Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURA din 4 ianuarie 2010  de solutionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adaugata formulate de catre persoane impozabile neinregistrate in scopuri de TVA in Romania, stabilite in afara Comunitatii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROCEDURA din 4 ianuarie 2010 de solutionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adaugata formulate de catre persoane impozabile neinregistrate in scopuri de TVA in Romania, stabilite in afara Comunitatii

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE - AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 32 din 15 ianuarie 2010
PROCEDURĂ? din 4 ianuarie 2010
de soluţionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adãugatã formulate de cãtre persoane impozabile neînregistrate în scopuri de TVA în România, stabilite în afara Comunitãţii
EMITENT: MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE - AGENŢIA NAŢIONALÃ DE ADMINISTRARE FISCALÃ
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 32 din 15 ianuarie 2010


1. Rambursarea taxei pe valoarea adãugatã cãtre persoane impozabile neînregistrate şi care nu sunt obligate sã se înregistreze în scopuri de TVA în România, stabilite în afara Uniunii Europene, potrivit dispoziţiilor <>art. 147^2 alin. (1) lit. b) din Codul fiscal , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, coroborate cu prevederile pct. 50 din normele metodologice, se efectueazã potrivit prezentei proceduri.
2. Pentru a beneficia de rambursarea taxei pe valoarea adãugatã achitate, persoana impozabilã trebuie sã îndeplineascã condiţiile prevãzute la pct. 50 alin. (1) din normele metodologice şi sã îşi desemneze un reprezentant în România în scopul rambursãrii, potrivit pct. 50 alin. (5) din aceleaşi norme.
3. Reprezentantul solicitã rambursarea taxei pe valoarea adãugatã prin completarea şi depunerea formularului 313 "Cerere de rambursare pentru persoanele impozabile neînregistrate în scopuri de TVA în România, stabilite în afara Comunitãţii", cod MFP 14.13.03.02/13, prevãzut în anexa nr. II la ordin.
4.1. Reprezentantul desemnat în scopul rambursãrii trebuie sã înregistreze la organul fiscal în a cãrui razã teritorialã îşi are domiciliul fiscal actul de împuternicire în formã autenticã, potrivit dispoziţiilor art. 18 din Codul de procedurã fiscalã.
4.2. Conţinutul şi limitele reprezentãrii sunt cele stabilite prin lege, respectiv de pct. 50 alin. (6) şi (7) din normele metodologice.
4.3. În vederea înregistrãrii fiscale, reprezentantul desemnat depune la organul fiscal competent declaraţia de înregistrare fiscalã, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare.
4.4. Comunicarea certificatului de înregistrare fiscalã se face fie la sediul organului fiscal, prin prezentarea reprezentantului, fie prin poştã, cu scrisoare recomandatã cu confirmare de primire.
4.5. Codul de înregistrare fiscalã atribuit reprezentantului va fi utilizat numai pentru rambursarea taxei pe valoarea adãugatã persoanei reprezentate, stabilitã în afara Uniunii Europene.
5. Cererea se depune la registratura organului fiscal competent sau la poştã, prin scrisoare recomandatã, însoţitã de documentaţia prevãzutã la pct. 50 alin. (7) din normele metodologice, care sã evidenţieze taxa a cãrei rambursare se solicitã.
6. Documentele justificative, documentele din care rezultã cã persoana este angajatã într-o activitate economicã ce ar face-o sã fie consideratã persoanã impozabilã în condiţiile art. 127 din Codul fiscal, dacã ar fi stabilitã în România, precum şi declaraţiile în limba strãinã vor fi însoţite de traduceri în limba românã certificate de traducãtori autorizaţi, potrivit prevederilor art. 8 alin. (2) din Codul de procedurã fiscalã.
7. De la registraturã, cererea însoţitã de documentaţie se repartizeazã Compartimentului de analizã de risc, denumit în continuare compartiment de specialitate, care înregistreazã cererile în Registrul de evidenţã a cererilor de rambursare a TVA, organizat potrivit anexei nr. 1 la prezenta procedurã.
8. Toate documentele anexate la cererea de rambursare se scaneazã şi se arhiveazã în format electronic.
9.1. Compartimentul de specialitate analizeazã documentaţia depusã, verificând respectarea condiţiilor impuse pentru rambursare, potrivit pct. 50 alin. (1)-(11) din normele metodologice.
9.2. De asemenea, acesta verificã pe pagina de internet a Ministerului Finanţelor Publice existenţa acordurilor/declaraţiilor de reciprocitate în ceea ce priveşte rambursarea TVA între România şi ţara solicitantului.
9.3. Rezultatul analizei se consemneazã într-un referat pentru analiza documentarã, întocmit conform modelului prevãzut în anexa nr. 2 la prezenta procedurã.
10. În cazul în care existã suspiciuni cu privire la unele facturi, compartimentul de specialitate poate solicita, cu avizul conducãtorului organului fiscal competent, efectuarea unei cercetãri la faţa locului, potrivit art. 57 din Codul de procedurã fiscalã, la persoana impozabilã stabilitã în România care a emis factura respectivã, precum şi la reprezentant.
11. Pe baza constatãrilor cuprinse în referatul de analizã şi, dupã caz, în procesul-verbal întocmit ca urmare a cercetãrii la faţa locului, compartimentul de specialitate întocmeşte "Decizia de rambursare a taxei pe valoarea adãugatã pentru persoanele impozabile neînregistrate şi care nu sunt obligate sã se înregistreze în scopuri de TVA în România, stabilite în afara Comunitãţii" (Decizie de rambursare a taxei pe valoarea adãugatã), potrivit modelului prevãzut în anexa nr. V la ordin.
12.1. Decizia prevãzutã la pct. 11 se întocmeşte în 3 exemplare, se verificã şi se vizeazã de şeful compartimentului de specialitate şi se înainteazã, împreunã cu documentaţia, referatul de analizã şi, dupã caz, procesul-verbal, spre aprobare conducãtorului unitãţii fiscale.
12.2. Deciziile de rambursare a TVA emise sunt decizii sub rezerva verificãrii ulterioare, potrivit art. 90 din Codul de procedurã fiscalã.
13.1. Pentru soluţionarea cererii, organul fiscal are dreptul de a cere reprezentantului orice alte documente pe care le considerã necesare.
13.2. Termenul de soluţionare se prelungeşte cu perioada cuprinsã între data solicitãrii documentelor şi data prezentãrii acestora, potrivit art. 70 alin. (2) din Codul de procedurã fiscalã.
14. Decizia de rambursare, aprobatã de conducãtorul unitãţii fiscale, se transmite compartimentului de colectare în vederea compensãrii şi/sau restituirii, în conformitate cu prevederile art. 117 din Codul de procedurã fiscalã.
15. Compartimentul de colectare, dupã efectuarea operaţiunilor de stingere a creanţelor fiscale, transmite compartimentului de specialitate ambele exemplare din documentele întocmite, un exemplar pentru a fi comunicat persoanei impozabile şi un exemplar în vederea arhivãrii, precum şi decizia de rambursare a TVA.
16. Restituirea taxei pe valoarea adãugatã se efectueazã în lei, în contul indicat de reprezentantul persoanei impozabile, deschis la o instituţie de credit din România. Comisioanele bancare se suportã de cãtre persoana impozabilã.
17.1. Dupã operarea datelor privind soluţionarea cererii de rambursare în evidenţa specialã, compartimentul de specialitate va transmite dosarul solicitãrii compartimentului de gestionare a dosarului fiscal, pentru arhivare.
17.2. Dosarul solicitãrii va cuprinde:
a) cererea solicitantului;
b) referatul de analizã;
c) procesul-verbal privind rezultatul cercetãrii la faţa locului, dupã caz;
d) Decizia de rambursare a taxei pe valoarea adãugatã;
e) Nota privind compensarea obligaţiilor fiscale şi/sau Nota privind restituirea/rambursarea unor sume, cuprinzând data la care s-a efectuat operaţiunea de compensare şi/sau de rambursare.
18.1. Dupã primirea Notei privind compensarea obligaţiilor fiscale şi/sau a Notei privind restituirea/rambursarea unor sume de la compartimentul de colectare, compartimentul de specialitate îl înştiinţeazã pe solicitant despre modul de soluţionare a cererii, prin transmiterea deciziei de rambursare a taxei pe valoarea adãugatã, a Notei privind compensarea obligaţiilor fiscale şi/sau a Notei privind restituirea/rambursarea unor sume, precum şi a documentaţiei care evidenţia taxa pe valoarea adãugatã a cãrei rambursare a fost solicitatã.
18.2. Toate documentele se ştampileazã de cãtre compartimentul de specialitate, pentru a nu fi folosite pentru cereri viitoare de rambursare ale respectivei persoane impozabile.
19. Solicitãrile de rambursare se soluţioneazã în termen de 6 luni de la data la care cererea, însoţitã de documentele necesare, se primeşte de organele fiscale competente, potrivit pct. 50 alin. (12) din normele metodologice.


ANEXA 1
la procedurã

Registrul de evidenţã
a cererilor de rambursare a TVA




┌────┬─────────┬────────────────┬────────────┬─────────────┬──────────┬─────────┬────────┬──────────┬───────────┐
│Nr. │ Nr. de │Denumirea/numele│ Codul de │ Nr. şi data │ │ │ │Diferenţe │ Data │
│crt.│referinţã│ şi prenumele │identificare│înregistrãrii│ │ Decizia │ Suma │constatate│efectuãrii │
│ │ │ solicitantului │ fiscalã │ cererii de │ Suma │organului│aprobatã│ faţã de │compensãrii│
│ │ │ │ din ţara în│ rambursare │solicitatã│fiscal*) │ │ suma │ şi/sau a │
│ │ │ │ care este │ a TVA │ │ │ │solicitatã│restituirii│
│ │ │ │ stabilit │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────┼────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────┼─────────┼────────┼──────────┼───────────┤
│ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │
└────┴─────────┴────────────────┴────────────┴─────────────┴──────────┴─────────┴────────┴──────────┴───────────┘



----------
*) Se va completa cu:
A - în cazul cererilor aprobate;
R - în cazul cererilor respinse.


ANEXA 2
la procedurã



MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
AGENŢIA NAŢIONALÃ DE ADMINISTRARE FISCALÃ
Direcţia Generalã a Finanţelor Publice ..............................
Administraţia Finanţelor Publice ....................................
Nr. ..........

Aprobat
Conducãtorul unitãţii fiscale,
....................

Avizat
Şeful compartimentului de specialitate,
..............................

REFERAT PENTRU ANALIZA DOCUMENTARÃ

A. Datele de identificare ale persoanei impozabile
Cod de identificare fiscalã ..............................................
Denumire .................................................................
Domiciliu fiscal .........................................................

B. Datele de identificare ale reprezentantului
Cod de identificare fiscalã ..............................................
Denumire .................................................................
Domiciliu fiscal .........................................................

C. Analiza documentarã a cererii de rambursare aferentã lunii/
perioadei ............ anul .......
Au fost analizate urmãtoarele documente:
..........................................................................
În urma analizei s-au constatat urmãtoarele:
..........................................................................

D. Concluzii
a) Se propune aprobarea rambursãrii în urma analizei documentare pentru
suma de ..................... lei |_|
b) Se transmite pentru efectuarea cercetãrii la faţa locului |_|
c) Se propune respingerea rambursãrii TVA pentru suma de .......... lei |_|


Întocmit
...............



------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016