Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURA din 8 aprilie 2008  de anulare din oficiu a inregistrarii in scopuri de TVA a persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA, care figureaza in lista contribuabililor inactivi    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROCEDURA din 8 aprilie 2008 de anulare din oficiu a inregistrarii in scopuri de TVA a persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA, care figureaza in lista contribuabililor inactivi

EMITENT: AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 301 din 17 aprilie 2008

A. Procedura generalã
1. Organele fiscale anuleazã din oficiu înregistrarea în scopuri de TVA a persoanelor impozabile care figureazã în lista contribuabililor inactivi constituitã potrivit reglementãrilor legale în vigoare.
2. Procedura de anulare din oficiu a înregistrãrii în scopuri de TVA a contribuabililor inactivi se aplicã ori de câte ori se publicã în Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, un ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã pentru aprobarea listei contribuabililor inactivi, în termen de 5 zile lucrãtoare de la data publicãrii acestuia.
3. Dupã publicarea ordinului pentru aprobarea listei contribuabililor inactivi, direcţia de specialitate transmite Direcţiei generale de tehnologia informaţiei lista contribuabililor declaraţi inactivi, care conţine:
a) codul de identificare fiscalã;
b) denumirea contribuabilului;
c) numãrul ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã prin care au fost declaraţi inactivi;
d) data de la care au fost declaraţi inactivi.
4. Direcţia generalã de tehnologia informaţiei înscrie în dreptul fiecãrui contribuabil seria şi numãrul certificatului de înregistrare în scopuri de TVA, sorteazã contribuabilii în funcţie de domiciliul fiscal al acestora şi transmite listele rezultate direcţiilor generale ale finanţelor publice judetene şi a municipiului Bucureşti, precum şi Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili.
5. În termen de douã zile lucrãtoare de la primirea listei, fiecare direcţie generalã a finanţelor publice judeţeanã şi a municipiului Bucureşti transmite listele administraţiilor finanţelor publice în a cãror evidenţã fiscalã sunt înregistraţi contribuabilii respectivi.
6. Compartimentul cu atribuţii în domeniul gestionãrii Registrului contribuabililor şi declaraţiilor fiscale, denumit în continuare compartiment de specialitate, din cadrul fiecãrui organ fiscal competent, analizeazã lista primitã şi verificã, pentru fiecare contribuabil, dacã sunt îndeplinite condiţiile de reactivare sau dacã, pentru contribuabilul respectiv, a fost începutã procedura de reactivare ca urmare a declarãrii inactivitãţii prin eroare materialã a organului fiscal.
7. În urma analizei, lista contribuabililor inactivi se structureazã pe 3 secţiuni:
a) secţiunea I - contribuabili declaraţi inactivi pentru care se opereazã scoaterea din oficiu din evidenţa persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA;
b) secţiunea a II-a - contribuabili declaraţi inactivi prin eroare materialã a organului fiscal;
c) secţiunea a III-a - contribuabili declaraţi inactivi, care îndeplinesc condiţiile de reactivare.
8. Compartimentul de specialitate întocmeşte un referat, care cuprinde, pe fiecare secţiune prevãzutã la pct. 7, rezultatele analizei efectuate şi prin care propune, pentru toţi contribuabilii din cele 3 secţiuni ale listei, operarea scoaterii din oficiu din evidenţa persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA şi anularea certificatelor de înregistrare în scopuri de TVA existente la dosarul fiscal, iar pentru contribuabilii cuprinşi în secţiunile a II-a şi a III-a propune şi demararea procedurii de reactivare.
9. Dupã aprobarea referatului de cãtre conducãtorul organului fiscal competent, compartimentul de specialitate opereazã anularea din oficiu a înregistrãrii în scopuri de TVA şi anuleazã certificatele de înregistrare în scopuri de TVA existente la dosarul fiscal.
10. Data anulãrii din oficiu a înregistrãrii în scopuri de TVA este data de întâi a lunii urmãtoare celei în care a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã prin care contribuabilul a fost declarat inactiv.
11. Pe baza înregistrãrilor efectuate, cu ajutorul aplicaţiei informatice de gestiune a Registrului contribuabililor, de cãtre compartimentele de specialitate din cadrul organelor fiscale competente se opereazã, prin procedurile curente, anularea din oficiu a înregistrãrii în scopuri de TVA a contribuabililor inactivi în Registrul contribuabililor de la nivel central şi de la nivel teritorial.
B. Înregistrarea în scopuri de TVA a contribuabililor reactivaţi
1.1. Contribuabilii pentru care organul fiscal a anulat din oficiu înregistrarea în scopuri de TVA pot solicita organului fiscal competent înregistrarea în scopuri de TVA, potrivit <>art. 153 alin. (8) teza 4 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, dupã publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã prin care sunt reactivaţi.
1.2. Înregistrarea devine valabilã începând cu prima zi a lunii urmãtoare celei în care persoana impozabilã solicitã înregistrarea.
2.1. În cazul contribuabililor declaraţi inactivi ca urmare a unei erori a organului fiscal şi eliminaţi din listã prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, se anuleazã şi scoaterea din evidenţa persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA.
2.2. În termen de 5 zile lucrãtoare de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I, Direcţia generalã de tehnologia informatiei primeşte de la direcţia de specialitate şi transmite organelor fiscale competente poziţiile eliminate din lista contribuabililor inactivi.
2.3. Dacã la data primirii informaţiilor prevãzute la pct. 2.2. organul fiscal competent a finalizat procedura de anulare a înregistrãrii în scopuri de TVA şi a anulat certificatul de înregistrare în scopuri de TVA, va proceda la:
a) anularea scoaterii din evidenţa persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA, potrivit fluxului menţionat la lit. A;
b) emiterea unui nou certificat de înregistrare în scopuri de TVA.
În noul certificat de înregistrare în scopuri de TVA se menţine data înregistrãrii în scopuri de TVA iniţialã (din certificatul anterior), contribuabilul având calitatea de persoanã impozabilã înregistratã în scopuri de TVA, inclusiv în perioada cuprinsã între data înscrierii în lista contribuabililor inactivi şi data eliminãrii din aceastã listã.
2.4. Dacã la data primirii informaţiilor cuprinse la pct. 2.2 organul fiscal competent deruleazã procedura de anulare a înregistrãrii în scopuri de TVA, stopeazã aceastã procedurã şi ia mãsuri de anulare a etapelor procedurale parcurse, astfel încât contribuabilul respectiv sã rãmânã înregistrat ca persoanã impozabilã înregistratã în scopuri de TVA.
C. Dispoziţii tranzitorii
1. În termen de 5 zile lucrãtoare de la data publicãrii prezentului ordin, Direcţia generalã de inspecţie fiscalã transmite Direcţiei generale de tehnologia informaţiei lista contribuabililor declaraţi inactivi, care cuprinde toţi contribuabilii declaraţi inactivi prin ordine ale preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, pânã la data publicãrii prezentului ordin, cu excepţia acelor contribuabili care pânã la aceeaşi datã au fost reactivaţi sau au fost eliminaţi din lista contribuabililor inactivi prin ordine ale preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I.
2. Lista contribuabililor inactivi conţine:
a) codul de identificare fiscalã;
b) denumirea contribuabilului;
c) numãrul ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã prin care au fost declaraţi inactivi;
d) data de la care au fost declaraţi inactivi.
3. Direcţia generalã de tehnologia informaţiei înscrie în dreptul fiecãrui contribuabil seria şi numãrul certificatului de înregistrare în scopuri de TVA, sorteazã contribuabilii în funcţie de domiciliul fiscal al acestora şi transmite listele rezultate direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili.
4. În termen de douã zile lucrãtoare de la primirea listei, fiecare direcţie generalã a finanţelor publice judeţeanã şi a municipiului Bucureşti transmite listele administraţiilor finanţelor publice în a cãror evidenţã fiscalã sunt înregistraţi contribuabilii respectivi.
5. Compartimentul de specialitate din cadrul fiecãrui organ fiscal competent analizeazã lista primitã şi verificã în evidenţele fiscale proprii, pentru fiecare contribuabil din listã, starea contribuabilului (activ/inactiv) şi întocmeşte un referat care cuprinde rezultatele verificãrii efectuate şi prin care propune, pentru toţi contribuabilii inactivi din listã, operarea scoaterii din oficiu din evidenţa persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA şi anularea certificatelor de înregistrare în scopuri de TVA existente la dosarul fiscal.
6. În referat se menţioneazã, nominal, contribuabilii pentru care, în urma verificãrii, s-a constatat cã au fost reactivaţi şi se propune sistarea procedurii de anulare a înregistrãrii în scopuri de TVA şi transmiterea, pentru confirmare, Direcţiei generale de inspecţie fiscalã a listei astfel întocmite.
7. Organul fiscal competent reia procedura de anulare a înregistrãrii în scopuri de TVA, dupã primirea confirmãrii de la Direcţia generalã de inspecţie fiscalã pentru contribuabilii inactivi.
8. Dupã aprobarea referatului de cãtre conducãtorul organului fiscal competent, compartimentul de specialitate opereazã anularea din oficiu a înregistrãrii în scopuri de TVA şi anuleazã certificatele de înregistrare în scopuri de TVA existente la dosarul fiscal.
9. Data anulãrii din oficiu a înregistrãrii în scopuri de TVA pentru contribuabilii inactivi, stabiliţi potrivit pct. 1, este data de întâi a lunii urmãtoare celei în care a fost publicat prezentul ordin în Monitorul Oficial al României, Partea I.

-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016