Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURA SI COMPETENTELE din 8 mai 2002  de acordare a inlesnirilor la plata creantelor bugetare administrate de Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROCEDURA SI COMPETENTELE din 8 mai 2002 de acordare a inlesnirilor la plata creantelor bugetare administrate de Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale

EMITENT: MINISTERUL MUNCII SI SOLIDARITATII SOCIALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 337 din 21 mai 2002
CAP. 1
Dispoziţii generale
1. - În temeiul <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 40/2002 pentru recuperarea arieratelor bugetare, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 233 din 8 aprilie 2002, denumita în continuare ordonanta, la cererea temeinic justificatã a debitorilor, alţii decât persoane fizice, indiferent de forma de proprietate şi de modul de organizare, Ministerul Muncii şi Solidaritãţii Sociale acorda înlesniri la plata:
a) obligaţiilor bugetare restante la data de 31 decembrie 2001, datorate bugetului asigurãrilor sociale de stat şi bugetului asigurãrilor pentru şomaj;
b) majorãrilor de întârziere şi penalitatilor de întârziere aferente obligaţiilor bugetare restante la data de 31 decembrie 2001, calculate şi datorate pana la data intrãrii în vigoare a ordonanţei, respectiv 8 aprilie 2002;
c) penalitatilor.
2. - Debitorii aflaţi în procedura de reorganizare judiciarã conform legii beneficiazã de înlesniri la plata, la cererea motivatã a judecãtorului-sindic, pe baza planului de reorganizare prezentat creditorului bugetar.
3. - Nu beneficiazã de înlesniri la plata debitorii care în urma analizei criteriilor de performanta obţin un punctaj egal sau mai mic de 14 puncte, precum şi debitorii al cãror obiect de activitate îl constituie organizarea jocurilor de noroc.
4. - (1) Nu se acorda înlesniri la plata debitelor provenite din:
a) contribuţia pentru pensia suplimentarã;
b) contribuţia individualã de asigurãri sociale;
c) contribuţia individualã de asigurãri pentru şomaj.
(2) Constatarea neachitarii debitelor prevãzute la alin. (1) constituie motiv de neinregistrare a cererii debitorului în Registrul special de evidenta a solicitãrilor de înlesniri la plata, pana la momentul achitãrii acestor debite.
5. - Nu se acorda înlesniri la plata pentru majorãrile datorate în conformitate cu prevederile <>art. 83 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
6. - Nu se acorda înlesniri la plata sumelor reprezentând obligaţii bugetare restante, stabilite prin acte de control în cazul faptelor ce constituie infracţiuni de evaziune fiscalã, dacã instanţele judecãtoreşti au pronunţat hotãrâri definitive şi irevocabile în legatura cu aceste fapte.

CAP. 2
Categorii de înlesniri
1. Ministerul Muncii şi Solidaritãţii Sociale, Casa Nationala de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurãri Sociale, Agenţia Nationala pentru Ocuparea Forţei de Munca, precum şi casele de pensii judeţene şi Casa de Pensii a Municipiului Bucureşti, agenţiile pentru ocuparea forţei de munca judeţene şi Agenţia pentru Ocuparea Forţei de Munca a Municipiului Bucureşti, denumite în continuare organe teritoriale, prin delegare de competenta, acorda urmãtoarele înlesniri la plata:
(1) Pentru obligaţii bugetare restante la data de 31 decembrie 2001, reprezentând:
- contribuţia de asigurãri sociale de stat (CAS);
- contribuţia la Fondul de pensii şi alte drepturi de asigurãri sociale pentru agricultori;
- contribuţia de asigurãri sociale a angajatorului;
- contribuţia de asigurãri pentru şomaj a angajatorului, se acorda:
a) eşalonarea la plata pe un numãr de luni care include şi perioada de graţie, stabilit ca raport procentual între totalul obligaţiilor bugetare şi cifra de afaceri, astfel:
- pana la 5 % - pana la 12 luni;
- între 5% şi 15% - pana la 24 de luni;
- între 15% şi 30% - pana la 36 de luni;
- între 30% şi 50% - pana la 48 de luni;
- peste 50% - pana la 60 de luni.
În cazul în care debitorul solicita o perioada de eşalonare mai mica decât perioada rezultatã în urma aplicãrii punctajului sau nu solicita perioada de graţie, convenţia şi graficul se stabilesc în funcţie de opţiunea debitorului;
b) amânarea la plata pana cel mult la data de 29 decembrie a anului fiscal în curs;
c) în situaţia în care debitorii achitã, dupã data depunerii cererii şi pana la data aprobãrii acesteia, 30% din obligaţiile bugetare datorate, exclusiv majorãrile de întârziere şi penalitãţile de întârziere, beneficiazã de eşalonarea la plata a diferenţei de 70% din obligaţiile bugetare datorate şi de scutirea la plata a majorãrilor de întârziere şi a penalitatilor de întârziere, calculate şi datorate pana la data intrãrii în vigoare a ordonanţei. 30% din totalul obligaţiilor restante ce trebuie achitate pana la data aprobãrii cererii se referã la obligaţiile bugetare aferente fiecãrei unitãţi plãtitoare de contribuţii, inclusiv pentru sucursalele şi punctele de lucru stabile.
(2) Pentru obligaţiile bugetare reprezentând contribuţiile menţionate la alin. (1), datorate şi neachitate la scadenta de debitori, alţii decât persoane fizice, dupã data de 1 ianuarie 2002 se acorda numai eşalonare sau amânare la plata.
(3) Pentru majorãrile de întârziere şi penalitãţile de întârziere, calculate şi datorate pana la data intrãrii în vigoare a ordonanţei, respectiv 8 aprilie 2002, aferente debitelor provenite din obligaţii bugetare restante la data de 31 decembrie 2001, respectiv:
- majorãrile de întârziere şi penalitãţile de întârziere aferente contribuţiilor menţionate la alin. (1);
- majorãrile de întârziere şi penalitãţile de întârziere aferente contribuţiei pentru pensia suplimentarã, contribuţiei individuale de asigurãri sociale, contribuţiei individuale de asigurãri pentru şomaj, se acorda, pe baza punctajului obţinut, urmãtoarele:
a) între 15 şi 28 de puncte inclusiv, eşalonare la plata;
b) între 29 şi 63 de puncte inclusiv, amânare la plata pana la ultimul termen din eşalonarea la plata acordatã. Dacã au fost respectate termenele şi condiţiile în care a fost acordatã înlesnirea, majorãrile de întârziere şi penalitãţile de întârziere se reduc cu 50%;
c) între 64 şi 110 puncte inclusiv, amânare la plata pana la ultimul termen din eşalonarea la plata acordatã. Dacã au fost respectate termenele şi condiţiile în care a fost acordatã înlesnirea, majorãrile de întârziere şi penalitãţile de întârziere se reduc cu 75%;
d) peste 110 puncte, amânare la plata pana la ultimul termen din eşalonarea la plata acordatã. Dacã au fost respectate termenele şi condiţiile în care a fost acordatã înlesnirea, majorãrile de întârziere şi penalitãţile de întârziere se scutesc la plata;
e) debitorii care obţin peste 63 de puncte şi au toate obligaţiile bugetare achitate la data depunerii cererilor de acordare a înlesnirilor la plata, inclusiv cele aferente anului curent, beneficiazã de scutirea la plata a majorãrilor de întârziere şi a penalitatilor de întârziere calculate şi datorate pana la data de 8 aprilie 2002, aferente obligaţiilor datorate pana la data de 31 decembrie 2001;
f) debitorii care au achitat obligaţiile bugetare conform lit. e) şi obţin între 29 şi 63 de puncte beneficiazã de reducerea cu 50% a majorãrilor de întârziere şi a penalitatilor de întârziere calculate pana la data de 8 aprilie 2002, aferente obligaţiilor bugetare datorate pana la data de 31 decembrie 2001.
(4) Pentru penalitãţile aferente obligaţiilor restante la data de 31 decembrie 2001, reprezentând contribuţia pentru pensia suplimentarã, contribuţia individualã de asigurãri sociale şi contribuţia individualã de asigurãri pentru şomaj, se acorda eşalonare la plata.
(5) Debitorii care au în derulare eşalonãri la plata acordate în baza reglementãrilor legale anterioare şi care achitã, în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a ordonanţei, debitele rãmase de plata din eşalonare, precum şi majorãrile stabilite conform <>art. 83 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, recalculate pana la data achitãrii debitelor, beneficiazã de scutirea la plata a majorãrilor de întârziere şi a penalitatilor de întârziere rãmase de plata din eşalonare, cu condiţia sa facã dovada ca la data depunerii cererii de acordare a înlesnirilor la plata nu mai au alte obligaţii de plata neachitate la termenele legale de plata. Aceste prevederi se aplica şi debitorilor care mai au în derulare înlesniri la plata numai pentru majorãri de întârziere şi penalitãţi de întârziere, scutirea acordându-se în acest caz pentru suma rãmasã de plata la data depunerii cererii.
(6) Pentru majorãrile de întârziere şi penalitãţile de orice fel aferente obligaţiilor bugetare datorate şi neachitate la scadenta de debitori, alţii decât persoane fizice, dupã data de 1 ianuarie 2002 se acorda numai eşalonare sau amânare la plata.
2. - (1) Eşalonarea se acorda pe o perioada de cel mult 5 ani (60 de luni), care poate începe cu un termen de graţie de pana la 6 luni, cuprins în perioada de eşalonare.
(2) Amânarea se acorda pana cel mult la data de 29 decembrie a anului fiscal în curs.
(3) Un debitor nu poate beneficia concomitent de eşalonare şi de amânare la plata pentru acelaşi debit.
3. - (1) Majorãrile de întârziere şi penalitãţile de întârziere amânate la plata conform pct. 1 alin. (3) şi (6) se reflecta în contabilitatea debitorilor într-un cont de ordine şi evidenta în afarã bilanţului, conform Monografiei contabile prevãzute în anexa nr. 1 la Normele metodologice privind procedura şi competentele de acordare a înlesnirilor la plata obligaţiilor restante la bugetul de stat, administrate de Ministerul Finanţelor Publice, aprobate prin <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 580/2002 şi publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 318 din 14 mai 2002.
(2) Diferenţele de majorãri de întârziere şi penalitãţi de întârziere rãmase de plata în sarcina debitorilor, dupã acordarea reducerilor prevãzute în ordonanta, se datoreazã începând cu ziua lucrãtoare imediat urmãtoare celei în care s-a achitat ultima rata din eşalonare şi se considera obligaţie cu termen de plata în anul curent.
4. - (1) Înlesnirile la plata pot fi solicitate şi acordate atât înaintea începerii executãrii silite, cat şi în timpul efectuãrii acesteia.
(2) Pentru creanţe ale bugetului asigurãrilor sociale de stat şi ale bugetului asigurãrilor pentru şomaj, pentru care s-au acordat înlesniri la plata, executarea silitã nu va fi pornitã sau nu va fi continuatã, dupã caz, de la data încheierii convenţiei între creditorul bugetar şi debitor.

CAP. 3
Competentele de acordare a înlesnirilor la plata
1. - (1) Sumele totale reprezentând contribuţii şi sumele totale reprezentând majorãri de întârziere şi penalitãţi de întârziere aferente acestora, precum şi organele competente sa aprobe înlesniri la plata sunt urmãtoarele:


- milioane lei -
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Plafonul sumei totale a obligaţiilor
bugetare pe fiecare plãtitor
Organul competent ─────────────────────────────────────────
Contribuţii, penalitãţi Majorãri de întârziere
(amânãri, eşalonãri) şi penalitãţi de
întârziere
(amânãri, eşalonãri,
reduceri, scutiri)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
a) Casele teritoriale de pensii pana la 1.000 pana la 1.000
b) Agenţiile teritoriale pentru pana la 1.000 pana la 1.000
ocuparea forţei de munca
c) Casa Nationala de Pensii de la 1.000 de la 1.000
şi Alte Drepturi de Asigurãri la 10.000 la 5.000
Sociale
d) Agenţia Nationala pentru de la 1.000 de la 1.000
Ocuparea Forţei de Munca la 5.000 la 5.000
e) Ministerul Muncii şi Solidaritãţii de la 10.000*), de la 5.000*)
Sociale respectiv 5.000*)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


------------
*) Plafonul minim reprezintã obligaţia bugetarã corespunzãtoare fiecãrui buget.

(2) Pentru debitorii care obţin un punctaj mai mic de 14 puncte, dar beneficiazã de un punctaj adiţional de 40 de puncte, potrivit prevederilor art. 9 alin. (2) din ordonanta, având o importanta economico-socialã nationala sau zonala semnificativã, precum şi pentru cei afectaţi de calamitati naturale, organul competent sa aprobe înlesniri la plata este Ministerul Muncii şi Solidaritãţii Sociale, indiferent de plafonul sumei totale a obligaţiilor bugetare datorate.
(3) Ajutoarele de stat constând în înlesnirile la plata aprobate, reprezentând scutiri sau reduceri de majorãri de întârziere şi/sau penalitãţi de întârziere, mai mari de 50 miliarde lei, sunt notificate Consiliului Concurentei de cãtre Ministerul Muncii şi Solidaritãţii Sociale în calitate de furnizor al ajutorului de stat, în conformitate cu reglementãrile legale privind ajutorul de stat: <>Legea nr. 143/1999 privind ajutorul de stat, <>Hotãrârea Guvernului nr. 599/2000 pentru aprobarea procedurilor de raportare, monitorizare şi informare în aplicarea <>Legii nr. 143/1999 privind ajutorul de stat şi <>Ordinul Consiliului Concurentei nr. 27/2000 pentru punerea în aplicare a Regulamentului privind forma, conţinutul şi alte detalii ale notificãrii unui ajutor de stat şi a Regulamentului privind pragul minim al ajutorului de stat care nu cade sub incidenta obligaţiei de notificare.
2. Analiza şi soluţionarea cererilor de acordare a înlesnirilor la plata se realizeazã de comisiile constituite în acest scop la toate nivelurile de competenta:
a) ministrul muncii şi solidaritãţii sociale numeşte prin ordin comisia de la nivelul Ministerului Muncii şi Solidaritãţii Sociale, precum şi comisiile de la nivelul Casei Naţionale de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurãri Sociale, respectiv al Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Munca, la propunerile preşedinţilor acestora;
b) la nivelul organelor teritoriale, respectiv casele teritoriale de pensii şi agenţiile teritoriale pentru ocuparea forţei de munca, comisiile se constituie prin decizii ale directorilor generali sau, dupã caz, ale directorilor executivi ai acestora şi în fiecare dintre aceste comisii va fi nominalizat în mod obligatoriu reprezentantul direcţiei generale teritoriale de munca şi solidaritate socialã.
3. - (1) Înlesnirile la plata se aproba numai pe baza cererii motivate a debitorului, respectiv a judecãtorului-sindic, dupã caz, însoţitã în mod obligatoriu de documentele justificative ale acestora.
(2) Dacã debitorul face dovada achitãrii obligaţiilor bugetare reprezentând stopaj la sursa, cererea se înregistreazã în Registrul special de evidenta a solicitãrilor de înlesniri la plata.
4. Cererile de acordare a înlesnirilor la plata se depun de cãtre debitor la organele teritoriale în a cãror raza este înregistrat ca plãtitor de contribuţii la bugetul asigurãrilor sociale de stat sau la bugetul asigurãrilor pentru şomaj, atât pentru activitatea proprie, cat şi pentru activitatea sucursalelor (dacã acestea nu au personalitate juridicã) şi a punctelor de lucru stabile ale debitorului.
5. În cazul bugetului asigurãrilor sociale de stat, prin aceeaşi cerere se pot solicita mai multe înlesniri la plata obligaţiilor cu privire la: contribuţia de asigurãri sociale de stat (CAS), contribuţia de asigurãri sociale a angajatorului, contribuţia la Fondul de pensii şi alte drepturi de asigurãri sociale pentru agricultori, precum şi a majorãrilor de întârziere şi a penalitatilor de întârziere aferente acestora.

CAP. 4
Documentaţia privind solicitarea de înlesniri la plata
1. Cererea de acordare a înlesnirilor la plata, întocmitã de debitor sau, dupã caz, de judecãtorul-sindic, trebuie sa cuprindã:
a) elementele de identificare a debitorului: denumirea, adresa/sediul, numãrul de telefon/fax, codul fiscal, natura capitalului social, structura actionariatului, numãrul de salariaţi, obiectul de activitate, numele, prenumele şi calitatea celor care reprezintã contribuabilul în relaţiile cu terţii, numãrul contului/conturilor de disponibilitati, precum şi depozitele bancare deţinute şi unitatea bancarã/unitãţile bancare la care acestea sunt deschise;
b) sumele datorate şi neachitate, distinct pe categorii de contribuţii, majorãri de întârziere, penalitãţi de întârziere şi penalitãţi aferente;
c) în cazul debitorilor, persoane juridice, care au sucursale sau puncte de lucru stabile, obligaţiile restante care fac obiectul cererilor de înlesniri la plata se defalcheaza pe fiecare unitate plãtitoare, pe tipuri de obligaţii şi pe ani calendaristici, cu precizarea organului teritorial la care unitãţile respective sunt înregistrate ca plãtitoare de contribuţii;
d) natura înlesnirilor solicitate şi numãrul de luni pentru care se solicita înlesnirea, inclusiv perioada de graţie sau perioada de amânare;
e) punctajul rezultat prin aplicarea criteriilor de performanta economico-financiarã şi de disciplina fiscalã potrivit art. 7 din ordonanta şi punctajul corectat potrivit art. 8 şi art. 9 alin. (2) din aceeaşi ordonanta;
f) corespondenta dintre indicatorii care stau la baza criteriilor de performanta economico-financiarã şi de disciplina fiscalã şi informaţiile cuprinse în bilanţurile contabile, conform anexei nr. 2 la Normele metodologice privind procedura şi competentele de acordare a înlesnirilor la plata obligaţiilor restante la bugetul de stat, administrate de Ministerul Finanţelor Publice, aprobate prin <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 580/2002 ;
g) cauzele care au condus la neachitarea debitelor;
h) succintã prezentare a programului de restructurare şi/sau de redresare economicã şi a mãsurilor propuse pentru stingerea debitelor;
i) menţiuni referitoare la înlesnirile la plata obligaţiilor cãtre bugetul asigurãrilor sociale de stat şi/sau cãtre bugetul asigurãrilor pentru şomaj, acordate anterior (numãrul aprobãrii/aprobãrilor, sumele pe tipuri de obligaţii, precum şi modul în care acestea au fost respectate);
j) orice alte elemente considerate utile pentru soluţiona rea cererii.
2. Cererea de acordare a înlesnirilor la plata trebuie însoţitã de urmãtoarele documente:
a) copie de pe certificatul de înmatriculare eliberat de oficiul registrului comerţului, copie de pe codul fiscal sau, dupã caz, copie de pe codul unic de înregistrare al agentului economic care solicita înlesnirea la plata, precum şi ale tuturor sucursalelor şi punctelor de lucru stabile înregistrate ca plãtitoare de contribuţii;
b) copie de pe bilanţul contabil la data de 31 decembrie 2001, de pe ultimul bilanţ contabil şi de pe ultima balanţa de verificare anterioare depunerii cererii;
c) referatul motivat, întocmit de organele teritoriale, prevãzut la art. 9 alin. (3) din ordonanta, privind încadrarea debitorului în una dintre categoriile: de importanta economico-socialã zonala sau nationala semnificativã ori cei afectaţi de calamitati naturale;
d) adeverinta eliberata de sucursalele regionale ale Autoritãţii pentru Privatizare şi Administrarea Participatiilor Statului, în legatura cu faptul ca debitorul se afla sau nu se afla în proces de privatizare, este în perspectiva sau are procesul de privatizare încheiat;
e) declaraţie pe propria rãspundere a reprezentanţilor legali ai debitorului, vizata de membrii consiliului de administraţie, privind vechimea contribuabilului debitor, care sa cuprindã data de începere a activitãţii; la societãţile comerciale rezultate din divizare vechimea o da unitatea din care s-a divizat noua societate. Falsul în declaraţii constituie infracţiune şi se pedepseşte potrivit legii penale;
f) copie de pe fişa analitica a debitorului, eliberata de organul teritorial;
g) certificat constatator eliberat de oficiul registrului comerţului, care trebuie sa cuprindã menţiunile la zi cu privire la structura actionariatului/asociaţilor, la mobilitatea sediului şi/sau a actionariatului/asociaţilor, inclusiv cele referitoare la declanşarea procedurii de reorganizare sau faliment potrivit dispoziţiilor <>Legii nr. 64/1995 privind procedura reorganizãrii şi lichidãrii judiciare, republicatã.
h) adeverinte eliberate de organele teritoriale ale creditorilor bugetari privind depunerea în ultimele 24 de luni a declaraţiilor de impozite, taxe şi contribuţii;
i) declaraţie pe propria rãspundere a reprezentanţilor legali ai debitorului, vizata de membrii consiliului de administraţie, referitoare la relaţiile contractuale cu unitãţile economice cu finanţare bugetarã, şi anume dacã debitorul nu a încasat la termen contravaloarea acestora. Falsul în declaraţii constituie infracţiune şi se pedepseşte potrivit legii penale;
j) adeverinta de la organul fiscal privind sancţiunile pentru evaziune fiscalã;
k) situaţia debitorilor şi clienţilor conform evidentelor contabile, vechimea debitelor, analiza cauzelor neincasarii sumelor datorate de aceştia; mãsurile de urmãrire întreprinse, numãrul de cazuri aflate la instanţele de judecata şi sumele datorate, stadiul acestor cazuri, precum şi situaţia clienţilor pentru care s-a prescris dreptul de recuperare a creanţelor, întocmitã în baza documentelor doveditoare existente (se întocmeşte pe propria rãspundere a debitorului);
l) situaţia clienţilor neincasati, precum şi a furnizorilor cu care societatea comercialã are legãturi de capital directe sau prin asociatul/acţionarul principal; se vor mentiona avansurile acordate furnizorilor şi vechimea acestora, cu exemplificarea principalilor furnizori;
m) situaţia privind soldurile conturilor de disponibilitati în lei şi în valuta şi depozitele bancare, inclusiv pe unitãţi plãtitoare, la data scadentei obligaţiilor restante pentru care se solicita înlesnire la plata, precum şi situaţia privind creditele curente şi cele nerambursate la scadenta;
n) declaraţie pe propria rãspundere a reprezentanţilor legali ai debitorului, vizata de membrii consiliului de administraţie, privind cota de participare a debitorului la capitalul social al altor societãţi comerciale, societãţi sau companii naţionale, dupã caz, precum şi suma investitã. Falsul în declaraţii constituie infracţiune şi se pedepseşte potrivit legii penale;
o) situaţia obligaţiilor bugetare restante, cuprinzând obligaţiile cãtre toate bugetele, datorate şi neachitate la data depunerii cererii de acordare a înlesnirilor la plata;
p) copie de pe hotãrârea consiliului de administraţie în care s-a analizat şi s-a aprobat solicitarea inlesnirii la plata;
q) copie de pe programul de redresare, respectiv de restructurare economicã, însoţitã de extrasul din procesul-verbal al adunãrii generale a actionarilor, respectiv a asociaţilor în care acesta a fost aprobat;
r) orice alte elemente şi documente considerate utile pentru soluţionarea cererii.
3. În cazul debitorilor prevãzuţi la art. 21 din ordonanta, dupã confirmarea planului de reorganizare de cãtre judecãtorul-sindic, conform prevederilor legale în materie, cererea şi documentaţia întocmite de administrator sau de administrator şi debitor, dupã caz, vor fi încuviinţate de judecãtorul-sindic şi vor fi depuse la organul teritorial la care debitorul este înregistrat ca plãtitor de contribuţii.
4. - (1) Pentru obţinerea înlesnirilor la plata prevãzute la art. 28 din ordonanta debitorii depun cereri, inclusiv pentru înlesnirile la plata acordate sucursalelor şi/sau punctelor de lucru, dupã caz, la organul teritorial la care sunt înregistraţi ca plãtitori de contribuţii, însoţite de:
a) copie de pe ultima aprobare de înlesniri la plata;
b) o nota de constatare întocmitã de organul teritorial, prin care se confirma achitarea debitelor rãmase de plata din eşalonare şi a majorãrilor stabilite în conformitate cu <>art. 83 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1996 , cu modificãrile ulterioare. Recalcularea majorãrilor pana la data achitãrii integrale a debitelor ce au fãcut obiectul eşalonãrii se face de cãtre organul teritorial la care debitorul este înregistrat ca plãtitor de contribuţii.
(2) Soluţionarea cererilor se face în conformitate cu competentele stabilite la cap. III pct. 1 alin. (1).

CAP. 5
Etapele de analiza a solicitãrilor de înlesniri la plata
1. - (1) Sumele pentru care se solicita înlesniri la plata, distinct pe tipuri de contribuţii, majorãri de întârziere, penalitãţi de orice fel, sunt cele cuprinse în procesul-verbal de control.
(2) Organele teritoriale la care debitorul depune cererea solicita organelor teritoriale de control organizarea acţiunii de control în vederea stabilirii debitelor.
(3) Organele teritoriale de control rãspund de veridicitatea datelor prezentate în procesul-verbal de control.
2. Cererea debitorului se modifica în funcţie de sumele constatate prin procesul-verbal de control.
3. - (1) Pe baza cererii, a documentelor anexate şi a procesului-verbal de control se întocmeşte de cãtre organul teritorial Fişa de analiza a dosarului de înlesniri la plata creanţelor la bugetul asigurãrilor sociale de stat şi bugetul asigurãrilor pentru şomaj, conform modelului prezentat în anexa nr. 1 la prezenta procedura.
(2) Fişa de analiza a dosarului de înlesniri la plata creanţelor la bugetul asigurãrilor sociale de stat şi bugetul asigurãrilor pentru şomaj este aprobatã de directorul general, respectiv de directorul executiv al organului teritorial.
4. Dacã soluţionarea cererii depãşeşte competentele organului teritorial, acesta va inainta forurilor superioare urmãtoarele:
a) cererea solicitantului sau, dupã caz, cererea motivatã a judecãtorului-sindic;
b) procesul-verbal de control;
c) Fişa de analiza a dosarului de înlesniri la plata creanţelor la bugetul asigurãrilor sociale de stat şi bugetul asigurãrilor pentru şomaj, întocmitã la nivelul organului teritorial.
5. Documentaţia a carei competenta de soluţionare este la nivel ierarhic superior se înainteazã de cãtre organele teritoriale la nivelul cabinetului secretarului general al Ministerului Muncii şi Solidaritãţii Sociale, unde va fi înregistratã în Registrul unic privind solicitarile de înlesniri la plata şi va fi repartizata la:
a) Direcţia metodologie contribuţii şi alte drepturi de asigurãri din cadrul Ministerului Muncii şi Solidaritãţii Sociale;
b) Direcţia evidenta contribuabili la nivel naţional din cadrul Casei Naţionale de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurãri Sociale;
c) Direcţia economicã şi execuţie buget din cadrul Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Munca.

CAP. 6
Modul de soluţionare a solicitãrilor de înlesniri la plata
1. - (1) Comisiile analizeazã cererile de acordare a înlesnirilor la plata, procesul-verbal de control şi Fişa de analiza a dosarului de înlesniri la plata creanţelor la bugetul asigurãrilor sociale de stat şi bugetul asigurãrilor pentru şomaj, întocmitã de organul teritorial, pe baza cãrora emit un referat privind calcularea punctajului final în vederea acordãrii înlesnirilor la plata obligaţiilor la bugetul asigurãrilor sociale de stat şi bugetul asigurãrilor pentru şomaj, conform modelului prezentat în anexa nr. 2 la prezenta procedura.
(2) Referatul este semnat de toţi membrii comisiei.
(3) În cazul cererilor de înlesniri la plata ale debitorilor, persoane juridice, organul teritorial respectiv va solicita organelor teritoriale la care sucursalele sau punctele de lucru stabile sunt înregistrate ca plãtitoare de contribuţii întocmirea unor note de constatare prin care se certifica cuantumul obligaţiilor bugetare restante ale acestora.
2. - (1) Calculul punctajului total şi stabilirea înlesnirilor ce se acorda se realizeazã informatic, pe baza datelor introduse, de cãtre organele competente, dupã verificarea documentelor aferente.
(2) Programul informatic utilizat, potrivit specificului bugetului asigurãrilor sociale de stat şi bugetului asigurãrilor pentru şomaj, este întocmit de cãtre Direcţia generalã de tehnologia informatiei din cadrul Ministerului Finanţelor Publice.
3. - (1) Pe baza Referatului privind calcularea punctajului final în vederea acordãrii înlesnirilor la plata obligaţiilor la bugetul asigurãrilor sociale de stat şi bugetul asigurãrilor pentru şomaj se încheie o convenţie între creditorul bugetar şi debitor, semnatã de preşedintele comisiei şi de reprezentantul legal al beneficiarului.
(2) Modelul convenţiei dintre creditorul bugetar şi debitor este prezentat în anexa nr. 3 la prezenta procedura.
4. - (1) Convenţia dintre creditorul bugetar şi debitor cuprinde debitele, inclusiv cuantumul ratelor şi al majorãrilor datorate pentru perioada de înlesnire la plata, ce trebuie achitate la fiecare rata, perioada pentru care se acorda înlesniri la plata, termenele de plata şi condiţiile ce trebuie îndeplinite pentru menţinerea valabilitãţii inlesnirii.
(2) Convenţia încheiatã între creditorul bugetar şi debitor intra în vigoare la data de întâi a lunii urmãtoare celei în care a fost semnatã.
(3) Convenţia încheiatã la nivelul Ministerului Muncii şi Solidaritãţii Sociale, Casei Naţionale de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurãri Sociale şi Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Munca se întocmeşte în 3 exemplare originale, dintre care un exemplar pentru organul competent care aproba cererea, un exemplar pentru debitor şi un exemplar pentru organul teritorial la care debitorul a depus cererea de înlesniri la plata. Pentru înlesnirile acordate la nivelul organelor teritoriale convenţia se întocmeşte în doua exemplare originale.
(4) Derularea celor prevãzute în convenţia dintre creditorul bugetar şi debitor va fi urmãritã în cadrul compartimentelor care ţin evidenta pe plãtitor de la nivelul organelor teritoriale.
5. Termenele de soluţionare a cererilor de acordare a înlesnirilor la plata sunt urmãtoarele:
a) în cel mult 20 de zile lucrãtoare de la data înregistrãrii cererii în Registrul special de evidenta a solicitãrilor de înlesniri la plata, organul teritorial verifica documentaţia depusa de solicitant şi întocmeşte Fişa de analiza a dosarului de înlesniri la plata creanţelor la bugetul asigurãrilor sociale de stat şi bugetul asigurãrilor pentru şomaj;
b) termenul de inaintare de cãtre organul teritorial la organul ierarhic superior a cererilor de acordare a înlesnirilor la plata, care depãşesc competentele organului teritorial, însoţite de documentele prevãzute la cap. V pct. 4, este de 25 de zile lucrãtoare de la data înregistrãrii cererii;
c) termenul general de soluţionare a cererilor de acordare a înlesnirilor la plata la orice nivel de competenta este de 20 de zile lucrãtoare de la data înregistrãrii cererii la organul competent. Termenul de 20 de zile curge de la data primirii documentaţiei în forma completa.

CAP. 7
Condiţii de menţinere a valabilitãţii înlesnirilor aprobate
Înlesnirile la plata obligaţiilor cãtre bugetul asigurãrilor sociale de stat şi bugetul asigurãrilor pentru şomaj îşi menţin valabilitatea dacã sunt îndeplinite urmãtoarele condiţii:
1. Constituirea de cãtre debitori, în termen de 60 de zile de la semnarea convenţiei, a unei garanţii, astfel:
a) o suma egala cu doua rate medii din eşalonare, reprezentând obligaţii eşalonate şi majorãri calculate conform <>art. 83 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1996 , cu modificãrile ulterioare, în cazul esalonarilor la plata;
b) o suma rezultatã din raportul dintre contravaloarea debitelor amânate şi majorãrile calculate conform <>art. 83 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1996 , cu modificãrile ulterioare, şi numãrul de luni aprobate pentru amânare la plata, în cazul amanarilor;
c) o suma egala cu o rata medie din eşalonare reprezentând obligaţii eşalonate şi majorãri calculate conform <>art. 83 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1996 , cu modificãrile ulterioare, pentru debitorii aflaţi în procedura de reorganizare judiciarã conform legii;
d) garanţia poate fi constituitã atât în numerar la trezoreria organului teritorial la care debitorul este înregistrat ca plãtitor de contribuţii, cat şi sub forma unei scrisori de garanţie bancarã;
e) debitorii care obţin eşalonãri pentru sucursalele sau punctele de lucru stabile vor constitui garanţiile la dispoziţia organului teritorial la care sucursalele sau punctele de lucru stabile sunt înregistrate ca plãtitoare de contribuţii;
f) garanţia poate fi utilizata atât pentru stingerea ratelor, cat şi a obligaţiilor curente, în cazurile în care debitorul este în imposibilitate de a le achitã la termenele prevãzute în grafic sau la scadenta, dupã caz, cu condiţia reintregirii garanţiei pana la urmãtorul termen de plata din eşalonare. În cazul scrisorii de garanţie utilizarea efectivã a garanţiei se face la solicitarea organului teritorial adresatã bãncii garante pe baza cererii debitorului care invoca imposibilitatea de plata. Atunci când s-a constituit garanţia la trezorerie, aceasta se utilizeazã la cererea debitorului adresatã organului teritorial, atât în situaţiile menţionate mai sus, cat şi pentru plata ultimelor rate din eşalonare. Cererea debitorului de a i se utiliza garanţia se va depune la organul teritorial înaintea termenului de plata a obligaţiei, astfel încât încasarea ratelor prin utilizarea garanţiei sa se realizeze cu respectarea întocmai a graficului;
g) în cazul pierderii valabilitãţii inlesnirii la plata organul teritorial va executa garanţia în contul obligaţiilor rãmase neachitate.
2. Pana la primul termen de plata din eşalonare, respectiv pana la termenul de plata în cazul amanarilor, debitorul va face dovada ca nu mai are obligaţii bugetare neachitate, inclusiv majorãri de întârziere şi penalitãţi de orice fel, altele decât cele care fac obiectul înlesnirilor la plata.
3. - (1) De la data semnãrii convenţiei de acordare a înlesnirilor la plata, încheiatã între creditor şi debitor, pentru sumele eşalonate sau amânate, cu excepţia majorãrilor de întârziere şi a penalitatilor de orice fel, se datoreazã şi se calculeazã majorãri în conformitate cu <>art. 83 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1996 , cu modificãrile ulterioare, plata acestora efectuandu-se lunar împreunã cu rata respectiva. Pe perioada de graţie acordatã la eşalonare şi pe perioada amânãrii la plata majorãrile datorate conform legii se achitã lunar.
(2) Pana la data încheierii convenţiei se calculeazã şi se datoreazã majorãri de întârziere şi penalitãţi de orice fel.
4. - (1) Pe perioada derulãrii înlesnirilor la plata debitorii sunt obligaţi sa îşi achite integral şi la termen obligaţiile curente, cu termene scadente începând cu data de întâi a lunii urmãtoare încheierii convenţiei.
(2) În cazul în care debitorii nu achitã la scadenta obligaţiile bugetare curente, pot efectua plata acestora în cel mult 90 de zile, împreunã cu majorãrile de întârziere şi penalitãţile de întârziere. Obligaţiile curente cu scadenta dupã data de 1 octombrie a anului fiscal, împreunã cu eventualele majorãri de întârziere şi penalitãţi de întârziere, trebuie achitate pana cel târziu la data de 29 decembrie a anului fiscal.
(3) Debitorii care au sucursale şi/sau puncte de lucru stabile sunt obligaţi sa respecte prevederile alin. (1) şi (2) pentru toate sucursalele şi/sau punctele de lucru stabile.
5. Pe perioada derulãrii înlesnirilor la plata debitorii nu vor participa la nici o procedura de privatizare organizatã de instituţiile publice implicate sau de agenţii de privatizare în vederea cumpãrãrii de acţiuni la alte societãţi comerciale sau achiziţionãrii de alte valori mobiliare ori pãrţi sociale.
6. Debitorii care beneficiazã de înlesniri la plata vor transmite organului teritorial la care sunt înregistraţi ca plãtitori de contribuţii orice intenţie de înstrãinare de active pe toatã perioada derulãrii inlesnirii la plata. Organul teritorial va putea aproba înstrãinarea de active, cu condiţia încasãrii contravalorii acestora în contul obligaţiilor bugetare pentru care s-au obţinut înlesniri la plata.

CAP. 8
Evidenta, urmãrirea şi controlul încasãrii sumelor pentru care s-au aprobat înlesniri la plata
1. Evidentierea, urmãrirea şi controlul încasãrii sumelor pentru care s-au aprobat înlesniri la plata, a contribuţiilor curente, a garanţiei, precum şi a majorãrilor datorate pe perioada inlesnirii la plata, la termenele de plata stabilite, cad în sarcina organelor teritoriale.
2. - (1) Organele teritoriale organizeazã evidenta separatã a înlesnirilor la plata acordate în condiţiile <>Ordonanţei Guvernului nr. 11/1996 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1996 , cu modificãrile ulterioare, ale <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 40/2002 şi, respectiv, ale <>Legii nr. 137/2002 privind unele mãsuri pentru accelerarea privatizãrii.
(2) Organele teritoriale raporteazã lunar pana la data de 20 a lunii urmãtoare pentru luna expiratã, prin posta electronica, la Ministerul Muncii şi Solidaritãţii Sociale - Direcţia metodologie contribuţii şi alte drepturi de asigurãri Informarea privind acordarea şi realizarea înlesnirilor la plata obligaţiilor cãtre bugetul asigurãrilor sociale de stat şi cãtre bugetul asigurãrilor pentru şomaj.
(3) Casa Nationala de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurãri Sociale, Agenţia Nationala pentru Ocuparea Forţei de Munca şi organele teritoriale vor întocmi inventarul ajutoarelor de stat, conform prevederilor <>Legii nr. 143/1999 şi ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 599/2000 .
(4) Direcţia metodologie contribuţii şi alte drepturi de asigurãri din cadrul Ministerului Muncii şi Solidaritãţii Sociale transmite Oficiului Concurentei informaţiile referitoare la inventarul ajutoarelor de stat, potrivit dispoziţiilor legale care reglementeazã ajutorul de stat.

CAP. 9
Dispoziţii finale
1. - (1) Debitorii care beneficiazã de înlesniri la plata obligaţiilor bugetare datorate şi neachitate vor fi controlati de organele de control competente cel puţin o data pe perioada derulãrii înlesnirilor la plata.
(2) Diferenţele de obligaţii bugetare, precum şi majorãrile de întârziere şi penalitãţile de întârziere, constatate în urma controalelor efectuate ulterior de organele teritoriale de control ale Ministerului Muncii şi Solidaritãţii Sociale, se achitã conform prevederilor legale în vigoare.
2. Debitorii care au beneficiat de înlesniri la plata obligaţiilor bugetare restante, acordate în baza prevederilor legale anterioare ordonanţei, indiferent de data pierderii acestora, pot solicita acordarea de înlesniri la plata în condiţiile ordonanţei menţionate mai sus, cu încadrarea în prevederile acesteia şi cu condiţia achitãrii majorãrilor datorate în conformitate cu prevederile <>art. 83 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1996 , cu modificãrile ulterioare, calculate pana la data pierderii acestora.
3. În situaţia divizãrii debitorului care beneficiazã de înlesniri la plata, acesta este obligat sa prezinte organului teritorial la care este înregistrat ca plãtitor de contribuţii protocolul de predare-primire, precum şi propunerile de defalcare a graficului de eşalonare pe baza cãruia organul teritorial procedeazã la întocmirea noilor grafice de eşalonare pe entitãţi rezultate din divizare.
4. Pe perioada pentru care s-au aprobat înlesniri la plata cursul prescripţiei se suspenda.
5. - (1) Înlesnirile la plata aprobate devin nule şi nu produc efecte dacã nu au fost respectate condiţiile în care au fost acordate: constituirea garanţiei, plata contribuţiilor curente la termenul prevãzut de lege, plata ratelor eşalonate sau a sumelor amânate la termenele stabilite, precum şi achitarea majorãrilor datorate pe perioada înlesnirilor la plata aprobate.
(2) Înlesnirile la plata se anuleazã în cazul hotãrârilor penale de condamnare, pronunţate de instanţele judecãtoreşti, pentru infracţiuni de evaziune fiscalã, rãmase definitive dupã acordarea înlesnirilor la plata, iar organele teritoriale vor determina obligaţiile bugetare datorate ca urmare a luãrii acestei mãsuri.
6. Pierderea valabilitãţii înlesnirilor la plata aprobate conduce la executarea silitã pentru intreaga suma neplatita şi obligaţia de plata a majorãrilor de întârziere şi a penalitatilor de întârziere calculate de la data la care termenele şi/sau condiţiile nu au fost respectate.
7. O noua cerere pentru acordarea unor înlesniri la plata obligaţiilor cãtre bugetul asigurãrilor sociale de stat şi cãtre bugetul asigurãrilor pentru şomaj nu poate fi depusa timp de 12 luni de la data nerespectãrii înlesnirilor anterioare acordate.
8. Dispoziţiile prezentului ordin se aplica cererilor depuse dupã data publicãrii acestuia în Monitorul Oficial al României, Partea I.
9. Cererile de acordare a înlesnirilor la plata, depuse şi nesolutionate înainte de intrarea în vigoare a prezentului ordin, se vor completa şi actualiza în condiţiile ordonanţei şi se vor soluţiona conform prevederilor acesteia.
10. Înlesnirile la plata acordate anterior se deruleazã în continuare, în condiţiile prevãzute de actele normative în baza cãrora au fost acordate.
11. Informaţiile referitoare la contribuţiile la bugetul asigurãrilor sociale de stat şi la bugetul asigurãrilor pentru şomaj ale debitorilor care beneficiazã de prevederile ordonanţei constituie secret fiscal potrivit legii.

ANEXA 1
--------
la procedura
-------------

Organ teritorial -----------------
(care înregistreazã cererea)


Aprobat,
Conducerea organului teritorial


FIŞA
de analiza a dosarului de înlesniri la plata creanţelor la bugetul asigurãrilor sociale de stat şi bugetul asigurãrilor pentru şomaj

I. DATE DE IDENTIFICARE:

Cererea nr.------------ din data de ------------
înregistratã la organul teritorial cu nr. -------- din data de --------
Societatea -------------------------------------------------------------
Adresa -----------------------------------------------------------------
Cod fiscal/Cod unic de înregistrare ------------------------------------
(codurile fiscale ale sucursalelor şi punctelor de lucru, dupã caz, se
prezintã într-o anexa)

II. DATE DE ANALIZA:
1. Data începerii activitãţii debitorului (zz/ll/) -------
2. Vechime arierate (anul) ---------------------------------
3. Total datorii (bugetare + pe termen scurt şi mediu ----------- lei
4. Cifra de afaceri ----------- lei
5. Active circulante ----------- lei
6. Datorii totale sub 1 an ----------- lei
7. Total active ----------- lei
8. Total datorii ----------- lei
9. Numãr de declaraţii depuse în ultimele 24 de luni --------- numãr
10. Diferenţe de obligaţii bugetare constatate prin
acţiuni de control ----------- lei
11. Total obligaţii bugetare declarate în cursul
perioadei verificate ----------- lei
12. Total obligaţii bugetare ----------- lei
13. Obligaţii neachitate în contul contribuţiilor,
reprezentând stopaj la sursa Da []
Nu []
14. A beneficiat de înlesniri? Nu []
Da respectate []
Da nerespectate []
15. Situaţia achitãrii debitelor anului curent:
15.1. Sume achitate în contul obligaţiilor anului curent ---------- lei
15.2. Total obligaţii cu termene de plata în anul curent ---------- lei
neachitate []
achitat pana la 30% []
achitat între 30% şi 65% []
achitat între 65% şi 90% []
achitat peste 90% []

16. Situaţia achitãrii integrale a debitelor din anii precedenti: Da []
NU []

17. A fost sancţionat pentru evaziune fiscalã? Da []
Nu []
18. Situaţia capitalurilor proprii:
Negative []
Pozitive []

19. Mobilitatea contribuabilului d.p.d.v al sediului:
sediu stabil în ultimii 5 ani []
schimbare în ultimii 5 ani []
2 sau mai multe schimbãri în ultimii 5 ani []

20. Menţiuni la Registrul Comerţului privind schimbarea acţionarului/asociatului principal:
nici o schimbare sau o schimbare în ultimii 5 ani []
2 sau mai multe schimbãri în ultimii 5 ani []

21. A avut relaţii contractuale cu unitãţi economice cu finanţare bugetarã şi nu a încasat la termen contravaloarea acestora? Da []
Nu []
22. La data scadentei obligaţiilor bugetare a avut disponibilitati bãneşti care acopereau în întregime nivelul obligaţiilor? Da []
Nu []

23. Desfãşoarã în principal activitãţi pentru care încaseazã contravaloarea mãrfii sau a serviciului prestat anticipat ori la data transferului dreptului de proprietate, respectiv a prestãrii serviciului? Da []
Nu []

24. A înregistrat clienţi neincasati şi avansuri acordate furnizorilor cu care societatea comercialã sau actionarii/asociaţii acesteia sunt în relaţii de dependenta, relaţia de dependenta fiind cea stabilitã în situaţia în care persoana fizica ori juridicã este acţionar/asociat semnificativ în ambele societãţi comerciale, pe perioada care au acumulat obligaţii bugetare restante?
Da []
Nu []

25. A plãtit dividende actionarilor/asociaţilor, alţii decât instituţiile publice implicate în procesul de privatizare, în perioada în care au acumulat obligaţii bugetare restante?
Da []
Nu []
26. Are importanta economico-socialã nationala sau zonala semnificativã sau au fost afectaţi de calamitati naturale în perioada în care au înregistrat obligaţii bugetare restante?
Da []
Nu []
27. Principalul obiect de activitate îl reprezintã organizarea jocurilor de noroc?
Da []
Nu []

28. A fost sancţionat penal pentru infracţiuni de evaziune fiscalã?
Da []
Nu []
29. Sume solicitate:


┌────────────────────────────────────┬───────┬───────────┬───────────┬─────────┐
│ Obligaţii bugetare │Debite*│ Majorãri │Penalitãţi │ │
│ │ │ de │ de │ Pena- │
│ │ │întârziere*│întârziere*│ litati* │
├────────────────────────────────────┼───────┼───────────┼───────────┼─────────┤
│Contribuţia de asigurãri sociale │ │ │ │ - │
├────────────────────────────────────┼───────┼───────────┼───────────┼─────────┤
│Contribuţia la fondul de pensii şi │ │ │ │ - │
│alte drepturi de asigurãri sociale │ │ │ │ │
│pentru agricultori │ │ │ │ │
├────────────────────────────────────┼───────┼───────────┼───────────┼─────────┤
│Contribuţia de asigurãri pentru │ │ │ │ - │
│şomaj a angajatorului │ │ │ │ │
├────────────────────────────────────┼───────┼───────────┼───────────┼─────────┤
│Contribuţia individualã de │ │ │ │ - │
│asigurãri sociale │ │ │ │ │
├────────────────────────────────────┼───────┼───────────┼───────────┼─────────┤
│Contribuţia pentru pensia │ │ │ │ - │
│suplimentarã │ │ │ │ │
├────────────────────────────────────┼───────┼───────────┼───────────┼─────────┤
│Contribuţia individualã de │ │ │ │ - │
│asigurãri pentru şomaj │ │ │ │ │
├────────────────────────────────────┼───────┼───────────┼───────────┼─────────┤
│Total │ │ │ │ │
└────────────────────────────────────┴───────┴───────────┴───────────┴─────────┘

30. Sume achitate (de la data depunerii cererii):

┌────────────────────────────────────┬───────┬───────────┬───────────┬─────────┐
│ Obligaţii bugetare │Debite*│ Majorãri │Penalitãţi │ │
│ │ │ de │ de │ Pena- │
│ │ │întârziere*│întârziere*│ litati* │
├────────────────────────────────────┼───────┼───────────┼───────────┼─────────┤
│Contribuţia de asigurãri sociale │ │ │ │ - │
├────────────────────────────────────┼───────┼───────────┼───────────┼─────────┤
│Contribuţia la fondul de pensii şi │ │ │ │ - │
│alte drepturi de asigurãri sociale │ │ │ │ │
│pentru agricultori │ │ │ │ │
├────────────────────────────────────┼───────┼───────────┼───────────┼─────────┤
│Contribuţia de asigurãri pentru │ │ │ │ - │
│ şomaj a angajatorului │ │ │ │ │
├────────────────────────────────────┼───────┼───────────┼───────────┼─────────┤
│Contribuţia individualã de │ │ │ │ - │
│asigurãri sociale │ │ │ │ │
├────────────────────────────────────┼───────┼───────────┼───────────┼─────────┤
│Contribuţia pentru pensia │ │ │ │ - │
│suplimentarã │ │ │ │ │
├────────────────────────────────────┼───────┼───────────┼───────────┼─────────┤
│Contribuţia individualã de │ │ │ │ - │
│asigurãri pentru şomaj │ │ │ │ │
├────────────────────────────────────┼───────┼───────────┼───────────┼─────────┤
│ Total │ │ │ │ │
└────────────────────────────────────┴───────┴───────────┴───────────┴─────────┘


---------
* Sumele se vor completa în lei
Nota: Datele prevãzute la punctele 8, 12, 13, 14, 16, 29 şi 30 din acest capitol se prezintã pe fiecare unitate plãtitoare de contribuţii cu precizarea organului teritorial unde aceasta este înregistratã ca plãtitoare de contrtributii.

Întocmit, Verificat,

Data ------------


ANEXA 2
-------
la procedura
-------------

Organul competent care aproba cererea
-------------------------------------

REFERAT
privind calcularea punctajului final în
vederea acordãrii înlesnirilor la plata obligaţiilor la bugetul
asigurãrilor sociale de stat şi bugetul asigurãrilor pentru şomaj


DATE DE IDENTIFICARE:

Cererea nr.------------ din data de ------------
înregistratã la organul teritorial cu nr. -------- din data de --------
Societatea -------------------------------------------------------------
Adresa -----------------------------------------------------------------
Cod fiscal/Cod unic de înregistrare ------------------------------------
(codurile fiscale ale sucursalelor şi punctelor de lucru, dupã caz, se
prezintã într-o anexa)
Organul teritorial care a înregistrat cererea -------------------------

I. CALCULUL PUNCTAJULUI:

A. pe baza criteriilor:
1. Vechimea contribuabilului (data de începerea activitãţii; la societãţile rezultate din divizare, vechimea o da unitatea din care s-a divizat noua societate)
............................................... puncte: ..............
2. Raportul dintre vechimea arieratelor şi vechimea contribuabilului
............................................... puncte: ..............
3. Mobilitatea contribuabilului din punct de vedere al sediului
............................................... puncte: ..............
4. Menţiuni la Registrul Comerţului privind schimbarea acţionarului/asociatului principal ......................................... puncte: .............
5. Indatorare financiarã ...................... puncte: .............
6. Lichiditate globalã ....................... puncte: .............
7. Solvabilitate ............................. puncte: .............
8. Date privind declaraţiile de impozite, taxe
şi contribuţii .............................. puncte: .............
9. Raportul dintre diferenţele de obligaţiile bugetare constatate prin acţiuni de control şi totalul obligaţiilor declarate în cursul perioadei verificate (pe feluri de obligaţii) ........................................ puncte: ...........
10. Obligaţii neachitate în contul contribuţiilor, reprezentând stopaj la sursa:
............................................. puncte: ............
11. Dacã a beneficiat anterior de înlesniri
............................................ puncte: ...........
12. A avut relaţii contractuale cu unitãţi economice cu finanţare bugetarã şi nu a încasat la termen contravaloarea acestora .......... puncte: .............
13. Situaţia achitãrii debitelor anului curent ... puncte: ...........
14. A fost sancţionat pentru evaziune fiscalã .... puncte: ..........
15. Raportul dintre suma totalã solicitatã pentru înlesniri la plata (debite şi majorãri de întârziere şi penalitãţi de întârziere) şi cifra de afaceri
................................................... puncte: ...........

TOTAL ............

B. corectarea punctajului:
1. cu minus 10 puncte în situaţia în care la data scadentei obligaţiilor bugetare disponibilitãţile bãneşti ale debitorului acopereau în întregime nivelul obligaţiilor
................................................. puncte: ............
2. cu minus 40 puncte debitorii care desfãşoarã în principal activitãţi pentru care încaseazã contravaloarea mãrfii sau a serviciului prestat anticipat sau la data transferului dreptului de proprietate, respectiv, a prestãrii serviciului
................................................. puncte: .............
3. cu minus 20 puncte pentru debitorii care pe perioada pentru care au acumulat obligaţii bugetare restante, înregistreazã clienţi neincasati şi avansuri acordate furnizorilor cu care societatea sau actionarii/asociaţii acesteia sunt în relaţii de dependenta, relaţia de dependenta fiind cea stabilitã în situaţia în care o persoana fizica sau juridicã este acţionar/asociat semnificativ în ambele societãţi
................................................. puncte: ...........
4. cu minus 20 puncte pentru debitorii care înregistreazã capitaluri proprii negative ..................................................... puncte: ...........
5. cu minus 10 puncte pentru debitorii care în perioada în care au acumulat obligaţii bugetare restante au plãtit dividende actionarilor/asociaţilor, alţii decât instituţiile publice implicate în procesul de privatizare ........ puncte: ............

TOTAL PUNCTAJ CORECTAT ...... puncte: ............

C. punctaj aditionai:

1. cu plus 40 de puncte dacã debitorul obţine un punctaj corectat mai mic de 14 puncte, dar are o importanta economico-socialã zonala sau nationala semnificativã sau a fost afectat de calamitati naturale în perioada în care a înregistrat obligaţii bugetare restante
.............................................. puncte: ...........

TOTAL PUNCTAJ FINAL ...... puncte: .........

II. NUMĂRUL DE LUNI DE EŞALONARE LA PLATA OBLIGAŢIILOR BUGETARE, INCLUSIV RERIOADA DE GRAŢIE, determinat pe baza raportului procentual dintre totalul obligaţiilor bugetare şi cifra de afaceri ................................... LUNI: .........

III. CONCLUZII
Eşalonarea la plata pe o perioada de ...... luni, cu ...... luni perioada de graţie cuprinse în perioada de eşalonare, a obligaţiilor datorate bugetul asigurãrilor sociale de stat şi bugetul asigurãrilor pentru şomaj, astfel:


┌────┬───────────────────────────────────────────────────────────┬────────────┐
│Nr. │ Denumirea obligaţiei │ Suma (lei)│
│crt.│ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│ 1.│Contribuţia de asigurãri sociale │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│ 2.│Majorãri de întârziere aferente contribuţiei de asigurãri │ │
│ │sociale │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│ 3.│Penalitãţi de întârziere aferente contribuţiei de │ │
│ │asigurãri sociale │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│ 4.│Contribuţia la fondul de pensii şi alte drepturi de │ │
│ │asigurãri sociale pentru agricultori │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│ 5.│Majorãri de întârziere aferente contribuţiei la fondul de │ │
│ │pensii şi alte drepturi de asigurãri sociale pentru │ │
│ │agricultori │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│ 6.│Penalitãţi de întârziere aferente contribuţiei la fondul │ │
│ │de pensii şi alte drepturi de asigurãri sociale pentru │ │
│ │agricultori │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│ 7.│Contribuţia de asigurãri pentru şomaj a angajatorului │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│ 8.│Majorãri de întârziere aferente contribuţiei de asigurãri │ │
│ │pentru şomaj a angajatorului │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│ 9.│Penalitãţi de întârziere aferente contribuţiei de │ │
│ │asigurãri pentru şomaj a angajatorului │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│ 10.│Majorãri de întârziere aferente contribuţiei pentru │ │
│ │pensie suplimentarã │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│ 11.│Penalitãţi pentru neplata contribuţiei pentru pensie │ │
│ │suplimentarã │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│ 12.│Penalitãţi de întârziere aferente contribuţiei pentru │ │
│ │pensie suplimentarã │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│ 13.│Majorãri de întârziere aferente contribuţiei individuale │ │
│ │de asigurãri sociale │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│ 14.│Penalitãţi pentru neplata contribuţiei individuale de │ │
│ │asigurãri sociale │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│ 15.│Penalitãţi de întârziere aferente contribuţiei individuale │ │
│ │de asigurãri sociale │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│ 16.│Majorãri de întârziere aferente contribuţiei individuale │ │
│ │de asigurãri pentru şomaj │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│ 17.│Penalitãţi pentru neplata contribuţiei individuale de │ │
│ │asigurãri pentru şomaj │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│ 18.│Penalitãţi de întârziere aferente contribuţiei individuale │ │
│ │de asigurãri pentru şomaj │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│ 19.│TOTAL GENERAL │ │
└────┴───────────────────────────────────────────────────────────┴────────────┘

2. Amânãri la plata pana la ............. astfel:

┌────┬───────────────────────────────────────────────────────────┬────────────┐
│Nr. │ Denumirea obligaţiei │ Suma (lei)│
│crt.│ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│ 1.│Contribuţia de asigurãri sociale │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│ 2.│Majorãri de întârziere aferente contribuţiei de asigurãri │ │
│ │sociale │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│ 3.│Penalitãţi de întârziere aferente contribuţiei de │ │
│ │asigurãri sociale │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│ 4.│Contribuţia la fondul de pensii şi alte drepturi de │ │
│ │asigurãri sociale pentru agricultori │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│ 5.│Majorãri de întârziere aferente contribuţiei la fondul de │ │
│ │pensii şi alte drepturi de asigurãri sociale pentru │ │
│ │agricultori │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│ 6.│Penalitãţi de întârziere aferente contribuţiei la fondul de│ │
│ │pensii şi alte drepturi de asigurãri sociale pentru │ │
│ │agricultori │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│ 7.│Contribuţia de asigurãri pentru şomaj a angajatorului │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│ 8.│Majorãri de întârziere aferente contribuţiei de asigurãri │ │
│ │pentru şomaj a angajatorului │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│ 9.│Penalitãţi de întârziere aferente contribuţiei de │ │
│ │asigurãri pentru şomaj a angajatorului │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│ 10.│Majorãri de întârziere aferente contribuţiei pentru │ │
│ │pensie suplimentarã │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│ 11.│Penalitãţi pentru neplata contribuţiei pentru pensie │ │
│ │suplimentarã │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│ 12.│Penalitãţi de întârziere aferente contribuţiei pentru │ │
│ │pensie suplimentarã │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│ 13.│Majorãri de întârziere aferente contribuţiei individuale │ │
│ │de asigurãri sociale │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│ 14.│Penalitãţi pentru neplata contribuţiei individuale de │ │
│ │asigurãri sociale │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│ 15.│Penalitãţi de întârziere aferente contribuţiei individuale │ │
│ │de asigurãri sociale │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│ 16.│Majorãri de întârziere aferente contribuţiei individuale │ │
│ │de asigurãri pentru şomaj │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│ 17.│Penalitãţi pentru neplata contribuţiei individuale de │ │
│ │asigurãri pentru şomaj │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│ 18.│Penalitãţi de întârziere aferente contribuţiei individuale │ │
│ │de asigurãri pentru şomaj │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│ 19.│TOTAL GENERAL │ │
└────┴───────────────────────────────────────────────────────────┴────────────┘


3. Amânarea în vederea reducerii sau scutirii, dupã caz, pana la ultimul termen de plata din eşalonare a majorãrilor de întârziere şi penalitatilor de întârziere, astfel:


┌────┬───────────────────────────────────┬───────┬────────┬─────────┬──────────┐
│Nr. │ Denumirea obligaţiei │ Suma │Reducere│ Reducere│ Reducere │
│crt.│ │amânatã│ 50% │ 75% │ 100% │
│ │ │ (lei) │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────┼───────┼────────┼─────────┼──────────┤
│ 1.│Majorãri de întârziere aferente │ │ │ │ │
│ │contribuţiei de asigurãri sociale │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────┼───────┼────────┼─────────┼──────────┤
│ 2.│Penalitãţi de întârziere aferente │ │ │ │ │
│ │contribuţiei de asigurãri sociale │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────┼───────┼────────┼─────────┼──────────┤
│ 3.│Majorãri de întârziere aferente │ │ │ │ │
│ │contribuţiei la fondul de pensii │ │ │ │ │
│ │şi alte drepturi de asigurãri │ │ │ │ │
│ │sociale pentru agricultori │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────┼───────┼────────┼─────────┼──────────┤
│ 4.│Penalitãţi de întârziere aferente │ │ │ │ │
│ │contribuţiei la fondul de pensii şi│ │ │ │ │
│ │alte drepturi de asigurãri sociale │ │ │ │ │
│ │pentru agricultori │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────┼───────┼────────┼─────────┼──────────┤
│ 5.│Majorãri de întârziere aferente │ │ │ │ │
│ │contribuţiei de asigurãri pentru │ │ │ │ │
│ │şomaj a angajatorului │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────┼───────┼────────┼─────────┼──────────┤
│ 6.│Penalitãţi de întârziere aferente │ │ │ │ │
│ │contribuţiei de asigurãri pentru │ │ │ │ │
│ │şomaj a angajatorului │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────┼───────┼────────┼─────────┼──────────┤
│ 7.│Majorãri de întârziere aferente │ │ │ │ │
│ │contribuţiei pentru pensie │ │ │ │ │
│ │suplimentarã │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────┼───────┼────────┼─────────┼──────────┤
│ 8.│Penalitãţi de întârziere aferente │ │ │ │ │
│ │contribuţiei pentru pensie │ │ │ │ │
│ │suplimentarã │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────┼───────┼────────┼─────────┼──────────┤
│ 9.│Majorãri de întârziere aferente │ │ │ │ │
│ │contribuţiei individuale de │ │ │ │ │
│ │asigurãri sociale │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────┼───────┼────────┼─────────┼──────────┤
│ 10.│Penalitãţi de întârziere aferente │ │ │ │ │
│ │contribuţiei individuale de │ │ │ │ │
│ │asigurãri sociale │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────┼───────┼────────┼─────────┼──────────┤
│ 11.│Majorãri de întârziere aferente │ │ │ │ │
│ │contribuţiei individuale de │ │ │ │ │
│ │asigurãri pentru şomaj │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────┼───────┼────────┼─────────┼──────────┤
│ 12.│Penalitãţi de întârziere aferente │ │ │ │ │
│ │contribuţiei individuale de │ │ │ │ │
│ │asigurãri pentru şomaj │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────┼───────┼────────┼─────────┼──────────┤
│ 13.│TOTAL GENERAL │ │ │ │ │
└────┴───────────────────────────────────┴───────┴────────┴─────────┴──────────┘


Nota: Reducerea cu 5O%, 75% şi respectiv 100% se marcheaza cu "X" în coloana corespunzãtoare.

4. Scutirea la plata a majorãrilor de întârziere şi a penalitatilor de întârziere, în condiţiile art. 12, 14 şi 28, dupã caz:


┌────┬────────────────────────────────────────┬─────────┬───────────┬─────────┐
│Nr. │ Obligaţia bugetarã │ ART.12 │ ART.14 │ ART.28 │
│crt.│ │Sume(lei)│ Sume(lei) │Sume(lei)│
├────┼────────────────────────────────────────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│ 1.│Majorãri de întârziere aferente │ │ │ │
│ │contribuţiei de asigurãri sociale │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│ 2.│Penalitãţi de întârziere aferente │ │ │ │
│ │contribuţiei de asigurãri sociale │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│ 3.│Majorãri de întârziere aferente │ │ │ │
│ │contribuţiei la fondul de pensii │ │ │ │
│ │şi alte drepturi de asigurãri sociale │ │ │ │
│ │pentru agricultori │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│ 4.│Penalitãţi de întârziere aferente │ │ │ │
│ │contribuţiei la fondul de pensii şi alte│ │ │ │
│ │drepturi de asigurãri sociale pentru │ │ │ │
│ │agricultori │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│ 5.│Majorãri de întârziere aferente │ │ │ │
│ │contribuţiei de asigurãri sociale a │ │ │ │
│ │angajatorului │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│ 6.│Penalitãţi de întârziere aferente │ │ │ │
│ │contribuţiei de asigurãri sociale a │ │ │ │
│ │angajatorului │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│ 7.│Majorãri de întârziere aferente │ │ │ │
│ │contribuţiei pentru pensie │ │ │ │
│ │suplimentarã │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│ 8.│Penalitãţi de întârziere aferente │ │ │ │
│ │contribuţiei pentru pensie │ │ │ │
│ │suplimentarã │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│ 9.│Majorãri de întârziere aferente │ │ │ │
│ │contribuţiei individuale de asigurãri │ │ │ │
│ │sociale │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│ 10.│Penalitãţi de întârziere aferente │ │ │ │
│ │contribuţiei individuale de asigurãri │ │ │ │
│ │sociale │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│ 11.│Majorãri de întârziere aferente │ │ │ │
│ │contribuţiei individuale de asigurãri │ │ │ │
│ │pentru şomaj │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│ 12.│Penalitãţi de întârziere aferente │ │ │ │
│ │contribuţiei individuale de asigurãri │ │ │ │
│ │pentru şomaj │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│ 13.│TOTAL GENERAL │ │ │ │
└────┴────────────────────────────────────────┴─────────┴───────────┴─────────┘


5. Majorãrile calculate în conformitate cu <>art. 83 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 pentru debitele eşalonate la plata conform pct. 1 de mai sus, sunt în suma de ....... lei.
6. Garanţia stabilitã pentru perioada de eşalonare/amânare este de ...... lei

Comisia
Membrii comisie Semnatura

ANEXA 3
-------
la procedura
-------------

MINISTERUL MUNCII ŞI SOLIDARITĂŢII SOCIALE DEBITOR,
------------------------------------------ --------------------------
------------------------------------------ ADRESA -------------------
(Organul competent) --------------------------
CF/CUI

CONVENŢIA nr. ........ din ......
între creditorul bugetar şi debitor

Urmare cererii nr. ........ din data de ........ a ......... înregistratã la organul teritorial ............. a judeţului .........../municipiului Bucureşti sub nr. ......., prin care se solicita acordarea de înlesniri la plata obligaţiilor cãtre bugetul asigurãrilor sociale de stat şi/sau bugetul asigurãrilor pentru şomaj şi pe baza analizei documentaţiei conform prevederilor <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 40/2002 şi Ordinului Ministrului Muncii şi Solidaritãţii Sociale nr. 216/08.05.20 02 pentru aprobarea Procedurii şi competentelor de acordare a înlesnirilor la plata creanţelor bugetare administrate de Ministerul Muncii şi Solidaritãţii Sociale, s-au stabilit urmãtoarele:
. Eşalonarea la plata pe o perioada de ..... luni, cu .... luni perioada de graţie a urmãtoarelor obligaţii:


┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬──────────┐
│ Tipul obligaţiei bugetare eşalonate │Suma [lei]│
├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│Contribuţia de asigurãri sociale (CAS) │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│Majorãri de întârziere aferente contribuţiei de asigurãri │ │
│sociale │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│Penalitãţi de întârziere aferente contribuţiei de asigurãri │ │
│sociale │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│Contribuţia la fondul de pensii şi alte drepturi de asigurãri │ │
│sociale pentru agricultori │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│Majorãri de întârziere aferente contribuţiei la fondul de │ │
│pensii şi alte drepturi de asigurãri sociale pentru agricultori │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│Penalitãţi de întârziere aferente contribuţiei la fondul de │ │
│pensii şi alte drepturi de asigurãri sociale pentru agricultori │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│Contribuţia de asigurãri pentru şomaj a agajatorului │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│Majorãri de întârziere aferente contribuţiei de asigurãri │ │
│pentru şomaj a agajatorului │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│Penalitãţi de întârziere aferente contribuţiei de asigurãri │ │
│pentru şomaj a agajatorului │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│Majorãri de întârziere aferente contribuţiei individuale de │ │
│asigurãri sociale │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│Penalitãţi de întârziere aferente contribuţiei individuale de │ │
│asigurãri sociale │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│Penalitãţi aferente contribuţiei individuale de asigurãri │ │
│sociale │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│Majorãri de întârziere aferente contribuţiei pentru pensie │ │
│suplimentarã │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│Penalitãţi de întârziere aferente contribuţiei pentru pensie │ │
│suplimentarã │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│Penalitãţi aferente contribuţiei pentru pensie suplimentarã │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│Majorãri de întârziere aferente contribuţiei individuale de │ │
│asigurãri pentru şomaj │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│Penalitãţi de întârziere aferente contribuţiei individuale de │ │
│asigurãri pentru şomaj │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│Penalitãţi aferente contribuţiei individuale de asigurãri │ │
│pentru şomaj │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│TOTAL │ │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────┴──────────┘


Amânarea la plata pana la ............ (cel mult pana la data de 29 decembrie a anului fiscal în curs) a urmãtoarelor obligaţii:


┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬──────────┐
│ Tipul obligaţiei bugetare eşalonate │Suma [lei]│
├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│Contribuţia de asigurãri sociale (CAS) │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│Majorãri de întârziere aferente contribuţiei de asigurãri │ │
│sociale │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│Penalitãţi de întârziere aferente contribuţiei de asigurãri │ │
│sociale │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│Contribuţia la fondul de pensii şi alte drepturi de asigurãri │ │
│sociale pentru agricultori │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│Majorãri de întârziere aferente contribuţiei la fondul de │ │
│pensii şi alte drepturi de asigurãri sociale pentru agricultori │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│Penalitãţi de întârziere aferente contribuţiei la fondul de │ │
│pensii şi alte drepturi de asigurãri sociale pentru agricultori │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│Contribuţia de asigurãri pentru şomaj a agajatorului │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│Majorãri de întârziere aferente contribuţiei de asigurãri │ │
│pentru şomaj a agajatorului │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│Penalitãţi de întârziere aferente contribuţiei de asigurãri │ │
│pentru şomaj a agajatorului │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│Majorãri de întârziere aferente contribuţiei individuale de │ │
│asigurãri sociale │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│Penalitãţi de întârziere aferente contribuţiei individuale de │ │
│asigurãri sociale │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│Penalitãţi aferente contribuţiei individuale de asigurãri │ │
│sociale │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│Majorãri de întârziere aferente contribuţiei pentru pensie │ │
│suplimentarã │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│Penalitãţi de întârziere aferente contribuţiei pentru pensie │ │
│suplimentarã │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│Penalitãţi aferente contribuţiei pentru pensie suplimentarã │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│Majorãri de întârziere aferente contribuţiei individuale de │ │
│asigurãri pentru şomaj │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│Penalitãţi de întârziere aferente contribuţiei individuale de │ │
│asigurãri pentru şomaj │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│Penalitãţi aferente contribuţiei individuale de asigurãri │ │
│pentru şomaj │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│TOTAL │ │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────┴──────────┘


Majorãrile de întârziere în conformitate cu prevederile <>art. 83 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea crentelor bugetare, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1996 , cu completãrile şi modificãrile sale ulterioare, pentru debite le eşalonate şi/sau amânate la plata reprezintã ........... lei.
Graficul de eşalonare la plata este prezentat în ANEXA care face parte integrantã din prezenta convenţie.
● Amânarea la plata a majorãrilor de întârziere şi a penalitatilor de întârziere în suma totalã de ......... lei pana la ultimul termen de plata din grafic;
● În situaţia în care au fost respectate întocmai termenele de plata din eşalonare şi condiţiile în care aceasta a fost acordatã, debitorul beneficiazã de reducerea cu ....... %/scutirea la plata a majorãrilor de întârziere şi a penalitatilor de inta rziere reprezentând ......... lei, dupã ultimul termen de plata din eşalonare, astfel:


- lei -
┌──────────────────────────────────────────────────┬────────┬──────────────────┐
│ Tipul obligaţiei │ Suma │Suma reprezentând │
│ │amânatã │reducerea/scutirea│
│ │ │(50%, 75%, 100%) │
├──────────────────────────────────────────────────┼────────┼──────────────────┤
│Majorãri de întârziere aferente │ │ │
│contribuţiei de asigurãri sociale │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼────────┼──────────────────┤
│Penalitãţi de întârziere aferente │ │ │
│contribuţiei de asigurãri sociale │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼────────┼──────────────────┤
│Majorãri de întârziere aferente │ │ │
│contribuţiei la fondul de pensii şi alte │ │ │
│drepturi de asigurãri sociale pentru │ │ │
│agricultori │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼────────┼──────────────────┤
│Penalitãţi de întârziere aferente │ │ │
│contribuţiei la fondul de pensii şi alte │ │ │
│drepturi de asigurãri sociale pentru │ │ │
│agricultori │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼────────┼──────────────────┤
│Majorãri de întârziere aferente │ │ │
│contribuţiei de asigurãri pentru şomaj │ │ │
│a agajatorului │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼────────┼──────────────────┤
│Penalitãţi de întârziere aferente │ │ │
│contribuţiei de asigurãri pentru şomaj │ │ │
│a agajatoruiui │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼────────┼──────────────────┤
│Majorãri de întârziere aferente │ │ │
│contribuţiei individuale de asigurãri │ │ │
│sociale │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼────────┼──────────────────┤
│Penalitãţi de întârziere aferente │ │ │
│contribuţiei individuale de asigurãri │ │ │
│sociale │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼────────┼──────────────────┤
│Majorãri de întârziere aferente │ │ │
│contribuţiei pentru pensie │ │ │
│suplimentarã │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼────────┼──────────────────┤
│Penalitãţi de întârziere aferente │ │ │
│contribuţiei pentru pensie │ │ │
│suplimentarã │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼────────┼──────────────────┤
│Majorãri de întârziere aferente │ │ │
│contribuţiei individuale de asigurãri │ │ │
│pentru şomaj │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼────────┼──────────────────┤
│Penalitãţi de întârziere aferente │ │ │
│contribuţiei individuale de asigurãri │ │ │
│pentru şomaj │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼────────┼──────────────────┤
│TOTAL │ │ │
└──────────────────────────────────────────────────┴────────┴──────────────────┘


Înlesnirea la plata obligaţiilor la bugetul asigurãrilor sociale de stat şi/sau la bugetul asigurãrilor pentru şomaj se acorda cu urmãtoarele condiţii:
1. Achitarea obligaţiilor curente la bugetul asigurãrilor sociale de stat şi/sau la bugetul asigurãrilor pentru şomaj cu termene scadente începând cu data de întâi a lunii urmãtoare intrãrii în vigoare a convenţiei încheiatã în baza prevederilor Ordo nantei de urgenta a Guvernului nr. 40/2002. În cazul în care debitorul nu achitã la scadenta obligaţiile curente la bugetul asigurãrilor sociale de stat şi/sau la bugetul asigurãrilor pentru şomaj, poate efectua plata acestora în cel mult 90 de zile, imp reuna cu majorãrile de întârziere şi penalitãţile de întârziere aferente. Obligaţiile curente la bugetul asigurãrilor sociale de stat şi/sau bugetul asigurãrilor pentru şomaj cu scadenta dupã data de 01 octombrie a anului fiscal, împreunã cu eventualele majorãri de întârziere şi penalitãţi de întârziere trebuie achitate pana cel târziu la data de 29 decembrie a anului fiscal.
2. Neparticiparea la nici o procedura de privatizare organizatã de instituţiile publice implicate sau de agenţii de privatizare, în vederea cumpãrãrii de acţiuni la alte societãţi comerciale sau a achiziţionãrii de alte valori mobiliare ori pãrţi soc iale, pe perioada în care beneficiazã de înlesnirile la plata acordate.
3. Orice intenţie de înstrãinare de active va fi transmisã organului teritorial unde debitorul este înregistrat ca plãtitor de contribuţii la bugetul asigurãrilor sociale de stat şi la bugetul asigurãrilor pentru şomaj, pe intreaga perioada de derula
re inlesnirii la plata.
4. Constituirea de cãtre debitor, a unei garanţii în suma de ......... lei, conform Cap. VII pct. 1 din procedura, în termen de 60 de zile de la data încheierii prezentei convenţii.
5. Debitorul va face dovada ca a achitat pana la primul termen de plata din eşalonare, respectiv pana la termenul de plata în cazul amanarilor, eventualele obligaţii restante la bugetul asigurãrilor sociale de stat şi/sau bugetul asigurãrilor pentru şomaj, inclusiv majorãri de întârziere şi penalitãţi de întârziere la plata, altele decât cele care fac obiectul înlesnirilor la plata.
6. Pentru sumele eşalonate sau amânate la plata, reprezentând contribuţii, cu excepţia majorãrilor de întârziere şi penalitatilor de orice fel, se datoreazã majorãri în conformitate cu <>art. 83 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea c reantelor bugetare, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1996 , cu modificãrile şi completãrile sale ulterioare. Potrivit dispoziţiilor legale în vigoare, majorãrile menţionate mai sus se achitã împreunã cu ratele din eşalonare. Pe perioada de graţie acordatã la eşalonare şi pe perioada amânãrii la plata, majorãrile datorate conform legii se achitã lunar. Pana la data aprobãrii inlesnirii la plata şi a încheierii convenţiei se calculeazã şi datoreazã majorãri de întârziere şi penalitãţi de întârziere.
Nerespectarea prezentei convenţii, respectiv a termenelor de plata şi a conditilor în care s-au aprobat înlesnirile la plata atrage anularea acestora, începerea imediata sau continuarea, dupã caz, a executãrii silite pentru intreaga suma neplatita şi obligaţia de plata a majorãrilor de întârziere şi a penalitatilor de întârziere calculate de la data la care termenele şi/sau condiţiile nu au fost respectate. Majorãrile de întârziere şi penalitãţile de întârziere amânate la plata, în vederea reducerii /scutirii în conformitate cu prevedrile art. 10 din ordonanta, se storneaza din contul de ordine şi evidenta în care au fost înregistrate.
Majorãrile de întârziere şi penalitãţile de întârziere scutite la plata, în conformitate cu prevederile art. 12 din ordonanta, se înregistreazã în contabilitatea debitorului în cuantumul menţionat în convenţie.
O noua cerere pentru acordarea unor înlesniri la plata obligaţiilor bugetului asigurãrilor sociale de stat şi bugetului asigurãrilor pentru şomaj în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 40/2002 nu poate fi depusa timp de 12 luni de la data nerespectãrii înlesnirilor acordate anterior în baza aceluiaşi act normativ.

PREŞEDINTELE COMISIEI REPREZENTANTUL LEGAL AL
DEBITORULUI
--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016