Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROGRAM din 18 martie 2004  prioritar de reconversie functionala a amplasamentului Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROGRAM din 18 martie 2004 prioritar de reconversie functionala a amplasamentului "Esplanada", situat in municipiul Bucuresti, Bd. Unirii, sectorul 3, si de finalizare a constructiilor existente

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 279 din 30 martie 2004
Având în vedere valoarea amplasamentului care este parţial ocupat în prezent de fundaţiile obiectivului de investiţii "Centrul de Creaţie şi Culturã - Cântarea României", abandonat definitiv dupã 1989, precum şi imposibilitatea asigurãrii prin bugetul de stat a fondurilor necesare finalizãrii acestuia, Guvernul României decide realizarea prezentului program de reconversie funcţionalã a amplasamentului şi de finalizare a construcţiilor existente, printr-un contract de parteneriat public-privat, în condiţiile legii.
Centrul urban polifuncţional care se va realiza pe acest amplasament va purta denumirea de "Esplanada".
Amplasamentul este delimitat de strãzile: Bd. Unirii Bd. Octavian Goga - str. Nerva Traian - str. Mircea Vodã, având o suprafaţã de 107.140 m² , din care aproximativ 25.000 m² ocupaţi de fundaţiile vechiului obiectiv de investiţii. Din suprafaţa totalã a terenului aproximativ 2.000 m² (1,8%) au fost retrocedaţi prin hotãrâri judecãtoreşti definitive, iar aproximativ 34.000 m² (31%) sunt revendicaţi, conform situaţiei juridice a terenurilor din evidenţa Primãriei Sectorului 3 Bucureşti.
Utilizarea terenului, obţinut şi pus la dispoziţia investitorului în condiţiile legii, este lãsatã la latitudinea acestuia în limitele prevederilor Planului urbanistic general (PUG) al municipiului Bucureşti, Planului urbanistic zonal (PUZ)zona centralã, Planului urbanistic zonal al sectorului 3 şi ale prezentului program.
Terenul este grevat de urmãtoarele cerinţe urbanistice şi servituţi importante:
- existenţa fundaţiilor vechiului obiectiv de investiţii. Soluţia tehnicã de înglobare sau eliminare se va stabili în baza unei expertize tehnice;
- necesitatea asigurãrii unui spaţiu public de tip piaţã - esplanadã şi a unui spaţiu verde public, ale cãror dimensiuni se vor stabili printr-o documentaţie PUD;
- drepturi reale sau prezumtive de proprietate:
a) Pe amplasament s-a reconstituit dreptul de proprietate pentru 10 persoane fizice. Achiziţia terenurilor se va face în conformitate cu prevederile legale: vânzare-cumpãrare sau expropriere pentru o cauzã de utilitate publicã, cu dreaptã şi prealabilã despãgubire, conform legislaţiei în vigoare.
b) Un numãr de 66 de persoane fizice au depus notificare în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 10/2001 privind retrocedarea imobilelor preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945-22 decembrie 1989, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. Pentru terenul grevat de lucrãrile de investiţii se vor acorda despãgubiri bãneşti în conformitate cu prevederile legale. Eventualele puneri în posesie vor fi rezolvate conform prevederilor lit. a).
Conceptul urbanistic al noului ansamblu de dotãri va promova o dezvoltare durabil-ecologicã a zonei pe principiul compoziţional-funcţional al unei "dale urbane" dezvoltate pe mai multe niveluri - supra- şi subteran - cuprinzând circulaţia auto, parcaje şi servicii, precum şi suprafeţe mari plantate la nivelurile supraterane alcãtuind un "parc urban" multietajat. Compoziţia va fi susţinutã pe verticalã de construcţii P+10...20 pentru birouri, hoteluri şi locuinţe, cu standarde ridicate de confort şi dotãri corespunzãtoare. Serviciile şi activitãţile comerciale (tip mall urban) se vor organiza în volume joase terasate integrându-se în mod organic în ansamblu prin spaţii plantate şi circulaţii pietonale interioare şi exterioare. Pentru refacerea coeziunii spaţial-volumetrice a zonei se poate amplasa un accent de peste 100 m înãlţime.
Circulaţia auto se va rezolva în general la nivelurile inferioare (subsol şi demisol), "dala urbanã" ridicându-se peste cota existentã a strãzilor perimetrale la aproximativ 1-2 metri. Soluţiile tehnice şi dimensionarea spaţiilor pentru circulaţia activã şi staţionarã se vor stabili pe baza unui studiu de circulaţie pentru întreaga zonã, având în vedere încãrcãrile actuale ale arterelor principale şi gradul ridicat de atracţie pentru noile dotãri ale ansamblului.
Amplasarea şi configurarea funcţional-volumetricã şi esteticã a tuturor construcţiilor se vor face conform reglementãrilor extrase din regulamentele de urbanism aprobate pentru zonã şi obiectivele publice de interes major.
Având în vedere importanţa amplasamentului, se va urmãri ca soluţiile urbanistice propuse pentru reconversia funcţionalã a vechiului obiectiv abandonat sã aibã un caracter unitar şi reprezentativ pentru imaginea Capitalei, integrându-se armonios cu clãdirile şi estetica de faţadã a fronturilor existente pe arterele perimetrale care delimiteazã terenul.
Pentru operativitatea acţiunii de reconversie, aceasta va fi realizatã, în condiţiile legii, în douã etape:
a) Etapa I va cuprinde zona centralã a amplasamentului, grevatã de vechile lucrãri de investiţii, şi poate fi lansatã imediat, având în vedere cã pe aceastã zonã nu se mai pot emite titluri de proprietate, conform prevederilor legale.
b) Etapa a II-a va cuprinde zonele de vest şi de est ale amplasamentului. Lucrãrile pot fi realizate simultan sau succesiv, dupã cum este cazul.
Se va urmãri coerenţa ansamblului şi în acest sens Planul urbanistic de detaliu (PUD) care va reglementa amplasamentul se va întocmi pentru întregul amplasament şi va fi însoţit de o ilustrare urbanisticã. Studiile tehnice pentru infrastructurã şi reţele vor fi întocmite pentru întregul amplasament.
În conformitate cu prevederile art. 3 alin. (2) şi ale <>art. 4 din Ordonanţa Guvernului nr. 16/2002 privind contractele de parteneriat public-privat, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 470/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului va întocmi studiul de prefezabilitate şi va începe procedura de iniţiere a unui proiect de parteneriat public-privat pentru reconversia funcţionalã a amplasamentului "Esplanada", situat în municipiul Bucureşti, Bd. Unirii, sectorul 3, şi de finalizare a construcţiilor existente, în condiţiile legii.

----------



Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016