Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROGRAMUL ANUAL din 18 martie 2009  de dezvoltare a produselor turistice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROGRAMUL ANUAL din 18 martie 2009 de dezvoltare a produselor turistice

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 192 din 27 martie 2009

ART. 1
Programul anual de dezvoltare a produselor turistice urmãreşte susţinerea turismului intern în vederea îmbunãtãţirii circulaţiei turistice în paralel cu conservarea patrimoniului natural şi cultural.
ART. 2
Programul anual de dezvoltare a produselor turistice urmãreşte realizarea urmãtoarelor obiective şi activitãţi:
a) constituirea de parteneriate pentru elaborarea cadrului strategic de urbanism la nivel naţional pentru dezvoltarea turismului, incluzând crearea unui sistem instituţionalizat de colaborare între specialiştii din turism şi urbanism, participarea la aprobarea şi promovarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - secţiunea a VIII-a, zone cu resurse turistice, în rândul specialiştilor şi al autoritãţilor publice locale, şi metodologiei pentru analiza potenţialului turistic al teritoriului
Pentru realizarea acestui obiectiv se pot achiziţiona, în conformitate cu legislaţia privind achiziţiile publice, servicii de organizare de seminarii naţionale şi internaţionale, servicii de tipãrire de broşuri, servicii de agenţii de turism;
b) îmbunãtãţirea calitãţii programelor de formare profesionalã a personalului pentru sectorul turism, hoteluri şi restaurante, prin:
- organizarea de seminarii, pentru dezvoltarea competenţelor profesionale ale angajaţilor din staţiunile balneare, staţiunile montane (în vederea organizãrii Festivalului Olimpic European şi a altor evenimente internaţionale) şi din centrele de informare turisticã;
- editarea unor broşuri în vederea diseminãrii informaţiilor necesare desfãşurãrii cu eficacitate şi eficienţã a activitãţilor, de cãtre angajaţii care lucreazã în centrele de informare turisticã din România;
- organizarea unui concurs de proiecte cu tema "Formatori de excelenţã", în scopul informãrii adecvate a consumatorilor şi al facilitãrii/optimizãrii deciziei acestora de achiziţionare a programelor de formare;
- implementarea unui sistem naţional de evaluare şi dezvoltare a personalului şi a abilitãţilor manageriale ale personalului din unitãţile de turism;
- verificarea şi actualizarea legislaţiei din domeniu.
Pentru realizarea acestui obiectiv se pot achiziţiona, în conformitate cu legislaţia privind achiziţiile publice, urmãtoarele categorii de servicii: servicii de agenţii de turism, servicii de tipãrire de broşuri, servicii de consultanţã naţionalã şi internaţionalã privind formarea şi evaluarea profesionalã;
c) îmbunãtãţirea calitãţii serviciilor turistice din România prin:
- realizarea şi implementarea unui model de bune practici în vederea îmbunãtãţirii calitãţii serviciilor hoteliere;
- introducerea unor specializãri pentru domeniul hotelier, luându-se în considerare experienţa ţãrilor care deja au implementat astfel de specializãri cu mult succes (de exemplu, hotel specializat pe tenis, hotel specializat pe sãnãtate, hotel specializat pe welness etc.);
- implementarea programului "Steagul Albastru - Blue Flag", pentru îmbunãtãţirea calitãţii plajelor şi porturilor din România.
Pentru realizarea acestui obiectiv se pot achiziţiona, în conformitate cu legislaţia privind achiziţiile publice, urmãtoarele categorii de servicii: servicii de agenţii de turism, servicii de tipãrire de broşuri;
d) dezvoltarea unor forme, produse şi destinaţii turistice importante pentru România, prin: vizite de scurtã duratã în Bucureşti, croaziere pe Dunãre şi în Delta Dunãrii, turism montan (drumeţii montane şi sporturi de iarnã), turism balnear, turism de litoral, turism cultural
Pentru realizarea acestui obiectiv se pot achiziţiona, în conformitate cu legislaţia privind achiziţiile publice, urmãtoarele categorii de servicii:
- servicii de cercetare şi de consultanţã naţionalã şi internaţionalã privind turismul montan, precum şi turismul balnear din România, elaborarea de strategii sectoriale (turismul balnear);
- servicii de studii de piaţã pe plan naţional şi internaţional privind: turismul montan - sporturi de iarnã şi turismul balnear;
- servicii de organizare de seminarii naţionale şi internaţionale privind formele de turism menţionate;
- servicii de transport anexe şi conexe; servicii de agenţii de turism;
- servicii de tipãrire de broşuri pentru produsele turistice: sfârşit de sãptãmânã în Bucureşti, croaziere pe Dunãre, turism montan/drumeţii, turism pe litoral şi turism cultural;
e) organizarea de parteneriate internaţionale cu rol în creşterea vizibilitãţii destinaţiilor turistice din România, incluzând:
- proiectul comun cu Comisia Europeanã - EDEN - "Destinaţii europene de excelenţã";
- proiecte de dezvoltare a turismului în colaborare cu organizaţii/organisme internaţionale: Organizaţia pentru Cooperare Economicã (OECD), Organizaţia pentru Dezvoltare Industrialã a Naţiunilor Unite (UNIDO), Comisia Europeanã, Consiliul Europei - coridor cultural în sud-estul Europei privind rute ale vinului şi evenimente (festivaluri) culturale -, Comisia Europeanã pentru Turism;
- actualizarea site-ului www.visiteurope.com în ceea ce priveşte destinaţiile turistice din România - site-ul este gestionat de Comisia Europeanã pentru Turism;
- exercitarea preşedinţiei în exerciţiu de cãtre România, în domeniul turismului, în cadrul Iniţiativei Central-Europene (ICE);
- dezvoltarea şi promovarea zonei turistice Marea Neagrã în cadrul OCEMN - Organizaţia pentru Cooperare Economicã la Marea Neagrã;
- organizarea în parteneriat cu Organizaţia Mondialã a Turismului (OMT) a unor seminarii privind managementul prevenirii situaţiilor de crizã şi dezvoltarea turismului în situaţii de crizã, precum şi asistenţã din partea acestei organizaţii, în vederea armonizãrii cadrului legislativ din domeniul turismului, platã servicii sol în România;
- realizarea de materiale de promovare turisticã - ghidul parcurilor naţionale şi naturale din România, cu accent pe partea turisticã, inclusiv postarea pe internet;
- depunerea candidaturii României la Comisia Regionalã a Organizaţiei Mondiale a Turismului pentru Europa (2009) în vederea organizãrii în 2010, la Bucureşti, a reuniunii Comisiei Regionale a Organizaţiei Mondiale a Turismului pentru Europa;
- organizarea unei conferinţe şi elaborarea de materiale de promovare privind traseele de ciclism în statele membre ale Asociaţiei de promovare a turismului "Die Donau", respectiv croaziere pe Dunãre şi Adunarea generalã "Die Donau";
- realizarea de parteneriate în cadrul relaţiilor bilaterale cu diverse state ale Uniunii Europene, în vederea elaborãrii unor proiecte referitoare la dezvoltarea turismului montan atât în sezonul de iarnã, cât şi în cel de varã, a turismului cultural, dar şi a altor forme de turism;
- comisii mixte sau întâlniri bilaterale în România, cu autoritãţile naţionale de turism din alte ţãri;
- editarea broşurii de promovare comune România - Ungaria privind staţiunile balneare din cele douã ţãri.
Pentru realizarea acestui obiectiv se pot achiziţiona, în conformitate cu legislaţia privind achiziţiile publice, urmãtoarele categorii de servicii şi produse: servicii de organizare de seminarii cu participare naţionalã şi internaţionalã, vizite de documentare, produse informative şi de promovare comune cu alte ţãri, servicii de agenţii de presã/conferinţe de presã, servicii de publicitate şi de comercializare, servicii de tipãrire de broşuri, servicii de traducere, servicii de transport anexe şi conexe; servicii de agenţii de turism etc.;
f) restructurarea sistemului informaţional în domeniul turismului, incluzând extinderea softului existent pentru includerea activitãţilor de promovare, dezvoltare şi autorizare, realizarea şi administrarea bazei de date privind structurile de primire cu funcţiuni de cazare, elaborarea ghidurilor structurilor de primire turistice cu funcţiuni de cazare şi ale agenţiilor de turism din România pe suport hârtie şi magnetic, demararea procedurilor de implementare a Contului Satelit în Turism şi elaborarea ghidului investitorului în turism şi al fondurilor comunitare
Pentru realizarea acestui obiectiv se pot achiziţiona, în conformitate cu legislaţia privind achiziţiile publice, urmãtoarele categorii de servicii şi produse:
- crearea şi implementarea sistemului de software pentru autorizarea on-line;
- dezvoltarea sistemului de software pentru toatã activitatea de autorizare în domeniul turismului;
- crearea şi implementarea sistemului de software pentru reţeaua de centre de informare turisticã din România;
- crearea şi dezvoltarea sistemului de software pentru susţinerea activitãţii de promovare şi dezvoltare;
- studii de fezabilitate pentru centre de informare turisticã care sunt finanţate prin fonduri structurale;
- servicii de cercetare şi de dezvoltare şi servicii conexe de consultanţã pentru crearea Contului Satelit în Turism;
- servicii de organizare de seminarii naţionale şi internaţionale pe teme de informare turisticã;
- servicii de transport anexe şi conexe; servicii de agenţii de turism;
- servicii de tipãrire de broşuri;
- servicii de realizare de CD-uri şi DVD-uri;
- servicii de traducere etc.;
g) acţiuni de dezvoltare durabilã a turismului, incluzând: elaborarea şi finalizarea strategiei de ecoturism în arii protejate, acţiuni de conştientizare a importanţei dezvoltãrii durabile a turismului, actualizarea sistemului de clasificare a structurilor de primire turistice din România, reducerea poluãrii produse în industria turisticã, preluarea conceptului de "eticheta ecologicã" în sistemul hotelier din România
Pentru realizarea acestui obiectiv se pot achiziţiona, în conformitate cu legislaţia privind achiziţiile publice, urmãtoarele categorii de servicii:
- servicii de cercetare şi de dezvoltare şi servicii conexe de consultanţã naţionalã şi internaţionalã privind elaborarea şi finalizarea strategiei de ecoturism şi actualizarea sistemului legislativ de clasificare a structurilor de primire turistice cu funcţiuni de cazare, în conformitate cu standardele internaţionale;
- servicii de organizare de seminarii naţionale şi internaţionale, incluzând seminarii de conştientizare pe plan naţional şi seminarii cu participare internaţionalã, cu urmãtoarele obiective: elaborarea strategiei de ecoturism, actualizarea sistemului de clasificare a structurilor de primire turistice, reducerea poluãrii în domeniul turismului, "eticheta ecologicã";
h) servicii de consultanţã pentru perfecţionarea cadrului legal şi instituţional în conformitate cu bunele practici la nivelul Uniunii Europene
Pentru realizarea acestui obiectiv se pot achiziţiona, în conformitate cu legislaţia privind achiziţiile publice, urmãtoarele categorii de servicii:
- servicii de transport anexe şi conexe; servicii de agenţii de turism;
- servicii de tipãrire de broşuri;
- servicii de traducere etc.;
i) realizarea de achiziţii de materiale documentare: ghiduri şi alte materiale de prezentare despre România, studii, lucrãri de specialitate, buletine statistice, cãrţi de specialitate editate în România şi pe plan internaţional
Achiziţionarea materialelor documentare se va realiza prin cumpãrare directã de la diverşi furnizori, cu respectarea legislaţiei privind achiziţiile publice;
j) derularea programelor de investiţii în parteneriat public/public, dintre Ministerul Turismului şi autoritãţile publice locale la nivel de judeţ sau de unitate administrativ-teritorialã;
k) studii de prefezabilitate şi fezabilitate, proiecte tehnice de execuţie, alte studii de specialitate şi alocare de fonduri pentru investiţii în infrastructura turismului, în parteneriat cu autoritãţile publice locale:
- sumele de la bugetul de stat pentru finanţarea programelor de turism ai cãror beneficiari sunt autoritãţile administraţiei publice locale se alocã prin transferuri de la bugetul Ministerului Turismului cãtre bugetele locale, în limita fondurilor alocate anual cu aceastã destinaţie;
- sumele alocate prin transfer cãtre autoritãţile publice locale se aprobã prin hotãrâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Turismului;
l) elaborarea legislaţiei în domeniu prin: emiterea unui ordin comun al Ministerului Turismului şi Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Locuinţei pentru aprobarea metodologiei privind analiza potenţialului turistic al teritoriului prevãzut la <>art. 9 al Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 142/2008 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - secţiunea a VIII-a, zone cu resurse turistice; actualizarea şi finalizarea legislaţiei privind domeniul schiabil.

------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016