Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROTOCOL din 7 februarie 1992  privind coeziunea economica si sociala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROTOCOL din 7 februarie 1992 privind coeziunea economica si sociala

EMITENT: COMUNITATEA ECONOMICA EUROPEANA
PUBLICAT: BROSURA din 7 februarie 1992

INALTELE PĂRŢI CONTRACTANTE,
Amintind ca Uniunea îşi propune ca obiectiv promovarea progresului economic şi social, în special prin consolidarea coeziunii economice şi sociale;
Amintind ca articolul 2 din Tratatul instituind Comunitatea Europeanã menţioneazã, între alte sarcini, promovarea coeziunii economice şi sociale şi a solidaritãţii între statele membre şi ca consolidarea coeziunii economice şi sociale figureazã printre acţiunile Comunitãţii enumerate în articolul 3 din tratat;
Amintind ca dispoziţiile partii a treia, titlul XIV, consacrat coeziunii economice şi sociale, constituie baza juridicã a consolidãrii şi dezvoltãrii în continuare a acţiunii Comunitãţii în domeniul coeziunii economice şi sociale, inclusiv a creãrii unui nou fond;
Amintind ca dispoziţiile partii a treia, titlul XII, privind reţelele transeuropene, şi titlul XVI, referitor la mediu, prevãd crearea unui fond de coeziune înainte de 31 decembrie 1993;
Declarîndu-si convingerea ca progresele realizate pe calea spre Uniunea economicã şi monetara vor contribui la creşterea economicã a tuturor statelor membre;
Constatind ca fondurile structurale ale Comunitãţii se dubleazã în termeni reali între 1987 şi 1993, implicind transferuri importante, în special ca proporţie din PIB-ul statelor membre cele mai puţin prospere;
Constatind ca Banca Europeanã de Investiţii (BEI) împrumuta regiunilor mai sarace sume considerabile şi din ce în ce mai importante;
Constatind dorinţa ca modalitãţile de repartizare a resurselor provenite din fondurile structurale sa fie mai flexibile;
Luind în considerare dorinţa de a diferentia nivelele de participare comunitarã la programele şi proiectele dintr-o anumitã ţara;
Luind act de propunerea de a lua în considerare într-o mãsura mai mare, în cadrul sistemului de resurse proprii, prosperitatea relativã a statelor membre;
Reafirma ca promovarea coeziunii economice şi sociale este vitala pentru dezvoltarea deplina şi succesul durabil al Comunitãţii şi subliniaza importanta mentionarii coeziunii economice şi sociale în cadrul articolelor 2 şi 3 din tratat;
Îşi reafirma convingerea ca fondurile structurale trebuie sa continue sa aibã un rol considerabil în realizarea obiectivelor Comunitãţii în domeniul coeziunii;
Îşi reafirma convingerea ca BEI trebuie sa aloce în continuare cea mai mare parte a resurselor sale promovãrii coeziunii economice şi sociale şi se declara dispuse sa reexamineze capitalul de care are nevoie BEI, îndatã ce aceasta se va impune în vederea atingerii acestui scop;
Reafirma necesitatea de a proceda la o evaluare completa a funcţionarii şi eficacitatii fondurilor structurale în 1992 şi de a reexamina, cu aceasta ocazie, cuantumul pe care ar trebui sa-l aibã aceste fonduri, ţinînd cont de sarcinile Comunitãţii în domeniul coeziunii economice şi sociale;
Convin ca fondul de coeziune, care trebuie sa fie creat înainte de 31 decembrie 1993, sa aloce contribuţii financiare din partea Comunitãţii proiectelor privind mediul şi reţelele transeuropene în statele membre al cãror PNB pe cap de locuitor este mai mic de 90% din media comunitarã, şi care prezintã un program menit sa conducã la îndeplinirea condiţiilor de convergenta economicã prevãzute în articolul 104 C din tratat;
Îşi declara intenţia de a permite o marja mai mare de flexibilitate în repartizarea creditelor din fondurile structurale, pentru a tine cont de nevoile specifice care nu sînt acoperite de actuala reglementare a fondurilor structurale;
Se declara dispuse sa diferentieze nivelele participãrii comunitare în cadrul proiectelor şi programelor fondurilor structurale, pentru a evita creşterea excesiva a cheltuielilor bugetare pentru statele membre mai puţin prospere;
Recunosc necesitatea unui control regulat al progreselor realizate pe calea coeziunii economice şi sociale şi se declara dispuse sa studieze toate mãsurile necesare în aceasta privinţa;
Îşi afirma intenţia de a lua în considerare într-o mãsura mai mare capacitatea contributiva a diferitelor state membre la sistemul de resurse proprii şi de a studia mijloacele de corectare a elementelor de regres din actualul sistem de resurse proprii în privinţa statelor membre mai puţin prospere;
Convin sa anexeze prezentul protocol Tratatului instituind Comunitatea Europeanã.

-------


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016