Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROGRAMUL UNCTAD/EMPRETEC - ROMANIA din 6 decembrie 2001  pentru sprijinirea dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROGRAMUL UNCTAD/EMPRETEC - ROMANIA din 6 decembrie 2001 pentru sprijinirea dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 817 din 19 decembrie 2001

EMPRETEC este un program integrat de pregatire, care ofera intreprinzatorilor instruire si asistenta tehnica, precum si un cadru institutional pentru dezvoltarea capacitatilor antreprenoriale si cresterea competitivitatii pe piata locala si internationala a intreprinderilor mici si mijlocii.
Implementarea Programului EMPRETEC in Romania se realizeaza de catre Conferinta Natiunilor Unite pentru Cooperare si Comert (UNCTAD) Geneva, in baza Acordului dintre Guvernul Romaniei si Programul Natiunilor Unite pentru Dezvoltare, aprobat prin <>Hotararea Guvernului nr. 113/1991 .

1. Obiectivele programului
Obiectivele programului sunt: sustinerea dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, crearea de noi locuri de munca, cresterea numarului de intreprinderi mici si mijlocii capabile sa faca fata competitiei si fortelor concurentiale in conditiile liberalizarii pietelor si ale integrarii Romaniei in Uniunea Europeana.
Se urmaresc, de asemenea: mobilizarea resurselor antreprenoriale romanesti si intarirea dinamismului antreprenorial al intreprinderilor mici si mijlocii din Romania, facilitarea accesului la finantari pentru beneficiarii programului, dezvoltarea capacitatii intreprinderilor mici si mijlocii de a elabora si implementa strategii de afaceri competitive, sprijinirea intreprinderilor mici si mijlocii pentru extinderea pietelor de desfacere si cresterea exporturilor, dezvoltarea contactelor si retelelor de afaceri in afara Romaniei si initierea de cooperari transfrontaliere.
2. Descrierea programului
Programul identifica potentialii intreprinzatori de succes, le ofera instruire in scopul dezvoltarii capacitatii antreprenoriale si a aptitudinilor manageriale, ii asista in pregatirea planurilor de afaceri si in accesarea unor surse de finantare, ii sprijina in realizarea de colaborari reciproc avantajoase cu societati comerciale mari si companii straine si creeaza sisteme de sustinere pe termen lung care sa faciliteze cresterea si internationalizarea afacerilor dezvoltate de acesti intreprinzatori.
Pentru implementarea programului se infiinteaza Centrul Empretec Romania pe langa Ministerul pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii si Cooperatie, denumit in continuare MIMMC. Personalul Centrului Empretec Romania va fi constituit dintr-un director de program, un consilier in afaceri si o secretara, numiti de comun acord de catre MIMMC si UNCTAD. Se va crea un consiliu consultativ al programului, format din reprezentanti ai MIMMC, alti reprezentanti ai administratiei publice, reprezentanti ai institutiilor financiare, ai asociatiilor si organizatiilor neguvernamentale reprezentative pentru sectorul intreprinderilor mici si mijlocii si ai mediului universitar, care va supraveghea implementarea programului si asigurarea surselor de finantare necesare functionarii Centrului Empretec Romania la sfarsitul fazei-pilot.
Programul va fi executat de catre UNCTAD sub coordonarea MIMMC.
UNCTAD va asigura: implementarea programului, transferul de expertiza, instruirea si certificarea formatorilor locali si a celor care conduc interviurile, instruirea personalului Centrului Empretec Romania, coordonarea actiunilor care vor avea loc in cadrul programului, identificarea si mobilizarea surselor suplimentare de finantare a programului la sfarsitul fazei-pilot. UNCTAD va sprijini Centrul Empretec Romania in crearea de legaturi de colaborare cu centre Empretec din toata lumea.
Programul este prevazut sa se desfasoare pe o perioada nedeterminata, primul an de functionare reprezentand faza-pilot.
3. Beneficiarii programului
Principalii beneficiari ai programului vor fi potentialii intreprinzatori de succes (inclusiv femei, absolventi ai invatamantului superior, functionari publici), precum si intreprinderi mici si mijlocii din sectoare prioritare de productie si servicii.
Beneficiari indirecti vor fi formatorii locali si ofiterii de credit din banci.
4. Bugetul alocat programului
Bugetul programului pentru faza-pilot este de 306.000 dolari S.U.A., constituit din:
- contributia MIMMC: 200.000 dolari S.U.A., din care 100.000 dolari S.U.A. in numerar si 100.000 dolari S.U.A. contributie in natura;
- contributia donatorilor bilaterali, mobilizata prin intermediul UNCTAD: 100.000 dolari S.U.A. - contributie in numerar;
- venituri din taxe de participare la seminarii: 6.000 dolari S.U.A.
Contributia in natura a MIMMC consta in asigurarea personalului Centrului Empretec Romania, asigurarea sediului acestuia cu dotarea de baza (mobilier, computere, telefon, fax, copiator), a liniilor de comunicatii (telefon, Internet, fax), asigurarea accesului la o sala de intalniri si a serviciilor de intretinere (curatenie, paza).
Contributia financiara a MIMMC si a donatorilor bilaterali va fi administrata de catre UNCTAD prin intermediul unui "trust fund", iar veniturile din taxele de participare la seminarii vor fi administrate direct de catre Centrul Empretec Romania.
Alocarea bugetului pe activitati (faza-pilot)


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Venituri
Donatori din taxele Subtotal
MIMMC bilaterali de (dolari
Activitati (dolari (dolari participare S.U.A.)
S.U.A.) S.U.A.) (dolari
S.U.A.)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Seminarii de instruire antreprenoriala 87.000 47.000 134.000
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Servicii postinstruire pentru pregatirea
planului de afaceri 40.000 40.000
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Manuale si materiale pentru seminarii 6.000 6.000
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Sediu, suport logistic, dotari, salarii 100.000
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Cheltuieli administrative UNCTAD 13.000 13.000 26.000
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL: 200.000 100.000 6.000 306.000
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


La sfarsitul fazei-pilot se prevede ca programul sa continue sa se consolideze si sa se extinda in teritoriu cu sustinerea UNCTAD, a Guvernului Romaniei si prin finantari atrase de la donatori.
5. Raportarea si evaluarea programului Directorul programului va pregati si va prezenta conducerii MIMMC si UNCTAD rapoarte lunare de activitate, precum si un raport anual privind performantele programului.
6. Rezultatele programului si indicatori de performanta
In cadrul fazei-pilot UNCTAD va asigura: a) crearea unui cadru institutional pentru implementarea programului; b) dezvoltarea de resurse si capacitati locale pentru derularea programului; c) instruirea intreprinzatorilor selectati; d) integrarea programului in cadrul retelei regionale si internationale Empretec.
Im mod specific:
a) Crearea unui cadru institutional pentru implementarea programului va consta in: infiintarea Centrului Empretec Romania, crearea Consiliului consultativ al programului, recrutarea si instruirea personalului, constituirea Asociatiei de intreprinzatori Empretec, dezvoltarea unei retele de furnizori de servicii si crearea unor mecanisme de sprijinire a dialogului dintre sectorul public si cel privat.
b) Dezvoltarea de resurse si capacitati locale pentru derularea programului va consta in: traducerea in limba romana si adaptarea la specificul national a materialelor si instrumentelor de instruire, identificarea si instruirea a 4 formatori romani, transferul metodologiei de selectie si intervievare catre Centrul Empretec Romania, instruirea personalului local in ceea ce priveste mecanismele de sprijinire a afacerilor, identificarea si instalarea modulelor care vor urma, dezvoltarea de mecanisme pentru accesul la finantare pentru beneficiarii programului si negocierea de protocoale de colaborare cu alte institutii locale.
c) Pregatirea intreprinzatorilor selectati se va realiza prin: organizarea de seminarii de instruire in domeniul antreprenoriatului, analiza si pregatirea planurilor de afaceri pentru piata interna si externa, furnizarea de servicii de consultanta dupa absolvirea seminariilor, asistarea intreprinzatorilor in procesul de negociere pentru obtinerea de finantare, facilitarea de parteneriate de afaceri cu parteneri interni si externi.
d) Integrarea Centrului EMPRETEC Romania in reteaua regionala si internationala a programelor Empretec se va realiza prin: participarea personalului la intalnirile anuale ale directorilor si formatorilor Empretec, includerea intreprinzatorilor romani in baza internationala de date Empretec, organizarea de activitati regionale de parteneriat in afaceri.
Este prevazut ca Programul EMPRETEC Romania sa asigure, pe durata primei faze, instruirea a peste 120 de intreprinzatori si manageri ai intreprinderilor mici si mijlocii, instruirea si certificarea a 4 formatori nationali/regionali, asigurarea de asistenta pentru intocmirea planului de afaceri pentru promovarea exporturilor pentru minimum 90 de intreprinderi mici si mijlocii, acordarea de asistenta pentru accesarea unei surse de finantare pentru circa 60 de intreprinzatori.
--------------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016