Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROGRAM din 13 august 2008  de reparare/reabilitare şi reconstruire a unor locuinţe afectate de calamităţile naturale produse în luna iulie 2008    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 PROGRAM din 13 august 2008 de reparare/reabilitare şi reconstruire a unor locuinţe afectate de calamităţile naturale produse în luna iulie 2008

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 608 din 15 august 2008
    ART. 1
    Programul de reparare/reabilitare şi reconstruire a unor locuinţe afectate de calamităţile naturale produse în luna iulie 2008, denumit în continuare Program, are drept scop asigurarea unor ajutoare băneşti proprietarilor locuinţelor afectate şi cofinanţarea unor acţiuni ale autorităţilor administraţiei publice locale pentru repararea, reabilitarea şi reconstruirea unor locuinţe din zonele în care s-au produs calamităţi naturale - inundaţii şi/sau alunecări de teren.

    ART. 2
    Acţiunile autorităţilor administraţiei publice locale prevăzute la art. 1 constau în:
    a) lucrări de demolare şi reconstruire a locuinţelor distruse;
    b) lucrări de reabilitare a locuinţelor cu avarii la sistemul structural, dar care pot fi reparate fără a pune în pericol rezistenţa şi stabilitatea construcţiilor;
    c) achiziţia materialelor de construcţii pentru reabilitarea şi reconstruirea locuinţelor;
    d) transportul materialelor de construcţii principale la punctele de lucru de la depozitele nominalizate de instituţia prefectului şi de autorităţile administraţiei publice locale;
    e) asistenţă tehnică pentru evaluarea lucrărilor de reabilitare sau reconstruire necesare, precum şi pe parcursul execuţiei acestor lucrări.

    ART. 3
    (1) Lucrările de reabilitare, demolare şi reconstruire a locuinţelor distruse, prevăzute la art. 2 lit. a) şi b), se realizează prin contractarea lor cu antreprenori specializaţi de către primăriile localităţilor în care acestea sunt amplasate. Materialele principale pentru reabilitarea sau reconstrucţia locuinţelor se asigură de primării în condiţiile prevăzute prin prezentul program.
    (2) Locuinţele prevăzute la art. 2 lit. a) se reconstruiesc cu maximum două camere, după proiecte repetabile, fără finisaje şi dotări (stadiu "la roşu"), lucrările de finisaj şi dotările urmând să fie contractate şi finanţate de beneficiarii locuinţelor din resurse proprii, inclusiv din resurse provenite din ajutoare, sponsorizări şi donaţii.

    ART. 4
    (1) Lucrările de reparare a locuinţelor se realizează în regie proprie sau prin contractarea lor de către proprietari cu prestatori de servicii şi cu executanţi specializaţi.
    (2) Finanţarea şi realizarea lucrărilor prevăzute la alin. (1) se asigură de către proprietarii locuinţelor din resurse proprii, inclusiv din resurse provenite din ajutoare, sponsorizări şi donaţii.

    ART. 5
    Asistenţa tehnică prevăzută la art. 2 lit. e) se asigură de către consiliul judeţean din unitatea administrativ-teritorială în care sunt amplasate locuinţele, prin personal autorizat conform legii, pentru lucrările prevăzute la art. 3 şi pentru cele prevăzute la art. 4 alin. (1).

    ART. 6
    (1) Achiziţia materialelor principale de construcţii pentru reabilitarea şi reconstruirea locuinţelor, prevăzută la art. 2 lit. c), se realizează prin Agenţia Naţională pentru Locuinţe.
    (2) Achiziţia materialelor principale de construcţii conform alin. (1) şi repartizarea materialelor pe judeţe şi localităţi se fac pe baza necesarului stabilit de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, potrivit solicitărilor transmise de primarii localităţilor prin instituţia prefectului din judeţul de care aparţin. Primarii localităţilor răspund, potrivit legii, pentru legalitatea, necesitatea, oportunitatea, realitatea şi exactitatea datelor transmise.
    (3) Materialele principale de construcţii se achiziţionează franco-destinaţie de către Agenţia Naţională pentru Locuinţe, în condiţiile legii, şi se predau pe bază de proces-verbal primarilor localităţilor, potrivit repartizării stabilite în condiţiile alin. (2), în depozite centralizate la nivel local, stabilite şi comunicate Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe de către primării.
    (4) Primarii localităţilor răspund de depozitarea, gestionarea şi predarea către antreprenorii lucrărilor contractate şi către persoanele şi familiile sinistrate, după caz, a materialelor preluate de la Agenţia Naţională pentru Locuinţe în condiţiile alin. (3), în scopul reabilitării sau reconstruirii locuinţelor distruse sau avariate în urma calamităţilor naturale.
    (5) În cazul în care materialele prevăzute la alin. (4) nu sunt folosite în totalitate:
    a) de către primării - se constituie rezerve de stat şi se predau în depozitele Administraţiei Naţionale a Rezervelor de Stat;
    b) de către beneficiari - contravaloarea acestora se suportă de către beneficiari, în baza unor angajamente cu titlu executoriu încheiate la primirea materialelor. Sumele rezultate din plata contravalorii materialelor nefolosite se fac venituri la bugetul de stat.

    ART. 7
    (1) Instituţiile prefectului monitorizează inventarierea locuinţelor afectate de calamităţile naturale, situate în unităţile administrativ-teritoriale în care îşi exercită autoritatea, pentru fiecare zonă de autoritate a consiliilor locale din judeţ, şi fac propuneri pentru repararea, reabilitarea, demolarea şi reconstruirea locuinţelor, pe care le transmit Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor în vederea stabilirii şi solicitării sumelor necesare a fi alocate de la bugetul de stat.
    (2) Inventarierea prevăzută la alin. (1) se realizează conform Procedurii de inventariere a locuinţelor afectate de calamităţi naturale, aprobată prin Ordinul ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi locuinţelor şi al ministrului internelor şi reformei administrative nr. 970/559/2008, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 577 din 31 iulie 2008.
    (3) Propunerile de locuinţe care urmează să se demoleze şi să se reconstruiască prin grija autorităţilor administraţiei publice locale se comunică, spre ştiinţă, consiliilor locale în a căror zonă de autoritate administrativ-teritorială sunt situate, în vederea preluării terenurilor de construcţie de la deţinătorii acestora, prin procese-verbale întocmite conform modelului prevăzut în anexa nr. 1.
    (4) Primăriile se ocupă de demolarea clădirilor distruse de calamităţile naturale şi de eliberarea amplasamentelor acestora, pentru locuinţele care urmează să le reconstruiască, conform prevederilor art. 3.

    ART. 8
    (1) Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, în baza solicitărilor transmise de instituţiile prefectului, stabileşte sumele necesare pentru sprijinirea acţiunilor de reparare, reabilitare, demolare şi reconstruire şi pentru achiziţia de materiale principale de către Agenţia Naţională pentru Locuinţe prin Bursa Română de Mărfuri şi solicită alocarea sumelor de la bugetul de stat.
    (2) Sumele necesare pentru sprijinirea acţiunilor de reabilitare, demolare şi reconstruire a locuinţelor afectate de calamităţi naturale în condiţiile prevăzute la art. 3 se asigură de la bugetul de stat prin alocarea către bugetele locale pentru reabilitarea, demolarea şi reconstruirea în stadiu "la roşu" a locuinţelor afectate.
    (3) Sumele necesare pentru sprijinirea acţiunilor de reparare a locuinţelor conform prevederilor art. 4 alin. (2) se alocă de la bugetul de stat sub formă de ajutoare în bani către proprietarii locuinţelor afectate.
    (4) Sumele pentru achiziţia de materiale principale şi transportul acestora la punctele de lucru se asigură:
    a) prin bugetul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor pentru achiziţia de materiale principale prin Agenţia Naţională pentru Locuinţe;
    b) prin alocarea către bugetele locale pentru transportul materialelor principale din depozitele centralizate la nivel local la punctele de lucru.

    ART. 9
    (1) Primarii localităţilor contractează, în limita sumelor aprobate potrivit art. 8 alin. (2), serviciile şi lucrările necesare reabilitării, demolării şi reconstruirii locuinţelor, precum şi serviciile pentru transportul materialelor principale din depozitele centralizate la nivel local la punctele de lucru, răspunzând pentru realizarea şi recepţia acestora, în condiţiile legii.
    (2) Pentru achiziţia produselor, serviciilor şi lucrărilor necesare reconstruirii locuinţelor din zonele calamitate se aplică prevederile legislaţiei în vigoare privind achiziţiile publice.

    ART. 10
    (1) În vederea decontării serviciilor şi lucrărilor efectuate conform contractelor încheiate în acest scop, primarii localităţilor răspund pentru:
    a) acordarea vizei de control financiar preventiv;
    b) verificarea şi arhivarea documentelor legale de plată;
    c) întocmirea deconturilor justificative, conform anexei nr. 2.
    (2) Primarii localităţilor răspund, potrivit legii, pentru legalitatea, necesitatea, oportunitatea, realitatea şi exactitatea datelor înscrise în deconturile justificative.
    (3) Primarii localităţilor, în termen de 3 zile lucrătoare de la primirea sumelor, efectuează plăţile în conturile executanţilor nominalizaţi în deconturile justificative.

    ART. 11
    (1) Locuinţelor demolate şi reconstruite potrivit prezentului program le sunt aplicabile, în mod corespunzător, prevederile art. 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 68/2006 privind măsuri pentru dezvoltarea activităţii în domeniul construcţiilor de locuinţe prin programe la nivel naţional, aprobată prin Legea nr. 515/2006.
    (2) Locuinţele demolate şi reconstruite se predau cu titlu gratuit beneficiarilor acestora, prin proces-verbal de predare-primire a locuinţelor din zonele calamitate, încheiat de consiliile locale de care aparţin, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3.

    ART. 12
    Prefecţii judeţelor coordonează acţiunile primarilor privind demolarea şi reconstruirea locuinţelor distruse, precum şi repararea/reabilitarea locuinţelor avariate, în vederea utilizării cu eficienţă şi în scopul pentru care au fost alocate fondurile de la bugetul de stat şi materialele necesare potrivit prezentului program.

    ART. 13
    (1) Instituţiile prefectului monitorizează realizarea alimentării cu apă, a reţelelor de alimentare cu energie electrică şi, după caz, a celor de alimentare cu gaze naturale, precum şi a branşării la acestea a locuinţelor reconstruite, în concordanţă cu programul de finalizare şi punere în funcţiune a construcţiilor.
    (2) Lucrările prevăzute la alin. (1) se finanţează din sursele prevăzute cu această destinaţie în bugetele locale.
    (3) Consiliile locale asigură folosinţa gratuită a unor terenuri de către antreprenorii generali, prin care se execută lucrările de reparare/reabilitare şi de construcţie/reconstrucţie a locuinţelor, în vederea realizării lucrărilor de organizare de şantier, şi asigură prin obiective de investiţii proprii realizarea drumurilor şi a căilor de acces pentru amplasamentele noi, în cazul strămutării gospodăriilor afectate de calamităţile naturale, în conformitate cu legislaţia în vigoare.

    ART. 14
    Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul program.

    ANEXA 1

    la program
    PROCES - VERBAL
    de predare-primire a terenului aflat în proprietatea/folosinţa
    ............................... pe perioada de execuţie a lucrărilor de
    reconstrucţie a locuinţei distruse ca efect al calamităţilor naturale
    Încheiat astăzi, ...........................,

        între
        ..........................................................., în calitate de
      proprietar, şi Consiliul Local ..........., reprezentat de dl/dna ..........,
      primarul localităţii.
        1. Obiectul procesului-verbal
        1.1. Obiectul procesului-verbal îl constituie transmiterea dreptului de
      folosinţă gratuită, pe perioada de execuţie a lucrărilor de reconstrucţie a
      locuinţei, a terenului aferent acesteia, în suprafaţă de ................ mp,
      identificat prin număr cadastral (parcelă) ....................... şi adresă:
      ...................., precum şi a căilor de acces, cu respectarea legislaţiei
      în vigoare.
        2. Obligaţiile părţilor
        2.1. Proprietarul se obligă:
        - să transmită dreptul de folosinţă gratuită a terenului în suprafaţă de
      ............... mp pe întreaga perioadă de reconstrucţie a locuinţei;
        - să participe în mod necondiţionat la demolarea locuinţei distruse sau
      grav avariate şi la eliberarea terenului de materialele şi resturile
      rezultate, precum şi a altor dotări, utilaje şi echipamente existente pe
      amplasament;
        - să asigure accesul neîngrădit al antreprenorului general pe amplasament
      cu materiale de construcţii, mijloace de transport şi utilaje pe întreaga
      perioadă de execuţie a lucrărilor;
        - să nu intervină la antreprenorul general pentru modificarea proiectului
      aprobat;
        - să participe la recepţia finală a lucrărilor de construcţii.
        2.2. Consiliul local se obligă:
        - să primească în folosinţă gratuită terenul în suprafaţă de ......... mp
      pe durata executării lucrărilor de reconstrucţie a locuinţei;
        - să asigure proprietarului un drept de folosinţă asupra terenului, în
      cazul gospodăriilor strămutate;
        - să asigure utilajele şi mijloacele de transport şi să urmărească
      demolarea locuinţei distruse sau grav avariate şi eliberarea terenului de
      materialele şi resturile rezultate, precum şi de alte dotări, utilaje şi
      echipamente existente pe amplasament;
        - să predea proprietarului, la finalizarea lucrărilor, locuinţa şi terenul
      aferent, liber de materialele de construcţii rezultate din procesul de
      reconstrucţie a locuinţei.
        3. Prezentul proces-verbal va putea fi modificat şi completat cu acordul
      părţilor.
        4. Încheiat astăzi, ............, în 4 (patru) exemplare.

                 Proprietar, Consiliul Local al .............
            ................... Primar,
                 (semnătura) ..................
                                                       (semnătura)


    ANEXA 2

    la program
    CONSILIUL LOCAL .................

                    DECONT JUSTIFICATIV
           pentru plata cheltuielilor efectuate în cadrul acţiunilor
         autorităţilor administraţiei publice locale privind demolarea,
             reconstruirea, reabilitarea sau repararea unor
          locuinţe din zonele în care s-au produs calamităţi naturale

     ┌────┬────────────┬────────────┬──────────────┬────────┬────────┬────────────┐
     │Nr. │ Nr./Data │ Valoarea │ Nr./Data │Valoarea│Valoarea│Instrumentul│
     │crt.│contractului│contractului│ facturii │facturii│plătită │ de plată │
     ├────┼────────────┼────────────┼──────────────┼────────┼────────┼────────────┤
     │ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │
     ├────┼────────────┼────────────┼──────────────┼────────┼────────┼────────────┤
     │ 1. │ ..../..... │ ...... │ ...... │ ...... │ ...... │ ...... │
     │ │ │ │ ...... │ ...... │ ...... │ ...... │
     ├────┼────────────┼────────────┼──────────────┼────────┼────────┼────────────┤
     │ 2. │ ..../..... │ ...... │ ...... │ ...... │ ...... │ ...... │
     │ │ │ │ ...... │ ...... │ ...... │ ...... │
     └────┴────────────┼────────────┼──────────────┼────────┼────────┼────────────┘
            TOTAL: │ ...... │ │ ...... │ ...... │
                       └────────────┘ └────────┴────────┘

        Răspundem pentru legalitatea, necesitatea, oportunitatea, realitatea şi
      exactitatea datelor înscrise.

                                        Primar,
                                  ....................
                                         L.S.

            Control financiar preventiv Compartiment economic
            ............................ ............................
            ............................


    ANEXA 3

    la program
    PROCES - VERBAL
    de predare-primire a locuinţelor din zonele calamitate

        În conformitate cu procesul-verbal de predare-primire a terenului aflat în
      proprietatea/folosinţa ........................... pe perioada de execuţie a
      lucrărilor de reconstrucţie a locuinţei distruse ca efect al calamităţilor
      naturale încheiat în data de .................,
        între subscrişii: Consiliul Local al ............................., judeţul
      ................, prin ................. - primar şi ...................... -
      secretar, în calitate de reprezentanţi legali ai statului, pe de o parte, şi
      ..................., născut/născută .................... în ................,
      judeţul/sectorul ................, la data de ..............., fiul/fiica lui
      ............... şi al/a ................., legitimat/legitimată cu buletinul/
      cartea de identitate seria ..... nr. ................., eliberat/eliberată de
      .................... la data de .................., domiciliat/domiciliată în
      localitatea ............., str. .................. nr. ..., bl. ..., et. ...,
      ap. ..., judeţul/sectorul ................., în calitate de beneficiar, pe de
      altă parte, s-a încheiat prezentul proces-verbal de predare-primire a
      locuinţei, construită în zonele afectate de calamităţi naturale în baza
      prevederilor programului/acţiunii guvernamental/guvernamentale ..............
      stabilit/stabilită prin .................... .
        Art. 1. - Locuinţa, situată în localitatea ...............................,
      str. .......... nr. ....., judeţul ...................., identificată conform
      schiţei anexate la prezentul proces-verbal, compusă din .............. camere
      de locuit, cu o suprafaţă desfăşurată construită de ........... mp şi în
      valoare de ......................... lei, se predă gratuit în proprietatea
      beneficiarului acesteia.
        Art. 2. - Locuinţa a fost construită prin Contractul de antrepriză generală
      nr. .............. din data de ..............., încheiat cu ................,
      în baza Autorizaţiei de construire nr. .......... din data de ..............,
      eliberată de ....................., şi a fost recepţionată la data terminării
      lucrărilor prin Procesul-verbal de recepţie nr. ................. din data de
      ............... .
        Art. 3. - Terenul aferent locuinţei, în suprafaţă de ........... mp
      ............................................................................,
       (se vor preciza situaţia juridică a terenului şi actul prin care se
        consfinţeşte aceasta - proprietarul şi/sau modul de folosinţă)
      în condiţiile legii.
        Art. 4. - Beneficiarul locuinţei se obligă:
        a) să solicite înscrierea imobilului - construcţie şi terenul aferent - în
      Cartea funciară;
        b) să declare locuinţa şi terenul, în vederea impunerii, la compartimentul
      de specialitate al autorităţii administraţiei publice locale, în termen de 30
      de zile de la finalizarea şi punerea în funcţiune a acesteia;
        c) să îşi asigure locuinţa pentru daune provocate de calamităţi naturale,
      pe o perioadă de minimum 5 ani de la data finalizării acesteia;
        d) să nu înstrăineze locuinţa şi părţi din aceasta prin acte între vii, pe
      o perioadă de 5 ani de la data prezentului proces-verbal;
        e) să utilizeze şi să păstreze în bune condiţii locuinţa şi instalaţiile
      acesteia şi să nu aducă modificări structurale construcţiei predate prin
      prezentul proces-verbal în perioada de garanţie de 2 (doi) ani, sub rezerva
      pierderii acestei garanţii.
        Art. 5. - Neîndeplinirea de către beneficiarul locuinţei a obligaţiilor ce
      îi revin reprezentând condiţii suspensive care afectează dreptul de
      proprietate asupra locuinţei, acesta urmând a fi înscris în Cartea funciară
      cu titlu provizoriu, potrivit art. 29 alin. (2) din Legea cadastrului şi a
      publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată. În partea a III-a a Cărţii
      funciare se vor consemna sarcinile cu privire la interdicţia de a înstrăina
      locuinţa prin acte între vii pe o perioadă de 5 ani şi obligativitatea
      asigurării acesteia pe aceeaşi perioadă. Înstrăinarea locuinţei prin acte
      între vii înainte de termenul de 5 ani se poate face numai după restituirea
      către bugetul de stat a contravalorii sumelor cheltuite pentru construirea
      acesteia, rezultată din actualizarea la zi a valorii locuinţei prevăzute la
      art. 1, prin aplicarea indicelui de inflaţie comunicat de Institutul Naţional
      de Statistică.
        Aceste clauze se sting prin împlinirea termenului de 5 ani de la data
      prezentului proces-verbal.
        Art. 6. - Consiliul local, prin reprezentanţii săi legali, se obligă:
        a) să predea beneficiarului locuinţei toate înscrisurile pe care le deţine
      şi care sunt necesare pentru înscrierea imobilului în Registrul de carte
      funciară;
        b) să predea beneficiarului locuinţei documentele care constituie Cartea
      tehnică a construcţiei.
        Art. 7. - Prezentul proces-verbal de predare-primire conţine ..... file şi
      ...... 1 (una) anexă*) cu 1 (una) filă, în total .......... file, şi a fost
      încheiat în 2 (două) exemplare, câte un exemplar pentru fiecare parte.

               AM PREDAT, AM PRIMIT,
        Consiliul Local al ................ Beneficiar,

                 Primar,
          .....................

                Secretar,
          .....................

           Întocmit
        ...................

           Data .................
           2 (două) exemplare


──────────
*) Anexa reprezintă o schiţă prin care se redau la o scară convenabilă suprafaţa construită a locuinţei şi suprafaţa terenului aferent, cu poziţionarea cardinală a acestora şi precizarea adresei şi a vecinătăţilor.──────────

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016