Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURA din 6 septembrie 2013  de implementare a Programului national multianual pentru sustinerea mestesugurilor si artizanatului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROCEDURA din 6 septembrie 2013 de implementare a Programului national multianual pentru sustinerea mestesugurilor si artizanatului

EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 591 din 19 septembrie 2013
    PS-04.03
    Revizia 1

    1. Obiectivul Programului
    1.1. Programul naţional multianual pentru susţinerea meşteşugurilor şi artizanatului, denumit în continuare Program, este un program multianual de încurajare şi de stimulare a înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, implementat de către Departamentul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Mediul de Afaceri şi Turism, denumit în continuare Departament, în conformitate cu prevederile Legii nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 430/2013 privind organizarea şi funcţionarea Departamentului pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Mediul de Afaceri şi Turism, cu modificările şi completările ulterioare.
    Obiectivul general al Programului îl constituie stimularea dezvoltării meşteşugurilor şi a micii industrii din România, întărirea clasei de mici meşteşugari şi artizani, care îşi desfăşoară activitatea individual sau organizat prin intermediul asociaţiilor ori al altor organizaţii, în special în localităţile rurale, dar şi în cele urbane, protejarea meseriilor care presupun un număr mare de operaţii executate manual în practicarea lor, relansarea serviciilor şi a produselor realizate de aceştia, în special a celor cu specific tradiţional, inclusiv obiecte de artă populară şi artizanat, şi promovarea acestor produse şi servicii pe pieţele naţionale şi internaţionale.

    Obiective specifice
    1.2. Programul urmăreşte, prin organizarea Târgului Naţional pentru Artizanat şi Meşteşuguri 2013, denumit în continuare TNAM 2013, susţinerea micilor meşteşugari în promovarea şi conservarea produselor proprii şi stimularea promovării mai largi a tradiţiilor autohtone prin:
    a) câştigarea de pieţe externe noi pentru acest tip de produse şi servicii;
    b) stimularea cererii interne de servicii şi produse care presupun un grad important de prelucrare manuală;
    c) creşterea vizibilităţii pe piaţă atât a meşteşugarilor, cât şi a produselor şi serviciilor furnizate de aceştia;
    d) îmbunătăţirea accesului meşteşugarilor la informaţii de piaţă şi facilitarea valorificării acestor informaţii;
    e) dezvoltarea contactelor de afaceri şi stabilirea unor legături parteneriale;
    f) promovarea serviciilor şi produselor realizate apelându-se la tehnologii tradiţionale şi având o componentă de prelucrare manuală semnificativă.
    1.3. În cadrul Programului, înţelesul unor termeni este definit astfel:
    a) produsele şi serviciile meşteşugăreşti, de mică industrie şi artizanale - sunt produsele şi serviciile executate de meşteşugari şi artizani în serie mică sau unicat, fie complet manual, fie cu ajutorul uneltelor manuale sau chiar mecanice, atât timp cât contribuţia manuală a meşteşugarului sau artizanului rămâne cea mai substanţială componentă a produsului finit, fiind caracterizate prin faptul că:
    - sunt produse fără restricţii privind cantitatea şi folosind materiale brute, neprelucrate, apelând în general la resursele naturale;
    - natura specială a produselor meşteşugăreşti şi artizanale derivă din trăsăturile lor distinctive, care pot fi: artistice, creative, culturale, decorative, tradiţionale, simbolice şi semnificative din punct de vedere comunitar şi religios;
    - cuprind o arie largă de obiecte şi activităţi care valorifică tehnicile, materiile prime, formele şi ornamentele tradiţionale, precum şi ale creaţiei populare din diferite genuri;
    - sunt produse şi servicii cu valoare artistică, dar şi utilitară, care păstrează specificul execuţiei manuale şi tradiţionale.
    b) produsele de artă populară - sunt produsele realizate de creatorii şi meşterii populari, care păstrează caracterul autentic şi specificul etnic şi/sau cultural al unei anumite zone.

    Săptămâna europeană a IMM-urilor 2013
    1.4. Programul este parte integrantă a Săptămânii europene a IMM-urilor 2013, care va avea loc în cursul lunii noiembrie. Săptămâna europeană a IMM-urilor 2013 este o campanie de promovare a antreprenoriatului în Europa şi de informare a antreprenorilor despre ajutorul de care pot beneficia la nivel european, naţional şi local. Acest eveniment pune la dispoziţia IMM-urilor o gamă largă de informaţii, sfaturi, ajutor şi idei în scopul dezvoltării activităţilor acestora. Săptămâna europeană a IMM-urilor 2013 încurajează şi ajută IMM-urile să îşi atingă potenţialul maxim.

    2. Descrierea Programului
    2.1. Programul constă în organizarea TNAM 2013, pe o perioadă de 5 zile în Bucureşti.
    2.2. Perioada de desfăşurare a evenimentului, precum şi locaţia vor fi afişate pe site-ul instituţiei cu cel puţin 20 de zile înainte.
    2.3. În cadrul TNAM 2013, beneficiarii eligibili vor putea prezenta produsele proprii (meşteşugăreşti şi/sau de artizanat) şi vor putea desfăşura activităţi economice în condiţiile legislaţiei în vigoare. De asemenea, beneficiarii prezenţi la târg vor putea organiza la standul propriu, pentru vizitatorii interesaţi, sesiuni de ateliere de lucru. În cadrul atelierelor de lucru, artizanii şi meşteşugarii vor explica şi demonstra practic cum se pregătesc şi se obţin produsele lor - covoare ţesute manual, covoare înnodate, confecţionarea iilor, tapiserii, ştergare; împletituri: sfoară, nuiele, fibre vegetale; ateliere de olărit, ţesut, broderie, dantelărie, ceramică tradiţională şi decorativă, iconografie, confecţionarea de păpuşi folclorice, încondeierea ouălor, confecţionarea măştilor, prepararea culorilor vegetale şi vopsirea materialelor tradiţionale, confecţionarea articolelor din piele, din fier, articolelor din sticlă, articolelor din lemn; atelier de restaurare; atelier de prelucrarea lemnului şi mic mobilier artizanal, creaţie bijuterii etc. Atelierele de lucru menţionate şi altele din acest domeniu trebuie să respecte tradiţia populară atât în ceea ce priveşte modul de prelucrare a materialelor folosite, cât şi în privinţa produsului final.
    2.4. Acţiunile desfăşurate în cadrul Programului sunt:
    - organizarea unui târg naţional al meşteşugarilor şi artizanilor, sub forma unei expoziţii cu vânzare;
    - organizarea de seminare, mese rotunde, ateliere de lucru şi prezentări în scopul promovării produselor şi serviciilor realizate de către artizani şi meşteşugari, al câştigării de pieţe externe noi pentru acest tip de produse şi servicii, al creşterii numărului întreprinzătorilor de succes şi al îmbunătăţirii competenţelor antreprenoriale, al obţinerii vizibilităţii pe piaţă atât a meşteşugarilor, cât şi a produselor şi serviciilor furnizate de aceştia, al promovării serviciilor şi produselor realizate, apelându-se la tehnologii simple şi având o componentă de prelucrare manuală semnificativă, în special utilizându-se tehnologii tradiţionale;
    - diseminarea de materiale informative.
    Acţiunile legate de organizarea şi desfăşurarea Programului se realizează de către Departament, direct şi/sau pe bază de contracte încheiate cu persoane fizice şi/sau juridice de drept public sau privat, în condiţiile legii, în colaborare cu oficiile teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie.
    2.5. Din bugetul alocat desfăşurării activităţilor specifice programului se pot suporta următoarele: editare/multiplicare de broşuri, materiale de promovare şi prezentare, realizarea unui site dedicat evenimentului, elementele de identitate vizuală, închiriere spaţii, transmitere de invitaţii, cheltuieli de protocol, cheltuieli cu transportul produselor care vor fi prezentate la TNAM 2013, cu transportul şi/sau cazarea beneficiarilor, precum şi alte cheltuieli necesare organizării manifestărilor.

    3. Bugetul Programului
    Bugetul Programului pentru anul 2013 este de 1.000.000 lei, aprobat prin anexa nr. 3/35/02 la Legea bugetului de stat pe anul 2013 nr. 5/2013, cu modificările şi completările ulterioare, alocaţi pentru organizarea TNAM 2013 şi pentru acoperirea cheltuielilor de transport şi cazare pe perioada evenimentului în condiţiile prezentei proceduri de implementare, astfel:
    a) organizarea TNAM 2013 - 750.000 lei;
    b) cheltuieli de transport atât al beneficiarilor, cât şi al produselor acestora şi cheltuieli de cazare a beneficiarilor pe perioada evenimentului în condiţiile prezentei proceduri de implementare - 250.000 lei.
    Pentru anul 2013, prin organizarea TNAM, se estimează participarea a minimum 200 de operatori economici cu obiect de activitate în domeniul meşteşugurilor şi artizanatului.

    4. Tipurile de ajutor financiar
    4.1. Se asigură participarea gratuită la TNAM 2013 pentru beneficiarii selectaţi în urma înscrierii on-line în Program.
    4.2. Vor fi suportate cheltuielile de transport pentru beneficiari şi pentru produsele acestora (dacă este cazul) şi cheltuielile de cazare a beneficiarilor pe perioada desfăşurării evenimentului, doar pentru participarea la TNAM 2013. Se acordă finanţare pentru transportul produselor, în cazul în care acestea necesită un transport separat şi nu pot fi transportate în acelaşi mijloc de transport cu beneficiarul. Suma maximă acordată unui beneficiar pentru cazare şi transport, cumulat, nu va depăşi 1.250 lei. În limita sumei de 1.250 lei beneficiarul îşi poate deconta transportul, cazarea sau ambele cheltuieli. În cazul în care suma totală cheltuită depăşeşte 1.250 lei, diferenţa va fi suportată de către beneficiar. În cazul în care beneficiarul se deplasează cu autoturismul personal va primi contravaloarea a 7,5 litri de carburant la 100 km parcurşi. Cheltuielile privind transportul şi cazarea vor fi decontate în baza documentelor justificative pe care beneficiarul trebuie să le depună personal sau prin curier la oficiul teritorial pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie (OTIMMC) de care aparţine, în maximum 10 zile lucrătoare de la închiderea târgului. În cadrul prezentului Program, TVA este cheltuială neeligibilă.
    4.3. Beneficiarii eligibili
    Pot beneficia de prevederile Programului operatorii economici: întreprinderi mici şi mijlocii definite conform prevederilor Legii nr. 346/2004, cu modificările şi completările ulterioare, care transpune în legislaţia naţională Recomandarea 2003/361/CE din 6 mai 2003, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria L nr. 124 din 20 mai 2003, respectiv societăţile comerciale, societăţile cooperative, inclusiv societăţile cooperative meşteşugăreşti mixte, persoanele fizice autorizate care desfăşoară activităţi economice în mod independent, întreprinderile individuale, întreprinderile familiale, precum şi asociaţiile profesionale sau fundaţiile, după caz, care se încadrează la data solicitării în una dintre următoarele categorii:
    a) sunt organizate în baza Legii nr. 1/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei, cu modificările şi completările ulterioare, sau în baza Legii nr. 31/1990 privind societăţile, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi îndeplinesc condiţiile de încadrare în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii, potrivit dispoziţiilor Legii nr. 346/2004, cu modificările şi completările ulterioare;
    b) sunt persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale şi întreprinderi familiale (înregistrate la registrul comerţului şi autorizate conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 44/2008 privind desfăşurarea activităţilor economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale, cu modificările şi completările ulterioare) care desfăşoară activităţi în domeniul meşteşugurilor, în special al celor tradiţionale, şi în domeniul artei populare şi artizanatului;
    c) sunt constituite ca asociaţii profesionale sau fundaţii şi au ca scop promovarea meşteşugurilor şi a meseriilor care presupun un număr mare de operaţii executate manual, a produselor şi serviciilor cu specific tradiţional, inclusiv din domeniul artei populare şi artizanatului.

    5. Criterii de eligibilitate
    Pot beneficia de prevederile Programului persoanele fizice şi operatorii economici care îndeplinesc cumulativ, la data solicitării, următoarele criterii:
    operatorii economici:
    a) au capital social integral privat;
    b) realizează o cifră de afaceri anuală netă de până la 50 milioane euro, echivalent în lei, sau deţin active totale care nu depăşesc echivalentul în lei a 43 milioane euro, conform ultimei situaţii financiare aprobate;
    c) au un număr mediu anual de salariaţi mai mic de 250 în anul fiscal anterior;
    d) au ca obiect de activitate producerea şi comercializarea produselor care păstrează specificul execuţiei manuale şi artizanale, prestarea serviciilor care presupun un număr mare de operaţii executate manual sau au ca scop promovarea meşteşugurilor, meseriilor, produselor şi serviciilor cu specific tradiţional;
    e) au sediul, sunt înregistraţi şi îşi desfăşoară activitatea pe teritoriul României;
    f) au completat formularul de înscriere on-line (anexa nr. 1) în cadrul Programului, iar în urma evaluării au fost selectaţi să participe la eveniment.

    6. În cadrul Programului nu sunt eligibile:
    - societăţile care au ca obiect principal de activitate tipărirea materialelor pentru publicitate (cod CAEN 58, 181, 182);
    - societăţile bancare, societăţile de asigurare şi reasigurare, societăţile de administrare a fondurilor financiare de investiţii, societăţile de valori mobiliare, activităţi de intermedieri financiare (cod CAEN 64, 65); activităţi auxiliare intermedierilor financiare (cod CAEN 66); activităţi juridice, de contabilitate şi revizie contabilă, consultanţă în domeniul fiscal (cod CAEN 69); selecţia şi plasarea forţei de muncă (cod CAEN 78); activităţi de studii de piaţă şi de sondaj (cod CAEN 7320);
    - activităţi de pescuit şi acvacultură, acoperite de Regulamentul (CE) nr. 104/2000 al Consiliului din 17 decembrie 1999 privind organizarea comună a pieţelor în sectorul produselor pescăreşti şi de acvacultură;
    - activităţi legate de producţia primară a produselor agricole, aşa cum sunt enumerate în anexa nr. 1 la Tratatul de instituire a Comunităţii Europene;
    - activităţi de procesare şi marketing al produselor agricole, aşa cum sunt enumerate în anexa nr. 1 la Tratatul de instituire a Comunităţii Europene, în următoarele cazuri:
    a) când cuantumul ajutorului este stabilit pe baza preţului sau a cantităţii produselor de acest tip cumpărate de la producătorii primari sau puse pe piaţă de operatorii economici respectivi;
    b) când ajutorul este condiţionat de a fi parţial sau integral cedat producătorilor primari (fermieri);
    - activităţi legate de export către state terţe sau state membre, şi anume ajutoarele legate direct de cantităţile exportate, de crearea şi funcţionarea unei reţele de distribuţie sau pentru alte cheltuieli curente legate de activitatea de export;
    - operatorilor economici care activează în sectorul carbonifer, aşa cum este definit în Regulamentul (CE) nr. 1.407/2002 al Consiliului din 23 iulie 2002 privind ajutorul de stat pentru industria cărbunelui.
    De asemenea, nu pot beneficia de prevederile Programului operatorii economici care produc sau comercializează produse/servicii, altele decât cele descrise la pct. 1.3, cu excepţia societăţilor cooperative meşteşugăreşti mixte, care, în afara altor tipuri de activităţi, au şi activităţi de meşteşug şi artizanat.

    7. Modalitatea de derulare a Programului
    Departamentul, prin Direcţia pentru implementarea programelor pentru întreprinderi mici şi mijlocii (DIPIMM), administrează, gestionează şi derulează direct programele de încurajare şi stimulare a înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, finanţate de la bugetul de stat la nivel naţional şi la nivel local, prin intermediul OTIMMC, şi asigură managementul financiar şi/sau tehnic al fondurilor alocate de la bugetul de stat, conform Legii nr. 346/2004, cu modificările şi completările ulterioare, care transpune în legislaţia naţională Recomandarea 2003/361/CE din 6 mai 2003.
    7.1. Înscrierea în Program şi solicitarea acordului de principiu pentru participarea la TNAM 2013 se fac completând on-line formularul de înscriere în Program (anexa nr. 1) accesând linkul http://programenationale2013.aippimm.ro
    7.2. Data de la care este activă completarea formularului de înscriere se comunică pe site-ul www.aippimm.ro cu cel puţin 5 (cinci) zile înainte de data începerii procesului de înregistrare propriu-zis.
    7.3. În vederea obţinerii acordului de principiu pentru participarea la TNAM 2013, operatorul economic va completa şi va transmite on-line formularul de preselecţie (anexa nr. 1) conform aplicaţiei software care va fi disponibilă pe pagina web a instituţiei, începând cu ora 10,00, timp de 10 zile de la demararea implementării Programului, până la ora 20,00 a ultimei zile de înscriere, cu posibilitatea de prelungire până la epuizarea celor 200 de locuri. Admiterea în Program se va face în ordinea înscrierii on-line.
    7.4. Aplicaţia software va genera automat solicitantului un mesaj de confirmare a efectuării înregistrării cu numărul de înregistrare obţinut şi cu datele corespunzătoare completate de către acesta.
    7.5. Formularul de înscriere corect şi integral completat va putea fi transmis şi înregistrat o singură dată în cadrul aplicaţiei, programul nepermiţând înregistrarea de două ori a aceluiaşi operator economic.
    7.6.1. După expirarea termenului prevăzut la subpct. 7.3, Departamentul, prin DIPIMM, va face publică pe site-ul instituţiei, la adresa www.aippimm.ro, în termen de o zi lucrătoare, lista cu solicitanţii înscrişi în Program. Solicitanţii din lista afişată pe site-ul www.aippimm.ro vor transmite, în termen de 7 (şapte) zile lucrătoare de la data publicării listei, la OTIMMC de care aparţine judeţul în care este înregistrată firma solicitantă/în care are domiciliul stabil solicitantul Cererea-tip de participare la Târgul Naţional pentru Artizanat şi Meşteşuguri 2013 (anexa nr. 2) însoţită de următoarele documente justificative:
    a) declaraţia pe propria răspundere privind încadrarea în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii pentru anul fiscal 2012 (cuprinzând cifra de afaceri anuală netă, valoarea activelor totale şi numărul mediu anual de salariaţi, stabilite conform prevederilor Legii nr. 346/2004, cu modificările şi completările ulterioare), conform anexei nr. 4 şi anexei nr. 5;
    b) copia certificată a buletinului/cărţii de identitate al/a reprezentantului legal al societăţii solicitante;
    c) împuternicirea semnată şi ştampilată de reprezentantul legal al solicitantului, în cazul în care o altă persoană decât acesta semnează cererea de participare la TNAM 2013 (anexa nr. 2);
    d) fotografii cu minimum 3 (trei) produse artizanale/ meşteşugăreşti realizate/comercializate de către solicitant;
    e) formularul de înscriere completat la înscrierea on-line (anexa nr. 1);
    f) anexa nr. 8, OPIS, secţiunea A, semnat şi ştampilat.
    7.6.2. Întreaga documentaţie va fi depusă în 3 exemplare, un original şi două fotocopii certificate, într-un plic sigilat. Pe plicul sigilat se vor menţiona în mod obligatoriu următoarele informaţii:
    Destinatar:
    - OTIMMC - adresa (anexa nr. 6);
    - Programul naţional pentru susţinerea meşteşugurilor şi artizanatului.
    Expeditor:
    - numărul de înregistrare on-line;
    - denumirea completă a solicitantului;
    - numărul de înregistrare la oficiul registrului comerţului şi CUI/codul de înregistrare fiscală;
    - adresa solicitantului, inclusiv judeţul.
    7.6.3. Prin copie certificată, în cadrul acestui Program, se înţelege fotocopie cu ştampilă şi semnătura reprezentantului legal/împuternicitului, cu menţiunea "conform cu originalul".
    7.6.4. Plicul va fi depus la sediile OTIMMC de care aparţine judeţul în care este înregistrată firma solicitantă şi depunerea va fi înregistrată în Registrul unic electronic al Programului.
    7.6.5. Toată corespondenţa între solicitant şi OTIMMC va purta menţiunea "completare la dosarul cu nr. RUE ......" şi va fi transmisă la OTIMMC de către solicitant. Toată corespondenţa între OTIMMC şi solicitanţi în cadrul Programului va purta semnătura şefului de oficiu şi ştampila oficiului teritorial.

    8. Evaluarea şi selecţia beneficiarilor
    8.1. Evaluarea şi selecţia aplicanţilor se vor face de către UPSEC din cadrul OTIMMC.
    8.2. În vederea administrării corespunzătoare a Programului, în cadrul fiecărui OTIMMC se constituie: Unitatea Programare, Selecţie, Evaluare şi Contractare, denumită în continuare UPSEC, al cărei număr de persoane, atribuţii şi responsabilităţi vor fi stabilite prin decizia şefului fiecărui OTIMMC.
    8.3. UPSEC din cadrul fiecărui OTIMMC va evalua, în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea şi înregistrarea documentaţiei, Cererea-tip de participare la Târgul Naţional pentru Artizanat şi Meşteşuguri 2013 şi documentele menţionate la pct. 7.6. După finalizarea evaluării, UPSEC din cadrul OTIMMC va transmite aplicanţilor, prin fax, e-mail, poştă, scrisoare de respingere, în cazul în care se constată că:
    - documentaţia depusă este incompletă şi/sau incorectă;
    - solicitanţii au declarat în formularul de înscriere on-line informaţii care nu sunt corecte/reale;
    - solicitanţii nu îndeplinesc criteriile de eligibilitate prevăzute în prezenta procedură;
    - activitatea solicitantului sau produsele/serviciile pe care le comercializează/produce nu face/fac obiectul prezentului Program conform pct. 1.3 din prezenta procedură.
    Pentru solicitanţii acceptaţi de principiu de către UPSEC, OTIMMC va transmite scrisoarea de înştiinţare privind participarea la TNAM 2013 în limita locurilor disponibile/în afara locurilor disponibile, după obţinerea avizului din partea DIPIMM din cadrul Departamentului.
    8.4. DIPIMM va publica pe site-ul www.aippimm.ro lista cu aplicanţii admişi şi respinşi pentru participare la TNAM 2013.

    9. Primirea şi soluţionarea contestaţiilor
    9.1. În conformitate cu dispoziţiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare, în situaţia în care solicitantul se consideră vătămat într-un drept al său sau într-un interes legitim în urma comunicării UPSEC, acesta are dreptul de a urma procedura prevăzută în aceste situaţii.
    9.2. Astfel, solicitantul se poate adresa OTIMMC, formulând o contestaţie, în termen de 10 zile calendaristice de la data primirii scrisorii de respingere.
    9.3. Contestaţia se formulează în scris şi va cuprinde:
    - denumirea operatorului economic;
    - obiectul contestaţiei;
    - motivele de fapt şi de drept pe care se întemeiază contestaţia;
    - dovezile pe care se întemeiază;
    - semnătura reprezentantului legal al operatorului economic sau a împuternicitului acestuia, precum şi ştampila.
    9.4. Termenul de soluţionare este de 10 zile de la data primirii contestaţiei.
    9.5. Comunicarea soluţionării contestaţiei se va face prin fax/e-mail/poştă.
    9.6. Pentru soluţionarea contestaţiilor se va constitui în cadrul fiecărui OTIMMC o comisie de soluţionare a contestaţiilor formată din membri care nu au participat la evaluarea dosarului.
    9.7. Numărul de persoane, atribuţiile şi responsabilităţile comisiei de soluţionare a contestaţiilor vor fi stabilite prin decizia ordonatorului de credite al fiecărui OTIMMC.
    10. Decontarea cheltuielilor cu transportul şi cazarea beneficiarilor
    10.1. Participanţii vor depune la OTIMMC de care aparţin (anexa nr. 6) cererea-tip de decontare (anexa nr. 7) însoţită de documentele justificative menţionate în anexa nr. 8 secţiunea B, în maximum 10 zile lucrătoare de la închiderea TNAM 2013.
    10.2. Decontarea cheltuielilor legate de transport şi cazare pe perioada celor 5 zile de participare la TNAM 2013 se va face pe baza unei Cereri-tip de decontare (anexa nr. 7), pe care solicitantul trebuie să o depună la sediul OTIMMC, împreună cu următoarele documente justificative:
    - documentele justificative prevăzute în anexa nr. 3, pentru fiecare activitate/cheltuială eligibilă;
    - pentru cheltuielile legate de transport sunt considerate documente justificative: bon fiscal pentru combustibil în termen/bilet de tren/bilet de autocar/bilet de microbuz, în funcţie de mijlocul de transport cu care solicitantul s-a deplasat. În cazul în care acesta se deplasează cu autoturismul personal sau al firmei va primi contravaloarea a 7,5 litri de carburant la 100 km parcurşi, dar nu mai mult de 1.250 lei cumulat cu cheltuielile de cazare. Conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1.860/2006 privind drepturile şi obligaţiile personalului autorităţilor şi instituţiilor publice pe perioada delegării şi detaşării în altă localitate, precum şi în cazul deplasării, în cadrul localităţii, în interesul serviciului, cu modificările şi completările ulterioare, se va rambursa contravaloarea a 7,5 litri de carburant la 100 km parcurşi doar pentru proprietarul autoturismului (persoană fizică sau firmă), chiar dacă se deplasează în acelaşi scop mai multe persoane care sunt pasageri în autoturism. Conform noilor prevederi ale Legii nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare, bonurile de benzină, pentru a fi considerate documente justificative, trebuie să fie inscripţionate cu datele de identificare ale cumpărătorului (în acest caz, beneficiar al Programului) ori trebuie să fie însoţite de factură. În prezenta procedură, documentele justificative în termen, valabile pentru decontarea transportului şi a cazării, sunt acele documente emise astfel:
    ● pentru transport se consideră documente în termen documentele emise cu maximum două zile înainte de începerea TNAM 2013 şi maximum două zile după finalizarea TNAM 2013;
    ● pentru cazare se consideră documente în termen documentele emise cu o zi înainte de începerea TNAM 2013 şi documentele emise cu o zi după finalizarea TNAM 2013;
    - pentru cheltuielile legate de cazare sunt considerate documente justificative: factură fiscală, chitanţă sau bon fiscal care să dovedească achitarea cazării/ordin de plată însoţit de extras de cont bancar. Documentele justificative trebuie să fie depuse în original. Acestea se vor deconta în limita a 1.250 lei cumulat cu cheltuielile de transport;
    - copia cererii de deschidere/extrasului contului ce cuprinde grupul de cifre 5070, deschis la Trezoreria Statului în a cărei rază teritorială îşi are sediul sau la care este luat în evidenţă fiscală, sau copia cererii de deschidere/extrasului contului deschis la băncile comerciale din România pentru operatorii economici care nu pot deschide conturi la Trezoreria Statului în condiţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 146/2002 privind formarea şi utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    - angajamentul beneficiarului (anexa nr. 9) de a raporta efectele participării în Program pe o perioadă de 3 ani, începând cu anul 2014, către Unitatea monitorizare, control şi raportare din cadrul OTIMMC, conform Formularului de raportare, anexă la angajament (anexa nr. 9);
    - opisul cu documentele care însoţesc cererea-tip de eliberare a AFN, anexa nr. 8 secţiunea B, semnat şi ştampilat.
    10.3. Întreaga documentaţie va fi depusă în 3 (trei) exemplare: un original şi două fotocopii certificate; cele 3 exemplare ale dosarelor vor fi puse într-un plic sigilat şi vor fi depuse la sediile OTIMMC.
    Destinatar:
    - OTIMMC - adresa;
    - UPSEC - pentru "Programul naţional multianual pentru susţinerea meşteşugurilor şi artizanatului".
    Expeditor:
    - denumirea completă a firmei solicitante;
    - numărul de înregistrare în registrul comerţului;
    - CUI/codul de înregistrare fiscală;
    - suma decontată;
    - adresa solicitantului, inclusiv judeţul;
    - numărul de înregistrare obţinut la înscrierea în Registrul unic electronic al Programului
    10.4. Documentele originale vor fi restituite beneficiarilor în baza unui proces-verbal. Acestea vor fi ridicate de către operatorii economici de la sediile OTIMMC, după verificarea conformităţii copiilor şi virarea efectivă a sumelor decontate.

    11. Confidenţialitate
    11.1. Documentele justificative depuse de către solicitanţi în cadrul Programului sunt confidenţiale, membrii UPSEC având obligaţia de a nu dezvălui informaţii menţionate în acestea către terţe persoane, cu excepţia cazului în care informaţiile sunt furnizate organelor abilitate ale statului în exercitarea atribuţiilor ce le revin.
    11.2. Departamentul şi OTIMMC sunt autorizate să publice, în orice formă şi mediu, incluzând internetul, informaţiile referitoare la numele beneficiarului, suma şi/sau scopul cheltuielilor decontate, aşezarea geografică (localitatea şi judeţul).

    12. Precizări
    Documentele originale depuse de către beneficiari în vederea decontării în cadrul Programului vor fi păstrate la sediul OTIMMC, la dispoziţia operatorilor economici, în vederea ridicării de către aceştia până cel târziu la data de 27 decembrie 2013.
    13. Anexele nr. 1-9 fac parte integrantă din prezenta procedură.


    ANEXA 1
    la procedură

    PS-04.03.01

                            FORMULAR DE ÎNSCRIERE*)

   ┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
   │Denumirea completă a solicitantului │
   ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
   │Adresa solicitantului │
   ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
   │Judeţul │
   ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
   │Telefon │
   ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
   │Fax │
   ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
   │Adresă de e-mail │
   ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
   │Numele reprezentatului legal │
   ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
   │Funcţia reprezentatului legal │
   ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
   │Cod unic de înregistrare (după caz) │
   ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
   │Nr. de înregistrare la oficiul registrului comerţului (după caz) │
   ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
   │Nr. de înregistrare la Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor (după caz) │
   └─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────┬───────────────────┐
│Certificat de înmatriculare/de înregistrare (după caz) │Încarcă Browse │
├──────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────┤
│Actul constitutiv (după caz) │Încarcă Browse │
├──────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────┤
│Statutul (după caz) │Încarcă Browse │
├──────────────────────────────────────────────────────────┴───────────────────┤
│Categoria solicitantului │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Microîntreprindere │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Întreprindere mică │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Întreprindere mijlocie │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Societate cooperativă │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Societate meşteşugărească mixtă │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Întreprindere familială │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Întreprindere individuală │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│PFA │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Asociaţie profesională │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Fundaţie │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Codul CAEN principal al firmei │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Obiectul de activitate pe care se accesează Programul │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Obiectivul general/scopul asociaţiei/fundaţiei │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Tipul de meşteşug/artizanat │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Tipuri de cheltuieli**): │
│ Transport solicitant [] Transport produse [] Cazare [] │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Suma solicitată pentru decontare cheltuieli (fără TVA) │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Valoarea TVA │
├──────────────────────────────────────────────────────────┬───────────────────┤
│Încarcă minimum 3 (trei) fotografii cu produse │Încarcă Browse │
│artizanale/meşteşugăreşti realizate/comercializate ├───────────────────┤
│care vor fi prezentate la Târgul Naţional pentru │Încarcă Browse │
│Artizanat şi Meşteşuguri 2013 ├───────────────────┤
│ │Încarcă Browse │
└──────────────────────────────────────────────────────────┴───────────────────┘

---------
    *) Formularul de înscriere corect şi integral completat va putea fi transmis şi înregistrat o singură dată în cadrul aplicaţiei. Toate câmpurile se vor completa, după caz, în funcţie de categoria solicitantului.
    **) Toate câmpurile se vor completa, după caz, în funcţie de categoria solicitantului.


    ANEXA 2
    la procedură

    PS-04.03.02


                                   CERERE-TIP
     de participare la Târgul Naţional pentru Artizanat şi Meşteşuguri 2013
      (Se completează toate rubricile din formularul-tip în limba română.)

    SECŢIUNEA A
    Date solicitant

    Operatori economici
    Subscrisa ............................., având datele de identificare menţionate în Formularul de înscriere (anexa nr. 1 la procedură), reprezentantă legal prin dl/dna ............................, având calitatea de ........................., solicit participarea în condiţiile prevederilor Programului naţional multianual pentru susţinerea meşteşugurilor şi artizanatului, la Târgul Naţional pentru Artizanat şi Meşteşuguri 2013 (TNAM 2013).
    Nr. cont ce cuprinde grupul de cifre 5070, deschis la Trezoreria Statului/nr. cont bancă comercială pentru operatorii economici care nu pot deschide conturi la Trezoreria Statului în condiţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 146/2002 privind formarea şi utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare: ..........................................
    Forma juridică: ......................
    Forma de proprietate 100% privată DA [] NU []
    Capitalul social: ................. lei deţinut de
    - persoane fizice ......................... %
    - persoane juridice ...................... %
    Numărul mediu anual de personal (în anul fiscal anterior) .................
    Cifra de afaceri anuală netă (conform ultimei situaţii financiare anuale aprobate) ................ lei
    Precizaţi numărul de persoane care participă la TNAM 2013 din partea solicitantului ....... şi completaţi datele de mai jos pentru toţi însoţitorii.
    Dl/Dna ....................., având funcţia de .................., identificat cu BI/CI seria ..... nr. .......

    SECŢIUNEA B
    Categoria solicitantului

    Bifaţi categoria în care vă încadraţi:
    Microîntreprindere []
    Întreprindere mică []
    Întreprindere mijlocie []
    Societate cooperativă []
    Asociaţii profesionale []
    Fundaţii/Asociaţii []
    Întreprindere familială []
    Întreprindere individuală []
    Persoană fizică autorizată []
    Societate meşteşugărească mixtă []

    Codul CAEN principal al firmei este ......................................
    Obiectul de activitate pe care se accesează Programul este ...............
    Obiectivul general/scopul asociaţiei/fundaţiei ...........................
    Tipul de meşteşug practicat ..............................................

    Descrieţi produsele/serviciile meşteşugăreşti de mică industrie şi artizanale/produse de artă populară pe care dumneavoastră le realizaţi/societatea dumneavoastră le dezvoltă prin activitatea desfăşurată, respectând definiţia de la pct. 1.3 din procedură.

    Menţionaţi produsele de meşteşug/artizanat cu care participaţi la TNAM 2013.
    Organizaţi ateliere de lucru în timpul TNAM 2013? Da [] Nu []

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


    SECŢIUNEA C
    Tipul activităţilor pentru care se solicită finanţarea

    [] Decontare transport solicitant
    (de la adresa solicitantului menţionată în formularul de înscriere până la Bucureşti şi retur)
    Specificaţi mijlocul de transport cu care vă deplasaţi:
    Pentru autoturism, vă rugăm să menţionaţi numărul de înmatriculare:
    Vă rugăm să menţionaţi traseul:

    [] Decontare transport pentru produsele meşteşugăreşti/artizanale ale solicitantului
    (în cazul în care produsele necesită transport separat)
    (de la adresa solicitantului menţionată în formularul de înscriere până la Bucureşti şi retur)
    Specificaţi mijlocul de transport cu care transportaţi produsele:
    Menţionaţi numărul de înmatriculare:
    Vă rugăm să menţionaţi traseul:

    [] Decontare cazare în Bucureşti pe perioada TNAM 2013
    Suma maximă acordată unui beneficiar pentru cazare şi transport, cumulat, nu va depăşi 1.250 lei. În limita sumei de 1.250 lei beneficiarul îşi poate deconta una din cheltuieli (transportul, transportul produselor şi cazarea) sau toate cheltuielile menţionate. Se acordă finanţare pentru transportul produselor în vederea prezentării acestora la TNAM 2013, în cazul în care acestea necesită un transport separat şi nu pot fi transportate în acelaşi mijloc de transport cu solicitantul.
    În cazul în care suma totală cheltuită depăşeşte 1.250 lei, diferenţa va fi suportată de către beneficiar.
    În cazul în care beneficiarul se deplasează cu autoturismul personal, va primi contravaloarea a 7,5 litri de carburant la 100 km parcurşi. TVA este cheltuială neeligibilă şi nu se decontează.

    SECŢIUNEA D
    Declaraţie pe propria răspundere

    Operatori economici
    Subsemnatul(a) ...................., identificat(ă) cu B.I./C.I. seria .... nr. .........., eliberat(ă) de ............ la data de ............., cu domiciliul în localitatea ..................., str. ..................... nr. ...., bl. ...., sc. ...., ap. ...., sectorul/judeţul ................, în calitate de reprezentant legal al solicitantului ..................., declar pe propria răspundere că toate informaţiile furnizate şi consemnate în prezenta cerere sunt corecte şi complete, iar societatea nu se află în dificultate, în conformitate cu prevederile Instrucţiunilor privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea firmelor în dificultate, publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria C nr. 244 din 1 octombrie 2004.
    Înţeleg că orice omisiune sau incorectitudine în prezentarea informaţiilor în scopul de a obţine avantaje pecuniare este pedepsită conform legii.
    De asemenea, declar pe propria răspundere că în ultimii 3 (trei) ani fiscali, inclusiv anul în curs:
    [] nu am beneficiat de ajutoare de stat şi de ajutoare de minimis;
    [] am beneficiat de ajutoare de stat şi de ajutoare de minimis,

┌────┬──────────────┬────────────────┬────────────┬─────────────────┬──────────┐
│Nr. │Anul acordării│Forma ajutorului│ Instituţia │ Programul prin │Cuantumul │
│crt.│ ajutorului │ │finanţatoare│care a beneficiat│ajutorului│
│ │ │ │ │ de finanţare │ acordat │
├────┼──────────────┼────────────────┼────────────┼─────────────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┴──────────────┴────────────────┴────────────┴─────────────────┼──────────┤
│ TOTAL: │ │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────┴──────────┘


    în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 1.998/2006 al Comisiei din 15 decembrie 2006 privind aplicarea articolelor 87*1) şi 88*2) din Tratatul ajutoarelor de minimis.
----------
    *1) Actualul art. 107 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene.
    *2) Actualul art. 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene.

    Declar pe propria răspundere că întreprinderea nu se află în procedură de executare silită, reorganizare judiciară, faliment, închidere operaţională, dizolvare, lichidare sau administrare specială; că întreprinderea nu are activităţile suspendate sau alte situaţii similare reglementate de lege.
    Declar pe propria răspundere că împotriva întreprinderii nu au fost emise decizii de recuperare a unui ajutor de stat sau, în cazul în care asemenea decizii au fost emise, acestea au fost executate.
    Declar pe propria răspundere că întreprinderea nu a beneficiat şi nu va beneficia de ajutoare de stat pe alte scheme de minimis de la alţi furnizori de ajutor de stat pe aceleaşi costuri eligibile pentru care a solicitat ajutor de stat în temeiul prezentei scheme.
    Declar pe propria răspundere că întreprinderea nu a beneficiat de ajutoare ilegale.
    Declar pe propria răspundere că toate informaţiile furnizate şi consemnate în prezenta cerere sunt corecte şi complete şi înţeleg că orice omisiune sau incorectitudine în prezentarea informaţiilor în scopul de a obţine avantaje pecuniare este pedepsită conform legii.

    NOTĂ:
    Solicitantul nu este obligat să suporte nicio taxă din partea niciunei persoane sau instituţii care îl ajută în completarea acestei cereri. Reprezentanţii oficiilor teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie pot discuta cu solicitanţii toate sau doar o parte din elementele acestei cereri, dar le este interzis să completeze cererea în locul acestora.
    În cadrul Programului vor fi acceptate numai cererile-tip de participare la Târgul Naţional pentru Artizanat şi Meşteşug 2013 - TNAM 2013 care sunt completate în mod corect, orice modificare a conţinutului acestora faţă de varianta transmisă şi publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, atrăgând după sine respingerea de la finanţare.

    Semnătura autorizată şi ştampila solicitantului*) Ştampila
-----------
    *) Toate cererile depuse pentru acest program vor fi semnate de aceeaşi persoană autorizată să reprezinte legal societatea.

    Numele ...............................
    Semnătura ............................
    Data semnării ........................



    ANEXA 3
    la procedură

    PS-04.03.03


         Activităţile de susţinere a meşteşugurilor şi artizanatului şi
      cheltuielile eligibile aferente, care constituie obiectul finanţării


┌────┬────────────────────┬───────────┬──────────┬──────────────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │ Activitatea │Cheltuieli │Valoarea │ Documente justificative în original şi copie │
│crt.│ eligibilă │ eligibile │maximă a │certificată pentru decont (fotocopie cu semnătură şi │
│ │ │ │finanţării│ cu menţiunea "conform cu originalul" în cazul │
│ │ │ │ pe │persoanelor fizice/fotocopie cu semnătură şi ştampila │
│ │ │ │activităţi│solicitantului, cu menţiunea "conform cu originalul") │
├────┼────────────────────┼───────────┼──────────┼──────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1.│Transport persoane │cheltuieli │ │bon fiscal pentru combustibil în termen/bilet de │
│ │Autoturism, microbuz│legate de │ │tren/bilet de autocar/bilet de microbuz, în funcţie │
│ │autocar, tren │transport │1250 lei*)│de mijlocul de transport cu care solicitantul s-a │
│ │ │ │ │deplasat. În cazul în care acesta se deplasează cu │
│ │ │ │ │autoturismul personal sau al firmei va primi │
│ │ │ │ │contravaloarea a 7,5 litri de carburant la 100 km │
│ │ │ │ │parcurşi conform prevederilor Hotărârii Guvernului │
│ │ │ │ │nr. 1.860/2006 privind drepturile şi obligaţiile │
│ │ │ │ │personalului autorităţilor şi instituţiilor publice │
│ │ │ │ │pe perioada delegării şi detaşării în altă localitate,│
│ │ │ │ │precum şi în cazul deplasării, în cadrul localităţii, │
│ │ │ │ │în interesul serviciului, cu modificările şi │
│ │ │ │ │completările ulterioare; foaie de parcurs, după caz │
├────┼────────────────────┼───────────┼──────────┼──────────────────────────────────────────────────────┤
│ 2.│Cazare │cheltuieli │1250 lei*)│factura fiscală, chitanţă sau bon fiscal în termen │
│ │ │cazare │ │care să dovedească achitarea cazării/ordin de plată │
│ │ │ │ │însoţit de extras de cont bancar │
├────┼────────────────────┼───────────┼──────────┼──────────────────────────────────────────────────────┤
│ 3.│Transport produse │cheltuieli │1250 lei*)│bon fiscal pentru combustibil în termen; se va primi │
│ │ │legate de │ │contravaloarea a 7,5 litri de carburant la 100 km │
│ │ │transportul│ │parcurşi conform prevederilor Hotărârii Guvernului │
│ │ │produselor │ │nr. 1.860/2006, cu modificările şi completările │
│ │ │care vor fi│ │ulterioare; foaie de parcurs, după caz; aviz însoţire │
│ │ │prezentate │ │marfă │
│ │ │la TNAM │ │ │
│ │ │2013 │ │ │
└────┴────────────────────┴───────────┴──────────┴──────────────────────────────────────────────────────┘

------------
    *) Suma maximă acordată unui beneficiar pentru cazare şi transport, cumulat, nu va depăşi 1.250 lei.



    ANEXA 4
    la procedură

    PS-04.03.04


                             DECLARAŢIE
                  privind încadrarea întreprinderii în
              categoria întreprinderilor mici şi mijlocii

    I. Datele de identificare ale întreprinderii
    Denumirea întreprinderii ...............................................
    Adresa sediului social .................................................
    Cod unic de înregistrare ...............................................
    Numele şi funcţia ......................................................................
                (preşedintele consiliului de administraţie, director general sau echivalent)

    II. Tipul întreprinderii
    Indicaţi, după caz, tipul întreprinderii:
    [] întreprindere autonomă - în acest caz, datele din tabelul de mai jos sunt preluate doar din situaţia economico-financiară a întreprinderii solicitante. Se va completa doar declaraţia, fără anexa nr. 6 la procedură.
    [] întreprindere parteneră - se va completa tabelul de mai jos pe baza rezultatelor calculelor efectuate conform anexei nr. 5 la procedură, precum şi a fişelor adiţionale care se vor ataşa la declaraţie.
    [] întreprindere legată - se va completa tabelul de mai jos pe baza rezultatelor calculelor efectuate conform anexei nr. 5 la procedură, precum şi a fişelor adiţionale care se vor ataşa la declaraţie.

    III. Date utilizate pentru a se stabili categoria întreprinderii*1)

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Exerciţiul financiar de referinţă*2) │
├───────────────────┬────────────────────────────┬─────────────────────┤
│Numărul mediu anual│Cifra de afaceri anuală netă│ Active totale │
│ de salariaţi │ (mii lei/mii EURO) │ (mii lei/mii EURO) │
├───────────────────┼────────────────────────────┼─────────────────────┤
│ │ │ │
├───────────────────┼────────────────────────────┼─────────────────────┤
│ │ │ │
└───────────────────┴────────────────────────────┴─────────────────────┘

    Important: Precizaţi dacă, faţă de [] Nu
exerciţiul financiar anterior, datele [] Da (în acest caz se va completa şi
financiare au înregistrat modificări se va ataşa o declaraţie referitoare
care determină încadrarea întreprinderii la exerciţiul financiar anterior)
într-o altă categorie (respectiv micro-
întreprindere, întreprindere mică,
mijlocie sau mare).

    Declar pe propria răspundere că datele din această declaraţie şi din anexe
sunt conforme cu realitatea.

    Reprezentantul legal/Împuternicitul operatorului economic*3)

    Numele ........................................... Ştampila
    Funcţia ..........................................
    Semnătura ........................................
    Data semnării: ...................................


------------
    *1) Datele sunt calculate în conformitate cu art. 6 din Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare.
    *2) Datele cu privire la numărul mediu anual de salariaţi, cifra de afaceri anuală netă şi activele totale sunt cele realizate în ultimul exerciţiu financiar raportate în situaţiile financiare anuale aprobate de acţionari sau asociaţi, respectiv pentru anul 2012.
    *3) Cererile şi toate celelalte documente vor fi semnate de aceeaşi persoană (reprezentant legal sau împuternicit).


    ANEXA 5
    la procedură

    PS-04.03.05


                                    CALCULUL
                  pentru întreprinderile partenere sau legate

    Secţiunile care trebuie incluse, după caz:
    - secţiunea A, dacă întreprinderea solicitantă are cel puţin o întreprindere parteneră (precum şi orice fişe adiţionale);
    - secţiunea B, dacă întreprinderea solicitantă este legată cu cel puţin o întreprindere (precum şi orice fişe adiţionale).

    Calculul pentru tipurile de întreprinderi partenere sau legate


┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Perioada de referinţă - anul 2012 │
├──────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┬─────────┬─────────┤
│ │Numărul mediu│Cifra de │ Total │
│ │ anual de │ afaceri │ active │
│ │ salariaţi │ anuală │(mii lei/│
│ │ │ netă │mii EURO)│
│ │ │(mii lei/│ │
│ │ │mii EURO)│ │
├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┼─────────┤
│1. Datele*1) întreprinderii solicitante sau din situaţiile│ │ │ │
│ financiare anuale consolidate [Se vor introduce datele │ │ │ │
│ din tabelul B1 din secţiunea B*2).] │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┼─────────┤
│2. Datele cumulate*1) în mod proporţional ale tuturor │ │ │ │
│ întreprinderilor partenere, dacă este cazul (Se vor │ │ │ │
│ introduce datele din secţiunea A.) │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┼─────────┤
│3. Datele cumulate ale tuturor întreprinderilor legate*1) │ │ │ │
│ (dacă există) - dacă nu au fost deja incluse prin │ │ │ │
│ consolidare la pct. 1 din acest tabel (Se vor introduce│ │ │ │
│ datele din tabelul B2) din secţiunea B.) │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┼─────────┤
│ TOTAL: │ │ │ │
└──────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┴─────────┘

---------
    *1) Datele cu privire la numărul mediu anual de salariaţi, cifra de afaceri anuală netă şi activele totale sunt cele realizate în ultimul exerciţiu financiar raportate în situaţiile financiare anuale aprobate de acţionari sau asociaţi. În cazul întreprinderilor nou înfiinţate, datele cu privire la numărul mediu anual de salariaţi, cifra de afaceri anuală netă şi activele totale se determină şi se declară pe propria răspundere.
    *2) Datele întreprinderii, inclusiv numărul mediu anual de salariaţi, sunt determinate pe baza situaţiilor financiare anuale şi a datelor întreprinderii sau, atunci când este cazul, pe baza situaţiilor financiare anuale consolidate ale întreprinderii ori a situaţiilor financiare anuale consolidate în care întreprinderea este inclusă.

    Datele incluse în secţiunea "Total" din tabel trebuie introduse în tabelul "Date utilizate pentru a se stabili categoria întreprinderii" din anexa nr. 4 la procedură.

    SECŢIUNEA A
    Întreprinderi partenere

    Pentru fiecare întreprindere pentru care a fost completată "fişa de parteneriat" (câte o fişă pentru fiecare întreprindere parteneră a întreprinderii solicitante şi pentru orice întreprindere parteneră a oricărei întreprinderi legate, ale cărei date nu au fost încă incluse în situaţiile financiare anuale consolidate ale acelei întreprinderi legate), datele din această fişă de parteneriat trebuie să fie introduse în tabelul de mai jos.

    Date de identificare şi date financiare preliminare

    Tabelul A1


┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┬───────────┬─────────────┐
│ Întreprinderea parteneră - date de identificare │ Numărul │ Cifra de │Active totale│
├──────────────┬────────┬────────────┬──────────────────────────────┤ mediu │ afaceri │ (mii lei/ │
│ Numele sau │ Adresa │Cod unic de │ Numele şi prenumele │anual de │anuală netă│ mii EURO) │
│ denumirea │sediului│înregistrare│ preşedintelui consiliului │salariaţi│ (mii lei/ │ │
│întreprinderii│ social │ │de administraţie, directorului│ │ mii EURO) │ │
│ │ │ │ general sau echivalent │ │ │ │
├──────────────┼────────┼────────────┼──────────────────────────────┼─────────┼───────────┼─────────────┤
│1. │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼────────┼────────────┼──────────────────────────────┼─────────┼───────────┼─────────────┤
│2. │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼────────┼────────────┼──────────────────────────────┼─────────┼───────────┼─────────────┤
│3. │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼────────┼────────────┼──────────────────────────────┼─────────┼───────────┼─────────────┤
│4. │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼────────┼────────────┼──────────────────────────────┼─────────┼───────────┼─────────────┤
│5. │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼────────┼────────────┼──────────────────────────────┼─────────┼───────────┼─────────────┤
│6. │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼────────┼────────────┼──────────────────────────────┼─────────┼───────────┼─────────────┤
│7. │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼────────┼────────────┼──────────────────────────────┼─────────┼───────────┼─────────────┤
│8. │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┴────────┴────────────┴──────────────────────────────┼─────────┼───────────┼─────────────┤
│ TOTAL: │ │ │ │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────┴───────────┴─────────────┘


    NOTĂ:
    Aceste date sunt rezultatul unui calcul proporţional efectuat pe baza "fişei de parteneriat", pentru fiecare întreprindere cu care întreprinderea solicitantă este direct sau indirect parteneră.
    Datele introduse în secţiunea "Total" vor fi introduse la pct. 2 din tabelul "Calculul pentru tipurile de întreprinderi partenere sau legate" (referitor la întreprinderile partenere).
    Aceste date rezultă din situaţiile financiare anuale consolidate şi din alte date ale întreprinderii partenere, dacă există, la care se adaugă în proporţie de 100% datele întreprinderilor care sunt legate cu această întreprindere parteneră, în cazul în care acestea nu au fost deja incluse în situaţiile financiare anuale consolidate ale întreprinderii partenere. Dacă este necesar, adăugaţi "fişe privind legătura dintre întreprinderi" pentru întreprinderile care nu au fost deja incluse în situaţiile financiare anuale consolidate.

                                     FIŞA DE PARTENERIAT

    1. Date de identificare a întreprinderii
    Denumirea întreprinderii .............................................
    Adresa sediului social ...............................................
    Codul unic de înregistrare ...........................................
    Numele, prenumele şi funcţia ...........................................................
                (preşedintele consiliului de administraţie, director general sau echivalent)

    2. Date referitoare la întreprinderea legată

┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Perioada de referinţă - anul 2012 │
├──────────────────────────────────────────┬─────────────┬─────────┬─────────┤
│ │Numărul mediu│Cifra de │ Active │
│ │ anual de │ afaceri │totale*2)│
│ │ salariaţi*1)│ anuală │(mii lei/│
│ │ │ netă │mii EURO)│
│ │ │(mii lei/│ │
│ │ │mii EURO)│ │
├──────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┼─────────┤
│ TOTAL: │ │ │ │
└──────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┴─────────┘

----------
    *1) În cazul în care în situaţiile financiare anuale consolidate nu există date privind numărul de personal, calculul se face prin cumularea datelor de la întreprinderile legate.
    *2) Active totale reprezintă active imobilizate + active circulante + cheltuieli în avans.

    NOTĂ:
    Aceste date rezultă din conturile sau din alte date ale întreprinderii partenere, consolidate, dacă există. La acestea se adaugă într-un procent de 100% datele întreprinderilor care sunt legate de această întreprindere parteneră, dacă datele din conturile consolidate ale întreprinderilor legate au fost deja incluse prin consolidare în conturile întreprinderii partenere. Dacă este necesar, se va adăuga "fişa întreprinderii legate" pentru întreprinderile care nu au fost încă incluse prin consolidare.

    3. Calculul proporţional
    a) Indicaţi exact proporţia deţinută*3) de întreprinderea solicitantă (sau de întreprinderea legată prin intermediul căreia se stabileşte legătura de parteneriat) în întreprinderea parteneră la care se referă această fişă:
----------
    *3) Procent din capitalul social sau din drepturile de vot deţinute, oricare dintre aceste procente este mai mare. La acesta trebuie cumulată proporţia deţinută de fiecare întreprindere legată în aceeaşi întreprindere parteneră.
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    Indicaţi, de asemenea, proporţia deţinută de întreprinderea parteneră, la care se referă această fişă, din capitalul social al întreprinderii solicitante (sau în întreprinderea legată)
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    b) Introduceţi în tabelul de mai jos rezultatul calculului proporţional obţinut prin aplicarea celui mai mare dintre procentele la care se face referire la lit. a) la datele introduse în tabelul de la pct. 2.

    Tabelul de parteneriat - A2

┌──────────────────────────────────────────┬─────────────┬─────────┬─────────┐
│ │Numărul mediu│Cifra de │ Active │
│ │ anual de │ afaceri │totale*2)│
│ Procent │ salariaţi │ anuală │(mii lei/│
│ │ │ netă │mii EURO)│
│ │ │(mii lei/│ │
│ │ │mii EURO)│ │
├──────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┼─────────┤
│Valoare rezultată în urma aplicării celui │ │ │ │
│mai mare procent la datele introduse în │ │ │ │
│tabelul de la pct. 1. │ │ │ │
└──────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┴─────────┘

---------
    *2) Active totale reprezintă active imobilizate + active circulante + cheltuieli în avans.

    Aceste date se vor introduce în tabelul A1.

    SECŢIUNEA B
    Întreprinderi legate

    1. Determinarea situaţiei aplicabile întreprinderii care solicită încadrarea în categoria întreprinderilor mici şi mijloci
    [] Cazul 1: Întreprinderea solicitantă ţine situaţii financiare anuale consolidate sau este inclusă în situaţiile financiare anuale consolidate ale unei alte întreprinderi (tabelul B1).
    [] Cazul 2: Întreprinderea solicitantă sau una ori mai multe întreprinderi legate nu întocmesc ori nu sunt incluse în situaţiile financiare anuale consolidate (tabelul B2).

    NOTĂ:
    Datele întreprinderilor legate cu întreprinderea solicitantă derivă din situaţiile financiare anuale şi din alte date ale acestora, consolidate dacă este cazul. La acestea se adaugă în mod proporţional datele oricărei eventuale întreprinderi partenere a acelei întreprinderi legate, situată imediat în aval sau în amonte, dacă nu a fost deja inclusă prin consolidare*4).
------------
    *4) Definiţia întreprinderii legate din Ordonanţa Guvernului nr. 27/2006 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 346/2004 privind stimularea şi dezvoltarea întreprinderilor mici şi mijlocii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 175/2006.

    2. Metode de calcul pentru fiecare caz
    Cazul 1: Situaţiile financiare anuale consolidate reprezintă baza de calcul. Se va completa tabelul B1 de mai jos.

    Tabelul B1

┌──────────────────────────────────────────┬─────────────┬─────────┬─────────┐
│ │Numărul mediu│Cifra de │ Active │
│ │ anual de │ afaceri │ totale │
│ │ salariaţi*5)│ anuală │(mii lei/│
│ │ │ netă │mii EURO)│
│ │ │(mii lei/│ │
│ │ │mii EURO)│ │
├──────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┼─────────┤
│ TOTAL: │ │ │ │
└──────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┴─────────┘

---------
    *5) În cazul în care în situaţiile financiare anuale consolidate nu există date privind numărul de personal, calculul se face prin cumularea datelor de la întreprinderile legate.

    Datele introduse în secţiunea "Total" din tabelul de mai sus se vor introduce la pct. 1 din tabelul "Calculul pentru tipurile de întreprinderi partenere sau legate".

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Identificarea întreprinderilor incluse prin consolidare │
├─────────────────────┬────────┬────────────┬─────────────────────────────────┤
│Întreprinderea legată│ Adresa │Cod unic de │Numele şi prenumele preşedintelui│
│ (denumirea/date de │sediului│înregistrare│consiliului de administraţie, │
│ identificare) │ social │ │ directorului general sau │
│ │ │ │ echivalent │
├─────────────────────┼────────┼────────────┼─────────────────────────────────┤
│ A. │ │ │ │
├─────────────────────┼────────┼────────────┼─────────────────────────────────┤
│ B. │ │ │ │
├─────────────────────┼────────┼────────────┼─────────────────────────────────┤
│ C. │ │ │ │
├─────────────────────┼────────┼────────────┼─────────────────────────────────┤
│ D. │ │ │ │
├─────────────────────┼────────┼────────────┼─────────────────────────────────┤
│ E. │ │ │ │
└─────────────────────┴────────┴────────────┴─────────────────────────────────┘


    NOTĂ:
    Întreprinderile partenere ale unei întreprinderi legate, care nu au fost încă incluse în situaţiile financiare anuale consolidate, sunt considerate partenere directe ale întreprinderii solicitante. Datele aferente acestora şi o "fişă de parteneriat" trebuie adăugate la secţiunea A.

    Cazul 2: Pentru fiecare întreprindere legată (inclusiv prin intermediul altor întreprinderi legate) se va completa o "fişă privind legătura dintre întreprinderi" şi se vor adăuga datele din situaţiile financiare anuale ale tuturor întreprinderilor legate, prin completarea tabelului B2 de mai jos.

    Tabelul B2


┌───────────────────────┬───────────────────┬────────────────────────────┬──────────────────┐
│Întreprinderea numărul:│Numărul mediu anual│Cifra de afaceri anuală netă│ Active totale │
│ │ de salariaţi │ (mii lei/mii EURO) │(mii lei/mii EURO)│
├───────────────────────┼───────────────────┼────────────────────────────┼──────────────────┤
│1.*) │ │ │ │
├───────────────────────┼───────────────────┼────────────────────────────┼──────────────────┤
│2.*) │ │ │ │
├───────────────────────┼───────────────────┼────────────────────────────┼──────────────────┤
│3.*) │ │ │ │
├───────────────────────┼───────────────────┼────────────────────────────┼──────────────────┤
│4.*) │ │ │ │
├───────────────────────┼───────────────────┼────────────────────────────┼──────────────────┤
│5.*) │ │ │ │
├───────────────────────┼───────────────────┼────────────────────────────┼──────────────────┤
│TOTAL: │ │ │ │
└───────────────────────┴───────────────────┴────────────────────────────┴──────────────────┘

---------
    *) Ataşaţi câte o "fişă privind legătura dintre întreprinderi" pentru fiecare întreprindere.

    NOTĂ:
    Datele rezultate în secţiunea "Total" din tabelul de mai sus se vor introduce la pct. 3 din tabelul "Calculul pentru tipurile de întreprinderi partenere sau legate" (privind întreprinderile legate).

    Reprezentantul legal/Împuternicitul operatorului economic*6)
------------
    *6) Cererile şi toate celelalte documente vor fi semnate de aceeaşi persoană (reprezentant legal sau împuternicit).

    Numele ........................................... Ştampila
    Funcţia ...........................................
    Semnătura .........................................
    Data semnării: ....................................



                                 FIŞA
                    privind legătura dintre întreprinderi
                  nr. ........ din tabelul B2, secţiunea B
               (numai pentru întreprinderile legate care nu sunt
              incluse în situaţiile financiare anuale consolidate)


    1. Date de identificare a întreprinderii
    Denumirea întreprinderii ............................................
    Adresa sediului social ..............................................
    Codul unic de înregistrare ..........................................
    Numele, prenumele şi funcţia .........................................................
               (preşedintele consiliului de administraţie, director general sau echivalent)

    2. Date referitoare la întreprindere

┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Perioada de referinţă │
├──────────────────────────────────────────┬─────────────┬─────────┬─────────┤
│ │Numărul mediu│Cifra de │ Active │
│ │ anual de │ afaceri │ totale │
│ │ salariaţi*7)│ anuală │(mii lei/│
│ │ │ netă │mii EURO)│
│ │ │(mii lei/│ │
│ │ │mii EURO)│ │
├──────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┼─────────┤
│ TOTAL: │ │ │ │
└──────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┴─────────┘

---------
    *7) În cazul în care în situaţiile financiare anuale consolidate nu există date privind numărul mediu anual de salariaţi, calculul se face prin cumularea datelor de la întreprinderile legate.

    Datele trebuie introduse în tabelul B2 din secţiunea B.

    NOTĂ:
    Datele întreprinderilor legate cu întreprinderea solicitantă sunt extrase din situaţiile financiare anuale şi din alte date aferente acestora, consolidate dacă este cazul. La acestea se adaugă în mod proporţional datele oricărei eventuale întreprinderi partenere ale întreprinderii legate, situată imediat în aval sau în amonte de aceasta, dacă nu au fost deja incluse în situaţiile financiare anuale consolidate.
    Aceste întreprinderi partenere sunt considerate ca fiind întreprinderi direct partenere cu întreprinderea solicitantă. Datele aferente acestora şi "fişa de parteneriat" trebuie introduse în secţiunea A.

    Reprezentantul legal/Împuternicitul operatorului economic*8)
----------
    *8) Cererile şi toate celelalte documente vor fi semnate de aceeaşi persoană (reprezentant legal sau împuternicit).

    Numele ...................................... Ştampila
    Funcţia .....................................
    Semnătura ...................................
    Data semnării: ..............................



    ANEXA 6
    la procedură

    PS-04.03.06


                                     LISTA
                          oficiilor teritoriale pentru
             întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie (OTIMMC)


┌────┬──────────────────────────┬───────────────────────────────────────┬─────────────────────────┐
│Nr. │ OTIMMC (judeţe arondate) │ Adresa │ Telefon/Fax │
│crt.│ │ │ │
├────┼──────────────────────────┼───────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 1. │BRAŞOV │Str. Turnului nr. 5, sc. B, et. 4, │0268-548.018 tel. │
│ │Braşov │Braşov, C.P. 500209 │0268-548.017 fax │
│ │Covasna │ │www.aippimm.ro │
│ │Sibiu │ │oficiubrasov@aippimm.ro │
├────┼──────────────────────────┼───────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 2. │CLUJ-NAPOCA │Str. Horea nr. 13, Cluj-Napoca, │0264-487.224 tel. │
│ │Bihor │C.P. 400174 │0264-487.244 fax │
│ │Bistriţa Năsăud │ │www.aippimm.ro │
│ │Cluj │ │oficiucluj@aippimm.ro │
│ │Maramureş │ │ │
│ │Satu Mare │ │ │
│ │Sălaj │ │ │
├────┼──────────────────────────┼───────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 3. │CONSTANŢA │Bd. Tomis nr. 79-81, et. 1, Constanţa, │0241-661.253 tel. │
│ │Brăila │C.P. 900669 │0241-661.254 fax │
│ │Buzău │ │www.aippimm.ro │
│ │Constanţa │ │oficiuconstanta@ │
│ │Galaţi │ │aippimm.ro │
│ │Tulcea │ │ │
│ │Vrancea │ │ │
├────┼──────────────────────────┼───────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 4. │CRAIOVA │Str. Ştefan cel Mare nr. 12, et. 3, │0251-510.785 tel./fax │
│ │Dolj │Craiova, C.P. 200130 │www.aippimm.ro │
│ │Gorj │ │oficiucraiova@aippimm.ro │
│ │Mehedinţi │ │ │
│ │Olt │ │ │
│ │Vâlcea │ │ │
├────┼──────────────────────────┼───────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 5. │IAŞI │Str. Elena Doamna nr. 61 A, et. 2, │0232-261.101 tel./fax │
│ │Bacău │Iaşi, C.P. 700398 │0232-240.213 tel. │
│ │Botoşani │ │www.aippimm.ro │
│ │Iaşi │ │oficiuiasi@aippimm.ro │
│ │Neamţ │ │ │
│ │Suceava │ │ │
│ │Vaslui │ │ │
├────┼──────────────────────────┼───────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 6. │PLOIEŞTI │Bd. Independenţei nr. 23bis, et. 3, │0244-522.085 tel. │
│ │Argeş │Ploieşti │0244-544.054 fax │
│ │Bucureşti │ │www.aippimm.ro │
│ │Călăraşi │ │oficiuploiesti@aippimm.ro│
│ │Dâmboviţa │ │ │
│ │Giurgiu │ │ │
│ │Ialomiţa │ │ │
│ │Ilfov │ │ │
│ │Prahova │ │ │
│ │Teleorman │ │ │
├────┼──────────────────────────┼───────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 7. │TÂRGU MUREŞ │Piaţa Victoriei nr. 5, et. 2, │0265-311.660 tel. │
│ │Harghita │Târgu Mureş, C.P. 540029 │0265-260.818 fax │
│ │Mureş │ │www.aippimm.ro │
│ │Alba │ │oficiutargumures@ │
│ │ │ │aippimm.ro │
├────┼──────────────────────────┼───────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 8. │TIMIŞOARA │Bd. Eroilor de la Tisa nr. 22, │0256-292.739 tel. │
│ │Arad │Timişoara, C.P. 300575 │0256-292.767 fax │
│ │Caraş-Severin │ │www.aippimm.ro │
│ │Hunedoara │ │otimmctimisoara@ │
│ │Timiş │ │aippimm.ro │
└────┴──────────────────────────┴───────────────────────────────────────┴─────────────────────────┘



    ANEXA 7
    la procedură

    PS-04.03.07


                            CERERE-TIP DE DECONTARE
                      (Se completează toate rubricile din
             formularul-tip în limba română, prin tehnoredactare.)

    Operatori economici
    Subscrisa, ......................................., având datele de identificare menţionate mai jos, reprezentată legal prin dl/dna ................................, identificat(ă) cu B.I./C.I. seria ...... nr. ............, eliberat(ă) la data de ................., cu domiciliul în localitatea ................., str. ................... nr. ......, bl. ...., sc. ....., ap. ....., sectorul/judeţul .............., cod poştal ............., solicit decontarea sumei de ................. reprezentând cheltuieli eligibile în condiţiile prevederilor Procedurii de implementare a Programului naţional multianual pentru susţinerea meşteşugurilor şi artizanatului, aprobat prin Ordinul ministrului delegat pentru întreprinderi mici şi mijlocii, mediu de afaceri şi turism nr. 169/2013.
    Datele de identificare ale operatorului economic:
    Denumirea operatorului economic .......................................
    Data înregistrării ....................................................
    Nr. de ordine la oficiul registrului comerţului .......................
    Codul unic de înregistrare ............................................
    Sediul/Adresa .........................................................
    Telefon ................., fax ....................., e-mail ..........
    Nr. cont (5070)*1) în care se solicită transferarea sumei decontate (RO) ............., deschis la Trezoreria .........
------------
    *1) Pentru operatorii economici care îndeplinesc toate condiţiile de eligibilitate, în contul ce cuprinde grupul de cifre 5070, deschis la unitatea Trezoreriei Statului în a cărei rază teritorială îşi au sediul sau la care sunt luaţi în evidenţă fiscală, în condiţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 146/2002 privind formarea şi utilizarea resurselor derulate prin Trezoreria Statului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

    Cont bancar*2) ............, deschis la Banca ........................
------------
    *2) În conturile deschise la bănci comerciale din România pentru operatorii economici care nu pot deschide conturi la Trezoreria Statului în condiţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 146/2002, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

    Nr. RUE ..................................................................

    Anexez la prezenta documentele justificative prevăzute în opis, anexa nr. 8 la procedură, secţiunea B.

    Semnătura ........................ Ştampilă
    Funcţia ..........................
    Data întocmirii ..................


                             FORMULARUL DE DECONT*3)

    Denumirea operatorului economic ............................


┌────┬──────────────┬──────────────┬─────────────────────────────────────────────┬───────────────────────┬──────────┬────────┐
│ │ │ │ Factura │Instrumente de plată*6)│ │ │
│Nr. │ Denumirea │ Codul de ├─────────┬────────┬──────────────────────────┼─────┬───┬────┬────────┤Valoarea │Valoarea│
│crt.│activităţii*4)│clasificare*5)│ Nr. │ Data │Valoarea facturii cu TVA │Felul│Nr.│Data│Valoarea│solicitată│aprobată│
│ │ │ │facturii │facturii├──────────────────────────┤docu-│ │ │ cu │ │UPSEC*7)│
│ │ │ │ │ │Valoarea facturii fără TVA│men- │ │ │ TVA │ │ │
│ │ │ │ │ │ │tului│ │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼──────────────┼─────────┼────────┼──────────────────────────┼─────┼───┼────┼────────┼──────────┼────────┤
│ 1 │ │ │ │ ├──────────────────────────┤ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼──────────────┼─────────┼────────┼──────────────────────────┼─────┼───┼────┼────────┼──────────┼────────┤
│ 2 │ │ │ │ ├──────────────────────────┤ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼──────────────┼─────────┼────────┼──────────────────────────┼─────┼───┼────┼────────┼──────────┼────────┤
│ 3 │ │ │ │ ├──────────────────────────┤ │ │ │ │ │ │
├────┴──────────────┴──────────────┴─────────┴────────┼──────────────────────────┼─────┴───┴────┼────────┼──────────┼────────┤
│ TOTAL: ├──────────────────────────┤▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒│ │ │ │
└─────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────┴──────────────┴────────┴──────────┴────────┘
    Reprezentantul legal/Împuternicitul operatorului economic

    Numele ............................................. Ştampila
    Funcţia ............................................. ..........................
    Semnătura .......................................
    Data semnării: .................................

                                  Viza UPSEC*7)
┌────────────────────────────────┬────────────┬────────────┬────────────┐
│ │Coordonator │Verificator │Verificator │
├────────────────────────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│Numele şi prenumele │ │ │ │
├────────────────────────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│Semnătura │ │ │ │
├────────────────────────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│Data │ │ │ │
├────────────────────────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│Aprobat (lei) │ │ │ │
└────────────────────────────────┴────────────┴────────────┴────────────┘

-------------
    *3) La prezentul decont se vor anexa documentele justificative în original şi în copie certificată.
    *4) Se va completa, unde este cazul, cu denumirea tehnică şi numărul de bucăţi.
    *5) Unde este cazul.
    *6) Ordine de plată/Chitanţă/Cotor filă CEC/Foaie de vărsământ, bilet la ordin.
    *7) Se va completa de OTIMMC.


    ANEXA 8
    la procedură

    PS-04.03.08


                                     OPIS*)
                                  Secţiunea A
    Documente care însoţesc cererea-tip de acord de principiu pentru participare la TNAM 2013 (anexa nr. 2 la procedură)


┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────┐
│ Operatori economici │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│a) Declaraţia pe propria răspundere privind încadrarea în categoria întreprinderilor mici şi │ │
│mijlocii pentru anul fiscal 2012 (dacă este cazul) (cuprinzând cifra de afaceri anuală netă, │ │
│valoarea activelor totale şi numărul mediu anual de salariaţi, stabilite conform prevederilor │ │
│Legii nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi │ │
│mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare), conform anexei nr. 4 şi anexei nr. 5 la│ │
│procedură │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│b) Copia certificată a buletinului de identitate/cărţii de identitate a reprezentantului legal│ │
│al operatorului economic/împuternicitului │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│c) Împuternicirea semnată şi ştampilată de reprezentantul legal al solicitantului, în cazul în│ │
│care o altă persoană decât aceasta semnează cererea de participare la TNAM 2013 │ │
│(anexa nr. 2 la procedură) │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│d) Cererea de participare la TNAM 2013 (anexa nr. 2 la procedură) │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│e) Formularul de înscriere on line (anexa nr. 1 la procedură) │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│f) Fotografii cu minimum 3 produse artizanale/meşteşugăreşti realizate/comercializate de către│ │
│solicitant │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│g) Anexa nr. 8 la procedură, OPIS, secţiunea A, semnat şi ştampilat │ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────┘

    Operatorul economic - Reprezentantul legal/Împuternicitul operatorului economic*1)

    Numele ........................................................... Ştampila
    Funcţia ............................................................
    Semnătura ......................................................
    Data semnării: .................................................

-----------------
    *) Se va nota cu X în dreptul fiecărui document numai dacă acesta este cuprins în dosar. Oficiile teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie nu îşi asumă răspunderea pentru lipsa documentelor din cadrul dosarului, chiar dacă acestea au fost semnate ca fiind incluse în cuprinsul acestuia.
    *1) Cererile şi toate celelalte documente vor fi semnate de aceeaşi persoană (reprezentant legal sau împuternicit).

                                      OPIS

                                  Secţiunea B
                Documente care însoţesc Cererea-tip de decontare


┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────┐
│a) Formularul de decont prevăzut în anexa nr. 7 la procedură │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│b) Documentele justificative prevăzute în anexa nr. 3 la procedură, pentru fiecare activitate/│ │
│cheltuială eligibilă, în original şi două fotocopii certificate; conformitatea cu originalul a│ │
│documentelor justificative se va face de către UPSEC, prin semnătura şi ştampila │ │
│reprezentantului UPSEC │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│c) Copia cererii de deschidere/extrasului de cont ce cuprinde grupul de cifre (5070), deschis │ │
│la Trezoreria Statului în a cărei rază teritorială îşi au sediul sau la care sunt luaţi în │ │
│evidenţă fiscală, sau copia cererii de deschidere/extrasului de cont deschis la băncile │ │
│comerciale din România pentru persoane fizice şi operatorii economici care nu pot deschide │ │
│conturi la Trezoreria Statului în condiţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 146/2002 │ │
│privind formarea şi utilizarea resurselor derulate prin Trezoreria Statului, republicată, │ │
│cu modificările şi completările ulterioare │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│d) Angajamentul beneficiarului de a raporta efectele participării în Program pe o perioadă de │ │
│3 ani, începând cu anul 2014, către Unitatea monitorizare, control şi raportare din cadrul │ │
│OTIMMC, conform anexei nr. 9 la procedură │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│e) Opisul cu documentele care însoţesc cererea-tip de eliberare a AFN, anexa nr. 8 la │ │
│procedură secţiunea B, semnat şi ştampilat │ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────┘

    Reprezentantul legal/Împuternicitul operatorului economic

    Numele ......................................................... Ştampila
    Funcţia (operatorul economic): .................................
    Semnătura ......................................................
    Data semnării: .................................................



    ANEXA 9
    la procedură

    PS-04.03.09

                                   ANGAJAMENT

    Subsemnatul(a), .........................., domiciliat(ă) în ............................., identificat(ă) cu B.I./C.I. seria ....... nr. ................, eliberat(ă) de ....................... la data de .................., reprezentant legal/împuternicit al ..................., cu sediul în .........................., mă oblig prin prezentul angajament să raportez efectele participării la Târgul Naţional pentru Artizanat şi Meşteşug 2013 (TNAM 2013), organizat în cadrul Programului naţional multianual pentru susţinerea meşteşugurilor şi artizanatului 2013, către Unitatea monitorizare, control şi raportare din cadrul oficiilor teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie ................, pe o perioadă de 3 (trei) ani, începând cu anul următor participării la TNAM 2013, prin completarea şi transmiterea prin poştă sau prin fax a formularului prevăzut în anexa la acest angajament.

    Semnătura
    ........................................
    (numele şi funcţia semnatarului autorizat
    să reprezinte întreprinderea)

    Data întocmirii .......................
    Semnătura .............................
    Ştampila


    Anexă
    la angajament


                            FORMULAR DE RAPORTARE*1)

          PROGRAMUL PENTRU SUSŢINEREA MEŞTEŞUGURILOR ŞI ARTIZANATULUI
             (Se completează toate rubricile în limba română.)

    Perioada pentru raportare: anul ...............
    Datele de identificare a solicitantului:
    Denumirea solicitantului ...................................................
    Adresa .....................................................................
    Telefon/fax ................................................................
    E-mail .....................................................................
    Cod poştal .................................................................
    Data înregistrării operatorului economic ...................................
    Numărul de înmatriculare în registrul comerţului (după caz) ................
    Codul unic de înregistrare (după caz) ......................................
    Am participat la TNAM 2013, iar decontarea s-a efectuat pe baza Cererii-tip de decontare nr. ......... din data de .............. .
    Date de raportare tehnică:
    - Cifra de afaceri ........................................................ lei
    - Profitul brut ........................................................... lei
    - Numărul mediu scriptic anual de personal ..............................
    - Număr de locuri de muncă nou-create ...........
    - În perioada considerată aţi încheiat contracte cu noi parteneri?
    NU []
    DA []
    - În perioada considerată aţi exportat pe noi pieţe?
    NU []
    DA [], în următoarele ţări: ...................................................
    Subsemnatul/Subsemnata, ...................................., identificat/identificată cu B.I./C.I. seria ....... nr. ..........., eliberat(ă) de ............. la data de ................., cu domiciliul în localitatea ............................., str. .................... nr. ......, bl. ....., sc. ....., ap. ....., sectorul/judeţul ............., în calitate de reprezentant legal al societăţii ................................, declar pe propria răspundere că toate informaţiile furnizate şi consemnate în prezentul formular sunt corecte şi complete.

    Semnătura autorizată şi ştampila solicitantului Funcţia
         ....................................... .....................

    Data semnării ................
------------------
    *1) Se completează pentru următorii 3 ani bugetari începând cu anul 2014. Prezentul formular de raportare se trimite oficiilor teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie de care aparţine operatorul economic până la sfârşitul lunii iunie a anului de raportare menţionat.

                                          -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016