Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURA din 6 iulie 2001  de autorizare a functionarii comerciantilor din punct de vedere al protectiei mediului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROCEDURA din 6 iulie 2001 de autorizare a functionarii comerciantilor din punct de vedere al protectiei mediului

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 383 din 13 iulie 2001
CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Prezenta procedura reglementeazã condiţiile de solicitare şi de emitere a acordului şi/sau autorizaţiei de mediu, denumite în continuare acord, respectiv autorizaţie, perioada de valabilitate şi modalitatea de reinnoire a acestora, precum şi cuantumul taxelor şi tarifelor aferente, în vederea autorizãrii functionarii comercianţilor în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 76/2001 .
(2) Acordul/autorizaţia reprezintã documentul care conditioneaza funcţionarea comercianţilor de respectarea legislaţiei privind protecţia mediului înconjurãtor.
(3) Eliberarea acordului/autorizaţiei în urma evaluãrii sediului social şi a activitãţilor desfãşurate în acesta da dreptul comerciantului sa funcţioneze şi sa desfãşoare activitãţile pentru care a fost autorizat.
(4) Neeliberarea acordului/autorizaţiei atrage neeliberarea certificatului de înregistrare.
ART. 2
(1) Obiectivele şi activitãţile desfãşurate la sediile sociale ale comercianţilor sunt considerate activitãţi cu impact redus asupra mediului şi sunt supuse prezentei proceduri.
(2) Activitãţile de producţie, import-export sau servicii, altele decât cele aferente sediului social al comerciantului, vor fi supuse unei proceduri specifice de autorizare în conformitate cu prevederile <>cap. II secţiunea 1 din Legea protecţiei mediului nr. 137/1995 , republicatã.
ART. 3
(1) Obţinerea acordului de mediu este obligatorie pentru proiecte de investiţii noi şi pentru modificarea celor existente.
(2) Nu necesita acord de mediu activitãţile care nu implica lucrãri de construcţii-montaj, cu excepţia celor prevãzute la pct. 8 lit. g) şi i) din anexa nr. II la <>Legea protecţiei mediului nr. 137/1995 , republicatã.
(3) Obţinerea autorizaţiei de mediu este obligatorie pentru desfãşurarea oricãrei activitãţi cu impact asupra mediului.
(4) Pentru activitãţile cu impact redus asupra mediului se aplica prezenta procedura.
ART. 4
În cazul în care la sediul social al comerciantului nu se desfãşoarã activitãţi supuse procedurii de autorizare din punct de vedere al protecţiei mediului nu este necesarã eliberarea acordului/autorizaţiei în aceasta etapa.
ART. 5
Acordul/autorizaţia se elibereazã de inspectoratul teritorial de protecţie a mediului în a cãrui raza teritorialã se afla sediul social al comerciantului, prin reprezentantul delegat la Biroul unic din cadrul camerei de comerţ şi industrie teritoriale.
ART. 6
Inspectoratele teritoriale de protecţie a mediului au urmãtoarele obligaţii:
a) sa delege la Biroul unic unul sau mai mulţi reprezentanţi cu drept de semnatura, în conformitate cu prevederile <>art. 6 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 76/2001 ;
b) sa evalueze sediul social şi activitãţile desfãşurate în acesta şi sa transmitã reprezentantului delegat la Biroul unic un referat care sa conţinã rezultatul evaluãrii, în termen de maximum 10 zile de la data pronunţãrii încheierii judecãtorului delegat.

CAP. 2
Obligaţiile solicitantului

ART. 7
(1) În vederea obţinerii acordului/autorizaţiei solicitantul va depune la Biroul unic cererea de înregistrare tip, în care va mentiona datele de identificare a sediului social şi activitãţile care se desfãşoarã la sediu, codificate în conformitate cu nomenclatorul CAEN.
(2) Anexate la cererea de înregistrare, conform opisului de documente necesare în vederea autorizãrii, se vor depune:
a) o fişa-tip de prezentare a obiectivului/activitãţii, conform modelului prezentat în anexa nr. 4.1 care face parte integrantã din prezenta procedura, care conţine descrierea acestora şi principalele informaţii din care sa rezulte date privind impactul asupra mediului, la care se anexeazã, dupã caz, documente doveditoare ale sarcinilor privind protecţia mediului care greveazã aporturile în natura la capitalul social;
b) dovada achitãrii taxei/tarifului aferente autorizãrii.
(3) Orice modificare ulterioara, prin lucrãri de construcţii-montaj, a obiectivelor şi activitãţilor declarate iniţial este supusã procedurii de emitere a acordului de mediu, în conformitate cu prevederile art. 3.

CAP. 3
Procedura de autorizare a functionarii comercianţilor

1. Atribuţiile reprezentantului inspectoratului teritorial de protecţie a mediului delegat la Biroul unic

ART. 8
Reprezentantul inspectoratului teritorial de protecţie a mediului delegat la Biroul unic are urmãtoarele obligaţii, cu respectarea termenelor stabilite prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 76/2001 :
a) sa verifice dosarul pentru obţinerea acordului, respectiv a autorizaţiei, cuprinzând documentele prevãzute la art. 7 alin. (2), şi sa îl transmitã de îndatã inspectoratului teritorial de protecţie a mediului (cu borderou);
b) sa verifice încadrarea corecta a fiecãrei solicitãri în cuantumul taxelor/tarifelor aferente autorizãrii;
c) sa comunice inspectoratului teritorial de protecţie a mediului, concomitent cu transmiterea dosarului, termenul pana la care trebuie sa primeascã referatul cu privire la eliberarea acordului/autorizaţiei solicitate sau, dupã caz, respingerea solicitãrii;
d) sa comunice solicitantului data vizitei personalului de specialitate al inspectoratului teritorial de protecţie a mediului la sediile supuse autorizãrii;
e) sa completeze şi sa semneze anexa la certificatul de înregistrare, pe baza concluziilor cuprinse în referatul primit, sau, dupã caz, sa asigure informarea în scris a solicitantului cu privire la neconformitãţile constatate şi la actele normative ale cãror prevederi nu sunt îndeplinite.

2. Evaluarea sediilor şi/sau a activitãţilor pentru care se solicita autorizarea

ART. 9
(1) Inspectoratul teritorial de protecţie a mediului, prin personalul sau de specialitate, verifica condiţiile de funcţionare, în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare privind protecţia mediului.
(2) Inspectoratul teritorial de protecţie a mediului va întocmi referatul cuprinzând concluziile evaluãrii, propunand clar una dintre variantele prevãzute la <>art. 6 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 76/2001 ; în situaţia în care se constata ca nu sunt îndeplinite condiţiile pentru autorizarea functionarii vor fi precizate neconformitãţile şi actele normative ale cãror prevederi nu sunt îndeplinite, care motiveaza neeliberarea acordului/autorizaţiei.
(3) Conducãtorul inspectoratului teritorial de protecţie a mediului va semna referatul şi îl va transmite reprezentantului delegat la Biroul unic.

CAP. 4
Perioada de valabilitate şi modalitatea de reinnoire a acordului/autorizaţiei, precum şi cuantumul taxelor/tarifelor aferente

ART. 10
Durata de valabilitate a acordului/autorizaţiei de mediu este de un an, dacã în aceasta perioada nu intervin schimbãri care sa afecteze condiţiile stabilite prin actele de reglementare.
ART. 11
(1) Acordul/autorizaţia se retrage de cãtre inspectoratul teritorial de protecţie a mediului în cazul în care comerciantul nu mai îndeplineşte condiţiile de funcţionare pentru care a fost autorizat, prin completarea rubricii corespunzãtoare din anexa la certificatul de înregistrare.
(2) Retragerea autorizaţiei se face pe baza unui proce-sverbal întocmit de inspectoratul teritorial de protecţie a mediului cu o motivatie temeinica privind neconformitãţile şi actele normative ale cãror prevederi au fost incalcate. Un exemplar al procesului-verbal se transmite comerciantului, iar o copie de pe acesta, Biroului unic.
ART. 12
Inspectoratul teritorial de protecţie a mediului asigura arhivarea documentaţiei specifice, prevãzutã la art. 7 alin. (2), care a stat la baza eliberãrii acordului/autorizaţiei, inclusiv a revizuirilor, retragerilor şi reautorizarilor.
ART. 13
Camerele de comerţ şi industrie teritoriale vor asigura arhivarea referatelor de evaluare şi a copiilor de pe documentele referitoare la retragerea sau revizuirea acordului/autorizaţiei, respectiv la reautorizare.
ART. 14
(1) Cuantumul taxelor pentru emiterea acordurilor de mediu este de 50.000 lei, iar cuantumul taxelor pentru emiterea autorizaţiilor de mediu este de 100.000 lei pentru activitãţile cu impact redus asupra mediului şi vor constitui surse de venit ale Fondului pentru mediu.
(2) Cuantumul tarifelor pentru emiterea acordurilor de mediu este de 100.000 lei, iar cuantumul tarifelor pentru emiterea autorizaţiilor de mediu este de 200.000 lei pentru activitãţile cu impact redus asupra mediului.

CAP. 5
Dispoziţii finale

ART. 15
Prevederile prezentei proceduri se aplica în mod corespunzãtor şi pentru autorizarea functionarii filialelor, sucursalelor şi celorlalte sedii secundare - agenţii, reprezentante, puncte de lucru sau alte asemenea sedii, altele decât sediul social, precum şi în cazul reînnoirii acordului/autorizaţiei, la expirarea valabilitãţii acestuia/acesteia, prin Biroul unic din judeţul unde acestea sunt amplasate, cu excepţia activitãţilor prevãzute la art. 2 alin. (2).



ANEXA 1


Fişa de prezentare a obiectivului/activitãţii comerciantului
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Datele de identificare Numele ..............................
Adresa ..............................
.....................................
.....................................
Numãrul de telefon .... Fax .........
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Caracteristicile construcţiei
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2.1. Mãrimea sediului social Suprafata totalã Suprafata utilizata
în folosinta (mp) pentru sediul social
(mp)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2.2. Modul de utilizare a Utilizare exclusiva Utilizare mixtã/în
construcţiei pentru sediul social: diviziune cu alte
tipuri de activitãţi
şi/sau beneficiari (se
vor specifica celelal-
te activitãţi)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Acte doveditoare ale dreptului Felul documentului:
de folosinta/proprietate a Nr. ................
spaţiului pentru sediul social Eliberat de ................
Data eliberãrii ..... Valabil pana la ......
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4. Asigurarea utilitãţilor*)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4.1. Alimentare cu apa Sistem centralizat Sursa proprie: (se va
sau din sursa anexa descrierea)
altui beneficiar:
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4.2. Evacuarea apelor uzate Sistem de canalizare Sistem propriu: (se va
oraseneasca sau a anexa descrierea)
altei unitãţi:
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4.3. Încãlzire Sistem cu centrala de Sistem propriu: (se va
zona: anexa descrierea şi
tipul combustibilului
utilizat)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4.4. Evacuarea deşeurilor Sistem de colectare Sistem propriu: (se va
centralizat: anexa descrierea)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5. Numãrul de personal Cu norma de lucru Cu norma de lucru
intreaga: parţialã:
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
6. Activitãţi declarate la
înregistrare:
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
7. Aporturi în natura la capitalul Tipul: Sarcini de mediu de
social, care servesc la desfa- care sunt grevate:
surarea unor activitãţi
declarate la înregistrare
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
8. Declaraţie (semnatã de repre- Subsemnatul ................, în calitate de
zentantul legal al acţionar/asociat, declar pe propria
solicitantului/comerciantului) rãspundere ca informaţiile consemnate în
aceasta fişa de prezentare sunt conforme cu
realitatea, cunoscând ca falsul în declaraţii
este pedepsit de legea penalã.
.................
(semnatura)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
9. Reprezentantul legal al
solicitantului/comerciantului Numele şi prenumele Poziţia Data
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



---------
*) Se vor anexa documentele doveditoare ale serviciilor specificate la pct. 4.1-4.4.

-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016