Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURA din 25 aprilie 2001  privind restituirea taxei pe valoarea adaugata pentru bunurile si serviciile utilizate in cadrul programelor de asistenta economica, tehnica si in domenii conexe, acordata de Statele Unite ale Americii in cadrul Acordului dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Statelor Unite ale Americii, semnat la Bucuresti la 24 octombrie 1995    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROCEDURA din 25 aprilie 2001 privind restituirea taxei pe valoarea adaugata pentru bunurile si serviciile utilizate in cadrul programelor de asistenta economica, tehnica si in domenii conexe, acordata de Statele Unite ale Americii in cadrul Acordului dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Statelor Unite ale Americii, semnat la Bucuresti la 24 octombrie 1995

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 233 din 9 mai 2001
I. Potrivit prevederilor art. III din Acordul dintre Guvernul României şi Guvernul Statelor Unite ale Americii referitor la programele de asistenta economicã, tehnica şi în domenii conexe, ratificat prin <>Ordonanta Guvernului nr. 25/1996 , se restituie taxa pe valoarea adãugatã pentru:
a) bunurile procurate din ţara şi/sau serviciile utilizate în cadrul programelor de asistenta, acordatã de Statele Unite ale Americii, de cãtre organizaţiile publice sau private cu responsabilitãţi în implementarea programelor respective;
b) bunurile achiziţionate din ţara, destinate folosinţei proprii a personalului şi familiilor acestuia, care sunt în relaţii contractuale sau sunt angajaţii organizaţiilor publice ori private care sunt responsabile pentru implementarea programelor de asistenta ale Statelor Unite ale Americii şi care se afla în România pentru a îndeplini activitãţi în legatura cu programele de asistenta ale Statelor Unite ale Americii, cu excepţia cetãţenilor romani sau a acelor persoane care sunt rezidenţi permanenţi în România, în înţelesul Convenţiei de la Viena referitor la relaţiile diplomatice;
c) închirierea clãdirilor ca resedinta a persoanelor prevãzute la lit. b).
II. a) Pentru bunurile procurate din ţara şi/sau serviciile utilizate de organizaţiile publice şi private - persoane juridice romane care se încadreazã la pct. I lit. a) - taxa pe valoarea adãugatã se restituie lunar, la cerere, de cãtre organele fiscale teritoriale la care sunt înregistrate ca plãtitoare de impozite şi taxe, în termen de 30 de zile de la data depunerii cererii de restituire, pe baza verificãrilor efectuate.
b) Cererea de restituire întocmitã conform modelului prezentat în anexa nr. 1 la prezenta procedura, împreunã cu Borderoul documentelor justificative, întocmit conform modelului prezentat în anexa nr. 2 la prezenta procedura, se depun la organele fiscale pana la finele lunii urmãtoare celei pentru care se solicita restituirea taxei pe valoarea adãugatã.
c) Organele fiscale vor verifica:
- dacã documentele care atesta achiziţionarea bunurilor şi/sau a serviciilor corespund formularelor tipizate comune şi specifice privind aplicarea taxei pe valoarea adãugatã, prevãzute de reglementãrile în vigoare, şi dacã se referã la luna pentru care se solicita restituirea;
- dacã bunurile şi/sau serviciile pentru care se solicita restituirea se încadreazã în prevederile pct. I lit. a);
- existenta documentelor care atesta plata bunurilor şi/sau a serviciilor şi a taxei pe valoarea adãugatã aferente, solicitate la restituire.
d) Nedepunerea în termen a cererii de restituire atrage pierderea dreptului de restituire a taxei pe valoarea adãugatã.
e) Dupã verificare se va întocmi un act de control din care sa rezulte suma de restituit. În cazul în care organele de control propun în urma verificãrii aprobarea rambursarii parţiale a taxei pe valoarea adãugatã sau respingerea cererii, acestea vor mentiona în actul de control întocmit motivele şi cauzele care determina situaţia respectiva.
f) Restituirea taxei pe valoarea adãugatã se aproba de conducãtorul unitãţii fiscale. Pe baza aprobãrii organele fiscale vor efectua restituirea sumei cãtre beneficiarul cererii prin trezoreria statului.
g) Mãsurile dispuse prin actul de control pot fi contestate de titularul cererii conform prevederilor Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 13/2001 privind soluţionarea contestaţiilor impotriva mãsurilor dispuse prin actele de control sau de impunere întocmite de organele Ministerului Finanţelor Publice.
III. a) Organizaţiile publice sau private - persoane juridice strãine care se încadreazã la pct. I lit. a) -, precum şi persoanele fizice menţionate la pct. I lit. b) vor depune în doua exemplare la Ministerul Afacerilor Externe - Direcţia protocol, cel târziu pana la finele lunii urmãtoare celei pentru care se solicita restituirea, cererea de restituire a taxei pe valoarea adãugatã, conform modelului prezentat în anexa nr. 3 la prezenta procedura, însoţitã de:
- documentele, în copie şi în original, în care sunt consemnate cumpãrãrile de bunuri şi/sau de servicii;
- documentele, în copie şi în original, care atesta achitarea contravalorii bunurilor şi/sau a serviciilor;
- borderoul, conform modelului prezentat în anexa nr. 2 la prezenta procedura.
b) Ministerul Afacerilor Externe verifica dacã persoanele în cauza sunt îndreptãţite sa solicite restituirea taxei pe valoarea adãugatã conform prevederilor Acordului dintre Guvernul României şi Guvernul Statelor Unite ale Americii, ratificat prin <>Ordonanta Guvernului nr. 25/1996 , aprobatã prin <>Legea nr. 30/1997 , şi dacã bunurile şi serviciile pentru care se solicita restituirea se încadreazã în prevederile art. III din acelaşi acord.
c) Sumele trecute în borderourile anexate la cererile de restituire a taxei pe valoarea adãugatã se verifica de Direcţia protocol din cadrul Ministerului Afacerilor Externe pe baza documentelor primite. În urma verificãrii pe borderou se va face menţiunea, sub semnatura, "Confruntat cu documentele justificative".
d) Dupã verificare Ministerul Afacerilor Externe transmite cererile avizate împreunã cu documentaţia anexatã cãtre titularii cererilor, care le vor depune la Direcţia generalã a finanţelor publice a municipiului Bucureşti.
e) Direcţia generalã a finanţelor publice a municipiului Bucureşti soluţioneazã cererile de restituire a taxei pe valoarea adãugatã pe baza verificãrii documentaţiei depuse de titularii cererilor, în termen de 30 de zile de la data primirii acestora.
f) Verificarea efectuatã de Direcţia generalã a finanţelor publice a municipiului Bucureşti în vederea soluţionãrii cererilor de restituire a taxei pe valoarea adãugatã urmãreşte:
- ca documentele ce atesta achiziţionarea de bunuri şi/sau de servicii sa corespundã formularelor tipizate comune şi specifice privind aplicarea taxei pe valoarea adãugatã, prevãzute de reglementãrile în vigoare, sa se refere la luna pentru care se solicita restituirea şi sa permitã identificarea furnizorilor de bunuri şi/sau a prestatorilor de servicii;
- existenta documentelor care atesta plata bunurilor şi/sau a serviciilor şi a taxei pe valoarea adãugatã aferente, solicitate la restituire;
- existenta avizului favorabil al Ministerului Afacerilor Externe pe cererile de restituire a taxei pe valoarea adãugatã.
g) În urma verificãrii se întocmeşte o nota în care se consemneazã numãrul şi data cererii, rezultatul verificãrii şi propuneri cu privire la aprobarea restituirii sau la respingerea cererii de restituire a taxei pe valoarea adãugatã. Documentele în original prezentate de titularii cererilor vor fi restituite acestora dupã efectuarea verificãrii; copiile de pe documente vor fi stampilate şi semnate de organul fiscal, cu menţiunea "conform cu originalul", şi vor fi pãstrate de cãtre organul fiscal.
h) Restituirea taxei pe valoarea adãugatã se aproba de cãtre directorul general al Direcţiei generale a finanţelor publice a municipiului Bucureşti.
i) Pe baza notei aprobate se întocmesc comunicarea cãtre trezorerie, potrivit modelului prezentat în anexa nr. 4 la prezenta procedura, precum şi comunicarea cãtre solicitant privind modul de soluţionare a cererii de restituire a taxei pe valoarea adãugatã, potrivit modelului prezentat în anexa nr. 5 la prezenta procedura. Comunicarea cãtre trezorerie va fi însoţitã de un exemplar al cererii aprobate.
j) În baza comunicãrii primite trezoreria va întocmi ordine de plata tip trezorerie (OPHT). Plata se va face în lei prin virament în conturi bancare deschise de titularul cererii de restituire a taxei pe valoarea adãugatã la bãnci autorizate de Banca Nationala a României.
IV. Anexele nr. 1-5 fac parte integrantã din prezenta procedura.




ANEXA 1


la procedura
------------


┌─────────────────────────┐
CERERE │ Organul fiscal │
│ teritorial │
de restituire a taxei │ Numãrul de înregistrare │
pe valoarea adãugatã │ ....................... │
│ Din data de ........... │
└─────────────────────────┘
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ 1. DENUMIREA SOLICITANTULUI ...................................... │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 2. ADRESA: │
│ Localitatea .................., str. ............. nr. ......., │
│ sectorul ............., codul poştal ........................., │
codul fiscal ......................, judeţul .................. │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



În conformitate cu prevederile art. III din Acordul dintre Guvernul României şi Guvernul Statelor Unite ale Americii referitor la programele de asistenta economicã, tehnica şi în domenii conexe, semnat la Bucureşti la 24 octombrie 1995, prin prezenta solicitam restituirea sumei de ....../(în cifre)/.............../(în litere)/................. lei pentru bunurile şi/sau serviciile cuprinse în borderourile anexate.

Solicitam restituirea prin virament în contul nr. ................., deschis la .............................. .
Restituirea este aferentã perioadei: anul ........... luna .............


Solicitant,

Semnatura .......... Ştampila ............ Data .............




┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ CADRU REZERVAT ORGANULUI FISCAL │
│ │
│ │
│ Aprobam restituirea T.V.A. pentru suma de ..................... lei. │
│ Nu aprobam restituirea sumei de ............................... lei │
│ din urmãtoarele motive: │
│ ................................................................... │
│ ................................................................... │
│ ................................................................... │
│ │
│ │
│ Conducãtorul unitãţii fiscale, │
│ │
│ Semnatura .......... Ştampila ............ Data ............. │
│ │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────┘





ANEXA 2


la procedura
-------------


Denumirea solicitantului ...............
Adresa solicitantului ..................


BORDEROU
cuprinzând documentele justificative



┌────┬──────────────────────┬─────────────┬────────────────────┬────────┐
│Nr. │ Documentul │ Denumirea │Valoarea înscrisã în│Valoarea│
│crt.├─────────┬───────┬────┤furnizorului/│ document, inclusiv │taxei pe│
│ │Denumirea│Numãrul│Data│prestatorului│ taxa pe valoarea │valoarea│
│ │ │ │ │ │ adãugatã │adãugatã│
├────┼─────────┼───────┼────┼─────────────┼────────────────────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────┼───────┼────┼─────────────┼────────────────────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────┼───────┼────┼─────────────┼────────────────────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
└────┴─────────┴───────┴────┴─────────────┴────────────────────┴────────┘


Semnatura .......... Ştampila ............ Data .............






ANEXA 3


la procedura
-------------



┌─────────────────────────┬─────────────────────────┬────────────────────────┐
│ │ │ │
│Numãrul de înregistrare │ │Numãrul de înregistrare │
│....................... │ │....................... │
│ │ CERERE │ │
│ Din data de ........... │ │ Din data de .......... │
│ │ de restituire a │ │
│ │ taxei pe valoarea │ │
│ │ adãugatã │ │
│ Loc rezervat │ │ Loc rezervat │
│ │ │ │
│ Ministerului │ │ Ministerului │
│ Finanţelor Publice │ │ Afacerilor Externe │
│ │ │ │
└─────────────────────────┴─────────────────────────┴────────────────────────┘

┌────┬───────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ 1. │ DENUMIREA SOLICITANTULUI .................................... │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 2. │ ADRESA: ..................................................... │
└────┴───────────────────────────────────────────────────────────────┘



În conformitate cu prevederile art. III din Acordul dintre Guvernul României şi Guvernul Statelor Unite ale Americii referitor la programele de asistenta economicã, tehnica şi în domenii conexe, semnat la Bucureşti la 24 octombrie 1995, prin prezenta solicitam restituirea sumei de ........../(în cifre)/.........../(în litere)/....................... lei pentru bunurile şi/sau serviciile cuprinse în borderoul anexat.


Se anexeazã documentele (se marcheaza cu x):

- factura fiscalã []
- bon de comanda-chitanţa []
- alte documente legal aprobate []
- documente de plata []
- borderou []

Restituirea taxei pe valoarea adãugatã este aferentã perioadei: anul ......... luna .............. .
Solicitam restituirea în contul nr. ....................., deschis la ....................., sucursala .............. .


Solicitant,

Nume ............... Prenume ............. Funcţia (dacã este cazul) .......

Semnatura ................... Ştampila (dacã este cazul)




┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
│ CADRU REZERVAT MINISTERULUI AFACERILOR EXTERNE │
│ │
│ │
│ Avizam favorabil restituirea T.V.A. în suma de .............. lei, │
│ fiind îndeplinite condiţiile prevãzute la art. III din Acordul dintre │
│ Guvernul României şi Guvernul Statelor Unite ale Americii referitor la │
│ programele de asistenta economicã, tehnica şi în domenii conexe, semnat │
│ la Bucureşti la 24 octombrie 1995. │
│ │
│ │
│ Directorul Direcţiei protocol, │
│ │
│ Semnatura .............. Data ........... │
│ │
│ Ştampila │
│ │
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
│ │
│ CADRU REZERVAT MINISTERULUI FINANŢELOR PUBLICE │
│ │
│ │
│ Aprobam restituirea T.V.A. în suma de .................. lei. │
│ Directorul general al Direcţiei generale a finanţelor publice │
│ a municipiului Bucureşti, │
│ │
│ │
│ Semnatura .............. Data ........... │
│ │
│ Ştampila │
│ │
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘




ANEXA 4
-------
la procedura
------------


DIRECŢIA GENERALĂ A FINANŢELOR PUBLICE
A MUNICIPIULUI BUCUREŞTI
Direcţia control financiar fiscal Nr....../....


Cãtre

Trezoreria ..............


Urmare cererii de restituire a taxei pe valoarea adãugatã, înregistratã la Direcţia generalã a finanţelor publice a municipiului Bucureşti sub nr. ......./......., în baza prevederilor art. III lit. (F) din Acordul dintre Guvernul României şi Guvernul Statelor Unite ale Americii referitor la programele de asistenta economicã, tehnica şi în domenii conexe, semnat la Bucureşti la 24 octombrie 1995, s-a aprobat restituirea sumei de ........................ lei, reprezentând taxa pe valoarea adãugatã aferentã bunurilor şi serviciilor cumpãrate de cãtre .........../(titularul cererii)/........................... .

Va rugãm ca suma de mai sus sa fie restituitã prin virament în contul nr. ........................., deschis la Banca .................................., sucursala/filiala ................................ .
Alãturat va remitem cererea de restituire aprobatã, pe baza cãreia va rugãm sa efectuati viramentul.


Director,
.............


ANEXA 5
-------
la procedura
------------


DIRECŢIA GENERALĂ A FINANŢELOR PUBLICE
A MUNICIPIULUI BUCUREŞTI
Direcţia control financiar fiscal Nr. ......./......


Cãtre
............

Prin prezenta va comunicãm ca, urmare a cererii dumneavoastrã de restituire a taxei pe valoarea adãugatã, înregistratã la Direcţia generalã a finanţelor publice a municipiului Bucureşti sub nr. ........./................., în baza prevederilor art. III lit. (F) din Acordul dintre Guvernul României şi Guvernul Statelor Unite ale Americii referitor la programele de asistenta economicã, tehnica şi în domenii conexe, semnat la Bucureşti la 24 octombrie 1995, vi s-a aprobat restituirea taxei pe valoarea adãugatã în suma de ............................... lei, urmând ca plata sa se efectueze prin virament în contul nr. ....................., deschis la Banca .................., sucursala/filiala ................................ .
De asemenea, va comunicãm ca nu s-a aprobat restituirea sumei de ......... lei din urmãtoarele motive: ..................................................... .


Director,
..............

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016