Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURA din 6 iulie 2000  privind modalitatile de informare asupra fluxurilor financiare care au loc intre autoritatile publice sau organismele care administreaza fonduri in numele statului si agentii economici carora li s-a incredintat executarea unor servicii publice de interes general    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROCEDURA din 6 iulie 2000 privind modalitatile de informare asupra fluxurilor financiare care au loc intre autoritatile publice sau organismele care administreaza fonduri in numele statului si agentii economici carora li s-a incredintat executarea unor servicii publice de interes general

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 340 din 21 iulie 2000


Scop şi definiţii

1. Oficiul Concurentei va fi informat despre fluxurile financiare care au loc între autoritãţile publice sau organismele care administreazã fonduri în numele statului, pe de o parte, şi agenţii economici cãrora li s-a încredinţat executarea unor servicii publice de interes general, pe de alta parte, astfel încât sa se asigure deplina transparenta în acest domeniu.
2. În sensul prezentei proceduri, prin autoritãţi publice sau organisme care administreazã fonduri în numele statului, denumite în continuare autoritãţi, se înţelege ministerele, agenţiile guvernamentale, autoritãţile administraţiei publice locale, organele de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, precum şi orice alte entitãţi de drept public sau privat care administreazã surse de stat în numele statului.
3. Fac obiectul acestei proceduri agenţii economici cãrora li s-a încredinţat, în regim concurential, executarea unor servicii publice de interes general, calificate astfel prin acte normative, inclusiv servicii financiare şi de credit, denumiţi în continuare agenţi economici, servicii pe care trebuie sa le efectueze în mod continuu şi regulat, în condiţiile impuse de autoritãţi. În cazul în care agenţii economici înregistreazã efecte economice negative ca urmare a prestãrii acestor activitãţi, aceştia beneficiazã, în compensare, de anumite facilitãţi acordate de stat.
În cazul în care exista dubii cu privire la natura acestei facilitãţi, respectiv dacã este compensare sau ajutor de stat, Consiliul Concurentei va fi solicitat sa îşi exprime punctul de vedere în conformitate cu dispoziţiile <>art. 30 din Legea concurentei nr. 21/1996 .
4. Fluxurile financiare care fac obiectul prezentei proceduri se referã la urmãtoarele aspecte ale relaţiilor financiare dintre autoritãţile publice şi agenţii economici:
a) compensarea pierderilor de operare, respectiv punerea la dispoziţie agenţilor economici, cu titlu gratuit, a unor sume pentru finanţare curenta sau pentru acoperirea pierderilor curente;
b) furnizarea de capital, respectiv punerea la dispoziţie agenţilor economici, cu titlu gratuit, a unor sume ca aport la capital;
c) alocaţii nerambursabile sau credite în termeni preferentiali;
d) acordarea de avantaje financiare prin renunţarea la profituri sau la recuperarea sumelor datorate;
e) acordarea de avantaje financiare prin practicarea unor rate preferenţiale de recuperare, în cazul fondurilor publice utilizate;
f) alte facilitãţi acordate de autoritãţi agenţilor economici.
Oficiul Concurentei va fi informat despre fluxurile financiare de natura celor enumerate mai sus, în mãsura în care sprijinul primit de agenţii economici asigura acoperirea efectelor economice negative asupra activitãţii lor, rezultate din încredinţarea serviciilor publice de interes general.
5. Procedura nu se aplica fluxurilor financiare dintre autoritãţi şi:
a) Banca Nationala a României, responsabilã de realizarea politicii monetare;
b) instituţii bancare şi de credit, referitor la depozitele de fonduri publice plasate de autoritãţi în termeni comerciali normali.

Organizarea evidentei, transmiterea de informaţii şi controlul acestora

6. În vederea asigurãrii transparenţei fluxurilor financiare autoritãţile au obligaţia:
a) sa îşi organizeze evidenta fluxurilor financiare, a agenţilor economici cãrora le-au încredinţat efectuarea unor servicii publice de interes general, precum şi a cuantumului fluxurilor financiare pe fiecare agent economic;
b) sa transmitã Oficiului Concurentei lista cuprinzând agenţii economici, inclusiv cifra lor de afaceri, în termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri. Lista va fi actualizatã anual, pana la data de 31 martie a anului urmãtor anului de raportare;
c) sa transmitã date referitoare la fluxurile financiare prevãzute la pct. 4 din prezenta procedura. Informaţiile vor fi comunicate anual Oficiului Concurentei pana la data de 31 mai a anului urmãtor anului de raportare. Pentru anul de raportare 1999 informaţiile referitoare la fluxurile financiare vor fi transmise în termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, pe baza evidentelor existente;
d) sa furnizeze, la solicitarea Oficiului Concurentei, în maximum 15 zile de la primirea acesteia, orice alte informaţii necesare pentru determinarea corecta a fluxurilor financiare;
e) pentru informarea asupra flluxurilor financiare derulate în ultimii 3 ani anteriori adoptãrii legii, informaţiile se transmit de cãtre autoritãţi, pe baza evidentelor existente, în termen de 90 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
7. În vederea asigurãrii transparenţei fluxurilor financiare, agenţii economici au obligaţia:
a) sa organizeze evidenta fluxurilor financiare de natura celor prezentate la pct. 4 din prezenta procedura, pe surse de finanţare;
b) sa raporteze anual Oficiului Concurentei informaţiile privind fluxurile financiare prevazure la pct. 4 din prezenta procedura, dupã încheierea bilanţului contabil anual, dar nu mai târziu de 31 mai a anului curent. Pentru anul de raportare 1999 informaţiile referitoare la fluxurile financiare vor fi transmise în termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, pe baza evidentelor existente;
c) sa furnizeze informaţii suplimentare, necesare pentru determinarea corecta a fluxurilor financiare, la solicitarea Oficiului Concurentei, în maximum 15 zile de la primirea solicitãrii.
8. Informaţiile se transmit sub semnatura persoanei autorizate care angajeazã autoritatea, respectiv agentul economic raportor.
9. Informaţiile referitoare la fluxurile financiare se pãstreazã la dispoziţia autoritãţii cu responsabilitãţi în domeniul inventarierii şi monitorizarii ajutoarelor de stat, respectiv Oficiul Concurentei, o perioada de 5 ani începând de la finele anului financiar în care fondurile au fost transmise agenţilor economici. În cazul în care fondurile au fost utilizate pe parcursul anului financiar urmãtor, timpul limita de 5 ani va începe de la sfârşitul acelui an financiar.
10. În toate cazurile, informaţiile se transmit atât pe suport de hârtie, cat şi pe suport magnetic informatic, pe baza semnãturii de primire (numãr de înregistrare) sau prin posta, cu confirmare de primire. Transmiterea pe suport magnetic informatic se face, în funcţie de evolutiile din domeniu, într-o forma care sa permitã utilizarea şi procesarea datelor de cãtre Oficiul Concurentei.
11. Oficiul Concurentei va efectua controale la autoritãţile şi la agenţii economici implicaţi, în vederea verificãrii corectitudinii determinãrii cuantumului fluxurilor financiare şi a veridicitatii informaţiilor care au stat la baza acestui calcul, precum şi a altor informaţii relevante.

Convenţii şi sancţiuni

12. Constituie contravenţii la prevederile prezentei proceduri urmãtoarele fapte, dacã nu sunt sãvârşite în astfel de condiţii încât, potrivit legii, sa fie considerate infracţiuni:
a) refuzul sau omisiunea transmiterii de date şi informaţii, precum şi transmiterea de date sau informaţii eronate ori incomplete de cãtre autoritãţi conform prevederilor pct. 6, 8-11, respectiv de cãtre agenţii economici, conform prevederilor pct. 7, 8-11 din prezenta procedura;
b) întârzieri în transmiterea datelor sau informaţiilor fata de termenele stabilite pentru autoritãţi, conform prevederilor pct. 6, respectiv pentru agenţii economici, conform prevederilor pct. 7, din prezenta procedura.
13. Contravenţiile prevãzute la pct. 12, sãvârşite de cãtre beneficiarii şi furnizorii de ajutor de stat, în cazul în care aceştia sunt sau se comporta ca agenţi economici, se sancţioneazã potrivit <>art. 55 din Legea nr. 21/1996 .
Dispoziţiile prezentului punct se completeazã cu prevederile <>Legii nr. 188/1999 , în cazul furnizorilor de ajutor de stat, autoritãţi publice, precum şi cu alte prevederi legale privind rãspunderea civilã, administrativã sau penalã, dupã caz, conform legislaţiei în vigoare.
14. În exercitarea atribuţiilor legale controlul, constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se fac de cãtre personalul de control de specialitate al Oficiului Concurentei, împuternicit în acest scop.




──────────


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016