Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURA din 9 octombrie 2009  de inchiriere a bunurilor imobile din domeniul public al statului, aflate in administrarea Ministerului Tineretului si Sportului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROCEDURA din 9 octombrie 2009 de inchiriere a bunurilor imobile din domeniul public al statului, aflate in administrarea Ministerului Tineretului si Sportului

EMITENT: MINISTERUL TINERETULUI SI SPORTULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 757 din 5 noiembrie 2009


CAP. I
Domeniul de aplicare

ART. 1
Prezentele norme reglementeazã procedura de închiriere a bunurilor imobile, respectiv terenuri şi construcţii, din domeniul public al statului, aflate în administrarea Ministerului Tineretului şi Sportului, prin instituţiile publice din subordine, precum şi a celor aflate în folosinţa gratuitã a structurilor private, de utilitate publicã.
ART. 2
Contractul de închiriere se poate încheia, dupã caz, cu orice persoanã fizicã sau juridicã, românã ori strãinã.
ART. 3
(1) Persoanele juridice sau persoanele fizice pot realiza, în interes privat, construcţii pe terenurile aparţinând domeniului public al statului, aflate în administrarea Ministerului Tineretului şi Sportului, numai cu respectarea prevederilor legale privind autorizarea executãrii lucrãrilor de construcţii şi a reglementãrilor privind documentaţiile urbanistice aprobate, cu avizul prealabil al Ministerului Tineretului şi Sportului.
(2) În contractele de închiriere se va prevedea în mod expres cã proprietatea oricãror investiţii efectuate în acest regim trece automat şi fãrã vreo altã platã în proprietatea publicã a statului, prin Ministerul Tineretului şi Sportului sau o instituţie publicã din subordine.
ART. 4
Bunurile imobile, respectiv terenuri şi construcţii din domeniul public al statului, aflate în administrarea Ministerului Tineretului şi Sportului, pot fi închiriate numai pentru realizarea de activitãţi sportive şi activitãţi complementare acestora.

CAP. II
Definiţii

ART. 5
În sensul prezentelor norme, termenii şi expresiile de mai jos au urmãtoarele semnificaţii:
a) contract de închiriere - contractul prin care o persoanã, numitã locator, se obligã sã asigure unei alte persoane, numitã locatar, folosinţa temporarã, totalã sau parţialã a unui bun în schimbul unei sume de bani, numitã chirie;
b) bunuri imobile - terenuri şi construcţii din domeniul public al statului, aflate în administrarea Ministerului Tineretului şi Sportului;
c) activitãţi complementare - orice activitãţi de producţie, comerciale, depozitare şi servicii cu excepţia celor ce implicã producţia, comercializarea, depozitarea şi servirea produselor pe bazã de alcool şi tutun;
d) titularii dreptului de administrare - unitãţi din subordinea Ministerului Tineretului şi Sportului, respectiv direcţii pentru sport judeţene, cluburi sportive, complexuri sportive naţionale, Institutul Naţional de Cercetãri pentru Probleme de Sport şi Centrul Naţional de Formare şi Perfecţionare a Antrenorilor;
e) titularii dreptului de folosinţã gratuitã - federaţiile sportive naţionale şi alte structuri de utilitate publicã ce pot avea în patrimoniu dreptul de folosinţã gratuitã asupra bunurilor imobile care le deservesc activitatea;
f) iniţierea procedurii de închiriere - prima etapã în cadrul procedurii de închiriere, în care titularul dreptului de administrare sau de folosinţã gratuitã elaboreazã şi transmite Ministerului Tineretului şi Sportului referatul de oportunitate şi caietul de sarcini;
g) vizarea documentaţiei de închiriere - etapã în cadrul procedurii de închiriere, prin care se avizeazã de cãtre Ministerul Tineretului şi Sportului referatul de oportunitate şi caietul de sarcini;
h) licitaţia publicã - etapã în cadrul procedurii de închiriere, în care titularul dreptului de administrare sau de folosinţã gratuitã, dupã caz, analizeazã şi evalueazã ofertele depuse şi stabileşte oferta câştigãtoare;
i) atribuirea contractului de închiriere - etapã în cadrul procedurii de închiriere, în care se încheie contractul de închiriere cu ofertantul câştigãtor.

CAP. III
Etapele procedurii

SECŢIUNEA A
Iniţierea procedurii de închiriere

ART. 6
Titularul dreptului de administrare sau de folosinţã gratuitã, dupã caz, iniţiazã procedura de închiriere, prin întocmirea referatului de oportunitate şi a caietului de sarcini, denumite împreunã documentaţia de închiriere.
ART. 7
(1) Referatul de oportunitate cuprinde în mod obligatoriu urmãtoarele date:
a) descrierea bunului care urmeazã a fi închiriat;
b) motivele de ordin economic şi social, dupã caz, care justificã încheierea contractului de închiriere;
c) precizarea expresã a activitãţii pentru care se solicitã încheierea contractului de închiriere;
d) durata închirierii;
e) nivelul minim al chiriei propuse;
f) alte consideraţii ce fundamenteazã oportunitatea încheierii contractului de închiriere.
(2) Stabilirea cuantumului chiriei minime de la care va fi pornitã licitaţia se realizeazã pe baza expertizei gradului de folosinţã al bunului imobil.
ART. 8
Caietul de sarcini conţine în mod obligatoriu urmãtoarele:
a) datele de identificare ale titularului dreptului de administrare sau de folosinţã gratuitã;
b) descrierea bunului imobil care face obiectul închirierii;
c) condiţiile de închiriere;
d) obiectivele de ordin economic şi social, dupã caz, urmãrite de titularul dreptului de administrare sau de folosinţã gratuitã;
e) criteriul de selecţie utilizat, respectiv preţul;
f) cerinţe privind calificarea ofertanţilor, respectiv:
- informaţii generale despre ofertant;
- dovada înregistrãrii la oficiul registrului comerţului (copie);
- certificat fiscal în original;
- copie statut şi act constitutiv;
- certificat constatator emis de oficiul registrului comerţului;
- sã aibã cuprins în obiectul de activitate activitãţi hoteliere, de turism, restaurante etc.;
- declaraţie pe propria rãspundere cã nu se aflã în litigiu cu titularul dreptului de administrare sau de folosinţã;
- cifra de afaceri minimã pe anul anterior celui în care se iniţiazã procedura;
- cazierul fiscal;
g) destinaţia bunurilor care fac obiectul închirierii;
h) interdicţia subînchirierii sau cesionãrii bunului fãrã acordul titularului dreptului de administrare sau de folosinţã gratuitã;
i) durata închirierii;
j) posibilitatea prelungirii duratei contractului de închiriere pe bazã de act adiţional;
k) chiria minimã;
l) clauze referitoare la încetarea contractului;
m) cuantumul garanţiei de participare - minimum 3 chirii lunare;
n) facilitãţi suplimentare;
o) perioada de valabilitate a ofertei.
ART. 9
Nota de oportunitate şi caietul de sarcini întocmite de titularul dreptului de administrare sau de folosinţã gratuitã în douã exemplare se înainteazã şi se înregistreazã la Direcţia juridicã şi contencios din cadrul Ministerului Tineretului şi Sportului în vederea avizãrii acestora de cãtre o comisie constituitã în acest scop.

SECŢIUNEA B
Avizarea documentaţiei de închiriere

ART. 10
Nota de oportunitate şi caietul de sarcini se verificã şi se analizeazã de cãtre comisia constituitã în acest scop prin ordin al ministrului Tineretului şi Sportului. Propunerile comisiei se înainteazã secretarului general al Ministerului Tineretului şi Sportului în vederea avizãrii documentaţiei de închiriere.
ART. 11
(1) Termenul de analizare şi avizare a documentaţiei de închiriere este de 25 de zile de la data înregistrãrii acesteia la Direcţia juridicã şi contencios.
(2) În situaţia în care comisia de analizã şi avizare a referatelor de oportunitate şi a caietelor de sarcini considerã cã este necesarã completarea documentaţiei de cãtre titularul dreptului de administrare sau de folosinţã gratuitã, se va acorda un termen de maximum 10 zile în vederea completãrii cu datele/actele solicitate.
ART. 12
Termenul pentru transmiterea avizului privind documentaţia de închiriere cãtre titularul dreptului de administrare sau de folosinţã gratuitã este de 5 zile de la data acordãrii acestuia.

SECŢIUNEA C
Licitaţia publicã

ART. 13
(1) Titularul dreptului de administrare sau de folosinţã gratuitã are obligaţia de a transmite spre publicare, în cel puţin un ziar de circulaţie naţionalã, cu cel puţin 20 de zile înainte de data fixatã pentru organizarea licitaţiei, un anunţ de participare care cuprinde urmãtoarele date:
a) denumirea titularului dreptului de administrare sau de folosinţã gratuitã;
b) condiţiile de participare;
c) cuantumul şi forma garanţiei de participare;
d) descrierea succintã a bunului care urmeazã a fi închiriat;
e) data, adresa şi ora-limitã a depunerii ofertelor, data şi locul deschiderii acestora;
f) modul de obţinere a documentelor licitaţiei, preţul şi modalitãţile de platã a acestora.
(2) Ofertele se depun cu cel puţin 24 de ore înainte de data organizãrii licitaţiei. Ofertele se depun în plic sigilat, la sediul titularului dreptului de administrare sau de folosinţã gratuitã, pânã la data-limitã de depunere indicatã în anunţ; orice ştersãturã, adãugare, interliniere sau scris peste cel dinainte sunt valide numai dacã sunt vizate de cãtre persoana autorizatã sã semneze oferta.
(3) Plicul sigilat trebuie sã fie marcat cu adresa autoritãţii contractante şi cu inscripţia "A nu se deschide înainte de data de ..., ora ...., locul ....."; trebuie sã cuprindã înscrisuri privind denumirea ofertantului, documentaţia de calificare şi oferta financiarã (în alt plic sigilat, aflat în interiorul primului, pe care se va inscripţiona numele ofertantului).
(4) Toate documentele care alcãtuiesc oferta trebuie sã fie semnate cu numele în clar de reprezentantul autorizat sã angajeze ofertantul în contract şi sã aibã trecutã data la care s-a redactat respectivul document.
ART. 14
(1) Ofertele depuse se analizeazã şi se evalueazã de cãtre o comisie numitã în acest scop prin decizie/hotãrâre a conducãtorului titularului dreptului de administrare sau a titularului dreptului de folosinţã gratuitã, dupã caz, denumitã în continuare comisia de evaluare.
(2) Comisia de evaluare este alcãtuitã dintr-un numãr impar de membri şi are un preşedinte care stabileşte modalitatea de lucru a comisiei. Pentru fiecare comisie se va desemna cel puţin un membru supleant.
(3) Atribuţiile comisiei de evaluare sunt:
a) verificarea îndeplinirii condiţiilor de participare de cãtre ofertanţi, inclusiv a termenului în care ofertele au fost depuse;
b) deschiderea ofertelor;
c) stabilirea ofertelor neeligibile sau neconforme şi a motivelor care stau la baza respingerii acestora;
d) verificarea ofertei în corelaţie cu cerinţele caietului de sarcini;
e) întocmirea hotãrârii de evaluare prin care se stabileşte oferta câştigãtoare;
f) în cazuri justificate, elaborarea unei propuneri de anulare a licitaţiei.
(4) Comisia este legal întrunitã numai în prezenţa tuturor membrilor, iar deciziile se iau cu votul majoritãţii membrilor.
(5) Membrii comisiei de evaluare care nu sunt de acord cu decizia adoptatã au dreptul de a-şi prezenta punctul de vedere separat printr-o notã scrisã, ataşatã hotãrârii de evaluare.
(6) Deciziile comisiei se valideazã de conducãtorul titularului dreptului de administrare sau de folosinţã gratuitã.
(7) Calificarea/Descalificarea se face în şedinţã şi se încheie proces-verbal, care nu poate fi contestat. Oferta financiarã a ofertantului descalificat nu se mai deschide, plicul rãmânând sigilat. Lipsa oricãrui document de calificare sau depunerea unui document care în ziua deschiderii nu era în interiorul perioadei de valabilitate atrage descalificarea ofertei. Nu sunt admise completãri ulterioare ale documentaţiei de calificare.
(8) Pentru ofertanţii calificaţi se citeşte oferta financiarã, dupã care se întocmeşte un proces-verbal.
(9) În cel mult 3 zile lucrãtoare comisia va desemna oferta câştigãtoare.
ART. 15
Dacã pânã la expirarea termenului-limitã de depunere a ofertelor nu se depun cel puţin douã oferte, titularul dreptului de administrare sau folosinţã gratuitã reia procedura de atribuire a contractului de închiriere de la etapa publicãrii anunţului de participare.
ART. 16
În situaţia în care, dupã deschiderea ofertelor, nu sunt cel puţin douã oferte care îndeplinesc cerinţele din caietul de sarcini, procedura de licitaţie se reia de la etapa publicãrii anunţului de participare.
ART. 17
În situaţia în care dupã repetarea procedurii de licitaţie se prezintã o singurã ofertã care îndeplineşte cerinţele caietului de sarcini, contractul se atribuie titularului acestei oferte.
ART. 18
Rezultatul licitaţiei se comunicã în termen de 7 zile tuturor participanţilor la licitaţie.
ART. 19
(1) Contestaţiile se formuleazã în termen de 3 zile lucrãtoare, calculate de la data comunicãrii rezultatului licitaţiei, şi se depun în acelaşi loc unde s-au depus ofertele.
(2) Soluţionarea contestaţiilor se face în termen de 3 zile lucrãtoare de la data înregistrãrii, de cãtre o comisie constituitã în acest scop, iar rezultatul se comunicã celor în cauzã în cel mult douã zile.
(3) Din comisia de soluţionare a contestaţiilor nu pot face parte persoanele care au analizat şi au evaluat ofertele. În cazul în care nu se poate constitui o nouã comisie în cadrul instituţiei organizatoare a licitaţiei, contestaţia va fi înaintatã Ministerului Tineretului şi Sportului.
(4) În situaţia în care contestaţia este fondatã, comisia prevãzutã la alin. (2) anuleazã hotãrârea comisiei de evaluare.

SECŢIUNEA D
Atribuirea contractului de închiriere

ART. 20
În termen de 15 zile de la împlinirea termenului de contestare sau de la soluţionarea irevocabilã a contestaţiei, dacã o asemenea cale de atac a fost formulatã, titularul dreptului de administrare sau de folosinţã gratuitã are obligaţia de a încheia contractul de închiriere, în formã scrisã, cu ofertantul a cãrui ofertã a fost stabilitã ca fiind câştigãtoare.
ART. 21
Refuzul ofertantului declarat câştigãtor de a încheia contractul de închiriere în termen de 15 zile atrage reţinerea garanţiei de participare la licitaţie.
ART. 22
În situaţia în care ofertantul declarat câştigãtor refuzã încheierea contractului de închiriere, titularul dreptului de administrare sau de folosinţã gratuitã poate încheia contractul de închiriere cu ofertantul clasat pe locul urmãtor.

CAP. IV
Dispoziţii finale

ART. 23
(1) Actele adiţionale încheiate între pãrţi vor fi înaintate împreunã cu o notã de oportunitate Ministerului Tineretului şi Sportului, respectiv Comisiei de avizare a contractelor şi actelor adiţionale pentru avizare cu cel puţin 30 de zile înainte ca acestea sã îşi producã efectele.
(2) Contractul de închiriere şi actele adiţionale la acesta se transmit, în termen de 15 zile de la data încheierii, Direcţiei juridice şi contencios din cadrul Ministerului Tineretului şi Sportului în vederea verificãrii respectãrii cerinţelor din caietul de sarcini.
(3) Contractele de închiriere încheiate cu nerespectarea prevederilor din caietul de sarcini, referitoare la preţ, duratã şi destinaţie, sunt lovite de nulitate.
ART. 24
Titularul dreptului de administrare sau de folosinţã gratuitã are obligaţia de a asigura pãstrarea documentelor care stau la baza încheierii contractului de închiriere timp de 5 ani de la data încetãrii contractului.
ART. 25
Titularul dreptului de administrare sau de folosinţã gratuitã, în calitate de locator, are obligaţia înregistrãrii contractului de închiriere încheiat pe o duratã mai mare de 3 ani în cartea funciarã a imobilului.
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016