Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURA din 5 aprilie 2011  de aplicare a dispozitiilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 29/2011 privind reglementarea acordarii esalonarilor la plata    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROCEDURA din 5 aprilie 2011 de aplicare a dispozitiilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 29/2011 privind reglementarea acordarii esalonarilor la plata

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 249 din 8 aprilie 2011


    ART. 1
    Obiectul eşalonãrii
    (1) Eşalonarea la platã se acordã pentru toate obligaţiile fiscale administrate, potrivit legii, de Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã, înscrise în certificatul de atestare fiscalã.
    (2) Prin obligaţii fiscale administrate de Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã se înţelege obligaţii fiscale principale reprezentând impozite, taxe, contribuţii şi alte sume datorate bugetului general consolidat, precum şi obligaţii fiscale accesorii, datorate şi neachitate.
    (3) Obligaţiile fiscale principale sunt cele stabilite prin declaraţii fiscale şi/sau decizii emise de organele fiscale competente, comunicate conform <>art. 44 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, denumitã în continuare Codul de procedurã fiscalã.
    (4) Obligaţiile fiscale accesorii sunt cele stabilite de organele fiscale competente prin decizii comunicate conform art. 44 din Codul de procedurã fiscalã.
    ART. 2
    Organul fiscal competent pentru acordarea eşalonãrilor la platã
    (1) Pentru obligaţiile fiscale administrate de organele vamale, competenţa de acordare a eşalonãrilor la platã revine organului vamal competent conform prevederilor legale în vigoare.
    (2) Pentru celelalte obligaţii fiscale administrate de Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã, competenţa de acordare a eşalonãrilor la platã revine organului fiscal competent conform prevederilor art. 33 sau 36, dupã caz, din Codul de procedurã fiscalã.
    ART. 3
    Cererea de acordare a eşalonãrii la platã
    (1) Eşalonarea la platã se solicitã de cãtre contribuabili în baza unei cereri depuse la registratura organului fiscal competent definit la art. 2 sau comunicate prin poştã, cu confirmare de primire.
    (2) Cererea contribuabilului se soluţioneazã, în termen de cel mult 60 de zile de la data înregistrãrii acesteia, de cãtre organul fiscal competent, prin emiterea unei decizii de eşalonare la platã sau a unei decizii de respingere a cererii de acordare a eşalonãrii la platã, dupã caz, conform modelelor prevãzute în anexele nr. 1 şi 2.
    (3) Cererea de acordare a eşalonãrii la platã va cuprinde urmãtoarele elemente:
    a) datele de identificare a contribuabilului: denumirea/numele şi prenumele acestuia, a/ale reprezentantului legal/reprezentantului fiscal/împuternicitului, dacã este cazul, domiciliul fiscal, codul de identificare fiscalã, numãrul de telefon/fax al acestora, adresa de e-mail, precum şi numele, prenumele şi calitatea celor care reprezintã contribuabilul în relaţiile cu terţii;
    b) perioada pentru care se solicitã eşalonarea la platã, exprimatã în luni, şi motivarea acesteia;
    c) suma totalã pentru care se solicitã eşalonarea la platã, defalcatã pe tipuri de impozite, taxe, contribuţii şi alte sume datorate bugetului general consolidat şi în cadrul acestora, pe obligaţii fiscale principale şi accesorii;
    d) justificarea stãrii de dificultate generate de lipsa temporarã de disponibilitãţi bãneşti şi cauzele acesteia;
    e) menţiuni referitoare la eşalonãrile la platã acordate în temeiul <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 29/2011 privind reglementarea acordãrii eşalonãrilor la platã, denumitã în continuare ordonanţã de urgenţã;
    f) data şi semnãtura contribuabilului/reprezentantului legal/reprezentantului fiscal/împuternicitului, precum şi ştampila, dacã este cazul.
    (4) La cererea de acordare a eşalonãrii la platã se anexeazã urmãtoarele documente:
    a) declaraţia pe propria rãspundere a contribuabilului din care sã reiasã cã nu se aflã în procedura insolvenţei, potrivit prevederilor <>Legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, cã nu se aflã în dizolvare, potrivit prevederilor legale în vigoare, şi cã nu i s-au/s-a stabilit rãspunderea, potrivit prevederilor <>art. 138 din Legea nr. 85/2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi/sau rãspunderea solidarã, potrivit prevederilor art. 27 şi 28 din Codul de procedurã fiscalã;
    b) documente sau informaţii relevante în susţinerea cererii.
    (5) În cazul persoanelor juridice, la cererea de acordare a eşalonãrii de platã se anexeazã şi urmãtoarele documente:
    a) copia ultimei situaţii financiare anuale depuse la oficiul registrului comerţului/organul fiscal competent, dupã caz;
    b) situaţia încasãrilor şi plãţilor pe ultimele 6 luni anterioare datei depunerii cererii de acordare a eşalonãrii la platã, conform modelului prevãzut în anexa nr. 3;
    c) copia ultimei balanţe de verificare;
    d) programul de restructurare sau de redresare financiarã semnat de reprezentantul legal al contribuabilului, care va conţine şi argumentarea posibilitãţii plãţilor pe perioada solicitatã la eşalonare;
    e) situaţia privind indicatorii orientativi şi alte informaţii, prevãzutã în anexa nr. 6.
    (6) În cazul persoanelor fizice, la cererea de acordare a eşalonãrii la platã se anexeazã şi urmãtoarele documente:
    a) registrul-jurnal de încasãri şi plãţi sau, dupã caz, acte prin care se dovedesc veniturile contribuabilului pe ultimele 6 luni anterioare datei depunerii cererii de acordare a eşalonãrii la platã;
    b) programul de redresare financiarã sau orice alt document similar care va conţine şi argumentarea posibilitãţii plãţilor pe perioada solicitatã la eşalonare.
    (7) Contribuabilii fãrã domiciliu fiscal în România pot beneficia de eşalonare la platã numai dacã desemneazã un împuternicit potrivit art. 18 din Codul de procedurã fiscalã.
    ART. 4
    Eliberarea certificatului de atestare fiscalã
    (1) Dupã primirea cererii de acordare a eşalonãrii la platã, organul fiscal competent verificã:
    a) dacã cererea conţine elementele prevãzute la art. 3 alin. (3);
    b) dacã cererea este însoţitã de documentele prevãzute la art. 3 alin. (4)-(6);
    c) dacã au fost depuse toate declaraţiile fiscale, potrivit vectorului fiscal;
    d) existenţa unor sume de rambursat/de restituit/de platã de la buget.
    (2) În situaţia în care nu sunt îndeplinite condiţiile prevãzute la alin. (1) lit. a)-c), organul fiscal îndrumã contribuabilii în privinţa drepturilor şi obligaţiilor ce le revin în cursul procedurii de acordare a eşalonãrii la platã.
    (3) În situaţia în care a/au fost emisã/emise decizia de rambursare/de restituire şi/sau acte de individualizare a obligaţiilor de platã de la buget, organul fiscal efectueazã înregistrarea compensãrii potrivit art. 116 din Codul de procedurã fiscalã, înainte de eliberarea certificatului de atestare fiscalã.
    (4) În vederea soluţionãrii cererii de acordare a eşalonãrii la platã şi a stabilirii sumelor care vor face obiectul acesteia, organul fiscal elibereazã, din oficiu, certificatul de atestare fiscalã, conform modelului prevãzut în anexa nr. 4. Certificatul de atestare fiscalã se elibereazã în douã exemplare: un exemplar se comunicã contribuabilului, iar un exemplar se arhiveazã de cãtre organul fiscal la dosarul eşalonãrii.
    (5) În cazul în care existã diferenţe între sumele solicitate de cãtre contribuabil în cerere şi cele înscrise în certificatul de atestare fiscalã, organul fiscal solicitã, în scris, prezentarea contribuabilului la sediul sãu pentru clarificarea situaţiei fiscale a acestuia. Solicitarea se transmite contribuabilului odatã cu certificatul de atestare fiscalã. Dispoziţiile art. 50 din Codul de procedurã fiscalã se aplicã în mod corespunzãtor.
    (6) Dupã clarificarea neconcordanţelor, organul fiscal întocmeşte în douã exemplare procesul-verbal de punere de acord, conform modelului prevãzut în anexa nr. 5.
    (7) Odatã cu întocmirea procesului-verbal de punere de acord se elibereazã, în douã exemplare, un nou certificat de atestare fiscalã. Un exemplar al procesului-verbal de punere de acord şi al certificatului de atestare fiscalã se comunicã contribuabilului, iar un exemplar al acestora se arhiveazã de cãtre organul fiscal la dosarul eşalonãrii.
    (8) Termenul de clarificare a neconcordanţelor şi de eliberare a unui nou certificat de atestare fiscalã este de cel mult 15 zile de la data comunicãrii certificatului de atestare fiscalã iniţial. Termenul prevãzut la art. 3 alin. (2) se prelungeşte în mod corespunzãtor.
    ART. 5
    Conţinutul certificatului de atestare fiscalã eliberat în scopul eşalonãrii la platã a obligaţiilor fiscale
    (1) Prin excepţie de la prevederile art. 112 alin. (2) şi (3) din Codul de procedurã fiscalã, certificatul de atestare fiscalã cuprinde obligaţiile fiscale exigibile existente în sold la data eliberãrii acestuia.
    (2) Certificatul de atestare fiscalã cuprinde 3 secţiuni:
    a) secţiunea A "Obligaţii de platã exigibile existente în sold la data eliberãrii certificatului";
    b) secţiunea B "Obligaţii de platã care nu pot face obiectul eşalonãrii la platã";
    c) secţiunea C "Obligaţii fiscale nete administrate de Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã ce pot face obiectul eşalonãrii la platã".
    (3) La secţiunea A se înscriu:
    a) obligaţiile fiscale principale administrate de Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã individualizate pe fiecare tip de impozit, taxã, contribuţie şi alte sume datorate bugetului general consolidat;
    b) obligaţiile fiscale accesorii defalcate pe tipuri de impozite, taxe, contribuţii şi alte sume datorate bugetului general consolidat şi în cadrul acestora, pe majorãri de întârziere/dobânzi/penalitãţi de întârziere;
    c) sumele reprezentând amenzi de orice fel;
    d) sumele reprezentând creanţe stabilite de alte organe şi transmise spre recuperare Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
    (4) La secţiunea B se înscriu:
    a) obligaţiile fiscale prevãzute în decizia de acordare a eşalonãrii la platã, emisã în temeiul ordonanţei de urgenţã, rãmase nestinse din eşalonarea la platã acordatã;
    b) suma totalã din decontul/deconturile cu sumã negativã de TVA cu opţiune de rambursare în curs de soluţionare. Se vor menţiona obligaţiile de platã de natura celor prevãzute la secţiunea A a cãror compensare urmeazã a fi înregistratã la data emiterii deciziei prin care a fost aprobatã suma de rambursat;
    c) sumele reprezentând amenzi de orice fel, precum şi sumele reprezentând creanţe stabilite de alte organe şi transmise spre recuperare Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
    (5) La secţiunea C se înscriu obligaţiile fiscale nete administrate de Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã ce pot face obiectul eşalonãrii la platã, reprezentând diferenţa dintre obligaţiile de platã cuprinse la secţiunea A şi obligaţiile de platã cuprinse la secţiunea B. Acestea se individualizeazã pe fiecare tip de impozit, taxã, contribuţie şi alte sume datorate bugetului general consolidat, inclusiv obligaţiile fiscale accesorii.
    (6) Nu se înscriu în certificatul de atestare fiscalã sumele reprezentând obligaţii fiscale stabilite prin acte administrative fiscale a cãror executare este suspendatã în condiţiile <>art. 14 şi 15 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    ART. 6
    Procedura de emitere a acordului de principiu sau a deciziei de eşalonare la platã ori a deciziei de respingere
    (1) Dupã eliberarea certificatului de atestare fiscalã, organul fiscal verificã:
    a) dacã sunt îndeplinite condiţiile prevãzute la art. 4 alin. (1) lit. a), b) şi d)-f) din ordonanţa de urgenţã;
    b) dacã cererea de acordare a eşalonãrii la platã conţine obligaţiile de platã prevãzute la art. 3 alin. (2) din ordonanţa de urgenţã.
    (2) Îndeplinirea condiţiei prevãzute la art. 4 alin. (1) lit. b) din ordonanţa de urgenţã, referitoare la dificultatea generatã de lipsa temporarã de disponibilitãţi bãneşti şi capacitatea financiarã de platã pe perioada de eşalonare, se analizeazã şi se stabileşte de organul fiscal pe baza documentelor referitoare la încasãrile şi plãţile pe ultimele 6 luni anterioare depunerii cererii de acordare a eşalonãrii la platã, a programului de restructurare sau de redresare financiarã prezentat de contribuabil ori a altor informaţii şi/sau documente relevante prezentate de contribuabil sau deţinute de organul fiscal. În aceastã analizã sunt relevante evoluţia pozitivã a capacitãţii financiare de platã pe perioada eşalonãrii, precum şi sustenabilitatea acesteia.
    (3) În cazul persoanelor juridice, la stabilirea dificultãţii generate de lipsa temporarã de disponibilitãţi bãneşti se pot avea în vedere şi indicatorii orientativi, precum şi alte informaţii prevãzute în anexa nr. 6.
    (4) Dupã verificarea condiţiilor prevãzute la alin. (1), organul fiscal competent, în cel mult 15 zile de la eliberarea certificatului de atestare fiscalã, întocmeşte referatul "A" conform modelului prezentat în anexa nr. 7.
    (5) Referatul "A" va fi însoţit de documentele ce dovedesc îndeplinirea condiţiilor prevãzute la alin. (1).
    (6) Concomitent cu referatul prevãzut la alin. (4), organul fiscal competent întocmeşte acordul de principiu, conform modelului prevãzut în anexa nr. 8, sau, dupã caz, decizia de respingere a cererii de acordare a eşalonãrii la platã. Un exemplar al acordului de principiu sau al deciziei de respingere se comunicã contribuabilului, iar un exemplar se arhiveazã de organul fiscal la dosarul eşalonãrii.
    (7) Prin excepţie de la prevederile alin. (6), organul fiscal emite decizia de eşalonare la platã în baza referatului prevãzut la alin. (4) în cazul în care sunt îndeplinite condiţiile prevãzute la art. 4 alin. (1) lit. a), b) şi d)-f) din ordonanţa de urgenţã, pentru urmãtorii contribuabili:
    a) instituţii publice, astfel cum sunt definite prin <>Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi prin <>Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    b) persoane fizice care solicitã eşalonarea la platã a obligaţiilor fiscale de pânã la 5.000 lei;
    c) persoane juridice care solicitã eşalonarea la platã a obligaţiilor fiscale de pânã la 20.000 lei.
    (8) Prin acordul de principiu, organul fiscal stabileşte perioada de eşalonare, dobânda datoratã pe aceastã perioadã şi procentul de pânã la 40% prevãzut la art. 9 alin. (9) din ordonanţa de urgenţã, dupã caz, precum şi cuantumul garanţiei. Dobânda se calculeazã de la data emiterii acordului de principiu.
    (9) Organul fiscal emite decizia de respingere a cererii de acordare a eşalonãrii la platã în urmãtoarele situaţii:
    a) pentru obligaţiile prevãzute la art. 3 alin. (2) din ordonanţa de urgenţã, ori de câte ori în cerere sunt înscrise şi astfel de sume;
    b) nu sunt îndeplinite condiţiile de acordare prevãzute la art. 4 alin. (1) lit. a), b) şi d)-f) din ordonanţa de urgenţã;
    c) contribuabilul nu depune documentele justificative necesare soluţionãrii cererii;
    d) cererea de acordare a eşalonãrii la platã şi documentele aferente nu prezintã nicio modificare faţã de condiţiile de acordare a eşalonãrii la platã prevãzute într-o cerere anterioarã care a fost respinsã.
    (10) Decizia de respingere a cererii de acordare a eşalonãrii la platã se emite în douã exemplare, dintre care un exemplar se comunicã contribuabilului, iar un exemplar se arhiveazã de organul fiscal la dosarul eşalonãrii.
    (11) Înaintea emiterii deciziei de respingere a cererii de acordare a eşalonãrii la platã, organul fiscal efectueazã audierea contribuabilului potrivit art. 9 din Codul de procedurã fiscalã. În acest caz, organul fiscal va întocmi un proces-verbal de audiere.
    ART. 7
    Garanţii
    (1) În termen de 30 de zile de la data comunicãrii acordului de principiu, contribuabilii trebuie sã constituie garanţii sub formele prevãzute la art. 9 alin. (2) din ordonanţa de urgenţã.
    (2) În cazul în care contribuabilul constituie garanţie sub forma scrisorii de garanţie bancarã, aceasta trebuie sã cuprindã urmãtoarele elemente:
    a) denumirea bãncii emitente;
    b) data emiterii scrisorii de garanţie şi perioada de valabilitate a acesteia. În acest caz, scrisoarea trebuie sã aibã menţiunea cã perioada de valabilitate a acesteia este cu cel puţin 3 luni mai mare decât scadenţa ultimei rate din eşalonarea la platã;
    c) valoarea scrisorii de garanţie bancarã;
    d) obiectul pentru care se elibereazã scrisoarea de garanţie bancarã;
    e) semnãturile autorizate conform competenţelor stabilite;
    f) angajamentul ferm al bãncii emitente de a plãti suma stabilitã, în mod necondiţionat şi irevocabil, la solicitarea organului fiscal.
    (3) În cazul în care contribuabilul oferã bunuri potrivit art. 9 alin. (2) lit. c) din ordonanţa de urgenţã, organul fiscal competent dispune instituirea mãsurilor asigurãtorii, cu excepţia cazului în care acestea sunt deja sechestrate de organul fiscal. Prevederile cap. VI privind mãsurile asigurãtorii din titlul VIII din Codul de procedurã fiscalã se aplicã în mod corespunzãtor numai în ceea ce priveşte indisponibilizarea bunurilor.
    (4) În cazul bunurilor oferite drept garanţie potrivit art. 9 alin. (2) lit. c) şi d) din ordonanţa de urgenţã, oferta contribuabilului este însoţitã de urmãtoarele documente:
    a) actul de proprietate asupra bunului;
    b) raportul de evaluare a bunului;
    c) extrasul de carte funciarã actualizat, în cazul bunurilor imobile;
    d) extrasul actualizat de la Arhiva de Garanţii Reale Mobiliare, în cazul bunurilor mobile;
    e) fişa mijloacelor fixe.
    (5) Raportul de evaluare se întocmeşte de un expert evaluator independent, autorizat în condiţiile legii, iar costul evaluãrii se suportã de cãtre contribuabil.
    (6) În cazul bunurilor imobile, raportul de evaluare va cuprinde şi valoarea orientativã stabilitã prin expertiza întocmitã de camera notarilor publici.
    (7) În cazul în care bunurile contribuabilului oferite drept garanţie sunt deja sechestrate de organul fiscal numai pentru obligaţiile fiscale ce formeazã obiect al eşalonãrii la platã, iar valoarea acestora acoperã valoarea prevãzutã la art. 9 alin. (9) sau (11) din ordonanţa de urgenţã, contribuabilul are obligaţia de a prezenta, în termen de 30 de zile de la data comunicãrii acordului de principiu, raportul de evaluare şi celelalte documente prevãzute la alin. (4).
    (8) În cazul în care bunurile contribuabilului oferite drept garanţie sunt deja sechestrate de organul fiscal atât pentru obligaţiile fiscale ce formeazã obiect al eşalonãrii la platã, cât şi pentru alte obligaţii ce nu formeazã obiect al eşalonãrii la platã, valoarea garanţiei trebuie sã acopere valoarea obligaţiilor eşalonate la platã, dobânda pe perioada eşalonãrii, procentul de pânã la 40% din sumele eşalonate la platã, precum şi valoarea obligaţiilor ce nu formeazã obiect al eşalonãrii la platã pentru care s-a instituit sechestrul. Dispoziţiile alin. (7) se aplicã în mod corespunzãtor.
    (9) Pe parcursul derulãrii eşalonãrii la platã, la cererea contribuabilului, organul fiscal competent poate aproba înlocuirea garanţiei şi/sau redimensionarea acesteia în funcţie de valoarea ratelor rãmase de achitat. Cererea de înlocuire şi/sau de redimensionare a garanţiei trebuie sã conţinã motive justificate şi sã indice garanţia oferitã. Dispoziţiile alin. (4)-(8) sunt aplicabile în mod corespunzãtor în cazul înlocuirii şi/sau al redimensionãrii garanţiei.
    (10) Organul fiscal competent elibereazã garanţiile în cel mult 15 zile de la data comunicãrii deciziei de finalizare a eşalonãrii la platã.
    ART. 8
    Procedura de emitere a deciziei de eşalonare la platã
    (1) În situaţia în care contribuabilul a depus garanţiile în cuantumul prevãzut în acordul de principiu, precum şi documentele prevãzute la art. 7 alin. (4), în termenul legal, organul fiscal verificã îndeplinirea tuturor condiţiilor prevãzute la art. 4 alin. (1) din ordonanţa de urgenţã şi întocmeşte referatul "B", conform modelului prevãzut în anexa nr. 9. Referatul "B" va fi însoţit de documentele ce dovedesc îndeplinirea condiţiilor prevãzute la art. 4 alin. (1) din ordonanţa de urgenţã, precum şi de documentele prevãzute la art. 7 alin. (4).
    (2) În situaţia în care sunt îndeplinite condiţiile prevãzute la art. 4 alin. (1) din ordonanţa de urgenţã, organul fiscal întocmeşte referatul "B" şi emite decizia de eşalonare la platã. Decizia de eşalonare la platã se emite în douã exemplare, dintre care un exemplar se comunicã contribuabilului, iar un exemplar se arhiveazã de organul fiscal la dosarul eşalonãrii. Dacã contribuabilul constituie garanţie sub forma scrisorii de garanţie bancarã, decizia de eşalonare la platã se emite în 3 exemplare, iar cel de-al treilea exemplar se comunicã bãncii emitente a garanţiei.
    (3) În situaţia în care nu sunt îndeplinite condiţiile prevãzute la art. 4 alin. (1) din ordonanţa de urgenţã, organul fiscal întocmeşte referatul "B" şi emite decizia de respingere a cererii de acordare a eşalonãrii la platã. Dispoziţiile art. 6 alin. (10) se aplicã în mod corespunzãtor.
    (4) Prevederile alin. (3) se aplicã şi în situaţia în care contribuabilul nu depune garanţiile, precum şi documentele prevãzute la art. 7 alin. (4) în termenul legal. În acest caz, organul fiscal nu va verifica îndeplinirea celorlalte condiţii prevãzute la art. 4 alin. (1) din ordonanţa de urgenţã.
    (5) Eşalonarea la platã se acordã de cãtre organul fiscal competent pe numãr de luni, pe o perioadã de cel mult 5 ani, prin emiterea deciziei de eşalonare la platã. Numãrul de luni este dat de numãrul de rate de eşalonare.
    (6) Perioada de eşalonare la platã a obligaţiilor fiscale se stabileşte de organul fiscal în funcţie de cuantumul obligaţiilor fiscale şi de capacitatea financiarã de platã a contribuabilului. Perioada de eşalonare la platã acordatã nu poate fi mai mare decât perioada de eşalonare la platã solicitatã de contribuabil.
    (7) Termenul de platã a ratelor de eşalonare este data de 15 a fiecãrei luni. Prima ratã din graficul de eşalonare la platã are termenul de platã data de 15 a lunii urmãtoare emiterii deciziei de eşalonare.
    (8) Odatã cu emiterea deciziei de eşalonare se emit şi deciziile referitoare la obligaţiile de platã accesorii aferente obligaţiilor fiscale eşalonate, calculate pânã la data emiterii deciziei de eşalonare la platã.
    ART. 9
    Condiţii de menţinere a valabilitãţii eşalonãrii la platã
    (1) Eşalonarea la platã acordatã îşi menţine valabilitatea în cazul respectãrii condiţiilor prevãzute la art. 10 alin. (1) din ordonanţa de urgenţã.
    (2) Obligaţiile fiscale ce fac obiectul declaraţiilor rectificative au regimul obligaţiilor prevãzute la art. 10 alin. (1) lit. f) din ordonanţa de urgenţã.
    (3) Dupã comunicarea deciziei de eşalonare la platã, pentru obligaţiile prevãzute la art. 10 alin. (1) lit. f) din ordonanţa de urgenţã, organul fiscal comunicã, în toate cazurile, somaţia, potrivit legii, în scopul urmãririi îndeplinirii condiţiei de menţinere a valabilitãţii eşalonãrii la platã.
    (4) Neîndeplinirea la termenul prevãzut de lege a obligaţiilor de declarare a impozitelor, taxelor, contribuţiilor şi a altor sume datorate bugetului general consolidat duce la pierderea valabilitãţii eşalonãrii la platã.
    ART. 10
    Regimul executãrii silite pe perioada eşalonãrii la platã
    Pe perioada eşalonãrii la platã, pentru obligaţiile prevãzute la art. 9 alin. (3), organul fiscal nu continuã procedura de executare silitã dupã emiterea somaţiei.
    ART. 11
    Finalizarea eşalonãrii la platã
    În situaţia în care sumele eşalonate la platã au fost stinse în totalitate şi au fost respectate condiţiile prevãzute la art. 10 alin. (1) din ordonanţa de urgenţã, organul fiscal emite, în douã exemplare, decizia de finalizare a eşalonãrii la platã, conform modelului prevãzut în anexa nr. 10. Un exemplar al deciziei se comunicã contribuabilului, iar un exemplar se arhiveazã de organul fiscal la dosarul eşalonãrii.
    ART. 12
    Pierderea valabilitãţii eşalonãrii la platã
    (1) În cazul în care se constatã neîndeplinirea uneia dintre condiţiile prevãzute la art. 10 alin. (1) din ordonanţa de urgenţã, organul fiscal va emite, în douã exemplare, decizia de constatare a pierderii valabilitãţii eşalonãrii la platã, conform modelului prevãzut în anexa nr. 11. Un exemplar al deciziei se comunicã contribuabilului, iar un exemplar se arhiveazã de organul fiscal la dosarul eşalonãrii.
    (2) În scopul efectuãrii stingerii, vechimea sumelor reprezentând rate rãmase nestinse ca urmare a pierderii valabilitãţii eşalonãrii la platã este data pierderii valabilitãţii eşalonãrii la platã potrivit art. 13 alin. (1) din ordonanţa de urgenţã.
    ART. 13
    Stingerea obligaţiilor fiscale înainte de emiterea deciziei de eşalonare
    În cazul în care în perioada cuprinsã între data eliberãrii certificatului de atestare fiscalã şi data comunicãrii deciziei de eşalonare la platã s-au stins obligaţii fiscale prin orice modalitate prevãzutã de lege, care sunt cuprinse în suma care face obiectul eşalonãrii la platã, cu sumele respective se considerã a fi stinse ultimele rate din graficul de eşalonare, pânã la concurenţa acestora, fãrã modificarea graficului de eşalonare. În cel mult 10 zile de la data emiterii deciziei de eşalonare la platã, organul fiscal va informa contribuabilul cu privire la aceastã operaţiune.
    ART. 14
    Divizarea sau fuziunea persoanelor juridice pe perioada eşalonãrii
    (1) În cazul divizãrii sau fuziunii persoanei juridice care beneficiazã de eşalonare la platã, aceasta este obligatã sã prezinte organului fiscal proiectul de divizare sau fuziune şi, dacã este cazul, actele constitutive ale societãţilor rezultate din divizare sau fuziune.
    (2) În baza acestor documente, organele fiscale competente emit noi decizii de eşalonare la platã pentru sumele rãmase în sold la data divizãrii sau fuziunii, astfel:
    a) în cazul fuziunii, prin însumarea soldurilor persoanelor juridice care fuzioneazã;
    b) în cazul divizãrii, prin repartizarea soldului persoanei juridice divizate în funcţie de modul de repartizare a pasivelor în cadrul proiectului de divizare.
    (3) Noile decizii de eşalonare la platã se emit de cãtre organul fiscal competent pentru administrarea creanţelor fiscale ale persoanelor juridice rezultate din divizare sau fuziune, în baza informaţiilor şi documentelor transmise de organul fiscal emitent al deciziei de eşalonare la platã iniţiale.
    ART. 15
    Contestarea deciziilor
    Împotriva deciziilor emise în temeiul prezentei proceduri se poate formula contestaţie în condiţiile titlului IX din Codul de procedurã fiscalã.
    ART. 16
    Evidenţa şi monitorizarea eşalonãrilor la platã
    (1) Organele fiscale competente care acordã eşalonãri la platã organizeazã evidenţa cererilor de eşalonare la platã, deciziilor de eşalonare la platã, deciziilor de respingere a cererilor de eşalonare la platã, deciziilor de constatare a pierderii valabilitãţii eşalonãrii la platã, precum şi a deciziilor de finalizare a eşalonãrii la platã şi urmãresc modul de respectare a eşalonãrilor la platã acordate.
    (2) Înlesnirile la platã acordate în baza altor acte normative se deruleazã în condiţiile prevãzute de respectivele dispoziţii legale.
    ART. 17
    Anexe
    Anexele nr. 1-11 fac parte integrantã din prezenta procedurã.


    ANEXA 1
    la procedurã

    MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
    AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
    Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili
    Direcţia Generalã a Finanţelor Publice ..................
    Administraţia Finanţelor Publice ........................
    Nr. .........../................

                                       DECIZIE
                                de eşalonare la platã



      Datele de identificare Datele de identificare
      a contribuabilului a împuternicitului

    Denumirea/Numele şi prenumele ..... Denumirea/Numele şi prenumele ....
    Adresa ............................ Adresa ...........................
    Codul de identificare fiscalã ..... Codul de identificare fiscalã .....



    În temeiul prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 29/2011 privind reglementarea acordãrii eşalonãrilor la platã şi ale <>Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.853/2011 pentru aprobarea Procedurii de aplicare a dispoziţiilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 29/2011 privind reglementarea acordãrii eşalonãrilor la platã,
    având în vedere Cererea dumneavoastrã nr. ............. din data de .............., înregistratã la organul fiscal sub nr. ................ din data de .........................., precum şi Certificatul de atestare fiscalã nr. ............ din data de ................,
    luând în considerare cã sunt îndeplinite condiţiile prevãzute în <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 29/2011,
    se emite urmãtoarea decizie:
    Se acordã eşalonarea la platã pe o perioadã de ....... luni a obligaţiilor fiscale exigibile existente în sold la data eliberãrii certificatului de atestare fiscalã, în sumã totalã de .................., reprezentând:


                                                                       - lei -
┌────┬───────────────┬─────────────────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │ Denumirea │ Obligaţia fiscalã │
│crt.│ obligaţiei ├───────────┬────────────┬────────────────────────────────┤
│ │ fiscale │ Total, │ Obligaţie │ Obligaţii fiscale accesorii │
│ │ │ din care: │ fiscalã ├───────────────┬────────────────┤
│ │ │ │ principalã │ Majorãri de │ Penalitãţi │
│ │ │ │ │ întârziere/ │ de │
│ │ │ │ │ Dobânzi │ întârziere │
├────┼───────────────┼───────────┼────────────┼───────────────┼────────────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 = 3+4+5 │ 3 │ 4 │ 5 │
├────┼───────────────┼───────────┼────────────┼───────────────┼────────────────┤
│ 1. │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼────────────┼───────────────┼────────────────┤
│ 2. │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼────────────┼───────────────┼────────────────┤
│ 3. │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼────────────┼───────────────┼────────────────┤
│ 4. │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼────────────┼───────────────┼────────────────┤
│ ...│ │ │ │ │ │
├────┴───────────────┼───────────┼────────────┼───────────────┼────────────────┤
│ Total general │ │ │ │ │
└────────────────────┴───────────┴────────────┴───────────────┴────────────────┘



    Cuantumul şi termenele de platã a ratelor de eşalonare se stabilesc prin graficul de eşalonare, care face parte integrantã din prezenta decizie.
    Împotriva prezentei decizii se poate formula contestaţie, în condiţiile titlului IX din <>Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în termen de 30 de zile de la data comunicãrii, sub sancţiunea decãderii. Contestaţia se depune la organul fiscal emitent al deciziei.

                             Conducãtorul unitãţii fiscale
                          Numele şi prenumele ...................
                          Semnãtura şi ştampila unitãţii ........


    ANEXA 2
    la procedurã

    MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
    AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
    Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili
    Direcţia Generalã a Finanţelor Publice ..................
    Administraţia Finanţelor Publice ........................
    Nr. .........../................

                                   DECIZIE
          de respingere a cererii de acordare a eşalonãrii la platã



      Datele de identificare Datele de identificare
      a contribuabilului a împuternicitului

    Denumirea/Numele şi prenumele ..... Denumirea/Numele şi prenumele ....
    Adresa ............................ Adresa ...........................
    Codul de identificare fiscalã ..... Codul de identificare fiscalã .....



    În temeiul prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 29/2011 privind reglementarea acordãrii eşalonãrilor la platã şi ale <>Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.853/2011 pentru aprobarea Procedurii de aplicare a dispoziţiilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 29/2011 privind reglementarea acordãrii eşalonãrilor la platã,
    având în vedere Cererea dumneavoastrã nr. .............. din data de ............, înregistratã la organul fiscal sub nr. .............. din data de .........................., precum şi Certificatul de atestare fiscalã nr. .......... din data de ..............,
    luând în considerare cã nu sunt îndeplinite condiţiile prevãzute în <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 29/2011,
    se respinge cererea de acordare a eşalonãrilor la platã.
    Motivele de fapt pentru care se respinge cererea de acordare a eşalonãrilor la platã:
    ...........................................................................
    Temeiul de drept:
    ...........................................................................
    Menţiuni privind audierea contribuabilului:
    ...........................................................................
    Împotriva prezentei decizii se poate formula contestaţie, în condiţiile titlului IX din <>Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în termen de 30 de zile de la data comunicãrii, sub sancţiunea decãderii. Contestaţia se depune la organul fiscal emitent al deciziei.

                             Conducãtorul unitãţii fiscale
                          Numele şi prenumele ...................
                          Semnãtura şi ştampila unitãţii ........


    ANEXA 3
    la procedurã

                                   SITUAŢIA
              încasãrilor şi plãţilor pe ultimele 6 luni anterioare
            datei depunerii cererii de acordare a eşalonãrii la platã



┌────┬────────────────────────────────┬──────┬──────┬─────┬──────┬─────┬─────┬─────┬─────┬───────┬──────┬──────┬──────┬───────┐
│Nr. │ │ ianu-│febru-│ mar-│ apri-│ │ │ │ au- │ sep- │octom-│noiem-│decem-│ │
│crt.│ Elemente de analizã │ arie │ arie │ tie │ lie │ mai │iunie│iulie│ gust│tembrie│ brie │ brie │ brie │ TOTAL │
├────┼────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┼───────┼──────┼──────┼──────┼───────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │ 11 │ 12 │ 13 │ 14 │
├────┼────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┼───────┼──────┼──────┼──────┼───────┤
│ 1.│I. Sold disponibilitãţi la │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │începutul lunii │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┼───────┼──────┼──────┼──────┼───────┤
│ 2.│II. Total încasãri │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │(3+6+7+8+9+10+11) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┼───────┼──────┼──────┼──────┼───────┤
│ 3.│- încasãri de la clienţi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┼───────┼──────┼──────┼──────┼───────┤
│ 4.│ - numerar │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┼───────┼──────┼──────┼──────┼───────┤
│ 5.│ - virament │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┼───────┼──────┼──────┼──────┼───────┤
│ 6.│- încasãri chirii │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┼───────┼──────┼──────┼──────┼───────┤
│ 7.│- încasãri alte creanţe │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┼───────┼──────┼──────┼──────┼───────┤
│ 8.│- avansuri de la clienţi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┼───────┼──────┼──────┼──────┼───────┤
│ 9.│- dobânzi bonificate │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┼───────┼──────┼──────┼──────┼───────┤
│ 10.│- credite acordate care se │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │deruleazã prin contul curent │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┼───────┼──────┼──────┼──────┼───────┤
│ 11.│- sume depuse de asociaţi ca │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │aport la capital sau titlu de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │împrumut pentru firmã │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┼───────┼──────┼──────┼──────┼───────┤
│ 12.│III. Total plãţi (13+16+17+18+ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │19+20+21+22+23) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┼───────┼──────┼──────┼──────┼───────┤
│ 13.│- platã cãtre furnizori │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┼───────┼──────┼──────┼──────┼───────┤
│ 14.│ - numerar │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┼───────┼──────┼──────┼──────┼───────┤
│ 15.│ - virament │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┼───────┼──────┼──────┼──────┼───────┤
│ 16.│- plãţi avans cãtre furnizori │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┼───────┼──────┼──────┼──────┼───────┤
│ 17.│- salarii (nete) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┼───────┼──────┼──────┼──────┼───────┤
│ 18.│- chirii │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┼───────┼──────┼──────┼──────┼───────┤
│ 19.│- alte cheltuieli (energie, │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │combustibil, telefon etc.) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┼───────┼──────┼──────┼──────┼───────┤
│ 20.│- impozit pe profit, alte │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │impozite şi taxe │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┼───────┼──────┼──────┼──────┼───────┤
│ 21.│- rambursãri de credite │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┼───────┼──────┼──────┼──────┼───────┤
│ 22.│- plãţi de dobânzi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┼───────┼──────┼──────┼──────┼───────┤
│ 23.│- plãţi de alte datorii │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┼───────┼──────┼──────┼──────┼───────┤
│ 24.│Disponibilitãţi la finele lunii │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │(I+II-III) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┼───────┼──────┼──────┼──────┼───────┤
│ 25.│Deficit de numerar (I+II-III<0) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┼───────┼──────┼──────┼──────┼───────┤
│ 26.│Excedent de numerar (I+II-III>0)│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴────────────────────────────────┴──────┴──────┴─────┴──────┴─────┴─────┴─────┴─────┴───────┴──────┴──────┴──────┴───────┘




    ANEXA 4
    la procedurã

    MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
    AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
    Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili
    Direcţia Generalã a Finanţelor Publice ..................
    Administraţia Finanţelor Publice ........................
    Serviciul/Biroul/Compartimentul .........................
    Nr. .........../................


                         CERTIFICAT DE ATESTARE FISCALĂ


    Ca urmare a Cererii nr. ........ din data de ..........,
    se certificã prin prezenta cã:

    Denumirea/Numele şi prenumele .............
    Adresa ..............................
    Înregistrat la registrul comerţului la nr. ................
    Cod de identificare fiscalã .................

    A. Obligaţii de platã exigibile existente în sold la data eliberãrii certificatului
    Figureazã în evidenţa fiscalã cu urmãtoarele obligaţii de platã exigibile existente în sold la data eliberãrii prezentului certificat:



                                                                 - lei -
┌────┬──────────┬─────────────────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │Denumirea │ Obligaţia de platã │
│crt.│obligaţiei├─────────┬──────────┬────────────────────────────────────┤
│ │de platã │Total, │Obligaţie │ Obligaţii accesorii │
│ │ │din care:│principalã├───────────┬────────────────────────┤
│ │ │ │ │Majorãri de│Penalitãţi de întârziere│
│ │ │ │ │întârziere/│ │
│ │ │ │ │ Dobânzi │ │
├────┼──────────┼─────────┼──────────┼───────────┼────────────────────────┤
│ 0 │ 1 │2 = 3+4+5│ 3 │ 4 │ 5 │
├────┼──────────┼─────────┼──────────┼───────────┼────────────────────────┤
│ 1.│ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────────┼──────────┼───────────┼────────────────────────┤
│ 2.│ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────────┼──────────┼───────────┼────────────────────────┤
│ 3.│ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────────┼──────────┼───────────┼────────────────────────┤
│ 4.│ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────────┼──────────┼───────────┼────────────────────────┤
│....│ │ │ │ │ │
├────┴──────────┼─────────┼──────────┼───────────┼────────────────────────┤
│ Total general │ │ │ │ │
└───────────────┴─────────┴──────────┴───────────┴────────────────────────┘



    B. Obligaţii de platã care nu pot face obiectul eşalonãrii la platã
    a) Obligaţii fiscale rãmase nestinse din eşalonarea la platã acordatã prin Decizia de eşalonare la platã nr. .......... din data de .........., emisã în temeiul <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 29/2011 privind reglementarea acordãrii eşalonãrilor la platã:



                                                                - lei -
┌────┬──────────┬─────────────────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │Denumirea │ Obligaţia de platã │
│crt.│obligaţiei├─────────┬──────────┬────────────────────────────────────┤
│ │de platã │Total, │Obligaţie │ Obligaţii accesorii │
│ │ │din care:│principalã├───────────┬────────────────────────┤
│ │ │ │ │Majorãri de│Penalitãţi de întârziere│
│ │ │ │ │întârziere/│ │
│ │ │ │ │ Dobânzi │ │
├────┼──────────┼─────────┼──────────┼───────────┼────────────────────────┤
│ 0 │ 1 │2 = 3+4+5│ 3 │ 4 │ 5 │
├────┼──────────┼─────────┼──────────┼───────────┼────────────────────────┤
│ 1.│ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────────┼──────────┼───────────┼────────────────────────┤
│ 2.│ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────────┼──────────┼───────────┼────────────────────────┤
│ 3.│ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────────┼──────────┼───────────┼────────────────────────┤
│ 4.│ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────────┼──────────┼───────────┼────────────────────────┤
│....│ │ │ │ │ │
├────┴──────────┼─────────┼──────────┼───────────┼────────────────────────┤
│ Total general │ │ │ │ │
└───────────────┴─────────┴──────────┴───────────┴────────────────────────┘



    b) Suma totalã de ........... din decontul/deconturile cu sumã negativã de TVA cu opţiune de rambursare nr. ........... din data de ..............*), în curs de soluţionare, din care se vor compensa:



                                                          - lei -
┌────┬──────────┬─────────────────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │Denumirea │ Obligaţia fiscalã │
│crt.│obligaţiei├─────────┬──────────┬────────────────────────────────────┤
│ │fiscale │Total, │Obligaţie │ Obligaţii fiscale accesorii │
│ │ │din care:│fiscalã ├───────────┬────────────────────────┤
│ │ │ │principalã│Majorãri de│Penalitãţi de întârziere│
│ │ │ │ │întârziere/│ │
│ │ │ │ │ Dobânzi │ │
├────┼──────────┼─────────┼──────────┼───────────┼────────────────────────┤
│ 0 │ 1 │2 = 3+4+5│ 3 │ 4 │ 5 │
├────┼──────────┼─────────┼──────────┼───────────┼────────────────────────┤
│ 1.│ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────────┼──────────┼───────────┼────────────────────────┤
│ 2.│ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────────┼──────────┼───────────┼────────────────────────┤
│ 3.│ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────────┼──────────┼───────────┼────────────────────────┤
│ 4.│ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────────┼──────────┼───────────┼────────────────────────┤
│....│ │ │ │ │ │
├────┴──────────┼─────────┼──────────┼───────────┼────────────────────────┤
│ Total general │ │ │ │ │
└───────────────┴─────────┴──────────┴───────────┴────────────────────────┘


-----------
    *) Se vor menţiona numãrul şi data tuturor deconturilor cu sumã negativã de TVA cu opţiune de rambursare în curs de soluţionare.


    c) Sumele reprezentând amenzi de orice fel, precum şi sumele reprezentând creanţe stabilite de alte organe şi transmise spre recuperare Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã:


                                                                 - lei -
┌────┬──────────┬─────────────────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │Denumirea │ Obligaţia de platã │
│crt.│obligaţiei├─────────┬──────────┬────────────────────────────────────┤
│ │de platã │Total, │Obligaţie │ Obligaţii accesorii │
│ │ │din care:│principalã├───────────┬────────────────────────┤
│ │ │ │ │Majorãri de│Penalitãţi de întârziere│
│ │ │ │ │întârziere/│ │
│ │ │ │ │ Dobânzi │ │
├────┼──────────┼─────────┼──────────┼───────────┼────────────────────────┤
│ 0 │ 1 │2 = 3+4+5│ 3 │ 4 │ 5 │
├────┼──────────┼─────────┼──────────┼───────────┼────────────────────────┤
│ 1.│ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────────┼──────────┼───────────┼────────────────────────┤
│ 2.│ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────────┼──────────┼───────────┼────────────────────────┤
│ 3.│ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────────┼──────────┼───────────┼────────────────────────┤
│ 4.│ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────────┼──────────┼───────────┼────────────────────────┤
│....│ │ │ │ │ │
├────┴──────────┼─────────┼──────────┼───────────┼────────────────────────┤
│ Total general │ │ │ │ │
└───────────────┴─────────┴──────────┴───────────┴────────────────────────┘



    C. Obligaţii fiscale nete administrate de Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã ce pot face obiectul eşalonãrii la platã


                                                                - lei -
┌────┬──────────┬─────────────────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │Denumirea │ Obligaţia fiscalã │
│crt.│obligaţiei├─────────┬──────────┬────────────────────────────────────┤
│ │fiscale │Total, │Obligaţie │ Obligaţii fiscale accesorii │
│ │ │din care:│fiscalã ├───────────┬────────────────────────┤
│ │ │ │principalã│Majorãri de│Penalitãţi de întârziere│
│ │ │ │ │întârziere/│ │
│ │ │ │ │ Dobânzi │ │
├────┼──────────┼─────────┼──────────┼───────────┼────────────────────────┤
│ 0 │ 1 │2 = 3+4+5│ 3 │ 4 │ 5 │
├────┼──────────┼─────────┼──────────┼───────────┼────────────────────────┤
│ 1.│ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────────┼──────────┼───────────┼────────────────────────┤
│ 2.│ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────────┼──────────┼───────────┼────────────────────────┤
│ 3.│ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────────┼──────────┼───────────┼────────────────────────┤
│ 4.│ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────────┼──────────┼───────────┼────────────────────────┤
│....│ │ │ │ │ │
├────┴──────────┼─────────┼──────────┼───────────┼────────────────────────┤
│ Total general │ │ │ │ │
└───────────────┴─────────┴──────────┴───────────┴────────────────────────┘



    Prezentul certificat se elibereazã pentru acordarea eşalonãrilor la platã în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 29/2011 şi se poate utiliza 90 de zile de la data eliberãrii.
    Eliberarea prezentului certificat de atestare fiscalã nu este supusã taxei extrajudiciare de timbru.


                         Conducãtorul unitãţii fiscale
                   Numele şi prenumele ......................
                   Semnãtura şi ştampila unitãţii ...........


    ANEXA 5
    la procedurã


    MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
    AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
    Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili
    Direcţia Generalã a Finanţelor Publice ........................
    Administraţia Finanţelor Publice ..............................
    Serviciul/Biroul/Compartimentul ...............................
    Nr. ......../.......


                        PROCES-VERBAL DE PUNERE DE ACORD
      încheiat astãzi, ......./...../........, la sediul unitãţii fiscale

    Subsemnatul(a), ......................................., având funcţia de ................... în cadrul Serviciului/Biroului/Compartimentului ........................, am procedat la clarificarea neconcordanţelor existente între sumele înscrise în Cererea de acordare a eşalonãrilor la platã nr. ............. din data de ................, înregistratã la organul fiscal sub nr. ................... din data de ...................., depusã de contribuabilul ........................, şi sumele înscrise în Certificatul de atestare fiscalã nr. .......... din data de ................. . Drept urmare, am constatat cã...........................*) figureazã în evidenţa fiscalã cu urmãtoarele obligaţii fiscale cuprinse în Certificatul de atestare fiscalã nr. ........... din data de ...........**), care vor face obiectul eşalonãrii la platã:
----------
    *) Se menţioneazã denumirea/numele şi prenumele contribuabilului.
    **) Se menţioneazã numãrul şi data certificatului de atestare fiscalã eliberat dupã punerea de acord a sumelor.



                                                                - lei -
┌────┬──────────┬─────────────────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │Denumirea │ Obligaţia fiscalã │
│crt.│obligaţiei├─────────┬──────────┬────────────────────────────────────┤
│ │fiscale │Total, │Obligaţie │ Obligaţii fiscale accesorii │
│ │ │din care:│fiscalã ├───────────┬────────────────────────┤
│ │ │ │principalã│Majorãri de│Penalitãţi de întârziere│
│ │ │ │ │întârziere/│ │
│ │ │ │ │ Dobânzi │ │
├────┼──────────┼─────────┼──────────┼───────────┼────────────────────────┤
│ 0 │ 1 │2 = 3+4+5│ 3 │ 4 │ 5 │
├────┼──────────┼─────────┼──────────┼───────────┼────────────────────────┤
│ 1.│ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────────┼──────────┼───────────┼────────────────────────┤
│ 2.│ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────────┼──────────┼───────────┼────────────────────────┤
│ 3.│ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────────┼──────────┼───────────┼────────────────────────┤
│ 4.│ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────────┼──────────┼───────────┼────────────────────────┤
│....│ │ │ │ │ │
├────┴──────────┼─────────┼──────────┼───────────┼────────────────────────┤
│ Total general │ │ │ │ │
└───────────────┴─────────┴──────────┴───────────┴────────────────────────┘

    Alte menţiuni: ....................................................
    Obiecţiile contribuabilului: ........................................


          Contribuabil, Avizat,
         .............. ────────
                               Şeful serviciului/biroului/compartimentului
                               ...........................................

                                              Întocmit
                                              ────────
                                       ........................




    ANEXA 6
    la procedurã


    I. Indicatori orientativi*)
----------
    *) Indicatorii se calculeazã:
    a) la data depunerii cererii, pe baza datelor din evidenţa contabilã;
    b) la sfârşitul fiecãrui exerciţiu financiar din perioada pentru care se solicitã eşalonarea, precum şi la sfârşitul perioadei de eşalonare, pe baza datelor din programul de restructurare sau de redresare financiarã.

    1. Deficit de numerar
    2. Capitaluri proprii negative
    3. Îndatorare financiarã calculatã ca raport:


                        Total datorii
    (datorii bugetare + datorii pe termen scurt şi mediu)
    ───────────────────────────────────────────────────── x 100
                     Cifra de afaceri



    4. Lichiditate globalã:


             Active circulante
    Lg = ───────────────────────
         Datorii totale sub 1 an



    5. Solvabilitate:


            Total active
    S = ────────────────────
           Total datorii



    II. Alte informaţii
    1. Situaţia soldurilor din conturile bancare pentru ultima lunã închisã
    2. Situaţia soldurilor din conturile de numerar pentru ultima lunã închisã
    3. Situaţia soldurilor conturilor 462, 455, 542 pentru ultima lunã închisã - sintetic şi analitic pentru: administratori, asociaţi, acţionari, directori
    4. Situaţia soldurilor conturilor 409, 232, 234 pentru ultima lunã închisã


    ANEXA 7
    la procedurã

    MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
    AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
    Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili
    Direcţia Generalã a Finanţelor Publice .......................
    Administraţia Finanţelor Publice .............................
    Serviciul/Biroul/Compartimentul ..............................
    Nr. ......./..........

                                                Aprobat/Data ........
                                            Conducãtorul unitãţii fiscale
                                                   Semnãtura
                                                 ..............

                                  REFERAT "A"

    Subsemnatul(a), ......................., având funcţia de ....................... în cadrul Serviciului/Biroului/Compartimentului .........................., ca urmare a Cererii nr. .............. din data de .................., depusã de contribuabilul ............................., cod de identificare fiscalã ....................., înregistratã la organul fiscal sub nr. ............. din data de ......................., precum şi a Certificatului de atestare fiscalã nr. ........... din data de ..............., am procedat la verificarea îndeplinirii condiţiilor prevãzute de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 29/2011 privind reglementarea acordãrii eşalonãrilor la platã şi de <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.853/2011 pentru aprobarea Procedurii de aplicare a dispoziţiilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 29/2011 privind reglementarea acordãrii eşalonãrilor la platã şi am constatat urmãtoarele:

    Secţiunea A - Condiţii de acordare a eşalonãrii la platã


┌─────────────────────────────────────────────────────────────────┬────────────┐
│ Condiţii de acordare a eşalonãrii la platã │Modul de │
│ │respectare a│
│ │condiţiilor │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┬─────┤
│a) are depuse toate declaraţiile fiscale, conform vectorului │ [] │ [] │
│fiscal, la data eliberãrii certificatului de atestare fiscalã │ Da │ Nu │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┼─────┤
│b) se aflã în dificultate generatã de lipsa temporarã de │ [] │ [] │
│disponibilitãţi bãneşti │ Da │ Nu │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┼─────┤
│c) are capacitate financiarã de platã pe perioada de eşalonare │ [] │ [] │
│ │ Da │ Nu │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┼─────┤
│d) nu se aflã în procedura insolvenţei, conform prevederilor │ │ │
│<>Legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei, cu modificãrile │ [] │ [] │
│şi completãrile ulterioare │ Da │ Nu │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┼─────┤
│e) nu se aflã în dizolvare, potrivit prevederilor legale în │ [] │ [] │
│vigoare │ Da │ Nu │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┼─────┤
│f) nu s-au/s-a stabilit rãspunderea, în temeiul art. 138 din │ [] │ [] │
│<>Legea nr. 85/2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, │ Da │ Nu │
│şi/sau rãspunderea solidarã, potrivit prevederilor art. 27 şi 28 │ │ │
│din <>Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã │ │ │
│fiscalã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. Prin │ │ │
│excepţie, dacã actele prin care s-a stabilit rãspunderea sunt │ │ │
│definitive în sistemul cãilor administrative şi judiciare de │ │ │
│atac, iar suma pentru care a fost atrasã rãspunderea a fost │ │ │
│achitatã, condiţia se considerã îndeplinitã │ │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┼─────┤
│g) au fost depuse documentele justificative necesare soluţionãrii│ [] │ [] │
│cererii │ Da │ Nu │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┼─────┤
│h) cererea de acordare a eşalonãrilor la platã nu conţine │ [] │ [] │
│obligaţiile fiscale prevãzute la art. 3 alin. (2) din │ Da │ Nu │
│<>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 29/2011 │ │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┼─────┤
│i) cererea şi documentele aferente nu prezintã nicio modificare │ [] │ [] │
│faţã de condiţiile de acordare a eşalonãrii la platã prevãzute │ Da │ Nu │
│într-o cerere anterioarã care a fost respinsã │ │ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────┴──────┴─────┘



    Secţiunea B - Date de analizã
    Se menţioneazã în ce constã dificultatea generatã de lipsa temporarã de disponibilitãţi bãneşti a contribuabilului şi capacitatea financiarã de platã a acestuia pe perioada de eşalonare.

    Secţiunea C - Alte menţiuni: .........................................

    Secţiunea D - Concluzii:
    a) se propune respingerea pentru neîndeplinirea condiţiilor prevãzute la secţiunea A lit. .......;
    b) se propune respingerea potrivit <>art. 3 alin. (2) lit. ......... din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 29/2011, pentru urmãtoarele obligaţii: ................................................;
    c) se propune aprobarea eşalonãrii la platã pe o perioadã de .............. luni pentru urmãtoarele obligaţii fiscale administrate de Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã:



                                                                 - lei -
┌────┬──────────┬─────────────────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │Denumirea │ Obligaţia fiscalã │
│crt.│obligaţiei├─────────┬──────────┬────────────────────────────────────┤
│ │fiscale │Total, │Obligaţie │ Obligaţii fiscale accesorii │
│ │ │din care:│fiscalã ├───────────┬────────────────────────┤
│ │ │ │principalã│Majorãri de│Penalitãţi de întârziere│
│ │ │ │ │întârziere/│ │
│ │ │ │ │ Dobânzi │ │
├────┼──────────┼─────────┼──────────┼───────────┼────────────────────────┤
│ 0 │ 1 │2 = 3+4+5│ 3 │ 4 │ 5 │
├────┼──────────┼─────────┼──────────┼───────────┼────────────────────────┤
│ 1.│ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────────┼──────────┼───────────┼────────────────────────┤
│ 2.│ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────────┼──────────┼───────────┼────────────────────────┤
│ 3.│ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────────┼──────────┼───────────┼────────────────────────┤
│ 4.│ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────────┼──────────┼───────────┼────────────────────────┤
│....│ │ │ │ │ │
├────┴──────────┼─────────┼──────────┼───────────┼────────────────────────┤
│ Total general │ │ │ │ │
└───────────────┴─────────┴──────────┴───────────┴────────────────────────┘




    De asemenea, anexãm la prezentul referat documentele ce dovedesc îndeplinirea/neîndeplinirea condiţiilor prevãzute la <>art. 4 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 29/2011, Certificatul de atestare fiscalã nr. ............... din data de ................., precum şi celelalte documente prevãzute de <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.853/2011.

             Întocmit Avizat


             ──────── ───────
           ........... Şeful serviciului/biroului/compartimentului,
                             ..............................................



    ANEXA 8
    la procedurã

    MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
    AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
    Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili
    Direcţia Generalã a Finanţelor Publice ..................
    Administraţia Finanţelor Publice ........................
    Nr. .........../.................


                            ACORD DE PRINCIPIU





      Datele de identificare Datele de identificare
      a contribuabilului a împuternicitului

    Denumirea/Numele şi prenumele ..... Denumirea/Numele şi prenumele ....
    Adresa ............................ Adresa ...........................
    Codul de identificare fiscalã ..... Codul de identificare fiscalã .....



    În temeiul prevederilor <>art. 8 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 29/2011 privind reglementarea acordãrii eşalonãrilor la platã şi ale <>Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.853/2011 pentru aprobarea Procedurii de aplicare a dispoziţiilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 29/2011 privind reglementarea acordãrii eşalonãrilor la platã,
    având în vedere Cererea dumneavoastrã nr. ..... din data de ....., înregistratã la organul fiscal sub nr. ..... din data de ........., precum şi Certificatul de atestare fiscalã nr. .......... din data de ......,
    luând în considerare cã sunt îndeplinite condiţiile prevãzute de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 29/2011,

    1. Se emite prezentul acord de principiu privind eşalonarea la platã a obligaţiilor fiscale cuprinse în Certificatul de atestare fiscalã nr. ........ din data de ......., în sumã totalã de ....., reprezentând:



                                                                     - lei -
┌────┬──────────┬──────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │ Denumirea│ Obligaţia fiscalã │
│crt.│obligaţiei├─────────┬────────────┬───────────────────────────────────────┤
│ │ fiscale │ Total, │ Obligaţie │ Obligaţii fiscale accesorii │
│ │ │din care:│ fiscalã ├-──────────────────────┬───────────────┤
│ │ │ │ principalã │Majorãri de întârziere/│ Penalitãţi │
│ │ │ │ │ Dobânzi │ de întârziere│
├────┼──────────┼─────────┼────────────┼───────────────────────┼───────────────┤
│ 0 │ 1 │ 2=3+4+5 │ 3 │ 4 │ 5 │
├────┼──────────┼─────────┼────────────┼───────────────────────┼───────────────┤
│ 1. │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────────┼────────────┼───────────────────────┼───────────────┤
│ 2. │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────────┼────────────┼───────────────────────┼───────────────┤
│ 3. │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────────┼────────────┼───────────────────────┼───────────────┤
│ 4. │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────────┼────────────┼───────────────────────┼───────────────┤
│... │ │ │ │ │ │
├────┴──────────┼─────────┼────────────┼───────────────────────┼───────────────┤
│Total general │ │ │ │ │
└───────────────┴─────────┴────────────┴───────────────────────┴───────────────┘



    2. Perioada pentru care se acordã eşalonarea la platã este de ..... luni.
    3. În termen de cel mult 30 de zile de la data comunicãrii prezentului acord de principiu, trebuie sã constituiţi garanţii conform <>art. 9 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 29/2011, astfel:
    a) în situaţia în care garanţiile sunt numai sub formã de scrisoare de garanţie bancarã sau mijloace bãneşti consemnate pe numele contribuabilului la dispoziţia organului fiscal, la o unitate a Trezoreriei Statului, dobânda datoratã pe perioada eşalonãrii este de ....... lei, iar garanţiile trebuie sã acopere suma de ......... lei;
    b) în situaţia în care garanţiile sunt sub formã de sechestru asigurãtor asupra bunurilor proprietate a contribuabilului sau contract de ipotecã ori gaj în favoarea organului fiscal competent în vederea executãrii obligaţiilor fiscale ale contribuabilului pentru care existã un acord de eşalonare la platã având ca obiect bunuri proprietate a unei terţe persoane, libere de orice sarcini, ori sunt o combinare a garanţiilor menţionate anterior cu cele prevãzute la lit. a), dobânda datoratã pe perioada eşalonãrii este de ...... lei, procentul stabilit potrivit <>art. 9 alin. (9) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 29/2011 este de .......%, iar garanţiile trebuie sã acopere suma de ......... lei.
    4. În situaţia în care constituiţi garanţii conform <>art. 9 alin. (2) lit. c) şi d) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 29/2011, aveţi obligaţia ca, în termen de cel mult 30 de zile de la data comunicãrii prezentului acord de principiu, sã depuneţi la organul fiscal raportul de evaluare şi alte documente stabilite prin <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.853/2011 pentru aprobarea Procedurii de aplicare a dispoziţiilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 29/2011 privind reglementarea acordãrii eşalonãrilor la platã.
    5. În situaţia în care constituiţi garanţii sub forma scrisorii de garanţie bancarã, perioada de valabilitate a scrisorii de garanţie bancarã trebuie sã fie cu cel puţin 3 luni mai mare decât scadenţa ultimei rate din eşalonarea la platã.


                 Conducãtorul unitãţii fiscale
             Numele şi prenumele ..................
             Semnãtura şi ştampila unitãţii .......



    ANEXA 9
    la procedurã

    MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
    AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
    Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili
    Direcţia Generalã a Finanţelor Publice ..............
    Administraţia Finanţelor Publice ....................
    Serviciul/Biroul/Compartimentul ....................
    Nr. .........../.................

                                            Aprobat/Data ............
                                         Conducãtorul unitãţii fiscale
                                                  Semnãtura
                                              ................

                              REFERAT "B"

    Subsemnatul(a), ..............., având funcţia de ............. în cadrul Serviciului/Biroului/ Compartimentului ............, ca urmare a Cererii nr. ........ din data de ........., depusã de contribuabilul ........, cod de identificare fiscalã ........., înregistratã la organul fiscal sub nr. ........ din data de ........, precum şi a Certificatului de atestare fiscalã nr. ........ din data de ......., am procedat la verificarea îndeplinirii condiţiilor prevãzute de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 29/2011 privind reglementarea acordãrii eşalonãrilor la platã şi de <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.853/2011 pentru aprobarea Procedurii de aplicare a dispoziţiilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 29/2011 privind reglementarea acordãrii eşalonãrilor la platã şi am constatat urmãtoarele:

    Secţiunea A - Condiţii de acordare a eşalonãrii la platã


┌──────────────────────────────────────────────────────────┬───────────────────┐
│ Condiţii de acordare a eşalonãrii la platã │Modul de respectare│
│ │ a condiţiilor │
├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┬─────────┤
│a) are depuse toate declaraţiile fiscale, conform │ [] │ [] │
│vectorului fiscal, la data eliberãrii certificatului de │ Da │ Nu │
│atestare fiscalã │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────┤
│b) se aflã în dificultate generatã de lipsa temporarã │ [] │ [] │
│de disponibilitãţi bãneşti │ Da │ Nu │
├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────┤
│c) are capacitate financiarã de platã pe perioada de │ [] │ [] │
│eşalonare │ Da │ Nu │
├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────┤
│d) a constituit garanţia conform prevederilor legale │ [] │ [] │
│ │ Da │ Nu │
├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────┤
│e) nu se aflã în procedura insolvenţei, conform │ [] │ [] │
│prevederilor <>Legii nr. 85/2006 privind procedura │ Da │ Nu │
│insolvenţei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────┤
│f) nu se aflã în dizolvare, potrivit prevederilor │ [] │ [] │
│legale în vigoare │ Da │ Nu │
├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────┤
│g) nu s-au/s-a stabilit rãspunderea, în temeiul art. 138 │ │ │
│din <>Legea nr. 85/2006, cu modificãrile şi completãrile │ │ │
│ulterioare, şi/sau rãspunderea solidarã, potrivit │ │ │
│prevederilor art. 27 şi 28 din Ordonanţa Guvernului │ [] │ [] │
│nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, │ Da │ Nu │
│republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. │ │ │
│Prin excepţie, dacã actele prin care s-a stabilit │ │ │
│rãspunderea sunt definitive în sistemul cãilor │ │ │
│administrative şi judiciare de atac, iar suma pentru care │ │ │
│a fost atrasã rãspunderea a fost achitatã, condiţia se │ │ │
│considerã îndeplinitã │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────┤
│h) au fost depuse documentele justificative necesare │ [] │ [] │
│soluţionãrii cererii │ Da │ Nu │
├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────┤
│i) cererea de acordare a eşalonãrilor la platã nu conţine │ [] │ [] │
│obligaţiile fiscale prevãzute la art. 3 alin. (2) din │ Da │ Nu │
│<>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 29/2011 │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────┤
│j) cererea şi documentele aferente nu prezintã nicio │ │ │
│modificare faţã de condiţiile de acordare a eşalonãrii la │ [] │ [] │
│platã prevãzute într-o cerere anterioarã care a fost │ Da │ Nu │
│respinsã │ │ │
└──────────────────────────────────────────────────────────┴─────────┴─────────┘



    Secţiunea B - Date de analizã
    Se menţioneazã în ce constã dificultatea generatã de lipsa temporarã de disponibilitãţi bãneşti a contribuabilului şi capacitatea financiarã de platã a acestuia pe perioada de eşalonare.

    Secţiunea C - Alte menţiuni: ....................................

    Secţiunea D - Concluzii:
    a) se propune respingerea pentru neîndeplinirea condiţiilor prevãzute la secţiunea A lit. .......;
    b) se propune respingerea potrivit <>art. 3 alin. (2) lit. ......... din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 29/2011, pentru urmãtoarele obligaţii:
    .................................................................;
    c) se propune aprobarea eşalonãrii la platã pe o perioadã de ....... luni pentru urmãtoarele obligaţii fiscale administrate de Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã:



                                                                     - lei -
┌────┬──────────┬──────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │ Denumirea│ Obligaţia fiscalã │
│crt.│obligaţiei├─────────┬────────────┬───────────────────────────────────────┤
│ │ fiscale │ Total, │ Obligaţie │ Obligaţii fiscale accesorii │
│ │ │din care:│ fiscalã ├-──────────────────────┬───────────────┤
│ │ │ │ principalã │Majorãri de întârziere/│ Penalitãţi │
│ │ │ │ │ Dobânzi │ de întârziere│
├────┼──────────┼─────────┼────────────┼───────────────────────┼───────────────┤
│ 0 │ 1 │ 2=3+4+5 │ 3 │ 4 │ 5 │
├────┼──────────┼─────────┼────────────┼───────────────────────┼───────────────┤
│ 1. │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────────┼────────────┼───────────────────────┼───────────────┤
│ 2. │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────────┼────────────┼───────────────────────┼───────────────┤
│ 3. │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────────┼────────────┼───────────────────────┼───────────────┤
│ 4. │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────────┼────────────┼───────────────────────┼───────────────┤
│... │ │ │ │ │ │
├────┴──────────┼─────────┼────────────┼───────────────────────┼───────────────┤
│Total general │ │ │ │ │
└───────────────┴─────────┴────────────┴───────────────────────┴───────────────┘



    De asemenea, anexãm la prezentul referat documentele ce dovedesc îndeplinirea/neîndeplinirea condiţiilor prevãzute la <>art. 4 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 29/2011, Certificatul de atestare fiscalã nr. ........ din data de ......., precum şi celelalte documente prevãzute de <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.853/2011.


          Întocmit Avizat
      ................. Şeful serviciului/biroului/compartimentului,
                          .............................................


    ANEXA 10
    la procedurã

    MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
    AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
    Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili
    Direcţia Generalã a Finanţelor Publice ................
    Administraţia Finanţelor Publice ......................
    Nr. .........../.................

                               DECIZIE
               de finalizare a eşalonãrii la platã



      Datele de identificare Datele de identificare
      a contribuabilului a împuternicitului

    Denumirea/Numele şi prenumele ..... Denumirea/Numele şi prenumele ....
    Adresa ............................ Adresa ...........................
    Codul de identificare fiscalã ..... Codul de identificare fiscalã .....



    În temeiul prevederilor <>art. 10 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 29/2011 privind reglementarea acordãrii eşalonãrilor la platã şi ale <>Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.853/2011 pentru aprobarea Procedurii de aplicare a dispoziţiilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 29/2011 privind reglementarea acordãrii eşalonãrilor la platã,
    vã comunicãm cã eşalonarea la platã, aprobatã prin Decizia de eşalonare la platã nr. ......... din data de ............., a fost finalizatã la data de ......., întrucât sumele eşalonate la platã au fost stinse în totalitate şi au fost respectate condiţiile de menţinere a valabilitãţii eşalonãrii la platã prevãzute la <>art. 10 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 29/2011.
    Consecinţele finalizãrii eşalonãrii la platã:
    ..................................................................
    Menţiuni privind audierea contribuabilului:
    ..................................................................
    Împotriva prezentei decizii se poate formula contestaţie, în condiţiile titlului IX din <>Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în termen de 30 de zile de la data comunicãrii, sub sancţiunea decãderii. Contestaţia se depune la organul fiscal emitent al deciziei.


                                Conducãtorul unitãţii fiscale
                              Numele şi prenumele ................
                              Semnãtura şi ştampila unitãţii ......


    ANEXA 11
    la procedurã

    MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
    AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
    Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili
    Direcţia Generalã a Finanţelor Publice .....................
    Administraţia Finanţelor Publice ...........................
    Nr. .........../................

                               DECIZIE
       de constatare a pierderii valabilitãţii eşalonãrii la platã



      Datele de identificare Datele de identificare
      a contribuabilului a împuternicitului

    Denumirea/Numele şi prenumele ..... Denumirea/Numele şi prenumele ....
    Adresa ............................ Adresa ...........................
    Codul de identificare fiscalã ..... Codul de identificare fiscalã .....



    În temeiul prevederilor <>art. 13 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 29/2011 privind reglementarea acordãrii eşalonãrilor la platã şi ale <>Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.853/2011 pentru aprobarea Procedurii de aplicare a dispoziţiilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 29/2011 privind reglementarea acordãrii eşalonãrilor la platã,
    vã comunicãm cã eşalonarea la platã, aprobatã prin Decizia de eşalonare la platã nr. ........ din data de ........., şi-a pierdut valabilitatea, începând cu data de ............... .
    Motivele de fapt pentru care s-a constatat pierderea valabilitãţii eşalonãrii la platã:
    .................................................................
    Temeiul de drept:
    .................................................................
    Consecinţele pierderii valabilitãţii eşalonãrii la platã:
    .................................................................
    Menţiuni privind audierea contribuabilului:
    .................................................................
    Împotriva prezentei decizii se poate formula contestaţie, în condiţiile titlului IX din <>Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în termen de 30 de zile de la data comunicãrii, sub sancţiunea decãderii. Contestaţia se depune la organul fiscal emitent al deciziei.


                            Conducãtorul unitãţii fiscale
                          Numele şi prenumele ...................
                          Semnãtura şi ştampila unitãţii ........

                                   ---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016