Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROGRAM DE COOPERARE din 24 octombrie 2003  intre Flandra si statele candidate la Uniunea Europeana si Europa Centrala si de Est    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROGRAM DE COOPERARE din 24 octombrie 2003 intre Flandra si statele candidate la Uniunea Europeana si Europa Centrala si de Est

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 794 din 11 noiembrie 2003

ROMÂNIA



1. INFORMAŢII GENERALE
┌─────────────────────────────────┬────────────────────────────────────────────┐
│Titlul complet al proiectului │Ridicarea nivelului de asigurare a calitãţii│
│ │în sectorul IMM din industria orizontala │
│ │auto şi formarea de lanturi de furnizori │
├─────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────┤
│Abreviere │CURAS - România │
│ │Clustering and Upgrading Romanian Automotive│
│ │Suppliers │
├─────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────┤
│Durata proiectului │24 de luni (ianuarie 2003 - decembrie 2004)│
├─────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────┤
│Contribuţia oferitã de Guvernul │179.945,38 Euro (85% din 211.705,43 Euro) │
│Flamand │ │
├─────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────┤
│Contribuţia solicitatã din partea│31.760,05 Euro (15% din 211.705,43 Euro) │
│Guvernului Roman │ │
└─────────────────────────────────┴────────────────────────────────────────────┘

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Sinteza proiectului │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Proiectul are ca obiective ridicarea nivelului de calitate şi formarea de │
│lanturi de furnizori în cadrul industriei auto, pentru a îmbunãtãţi │
│performanţele comune şi individuale atât la nivel regional, naţional, cat şi │
│internaţional. │
│Începând cu ianuarie 2003 şi pana în luna decembrie 2004 se va acţiona în │
│cinci domenii: │
│ a) informare şi comunicare │
│ b) instruire şi calificare; │
│ c) Proiecte de cooperare; │
│ d) Marketing şi Relaţii Publice; │
│ e) Internationalizare │
│Prin transferul de cunoştinţe şi experienta şi prin formarea unui lant de │
│furnizori, CKZ Limburg şi Agenţia Nationala pentru Întreprinderi Mici şi │
│Mijlocii şi Cooperatie doresc ca furnizorii de componente de pe plan local │
│sa îşi consolideze poziţia fata de producãtorii romani de autovehicule în │
│prima etapa şi, dupã o perioada, sa poate îndeplini condiţiile necesare pentru│
│a desfasura activitãţi de subcontractare pe piata internationala. │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

2. DESCRIEREA PROIECTULUI

Obiective
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Descrierea precisa a problemelor cãrora li se adreseazã proiectul │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│În 1999 compania franceza Renault a cumpãrat întreprinderea de stat Dacia, │
│care în acea perioada se confrunta cu probleme serioase. Dacia este liderul │
│incontestabil pe piata automobilelor în România, mai mult de 2 treimi din │
│cifra estimatã de 4,5 milioane de maşini în exploatare fiind produse de Dacia.│
│Singurul competitor, Daewoo, produce automobile mai scumpe şi intampina │
│probleme datoritã dificultãţilor financiare ale companiei coreene de care │
│aparţine. În ceea ce priveşte industria auto nationala, se spera ca Dacia sa │
│producã un automobil cu un nivel de calitate occidental (X90) şi preţuri │
│est-europene, care ar urma sa fie lansat în 2005. Producţia acestui automobil │
│se va adresa nu numai pieţei româneşti, dar şi ţãrilor est-europene sau din │
│alte regiuni ale lumii, ai cãror locuitori au venituri scãzute. Toţi actorii │
│de pe piata auto româneascã au remarcat faptul ca numeroase piese şi │
│componente vor trebui produse pe plan local, dar la standarde de calitate │
│internaţionale şi costuri scãzute (70%). Pentru îndeplinirea acestui obiectiv │
│trebuie îndeplinite condiţii stricte care privesc calitatea, raportul │
│cost-eficienta şi flexibilitatea. Îmbunãtãţirea performantelor în ceea ce │
│priveşte aceste capacitãţi fundamentale prezintã o importanta deosebita pentru│
│furnizorii de componente pentru industria auto din România şi trebuie sa │
│conducã la îmbunãtãţirea perceptiei marilor producãtori nationali şi │
│internationali asupra capacitãţii furnizorilor de piese şi componente auto din│
│România. În acest sens, un factor important de succes îl constituie existenta │
│unui lant de furnizori (cluster) puternic, care va fi atât în beneficiul │
│producãtorilor de autovehicule locali, cat şi la nivel internaţional. │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Proiectul descris în cele ce urmeazã oferã furnizorilor din industria auto o │
│serie de instrumente (instruire, ateliere de lucru) şi condiţii de a acţiona │
│în domeniile mai sus menţionate şi în direcţia stimulãrii cooperãrii, │
│promovãrii dezvoltãrii produselor cu valoare adãugatã inalta, îmbunãtãţirii │
│nivelului de management al resurselor umane, promovãrii unui management │
│performant al producţiei şi clarificarii strategiei de formare a lantului de │
│furnizori. │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Grupul tinta şi beneficiarii direcţi │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Grupul tinta este sectorul auto din România, şi anume IMM producãtoare de │
│piese şi componente. Beneficiarii direcţi sunt furnizorii principali şi │
│secundari de componente şi organizaţia-cluster care se va infiinta prin acest │
│proiect. IMM care activeazã în acest sector sunt în numãr de 230, cu o cifra │
│de afaceri totalã de aproximativ 43 milioane EURO şi un numãr total de │
│angajaţi de circa 3 900. Gama de produse acoperã aproape toate categoriile de │
│piese şi componente, având impact asupra tuturor ramurilor industriale, de la │
│electronica şi IT pana la mecanicã, industria chimica, a cauciucului şi │
│maselor plastice. │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



Activitãţi în cadrul proiectului

● Inventarierea furnizorilor de componente auto
● Lansarea invitaţiilor de participare
● Clasificarea şi selectarea potenţialilor participanţi
● Diseminarea de informaţii şi pregãtirea cursurilor care vor fi susţinute cu ocazia intalnirilor de lansare a programului
● Audituri pentru 20 de întreprinderi cu tema: ISO 9000 versiunea 2000
● Ateliere de lucru (activitãţi pentru constituirea cluster-ului)
● Dezvoltarea programelor specifice de tip "train the trainer"
● Desfãşurarea de cursuri cu tema managementul calitãţii produselor
● Sesiuni de instruire pentru furnizorii selectaţi
● Desfãşurarea unor cursuri de iarna în Flandra pentru 10 dintre cele mai performanţe întreprinderi
● Cursuri şi instruire în managementul calitãţii proceselor de producţie
● Înfiinţarea şi începerea activitãţii Lantului de furnizori pentru industria auto din România

3. Relevanta, fezabilitate şi sustenabilitate


┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Continuarea proiectului dupã încetarea asistenţei din partea Guvernului │
│Flamand. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Înfiinţarea organizaţiei non-profit "Lantul de furnizori pentru │
│industria auto din România" va constitui baza pentru continuarea demersurilor│
│iniţiate în cadrul proiectului. Se va pãstra contactul cu CKZ Limburg, pentru│
│asistenta ulterioara şi internationalizarea clusterului. Cursurile de iarna │
│organizate în Flandra vor genera contacte mai frecvente, cu sprijinul │
│întreprinderii Agoria Automotive. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Multiplicarea rezultatelor proiectului. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ANIMMC va urmãri ca strategia şi metodologia proiectului CURAS sa fie │
│integrata în cunoştinţele şi experienta consultantilor romani şi sa se poatã │
│aplica şi în cazul altor sectoare (textile, construcţia de maşini) prin │
│proiecte care se vor desfasura în anii urmãtori, în concordata cu prevederile│
│Planului Naţional de Dezvoltare │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │
│Diseminarea rezultatelor │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│În Flandra: prin contacte ale principalilor furnizori romani şi ale celor │
│interesaţi de activitãţi de subcontractare, în perioada cursurilor de iarna │
│şi ulterior, cu furnizori de componente pentru industria auto din Flandra │
│(cu opţiunea de a dezvolta activitãţi comune de producţie, în loc de │
│subcontractare) │
│În România ANIMMC va elabora proiecte similare pentru alte sectoare │
│industriale, pe baza rezultatelor acestui proiect. │
│Atât Flandra cat şi România trebuie sa-şi uneascã eforturile pentru a integra│
│acţiunile întreprinse în cadrul acestui proiect într-o entitate mai mare, ca,│
│de exemplu, o organizaţie multilaterala. │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


4. BUGET
┌────────────────────────┬────────────────┬─────────────────┬──────────────────┐
│4.1. Surse de finanţare │ Contribuţia │Contribuţia │ TOTAL │
│ │ solicitatã │oferitã de │ │
│ │ partenerilor │Guvernul │ │
│ │ (minim 15% din│Flamand │ │
│ │ valoarea │ │ │
│ │ totalã) - │ │ │
│ │ ANIMMC │ │ │
├────────────────────────┼─────────┬──────┼──────────┬──────┼──────────┬───────┤
│ │Euro │ % │Euro │ % │ Euro │ % │
├────────────────────────┼─────────┼──────┼──────────┼──────┼──────────┼───────┤
│Cheltuieli pentru │ │ │ │ │ │ │
│pregãtirea şi │ - │ - │ - │ - │ 0 │ - │
│planificarea │ │ │ │ │ │ │
│proiectului │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────┼─────────┼──────┼──────────┼──────┼──────────┼───────┤
│Cheltuieli de personal │13.429,74│ 6,34%│ 76.089,92│35,94%│ 89.519,66│42,29% │
│(pentru administrarea │ │ │ │ │ │ │
│proiectului, │ │ │ │ │ │ │
│consultanţi, lectori) │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────┼─────────┼──────┼──────────┼──────┼──────────┼───────┤
│Cheltuieli operationale │ 24,75│ 0,01%│ 140,25│ 0,07%│ 165,00│ 0,08%│
├────────────────────────┼─────────┼──────┼──────────┼──────┼──────────┼───────┤
│Cheltuieli │ │ │ │ │ │ │
│investitionale │ - │ - │ - │ - │ O │ - │
├────────────────────────┼─────────┼──────┼──────────┼──────┼──────────┼───────┤
│Cheltuieli de regie │ 2.022,00│ 0,96%│ 11.456,21│ 5,41%│ 13.478,21│ 6,37%│
├────────────────────────┼─────────┼──────┼──────────┼──────┼──────────┼───────┤
│Cheltuieli de transport │ 8.303,16│ 3,92%│ 47.043,84│22,22%│ 55.347,00│ 26,14%│
│şi cazare │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────┼─────────┼──────┼──────────┼──────┼──────────┼───────┤
│Cheltuieli de │ │ │ │ │ │ │
│subcontractare │ 7.980,40│ 3,77%│ 45.215,16│21,36%│ 53.195,56│ 25,13%│
├────────────────────────┼─────────┼──────┼──────────┼──────┼──────────┼───────┤
│TOTAL │31.760,05│15,00%│179.945,38│85,00%│211.705,43│100,00%│
└────────────────────────┴─────────┴──────┴──────────┴──────┴──────────┴───────┘


┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│4.2. Planificarea financiarã │
│ │
│(în Euro) │
├────────────────┬──────────────────┬────────────────────┬─────────────────────┤
│Contribuţia │ Anul 1 │ Anul 2 │TOTAL │
│pentru ├──────────┬───────┼───────────┬────────┼────────────┬────────┤
│ │ suma │ % │ suma │ % │ suma │ % │
├────────────────┼──────────┼───────┼───────────┼────────┼────────────┼────────┤
│Guvernul │106.146,92│ 50,14%│ 73.798,46│ 34,86%│ 179.945,38│ 85% │
│Flamand │ │ │ │ │ │ │
├────────────────┼──────────┼───────┼───────────┼────────┼────────────┼────────┤
│Guvernul │ 18.734,75│ 8,85%│ 13.025,30│ 6,15%│ 31.760,05│ 15,00%│
│Roman │ │ │ │ │ │ │
├────────────────┼──────────┼───────┼───────────┼────────┼────────────┼────────┤
│TOTAL │124.881,67│ 58,99%│ 86.823,76│ 41,01%│ 211.705,43│ 100,00%│
└────────────────┴──────────┴───────┴───────────┴────────┴────────────┴────────┘





─────────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016