Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROGRAM din 21 septembrie 2005  Natiunilor Unite pentru Dezvoltare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROGRAM din 21 septembrie 2005 Natiunilor Unite pentru Dezvoltare

EMITENT: ACT INTERNATIONAL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 878 din 30 septembrie 2005
Guvernul României


Document de Proiect referitor la

activitãţi de implementare si monitorizare a Strategiei pentru
îmbunãtãţirea situaţiei romilor - 2005



┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│Scurta descriere; │
│ │
│Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare va susţine Guvernul României in │
│eforturile sale de a îndeplini criteriile de aderare la Uniunea Europeana, cu │
│privire la sprijinirea implementãrii si monitorizãrii Strategiei Naţionale de │
│Imbunãtãţire a Situaţiei Romilor. Acest lucru se va realiza prin oferirea unui│
│sprijin financiar pentru proiectele locale care respecta prioritãţile progra- │
│mului de aderare al României la Uniunea Europeana si de asemenea care incu- │
│rajeaza participarea activa a romilor la viata economica, sociala, culturala │
│si politica a comunitãţii lor. │
│ │
│Obiectivul general al proiectului este de a produce schimbãri pozitive nivelu-│
│lui de trai al comunitãţilor minoritare dezavantajate din România prin: │
│ 1) îmbunãtãţirea micii infrastructuri din regiunile ţinta selectate si care │
│ concentreazã o mare parte a populaţiei de romi; │
│ 2) încurajarea integrãrii sociale si economice a comunitãţilor minoritare │
│ dezavantajate din România prin oferirea de instruire profesionala si │
│ antreprenoriala precum si prin programe de crearea locurilor de munca in │
│ regiunile ţinta, inclusiv achiziţia de terenuri │
│ 3) Reabilitarea locuinţelor │
│ │
│Programul va susţine proiectele de intervenţie derulate pe baza de parteneriat│
│de cãtre autoritãţile locale precum si de membrii comunitãţilor de romi. │
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



Partea I Analiza contextului
Contextul National
Reformele politice şi economice iniţiate in România dupã 1990 au fost însoţite de scãderea drastica a activitãţii economice precum si de o creştere brusca a şomajului si o scãdere a nivelului de trai. Impactul social al reformei a fost relativ mare in comparaţie cu alte tari Central si Est europene, datorita schimbãrilor politice frecvente, a lipsei de decizie privind restructurarea economiei dar si datorita incoerentei politicilor macroeconomice.
Lipsa locurilor de munca si nivelul de trai foarte scãzut au afectat in special minoritatea etnica a romilor. In ultimii zece ani, rata şomajului in rândul romilor a crescut in mod sistematic, acest grup contribuind la menţinerea nivelului crescut al lipsei locurilor de munca pe termen lung.
In multe oraşe din România cartierele de romi au devenit suprapopulate, situaţia inrautatindu-se dupã 1990, când mulţi romi si-au vândut apartamentele de la bloc si s-au intors la rudele lor din cartierele de romi. Este cazul multor romi migraţi in zonele rurale, datorita lipsei unui loc de munca care sa le permitã sa-si acopere cheltuielile administrative. La acest aspect a contribuit si faptul ca mediul de viata era neprietenos si deseori ostil.
Infrastructura tehnica, adeseori inexistenta, se afla intr-o stare precara, in timp ce infrastructura sociala (scoli, grãdiniţe, unitãţi medicale, magazine, birouri sociale, etc) este necorespunzatoare sau de asemenea lipseşte. Datorita faptului ca multe persoane de etnie roma au domiciliul înregistrat in alta localitate, ei nu beneficiazã de ajutoare sociale, copiii lor nu frecventeazã o scoalã, iar familiile nu au acces la serviciile sociale.
Acest proiect se adreseazã in mod direct problemelor menţionate mai sus. Prin dezvoltarea infrastructurii tehnice si sociale din regiunile selectate ale tarii care deţine un mare procent al populaţiei minoritare dezavantajate, proiectul va crea condiţii pentru integrarea socio-economica a grupurilor ţinta.
Evitarea discrimãrii ulterioare a romilor se va realiza printr-o implementare a proiectului corespunzãtoare. Astfel, se vor urma "Principiile Directoare" stabilite de UE, OSCE si Consiliul Europei care menţioneazã ca "toti paşii din cadrul procesului de rezolvare a situaţiei locuinţelor romilor vor fi dezvoltaţi astfel incat identitatea lor etnica si culturala sa fie conservata".
Contribuţia PNUD
Veriga lipsa din politicile de integrare ale romilor o constituie pregãtirea si ocuparea profesionala a acestora, aceste date fiind posibile conform unui studiu realizat de PNUD si Organizaţia Internaţionala a Muncii (ILO). Gradul de ocupare profesionala a romilor in România este mai mic decât cel al populaţiei la nivel naţional. Implicarea femeilor de naţionalitate roma pe piaţa muncii este deosebit de redusa - procentul acestora fiind de 4 ori mai mare decât la nivel naţional. Participarea lor economica este parţial limitata datorita lipsei de calificare profesionala.
Experienţa PNUD
PNUD este o organizaţie puternic implicata in imbunatatirea oportunitãţilor de dezvoltare a grupurilor vulnerabile. Raportul Regional de Dezvoltare Umana publicat de Biroul Regional PNUD, "Cum sa eviţi capcana dependentei", arata ca indicele de dezvoltare umana pentru romii din România este cel mai scãzut din întreaga regiune. In acest context, integrarea sociala, ca unul din domeniile cheie de acţiune ale PNUD România, are ca scop ameliorarea oportunitãţilor de dezvoltare pentru romi urmãrind creşterea nivelului de trai pentru atingerea Obiectivelor de Dezvoltare ale Mileniului.
Proiectul propus va juca un rol foarte important in acest sens.
In trecut, PNUD România a organizat un seminar privind Imbunãtãţirea Situaţiei Romilor in România precum si alte proiecte in vederea creşterii nivelului de trai, având drept ţinta comunitãţile de romi (cooperative de credit, micro-întreprinderi, centre de dezvoltare comunitara etc). In acest sens PNUD România reprezintã un partener de incredere al Guvernului sprijinindu-l in eforturile sale de implementare a Strategiei Naţionale de Imbunãtãţire a Situaţiei Romilor, date fiind bunele relaţii si experienţa in colaborarea cu autoritãţile locale/centrale si organizaţiile societãţii civile.
PNUD România a lansat raportul "HIV/SIDA si Romii din Europa Centrala si de Est" pregatindu-se sa lanseze inca doua rapoarte privind finanţãrile programelor pentru comunitãţile de romi: "Cartea Alba -Finanţãri pentru Comunitãţile Roma din România" si "Studiu asupra impactulului finanţãrilor si programelor adresate comunitãţilor de romi in perioada 1996-2004"
Raportul "HIV/SIDA si Romii din Europa Centrala si de Est" reprezintã primul studiu de acest gen, abordând problematica HIV/SIDA si rãspândirea ei in rândul romilor din Europa Centrala si de Est. Ca atare, raportul constituie un prim pas necesar pentru centralizarea unor informaţii despre problematica sociala complexa generata de fenomenul HIV/SIDA în rândul populaţiei vulnerabile si marginalizate. Viziunea de ansamblu susţinuta de acest raport serveşte ca baza pentru cercetãri suplimentare vizând o evaluare competenta si empirica a HIV/SIDA precum si a minoritãţii Roma in Europa Centrala si de Est.
Raportul vizeazã 4 tari din regiune: România, Bulgaria, Moldova si Slovacia, selectate în urma consultãrii cu Biroul Regional PNUD Bratislava. Principalele recomandãri propuse de raport sunt privite din prisma paşilor necesari în vederea reducerii unor probleme principale confruntate de romii din Europa Centrala si de Est. Se prevede ca toate eforturile si programele sa fie implementate prin parteneriate depline si cu participarea activa a romilor.
Iniţiativa PNUD de a elabora "Cartea Albã - Finanţãri pentru Comunitãţile Roma din România" adaugã un plus de informaţie in literatura de specialitate confirmând interesul Agenţiilor ONU din România pentru ameliorarea situaţiei romilor. Aceasta publicaţie isi propune sa prezinte activitãţile realizate pana in prezent in aceasta direcţie, prin descrierea tuturor proiectelor/programelor propuse in beneficiul comunitãţilor de romi precum si a instituţiilor/ organizaţiilor naţionale si internaţionale care au fost implicate in finanţarea acestora.
Ca structura Cartea Alba conţine patru parti.
Prima parte furnizeazã o sinteza a principalelor date referitoare la situaţia romilor din România.
Cea de-a doua parte prezintã principalele instituţii finanţatoare, precum si programele si proiectele din cadrul acestora, insotite de descrieri succinte si de prezentãri ale principalelor obiective propuse.
Principalele studii referitoare la comunitãţile de romi, finanţate de instituţiile menţionate in partea anterioara vor fi detaliate in capitolul al treilea al lucrãrii, urmând ca ultima parte sa prezinte concluziile si recomandãrile formulate pe baza discuţiilor formale si informale cu liderii romilor, oficiali ai Guvernului, reprezentanţi ai organizaţiilor neguvemamentale, instituţii finanţatoare, membrii ai comisiilor interministeriale/ comitetelor de sprijin, precum si alţi factori interesaţi in formularea politicilor publice pentru romi.
Studiu asupra impactului finanţãrilor si programelor adresate comunitatilor de romi in perioada 1996-2004" are drept scop evaluarea eficientei cu care au fost folosite fondurile destinate imbunatatirii situaţiei din comunitãţile de romi. Dupã descrierea principalilor indicatori privind situaţia romilor in România, politicile publice adresate lor si principalii factori din acest domeniu, studiul analizeazã câteva exemple pozitive si negative care vizeazã implementarea de proiecte pentru romi in 4 domenii: locuinţe/infrastructura, sanatate, educaţie, locuri de munca.
Proiectul "Centru de Sprijin Social pentru Comunitãţile de Romi" îşi propune dezvoltarea unui centru pilot care sa furnizeze servicii integrate comunitãţilor de romi intr-un cadru coerent bazat pe principii de dezvoltare durabila. Se preconizeazã ca proiectul va conduce la o creştere a gradului de dezvoltare economica si sociala pentru comunitãţile de romi din localitatea propusa (Marasesti, jud. Vrancea), cu accent sporit asupra categoriei care include femeile si copii, dar si pe îmbunãtãţirea stãrii de sãnãtate a întregii comunitãţi si adoptarea unui comportament adecvat pentru o viata mai sãnãtoasa.
Impactul estimat al proiectului rezida in creşterea nivelului de trai al romilor din mai multe comunitãţi, prin replicarea modelului din alte tari si in România. In vederea extinderii proiectului se preconizeazã colaborarea PNUD cu parteneri naţionali si internaţionali.

Partea a II-a. Strategia
Strategia nationala
Îmbunãtãţirea situaţiei romilor continua sa fie un obiectiv fundamental pentru politica Guvernului României. Programul de guvernare subliniazã importanta dezvoltãrii locale ale comunitãţilor de romi, dezvoltare care este vizata de asemenea si de <>Hotãrârea Guvernului nr. 430/2001 privind aprobarea Strategiei Guvernului României de Îmbunãtãţire a Situaţiei Romilor. Documentul include un program de implementare si reprezintã un model de colaborare dintre Guvern si organizaţiile neguvernamentale ale romilor. Acest document are la baza principiile consensualismului, diviziunii sectoriale, descentralizãrii, egalitãţii si diferenţierii etnice. De asemenea strategia deţine un rol semnificativ in conceptul politicii de imbunatatire a situaţiei romilor si urmãreşte sa stimuleze participarea lor la viata economica, sociala, educaţionala si politica. Acest lucru va fi facilitat prin implicarea in programe de dezvoltare comunitara si asistenta sectoriala precum si prin derularea unor programe de prevenire a disciminarii sociale si instituţionale. Implementarea strategiei este planificata pe durata a 10 ani (2001-2010).
Strategia a fost dezvoltata cu participarea reprezentanţilor ministerelor responsabile, precum si cu lideri si reprezentanţi ai romilor de la numeroase organizaţii nonguvernamentale, iar acest fapt reprezintã unul dintre punctele forte ale acestei iniţiative. Direcţiile principale de acţiune ale Strategiei sunt: administraţie publica, locuinţe, securitate sociala, sãnãtate, economie, justiţie si ordine publica, protecţia copilului, educaţie, cultura si culte, comunicare si participare civica.
Obiectivele generale ale proiectului
● Îmbunãtãţirea condiţiilor de viata ale romilor din România prin extinderea si reabilitarea infrastructurii publice din zonele ţinta cu o mare concentrare a populaţiei minoritare etnice dezavantajate;
● Integrarea sociala si economica a romilor prin implementarea de politici active pe piaţa muncii in zonele ţinta;
● Îmbunãtãţirea bunelor relaţii interetnice prin conservarea identitãţii etnice a comunitãţilor minoritare si prin construirea unei infrastructuri sociale in zonele ţinta;
● Sprijinirea implementãrii Strategiei Naţionale de Îmbunãtãţire a Situaţiei Romilor.
Obiectivele specifice ale proiectului
1. Implementarea planului de acţiune al Strategiei prin susţinerea iniţiativelor dezvoltate de autoritãţile locale si instituţiile publice locale in parteneriat cu reprezentanţi ai comunitãţilor de romi.
2. Identificarea si sprijinirea proiectelor de intervenţie comunitara desfãşurate în parteneriat de cãtre autoritãţile locale si organizaţiile de romi.
3. Realizarea unui studiu referitor la identificarea pe zone geografice a nevoilor romilor legate de ocuparea forţei de munca si de asemena a perspectivelor de intergrare economica a lor in societatea romaneasca.

Partea a III-a. Organizarea si conducerea proiectului
Principalii parteneri guvernamentali vor fi Secretariatul General al Guvernului, prin Unitatea de Implementare a Programului PHARE nr. RO/2002/000-586.01.02 "Sprijin pentru Strategia naţionalã de îmbunãtãţire a situaţiei romilor" (SGG-UIP) şi Agenţia Naţionalã pentru Romi (ANR), dar si autoritãţile locale, beneficiare ale granturilor. PNUD se va asigura ca exista o modalitate de abordare participativa a comunitãţilor de romi astfel încât acestea sa fie implicate activ în implementarea proiectelor la toate nivelele. Scopul este de a dezvolta activitãţi complementare celor realizate de alte organizaţii în cadrul comunitãţii.
Proiectul se bazeazã pe o strânsa colaborare între instituţiile guvernamentale centrale, autoritãţi locale, ONG-uri si PNUD care vor fi parteneri implicaţi direct in implementarea proiectului, cu roluri si responsabilitãţi clar definite.
Proiectul va fi implementat conform Legii bugetului de stat si procedurii PNUD de execuţie naţionala. Agenţia de Execuţie a proiectului va fi SGG-UIP. PNUD va desemna un Director de proiect care va urmãri atingerea obiectivelor proiectului in conformitate cu prezentul document. Întâlnirile de informare vor fi realizate permanent între reprezentanţii PNUD, SGG-UIP, ANR si Directorul de proiect.
Proiectul va fi implementat de PNUD în strânsa colaborare cu SGG-UIP şi ANR. Echipa proiectului va fi implicata in activitãţile curente de organizare, conducere si monitorizare ale proiectului inclusiv, in activitãţile formale si informale de monitorizare (vizite in teren, comitete de evaluare, rapoarte narative si financiare). ANR va fi responsabil de pregãtirea Termenilor de Referinţa pentru activitãţile proiectului inclusiv, pentru evaluarea proiectului (evaluare finala si parţiala). Personalul ANR din Bucureşti dar si experţii romi din cadrul Birourilor Judeţene pentru Romi si cei regionali ai ANR se vor implica activ in soluţionarea problemelor aparute pe parcursul implementãrii proiectului.
Echipa proiectului si Managerul de Proiect vor fi selectaţi de cãtre o comisie formata din reprezentanţi ai SGG-UIP, ANR si PNUD si vor fi contractaţi de cãtre PNUD. De preferat, aceştia vor fi selectaţi dintre persoanele cu experienţa in derularea de proiecte similare cu finanatare de la UE sau alte organizaţii internaţionale. Echipa proiectului va lucra in strânsa colaborare cu personalul SGG-UIP şi ANR pentru a asigura comunicarea zilnica si întãrirea capacitãţii echipei SGG-UIP şi ANR. Echipa proiectului si Managerul de Proiect vor rãspunde în faţa PNUD pentru realizarea la timp a rezultatelor proiectului. Echipa proiectului va fi alcãtuita din:
● Coordonator proiect
● Coordonator social
● Administrator
Managerul de Proiect va fi responsabil de realizarea proiectului conform graficului activitãţilor, bugetului, obiectivelor generale si specifice asa cum sunt ele prevãzute în prezentul document. Managerul de Proiect va lua decizii pentru a asigura buna desfãşurare a proiectului. Orice dificultãţi majore vor fi soluţionate in colaborare de cãtre PNUD, SGG-UIP şi ANR. De asemenea, Managerul de Proiect va pregãti Rapoartul Anual de Activitate şi îl va înainta spre aprobare partenerilor menţionaţi mai sus.
Managerul de Proiect si echipa proiectului vor avea urmãtoarele responsabilitãţi care vor fi asumate in strânsa colaborare cu personalul SGG-UIP şi ANR:
● Coordonarea activitãţilor zilnice ale proiectului
● Pregãtirea contractelor (personal, consultanţi, contracte de finanţare, echipamente)
● Monitorizarea activitãţilor proiectului la nivel local
● Efectuarea tuturor plaţilor in cadrul proiectului
● Administrarea conturilor proiectului
● Pregãtirea si înaintarea rapoartelor narative si financiare cãtre ANR
● Organizarea de activitãţi si evenimente de informare publica
In numele PNUD, Managerul de Proiect va menţine legãtura cu parţile implicate in implementarea proiectului la nivel local:
1. Autoritãţile locale si centrale
2. Partenerii finanţatori
3. ONG-uri ale romilor
Managerul de Proiect va pregãti un plan de lucru in conformitate cu responsabilitãţile fiecãrui partener stipulate in acest document de proiect si in strânsa colaborare cu reprezentanţii SGG-UIP, ANR si Coordonatorii locali (BJR) si regionali de Proiect.
Reprezentanţii locali (BJR) si regionali de Proiect în colaborare cu reprezentanţii autoritãţilor locale, si ONG-urilor locale ale romilor vor organiza selecţia iniţiativelor si a personalului care va realiza activitãţile din cadrul proiectelor locale, propuse spre finanţare.
PNUD
PNUD va avea responsabilitatea generala pentru managementul proiectului si va co-finanta acest proiect. PNUD va fi responsabil de distribuirea fondurilor cãtre autoritãţile locale. Regulile si regulamentele PNUD se vor aplica tuturor activitãţilor legate de proiect. PNUD va pregãti si actualiza planurile de lucru si va folosi propriile mecanisme pentru monitorizare si evaluare, asa cum sunt descrise in cele ce urmeazã. PNUD va folosi propriile mecanisme pentru a analiza situaţia financiara si a realiza rapoarte exacte si de actualitate ale proiectului.
PNUD va monitoriza implementarea proiectului, asigurând conformitatea cu regulile si procedurile relevante pentru execuţia la nivel naţional. Cheltuielile din buget si orice propuneri de modificare a activitãţilor bugetate vor fi analizate si aprobate de grupul de parteneriat tripartit alcãtuit din PNUD, Agenţia de Execuţie si agenţii locali de implementare (autoritãţile locale). Acest grup tripartit se va intalni cel puţin o data pe perioada implementãrii proiectului pentru a analiza progresul acestuia.

Partea a IV-a. Monitorizare si evaluare
Proiectul definit în prezentul document va fi supus procedurilor standard de monitorizare si evaluare ale PNUD in conformitate cu Manualul de Programe al PNUD. In plus, pot fi utilizate alte proceduri de monitorizare si evaluare cerute de partenerul de co-finantare, in cazul in care procedurile PNUD nu sunt considerate suficiente.
In cadrul unei intalniri de lucru, daca este cazul, proiectul va fi supus unei revizii realizate de cãtre SGG-UIP, ANR si PNUD. Directorul de Proiect va prezenta un Raport de Activitate la fiecare întâlnire de acest gen. Un Raport final de activitate va fi pregãtit la încheierea proiectului. Toate rapoartele vor fi pregãtite (in draft) si distribuite tuturor pãrţilor cu mult timp inainte pentru a permite examinarea lor. Personalul SGG-UIP, ANR si PNUD vor realiza monitorizarea permanenta a proiectului prin vizite in teren.
In plus fata de întâlnirile periodice ale partenerilor pentru discutarea rezultatelor intermediare, proiectul va fi supus controalelor financiare obişnuite ale programelor PNUD implementate conform procedurii de execuţie naţionala (audit anual).

Partea a V-a. Contextul legal
Acest Document de Proiect reprezintã instrumentul la care se face referire in articolul 1 al Acordului Standard de Asistenta dintre Guvernul României si Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare, semnat la 23 ianuarie 1991. Proiectul va fi implementat conform regulilor si procedurilor PNUD.
Urmãtoarele tipuri de modificãri ale acestui document de proiect pot fi fãcute numai cu semnãtura Reprezentantului Rezident al PNUD care trebuie sa se asigure ca ceilalţi semnatari ai documentului de proiect nu au nici o obiecţie fata de modificãrile propuse:
● Modificarea sau completarea oricãrei anexe din documentul de proiect;
● Modificãri ce nu implica schimbãri semnificative ale obiectivelor imediate, rezultatelor sau activitãţilor proiectului dar care sunt cauzate de reorganizarea deja aprobata a resurselor sau de creşterea costurilor datorita inflaţiei;
● Revizii anuale obligatorii care reorganizeazã etapele de distribuire a resurselor aprobate sau reflecta creşterea costurilor pentru experţi sau a altor costuri datorita inflaţiei, sau care iau in considerare flexibilitatea agenţiei privind cheltuielile.


Planul de lucru si bugetul

Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare


┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Anul: 2005 Numãrul proiectului: │
│Titlul Proiectulul: Activitãţi de implementare si monitorizare a strategiei │
│pentru îmbunãtãţirea situaţiei romilor - 2005 │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌─────────┬────────┬───────────┬──────┬────────────────────────────────────────┐
│Proj. ID/│Activi- │ Perioada │Parte-│ Buget planificat │
│Rezultate│tãţi ├───┬───┬───┤ner ├──────┬──────┬──────┬───────────┬───────┤
│aşteptate│cheie │T.1│T.2│T.3│res- │Fond │Par- │Linie │Descriere │ Suma │
│ │ │ │ │ │pon- │ │teneri│buge- │ │ │
│ │ │ │ │ │sabil │ │ │tarã │ │ │
├─────────┼────────┼───┼───┼───┼──────┼──────┼──────┼──────┼───────────┼───────┤
│Întreţi- │Perso- │ │ │ │ │ │ │ │Personalul │ │
│nerea │nalul │ X │ X │ X │PNUD │ 4000│PNUD │ 71300│proiectului│ 20.000│
│unitãţii ├────────┼───┼───┼───┼──────┼──────┼──────┼──────┼───────────┼───────┤
│de imple-│Biroul │ │ │ │PNUD │ 4000│PNUD │ 73100│Inchirierea│ 4.000│
│mentare a│proiec- │ │ │ │ │ │ │ │şi întreţi-│ │
│proiec- │tului │ X │ X │ X │ │ │ │ │nerea bi- │ │
│tului │ │ │ │ │ │ │ │ │roului │ │
│ │ │ │ │ ├──────┼──────┼──────┼──────┼───────────┼───────┤
│ │ │ │ │ │PNUD │ 4000│PNUD │ 72500│Consumabile│ 1.500│
│ │ │ │ │ ├──────┼──────┼──────┼──────┼───────────┼───────┤
│ │ │ │ │ │PNUD │ 4000│PNUD │ 71600│Misiuni │ 4.000│
│ │ │ │ │ ├──────┼──────┼──────┼──────┼───────────┼───────┤
│ │ │ │ │ │PNUD │ 4000│PNUD │ 74500│Diverse │ 3.000│
├─────────┴────────┴───┴───┴───┴──────┴──────┼──────┼──────┼───────────┼───────┤
│ Subtotal │ │ │ │ 32.500│
├─────────┬────────┬───┬───┬───┬──────┬──────┼──────┼──────┼───────────┼───────┤
│Granturi │Servicii│ │ X │ X │PNUD │ 30000│Guvern│ 72600│Granturi │606.509│
│pentru │contrac-│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│proiec- │tuale │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│tele │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│locale │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼────────┼───┼───┼───┼──────┼──────┼──────┼──────┼───────────┼───────┤
│Granturi │Servicii│ │ X │ X │PNUD │ 4000│PNUD │ 72600│Granturi │ 26.600│
│pentru │contrac-│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│proiec- │tuale │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│tele │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│locale │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┴────────┴───┴───┴───┴──────┴──────┴──────┴──────┴───────────┼───────┤
│ Subtotal │633.109│
├─────────┬────────┬───┬───┬───┬──────┬──────┬──────┬──────┬───────────┼───────┤
│ │ISS │ X │ X │ X │PNUD │ 30000│Guvern│ │ISS (1,5%) │ 10.426│
│ │(1,5%) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼────────┼───┼───┼───┼──────┼──────┼──────┼──────┼───────────┼───────┤
│ │GMS(3%) │ X │ │ │PNUD │ 30000│Guvern│ 75100│GMS (3%) │ 19.053│
├─────────┴────────┴───┴───┴───┴──────┴──────┴──────┴──────┴───────────┼───────┤
│ Subtotal │ 29.479│
├──────────────────────────────────────────────────────────┬───────────┼───────┤
│Total PNUD │PNUD │ 60.000│
├──────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼───────┤
│Total Guvern │PNUD │635.088│
├──────────────────────────────────────────────────────────┴───────────┴───────┤
│TOTAL 695.088│
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘




MATRICEA LOGICA A REZULTATELOR ŞI RESURSELOR PROIECTULUI


┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Rezultatul scontat la nivel naţional, asa cum este el menţionat în │
│Programul-Cadrul al Resurselor Naţionale │
│ │
│Reforma sistemului de protecţie sociala/stabilirea celor mai vulnerabile │
│grupuri ale societãţii ca grupuri ţinta │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Indicatorul rezultatului, conform Programului-Cadru de Rezultate si Resurse: │
│ │
│Procentul persoanelor sãrace incluse in sistemul de protecţie sociala/ │
│capacitate crescutã a celor sãraci de a-si imbunatati nivelul de trai. │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Domeniul Strategic din Programul Cadru de Resurse: Accesul la servicii │
│sociale de baza si sisteme pentru managementul riscului si creşterea numãrului│
│de locuri de munca la nivel local si naţional │
│ │
│TTF Service Line: Servicii sociale de baza │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Strategia de parteneriat: Proiectul presupune o strânsa colaborare cu SGG-UIP │
│şi ANR. Proiectul se bazeazã pe o strânsa colaborare intre PNUD, SGG-UIP, ANR,│
│autoritãţile locale din judetele/orasele selectate si ONG-uri ale romilor │
│recunoscute pentru rezultatele obţinute in programele de incluziune sociala. │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Titlul si numãrul proiectului: Urbanizarea si dezvoltarea sociala a regiunilor│
│cu populaţie dominant minoritara. │
├───────────────────────┬─────────────────┬─────────────────┬──────────────────┤
│Rezultate naţionale │Rezultate anuale │Activitãţi │Contribuţii │
│scontate │ │ │ │
├───────────────────────┼─────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤
│Rezultat 1 │Rezultat anual │Activitatea 1.1 │Echipa proiectului│
│ │pentru 2005: │ │şi personalul SGG-│
│ │ │ │UIP şi ANR │
│Asigurarea monitorizã- │Organizarea acti-│Selectarea si │ │
│rii şi evaluãrii per- │vitãţilor de mo- │contractarea │ │
│evaluãrii permanente a │nitorizare si │echipei proiectu │ │
│proiectului si întoc- │evaluare şi ela- │lui pentru acti- │ │
│mirea rapoartelor de │borarea rapoarte-│vitãţile de mo- │ │
│monitorizare si │lor aferente. │nitorizare. │ │
│evaluare. │ │ │ │
├───────────────────────┼─────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤
│Rezultat 2 │Rezultat anual │Activitatea 2.1 │Subcontracte │
│ │pentru 2005: │ │ │
│ │ │ │ │
│Derularea unei companii│Organizarea a cel│Conferinţe de │ │
│de informare şi con- │puţin 2 conferin-│presa, pregãtirea│ │
│ştientizare a opiniei │ţe de presa. │materialelor de │ │
│publice la nivel naţi- │Elaborarea a cel │presa si a bro- │ │
│onal şi local şi reali-│puţin 1 broşura │surilor de pre- │ │
│zarea unui studiu pri- │de prezentare a │zentare a pro- │ │
│vind nevoile şi pers- │proiectului. │iectului. │ │
│pectivele romilor în ce│ │ │ │
│priveşte ocuparea for- │Rezultat anual │Activitatea 2.2 │ │
│ţei de muncã │pentru 2005: │ │ │
│ │ │Culegerea de date│ │
│ │Organizarea unei │despre nevoile şi│ │
│ │conferinţe de │perspectivele │ │
│ │presa finala │romilor în ce │ │
│ │ │priveste ocuparea│ │
│ │Rezultat anual │forţei de munca │ │
│ │pentru 2005: │ │ │
│ │ │ │ │
│ │Lansarea unui │ │ │
│ │studiu privind │ │ │
│ │nevoile şi pers- │ │ │
│ │pectivele romilor│ │ │
│ │în ce priveşte │ │ │
│ │ocuparea forţei │ │ │
│ │de munca. │ │ │
├───────────────────────┼─────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤
│Rezultat 3 │Rezultat anual │Activitatea 3.1 │Subcontracte │
│ │pentru 2005: │ │ │
│ │ │ │ │
│Realizarea de activi- │Numãrul de romi │Selectarea pro- │ │
│tãţi generatoare de │care au benefici-│iectelor │ │
│venit │at de formare şi │ │ │
│ │care au fost an- │Activitatea 3.2 │ │
│ │gajaţi │ │ │
│ │ │Asigurarea moni- │ │
│ │ │torizãrii perma- │ │
│ │ │nente a lucrãrilor
├───────────────────────┼─────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤
│Rezultat 4 │Rezultat anual │Activitatea 4.1 │Subcontracte │
│ │pentru 2005: │ │ │
│ │ │ │ │
│Reabilitarea de locu- │Numãrul de metri │Lansarea licita- │ │
│inţe sociale şi a in- │de reţea de ali- │ţiei, selectarea │ │
│frastructurii mici în │mentare cu apa │şi contractarea │ │
│zonele cu populaţie │construiţi. │firmelor de con- │ │
│majoritara de romi. │ │strucţii. │ │
│ │Numãrul de metri │ │ │
│ │patraţi de dru- │Activitatea 4.2 │ │
│ │muri construite. │ │ │
│ │ │Selectarea prin │ │
│ │Numãrul de metri │concurs şi con- │ │
│ │de reţea de ca- │tractarea unor │ │
│ │nalizare constru-│supervizori in- │ │
│ │iţi. │dependenţi în do-│ │
│ │ │meniul lucrãri- │ │
│ │Numãrul de locu- │lor de construc- │ │
│ │inţe sociale │ţii. │ │
│ │reabilitate. │ │ │
│ │ │Activitatea 4.3 │ │
│ │ │ │ │
│ │ │Asigurarea moni- │ │
│ │ │torizãrii perma- │ │
│ │ │nente a lucrãri- │ │
│ │ │lor de construc- │ │
│ │ │ţii şi a crearii │ │
│ │ │de locuri de │ │
│ │ │muncã temporare. │ │
│ │ │ │ │
└───────────────────────┴─────────────────┴─────────────────┴──────────────────┘




APROBĂRI

Tara: România

Cadrul de asistenta pentru dezvoltare acordat României de ONU
Rezultate/Indicatori: Intensificarea creşterii economice naţionale si reducerea sãrãciei in rândul grupurilor vulnerabile, prin acţiuni susţinute de incluziune sociala si întãrire a capacitãţii instituţionale, pana in anul 2009.
Efecte aşteptate/Indicatori: Reducerea sãrãciei si sprijinirea afirmãrii economice in rândul grupurilor vulnerabile - romi, in special femei din mediul rural, tineri, inclusiv cei post-instituţionalizati - prin crearea unor locuri de munca si realizarea unor intervenţii specifice care sa protejeze si sa încurajeze incluziunea sociala. (PNUD)
Rezultate aşteptate/Indicatori:
● Crearea locurilor de munca pentru grupurile dezavantajate prin intermediul lucrãrilor publice, precum si prin metode de instruire si consiliere profesionala;
● Reabilitare de mica infrastructura
● Reabilitare locuinţelor
● Achiziţie de terenuri agricole si cultivarea lor.

Partenerul de implementare: Secretariatul general al Guvernului (SGG)
Agenţia Naţionala pentru Romi (ANR)

Parteneri: Consilii locale


┌──────────────────────────────────────┐ ┌─────────────────────────────────────┐
│Perioada programului: 2005 │ │ Buget............ 1.810.000 RON │
│Rolul programului: Creşterea economica│ │ Contribuţia la managementul 5% │
│şi reducere saraciei │ │ general al proiectului (GMS) │
│Titlul Proiectului: Activitãţi de │ │ │
│implementare şi monitorizare a │ │ │
│Strategiei pentru îmbunãtãţirea │ │ Buget total │
│situaţiei romilor - Programul │ │ Resurse alocate: ............. │
│guvernamental "Parteneriat pentru │ │ ● Guvernul României (SGG) │
│sprijinul romilor-2005" │ │ 1.810.000 RON │
│ │ │ ● Regular (PNUD) 60.000 USD │
│Proiect nr: │ │ USD │
│Durata proiectului: │ │ ● Alţii: │
│Managementul proiectului: Execuţie │ │ o Donatori......... │
│naţionala │ │ │
│Intâlnirea Comitetului de aprobare; │ │ o Donatori......... │
│ │ │ ● Contribuţiile in natura...A.N.R. │
│ │ │ Buget neacoperit: ....... │
└──────────────────────────────────────┘ └─────────────────────────────────────┘



Aprobat de (Guvern): D-nul Mihai Alexandru Voicu, ministrul delegat
pentru coordonarea Secretariatului General al
Guvernului
D-na Maria Ionescu, Preşedinte al Agentiei
Naţionale pentru Romi
Aprobat de (Parteneri)

Aprobat de (PNUD): D-na Soknan Han Jung, Reprezentant Rezident


NOTĂ(CTCE)
Semnaturile si stampilele se gãsesc în Monitorul Oficial al României, Partea I, Nr. 878 din 30.09.2005, la pagina 32.
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016