Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROGRAMUL STRATEGIC din 16 ianuarie 2008  privind supravegherea, controlul si eradicarea turbarii la vulpe in Romania    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROGRAMUL STRATEGIC din 16 ianuarie 2008 privind supravegherea, controlul si eradicarea turbarii la vulpe in Romania

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 55 din 24 ianuarie 2008
PROGRAMUL STRATEGIC din 16 ianuarie 2008
privind supravegherea, controlul şi eradicarea turbãrii la vulpe în România
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 55 din 24 ianuarie 2008


CAP. I
Descrierea programului

1. Programul strategic privind supravegherea, controlul şi eradicarea turbãrii la vulpe în România, denumit în continuare Program, se desfãşoarã pe întregul teritoriu al României pe o perioadã de 10 ani, începând cu anul 2008, şi se aplicã la întregul efectiv de vulpi.
2. Pentru anul 2008, implementarea Programului se face în partea vesticã şi centralã a ţãrii în 10 judeţe. Considerentul major de a începe vaccinarea în aceastã parte a ţãrii este susţinut de Decizia Consiliului 89/455/CE , pe de o parte, şi de faptul cã Ungaria a desfãşurat şi desfãşoarã o amplã campanie de vaccinare încã din anul 1994, pe de altã parte.
3. În funcţie de situaţia epidemiologicã de la sfârşitul anului 2008, Autoritatea Naţionalã Sanitarã Veterinarã şi pentru Siguranţa Alimentelor va extinde aria de vaccinare spre est, acoperind treptat, pânã în anul 2016, întregul teritoriu al ţãrii.
4. Toate acţiunile în relaţie cu supravegherea, controlul şi eradicarea turbãrii au la bazã:
a) legislaţia Uniunii Europene care reglementeazã controlul turbãrii, respectiv Decizia Consiliului 2000/258/CE şi Decizia Comisiei 94/275/CE ;
b) evoluţia turbãrii atât la populaţia de animale sãlbatice, în special la vulpi, cât şi la populaţia de animale domestice;
c) caracterul endemic al turbãrii la vulpi şi sporadic la celelalte animale.

CAP. II
Obiectivele Programului

1. Obiectivele Programului sunt urmãtoarele:
a) implementarea politicii de combatere a turbãrii în România prin vaccinarea vulpilor;
b) controlul turbãrii la populaţiile de vulpi;
c) eradicarea turbãrii la vulpi în România.
2. Acţiuni întreprinse pentru îndeplinirea obiectivelor:
a) vaccinarea antirabicã a populaţiei de vulpi cu momeli vaccinale;
b) monitorizarea evoluţiei turbãrii în corelaţie cu programul de aplicare a momelilor vaccinale şi rezultatele obţinute;
c) controlul aplicãrii programului de vaccinare şi evaluarea eficienţei acestuia;
d) colectarea de date, înregistrarea datelor corespunzãtoare, procesarea lor statisticã şi informaticã şi utilizarea lor pentru combaterea şi eradicarea turbãrii în România;
e) efectuarea de regionalizãri în funcţie de bariere naturale şi/sau artificiale;
f) monitorizarea populaţiei de vulpi din România.
3. Monitorizarea turbãrii
Monitorizarea turbãrii la vulpi se realizeazã pe toatã durata implementãrii Programului, înaintea, în timpul şi dupã administrarea momelilor vaccinale.
4. Populaţia-ţintã
Populaţia-ţintã este reprezentatã de vulpile din fondul forestier naţional, din vegetaţia forestierã din afara acestuia, precum şi de pe celelalte categorii de terenuri, estimate la peste 50.000 de exemplare existente pe teritoriul României.
5. Beneficiile Programului
Realizarea eficientã a Programului va diminua şansele rãspândirii turbãrii la populaţia de animale domestice şi sãlbatice, eliminând riscul transmiterii turbãrii la om şi permiţând astfel ţãrii noastre sã obţinã statutul de ţarã liberã de turbare.

CAP. III
Prevederi specifice ale Programului

1. Durata mãsurilor din Program este de 10 ani.
Primul an de vaccinare este 2008.
2. Desemnarea autoritãţilor responsabile pentru implementarea Programului
a) Autoritatea centralã responsabilã de elaborarea, monitorizarea şi controlul implementãrii Programului este Autoritatea Naţionalã Sanitarã Veterinarã şi pentru Siguranţa Alimentelor.
b) Autoritãţile responsabile pentru implementarea Programului sunt direcţiile sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene şi a municipiului Bucureşti.
c) Alte autoritãţi implicate în implementarea Programului sunt:
(i) Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale;
(ii) inspectoratele teritoriale de regim silvic şi de vânãtoare din subordinea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale;
(iii) Institutul de Diagnostic şi Sãnãtate Animalã din subordinea Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor;
(iv) Ministerul Internelor şi Reformei Administrative;
(v) Ministerul Apãrãrii;
(vi) Ministerul Afacerilor Externe.
3. Zona de vaccinare pentru anul 2008 a fost stabilitã prin politica de regionalizare propusã de Comisia Europeanã şi este situatã în partea vesticã şi centralã a ţãrii, în 10 judeţe: Alba, Arad, Bihor, Bistriţa-Nãsãud, Cluj, Harghita, Maramureş, Mureş, Sãlaj şi Satu Mare şi are graniţa naturalã în partea de sud-vest a râului Mureş. Se ia în calcul suprafaţa de vaccinare de aproximativ 48.000 kmp a judeţelor amintite, dintre care 40.000 kmp se efectueazã prin administrare aerianã cu distribuire a 20 de momeli vaccinale pe kmp per campanie, iar 8.000 kmp se efectueazã prin administrare manualã cu distribuire a 50 momeli vaccinale pe kmp per campanie. Medicii veterinari oficiali au obligaţia de a participa la campania de vaccinare oralã a vulpilor.
4. Descrierea generalã a costurilor
Finanţarea Programului se suportã din bugetul Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor şi este necesarã pentru acoperirea cheltuielilor privind: achiziţionarea de momeli vaccinale, depozitarea momelilor, distribuirea aerianã şi manualã a momelilor, achiziţionarea de reagenţi de diagnostic, materiale consumabile, cheltuieli de control şi transport, recompense, alte cheltuieli.
5. Supravegherea turbãrii
Supravegherea turbãrii se realizeazã în baza Programului, precum şi a acţiunilor de supraveghere, prevenire şi control al bolilor la animale, al celor transmisibile de la animale la om, protecţia animalelor şi protecţia mediului. Supravegherea turbãrii prin examene de laborator se realizeazã conform manualului de diagnostic din Planul de contingenţã pentru turbare, care se aprobã prin ordin al preşedintelui Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor.
6. Estimarea populaţiei de vulpi care urmeazã sã fie vaccinatã se efectueazã ţinându-se cont de numãrul şi de suprafeţele fondurilor de vânãtoare şi ale ariilor protejate, precum şi de numãrul de vulpi existent în acestea. În funcţie de modificãrile epidemiologice, în anii urmãtori, numãrul momelilor vaccinale administrate/kmp se modificã în mod corespunzãtor.
7. Monitorizarea campaniilor de vaccinare oralã
Pentru ca monitorizarea campaniilor de vaccinare oralã sã se desfaşoare în conformitate cu recomandãrile Uniunii Europene, se urmãreşte:
a) incidenţa turbãrii; conform recomandãrilor Comisiei Europene se examineazã 8 vulpi/100 kmp pentru prezenţa virusului turbãrii; pentru o estimare cât mai realã a incidenţei turbãrii în zonele vaccinate, vulpile gãsite moarte, suspecte de boalã sau accidentate sunt cele mai indicate pentru diagnosticul virusologic;
b) înghiţirea momelilor şi seroconversia;
c) vulpile împuşcate în timpul campaniilor de vânãtoare organizate de gestionarii fondurilor de vânãtoare vor fi examinate pentru prezenţa markerului tetraciclinã din momelile vaccinale şi nivelul anticorpilor postvaccinali.

-----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016