Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURA din 27 noiembrie 2001  privind achizitiile publice de produse si servicii care implica apararea nationala, ordinea publica, siguranta si securitatea nationala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROCEDURA din 27 noiembrie 2001 privind achizitiile publice de produse si servicii care implica apararea nationala, ordinea publica, siguranta si securitatea nationala

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 815 din 18 decembrie 2001

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) În conformitate cu prevederile <>art. 7 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 60/2001 privind achiziţiile publice, denumita în continuare ordonanta, prezentele proceduri asigura cadrul unitar pentru organizarea şi desfãşurarea activitãţilor în vederea atribuirii contractului de achiziţie publica de produse şi servicii care implica apãrarea nationala, ordinea publica, siguranta şi securitatea nationala, precum şi o mai mare flexibilitate în luarea deciziei de cãtre autoritatea contractantã atunci când stabileşte cerinţele şi criteriile pe baza cãrora se stabileşte oferta câştigãtoare.
(2) Principiile care stau la baza atribuirii contractului de achiziţie publica de produse şi servicii care implica apãrarea nationala, ordinea publica, siguranta şi securitatea nationala sunt cele enunţate la art. 2 lit. a), b), d) şi e) din ordonanta.
ART. 2
În sensul prezentelor proceduri, prin autoritate contractantã din domeniul apãrãrii naţionale, ordinii publice, siguranţei şi securitãţii naţionale, denumita în continuare autoritate contractantã, se înţelege instituţia publica sau structura din compunerea acesteia care are stabilite, prin acte normative, atribuţii specifice acestor domenii şi în care se exercita calitatea de ordonator principal, secundar sau tertiar de credite bugetare, iar prin reglementãri interne, competente în domeniul achiziţiilor.
ART. 3
Produsele şi serviciile a cãror achiziţie face obiectul prezentelor proceduri sunt prevãzute în anexa nr. 2.

CAP. 2
Programul anual al achiziţiilor publice. Estimarea valorii contractului

ART. 4
(1) Autoritatea contractantã are obligaţia de a stabili programul anual al achiziţiilor publice pentru produsele şi serviciile ce fac obiectul prezentelor proceduri.
(2) Programul anual cuprinde totalitatea contractelor de furnizare şi de servicii pe care autoritatea contractantã intenţioneazã sa le atribuie în decursul anului bugetar urmãtor.
(3) Programul anual al achiziţiilor publice de produse şi servicii se va actualiza în termen de 30 de zile de la aprobarea bugetului.
ART. 5
O autoritate contractantã în domeniul produselor şi serviciilor ce fac obiectul prezentelor proceduri are obligaţia de a estima valoarea contractului de achiziţie publica, în concordanta cu prevederile <>art. 8 din Hotãrârea Guvernului nr. 461/2001 pentru aprobarea normelor de aplicare a <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 60/2001 privind achiziţiile publice şi/sau cu prevederile reglementãrilor interne specifice, şi de a o compara cu echivalentul în lei al pragului valoric prevãzut la art. 13 din ordonanta atunci când selecteaza procedura care urmeazã sa fie aplicatã pentru atribuirea contractului respectiv.

CAP. 3
Selectarea procedurii pentru atribuirea contractului de achiziţie publica

ART. 6
(1) Autoritatea contractantã are obligaţia de a atribui contractul de achiziţie publica pentru produsele şi serviciile care implica apãrarea tarii, ordinea publica, siguranta şi securitatea nationala prin aplicarea uneia dintre urmãtoarele proceduri:
a) licitaţia restrânsã pentru contractele de achiziţie publica a cãror valoare estimatã, fãrã T.V.A., este egala sau mai mare decât echivalentul în lei a 100.000 euro, care se desfãşoarã în doua etape distincte prin care numai candidaţii selectaţi în prima etapa de cãtre autoritatea contractantã sunt invitaţi sa depunã oferte;
b) negocierea competitivã, prin care autoritatea contractantã se consulta şi negociaza clauzele contractuale, exclusiv preţul, cu mai mulţi furnizori sau prestatori (2-3 candidaţi selectaţi, dintre care cel puţin unul prezintã o oferta corespunzãtoare);
c) negocierea cu o singura sursa, prin care autoritatea contractantã se consulta şi negociaza preţul şi clauzele contractuale cu un singur furnizor sau prestator;
d) cererea de oferte pentru contracte ale cãror valori estimate, fãrã T.V.A., sunt mai mici decât echivalentul în lei a 100.000 euro, prin care autoritatea contractantã solicita oferte de preţ de la minimum 5 furnizori sau prestatori şi primeşte cel puţin doua oferte corespunzãtoare;
e) cumpãrarea directa pe baza de document contabil justificativ, în cazul în care autoritatea contractantã achiziţioneazã produse sau servicii, individual determinate sau de gen, a cãror valoare, fãrã T.V.A., cumulatã pe parcursul unui an, nu depãşeşte echivalentul în lei a 1.500 euro.
(2) Stabilirea procedurii pentru atribuirea contractului de achiziţie publica se face de cãtre ordonatorul principal, secundar sau tertiar de credite bugetare la nivelul cãruia se executa achiziţia, în baza unei note de fundamentare întocmite de structura cu atribuţii în domeniul achiziţiilor, în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare.
ART. 7
Poate fi exclus dintr-o procedura pentru atribuirea contractului de achiziţie publica, respectiv nu este eligibil, orice ofertant/candidat care se afla în una dintre urmãtoarele situaţii:
a) este în stare de faliment ori lichidare, afacerile îi sunt administrate de un judecãtor-sindic sau activitãţile sale comerciale sunt suspendate ori este într-o situaţie similarã cu cele anterioare, reglementatã prin lege;
b) face obiectul unei proceduri legale pentru declararea sa în una dintre situaţiile prevãzute la lit. a);
c) nu şi-a îndeplinit obligaţiile de plata exigibile a impozitelor şi taxelor cãtre stat, precum şi a contribuţiei pentru asigurãrile sociale de stat;
d) furnizeazã informaţii false în documentele prezentate;
e) a comis o grava greseala în materie profesionalã sau nu şi-a îndeplinit obligaţiile asumate printr-un alt contract de achiziţie publica, în mãsura în care autoritatea contractantã poate aduce ca dovada mijloace probante în acest sens;
f) nu deţine şi nu prezintã la cererea autoritãţii contractante documente edificatoare care sa dovedeascã o forma de înregistrare ca persoana juridicã sau de înregistrare/atestare ori de apartenenţa din punct de vedere profesional, în conformitate cu prevederile legale din România sau din ţara în care este stabilit, dupã caz;
g) nu deţine şi nu prezintã documentele cerute de autoritatea contractantã, prin care dovedeşte capacitatea tehnica, economico-financiarã şi a sistemului de asigurare a calitãţii;
h) nu permite verificarea de cãtre autoritatea contractantã a capacitãţilor sale de producţie, de cercetare-dezvoltare, de realizare de studii şi a sistemului de management al calitãţii prin entitãţi/organisme notificate de aceasta: Organismul Militar de Certificare, Acreditare şi Supraveghere, comisii de certificare, acreditare şi supraveghere etc.;
i) este ofertant/candidat strãin care nu are sediul în România şi nu deţine o certificare sau o acreditare acordatã de un organism naţional ori internaţional, recunoscut de o ţara membra NATO, dacã în documentele procedurii de achiziţie nu se prevede în mod expres altfel;
j) nu a fost certificat pe linie de securitate de cãtre entitatea specializatã a autoritãţii contractante din domeniul apãrãrii naţionale, ordinii publice, siguranţei şi securitãţii naţionale;
k) nu permite efectuarea inspectiilor de securitate şi accesul în locurile şi în spaţiile protejate.
ART. 8
(1) În cazul în care la procedura de atribuire a unui contract participa şi ofertanţi/candidaţi strãini, iar documentaţia pe baza cãreia se realizeazã produsele şi serviciile are caracter secret, este necesar ca între Guvernul României şi guvernul tarii de origine a ofertantului/candidatului sa fie încheiat un acord-cadru de confidenţialitate pe linia schimbului de informaţii între pãrţi.
(2) În situaţia în care nu este îndeplinitã condiţia prevãzutã la alin. (1), între autoritatea contractantã şi ofertant/candidat se va încheia un acord de confidenţialitate pentru contractul care face obiectul procedurii de atribuire şi care va reglementa schimbul de informaţii cu caracter secret, precum şi modul de protejare a acestora.

CAP. 4
Întocmirea şi conţinutul documentaţiei pentru elaborarea şi prezentarea ofertei

ART. 9
Autoritatea contractantã are obligaţia de a asigura întocmirea documentaţiei pentru elaborarea şi prezentarea ofertei, fie prin personalul specializat de care dispune, fie prin angajarea de consultanţi, cu respectarea prevederilor legale.
ART. 10
(1) Documentaţia pentru elaborarea şi prezentarea ofertei trebuie sa cuprindã datele prevãzute la <>art. 17 din Hotãrârea Guvernului nr. 461/2001 , cu excepţia procedurilor de achiziţie prin negociere cu o singura sursa şi prin cumpãrare directa, în cazul cãrora autoritatea contractantã poate dispune simplificarea documentaţiei pentru elaborarea şi prezentarea ofertei.
(2) Documentaţia pentru elaborarea şi prezentarea ofertei va preciza criteriul pe baza cãruia se atribuie contractul de achiziţie publica, respectiv:
a) oferta cea mai avantajoasã din punct de vedere tehnico-economic; sau
b) preţul cel mai scãzut.

CAP. 5
Constituirea comisiei de evaluare

ART. 11
(1) Autoritatea contractantã are obligaţia sa constituie, o data cu iniţierea aplicãrii procedurii pentru atribuirea contractului de achiziţie publica, o comisie de evaluare.
(2) Componenta comisiei de evaluare va fi aprobatã prin decizie a ordonatorului principal, secundar sau tertiar de credite bugetare şi este formatã din cel puţin 5 membri cu pregãtire profesionalã şi experienta în domeniul achiziţiilor, astfel:


a) preşedinte - reprezentant al autoritãţii contractante
organizatoare;
b) membri: - specialişti ai autoritãţii contractante, ai
beneficiarilor produselor şi alţi speci-
alisti, dupã caz;
- consilier juridic;


c) secretarul comisiei, de la autoritatea contractantã.
(3) Atribuţiile comisiei de evaluare sunt urmãtoarele:
a) analizeazã conţinutul documentaţiei pentru elaborarea şi prezentarea ofertei sub aspectul respectãrii prevederilor legale de elaborare şi, dupã caz, sub aspectul condiţiilor tehnice;
b) verifica respectarea de cãtre ofertant a regulilor de depunere şi de prezentare a ofertei, referitoare la: eligibilitatea, înregistrarea, capacitatea economico-financiarã şi tehnica, sistemul de asigurare a calitãţii, asigurarea caracterului confidenţial al informaţiilor;
c) stabileşte care sunt completãrile şi clarificãrile necesare cu privire la documentele de calificare sau la oferta;
d) califica/exclude ofertanţii care îndeplinesc/nu îndeplinesc condiţiile prevãzute la lit. b);
e) evalueaza ofertele ofertanţilor calificaţi; întâi se evalueaza propunerea tehnica şi apoi propunerea financiarã;
f) respinge ofertele necorespunzãtoare;
g) stabileşte oferta câştigãtoare.
(4) Comisia de evaluare îşi desfãşoarã activitatea în plen şi, dupã caz, pe subcomisii de specialitate.
(5) Deciziile comisiei de evaluare se iau cu acordul a cel puţin doua treimi din numãrul membrilor sãi. În cazul stabilirii ofertei câştigãtoare pe baza de punctaj (oferta cea mai avantajoasã din punct de vedere tehnico-economic), acordul membrilor comisiei de evaluare se reflecta prin punctajul individual acordat fiecãrei oferte.
ART. 12
(1) Membrii comisiei de evaluare au obligaţia de a pãstra confidenţialitatea asupra conţinutului ofertelor, precum şi asupra oricãror alte informaţii prezentate de candidaţi/ofertanţi, a cãror dezvaluire ar putea aduce atingere dreptului acestora de a-şi proteja proprietatea intelectualã sau secretele comerciale.
(2) Membrii comisiei de evaluare au obligaţia de a semna pe propria rãspundere o declaraţie de confidenţialitate şi impartialitate, prin care confirma totodatã ca nu se afla în nici una dintre situaţiile urmãtoare:
a) este soţ sau ruda pana la gradul al treilea inclusiv ori afin pana la gradul al treilea inclusiv cu unul dintre ofertanţi/candidaţi;
b) în ultimii 3 ani a avut contracte de munca sau de colaborare cu unul dintre ofertanţi/candidaţi ori a fãcut parte din consiliul de administraţie sau din orice alt organ de conducere ori de administraţie al acestora;
c) deţine pãrţi sociale sau acţiuni din capitalul social subscris al unuia dintre ofertanţi/candidaţi.
(3) Declaraţia prevãzutã la alin. (2) trebuie semnatã înainte de şedinţa de deschidere a ofertelor/documentelor de calificare transmise de candidaţi împreunã cu scrisoarea de interes.

CAP. 6
Aplicarea procedurii pentru atribuirea contractului de achiziţie publica

ART. 13
(1) Autoritatea contractantã poate iniţia aplicarea procedurii pentru atribuirea contractului de achiziţie publica numai dacã sunt îndeplinite cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) produsul sau serviciul face parte din Lista cuprinzând produsele şi serviciile care implica apãrarea nationala, ordinea publica, siguranta şi securitatea nationala, prevãzutã în anexa nr. 2, şi este cuprins în programul anual al achiziţiilor publice, cu excepţia cazului în care obiectul contractului este determinat de apariţia unei situaţii de forta majorã sau a unor situaţii care impun acoperirea urgenta a unor necesitaţi neprevãzute;
b) sunt asigurate pentru anul în curs fondurile necesare îndeplinirii contractului de achiziţie publica;
c) este întocmitã documentaţia pentru elaborarea şi prezentarea ofertei;
d) au fost obţinute, conform reglementãrilor interne specifice, aprobãrile, avizele, acordurile şi autorizaţiile necesare achiziţionãrii produselor sau serviciilor a cãror dobândire face obiectul contractului de achiziţie publica;
e) este constituitã comisia de evaluare.
(2) În cazul în care condiţiile de contractare presupun finanţarea contractului de achiziţie publica pe baza unui credit a cãrui obţinere este în sarcina ofertantului, iar autoritatea contractantã are asigurata garantarea creditului respectiv, condiţia prevãzutã la alin. (1) lit. b) se considera îndeplinitã.
ART. 14
(1) Licitaţia restrânsã se aplica pentru achiziţiile de produse şi servicii a cãror documentaţie de execuţie este bine definitã, nu mai necesita modificãri, iar bunurile ce urmeazã sa fie achiziţionate sunt produse de serie.
(2) Licitaţia restrânsã se desfãşoarã în doua etape, autoritatea contractantã selectand candidaţii care vor fi invitaţi sa depunã oferta (între 2-7 candidaţi selectaţi; nu este obligatorie repetarea procedurii dacã se primeşte cel puţin o oferta corespunzãtoare), dupã cum urmeazã:
A. Etapa de selectare a candidaţilor, în care se desfãşoarã urmãtoarele activitãţi:
a) constituirea comisiei de evaluare:
b) transmiterea anunţului de participare;
c) primirea solicitãrilor de obţinere a documentaţiei care cuprinde informaţii privind: cerinţele minime de calificare, modul de selectare, de prezentare a documentelor de calificare şi de selecţie, care dovedesc eligibilitatea, înregistrarea, capacitatea tehnica şi economico-financiarã, existenta sistemului de asigurare a calitãţii, precum şi îndeplinirea condiţiilor de respectare a caracterului confidenţial al informaţiilor şi remiterea acesteia tuturor celor care au înaintat o solicitare în acest sens;
d) întocmirea şi transmiterea raspunsurilor la clarificãrile solicitate de candidaţi privind elementele specifice ale cerinţelor minime de calificare, ale modului de selectare sau ale documentelor care dovedesc eligibilitatea, înregistrarea, capacitatea tehnica şi capacitatea economico-financiarã;
e) primirea scrisorilor de interes şi a documentelor care dovedesc eligibilitatea, înregistrarea, capacitatea tehnica şi economico-financiarã;
f) îndeplinirea de cãtre comisia de evaluare a urmãtoarelor atribuţii:
(i) examinarea şi verificarea îndeplinirii de cãtre candidaţi a condiţiilor de calificare, eligibilitate, înregistrare, capacitate tehnica şi economicofinanciara, solicitate în documentaţia pentru elaborarea şi prezentarea ofertei;
(ii) stabilirea clarificarilor necesare cu privire la documentele prezentate de candidaţi;
(iii) calificarea candidaţilor care îndeplinesc condiţiile prevãzute la pct. (i) şi excluderea celor care nu le îndeplinesc;
(iv) selectarea candidaţilor cãrora urmeazã sa li se solicite oferta;
(v) întocmirea şi înaintarea cãtre conducerea autoritãţii contractante a hotãrârii comisiei de evaluare cu privire la selecţia candidaţilor;
g) comunicarea rezultatului etapei de selectare tuturor candidaţilor.
B. Etapa de evaluare a ofertelor, în care se desfãşoarã urmãtoarele activitãţi:
a) transmiterea cãtre toţi candidaţii selectaţi a invitaţiilor de participare cu oferta şi a documentaţiei pentru elaborarea şi prezentarea ofertelor;
b) întocmirea şi transmiterea raspunsurilor la clarificãrile privind elementele cuprinse în documentaţia pentru elaborarea şi prezentarea ofertei, solicitate de candidaţii selectaţi;
c) primirea pachetelor (coletelor) sigilate care conţin ofertele şi documentele care le însoţesc;
d) îndeplinirea de cãtre comisia de evaluare a urmãtoarelor atribuţii:
(i) deschiderea ofertelor;
(ii) examinarea ofertelor prezentate de ofertanţi şi stabilirea clarificarilor cu privire la ofertele respective;
(iii) respingerea ofertelor necorespunzãtoare;
(iv) evaluarea ofertelor declarate corespunzãtoare şi stabilirea ofertei câştigãtoare;
(v) întocmirea şi înaintarea cãtre conducerea autoritãţii contractante a hotãrârii comisiei de evaluare cu privire la rezultatul aplicãrii procedurii pentru atribuirea contractului de achiziţie publica;
e) transmiterea cãtre toţi ofertanţii a comunicãrii privind rezultatul aplicãrii procedurii pentru atribuirea contractului de achiziţie publica;
f) încheierea contractului de achiziţie publica.
(3) Termenele limita pentru primirea documentelor de calificare şi pentru depunerea ofertei sunt:
a) în prima etapa a procedurii, pentru primirea documentelor de calificare, minimum 15 zile de la transmiterea invitatiei de participare;
b) în etapa a doua a procedurii, pentru depunerea ofertei, minimum 15 zile de la transmiterea invitatiei de participare cu oferta.
ART. 15
(1) Negocierea competitivã se aplica în urmãtoarele situaţii:
a) atunci când în urma unei proceduri de licitaţie restrânsã nu a fost primitã nici o oferta sau nici o oferta corespunzãtoare şi numai dacã autoritatea contractantã, dupã consultarea şi negocierea cu furnizorii/prestatorii, nu modifica substanţial cerinţele prevãzute iniţial în documentaţia pentru elaborarea şi prezentarea ofertei;
b) în situaţii excepţionale temeinic motivate, atunci când autoritatea contractantã îşi propune sa dobândeascã produse şi servicii care nu permit o estimare iniţialã a valorii contractului de achiziţie publica datoritã naturii produselor şi serviciilor respective ori datoritã riscurilor pe care le implica achiziţia sau prestarea acestora;
c) atunci când produsele şi serviciile pe care autoritatea contractantã îşi propune sa le dobândeascã sunt de asa natura încât caietul de sarcini nu poate fi elaborat cu precizia pe care o impune atribuirea unui contract de achiziţie publica prin licitaţie restrânsã;
d) atunci când autoritatea contractantã achiziţioneazã produse ce urmeazã sa fie fabricate sau servicii ce urmeazã sa fie executate, numai în domeniul cercetãrii ştiinţifice şi al fazelor de experimentare sau dezvoltare tehnologicã.
(2) Procedura prin negociere competitivã se desfãşoarã în 3 etape, dupã cum urmeazã:
A. Etapa de selectare a candidaţilor, care cuprinde:
a) transmiterea invitaţiilor de participare furnizorilor sau prestatorilor de la care exista premisele obţinerii de oferta;
b) primirea din partea furnizorilor sau a prestatorilor interesaţi a solicitãrilor de obţinere a documentaţiei care cuprinde informaţii privind cerinţele minime de calificare solicitate, modul de selectare a candidaţilor, precum şi modul de prezentare a documentelor de calificare şi de selecţie, existenta sistemului de asigurare a calitãţii, precum şi îndeplinirea condiţiilor de respectare a caracterului confidenţial al informaţiilor şi remiterea documentaţiei respective tuturor celor care au înaintat o solicitare în acest sens;
c) întocmirea şi transmiterea raspunsurilor la clarificãrile solicitate de candidaţi privind elementele specifice ale cerinţelor minime de calificare, ale modului de selectare sau ale documentelor care dovedesc eligibilitatea, înregistrarea, capacitatea tehnica şi capacitatea economico-financiarã;
d) primirea scrisorilor de interes şi a documentelor care dovedesc eligibilitatea, înregistrarea, capacitatea tehnica şi capacitatea economico-financiarã;
e) îndeplinirea de cãtre comisia de evaluare a atribuţiilor prevãzute la art. 35 şi 36 din Hotatarea Guvernului nr. 461/2001;
f) transmiterea comunicãrii privind rezultatul etapei de selectare tuturor candidaţilor.
B. Etapa de consultare şi negociere, care consta în:
a) transmiterea cãtre toţi candidaţii selectaţi a documentaţiei preliminare pentru elaborarea şi prezentarea ofertelor şi a invitaţiilor de participare la consultare şi negociere;
b) consultarea şi negocierea, în una sau în mai multe şedinţe comune cu toţi candidaţii selectaţi, a prevederilor ce urmeazã sa fie introduse în documentaţia finala pentru elaborarea şi prezentarea ofertei, îndeosebi a celor cuprinse în caietul de sarcini şi în condiţiile de contractare; este interzisã negocierea preţului. Fiecare şedinţa se finalizeazã prin încheierea unui proces-verbal în care se consemneazã punctele de vedere şi sugestiile candidaţilor şi care se semneazã de toţi participanţii;
c) întocmirea documentaţiei finale pentru elaborarea şi prezentarea ofertei şi remiterea acesteia tuturor candidaţilor care au participat la consultare şi negociere. Documentaţia finala trebuie sa fie astfel întocmitã încât sa nu restrictioneze posibilitatea depunerii de oferta de cãtre toţi candidaţii selectaţi, cu excepţia cazurilor în care o eventuala restrictionare poate fi probatã de autoritatea contractantã cu argumente tehnice, temeinic motivate.
C. Etapa de evaluare a ofertelor, care cuprinde:
a) primirea pachetelor (coletelor) sigilate care conţin ofertele;
b) îndeplinirea de cãtre comisia de evaluare a urmãtoarelor atribuţii:
(i) deschiderea ofertelor;
(ii) examinarea ofertelor prezentate de ofertanţi şi stabilirea clarificarilor necesare cu privire la ofertele respective;
(iii) respingerea ofertelor necorespunzãtoare;
(iv) evaluarea ofertelor declarate corespunzãtoare şi stabilirea ofertei câştigãtoare;
(v) întocmirea şi înaintarea cãtre conducerea autoritãţii contractante a hotãrârii comisiei de evaluare cu privire la rezultatul aplicãrii procedurii pentru atribuirea contractului de achiziţie publica;
c) transmiterea cãtre toţi ofertanţii a comunicãrii privind rezultatul aplicãrii procedurii pentru atribuirea contractului de achiziţie publica;
d) încheierea contractului de achiziţie publica.
(3) Termenele limita pentru primirea documentelor de calificare şi pentru depunerea ofertei sunt:
a) în prima etapa a procedurii, pentru primirea documentelor de calificare, minimum 15 zile de la transmiterea invitatiei de participare;
b) în etapa a doua a procedurii, de negociere, consultare şi definitivare a documentaţiei tehnice, minimum 10 zile de la data transmiterii invitatiei de participare;
c) în etapa a treia a procedurii, pentru depunerea ofertei, minimum 5 zile de la transmiterea invitatiei de participare pentru a depune oferta.
ART. 16
(1) Negocierea cu o singura sursa se aplica în urmãtoarele situaţii:
a) procedurile de atribuire sunt stabilite ca urmare a:
(i) unui tratat sau acord internaţional ce vizeazã implementarea sau exploatarea unui proiect, în comun cu unul sau cu mai mulţi parteneri strãini;
(ii) unui tratat, acord internaţional sau altele asemenea referitoare la stationarea de trupe;
(iii) aplicãrii unei proceduri specifice unor organisme financiare internaţionale sau altor donatori/creditori;
b) atunci când produsele sau serviciile pot fi furnizate, respectiv prestate, numai de un singur contractant din motive de natura tehnica sau din motive legate de protecţia unui drept de exclusivitate asupra acestora;
c) atunci când autoritatea contractantã îşi propune sa achizitioneze, în mod adiţional, produse destinate înlocuirii parţiale, suplimentarii sau extinderii echipamentelor şi instalaţiilor achiziţionate, anterior, de la un anumit furnizor, în vederea evitãrii incompatibilitatii sau dificultãţilor tehnice sporite de operare şi de întreţinere pe care le implica achiziţionarea de produse cu caracteristici tehnice diferite de cele deja achiziţionate, numai în durata normalã de utilizare, pentru tehnica ce a fost achizitionata;
d) atunci când autoritatea contractantã îşi propune sa achizitioneze servicii suplimentare care, deşi nu au fost incluse în contractul de servicii atribuit anterior unui contractant, au devenit, ca urmare a unor situaţii neprevãzute, necesare pentru finalizarea contractului în cauza şi numai dacã se respecta în mod cumulativ urmãtoarele condiţii:
(i) atribuirea sa fie facuta aceluiaşi contractant;
(ii) serviciile suplimentare nu pot fi separate, din punct de vedere tehnic şi economic, de contractul iniţial, întrucât altfel ar aduce prejudicii majore autoritãţii contractante sau, deşi separabile de contractul iniţial, sunt strict necesare în vederea îndeplinirii acestuia;
(iii) valoarea estimatã a noului contract nu trebuie sa depãşeascã 50% din valoarea actualizatã a contractului de servicii atribuit iniţial;
e) în situaţie de forta majorã sau în orice alte cazuri temeinic motivate care nu au putut fi prevãzute şi ale cãror circumstanţe nu se datoreazã vreunei acţiuni a autoritãţii contractante, dar numai pentru achiziţionarea în scopul rezolvarii situaţiei de extrema urgenta, într-o perioada nu mai mare de o luna.
(2) Negocierea cu o singura sursa se desfãşoarã într-o singura etapa, dupã cum urmeazã:
a) se numeşte comisia de evaluare;
b) se transmite invitaţia de participare la negociere furnizorului sau prestatorului cãruia se intenţioneazã sa i se atribuie contractul de achiziţie publica; invitaţia de participare trebuie sa fie însoţitã de un exemplar al caietului de sarcini, precum şi de propunerea privind formularul de contract şi condiţiile de contractare;
c) se consulta candidatul, are loc negocierea, inclusiv a preţului, şi se stabilesc prevederile finale privind conţinutul clauzelor contractuale;
d) se încheie contractul de achiziţie publica.
(3) Mandatul comisiei de evaluare consta în instrucţiunile scrise, date preşedintelui acesteia de cãtre şeful autoritãţii contractante, şi cuprinde urmãtoarele:
a) persoanele care fac parte din comisia de evaluare şi domeniile de responsabilitate;
b) obiectul de negociere, respectiv problemele ce urmeazã sa fie discutate;
c) limita maxima de preţ;
d) perioada de desfãşurare şi de finalizare a negocierii preţului.
(4) Pe timpul desfãşurãrii acestei proceduri se interzic:
a) negocierea preţului cu un furnizor care nu a corespuns din punct de vedere al documentelor de calificare;
b) primirea documentaţiei de preţ incomplete.
(5) Pentru produsele sau serviciile care au fost aprobate sa se achizitioneze prin negociere cu o singura sursa autoritatea contractantã întocmeşte invitaţia de participare care se trimite furnizorului sau prestatorului desemnat.
(6) Invitaţia de participare cuprinde:
a) obiectul procedurii de achiziţie;
b) cantitatea necesarã de bunuri sau volumul serviciilor;
c) termenul de furnizare sau de execuţie;
d) modalitãţile de plata;
e) punctul de legatura pentru relaţii suplimentare;
f) alte precizãri.
(7) Oferta cuprinde:
a) documentele de calificare;
b) propunerea tehnica;
c) propunerea financiarã.
(8) Autoritatea contractantã are dreptul de a solicita ofertanţilor completarea unor formulare şi modele care permit, în funcţie de particularitãţile achiziţiei sau ale tipului de contract, furnizarea de informaţii suplimentare referitoare la preţ, tarif sau condiţii financiare specifice.
ART. 17
(1) Cererea de oferte se aplica în cazul în care valoarea estimatã, fãrã T.V.A., a contractului de achiziţie publica este mai mica decât echivalentul în lei a 100.000 euro.
(2) Procedura se desfãşoarã dupã cum urmeazã:
a) studiul pieţei şi consultarea bazei proprii de date cu privire la furnizorii sau prestatorii al cãror obiect de activitate poate asigura dobândirea produselor ori serviciilor pe care autoritatea contractantã intenţioneazã sa le achizitioneze;
b) transmiterea invitaţiilor de participare furnizorilor sau prestatorilor de la care exista premisele obţinerii celor mai bune oferte; invitaţiile trebuie sa fie însoţite de un exemplar al caietului de sarcini şi de informaţii referitoare la condiţiile impuse ofertantului de autoritatea contractantã privind eligibilitatea, înregistrarea, capacitatea tehnica şi capacitatea economico-financiarã, privind sistemul de asigurare a calitãţii, precum şi condiţiile de respectare a caracterului confidenţial al informaţiilor, în mãsura în care îndeplinirea condiţiilor respective este consideratã ca fiind relevanta pentru îndeplinirea contractului;
c) întocmirea şi transmiterea raspunsurilor la clarificãrile privind elementele cuprinse în caietul de sarcini, solicitate de furnizorii sau prestatorii care au primit invitaţie de participare;
d) primirea pachetelor (coletelor) sigilate care conţin ofertele şi, dacã este cazul, a altor documente solicitate de autoritatea contractantã;
e) îndeplinirea de cãtre comisia de evaluare a urmãtoarelor atribuţii:
(i) deschiderea ofertelor;
(ii) examinarea şi verificarea îndeplinirii de cãtre ofertanţi a condiţiilor referitoare la eligibilitate, înregistrare, capacitatea tehnica şi capacitatea economico-financiarã, în cazul în care îndeplinirea respectivelor condiţii a fost solicitatã;
(iii) stabilirea clarificarilor necesare cu privire la documentele prezentate de ofertanţi (dacã este cazul);
(iv) calificarea ofertanţilor care îndeplinesc condiţiile prevãzute la pct. (ii) şi excluderea celor care nu îndeplinesc condiţiile respective (dacã este cazul);
(v) examinarea ofertelor prezentate de ofertanţii calificaţi şi stabilirea clarificarilor necesare cu privire la ofertele respective;
(vi) respingerea ofertelor necorespunzãtoare;
(vii) evaluarea ofertelor declarate corespunzãtoare şi stabilirea ofertei câştigãtoare;
(viii) întocmirea şi înaintarea cãtre conducerea autoritãţii contractante a hotãrârii comisiei de evaluare cu privire la rezultatul aplicãrii procedurii pentru atribuirea contractului de achiziţie publica;
f) transmiterea cãtre toţi ofertanţii a comunicãrii privind rezultatul aplicãrii procedurii pentru atribuirea contractului de achiziţie publica;
g) încheierea contractului de achiziţie publica.
(3) Termenul limita pentru depunerea ofertelor este de minimum 7 zile de la data transmiterii invitatiei de participare.
(4) Autoritatea contractantã are dreptul de a prelungi perioada stabilitã prin data limita pentru depunerea ofertei. În acest caz autoritatea contractantã are obligaţia de a comunica noua data de depunere, în scris, cu cel puţin 6 zile înainte de data limita stabilitã iniţial, tuturor furnizorilor sau prestatorilor care au obţinut un exemplar al documentaţiei pentru elaborarea şi prezentarea ofertei.
ART. 18
(1) Cumpãrarea directa pe baza de document contabil justificativ, în cazul în care autoritatea contractantã achiziţioneazã produse sau servicii, individual determinate sau de gen, a cãror valoare, fãrã T.V.A., cumulatã pe parcursul unui an, nu depãşeşte echivalentul în lei a 1.500 euro.
(2) Etapele de desfãşurare sunt urmãtoarele:
a) studiul pieţei şi consultarea bazei proprii de date cu privire la furnizorii sau prestatorii al cãror obiect de activitate poate asigura dobândirea produselor şi serviciilor pe care autoritatea contractantã intenţioneazã sa le achizitioneze. În acest scop conducãtorul autoritãţii contractante poate desemna salariaţi din subordinea sa care sa testeze şi sa consemneze sub semnatura proprie preţurile practicate la data respectiva;
b) cumpãrarea propriu-zisa pe baza de document justificativ.

CAP. 7
Modul de lucru al comisiei de evaluare. Combaterea fraudei şi coruptiei

ART. 19
Comisia de evaluare îşi desfãşoarã activitatea cu respectarea prevederilor <>art. 32-39 din Hotãrârea Guvernului nr. 461/2001 .
ART. 20
Combaterea fraudei şi a coruptiei se realizeazã în conformitate cu prevederile <>art. 40-42 din Hotãrârea Guvernului nr. 461/2001 .

CAP. 8
Acordarea marjei de preferinta interna. Garanţia pentru participare şi garanţia de buna execuţie

ART. 21
(1) Autoritatea contractantã are obligaţia de a acorda o marja de preferinta interna în conformitate cu prevederile <>art. 45 din Hotãrârea Guvernului nr. 461/2001 .
(2) Atunci când acorda marja de preferinta interna autoritatea contractantã are obligaţia de a preciza aceasta în anunţul sau, dupã caz, în invitaţia de participare.
(3) În documentaţia pentru elaborarea şi prezentarea ofertei trebuie sa se precizeze modul concret de acordare a marjei de preferinta interna.
ART. 22
Garanţia pentru participare şi garanţia de buna execuţie se constituie cu respectarea prevederilor <>art. 49-51 din Hotãrârea Guvernului nr. 461/2001 .

CAP. 9
Încheierea, întocmirea dosarului şi monitorizarea atribuirii contractelor de achiziţie publica

ART. 23
În funcţie de durata ciclului de fabricaţie a produselor sau de executarea serviciilor, precum şi de asigurarea surselor de finanţare autoritatea contractantã poate încheia:
a) contracte anuale - pentru produsele de serie cu durata ciclului pana la 6 luni şi asigurarea integrala (pentru intreaga cantitate de produse) a surselor de finanţare, indiferent de provenienta;
b) contracte multianuale - pentru produse, programe sau sisteme de armament a cãror producţie sau furnizare se întinde pe durata mai multor ani, iar finanţarea este garantatã de Guvern;
c) contracte-cadru - care au ca obiect stabilirea de condiţii între pãrţile contractante, în mod special cu privire la preţuri şi, dupã caz, la cantitãţile care se vor achizitiona, condiţii care se vor detalia prin acte adiţionale anuale, în funcţie de asigurarea surselor de finanţare necesare.
ART. 24
Încheierea contractului de achiziţie publica cu ofertantul a cãrui oferta a fost stabilitã câştigãtoare se realizeazã cu respectarea condiţiilor stabilite în <>art. 46-48 din Hotãrârea Guvernului nr. 461/2001 .
ART. 25
(1) Autoritatea contractantã are obligaţia de a întocmi dosarul achiziţiei publice pentru fiecare contract atribuit.
(2) Dosarul achiziţiei publice trebuie sa cuprindã documentele prevãzute la <>art. 52 alin. (2) din Hotãrârea Guvernului nr. 461/2001 , precum şi avizul privind ofertanţii selectaţi pentru a fi invitaţi la procedura, dat pe linie de securitate de cãtre entitatea specializatã a autoritãţii contractante din domeniul apãrãrii naţionale, ordinii publice, siguranţei şi securitãţii naţionale.

CAP. 10
Dispoziţii finale

ART. 26
(1) Achiziţiei publice de produse şi servicii care implica apãrarea nationala, ordinea publica, siguranta şi securitatea nationala i se aplica dispoziţiile legale generale şi normele specifice ale fiecãrei autoritãţi contractante referitoare la protecţia informaţiilor clasificate.
(2) Autoritãţile contractante, prin entitatile responsabile de specialitate ale instituţiilor publice implicate în achiziţii ce fac obiectul prezentelor proceduri, elaboreazã norme interne privind asigurarea confidenţialitãţii şi efectueazã inspecţii de securitate pe toatã durata de valabilitate a contractului de achiziţie publica.
(3) Criteriile privind obţinerea avizului de securitate vor fi aduse la cunostinta ofertantului o data cu invitaţia de participare la procedura de atribuire a contractului de achiziţie publica.
ART. 27
Contractantul implicat într-o activitate de achiziţie publica ce face obiectul prezentelor proceduri, în baza cãrora are acces la date şi informaţii clasificate, este obligat sa detina o structura de protecţie şi siguranta în conformitate cu cerinţele normelor elaborate de autoritãţile prevãzute la art. 25 alin. (2).
ART. 28
Problemelor nereglementate prin prezentele proceduri privind achiziţiile publice de produse şi servicii care implica apãrarea nationala, ordinea publica, siguranta şi securitatea nationala li se aplica prevederile dreptului comun referitoare la achiziţiile publice.



────────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016