Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROGRAMUL din 29 ianuarie 2010  anual de dezvoltare a destinatiilor si a produselor turistice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROGRAMUL din 29 ianuarie 2010 anual de dezvoltare a destinatiilor si a produselor turistice

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 80 din 5 februarie 2010

ART. 1
Programul anual de dezvoltare a destinaţiilor şi a produselor turistice urmãreşte susţinerea turismului intern în vederea îmbunãtãţirii circulaţiei turistice în paralel cu conservarea patrimoniului natural şi cultural.
ART. 2
Programul anual de dezvoltare a destinaţiilor şi a produselor turistice urmãreşte realizarea urmãtoarelor obiective:
a) îmbunãtãţirea calitãţii serviciilor turistice din România;
b) participarea în cadrul unor proiecte comune iniţiate pe plan intern şi internaţional în domeniul turismului;
c) realizarea de investiţii publice în infrastructura turisticã;
d) dezvoltarea unor forme, produse şi destinaţii turistice importante din România;
e) modernizarea şi extinderea sistemului informaţional în domeniul turismului;
f) perfecţionarea cadrului legal şi instituţional din sectorul turismului în conformitate cu bunele practici de la nivelul Uniunii Europene;
g) îmbunãtãţirea calitãţii formãrii profesionale a angajaţilor din sectorul turismului, în special a celor din structurile de primire turisticã.
ART. 3
(1) În scopul realizãrii obiectivului prevãzut la art. 2 lit. a) se desfãşoarã urmãtoarele activitãţi:
a) elaborarea strategiei calitãţii serviciilor turistice din România;
b) realizarea de studii privind comportamentul turistului;
c) elaborarea criteriilor pentru desemnarea destinaţiilor ecoturistice şi a ecomuzeelor;
d) continuarea Programului "Steagul Albastru - Blue Flag" pentru îmbunãtãţirea calitãţii plajelor şi porturilor din România.
(2) Pentru realizarea acestui obiectiv se pot achiziţiona, în conformitate cu legislaţia privind achiziţiile publice, urmãtoarele categorii de servicii: servicii de agenţii de turism, servicii tipografice, servicii privind elaborarea unor studii de piaţã pe plan naţional şi servicii de cercetare şi dezvoltare, precum şi servicii conexe.
ART. 4
(1) În scopul realizãrii obiectivului prevãzut la art. 2 lit. b) se deruleazã urmãtoarele proiecte:
a) proiectul comun cu Comisia Europeanã - EDEN - "Destinaţii europene de excelenţã";
b) proiectul comun cu Comisia Europeanã - CALYPSO - privind dezvoltarea turismului social, organizarea unei conferinţe regionale şi tipãrirea unei broşuri;
c) proiectul ONEST - Open Network for European Sustainable Tourism, în cadrul proiectului "Knowledge Networks for the Competitiveness and Sustainability of European Tourism" al Comisiei Europene;
d) proiectul Traditional Mountain Villages - în cadrul Programului South-East Europe al Comisiei Europene;
e) proiectul Dezvoltarea turismului în zona transfrontalierã România-Bulgaria, în cadrul Programului de cooperare transfrontalierã România-Bulgaria;
f) proiecte de dezvoltare a turismului în colaborare cu organizaţii/organisme internaţionale: Organizaţia pentru Cooperare Economicã (OECD), Organizaţia pentru Dezvoltare Industrialã a Naţiunilor Unite (UNIDO), Comisia Europeanã (CE), Comisia Europeanã pentru Turism (CET), Iniţiativa Central-Europeanã (ICE), Organizaţia pentru Cooperare Economicã la Marea Neagrã (OCEMN), Organizaţia Mondialã a Turismului (OMT), Asociaţia de promovare turisticã internaţionalã a ţãrilor dunãrene "Die Donau";
g) realizarea de parteneriate în cadrul relaţiilor bilaterale cu diverse state ale Uniunii Europene, în vederea elaborãrii unor proiecte referitoare la dezvoltarea turismului montan atât în sezonul de iarnã, cât şi în cel de varã, a turismului cultural, a turismului balnear, a turismului de litoral, dar şi a altor forme de turism.
(2) Pentru realizarea acestui obiectiv se pot achiziţiona, în conformitate cu legislaţia privind achiziţiile publice, urmãtoarele categorii de servicii şi produse: servicii de organizare de seminarii cu participare naţionalã şi internaţionalã, vizite de documentare, produse informative şi de promovare comune cu alte ţãri, servicii de agenţii de presã/conferinţe de presã, servicii de publicitate şi de comercializare, servicii tipografice, servicii de traducere, servicii de transport anexe şi conexe, servicii de agenţii de turism etc.
ART. 5
(1) În scopul îndeplinirii obiectivului prevãzut la art. 2 lit. c) se realizeazã parteneriate public/public între Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului şi autoritãţile administraţiei publice locale, în vederea elaborãrii de documentaţii tehnico-economice, a iniţierii şi implementãrii programelor de investiţii în infrastructura turisticã.
(2) Proiectele de investiţii în turism şi sursele de finanţare a documentaţiilor tehnice şi a lucrãrilor de execuţie a programelor şi obiectivelor de investiţii în turism se aprobã prin hotãrâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Turismului.
(3) Sumele necesare realizãrii activitãţilor prevãzute la alin. (2) se defalcã prin ordin al ministrului dezvoltãrii regionale şi turismului, în limita fondurilor alocate anual cu aceastã destinaţie din bugetul Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Turismului cãtre bugetele locale.
ART. 6
(1) În scopul realizãrii obiectivului prevãzut la art. 2 lit. d) se desfãşoarã urmãtoarele activitãţi:
a) elaborare de strategii naţionale pentru diferite forme şi produse turistice: turism montan - drumeţii montane şi sporturi de iarnã, turism de litoral, turism cultural, turism balnear, ecoturism;
b) coproducţii de emisiuni de televiziune privind dezvoltarea destinaţiilor turistice;
c) implementarea strategiilor pentru destinaţii turistice şi pentru turismul montan, turismul de litoral, turismului balnear, ecoturism;
d) iniţierea unor acţiuni de conştientizare a importanţei dezvoltãrii durabile a turismului;
e) actualizarea sistemului de clasificare a structurilor de primire turisticã din România;
f) preluarea conceptului de "etichetã ecologicã" în sistemul hotelier din România în vederea reducerii poluãrii din industria turisticã.
(2) Pentru realizarea acestui obiectiv se pot achiziţiona, în conformitate cu legislaţia privind achiziţiile publice, urmãtoarele categorii de servicii:
a) servicii de cercetare-dezvoltare, consultanţã naţionalã şi internaţionalã privind evaluarea factorilor naturali de curã din staţiunile balneare, turismul montan, turismul balnear, turismul de litoral, turismul cultural şi a altor forme de turism, respectiv destinaţii, precum şi elaborarea de strategii sectoriale la nivel naţional;
b) servicii de organizare de seminare naţionale şi internaţionale, incluzând seminare de conştientizare pe plan naţional şi seminare cu participare internaţionalã, în vederea consultãrii factorilor interesaţi asupra urmãtoarelor tematici: elaborarea strategiilor pentru turism balnear, turism de litoral, turism montan, turism cultural, ecoturism, actualizarea sistemului de clasificare a structurilor de primire turistice, reducerea poluãrii în domeniul turismului, "eticheta ecologicã";
c) servicii de studii de piaţã pe plan naţional şi internaţional privind toate formele şi destinaţiile turistice;
d) servicii de organizare de seminare naţionale şi internaţionale privind toate formele şi destinaţiile turistice;
e) servicii de transport anexe şi auxiliare transportului, servicii de agenţii de turism;
f) servicii de tipãrire de broşuri pentru produsele turistice: "Sfârşit de sãptãmânã în Bucureşti", "Croaziere pe Dunãre", turism montan/drumeţii, turism pe litoral, turism cultural şi rute culturale;
g) realizarea materialelor pentru dezvoltarea destinaţiilor turistice - ghidul parcurilor naţionale şi naturale din România, inclusiv servicii de publicitate pe internet;
h) realizarea de materiale documentare: ghiduri şi alte materiale de prezentare despre România, studii, lucrãri de specialitate, buletine statistice, cãrţi de specialitate editate în România şi pe plan internaţional şi alte materiale documentare;
i) instalare de indicatoare, reparare şi întreţinere a echipamentelor pentru dezvoltarea sistemului informaţional privind rutele culturale, ariile protejate şi monumentele importante din punctul de vedere al circulaţiei turistice.
ART. 7
(1) În scopul realizãrii obiectivului prevãzut la art. 2 lit. e) se desfãşoarã urmãtoarele activitãţi:
a) extinderea softului existent pentru includerea activitãţilor de promovare, dezvoltare şi autorizare;
b) realizarea şi administrarea bazei de date privind structurile de primire cu funcţiuni de cazare;
c) elaborarea ghidurilor structurilor de primire turistice cu funcţiuni de cazare şi ale agenţiilor de turism din România pe suport hârtie şi magnetic;
d) demararea procedurilor de implementare a Contului satelit în turism;
e) dezvoltarea sistemului de software pentru toatã activitatea de autorizare în domeniul turismului;
f) crearea şi implementarea sistemului de software pentru reţeaua de centre de informare turisticã din România;
g) crearea şi dezvoltarea sistemului de software pentru susţinerea activitãţii de promovare şi dezvoltare;
h) elaborarea ghidului investitorului în turism şi al fondurilor comunitare.
(2) Pentru realizarea acestui obiectiv se pot achiziţiona, în conformitate cu legislaţia privind achiziţiile publice, urmãtoarele categorii de servicii:
a) servicii de consultanţã, dezvoltare de software, internet şi asistenţã;
b) studii de fezabilitate pentru centre de informare turisticã care sunt finanţate prin fonduri structurale;
c) servicii de cercetare şi de dezvoltare şi servicii conexe de consultanţã pentru crearea Contului satelit în turism;
d) servicii de organizare de seminare naţionale şi internaţionale pe teme de informare turisticã;
e) servicii de transport anexe şi auxiliare transportului;
f) servicii de agenţii de turism;
g) servicii de tipãrire de broşuri;
h) servicii de realizare de CD-uri şi DVD-uri;
i) servicii de traducere etc.
ART. 8
(1) În scopul realizãrii obiectivului prevãzut la art. 2 lit. f) se desfãşoarã urmãtoarele activitãţi:
a) organizarea de evenimente naţionale şi internaţionale având ca tematicã bunele practici în domeniul turismului;
b) elaborarea de ghiduri, broşuri şi alte materiale promoţionale de acest gen, cuprinzând bunele practici în sectorul turismului.
(2) Pentru realizarea acestui obiectiv se pot achiziţiona, în conformitate cu legislaţia privind achiziţiile publice, urmãtoarele categorii de servicii:
a) servicii de organizare de evenimente;
b) servicii de publicare şi tipãrire;
c) servicii de traducere;
d) servicii de transport anexe şi auxiliare transportului.
ART. 9
(1) În scopul realizãrii obiectivului prevãzut la art. 2 lit. g) se desfãşoarã urmãtoarele activitãţi:
a) organizarea de seminarii pentru dezvoltarea competenţelor profesionale ale angajaţilor din structurile de primire turistice şi din centrele de informare turisticã în vederea organizãrii Festivalului Olimpic al Tineretului European şi a altor evenimente internaţionale de acest gen;
b) realizarea unor broşuri în vederea diseminãrii informaţiilor necesare desfãşurãrii cu eficacitate şi eficienţã a activitãţilor din cadrul centrelor de informare turisticã şi al asociaţiilor de promovare şi informare turisticã;
c) elaborarea unor propuneri de modificare şi actualizare a legislaţiei în domeniu.
(2) Pentru realizarea acestui obiectiv se pot achiziţiona, în conformitate cu legislaţia privind achiziţiile publice, urmãtoarele categorii de servicii: servicii de agenţii de turism, servicii tipografice, servicii de consultanţã naţionalã şi internaţionalã privind formarea şi evaluarea profesionalã.

__________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016