Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
PROCEDURI din 16 iulie 2019 de exceptare a aeronavelor cu o marjă mică de conformitate, înmatriculate în ţările în curs de dezvoltare, de la aplicarea restricţiilor de operare referitoare la zgomot instituite pe aeroporturile din România
EMITENT: Ministerul Transporturilor PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 635 din 31 iulie 2019
──────────
Aprobate prin ORDINUL nr. 1.043 din 16 iulie 2019, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 635 din 31 iulie 2019.
──────────
ART. 1
În conformitate cu art. 9 din Regulamentul (UE) nr. 598/2014, aeronavele cu o marjă mică de conformitate înmatriculate în ţările în curs de dezvoltare pot fi exceptate de la aplicarea restricţiilor de operare referitoare la zgomot instituite pe un aeroport din România.
ART. 2
Operatorul aerian dintr-o ţară în curs de dezvoltare care intenţionează să efectueze un zbor cu o aeronavă cu o marjă mică de conformitate pe unul dintre aeroporturile din România unde s-a impus o restricţie de operare pentru astfel de aeronave va transmite Direcţiei transport aerian (DTA) din cadrul Ministerului Transporturilor o cerere de exceptare care să conţină următoarele informaţii:
a) numele, codul ICAO, adresa sediului principal al afacerilor, numărul de telefon/fax, adresa de e-mail ale operatorului aerian;
b) tipul şi înmatricularea aeronavei/aeronavelor pentru care se solicită exceptarea;
c) rutele de operare/programul de zbor pe aeroportul din România.
ART. 3
Cererea prevăzută la art. 2 va avea anexate următoarele documente:
a) declaraţie pe propria răspundere a operatorului aerian că a efectuat zboruri cu aeronava respectivă pe un aeroport din Uniunea Europeană, după data de 13.06.2011, însoţită de documente justificative;
b) certificatul de operator aerian;
c) certificatul de înmatriculare al aeronavei pentru care se solicită exceptarea;
d) certificatul de zgomot al aeronavei, emis în conformitate cu standardele specificate în volumul 1 partea II capitolul 3 din anexa nr. 16 la Convenţia de la Chicago;
e) declaraţie din partea autorităţii de înmatriculare din care să rezulte că aeronava este înmatriculată în acelaşi stat începând cu anul 2011.
ART. 4
Cererea prevăzută la art. 2 se transmite de către operatorul aerian cu cel puţin 15 zile calendaristice înainte de data stabilită pentru începerea operării.
ART. 5
DTA analizează cererea depusă de către operatorul aerian şi emite decizia privind acordarea/neacordarea excepţiei solicitate, în termen de 7 zile calendaristice de la primirea acesteia. Decizia se poate emite pentru un zbor, o serie de zboruri sau o perioadă de timp.
ART. 6
În situaţia în care DTA consideră că documentaţia depusă nu este completă sau este insuficientă pentru luarea unei decizii, aceasta poate solicita operatorului aerian completarea documentaţiei, furnizarea de informaţii suplimentare sau clarificări.
ART. 7
În situaţia prevăzută la art. 6, decizia DTA menţionată la art. 5 se va emite în termen de 7 zile calendaristice de la data depunerii de către operatorul aerian a documentelor, informaţiilor şi clarificărilor solicitate.
ART. 8
DTA informează imediat autorităţile competente din celelalte state membre ale Uniunii Europene, administratorul aeroportului pe care urmează să se efectueze zborul/zborurile, precum şi Comisia Europeană referitor la orice decizie privind acordarea unei excepţii conform prezentei proceduri.
ART. 9
Prin ţară în curs de dezvoltare, în sensul prezentei proceduri, se înţelege orice stat clasificat în acest mod de către Fondul Monetar Internaţional, exceptând statele membre ale Uniunii Europene.
----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: