Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROGRAMUL STRATEGIC din 14 mai 2008  privind monitorizarea, controlul si eradicarea pestei porcine clasice in Romania pentru anul 2008    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROGRAMUL STRATEGIC din 14 mai 2008 privind monitorizarea, controlul si eradicarea pestei porcine clasice in Romania pentru anul 2008

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 401 din 28 mai 2008

ART. 1
Programul strategic privind monitorizarea, controlul şi eradicarea pestei porcine clasice în România pentru anul 2008, denumit în continuare program, include urmãtoarele:
a) eradicarea pestei porcine clasice la mistreţi;
b) vaccinarea de urgenţã împotriva pestei porcine clasice la mistreţi;
c) vaccinarea de urgenţã contra pestei porcine clasice cu un vaccin viu atenuat a porcinelor din exploataţiile nonprofesionale;
d) monitorizarea şi controlul pestei porcine clasice.
ART. 2
În sensul prezentului program, expresiile de mai jos au urmãtoarele semnificaţii:
a) exploataţie de porcine - orice incintã cu profil agricol, cu unul sau mai multe adãposturi, în care porcinele sunt crescute ori ţinute permanent sau temporar;
b) exploataţie comercialã industrialã de porcine - exploataţie înregistratã/autorizatã sanitar-veterinar, aflatã sub control sanitar-veterinar permanent şi în care se respectã reguli generale de biosecuritate;
c) sistem industrial de creştere a porcinelor - sistem reprezentat de exploataţii autorizate/înregistrate sanitarveterinar, aflate sub control sanitar-veterinar permanent şi în care se aplicã mãsuri de biosecuritate;
d) exploataţie nonprofesionalã de porcine - exploataţie de porcine în care acestea sunt crescute în mod tradiţional şi numai pentru asigurarea consumului familial.
ART. 3
Programul se aplicã pe întreg teritoriul României.
ART. 4
(1) Autoritatea Naţionalã Sanitarã Veterinarã şi pentru Siguranţa Alimentelor este autoritatea competentã pentru monitorizarea programului.
(2) Autoritãţile şi instituţiile publice cu atribuţii şi responsabilitãţi în implementarea programului sunt prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezentul program.
ART. 5
(1) Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenţã stabileşte atribuţii şi responsabilitãţi suplimentare pentru autoritãţile şi instituţiile publice prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezentul program, precum şi pentru alte instituţii, pentru asociaţii profesionale sau pentru proprietarii de porcine.
(2) În scopul aplicãrii prezentului program, Autoritatea Naţionalã Sanitarã Veterinarã şi pentru Siguranţa Alimentelor va solicita sprijinul Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţã.
ART. 6
Regulile generale de biosecuritate sunt stabilite prin ordin al preşedintelui Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a hotãrârii de aprobare a prezentului program.
ART. 7
(1) Obligaţia respectãrii regulilor generale de biosecuritate prevãzute la art. 6 revine proprietarilor exploataţiilor de porcine înregistrate/autorizate sanitar-veterinar, are termen permanent şi condiţioneazã aprobarea despãgubirilor în cazurile în care se înregistreazã pagube datorate pestei porcine clasice.
(2) În baza regulilor generale de biosecuritate prevãzute la art. 6, fiecare exploataţie de porcine dezvoltã şi implementeazã propriul plan de mãsuri şi proceduri necesare pentru respectarea regulilor generale de biosecuritate; obţinerea înregistrãrii/autorizãrii sanitar-veterinare a exploataţiilor de porcine este condiţionatã de avizarea planurilor de mãsuri şi a procedurilor respective de cãtre direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
(3) Dacã se înregistreazã pagube datorate pestei porcine clasice, despãgubirile se stabilesc şi se acordã proprietarilor exploataţiilor de porcine, conform prevederilor <>art. 26 alin. (6) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activitãţii sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 215/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.415/2004 privind acordarea despãgubirilor pentru animalele tãiate, ucise sau altfel afectate, în vederea lichidãrii rapide a focarelor de boli transmisibile ale animalelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în condiţiile respectãrii prevederilor art. 6 şi art. 7 alin. (1) şi (2) din prezentul program.
ART. 8
Pentru asigurarea continuitãţii acţiunilor de vaccinare din prezentul program se constituie un stoc de intervenţie, pentru vaccinul viu atenuat, momelile vaccinale, precum şi seturile de diagnostic necesare supravegherii prevãzute în prezentul program.
ART. 9
Achiziţionarea vaccinului viu atenuat, a momelilor vaccinale, precum şi a acelor şi seringilor necesare realizãrii vaccinãrii de urgenţã împotriva pestei porcine clasice în exploataţiile nonprofesionale de porcine, precum şi a vaccinãrii de urgenţã împotriva pestei porcine clasice la mistreţi şi a seturilor de diagnostic se realizeazã de cãtre direcţiile sanitarveterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, potrivit prevederilor legale în vigoare privind achiziţiile publice.
ART. 10
(1) În scopul monitorizãrii şi gestionãrii programului şi al circulaţiei vaccinurilor antipestoase porcine pe teritoriul României se constituie, în cadrul serviciilor sanitarveterinare de stat, Reţeaua pentru monitorizarea programului.
(2) Organizarea Reţelei pentru monitorizarea programului se stabileşte prin ordin al preşedintelui Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor, în termen de 15 zile de la intrarea în vigoare a hotãrârii de aprobare a prezentului program.


ANEXĂ


──────
la program
──────────

AUTORITĂŢILE ŞI INSTITUŢIILE PUBLICE
cu atribuţii şi responsabilitãţi în aplicarea Programului strategic privind monitorizarea, controlul şi eradicarea pestei porcine clasice în România în anul 2008

I.1. Autoritatea Naţionalã Sanitarã Veterinarã şi pentru Siguranţa Alimentelor, în vederea aplicãrii şi monitorizarii programului, are urmãtoarele atribuţii şi responsabilitãţi:
a) controleazã aplicarea corectã şi în termenele stabilite a prevederilor programului;
b) stabileşte drepturile şi obligaţiile medicilor veterinari oficiali;
c) stabileşte drepturile şi obligaţiile medicilor veterinari de liberã practicã împuterniciţi pentru efectuarea acţiunilor din program;
d) organizeazã, coordoneazã, gestioneazã şi controleazã activitatea privind identificarea şi înregistrarea porcinelor;
e) organizeazã şi controleazã activitãţile sanitar-veterinare efectuate de medicii veterinari de liberã practicã împuterniciţi pentru aplicarea prevederilor programului;
f) asigurã personalul necesar pentru activitãţile de control şi eradicare a bolii;
g) asigurã fondurile necesare destinate achiziţionãrii tuturor tipurilor de vaccin antipestos porcin utilizate la vaccinarea de urgenţã a porcinelor domestice şi sãlbatice pentru anul 2008;
h) întocmeşte documentaţia necesarã pentru obţinerea statusului de ţarã sau zonã liberã ori oficial liberã de pestã porcinã clasicã şi dispune aplicarea mãsurilor pentru menţinerea acestui status;
i) realizeazã zonarea şi regionalizarea teritoriului României în relaţie cu pesta porcinã clasicã.
I.2. Institutul de Diagnostic şi Sãnãtate Animalã, în vederea aplicãrii şi monitorizãrii programului, are urmãtoarele atribuţii şi responsabilitãţi:
a) stabileşte strategia laboratoarelor sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, cu privire la diagnosticul pestei porcine clasice;
b) coordoneazã activitatea de diagnostic de laborator al pestei porcine clasice;
c) întocmeşte rapoartele epidemiologice, bazate pe interpretarea rezultatelor privind pesta porcinã clasicã;
d) coopereazã cu laboratorul comunitar de referinţã pentru pesta porcinã clasicã.
I.3. Institutul pentru Controlul Produselor Biologice şi Medicamentelor de Uz Veterinar, în vederea aplicãrii şi monitorizãrii programului, are urmãtoarele atribuţii şi responsabilitãţi:
a) autorizeazã produsele medicinale imunologice contra pestei porcine clasice pentru comercializare în România;
b) efectueazã controlul calitãţii seriilor de vaccin contra pestei porcine clasice, în conformitate cu prevederile Programului acţiunilor de supraveghere, prevenire şi control al bolilor la animale, al celor transmisibile de la animale la om, protecţia animalelor şi protecţia mediului, aprobat anual prin ordin al preşedintelui Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor;
c) furnizeazã informaţii cu privire la produsele medicinale imunologice autorizate în România contra pestei porcine clasice.
I.4. Direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, coordoneazã şi controleazã aplicarea prevederilor prezentei hotãrâri. Atribuţiile şi responsabilitãţile direcţiilor sanitarveterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, cu privire la aplicarea şi monitorizarea programului se stabilesc prin ordin al preşedintelui Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor.
II.1. Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale, în vederea aplicãrii şi monitorizãrii programului, are urmãtoarele atribuţii şi responsabilitãţi:
a) asigurã sumele necesare acordãrii de despãgubiri proprietarilor de porcine, în condiţiile legii, în limita bugetului alocat;
b) înregistreazã în baza de date exploataţiile comerciale industriale de porcine, prin intermediul direcţiilor agricole şi pentru dezvoltare ruralã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti;
c) asigurã reducerea populaţiei de mistreţi prin efectuarea vânãtorilor sezoniere aprobate suplimentar cotei aprobate;
d) stabileşte criteriile pe baza cãrora sunt alocate compensaţiile destinate activitãţilor de eradicare a bolii;
e) asigurã, în maximum 60 de zile de la data înregistrãrii la direcţia pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti, a documentaţiei aprobate de direcţia sanitar-veterinarã şi pentru siguranţa alimentelor judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti, potrivit legii, sumele compensatorii pentru proprietarii ale cãror animale au fost ucise ca urmare a aplicãrii programului, în conformitate cu prevederile legislaţiei europene în vigoare cu privire la sumele compensatorii acordate de Comisia Europeanã şi cu prevederile legislaţiei naţionale în vigoare;
f) asigurã funcţionarea sistemului de colectare, transport şi neutralizare a cadavrelor, produselor şi subproduselor din carne de porcine domestice şi sãlbatice;
g) asigurã aplicarea unui management corespunzãtor al politicii de creştere a animalelor pentru reducerea riscului apariţiei şi rãspândirii bolilor animalelor;
h) instruieşte proprietarii de animale pentru implementarea mãsurilor de biosecuritate necesare prevenirii apariţiei şi rãspândirii bolilor animalelor;
i) asigurã, prin disponibilizarea resurselor umane şi a mijloacelor materiale, supravegherea, profilaxia şi combaterea bolilor majore ale animalelor sãlbatice;
j) decide, împreunã cu Ministerul Sãnãtãţii Publice, asupra condiţiilor de creştere a animalelor în oraşe şi municipii.
II.2. Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale, prin Direcţia generalã de control silvic şi cinegetic, în vederea aplicãrii şi monitorizãrii programului, are urmãtoarele atribuţii şi responsabilitãţi:
a) controleazã, în limita competenţelor, îndeplinirea mãsurilor stabilite de Centrul Naţional de Combatere a Bolilor;
b) monitorizeazã cooperarea dintre medicii veterinari oficiali şi gestionarii fondurilor de vânãtoare;
c) verificã modul în care s-a realizat cota de recoltã aprobatã, precum şi situaţia suplimentãrii cotelor;
d) monitorizeazã şi controleazã implementarea mãsurilor care revin gestionarilor fondurilor de vânãtoare, conform programului.
II.3. Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale, prin inspectoratele teritoriale de regim silvic şi de vânãtoare, în vederea aplicãrii şi monitorizãrii programului, are urmãtoarele atribuţii şi responsabilitãţi:
a) monitorizeazã şi controleazã implementarea mãsurilor care revin gestionarilor fondurilor de vânãtoare, conform programului;
b) coopereazã cu direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în vederea implementãrii programului;
c) pune la dispoziţia direcţiilor sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, efectivele de mistreţi;
d) monitorizeazã şi evalueazã densitatea populaţiei de mistreţi din fondul cinegetic al României.
III. Ministerul Economiei şi Finanţelor, în vederea aplicãrii şi monitorizãrii programului, acţioneazã, prin Autoritatea Naţionalã a Vãmilor, la punctele de trecere a frontierei de stat a României, pentru informarea cãlãtorilor cu privire la unele restricţii sanitarveterinare dispuse ca urmare a evoluţiei pestei porcine clasice.
IV. Ministerul Afacerilor Externe, în vederea aplicãrii şi monitorizãrii programului, are urmãtoarele atribuţii şi responsabilitãţi:
a) transmite, prin canalele de comunicare proprii, cãtre statele membre ale Uniunii Europene şi cãtre organismele internaţionale interesate, situaţia epidemiologicã din România şi mãsurile dispuse de Centrul Naţional de Combatere a Bolilor şi de Autoritatea Naţionalã Sanitarã Veterinarã şi pentru Siguranţa Alimentelor;
b) se informeazã, prin canalele de comunicare proprii, cu privire la situaţia epidemiologicã internaţionalã referitoare la evoluţia bolilor majore ale animalelor, în special din ţãrile vecine şi din cele cu care România are relaţii comerciale, şi transmite cãtre Autoritatea Naţionalã Sanitarã Veterinarã şi pentru Siguranţa Alimentelor şi ministerele implicate orice evoluţie care afecteazã sãnãtatea animalelor din România sau din sfera de interes comercial a României.

____________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016