţionarea mijloacelor de navigaţie aerianã (acţionari electrice de forta, sudura electrica etc.);
k) activitãţi/surse potenţiale de incendiu, explozie etc. (staţii de alimentare şi/sau depozite de combustibili, aplicaţii pirotehnice etc.);
l) utilizarea de dispozitive cu fascicul laser sau de surse de lumina orientate în sus (sisteme de iluminat, firme/reclame luminoase etc.);
m) lansare de focuri de artificii, înãlţare de baloane sau aeromodele etc.;
n) deschidere, dezvoltare sau modernizare de heliporturi, terenuri de aviatie generalã sau de lucru aerian permanente;
o) trasee pentru autostrazi/şosele naţionale, cai ferate, linii electrice aeriene magistrale, conducte pentru gaze naturale, conducte pentru combustibili solizi, reţele de radiorelee etc.;
p) instalare sau modernizare de mijloace de navigaţie aerianã (echipamente/sisteme de radionavigatie, comunicaţii, supraveghere);
q) alte obiective care afecteazã sau pot afecta siguranta zborului.
2.5.2. În zona II:
(1) În interiorul perimetrului infrastructurii de aerodrom/aeroport:
a) sisteme rutiere (pista de decolare-aterizare, cai de rulare, platforme);
b) clãdiri (aerogara, hangar, ateliere, depozite etc.) şi amenajãri diverse (inclusiv împrejmuiri, parapete antizgomot etc.);
c) instalaţii aeroportuare diverse, inclusiv stâlpii pentru iluminatul platformei;
d) instalare sau modernizare de mijloace meteorologice şi de navigaţie aerianã (echipamente/sisteme de radionavigatie, comunicaţii, supraveghere);
e) modernizare şi/sau dezvoltare de aerodrom/aeroport;
f) alte obiective cu destinaţie aeronautica sau conexã.
(2) În zonele limitrofe aerodromului/aeroportului (terenuri exterioare şi adiacente perimetrului infrastructurii de aerodrom/aeroport):
a) clãdiri (locuinţe, depozite, hoteluri etc.) care depãşesc înãlţimea de referinta [conform paragrafului 2.3 a) (2)];
b) construcţii sau structuri metalice de mari dimensiuni (pereţi şi/sau învelitori metalice, împrejmuiri metalice, panouri publicitare metalice etc.);
c) construcţii/structuri izolate (piloni, coşuri de fum, sonde etc.) care depãşesc înãlţimea de referinta [conform paragrafului 2.3 a) (2)] sau care nu depãşesc aceasta înãlţime, dar constituie obstacole locale semnificative;
d) pasaje rutiere suprainaltate;
e) unitãţi de morarit, silozuri etc.;
f) gropi de gunoi, instalaţii de reciclare a deşeurilor etc.;
g) staţii radio (radiodifuziune, TV etc.);
h) staţii de comunicaţii (radiorelee, telefonie celulara, translatori etc.);
i) activitãţi/surse producãtoare de perturbatii în funcţionarea mijloacelor de navigaţie aerianã (acţionari electrice de forta, sudura electrica etc.);
j) activitãţi/surse potenţiale de incendiu, explozie etc. (staţii de alimentare şi/sau depozite de combustibili, aplicaţii pirotehnice etc.);
k) utilizarea de dispozitive cu fascicul laser sau de surse de lumina orientate în sus (sisteme de iluminat, firme/reclame luminoase etc.);
l) lansare de focuri de artificii, înãlţare de baloane sau aeromodele etc.;
m) deschidere, dezvoltare sau modernizare de heliporturi, terenuri de aviatie generalã sau de lucru aerian permanente;
n) trasee pentru autostrazi/şosele naţionale, cai ferate, linii electrice aeriene magistrale, conducte pentru gaze naturale, conducte pentru combustibili lichizi, reţele de radiorelee etc.;
o) instalare sau modernizare de mijloace de navigaţie aerianã (echipamente/sisteme de radionavigatie, comunicaţii, supraveghere);
p) alte obiective care afecteazã sau pot afecta siguranta zborului.
2.5.3. În zona III:
a) staţii radio (radiodifuziune, TV etc.);
b) staţii de comunicaţii (radiorelee, telefonie celulara, translatori etc.);
c) construcţii/structuri izolate (piloni, coşuri de fum, sonde etc.) care depãşesc înãlţimea de referinta [conform paragrafului 2.3 a) (3)] sau care nu depãşesc aceasta înãlţime, dar constituie obstacole locale semnificative;
d) unitãţi de morarit, silozuri etc.;
e) gropi de gunoi, instalaţii de reciclare a deşeurilor etc.;
f) deschidere, dezvoltare sau modernizare de heliporturi, terenuri de aviatie generalã sau de lucru aerian permanente;
g) instalare sau modernizare de mijloace de navigaţie aerianã (echipamente/sisteme de radionavigatie, comunicaţii, supraveghere);
h) trasee pentru autostrazi/şosele naţionale, cai ferate, linii electrice aeriene magistrale, conducte pentru gaze naturale, conducte pentru combustibili lichizi, reţele de radiorelee etc.;
i) alte obiective care afecteazã sau pot afecta siguranta zborului.
2.5.4. În zona IV:
a) staţii radio (radiodifuziune, TV etc.);
b) staţii de comunicaţii (radiorelee, telefonie celulara, translatori etc.);
c) construcţii/structuri izolate (piloni, coşuri de fum, sonde etc.) care depãşesc înãlţimea de referinta de 45 m inclusiv [conform paragrafului 2.3 a) (4)] sau care nu depãşesc aceasta înãlţime, dar constituie obstacole locale semnificative;
d) deschidere, dezvoltare sau modernizare de heliporturi, terenuri de aviatie generalã sau de lucru aerian permanente;
e) instalare sau modernizare de mijloace de navigaţie aerianã (echipamente/sisteme de radionavigatie, comunicaţii, supraveghere);
f) trasee pentru autostrazi/şosele naţionale, cai ferate, linii electrice aeriene magistrale, conducte pentru gaze naturale, conducte pentru combustibili lichizi, reţele de radiorelee etc.;
g) alte obiective care afecteazã sau pot afecta siguranta zborului.
2.5.5. În zona dispozitivului luminos de apropiere:
a) clãdiri, obiecte, structuri şi/sau amenajãri diverse (inclusiv garduri, parapete etc.);
b) pomi, arbori etc.;
c) iluminat public, firme/reclame luminoase etc.;
d) cai de acces/tranzit pentru (auto)vehicule, animale şi/sau persoane;
e) canale, conducte subterane diverse, excavaţii etc.;
f) alte obiective care prin prezenta sau funcţionare pot ecrana luminile dispozitivului sau pot afecta buna funcţionare a acestuia.
2.5.6. În zonele ILS:
a) denivelari de teren;
b) obiecte/structuri de orice fel (cu excepţia mijloacelor de navigaţie care nu pot fi inlaturate din motive operationale şi care trebuie sa aibã structuri constructive şi/sau de montaj frangibile);
c) împrejmuiri metalice;
d) trecere de fire/cabluri electrice (cu excepţia celor instalate pentru buna desfãşurare a activitãţilor aeronautice);
e) surse de câmpuri electromagnetice perturbatoare (inclusiv cabluri de transmisie programe TV);
f) acces/tranzit pentru (auto)vehicule, animale, persoane etc. (inclusiv aeronave, pe durata operarii ILS);
g) alte obiective care afecteazã sau pot afecta buna funcţionare a sistemului ILS.
2.5.7. În alte zone de protecţie:
a) clãdiri şi amenajãri diverse, inclusiv împrejmuiri;
b) construcţii sau structuri metalice diverse (pereţi, învelitori şi/sau împrejmuiri metalice, poduri metalice etc.);
c) conducte subterane diverse;
d) pasaje rutiere suprainaltate;
e) denivelari de teren;
f) staţii radio (radiodifuziune, TV etc.);
g) staţii de comunicaţii (radiorelee, telefonie celulara, translatori etc.);
h) activitãţi/surse producãtoare de perturbatii în funcţionarea mijloacelor de navigaţie aerianã (acţionari electrice de forta, sudura etc.);
i) deschidere, dezvoltare sau modernizare de heliporturi, terenuri de aviatie generalã sau de lucru aerian permanente;
j) instalare sau modernizare de mijloace de navigaţie aerianã (echipamente/sisteme de radionavigatie, comunicaţii, supraveghere);
k) trasee pentru autostrazi/şosele naţionale, cai ferate, linii electrice aeriene magistrale, conducte pentru gaze naturale, conducte pentru combustibili lichizi, reţele de radiorelee etc.;
l) alte obiective care afecteazã sau pot afecta buna funcţionare a mijloacelor de navigaţie aerianã respective.
2.6. În exteriorul zonelor cu servituţi aeronautice civile este necesar avizul AACR la documentaţiile tehnice aferente oricãrui obiect/obstacol (stalp, pilon, cos de fum etc.) cu înãlţimea egala sau mai mare de 45 m fata de cota terenului amplasamentului.
2.7. Suplimentar cerintei de la paragraful 2.6, în exteriorul zonelor cu servituţi aeronautice civile este necesar avizul AACR la documentaţiile tehnice, inclusiv studii de fezabilitate, proiecte de execuţie/instalare etc. (dupã caz), pentru obiective cum sunt:
a) construcţii/structuri izolate (piloni, coşuri de fum, sonde etc.) care nu depãşesc limita de înãlţime reglementatã, dar constituie obstacole locale semnificative;
b) deschidere, dezvoltare sau modernizare de heliporturi, terenuri de aviatie generalã sau de lucru aerian permanente;
c) instalare sau modernizare de mijloace de navigaţie aerianã (echipamente/sisteme de radionavigatie, comunicaţii, supraveghere);
d) trasee pentru autostrazi/şosele naţionale, cai ferate, linii electrice aeriene magistrale, conducte pentru gaze naturale, conducte pentru combustibili lichizi, reţele de radiorelee etc.;
e) alte obiective care afecteazã sau pot afecta siguranta zborului.
2.8. - (1) Procedura de emitere a avizelor AACR la documentaţiile tehnice pentru obiectivele din zone cu servituţi aeronautice civile face obiectul reglementãrii RACR - PMA-1 (editia curenta).
(2) Procesul de evaluare/analiza a documentaţiilor tehnice şi de elaborare a avizelor pentru realizarea de obiective în zonele cu servituţi aeronautice civile face obiectul unei proceduri interne a AACR.
2.9. Eliberarea avizelor pentru documentaţiile tehnice ale obiectivelor aflate în zona I şi zona II (conform paragrafelor 2.5.1 şi 2.5.2) se va face numai cu aprobarea Direcţiei generale aviatie civilã din cadrul MTCT, în baza raportului întocmit de AACR.
2.10. AACR poate impune condiţii locale suplimentare, determinate de aspecte specifice, particulare, inclusiv verificarea din zbor a efectelor unor obiective/obstacole asupra parametrilor operationali ai mijloacelor de navigaţie aerianã (echipamente/sisteme de radionavigatie, comunicaţii, supraveghere), în conformitate cu prevederile reglementãrilor aeronautice naţionale şi/sau internaţionale aplicabile.

CAP. III
Dispoziţii finale

3.1. AACR defineste servituţile aeronautice civile, caracteristicile zonelor cu servituţi aeronautice civile, precum şi condiţiile de realizare/utilizare a diferitelor obiective (construcţii, amenajãri, activitãţi etc.) în zonele respective.
3.2. AACR va acorda, la cerere, consultanţa de specialitate autoritãţilor administraţiei publice locale pentru stabilirea zonelor cu servituţi aeronautice civile şi a regimului de protecţie adecvat.
3.3. - (1) Pentru declararea zonelor cu servituţi aeronautice civile şi instituirea regimului de protecţie corespunzãtor, este necesar ca autoritãţile administraţiei publice locale sa includã aceste zone în planurile de urbanism zonale şi sa integreze datele specifice referitoare la forma, dimensiuni/extremitati, restrictii, obligaţii, condiţii/posibilitãţi de utilizare (inclusiv structura culturilor agricole şi modalitãţile de exploatare a acestora pe terenurile limitrofe aerodromurilor, pentru descurajarea şi evitarea concentrarii pasarilor şi animalelor sãlbatice) etc.
(2) Dacã zonele cu servituţi aeronautice civile se extind peste mai multe unitãţi administrativ-teritoriale, este necesar ca procedura indicatã la alin. (1) sa fie derulata de fiecare dintre autoritãţile administraţiei publice locale implicate, potrivit portiunilor de zone care îi revin, astfel încât sa se asigure continuitatea zonelor respective şi unitatea regimului de protecţie instituit.
3.4. În zonele cu servituţi aeronautice civile sunt interzise amplasarea şi realizarea de construcţii, amenajãri, instalaţii, echipamente şi alte obiective noi, precum şi desfãşurarea de activitãţi care afecteazã sau pot afecta siguranta zborului, fãrã avizul AACR.
3.5. - (1) La emiterea avizelor de specialitate AACR va analiza documentaţiile tehnice aferente obiectivelor (construcţii, amenajãri, activitãţi etc.) din zone cu servituţi aeronautice civile în conformitate cu prevederile reglementãrilor aeronautice naţionale şi/sau internaţionale aplicabile, cu alte specificaţii tehnice şi operationale relevante (dupã caz).
(2) La emiterea avizelor AACR pentru realizarea unor obiective în perimetrul terenurilor de aeronautica civilã este necesar acordul prealabil al administratorilor terenurilor respective, însoţit de o evaluare a implicatiilor/efectelor asupra siguranţei şi securitãţii aeronautice.
3.6. Avizul de specialitate al AACR trebuie reînnoit dacã:
a) lucrãrile de construcţii-montaj nu au demarat în decurs de un an de la data emiterii avizului respectiv;
b) se modifica amplasamentul, caracteristicile obiectivului şi/sau condiţiile de realizare/utilizare aprobate iniţial;
c) se schimba beneficiarul obiectivului.
3.7. În interes aeronautic civil, pentru siguranta zborului, este necesar ca autoritãţile administraţiei publice locale sa elibereze autorizaţiile de construire în zone cu servituţi aeronautice civile numai pe baza avizelor emise de AACR, cu respectarea integrala a cerinţelor/condiţiilor stipulate în avizele respective.
3.8. În cazul extinderii unor terenuri de aeronautica civilã sau al deschiderii altor asemenea terenuri, pentru obiectivele existente (construcţii, amenajãri etc.) care afecteazã activitatea aeronautica AACR va stabili, împreunã cu autoritãţile administraţiei publice locale implicate şi în conformitate cu prevederile legislaţiei naţionale în vigoare, mãsurile necesare pentru respectarea condiţiilor de siguranta a zborului.
3.9. În cazul obiectivelor care afecteazã siguranta zborului şi pentru care nu s-a obţinut în prealabil, potrivit normelor legale, avizul definitiv al AACR, autoritãţile administraţiei publice locale vor întreprinde demersurile necesare pentru desfiinţarea necondiţionatã a obiectivelor respective, în conformitate cu prevederile legislaţiei naţionale în vigoare.
3.10. Organizaţiile care administreazã drumuri cu tronsoane destinate decolarii-aterizarii aeronavelor în situaţii speciale/de urgenta trebuie sa detina avize AACR pentru tronsoanele cu utilizare aeronautica.
3.11. - (1) Realizarea/instalarea, întreţinerea şi supravegherea marcajelor pentru zi şi a balizajelor pentru noapte se asigura de cãtre deţinãtorii obiectivelor respective.
(2) Deţinãtorii obiectivelor balizate luminos trebuie sa asigure buna funcţionare şi utilizarea corecta a balizajului pentru noapte (punere în funcţiune pe timpul nopţii, precum şi ziua, în condiţii de vizibilitate redusã).
3.12. Proprietarii terenurilor pe care exista construcţii, instalaţii şi/sau amenajãri care necesita marcare pentru zi şi/sau balizare pentru noapte trebuie sa permitã accesul deţinãtorilor acestor obiective în vederea instalãrii, întreţinerii şi/sau supravegherii functionarii marcajelor şi balizajelor respective.

NOTA C.T.C.E. PIATRA NEAMT
--------------------------
Anexa ce cuprinde zone cu servituţi aeronautice civile aferente aerodromurilor/aeroporturilor este publicatã în MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, nr. 641 din 9.IX.2003, la pag. 7 (a se vedea imaginea asociata).

------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016