Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROTOCOL din 10 noiembrie 2016  între Ministerul Afacerilor Interne din România şi Ministerul Afacerilor Interne din Republica Serbia privind constituirea şi activităţile patrulelor comune de-a lungul frontierei de stat comune    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 PROTOCOL din 10 noiembrie 2016 între Ministerul Afacerilor Interne din România şi Ministerul Afacerilor Interne din Republica Serbia privind constituirea şi activităţile patrulelor comune de-a lungul frontierei de stat comune

EMITENT: Act Internaţional
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 346 din 11 mai 2017

──────────
    Aprobat de Hotărârea nr. 299 din 5 mai 2017, Publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 346 din 11 mai 2017.
──────────

     Ministerul Afacerilor Interne din România şi Ministerul Afacerilor Interne din Republica Serbia (denumite în continuare "părţi contractante"),
     în temeiul articolului 34, coroborat cu articolul 28 din Convenţia de Cooperare Poliţienească pentru Europa de Sud-Est, adoptată la Viena la 5 mai 2006,
     în dorinţa de:
    - a preveni şi a combate migraţia ilegală,
    – a preveni şi a combate toate formele de infracţionalitate transfrontalieră şi
    – a eficientiza schimbul de informaţii,

     au convenit următoarele:

    ART. 1
    Obiectul protocolului
     Prezentul protocol reglementează constituirea şi activităţile patrulelor comune de-a lungul frontierei de stat comune, îmbunătăţirea cooperării părţilor contractante în domeniul combaterii tuturor formelor de infracţionalitate transfrontalieră şi stabilirea unui sistem mai eficient de supraveghere şi control a frontierei.

    ART. 2
    Zona de operare
    (1) Patrulele comune se efectuează nemijlocit de-a lungul frontierei de stat comune, pe o zonă de 10 km de la linia de frontieră către interiorul teritoriului statelor părţilor contractante.
    (2) Prin excepţie de la prevederile alineatului (1) al acestui articol, patrulele comune pot fi efectuate şi în afara zonei de operare, datorită configuraţiei terenului şi a infrastructurii rutiere accesibile, sau pentru aplicarea eficientă a unor acţiuni imediate şi urgente iniţiate în zona de operare.

    ART. 3
    Atribuţiile patrulelor comune
     Patrulele comune au următoarele atribuţii:
    a) supravegherea frontierei de stat comune în scopul securizării acesteia;
    b) prevenirea şi descoperirea infracţiunilor, contravenţiilor şi a încălcărilor regimului juridic al frontierei, precum şi descoperirea şi identificarea autorilor; şi
    c) schimbul de informaţii, experienţă şi date privind securizarea frontierei de stat comune.


    ART. 4
    Autorităţi competente pentru aplicarea protocolului
     Autorităţile competente pentru aplicarea prezentului protocol (denumite în continuare "autorităţi competente") sunt:
    I) Pentru partea română:
    a) Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră - la nivel central;
    b) Inspectoratul Teritorial al Poliţiei de Frontieră Timişoara, Serviciile Teritoriale ale Poliţiei de Frontieră Timiş, Caraş-Severin şi Mehedinţi - la nivel regional;
    c) sectoarele Poliţiei de Frontieră Sânnicolau Mare, Jimbolia, Lunga, Cruceni, Deta, Moraviţa, Oraviţa, Naidăş, Socol, Moldova Veche, Berzasca, Sviniţa, Orşova, Drobeta-Turnu Severin, Porţile de Fier II, Gârla Mare - la nivel local.

    II) Pentru partea sârbă:
    a) Direcţia Poliţiei de Frontieră - la nivel central;
    b) Centrul Regional al Poliţiei de Frontieră spre România - nord şi Centrul Regional al Poliţiei de Frontieră spre România - sud - la nivel regional;
    c) sectoarele Poliţiei de Frontieră Nakovo, Nova Crnja, Jasa Tomic, Plandiste, Vatin, Vracev Gaj, Srebrno Jezero, Donji Milanovac, Derdap şi Dusanovac - la nivel local.



    ART. 5
    Atribuţiile autorităţilor competente
    (1) Autorităţile competente la nivel central:
    a) aprobă Planul anual de efectuare a patrulelor comune, întocmit de către autorităţile competente la nivel regional;
    b) aprobă participarea reprezentanţilor altor autorităţi administrative ale statului la efectuarea patrulelor comune, în funcţie de analiza de risc;
    c) la nevoie coordonează efectuarea patrulelor comune în zona mai multor autorităţi competente la nivel regional.

    (2) Autorităţile competente la nivel regional:
    a) întocmesc în comun Planul anual de efectuare a patrulelor comune, în zona lor de competenţă teritorială;
    b) aprobă Planul de efectuare a patrulelor comune, întocmit de către autorităţile competente la nivel local;
    c) monitorizează şi îndrumă efectuarea patrulelor comune, împreună sau independent.

    (3) Autorităţile competente la nivel local:
    a) adoptă în comun Planul lunar de efectuare a patrulelor comune în zona lor de competenţă teritorială;
    b) organizează şi efectuează patrulele comune.

    (4) Autorităţile competente se informează reciproc, fără întârziere, în legătură cu toate modificările privind competenţele şi organizarea internă care au relevanţă asupra implementării prezentului protocol.

    ART. 6
    Metode de lucru
    (1) Patrulele comune pot fi efectuate ca patrule terestre sau patrule folosind toate tipurile de mijloace de transport poliţieneşti, care sunt asigurate de către autoritatea competentă la nivel local pe al cărei teritoriu este efectuată patrula comună.
    (2) O patrulă comună este constituită, de regulă, din cel puţin doi poliţişti, unul din ţara gazdă şi un poliţist al celeilalte părţi contractante.
    (3) Şeful patrulei comune este poliţistul autorităţii competente la nivel local pe al cărei teritoriu este efectuată patrula comună. Şeful conduce patrula comună şi este responsabil de pregătirea profesională a acesteia, activitate şi raportare.

    ART. 7
    Constituirea patrulelor comune
    (1) Patrulele comune sunt constituite în baza unei planificări lunare, conform unei dispoziţii emise la nivel local de către autoritatea competentă pe al cărei teritoriu este efectuată patrula comună. Dispoziţia se întocmeşte potrivit modelului prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul protocol.
    (2) Dispoziţia, care este înmânată poliţistului celeilalte părţi contractante, este întocmită în limbile oficiale ale părţilor contractante, limba ţării gazdă fiind trecută prima în formular.
    (3) Şeful patrulei comune poate decide asupra derogării de la aplicarea dispoziţiei cu privire la zonă şi timp, cu obligaţia de a notifica despre aceasta, autoritatea competentă la nivel local.
    (4) După efectuarea misiunii, patrula comună este obligată să întocmească un raport privind sarcinile executate şi să îl completeze în cuprinsul formularului la care se face referire în alineatul (1) al acestui articol.
    (5) După efectuarea patrulei comune, poliţistului celeilalte părţi contractante îi este înmânată o copie a dispoziţiei cu raportul completat.

    ART. 8
    Trimiterea
    (1) Poliţistul care participă la efectuarea patrulei comune pe teritoriul celeilalte părţi contractante este trimis în conformitate cu legislaţia lui/ei naţională.
    (2) Trimiterea zilnică a patrulei comune este dispusă, de regulă, de către şeful autorităţii competente la nivel local în zona unde este efectuată patrula comună, prin dispoziţia la care se face referire în articolul 7 din prezentul protocol.
    (3) Trecerea frontierei de stat în scopul efectuării patrulei comune şi întoarcerii de pe teritoriul celeilalte părţi contractante este efectuată printr-un punct de trecere a frontierei sau prin alt loc stabilit de către autorităţile competente şi prevăzut în planificarea lunară.

    ART. 9
    Mijloace de comunicaţii
     Poliţistul care participă la patrula comună pe teritoriul celeilalte părţi contractante poate folosi mijloacele lui/ei de comunicaţii de serviciu pentru comunicarea cu structura de poliţie proprie, precum şi mijloacele de comunicaţii ale poliţiştilor celeilalte părţi contractante.

    ART. 10
    Uniformă, echipament şi armament
     Pe timpul efectuării patrulelor comune, poliţiştii poartă uniformă, armele mici din dotarea personală şi echipament corespunzător.

    ART. 11
    Acţiune
    (1) Poliţiştii care participă la patrula comună acţionează în baza competenţelor stabilite de prezentul protocol, iar acţiuni complementare sunt desfăşurate de către autoritatea competentă în conformitate cu articolul 28 din Convenţia de Cooperare Poliţienească pentru Europa de Sud-Est.
    (2) Partea contractantă pe al cărei teritoriu a fost efectuată patrula comună ia deciziile în legătură cu o plângere sau petiţie privind activitatea poliţiştilor care participă la patrulele comune. Raportul în vederea luării deciziei în legătură cu plângerea sau petiţia trebuie prezentat de către toţi membrii patrulei comune, iar cealaltă parte contractantă este informată despre plângere sau petiţie şi despre rezultat.

    ART. 12
    Analiza activităţii patrulelor comune
    (1) În vederea îmbunătăţirii eficienţei, operabilităţii şi raţionalizării efectuării patrulelor comune, autorităţile competente efectuează evaluarea periodică a activităţii lor prin întâlniri de lucru comune care stau la baza planificării şi coordonării activităţilor comune viitoare.
    (2) Evaluările comune ale activităţilor patrulelor comune este efectuată, de regulă:
    a) lunar, la nivel local;
    b) semestrial, la nivel regional, şi
    c) anual, la nivel central.

    (3) Autorităţile competente la nivel regional şi local prezintă minute comune ale întâlnirilor de lucru sau analizele întreprinse, către autoritatea competentă la nivel central, imediat după întâlnire.

    ART. 13
    Costuri
     Fiecare parte contractantă suportă costurile de folosire a propriilor mijloace de transport şi echipament, precum şi alte costuri proprii apărute cu ocazia efectuării patrulelor comune.

    ART. 14
    Aplicarea şi interpretarea protocolului şi soluţionarea diferendelor
     Autorităţile competente la nivel central pot propune desfăşurarea de întâlniri la nivel de experţi în scopul intensificării cooperării şi soluţionării diferendelor care pot apărea în legătură cu aplicarea prezentului protocol.

    ART. 15
    Intrarea în vigoare, durata şi denunţarea protocolului
    (1) Prezentul protocol intră în vigoare de la data primirii ultimei note diplomatice prin care părţile contractante se informează reciproc în legătură cu îndeplinirea condiţiilor prevăzute de legislaţia naţională privind intrarea sa în vigoare.
    (2) Prezentul protocol se încheie pentru o perioadă nedeterminată. Fiecare parte contractantă poate denunţa prezentul protocol în scris, prin canale diplomatice. Protocolul încetează să se aplice după 3 luni de la data când cealaltă parte contractantă primeşte notificarea privind denunţarea.
    (3) Prezentul protocol se poate modifica sau completa cu acordul scris al părţilor contractante. Modificările şi completările intră în vigoare potrivit procedurilor specificate la alineatul (1) al acestui articol.

     Semnat la Timişoara la 10.11.2016 în două exemplare originale, fiecare în limbile română, sârbă şi engleză, toate textele fiind egal autentice. În caz de diferende de interpretare, textul în limba engleză va prevala.

               Pentru Ministerul Afacerilor Pentru Ministerul Afacerilor
                  Interne din România, Interne din Republica Serbia,
                  Ioan-Dragoş Tudorache, Nebojsa Stefanovici,
               ministrul afacerilor interne ministrul afacerilor interne


    ANEXA 1



                    ROMÂNIA REPUBLICA SERBIA
         MINISTERUL AFACERILOR INTERNE MINISTERUL AFACERILOR INTERNE

        INSPECTORATUL GENERAL AL POLIŢIEI DE FRONTIERĂ DIRECŢIA POLIŢIEI DE FRONTIERĂ

        INSPECTORATUL TERITORIAL AL POLIŢIEI CENTRUL REGIONAL AL POLIŢIEI DE
               DE FRONTIERĂ TIMIŞOARA FRONTIERĂ SPRE ROMÂNIA -

        SERVICIUL TERITORIAL AL POLIŢIEI DE FRONTIERĂ - SECTORUL PF .......................

        SECTORUL PF .................................

        Numărul: ......................
        Data: .........................

                             DISPOZIŢIE DE MISIUNE A PATRULEI COMUNE
        Şeful patrulei
        ............................

        Poliţist Poliţistul celeilalte părţi contractante
        ............................ ........................................
        ............................ ........................................



     Stabilesc că la data de ......... de la ora ........ la ora ........., în locaţia ............... poliţiştii menţionaţi cu autoturismul ............. cu număr de înmatriculare ......... şi dotări:
     ............................................................................
     ............................................................................
     să execute următoarele misiuni:
     ............................................................................
     ............................................................................
     ............................................................................

     Semnătura
     ................
     (Şeful)
     Controlul pe parcursul patrulării în comun:
     .........................................................
     ............................................
     (Controlul a fost efectuat de)
     ............................

     RAPORT PRIVIND ÎNDEPLINIREA MISIUNII

┌─────────┬──────────────────┬─────────┐
│Ora │Descrierea │Rezultate│
│ │activităţilor │ │
├─────────┼──────────────────┼─────────┤
│ │ │ │
├─────────┼──────────────────┼─────────┤
│ │ │ │
├─────────┼──────────────────┼─────────┤
│ │ │ │
├─────────┼──────────────────┼─────────┤
│ │ │ │
├─────────┼──────────────────┼─────────┤
│ │ │ │
├─────────┼──────────────────┼─────────┤
│Obiecţii:│ │ │
└─────────┴──────────────────┴─────────┘

      Activitatea patrulei comune s-a încheiat la ora: .........



               Semnătura Semnătura:
           .................... .....................
            (şeful patrulei) (poliţistul celeilalte părţi contractante)
           .................... ....................................
               (poliţist) ....................................

                                 A controlat:
                           .......................
                                  (Şeful)



     -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016