Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROGRAMUL ANUAL din 5 ianuarie 2011  de dezvoltare a destinatiilor, formelor si produselor turistice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROGRAMUL ANUAL din 5 ianuarie 2011 de dezvoltare a destinatiilor, formelor si produselor turistice

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 37 din 14 ianuarie 2011

    ART. 1
    Programul anual de dezvoltare a destinaţiilor, formelor şi produselor turistice urmãreşte susţinerea turismului intern în vederea îmbunãtãţirii circulaţiei turistice în paralel cu conservarea patrimoniului natural şi cultural.
    ART. 2
    Programul anual de dezvoltare a destinaţiilor, formelor şi produselor turistice vizeazã realizarea urmãtoarelor obiective:
    a) îmbunãtãţirea calitãţii serviciilor turistice din România;
    b) participarea în cadrul unor proiecte comune iniţiate pe plan intern şi internaţional în domeniul turismului;
    c) realizarea de investiţii publice în infrastructura turisticã;
    d) dezvoltarea unor forme, produse şi destinaţii turistice importante din România;
    e) modernizarea şi extinderea sistemului informaţional în domeniul turismului;
    f) perfecţionarea cadrului legal şi instituţional din sectorul turismului în conformitate cu bunele practici de la nivelul Uniunii Europene;
    g) îmbunãtãţirea calitãţii formãrii profesionale a angajaţilor din sectorul turismului, în special a celor din structurile de primire turisticã.
    ART. 3
    (1) În scopul realizãrii obiectivului prevãzut la art. 2 lit. a) se desfãşoarã urmãtoarele activitãţi:
    a) elaborarea strategiei calitãţii serviciilor turistice din România;
    b) realizarea de studii privind comportamentul turistului;
    c) elaborarea criteriilor pentru desemnarea destinaţiilor ecoturistice şi a ecomuzeelor;
    d) continuarea programului "Steagul Albastru - Blue Flag" pentru îmbunãtãţirea calitãţii plajelor şi porturilor turistice din România.
    (2) Pentru realizarea obiectivului prevãzut la art. 2 lit. a) se pot achiziţiona, în conformitate cu legislaţia privind achiziţiile publice, urmãtoarele categorii de servicii: servicii de agenţii de turism, servicii tipografice, servicii privind elaborarea unor studii de piaţã pe plan naţional şi servicii de cercetare şi dezvoltare, precum şi servicii conexe.
    ART. 4
    (1) În scopul realizãrii obiectivului prevãzut la art. 2 lit. b) se deruleazã urmãtoarele proiecte:
    a) proiectul comun cu Comisia Europeanã EDEN "Destinaţii europene de excelenţã";
    b) proiectele Sagittarius "Lansarea antreprenoriatului de patrimoniu la nivel local: strategii şi instrumente pentru unificarea forţelor, conservarea locurilor, mobilizarea valorilor culturale, facilitarea schimbului de experienţã" şi Transdanube "Mobilitate şi transport durabil în regiunile turistice de-a lungul Dunãrii", în cadrul Programului Sud-Estul Europei al Comisiei Europene;
    c) proiectul "Dezvoltarea turismului în zona transfrontalierã România-Bulgaria", în cadrul Programului de cooperare transfrontalierã România-Bulgaria;
    d) proiecte de dezvoltare a turismului în colaborare cu organizaţii/organisme internaţionale: Organizaţia pentru Cooperare Economicã (OECD), Organizaţia pentru Dezvoltare Industrialã a Naţiunilor Unite (UNIDO), Comisia Europeanã (CE), Comisia Europeanã pentru Turism (CET), Iniţiativa Central Europeanã (ICE), Organizaţia pentru Cooperare Economicã la Marea Neagrã (OCEMN), Organizaţia Mondialã a Turismului (OMT), Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD) şi Asociaţia de promovare turisticã internaţionalã a ţãrilor dunãrene "Die Donau";
    e) realizarea de parteneriate în cadrul relaţiilor bilaterale cu diverse state ale Uniunii Europene, în vederea elaborãrii unor proiecte referitoare la dezvoltarea turismului montan, atât în sezonul de iarnã, cât şi în cel de varã, a turismului cultural, a turismului balnear, a turismului de litoral, precum şi a altor forme de turism;
    f) se vor iniţia o serie de acţiuni şi evenimente menite sã promoveze România ca membru activ al Organizaţiei Mondiale a Turismului şi care sã atragã atenţia asupra potenţialului natural şi cultural al destinaţiilor turistice din România, asupra identitãţii acestor destinaţii din punctul de vedere al naturii şi culturii la nivel european, al României în general, în concordanţã cu brandul turistic al ţãrii noastre, pe durata cât România deţine poziţia de vicepreşedinte al Organizaţiei Mondiale a Turismului.
    (2) Pentru realizarea obiectivului prevãzut la art. 2 lit. b) se pot achiziţiona, în conformitate cu legislaţia privind achiziţiile publice, urmãtoarele categorii de servicii şi produse: servicii de organizare de seminare cu participare naţionalã şi internaţionalã, vizite de documentare, produse informative şi de promovare comune cu alte ţãri, servicii de agenţii de presã/conferinţe de presã, servicii de publicitate şi de comercializare, servicii tipografice, servicii de traducere, servicii de transport anexe şi conexe, servicii de agenţii de turism şi altele asemenea.
    ART. 5
    (1) Sumele necesare în scopul îndeplinirii obiectivului prevãzut la art. 2 lit. c) vor fi alocate pentru dezvoltarea prioritarã a infrastructurii turistice a staţiunii de interes naţional Bãile Herculane, a staţiunii turistice de interes local Borsec, a oraşului Sulina, a tuturor destinaţiilor turistice din sudul litoralului şi pentru continuarea programelor de investiţii în vederea dezvoltãrii formelor de turism prioritare în conformitate cu Master Planul pentru Dezvoltarea Turismului Naţional 2007-2026, a formelor de turism prioritare rezultate prin dezvoltarea brandului de ţarã, a Strategiei de turism de sãnãtate, a Strategiei de ecoturism şi a Planului de Amenajare Naţionalã a Turismului - secţiunea 8 "Turism", a Programului naţional de dezvoltare a turismului "Schi în România", aprobat prin <>Legea nr. 526/2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, a planului de acţiuni inclus în Strategia de dezvoltare a Dunãrii.
    (2) Sumele necesare dezvoltãrii proiectelor se defalcã prin ordin al ministrului dezvoltãrii regionale şi turismului, în limita fondurilor alocate anual cu aceastã destinaţie, din bugetul Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Turismului cãtre bugetele locale.
    ART. 6
    (1) În scopul realizãrii obiectivului prevãzut la art. 2 lit. d) se desfãşoarã urmãtoarele activitãţi:
    a) elaborarea de studii de consultanţã privind evaluarea infrastructurii generale şi turistice pentru diferite destinaţii, forme şi produse turistice;
    b) coproducţii de emisiuni de televiziune privind dezvoltarea destinaţiilor turistice;
    c) implementarea strategiilor pentru destinaţii turistice şi pentru diferite forme de turism: turism montan, turism de litoral, turism balnear, ecoturism;
    d) iniţierea unor acţiuni de conştientizare a importanţei dezvoltãrii durabile a turismului;
    e) actualizarea sistemului de clasificare a structurilor de primire turisticã din România;
    f) dezvoltarea sistemului informaţional privind rute culturale, rute montane şi alte rute pedestre, trasee cicloturistice şi pentru monumentele istorice importante din punctul de vedere al circulaţiei turistice;
    g) preluarea conceptului "etichetã ecologicã" în sistemul hotelier din România.
    (2) Pentru realizarea obiectivului prevãzut la art. 2 lit. d) se pot achiziţiona, în conformitate cu legislaţia privind achiziţiile publice, urmãtoarele categorii de servicii:
    a) servicii de cercetare-dezvoltare, consultanţã naţionalã şi internaţionalã privind evaluarea factorilor naturali de curã din staţiunile balneare, privind turismul montan, turismul balnear, turismul de litoral, turismul cultural şi alte forme de turism, respectiv destinaţii, precum şi elaborarea de strategii sectoriale şi la nivel naţional;
    b) servicii de organizare de seminare naţionale şi internaţionale, incluzând seminare de conştientizare pe plan naţional şi seminare cu participare internaţionalã, în vederea consultãrii factorilor interesaţi asupra urmãtoarelor tematici: elaborarea strategiilor pentru turismul balnear, turismul de litoral, turismul montan, turismul cultural, ecoturism, actualizarea sistemului de clasificare a structurilor de primire turistice, dezvoltarea durabilã a turismului prin introducerea standardelor de calitate de tipul "etichetei ecologice" pentru serviciile turistice; c) servicii de studii de piaţã pe plan naţional şi internaţional privind toate formele şi destinaţiile turistice;
    d) servicii de organizare de seminare naţionale şi internaţionale privind toate formele şi destinaţiile turistice;
    e) servicii de transport anexe şi conexe, servicii de agenţii de turism;
    f) servicii de tipãrire de broşuri pentru produsele turistice: "Sfârşit de sãptãmânã în Bucureşti", "Croaziere pe Dunãre", turism montan/drumeţii, turism pe litoral, turism cultural şi rute culturale;
    g) realizarea materialelor pentru dezvoltarea destinaţiilor turistice - ghidul parcurilor naţionale şi naturale din România, inclusiv servicii de publicitate pe internet;
    h) realizarea de materiale documentare: ghiduri şi alte materiale de prezentare despre România, studii, lucrãri de specialitate, buletine statistice, cãrţi de specialitate editate în România şi pe plan internaţional şi alte materiale documentare;
    i) instalarea de indicatoare, repararea şi întreţinerea echipamentelor pentru dezvoltarea sistemului informaţional privind rutele culturale, rutele montane şi alte rute pedestre, traseele cicloturistice şi monumentele istorice importante din punctul de vedere al circulaţiei turistice.
    ART. 7
    (1) În scopul realizãrii obiectivului prevãzut la art. 2 lit. e) se desfãşoarã urmãtoarele activitãţi:
    a) extinderea programului de calculator existent pentru includerea activitãţilor de promovare, dezvoltare şi autorizare;
    b) realizarea şi administrarea bazei de date privind structurile de primire cu funcţii de cazare;
    c) elaborarea ghidurilor structurilor de primire turisticã cu funcţii de cazare şi ale agenţiilor de turism din România, pe suport hârtie şi magnetic;
    d) demararea procedurilor de implementare a Contului Satelit în Turism;
    e) dezvoltarea sistemului software pentru toatã activitatea de autorizare în domeniul turismului;
    f) crearea şi implementarea sistemului software pentru reţeaua de centre de informare turisticã din România;
    g) crearea şi dezvoltarea sistemului software pentru susţinerea activitãţii de promovare şi dezvoltare;
    h) elaborarea ghidului investitorului în turism şi al fondurilor comunitare.
    (2) Pentru realizarea obiectivului prevãzut la art. 2 lit. e) se pot achiziţiona, în conformitate cu legislaţia privind achiziţiile publice, urmãtoarele categorii de servicii:
    a) servicii de consultanţã, dezvoltare de software, internet şi asistenţã;
    b) studii de fezabilitate pentru centrele de informare turisticã ce sunt finanţate prin fonduri structurale;
    c) servicii de cercetare şi de dezvoltare şi servicii conexe de consultanţã pentru crearea Contului Satelit în Turism;
    d) servicii de organizare de seminare naţionale şi internaţionale pe teme de informare turisticã;
    e) servicii de transport anexe şi conexe, servicii de agenţii de turism;
    f) servicii de tipãrire de broşuri;
    g) servicii de realizare de CD-uri şi DVD-uri;
    h) servicii de traducere şi altele asemenea.
    ART. 8
    (1) În scopul realizãrii obiectivului prevãzut la art. 2 lit. f) se desfãşoarã urmãtoarele activitãţi:
    a) organizarea de evenimente naţionale şi internaţionale având ca tematicã bunele practici în domeniul turismului;
    b) elaborarea de ghiduri, broşuri şi alte materiale promoţionale de acest gen cuprinzând bunele practici în sectorul turismului.
    (2) Pentru realizarea obiectivului prevãzut la art. 2 lit. f) se pot achiziţiona, în conformitate cu legislaţia privind achiziţiile publice, urmãtoarele categorii de servicii:
    a) servicii de organizare de evenimente;
    b) servicii de publicare şi tipãrire;
    c) servicii de traducere;
    d) servicii de transport anexe şi conexe, servicii de agenţii de turism.
    ART. 9
    (1) În scopul realizãrii obiectivului prevãzut la art. 2 lit. g) se desfãşoarã urmãtoarele activitãţi:
    a) organizarea de seminare pentru dezvoltarea competenţelor profesionale ale angajaţilor din structurile de primire turisticã şi din centrele de informare turisticã, în vederea organizãrii Festivalului Olimpic al Tineretului European şi a altor evenimente internaţionale de acest gen;
    b) realizarea unor broşuri în vederea diseminãrii informaţiilor necesare desfãşurãrii cu eficacitate şi eficienţã a activitãţilor din cadrul centrelor de informare turisticã şi al asociaţiilor de promovare şi informare turisticã;
    c) elaborarea unor propuneri de modificare şi actualizare a legislaţiei în domeniu.
    (2) Pentru realizarea obiectivului prevãzut la art. 2 lit. g) se pot achiziţiona, în conformitate cu legislaţia privind achiziţiile publice, urmãtoarele categorii de servicii: servicii de agenţii de turism, servicii tipografice, servicii de consultanţã naţionalã şi internaţionalã privind formarea şi evaluarea profesionalã.

                                      ----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016