Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURA din 3 iunie 2005  pentru obtinerea aprobarii Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului privind construirea unei linii ferate industriale (LFI) noi    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROCEDURA din 3 iunie 2005 pentru obtinerea aprobarii Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului privind construirea unei linii ferate industriale (LFI) noi

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 566 din 1 iulie 2005
CAP. I
Obţinerea avizului de principiu pentru construirea unei linii ferate industriale noi de la regionala CFR teritorialã

ART. 1
În cuprinsul prezentului ordin se vor utiliza urmãtoarele abrevieri:
a) MTCT - Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului;
b) AFER - Autoritatea Feroviarã Românã - AFER;
c) CFR - Compania Naţionalã de Cãi Ferate "C.F.R." - S.A.;
d) DGIAC - Direcţia generalã investiţii, achiziţii şi concesiuni;
e) LFI - linie feratã industrialã.
ART. 2
(1) Pentru obţinerea avizului de construire a unei LFI noi, viitorul beneficiar al acesteia va înainta la regionala CFR teritorialã o cerere de solicitare a avizului de principiu al acesteia.
(2) Regionala CFR teritorialã va analiza implicaţiile construirii unei noi LFI, va convoca comisia de examinare şi verificare pe teren şi va stabili în principiu cerinţele necesar a fi îndeplinite, referitoare la:
a) amplasamentul LFI;
b) soluţia de racordare a LFI la infrastructura CFR;
c) traversãri de reţele de utilitãţi (electrice, gaze, apã etc.);
d) traversãri de cãi de comunicaţie;
e) capacitatea de transport a CFR faţã de sporul de trafic adus de o LFI nouã;
f) eventuale modificãri impuse la infrastructura CFR de construcţia noii LFI;
g) acordul gestionarului liniei CFR neinteroperabile, dacã este cazul.
(3) Toate datele prevãzute la alin. (2) vor fi comunicate beneficiarului LFI în termen de maximum 15 zile calendaristice de la primirea cererii.
ART. 3
În cazul în care o LFI nouã necesitã proiectarea unei joncţiuni la infrastructura feroviarã a CFR şi, eventual, modificarea infrastructurii feroviare a CFR pentru a prelua sporul de capacitate de transport, acest lucru va fi menţionat în mod explicit în analiza implicaţiilor construirii LFI, precizându-se şi faptul cã toate costurile de proiectare şi construcţie ale acestor lucrãri vor constitui tariful de racordare pe care îl va plãti beneficiarul LFI cãtre CFR, iar lucrãrile rezultate vor fi trecute, dupã realizare, în proprietatea CFR.
ART. 4
Dupã însuşirea de cãtre beneficiarul LFI a tuturor observaţiilor şi propunerilor CFR, acestea vor fi consemnate într-un proces-verbal ce va fi semnat de beneficiarul LFI şi de reprezentantul CFR.
ART. 5
Beneficiarul LFI se angajeazã prin procesul-verbal sã asigure finanţarea din resurse proprii a costurilor proiectãrii construcţiei LFI, iar pentru cazurile care se încadreazã în prevederile art. 3, beneficiarul LFI va asigura finanţarea din fonduri proprii, într-un proiect separat, a joncţiunii şi, respectiv, a modificãrii infrastructurii feroviare a CFR pentru a prelua sporul de capacitate de transport pentru exploatarea unei LFI noi.
ART. 6
Pentru cazurile care se încadreazã în prevederile art. 3, beneficiarul LFI şi CFR se pot angaja prin procesul-verbal ca întocmirea celor douã proiecte sã se realizeze prin una dintre urmãtoarele proceduri:
a) de cãtre acelaşi proiectant, autorizat de AFER, printr-un singur contract, dacã CFR şi beneficiarul LFI agreeazã proiectantul respectiv;
b) de cãtre proiectanţi diferiţi, autorizaţi de AFER, rezultând proiecte separate, pentru LFI, respectiv pentru lucrãrile de modificare a infrastructurii CFR, pe baza finanţãrii ambelor lucrãri de cãtre beneficiarul LFI.
ART. 7
Pentru cazurile prevãzute la art. 3, proiectul pentru joncţiune şi modificarea infrastructurii CFR se va realiza în maximum 60 de zile de la asigurarea finanţãrii acestuia de cãtre beneficiarul LFI, iar documentaţia rezultatã va fi predatã astfel: la regionala CFR teritorialã, 3 exemplare, iar la beneficiarul LFI, un exemplar.
ART. 8
(1) În maximum 5 zile lucrãtoare de la semnarea procesului-verbal regionala CFR teritorialã va emite avizul de principiu, pe care îl va transmite beneficiarului LFI în termen de 3 zile lucrãtoare, aviz care, împreunã cu sarcinile consemnate în procesul-verbal, se va constitui în datele primare pentru întocmirea proiectului LFI.
(2) Pentru cazurile care se încadreazã în prevederile art. 3, regionala CFR teritorialã va emite avizul de principiu, pe care îl va remite beneficiarului LFI numai dupã asigurarea de cãtre acesta a resurselor financiare pentru proiectarea joncţiunii la infrastructura feroviarã a CFR şi, eventual, modificarea infrastructurii feroviare a CFR pentru a prelua sporul de capacitate de transport.
ART. 9
(1) Pentru cazurile prevãzute la lit. b) a art. 6, CFR poate solicita, tot pe baza finanţãrii de cãtre beneficiarul LFI, o expertizã a proiectului, cu un proiectant ales de CFR, pentru realizarea joncţiunii şi, respectiv, a modificãrii infrastructurii feroviare a CFR pentru a prelua sporul de capacitate de transport pentru exploatarea unei LFI noi, pentru lucrãri cu caracter special, care sunt legate de integrarea noii construcţii în schema centralizãrii electrodinamice (CED) a staţiei, în sisteme automatizate de control al traficului, în sisteme informatice feroviare sau în alte cazuri similare. Situaţia aceasta trebuie menţionatã, de asemenea, în procesul-verbal semnat de beneficiarul LFI şi de reprezentantul CFR.
(2) În cazul în care beneficiarul LFI are obiecţiuni la unele condiţii impuse de CFR, el se poate adresa la AFER, care analizeazã situaţia în vederea medierii.

CAP. II
Documentaţia necesarã pentru construirea unei LFI noi şi pentru construirea joncţiunii şi modificarea infrastructurii CFR, impuse de LFI

ART. 10
Beneficiarul unei LFI noi va întocmi cu un proiectant autorizat de AFER documentaţia necesarã construcţiei unei LFI noi, care va cuprinde piese scrise, piese desenate şi documente suplimentare.
ART. 11
(1) Piesele scrise vor fi alcãtuite din memoriul tehnic şi din memoriul de exploatare a LFI.
(2) Memoriul tehnic al LFI va cuprinde:
a) scopul LFI;
b) denumirea liniei la care se racordeazã noua LFI şi kilometrajul joncţiunii;
c) descrierea sumarã a traseului, cu localitãţile strãbãtute;
d) staţia de racord;
e) traficul estimat;
f) încrucişãrile cu alte cãi de comunicaţie, modul de încrucişare;
g) cursurile de ape traversate, lucrãrile de artã;
h) intersecţiile de conducte subterane sau aeriene;
i) elementele caracteristice ale suprastructurii cãii;
j) felul tracţiunii;
k) instalaţiile feroviare;
l) capacitatea de transport;
m) existenţa sau inexistenţa lucrãrilor pentru noua LFI, care sã fie situate în zonele de siguranţã sau de protecţie ale infrastructurii CFR.
(3) Memoriul de exploatare a LFI va cuprinde:
a) mijloacele de remorcare şi manevrare;
b) mijloacele mecanizate de încãrcare-descãrcare a vagoanelor;
c) mijloacele de cântãrire a vagoanelor;
d) capacitatea de garare - numãrul de vagoane;
e) programul de funcţionare a LFI;
f) procesul tehnologic general al LFI;
g) capacitatea de circulaţie şi manevrã - vagoane/ trenuri/tone.
ART. 12
Piesele desenate vor fi urmãtoarele:
a) planul de încadrare în zonã, scara 1:20.000, cuprinzând:
1. traseul LFI, kilometrat;
2. cãile de comunicaţii intersectate;
3. cursurile de ape traversate, lucrãrile de artã;
4. punctele de secţionare, dacã este cazul;
b) planul de situaţie, scara 1:2.000 sau 1:1.000, cuprinzând:
1. aparatele de cale;
2. elementele curbelor;
c) profilul în lung, declivitãţi;
d) profilurile transversale, profilurile transversale tip.
ART. 13
Documentele suplimentare necesare sunt:
a) actele de identificare a beneficiarului unei LFI noi;
b) actele de proprietate sau de concesiune asupra terenului;
c) declaraţia legalizatã cã terenul nu este în litigiu;
d) acordurile celorlalţi proprietari de LFI, dacã sunt afectaţi de lucrãrile unei LFI noi;
e) acordul gestionarului liniei CFR neinteroperabile, dacã este cazul;
f) procesul-verbal încheiat între beneficiarul LFI şi regionala CFR teritorialã, în conformitate cu prevederile prezentei proceduri;
g) dovada achitãrii cãtre CFR a costului proiectãrii modificãrii infrastructurii CFR.
ART. 14
CFR sau beneficiarul unei LFI noi, dupã caz, va întocmi cu un proiectant autorizat de AFER documentaţia necesarã pentru construirea joncţiunii şi modificarea infrastructurii CFR, care va cuprinde piese scrise, piese desenate şi documente suplimentare.
ART. 15
(1) Piesele scrise pentru cazul prevãzut la art. 14 vor cuprinde memoriul tehnic şi memoriul de exploatare.
(2) Memoriul tehnic al joncţiunii LFI va cuprinde:
a) scopul LFI;
b) staţia de racord;
c) traficul estimat;
d) traversãrile de conducte şi cabluri subterane sau aeriene în zona staţiei CFR, dacã este cazul;
e) elementele caracteristice ale suprastructurii cãii;
f) felul tracţiunii;
g) instalaţiile feroviare;
h) capacitatea de transport;
i) kilometrajul joncţiunii;
j) datele privind existenţa unor lucrãri pentru noua LFI, care sunt situate în zonele de siguranţã sau de protecţie ale infrastructurii CFR, suprafeţele de teren CFR ocupate.
(3) Memoriul de exploatare a joncţiunii LFI va cuprinde:
a) mijloacele de remorcare şi manevrare;
b) mijloacele mecanizate de încãrcare-descãrcare a vagoanelor;
c) mijloacele de cântãrire a vagoanelor;
d) capacitatea de garare;
e) programul de funcţionare a LFI;
f) procesul tehnologic general al LFI;
g) capacitatea de circulaţie şi manevrã - vagoane/ trenuri/tone.
ART. 16
Piesele desenate vor fi urmãtoarele:
a) planul de încadrare în zonã, scara 1:20.000;
b) planul de situaţie, scara 1:2.000 sau 1:1.000, cuprinzând:
- aparatele de cale;
- elementele curbelor;
c) profilul în lung, declivitãţi;
d) profilurile transversale, profilurile transversale tip.
ART. 17
Documentele suplimentare necesare pentru cazul prevãzut la art. 14 sunt:
a) procesul-verbal încheiat între beneficiarul LFI şi regionala CFR teritorialã, în conformitate cu prevederile prezentei proceduri;
b) dovada achitãrii cãtre CFR a costului proiectãrii modificãrii infrastructurii CFR.

CAP. III
Obţinerea acordului MTCT de amplasament al unei LFI noi, a acordului de racordare a LFI la infrastructura CFR şi a avizãrii tarifului de racordare

ART. 18
Beneficiarul LFI va înainta o cerere cãtre inspectoratul AFER teritorial pentru aprobarea construcţiei unei LFI noi, obţinerea acordului de racordare la infrastructura feroviarã a CFR şi pentru stabilirea tarifului de racordare, însoţitã de documentaţia prevãzutã la cap. II, în 4 exemplare.
ART. 19
Inspectoratul AFER teritorial va verifica dacã documentaţia depusã conţine toate piesele prevãzute în prezenta procedurã, dupã care, în termen de 5 zile lucrãtoare de la primirea acesteia, o va înainta la AFER.
ART. 20
AFER va examina documentaţia şi, în termen de 15 zile lucrãtoare de la primirea ei, o va transmite la CFR, în vederea obţinerii avizului de construire a unei LFI noi.
ART. 21
(1) Pentru verificarea pe teren a datelor cuprinse în documentaţia înaintatã de beneficiarul LFI, în vederea emiterii avizului, CFR va convoca o comisie constituitã în conformitate cu prevederile anexei nr. 5.
(2) Avizul CFR va cuprinde şi acordul de racordare la infrastructura CFR, acordul de modificare a infrastructurii CFR, precum şi valoarea estimatã a tarifului de racordare la infrastructura CFR, pe baza proiectului de realizare a joncţiunii şi a modificãrii infrastructurii CFR.
(3) Tariful de racordare cuprinde cheltuielile de proiectare şi cheltuielile de execuţie a joncţiunii şi a modificãrii infrastructurii CFR.
(4) CFR va menţiona valoarea achitatã de beneficiarul LFI pentru proiectare.
(5) Documentaţia aferentã tarifului de racordare se va transmite împreunã cu avizul CFR cãtre AFER, în termen de 30 de zile lucrãtoare de la primirea documentaţiei complete.
ART. 22
Dupã examinarea documentaţiei menţionate la alin. (5) al art. 21, AFER va emite avizul pentru construirea unei LFI noi şi va înainta documentaţia, însoţitã de avizul CFR şi de avizul AFER, cãtre MTCT-DGIAC, în termen de 5 zile lucrãtoare de la primirea acestuia.
ART. 23
(1) MTCT-DGIAC va analiza documentaţia şi, în termen de 20 de zile lucrãtoare de la primirea ei, va elibera acordul de amplasament al unei LFI noi, iar dacã este cazul, acordul de racordare a unei LFI noi la CFR, precum şi aprobarea tarifului de racordare, în urma avizãrii acestuia de cãtre Consiliul tehnico-economic al MTCT.
(2) Aceste avize constituie aprobarea MTCT pentru construirea unei LFI noi şi vor fi transmise cãtre AFER.
ART. 24
AFER va transmite documentaţia avizatã cãtre beneficiarul unei LFI noi, în termen de 5 zile de la primirea aprobãrii MTCT.
ART. 25
CFR va comunica tariful de racordare, avizat de cãtre MTCT, beneficiarului unei LFI noi.
ART. 26
(1) AFER va înregistra în evidenţa sa toate LFI noi şi va verifica periodic dacã sunt respectate condiţiile impuse din punct de vedere constructiv la aprobarea construcţiei acestor linii.
(2) În cazul în care la aceste verificãri sunt sesizate lucrãri care nu respectã autorizaţia, AFER va înştiinţa Inspectoratul de Stat în Construcţii pentru luarea mãsurilor legale care se impun.

CAP. IV
Obţinerea autorizaţiei de lucru în zonele de siguranţã şi de protecţie ale infrastructurii CFR

ART. 27
Dupã avizarea unei LFI noi, racordatã direct sau prin intermediul altei LFI la infrastructura CFR, în cazul în care lucrãrile de execuţie a unei LFI noi afecteazã zonele de siguranţã sau de protecţie ale infrastructurii CFR, beneficiarul LFI va depune la regionala CFR teritorialã cererea de obţinere a autorizaţiei de lucru în zonele sus-menţionate.
ART. 28
Autorizaţia de lucru în zonele de siguranţã şi de protecţie ale CFR va fi eliberatã numai dupã achitarea de cãtre beneficiarul LFI a tarifului de racordare.
ART. 29
Regionala CFR teritorialã va elibera autorizaţia de lucru în zonele de siguranţã şi de protecţie ale infrastructurii CFR, în termen de 10 zile de la primirea cererii din partea beneficiarului unei LFI noi.
ART. 30
Termenul de valabilitate a autorizaţiei de lucru în zonele de siguranţã sau de protecţie ale infrastructurii CFR este de 6 luni, cu drept de prelungire o singurã datã pentru 3 luni.

CAP. V
Contestaţii

ART. 31
Contestaţiile la deciziile organelor care aprobã cererile beneficiarilor de LFI se vor depune la sediul acestora, în termen de 5 zile lucrãtoare de la primirea comunicãrii scrise.
ART. 32
Soluţionarea contestaţiilor se va face de cãtre organele competente, în termen de 30 de zile lucrãtoare de la data depunerii acestora, iar decizia de soluţionare se comunicã în scris contestatarului.
ART. 33
Deciziile de soluţionare a contestaţiilor pot fi atacate în justiţie, la instanţa judecãtoreascã competentã, potrivit <>Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 .

_______________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016