Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURA din 24 iunie 2010  privind organizarea si desfasurarea examenului prevazut la art. 100 alin. (3) din Legea nr. 188/1999  privind Statutul functionarilor publici    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROCEDURA din 24 iunie 2010 privind organizarea si desfasurarea examenului prevazut la art. 100 alin. (3) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici

EMITENT: MINISTERUL JUSTITIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 452 din 2 iulie 2010

ART. 1
Prezenta procedurã reglementeazã modul de organizare şi desfãşurare a examenului prevãzut la <>art. 100 alin. (3) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 2
(1) Examenul prevãzut la art. 1 constã în douã etape succesive, dupã cum urmeazã:
a) proba scrisã;
b) interviul.
(2) Condiţiile de participare la examen şi de desfãşurare a examenului, bibliografia, tematica şi alte date necesare desfãşurãrii examenului se afişeazã la sediul Ministerului Justiţiei, cu cel puţin 20 de zile înainte de data stabilitã pentru proba scrisã.
ART. 3
În vederea participãrii la examen, în termen de 10 zile de la data afişãrii anunţului de examen, candidaţii depun o cerere de înscriere la examen la secretariatul compartimentului de resurse umane din Ministerul Justiţiei.
ART. 4
(1) În vederea organizãrii şi desfãşurãrii examenului prevãzut la art. 1 se constituie comisii de examen, respectiv comisii de soluţionare a contestaţiilor, prin ordin al ministrului justiţiei, alcãtuite din 3 membri, din care cel puţin unul trebuie sã aibã calitatea de funcţionar public definitiv.
(2) Preşedintele comisiei de examen, respectiv al comisiei de soluţionare a contestaţiilor se desemneazã din rândul membrilor acestora, prin actul de constituire a comisiilor.
(3) Fiecare comisie de examen, respectiv comisie de soluţionare a contestaţiilor are un secretar, numit prin actul prevãzut la alin. (1) dintre funcţionarii publici din cadrul compartimentului resurse umane.
ART. 5
Nu poate fi desemnatã membru în comisia de examen sau în comisia de soluţionare a contestaţiilor persoana care se aflã în urmãtoarele cazuri de conflict de interese:
a) are relaţii cu caracter patrimonial cu oricare dintre candidaţi sau interesele patrimoniale ale sale ori ale soţului sau soţiei pot afecta imparţialitatea şi obiectivitatea evaluãrii;
b) este soţ, soţie, rudã sau afin pânã la gradul al IV-lea inclusiv cu oricare dintre candidaţi ori cu un alt membru al comisiei de examen sau al comisiei de soluţionare a contestaţiilor;
c) este sau urmeazã a fi, în situaţia ocupãrii unei funcţii publice de conducere pentru care se organizeazã examenul, direct subordonat ierarhic oricãruia dintre candidaţi.
ART. 6
(1) Nu poate fi desemnatã membru în comisia de examen sau în comisia de soluţionare a contestaţiilor persoana care a fost sancţionatã disciplinar, dacã sancţiunea aplicatã nu a fost radiatã, conform legii.
(2) Calitatea de membru în comisia de examen este incompatibilã cu calitatea de membru în comisia de soluţionare a contestaţiilor.
ART. 7
(1) Situaţiile de incompatibilitate prevãzute la art. 6, precum şi situaţiile de conflict de interese prevãzute la art. 5 se sesizeazã de persoana în cauzã, de oricare dintre candidaţi sau de orice altã persoanã interesatã, în orice moment al organizãrii şi desfãşurãrii examenului.
(2) Membrii comisiei de examen sau ai comisiei de soluţionare a contestaţiilor au obligaţia sã informeze, în scris, cu celeritate, persoanele care i-au desemnat cu privire la orice conflict de interese care a intervenit sau ar putea interveni. În aceste cazuri, membrii comisiei de examen sau ai comisiei de soluţionare a contestaţiilor au obligaţia sã se abţinã de la participarea ori luarea vreunei decizii cu privire la examenul în cadrul cãruia a intervenit conflictul de interese.
(3) În cazul constatãrii existenţei unei situaţii de incompatibilitate sau conflict de interese, actul de numire a comisiei se modificã în mod corespunzãtor, în termen de cel mult douã zile de la data constatãrii, prin înlocuirea persoanei aflate în respectiva situaţie.
(4) În cazul în care situaţia de incompatibilitate sau conflictul de interese se constatã ulterior desfãşurãrii uneia dintre etapele examenului, procedura de desfãşurare a examenului se reia.
ART. 8
(1) Comisia de examen are urmãtoarele atribuţii principale:
a) stabileşte subiectele pentru proba scrisã;
b) stabileşte planul interviului şi realizeazã interviul;
c) noteazã pentru fiecare candidat proba scrisã şi interviul;
d) transmite secretarului comisiei rezultatele examenului pentru a fi comunicate candidaţilor.
(2) Comisia de soluţionare a contestaţiilor are urmãtoarele atribuţii principale:
a) soluţioneazã contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la notarea probei scrise şi a interviului;
b) transmite secretarului comisiei rezultatele contestaţiilor pentru a fi comunicate candidaţilor.
(3) Secretarul comisiei de examen are urmãtoarele atribuţii principale:
a) primeşte cererile de înscriere la examen ale candidaţilor;
b) convoacã membrii comisiei de examen;
c) întocmeşte procesul-verbal de desfãşurare a examenului;
d) asigurã transmiterea rezultatelor examenului, prin afişarea acestora la sediul Ministerului Justiţiei;
e) îndeplineşte orice sarcini specifice necesare pentru buna desfãşurare a examenului.
(4) Secretarul comisiei de soluţionare a contestaţiilor are urmãtoarele atribuţii principale:
a) convoacã membrii comisiei de soluţionare a contestaţiilor;
b) asigurã transmiterea rezultatelor contestaţiilor candidaţilor, prin afişarea acestora la sediul Ministerului Justiţiei;
c) îndeplineşte orice sarcini specifice necesare pentru buna desfãşurare a examenului.
ART. 9
(1) Pentru participarea la lucrãrile comisiei de examen, precum şi la cele ale comisiei de soluţionare a contestaţiilor, membrii acestora au dreptul la o indemnizaţie reprezentând 1% din salariul de bazã, stabilit conform legii.
(2) Persoanele care asigurã secretariatul comisiilor de examen şi al comisiilor de soluţionare a contestaţiilor au dreptul la o indemnizaţie de 1% din salariul de bazã, stabilit conform legii.
ART. 10
Desfãşurarea examenului constã în etapele cuprinse între prima zi de depunere a cererilor candidaţilor şi numirea în funcţiile publice vacante pentru care s-a organizat examenul.
ART. 11
Etapele examenului se evalueazã de fiecare membru al comisiei de examen, respectiv de fiecare membru al comisiei de soluţionare a contestaţiilor, independent.
ART. 12
(1) Proba scrisã constã în redactarea unei lucrãri şi/sau în rezolvarea unor teste-grilã.
(2) Prin proba scrisã se testeazã cunoştinţele teoretice şi abilitãţile practice necesare ocupãrii funcţiei publice pentru care se organizeazã examenul. În cadrul probei scrise se testeazã, în mod obligatoriu, inclusiv cunoştinţele generale ale candidatului în domeniul administraţiei publice.
ART. 13
(1) Subiectele pentru proba scrisã se stabilesc pe baza bibliografiei şi a tematicii de examen, astfel încât sã reflecte capacitatea de analizã şi sintezã a candidaţilor, în concordanţã cu nivelul şi specificul funcţiilor publice pentru care se organizeazã examenul.
(2) Comisia de examen stabileşte subiectele şi alcãtuieşte seturile de subiecte pentru proba scrisã, în ziua în care se desfãşoarã proba scrisã.
(3) Membrii comisiei de examen rãspund individual pentru asigurarea confidenţialitãţii subiectelor propuse.
(4) Seturile de subiecte se semneazã de toţi membrii comisiei de examen şi se închid în plicuri sigilate purtând ştampila compartimentului de resurse umane.
(5) Comisia de examen stabileşte punctajul maxim pentru fiecare subiect, care se comunicã odatã cu subiectele.
(6) Pânã la ora stabilitã pentru terminarea probei scrise a examenului, membrii comisiei de examen au obligaţia de a stabili baremul detaliat de corectare a subiectelor. Acesta se afişeazã la locul desfãşurãrii examenului, anterior corectãrii lucrãrilor.
ART. 14
(1) Durata probei scrise se stabileşte de comisia de examen în funcţie de gradul de dificultate şi complexitate a subiectelor, dar nu poate depãşi 3 ore.
(2) La ora stabilitã pentru începerea probei scrise, comisia de examen prezintã candidaţilor seturile de subiecte şi invitã un candidat sã extragã un plic cu subiectele de examen.
(3) Dupã începerea comunicãrii subiectelor este interzis accesul candidaţilor care întârzie sau al oricãrei persoane, în afara membrilor comisiei de examen, precum şi a persoanelor care asigurã secretariatul comisiei de examen, respectiv supravegherea desfãşurãrii probei.
(4) În încãperea în care are loc proba scrisã, pe toatã perioada derulãrii acesteia, inclusiv a formalitãţilor prealabile şi a celor ulterioare finalizãrii probei, candidaţilor nu le este permisã deţinerea sau folosirea vreunei surse de consultare sau a telefoanelor mobile ori a altor mijloace de comunicare la distanţã.
(5) Nerespectarea dispoziţiilor prevãzute la alin. (4) atrage eliminarea candidatului din proba de examen. Comisia de examen, constatând încãlcarea acestor dispoziţii, eliminã candidatul din salã, înscrie menţiunea "anulat" pe lucrare şi consemneazã cele întâmplate în procesul-verbal.
(6) Lucrãrile se redacteazã, sub sancţiunea anulãrii, doar pe seturile de hârtie asigurate de Ministerul Justiţiei, purtând ştampila compartimentului de resurse umane pe fiecare filã. Prima filã, dupã înscrierea numelui şi a prenumelui în colţul din dreapta, se lipeşte astfel încât datele înscrise sã nu poatã fi identificate şi se aplicã ştampila compartimentului de resurse umane.
(7) Candidatul are obligaţia de a preda comisiei de examen lucrarea scrisã, respectiv testul-grilã, la finalizarea lucrãrii ori la expirarea timpului alocat probei scrise, semnând borderoul special întocmit în acest sens.
ART. 15
În cadrul interviului se testeazã abilitãţile, aptitudinile şi motivaţia candidaţilor.
ART. 16
(1) Proba interviului poate fi susţinutã doar de cãtre candidaţii declaraţi admişi la proba scrisã.
(2) Interviul se realizeazã conform planului de interviu întocmit de comisia de examen în ziua desfãşurãrii acestei probe, pe baza criteriilor de evaluare. Criteriile de evaluare pentru stabilirea planului de interviu sunt:
a) abilitãţile de comunicare;
b) capacitatea de analizã şi sintezã;
c) abilitãţile impuse de funcţie;
d) motivaţia candidatului;
e) comportamentul în situaţiile de crizã.
(3) Pentru funcţiile de conducere planul de interviu include şi elemente referitoare la:
a) capacitatea de a lua decizii şi de a evalua impactul acestora;
b) exercitarea controlului decizional;
c) capacitatea managerialã.
ART. 17
(1) Interviul se susţine, de regulã, într-un termen de maximum 5 zile lucrãtoare de la data susţinerii probei scrise.
(2) Data şi ora susţinerii interviului se afişeazã obligatoriu odatã cu rezultatele la proba scrisã.
ART. 18
(1) În cadrul interviului, fiecare membru al comisiei de examen va adresa întrebãri candidatului. Nu se pot adresa întrebãri referitoare la opiniile politice ale candidatului, activitatea sindicalã, religie, etnie, starea materialã, originea socialã sau care pot constitui discriminare pe criterii de sex.
(2) Întrebãrile şi rãspunsurile la interviu se înregistreazã audio cu acordul candidatului sau se consemneazã în scris în anexa la procesul-verbal al examenului, care se semneazã de membrii comisiei de examen şi de candidat.
(3) Înregistrarea interviului se pãstreazã, în condiţiile legii, timp de minimum un an de la data afişãrii rezultatelor finale ale examenului.
ART. 19
Pentru etapele examenului, punctajele se stabilesc dupã cum urmeazã:
a) pentru proba scrisã punctajul este de maximum 100 de puncte;
b) pentru interviu punctajul este de maximum 100 de puncte.
ART. 20
(1) Anterior începerii corectãrii lucrãrilor la proba scrisã, fiecare lucrare va fi numerotatã.
(2) Notarea probei scrise sau a interviului se face, de regulã, în termen de maximum 72 de ore de la finalizarea fiecãrei probe.
(3) Lucrãrile de la proba scrisã se corecteazã sigilate.
(4) Punctajele se acordã de cãtre fiecare membru al comisiei de examen, pentru fiecare lucrare scrisã, şi se noteazã în borderoul de notare. Acordarea punctajului final pentru proba scrisã se face pe baza mediei aritmetice a punctajelor acordate de fiecare membru al comisiei de examen.
(5) Lucrãrile care prezintã însemnãri în scopul identificãrii candidaţilor se anuleazã şi nu se mai corecteazã. Menţiunea "anulat" se înscrie atât pe lucrare, cât şi pe borderoul de notare şi pe centralizatorul nominal, consemnându-se aceasta în procesul-verbal al examenului.
(6) În situaţia în care pentru o lucrare se înregistreazã diferenţe mai mari de 10 puncte între punctajele acordate de membrii comisiei de examen, lucrarea se recorecteazã de cãtre toţi membrii acesteia. Procedura recorectãrii se reia ori de câte ori se constatã cã existã diferenţe mai mari de 10 puncte între punctajele acordate de membrii comisiei de examen.
(7) Se interzice desigilarea lucrãrilor anterior recorectãrii în condiţiile prevãzute la alin. (6).
ART. 21
(1) Lucrãrile scrise, dupã acordarea punctajelor finale la proba scrisã cu respectarea prevederilor art. 20 alin. (4) şi (6), se desigileazã.
(2) Punctajele obţinute de fiecare dintre candidaţi la proba scrisã şi menţiunea "admis" ori "respins" se afişeazã la sediul Ministerului Justiţiei în termenul prevãzut la art. 20 alin. (2), astfel încât sã se asigure rãmânerea a cel puţin 48 de ore pânã la susţinerea urmãtoarei probe, pentru depunerea şi soluţionarea unor eventuale contestaţii.
(3) Sunt declaraţi admişi la proba scrisã candidaţii care au obţinut:
a) minimum 50 de puncte, în cazul examenelor organizate pentru ocuparea funcţiilor publice de execuţie;
b) minimum 70 de puncte, în cazul examenelor organizate pentru ocuparea funcţiilor publice de conducere.
ART. 22
(1) Interviul se noteazã pe baza criteriilor prevãzute la art. 16 alin. (2) şi (3) şi a punctajelor maxime stabilite de comisia de examen pentru aceste criterii prin planul de interviu.
(2) Membrii comisiei de examen acordã, individual, punctaje pentru fiecare dintre criteriile prevãzute la art. 16 alin. (2) şi (3). Punctajele se acordã de cãtre fiecare membru al comisiei de examen, pentru fiecare candidat, şi se noteazã în borderoul de notare.
(3) Prevederile art. 20 alin. (4) şi (6) se aplicã în mod corespunzãtor pentru stabilirea punctajului final la interviu al fiecãrui candidat.
(4) Punctajele finale obţinute de fiecare dintre candidaţi la interviu, cu menţiunea "admis" ori "respins", se afişeazã la sediul Ministerului Justiţiei în termenul prevãzut la art. 20 alin. (2).
(5) Sunt declaraţi admişi la interviu candidaţii care au obţinut:
a) minimum 50 de puncte, în cazul examenelor organizate pentru ocuparea funcţiilor publice de execuţie;
b) minimum 70 de puncte, în cazul examenelor organizate pentru ocuparea funcţiilor publice de conducere.
ART. 23
(1) Punctajul final al examenului se calculeazã prin însumarea punctajelor finale obţinute la proba scrisã şi la interviu.
(2) Punctajele finale ale examenului, în ordine descrescãtoare, sunt înscrise într-un centralizator nominal, în care se menţioneazã pentru fiecare candidat punctajul obţinut la fiecare dintre probele examenului. Centralizatorul nominal se semneazã pe fiecare paginã de fiecare dintre membrii comisiei de examen.
(3) Comunicarea punctajelor finale ale examenului, cu menţiunea "admis" sau "respins", se face în termen de maximum 5 zile lucrãtoare de la data susţinerii ultimei probe, prin afişare la sediul Ministerului Justiţiei.
(4) Se considerã admis la examen candidatul care a obţinut cel mai mare punctaj dintre candidaţii care au concurat pentru aceeaşi funcţie publicã, cu condiţia ca aceştia sã fi obţinut punctajul minim necesar, potrivit prevederilor prezentei proceduri.
(5) La punctaje egale are prioritate candidatul care a obţinut punctajul cel mai mare la proba scrisã, iar dacã egalitatea se menţine, candidaţii aflaţi în aceastã situaţie vor fi invitaţi la un nou interviu, în urma cãruia comisia de examen va decide asupra candidatului admis, cu respectarea termenului prevãzut la alin. (3).
ART. 24
Dupã afişarea rezultatelor obţinute la proba scrisã sau la interviu, candidaţii nemulţumiţi pot depune contestaţie, în termen de cel mult 24 de ore de la data afişãrii rezultatului probei scrise ori al interviului, la secretariatul compartimentului de resurse umane, sub sancţiunea decãderii din acest drept.
ART. 25
Comisia de soluţionare a contestaţiilor analizeazã lucrarea scrisã sau consemnarea rãspunsurilor la interviu doar pentru candidatul contestatar, în termen de maximum 24 de ore de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor.
ART. 26
Comisia de soluţionare a contestaţiilor admite contestaţia, modificând punctajul final acordat de comisia de examen, în situaţia în care constatã cã punctajele nu au fost acordate potrivit baremului şi rãspunsurilor din lucrarea scrisã sau cã punctajele de la interviu nu au fost acordate potrivit planului de interviu, întrebãrilor formulate şi rãspunsurilor candidaţilor în cadrul interviului.
ART. 27
Contestaţia se respinge în situaţia în care punctajele au fost acordate potrivit baremului şi rãspunsurilor din lucrarea scrisã sau punctajele de la interviu au fost acordate potrivit planului de interviu, întrebãrilor formulate şi rãspunsurilor candidaţilor în cadrul interviului.
ART. 28
Comunicarea rezultatelor la contestaţiile depuse se face prin afişare la sediul Ministerului Justiţiei, imediat dupã soluţionarea acestora.
ART. 29
La finalizarea examenului se întocmeşte un proces-verbal privind desfãşurarea examenului şi rezultatele obţinute de candidaţi, semnat de membrii comisiei de examen şi de secretarul acesteia, la care se anexeazã rezultatele probei scrise, ale interviului, rezultatele finale ale examenului, precum şi, dupã caz, rezultatele contestaţiilor depuse.
ART. 30
(1) Ministerul Justiţiei pune la dispoziţie candidaţilor interesaţi, la solicitarea acestora, documentele elaborate de comisia de examen, respectiv de comisia de soluţionare a contestaţiilor, care sunt informaţii de interes public, cu respectarea confidenţialitãţii datelor cu caracter personal, potrivit legii.
(2) Se excepteazã de la prevederile alin. (1) documentele elaborate de comisia de examen, respectiv de comisia de soluţionare a contestaţiilor care conţin date cu caracter personal ale candidaţilor, potrivit legii.
(3) Orice candidat îşi poate consulta, la solicitarea sa, lucrarea scrisã individualã redactatã în cadrul probei scrise a examenului, dupã corectarea şi notarea acesteia.
ART. 31
Candidatul admis pentru ocuparea funcţiei publice pentru care s-a organizat examenul se numeşte în funcţie în termen de 15 zile de la data afişãrii rezultatelor finale ale examenului.

____________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016