Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURA din 3 aprilie 2007  de solutionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adaugata catre persoane impozabile neinregistrate si care nu sunt obligate sa se inregistreze in scopuri de TVA in Romania, stabilite in afara Comunitatii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROCEDURA din 3 aprilie 2007 de solutionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adaugata catre persoane impozabile neinregistrate si care nu sunt obligate sa se inregistreze in scopuri de TVA in Romania, stabilite in afara Comunitatii

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 267 din 20 aprilie 2007

1. Rambursarea taxei pe valoarea adãugatã cãtre persoane impozabile neînregistrate şi care nu sunt obligate sã se înregistreze în scopuri de TVA în România, stabilite în afara Uniunii Europene, potrivit dispoziţiilor <>art. 147^2 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, coroborate cu prevederile pct. 50 din Normele metodologice de aplicare a titlului VI "Taxa pe valoarea adãugatã" din Codul fiscal, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 44/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se efectueazã potrivit prezentei proceduri.
2. Pentru a beneficia de rambursarea taxei pe valoarea adãugatã achitate, persoana impozabilã trebuie sã îşi desemneze un reprezentant în România în scopul rambursãrii, potrivit pct. 50 alin. (5) din Normele metodologice de aplicare a titlului VI "Taxa pe valoarea adãugatã" din Codul fiscal, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 44/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
3. Reprezentantul solicitã rambursarea taxei pe valoarea adãugatã prin completarea şi depunerea formularului 313 "Cerere de rambursare pentru persoanele impozabile neînregistrate în scopuri de TVA în România, stabilite în afara Comunitãţii", prevãzut în anexa nr. 2.
4. Reprezentantul desemnat în scopul rambursãrii trebuie sã înregistreze la organul fiscal în a cãrui razã teritorialã îşi are domiciliul fiscal actul de împuternicire în formã autenticã, potrivit dispoziţiilor <>art. 18 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
Conţinutul şi limitele reprezentãrii sunt cele stabilite prin lege, respectiv de pct. 50 alin. (6) şi (7) din Normele metodologice de aplicare a titlului VI "Taxa pe valoarea adãugatã" din Codul fiscal, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 44/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
În vederea înregistrãrii fiscale, reprezentantul desemnat depune la organul fiscal competent declaraţia de înregistrare fiscalã, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare.
Comunicarea certificatului de înregistrare fiscalã se face fie la sediul organului fiscal, prin prezentarea reprezentantului, fie prin poştã prin scrisoare recomandatã cu confirmare de primire.
Codul de înregistrare fiscalã atribuit reprezentantului va fi utilizat numai pentru rambursarea taxei pe valoarea adãugatã persoanei reprezentate, stabilitã în afara Uniunii Europene.
5. Cererea se depune la registratura organului fiscal competent sau la poştã, prin scrisoare recomandatã, însoţitã de documentaţia prevãzutã la pct. 50 alin. (7) din Normele metodologice de aplicare a titlului VI "Taxa pe valoarea adãugatã" din Codul fiscal, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 44/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, care sã evidenţieze taxa a cãrei rambursare se solicitã.
Cererea se depune însoţitã şi de dovada emisã de organul fiscal competent din ţara în care solicitantul este stabilit, din care sã rezulte cã, potrivit legislaţiei naţionale a acelui stat, o persoanã impozabilã stabilitã în România ar avea acelaşi drept de rambursare în ceea ce priveşte taxa pe valoarea adãugatã sau alte impozite ori taxe similare aplicate în ţara respectivã.
6. Documentele justificative, documentele din care rezultã cã persoana este angajatã într-o activitate economicã ce ar face-o sã fie consideratã persoanã impozabilã în condiţiile art. 127 din legea nr. 571 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, dacã ar fi stabilitã în România, precum şi declaraţiile în limba strãinã vor fi însoţite de traduceri în limba românã certificate de traducãtori autorizaţi, potrivit prevederilor <>art. 8 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
7. De la registraturã, cererea însoţitã de documentaţie se repartizeazã Compartimentului de analizã de risc, denumit în continuare compartiment de specialitate, care înregistreazã cererile în Registrul de evidenţã a cererilor de rambursare, organizat potrivit anexei nr. 1a) la prezenta procedurã.
8. Toate documentele anexate la cererea de rambursare se scaneazã şi se arhiveazã în format electronic.
9. Compartimentul de specialitate analizeazã documentaţia depusã, verificând respectarea condiţiilor impuse pentru rambursare, potrivit pct. 50 alin. (1)-(11) din Normele metodologice de aplicare a titlului VI "Taxa pe valoarea adãugatã" din Codul fiscal, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 44/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
Rezultatul analizei se consemneazã într-un referat, întocmit conform modelului prevãzut în anexa nr. 1b) la prezenta procedurã.
10. În cazul în care existã suspiciuni cu privire la unele facturi, compartimentul de specialitate poate solicita, cu avizul conducãtorului organului fiscal competent, efectuarea unei cercetãri la faţa locului, potrivit <>art. 56 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, la persoana impozabilã stabilitã în România, care a emis factura respectivã, precum şi la reprezentant.
11. Pe baza constatãrilor cuprinse în referatul de analizã şi, dupã caz, în procesul-verbal întocmit ca urmare a cercetãrii la faţa locului, compartimentul de specialitate întocmeşte "Decizia de rambursare a taxei pe valoarea adãugatã pentru persoanele impozabile neînregistrate şi care nu sunt obligate sã se înregistreze în scopuri de TVA în România, stabilite în afara Comunitãţii", potrivit modelului prevãzut în anexa nr. 5 la ordin.
12. Decizia prevãzutã la pct. 11 se întocmeşte în 3 exemplare, se verificã şi se vizeazã de şeful compartimentului de specialitate şi se înainteazã, împreunã cu documentaţia, referatul de analizã şi, dupã caz, procesul-verbal, spre aprobare conducãtorului unitãţii fiscale sau directorului coordonator, dupã caz.
Deciziile de rambursare a TVA emise sunt decizii sub rezerva verificãrii ulterioare, potrivit <>art. 88 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
13. Pentru soluţionarea cererii, organul fiscal are dreptul de a cere reprezentantului orice alte documente pe care le considerã necesare.
Termenul legal de soluţionare se prelungeşte cu perioada cuprinsã între data emiterii înştiinţãrii privind documentele solicitate şi data limitã stabilitã pentru prezentarea acestora, potrivit <>art. 68^1 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
14. Decizia de rambursare, aprobatã de directorul executiv adjunct coordonator, se transmite compartimentului de colectare, în vederea compensãrii şi/sau restituirii, în conformitate cu prevederile <>art. 113 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
15. Compartimentul de colectare, în baza datelor din evidenţa analiticã pe plãtitor şi a Deciziei de rambursare a taxei pe valoarea adãugatã, întocmeşte Nota privind compensarea obligaţiilor fiscale şi/sau Nota privind restituirea/rambursarea unor sume, conform formularelor aprobate.
Nota privind compensarea obligaţiilor fiscale şi/sau Nota privind restituirea/rambursarea unor sume se întocmeşte în 4 exemplare, se semneazã de şeful compartimentului de colectare şi se aprobã de directorul executiv adjunct coordonator.
Nota aprobatã se transmite, pe bazã de borderou, compartimentului de trezorerie în vederea efectuãrii compensãrii şi/sau restituirii.
16. Dupã efectuarea compensãrii şi/sau restituirii, compartimentul de trezorerie transmite compartimentului de colectare 3 exemplare ale Notei privind compensarea obligaţiilor fiscale şi/sau Notei privind restituirea/rambursarea unor sume, cuprinzând şi data la care s-a efectuat operaţiunea de compensare şi/sau de rambursare.
17. Compartimentul de colectare reţine Decizia de rambursare a taxei pe valoarea adãugatã şi un exemplar al Notei privind compensarea obligaţiilor fiscale şi/sau Notei privind restituirea/rambursarea unor sume şi transmite compartimentului de specialitate douã exemplare ale notei, un exemplar pentru a fi comunicat solicitantului şi un exemplar în vederea arhivãrii.
18. Restituirea taxei pe valoarea adãugatã se efectueazã în lei, în contul indicat de reprezentantul persoanei impozabile, deschis la o instituţie de credit din România.
Comisioanele bancare se suportã de cãtre persoana impozabilã.
19. Dupã operarea datelor privind soluţionarea cererii de rambursare în evidenţa specialã, compartimentul de specialitate va transmite dosarul solicitãrii compartimentului de gestionare a dosarului fiscal, pentru arhivare.
Dosarul solicitãrii va cuprinde:
a) cererea solicitantului;
b) referatul de analizã;
c) procesul-verbal privind rezultatul cercetãrii la faţa locului, dupã caz;
d) Decizia de rambursare a taxei pe valoarea adãugatã;
e) Nota privind compensarea obligaţiilor fiscale şi/sau Nota privind restituirea/rambursarea unor sume, cuprinzând data la care s-a efectuat operaţiunea de compensare şi/sau de rambursare.
20. Dupã primirea Notei privind compensarea obligaţiilor fiscale şi/sau Notei privind restituirea/rambursarea unor sume de la compartimentul de colectare, compartimentul de specialitate îl înştiinţeazã pe solicitant despre modul de soluţionare a cererii, prin transmiterea Deciziei de rambursare a taxei pe valoarea adãugatã, a Notei de compensare şi/sau de rambursare, precum şi a documentaţiei care evidenţia taxa pe valoarea adãugatã a cãrei rambursare a fost solicitatã.
Toate documentele se ştampileazã de cãtre compartimentul de specialitate, pentru a nu fi folosite pentru cereri viitoare de rambursare ale respectivei persoane impozabile.

ANEXA 1a)
--------
la procedurã
------------

EVIDENŢA CERERILOR DE RAMBURSARE A TVA



───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Codul Nr.
de iden- şi data Diferenţe Data
Denumirea/ tificare înregis- Suma Decizia Suma constatate efec-
Nr. Nr. de Numele si fiscala trarii soli- orga- apro- fata de tuarii
crt refe- prenumele din tara cererii citata nului bata suma compen-
rinta solici- in care de ram- fiscal*) solicitata sarii
tantului este bursare si/sau
stabilit a TVA resti-
tuirii
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


----
*) Se va completa cu: A - în cazul cererilor aprobate;
R - în cazul cererilor respinse.


ANEXA 1b)
--------
la procedurã
------------



MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Direcţia Generalã a Finanţelor Publice a Judeţului ..............
Administraţia finanţelor publice ................................
Nr. ..........

Aprobat,
Conducãtorul unitãţii fiscale/
Director coordonator,
.................................

Avizat,
Şef compartiment de specialitate
................................


REFERAT PENTRU ANALIZA DOCUMENTARĂ

A. Datele de identificare ale persoanei impozabile
Cod de identificare fiscalã ..............................................
Denumire .................................................................
Domiciliu fiscal .........................................................
B. Datele de identificare ale reprezentantului
Cod de identificare fiscalã ..............................................
Denumire .................................................................
Domiciliu fiscal .........................................................
C. Analiza documentarã a cererii de rambursare aferentã lunii/perioadei ......... anul ............
Au fost analizate urmãtoarele documente:

În urma analizei s-au constatat urmãtoarele:

D. Concluzii
a) Se propune aprobarea rambursãrii în urma analizei documentare []
b) Se transmite pentru efectuarea cercetãrii la faţa locului []

Întocmit,
.........................


-----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016