Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROTOCOL din 7 februarie 1992  referitor la unele dispozitii privind Regatul Unit al Marii Britanii si Irlandei de Nord    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROTOCOL din 7 februarie 1992 referitor la unele dispozitii privind Regatul Unit al Marii Britanii si Irlandei de Nord

EMITENT: COMUNITATEA ECONOMICA EUROPEANA
PUBLICAT: BROSURA din 7 februarie 1992

Inaltele pãrţi contractante,
Recunoscind ca Regatul Unit nu poate fi obligat şi nu se poate angaja sa treacã la cea de-a treia faza a Uniunii economice şi monetare, fãrã o decizie specialã în acest sens din partea guvernului şi a parlamentului sau;
Luind act de faptul ca guvernul Regatului Unit are obiceiul sa-si acopere împrumuturile prin vînzarea de titluri de credit cãtre sectorul privat;
Au convenit asupra urmãtoarelor dispoziţii, anexate Tratatului instituind Comunitatea Europeanã:

1. Regatul Unit notifica Consiliului dacã are intenţia sa treacã la cea de-a treia faza, înainte ca Consiliul sa fi procedat la evaluarea prevãzutã de articolul 109 J, paragraful 2 din tratat.
Regatul Unit nu este obligat sa treacã la cea de-a treia faza, în afarã cazului cînd notifica Consiliului intenţia de a o face.
Dacã nu va fi stabilitã nici o data pentru debutul celei de-a treia faze, în conformitate cu articolul 109 J, paragraful 3 din tratat, Regatul Unit va putea notifica intenţia de a trece la cea de-a treia faza înainte de 1 ianuarie 1998.
2. Punctele 3-9 devin aplicabile dacã Regatul Unit va notifica Consiliului ca nu are intenţia sa treacã la cea de-a treia faza.
3. Regatul Unit nu este inclus în majoritatea statelor membre care îndeplinesc condiţiile necesare prevãzute în articolul 109 J, paragraful 2, a doua liniuta şi paragraful 3, prima liniuta, din tratat.
4. Regatul Unit îşi pãstreazã competentele în domeniul politicii monetare în conformitate cu dreptul intern.
5. Articolul 3 A, paragraful 2, articolul 104 C, paragrafele 1, 9 şi 11, articolul 105, paragrafele 1-5, articolul 105 A, articolele 107, 108, 108 A şi 109, articolul 109 A, paragrafele 1 şi 2, litera b) şi articolul 109 L, paragrafele 4 şi 5 din tratat nu se aplica Regatului Unit. In aceste dispoziţii, referirile la Comunitate şi la statele membre nu includ Regatul Unit şi referirile la bãncile centrale naţionale nu includ Banca Angliei.
6. Articolul 109 E, paragraful 4 şi articolele 109 H şi 109 I din tratat continua sa se aplice Regatului Unit. Articolul 109 C, paragraful 4 şi articolul 109 M se aplica Regatului Unit, cu titlu de derogare.
7. Dreptul de vot al Regatului Unit se suspenda în privinţa actelor Consiliului prevãzute de articolele enumerate la punctul 5. In acest scop, votul ponderat al Regatului Unit nu este luat în considerare la calculul majoritãţii calificate în sensul articolului 109 K, paragraful 5 din tratat. Regatul Unit nu mai are nici dreptul de a participa la numirea preşedintelui, vicepreşedintelui sau a altor membri ai Comitetului director BCE, conform articolului 109 A; paragraful 2 litera b) şi articolului 109 L, paragraful 1 din tratat.
8. Articolele 3, 4, 6, 7, 9.2, 10.1, 10.3, 11.2, 12.1, 14, 16, 18, 19, 20, 22, 23, 26, 27, 30, 31, 32, 33, 34, 50 şi 52 din protocolul privind statutul Sistemului European al Bãncilor Centrale şi al Bãncii Centrale Europene nu se aplica Regatului Unit. In aceste articole, referirile la Comunitate sau la statele membre nu privesc Regatul Unit, iar referirile la bãncile centrale naţionale sau la acţionari nu privesc Banca Angliei. Referirile din articolele 10.3 şi 30.2 din statut la "capitalul subscris al BCE" nu includ şi capitalul subscris de Banca Angliei. 9. Indiferent ca un stat membru face sau nu obiectul unei derogãri, articolul 109 L, paragraful 3 din tratat şi articolele, 44-48 din statut se vor aplica sub rezerva urmatorelor modificãri:
a) în articolul 44, referirile la sarcinile BCE şi IME includ sarcinile care trebuie îndeplinite şi în cursul celei de-a treia faze ca urmare a unei eventuale decizii a Regatului Unit de a nu trece la aceasta faza;
b) în plus fata de sarcinile avute în vedere de articolul 47, BCE îndeplineşte o funcţie de consiliere şi asistenta în pregãtirea oricãrei decizii pe care Consiliul ar putea-o lua în privinţa Regatului Unit, în conformitate cu dispoziţiile de la punctul 10, literele a) şi c) din prezentul protocol;
c) Banca Angliei vãrsa partea sa la capitalul BCE cu titlu de participare la cheltuielile de funcţionare pe aceeaşi baza ca şi bãncile centrale naţionale ale statelor membre care fac obiectul unei derogãri.
10. Dacã Regatul Unit nu va trece la cea de-a treia faza, va putea sa-si modifice notificarea oricind dupã începerea acestei faze. In acest caz:
a) Regatul Unit are dreptul de a trece la cea de-a treia faza, dacã îndeplineşte condiţiile necesare. La cererea Regatului Unit, în condiţiile şi conform procedurii stabilite de articolul 109 K, paragraful 2 din tratat, Consiliul decide dacã Regatul Unit îndeplineşte condiţiile necesare;
b) Banca Angliei vãrsa partea sa din capitalul subscris şi transfera BCE rezervele sale valutare şi contribuie la rezervele BCE pe aceeaşi baza ca şi banca centrala naţionala a unui stat membru pentru care derogarea a luat sfîrşit;
c) Consiliul, hotarind în condiţiile şi conform procedurii stabilite de articolul 109 L, paragraful 5 din tratat, adopta orice alta decizie necesarã pentru a permite Regatului Unit sa treacã la cea de-a treia faza. Dacã Regatul Unit trece la cea de-a treia faza în conformitate cu dispoziţiile prezentului punct, punctele 3-9 îşi înceteazã aplicabilitatea.
11. Prin derogare de la articolul 104 şi articolul 109 E, paragraful 3 din tratat şi de la articolul 21.1 din statut, guvernul Regatului Unit îşi poate pãstra linia de credit "Ways and Means" la Banca Angliei, dacã şi atît timp cît Regatul Unit nu trece la cea de-a treia faza.

--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016