Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURA din 24 ianuarie 2007  de gestionare a documentelor administrative de insotire, intocmite in cazul deplasarii produselor accizabile in regim suspensiv    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROCEDURA din 24 ianuarie 2007 de gestionare a documentelor administrative de insotire, intocmite in cazul deplasarii produselor accizabile in regim suspensiv

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 121 din 19 februarie 2007

A. Documentul administrativ de însoţire
1. Deplasarea produselor accizabile în regim suspensiv este permisã numai atunci când transportul este însoţit de documentul administrativ de însoţire, în condiţiile titlului VII "Accize şi alte taxe speciale" din <>Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, denumitã în continuare Codul fiscal, şi ale normelor metodologice pentru aplicarea acestuia, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 44/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
2. În cazul deplasãrii produselor accizabile între douã antrepozite fiscale în regim suspensiv sau între un antrepozit fiscal şi un birou vamal de ieşire din teritoriul comunitar, în cazul în care antrepozitul expeditor îşi desfãşoarã activitatea pe teritoriul României, acest document se întocmeşte în 5 exemplare, care se utilizeazã potrivit dispoziţiilor art. 187 alin. (2) din Codul fiscal.
3. În cazul deplasãrii produselor accizabile între un antrepozit fiscal care îşi desfãşoarã activitatea într-un alt stat membru al Uniunii Europene, în calitate de expeditor, şi un antrepozit fiscal, operator înregistrat sau neînregistrat, care îşi desfãşoarã activitatea în România, în calitate de primitor, documentul administrativ de însoţire sau un alt document comercial prevãzut în legislaţia acelui stat membru se întocmeşte în 4 exemplare, care se utilizeazã conform pct. 14 alin. (3) din normele metodologice pentru aplicarea titlului VII din Codul fiscal.
4. În cazul deplasãrii produselor accizabile între un birou vamal de intrare în teritoriul comunitar şi un antrepozit fiscal care îşi desfãşoarã activitatea în România, în calitate de primitor, cele 3 exemplare ale documentului administrativ unic reglementat de legislaţia vamalã vor fi folosite cu rol de document administrativ de însoţire, conform pct. 15 alin. (5) din normele metodologice pentru aplicarea titlului VII din Codul fiscal.
B. Organizarea evidenţei documentelor administrative de însoţire
1. Documentele administrative de însoţire primite de organele fiscale competente se înregistreazã în urmãtoarele evidenţe, organizate în format electronic, potrivit modelului prevãzut în anexa nr. 1a) la prezenta procedurã:
a) evidenţa documentelor administrative de însoţire - exemplarul 5, depuse de antrepozitul fiscal expeditor pentru produsele expediate în regim suspensiv pe teritoriul României;
b) evidenţa documentelor administrative de însoţire - exemplarul 4, depuse de antrepozitul fiscal primitor pentru produsele primite în regim suspensiv pe teritoriul României;
c) evidenţa documentelor administrative de însoţire - exemplarul 5, pentru tranzacţiile intracomunitare, care fac obiectul analizei de risc efectuate de Serviciul central de legãturi;
d) evidenţa documentelor administrative de însoţire - exemplarul 4, depus de antrepozitul fiscal, operatorul înregistrat sau operatorul neînregistrat pentru produsele primite în regim suspensiv din Uniunea Europeanã.
2. Evidenţele se organizeazã şi se gestioneazã de compartimentele cu atribuţii în gestiunea documentelor administrative de însoţire.
C. Deplasarea produselor accizabile, în regim suspensiv, între douã antrepozite fiscale situate pe teritoriul României
I. Gestiunea documentului administrativ de însoţire, transmis de cãtre antrepozitul fiscal expeditor (exemplar 5)
1.1. Antrepozitul fiscal expeditor transmite, la momentul expedierii produselor, exemplarul 5 al documentului administrativ de însoţire cãtre organul fiscal teritorial în a cãrui razã îşi desfãşoarã activitatea, denumit în continuare organ fiscal competent.
1.2. Exemplarul 5 al documentului administrativ de însoţire se depune în format electronic, însoţit de formatul hârtie, semnat şi ştampilat conform legii.
1.3. Formatul electronic al documentului administrativ de însoţire se obţine prin folosirea programului de asistenţã elaborat de Ministerul Finanţelor Publice.
1.4. Programul de asistenţã este pus la dispoziţie contribuabililor gratuit, de cãtre unitãţile fiscale, sau poate fi descãrcat de pe serverul de web al Ministerului Finanţelor Publice, la adresa www.mfinante.ro.
1.5. La aceeaşi adresã pot fi consultate şi condiţiile tehnice care trebuie îndeplinite pentru utilizarea programului de asistenţã.
2. Zilnic, compartimentul de gestiune a documentelor administrative de însoţire, denumit în continuare compartiment de specialitate, preia de la registratura organului fiscal, pe bazã de notã de predare-primire, documentele administrative de însoţire şi le înregistreazã în evidenţa documentelor administrative de însoţire - exemplar 5, depuse de antrepozitul fiscal expeditor pentru produsele expediate în regim suspensiv pe teritoriul României.
3.1. În maximum o zi de la preluare, compartimentul de specialitate efectueazã o verificare formalã a documentelor administrative de însoţire primite şi urmãreşte dacã:
a) datele de identificare înscrise în documentul administrativ de însoţire, referitoare atât la antrepozitul expeditor, cât şi la cel primitor, sunt valide, inclusiv valabilitatea autorizaţiilor de antrepozit fiscal;
b) produsele înscrise în documentul administrativ de însoţire sunt incluse în listele de produse ce au fost autorizate în prealabil pentru cele douã antrepozite fiscale (expeditor şi primitor);
c) garanţiile sunt depuse la organele fiscale în condiţiile legii.
3.2. În cazul în care din verificãri se constatã neconcordanţe, compartimentul de specialitate solicitã organului de control competent verificarea conformitãţii datelor înscrise în exemplarul 5 al documentului administrativ de însoţire.
3.3. În acest scop, compartimentul de specialitate transmite, în termen de maximum o zi de la verificare, organului de control competent, o listã a documentelor administrative de însoţire care au prezentat neconcordanţe.
3.4. Pentru fiecare poziţie din listã se comunicã în mod obligatoriu urmãtoarele informaţii:
- persoana care a expediat produsul accizabil şi codul de identificare fiscalã al acesteia;
- datele de identificare ale antrepozitului fiscal expeditor;
- seria şi numãrul documentului administrativ de însoţire;
- copia exemplarului 5 al documentului administrativ de însoţire;
- neconcordanţele constatate.
4. Formatul hârtie al documentelor prelucrate se arhiveazã de cãtre compartimentul de gestiune a documentelor administrative de însoţire.
II. Gestiunea documentului administrativ de însoţire transmis de cãtre antrepozitul fiscal primitor (exemplar 4)
1. Antrepozitul fiscal primitor transmite, la momentul primirii produselor, exemplarul 4 al documentului administrativ de însoţire, care însoţeşte transportul, cãtre organul fiscal competent în a cãrui razã îşi desfãşoarã activitatea.
2. Zilnic, compartimentul de specialitate preia de la registraturã, pe bazã de notã de predare-primire, documentele administrative de însoţire şi le înregistreazã în evidenţa documentelor administrative de însoţire - exemplarul 4, depuse de antrepozitul fiscal primitor pentru produsele primite în regim suspensiv pe teritoriul României.
3. Din exemplarul 4 al documentului administrativ de însoţire se preiau în baza de date informaţiile cuprinse în macheta prevãzutã în anexa nr. 1b) la prezenta procedurã.
4. A doua zi dupã primirea exemplarului 4 al documentului administrativ de însoţire, informaţiile din acesta, preluate potrivit pct. 3, se transmit organului fiscal în a cãrui razã teritorialã se aflã antrepozitul expeditor, prin intermediul suportului informatic pus la dispoziţie de Direcţia generalã a tehnologiei informaţiei.
5. Formatul hârtie al documentelor înregistrate se arhiveazã de cãtre compartimentul de gestiune a documentelor administrative de însoţire.
III. Închiderea circuitului documentelor administrative de însoţire
1.1. Circuitul documentelor administrative de însoţire se închide, la nivelul fiecãrui compartiment de specialitate, dacã unui exemplar 5 al documentului administrativ de însoţire i se alocã un exemplar 4 corespunzãtor aceluiaşi transport de produse accizabile, documentele cu regim special având elemente de identificare identice (numãr şi serie, antrepozit expeditor, antrepozit primitor, produse accizabile transportate).
1.2. În acest caz, aplicaţia genereazã un mesaj care confirmã închiderea circuitului documentului administrativ de însoţire. Exemplarul tipãrit al mesajului generat de sistemul informatic se arhiveazã de cãtre compartimentul de specialitate, împreunã cu exemplarul 5 al documentului administrativ de însoţire.
1.3. În situaţia în care, informaţiile cuprinse în exemplarul 5 nu coincid cu informaţiile cuprinse în exemplarul 4, documente cu regim special având acelaşi numãr şi aceeaşi serie, circuitul documentelor nu poate fi închis.
1.4. Atât închiderea circuitului, cât şi orice altã fazã intermediarã prin care trec documentele administrative de însoţire se înregistreazã în evidenţele documentelor administrative de însoţire.
2. Dacã, în termen de 45 de zile lucrãtoare de la data expedierii produselor accizabile, exemplarului 5 al documentului administrativ de însoţire nu i-a fost alocat, la nivelul compartimentului de specialitate, exemplarul 4 cu elemente de identificare identice, circuitul documentului administrativ de însoţire nu poate fi închis.
3. Bilunar, la datele de 1 şi 16 ale fiecãrei luni, compartimentul de specialitate transmite organului de control competent:
a) situaţia documentelor administrative de însoţire al cãror circuit nu a fost închis, ca urmare a lipsei exemplarului 4, care cuprinde:
- nr. şi seria documentului administrativ de însoţire;
- copia exemplarului 5 al documentului administrativ de însoţire;
b) situaţia documentelor administrative de însoţire al cãror circuit nu a fost închis, întrucât exemplarul 4 prezenta diferenţe, care cuprinde:
- nr. şi seria documentului administrativ de însoţire;
- informaţiile din exemplarul 4 al documentului administrativ de însoţire care prezintã diferenţele prevãzute la cap. C pct. II alin. 3;
c) situaţia documentelor administrative de însoţire al cãror circuit nu a fost închis, întrucât pentru exemplarul 4 nu a putut fi gãsit un exemplar 5 corespondent, care cuprinde:
- nr. şi seria documentului administrativ de însoţire;
- informaţiile din exemplarul 4 al documentului administrativ de însoţire, prevãzute la cap. C pct. II alin. 3.
IV. Obligaţii declarative ale antrepozitarilor expeditori
1. Dacã antrepozitul fiscal care a expediat produsul accizabil în regim suspensiv nu primeşte, în termen de 45 de zile lucrãtoare de la data expedierii, exemplarul 3 al documentului administrativ de însoţire, certificat de organul fiscal competent, acesta este obligat sã înştiinţeze compartimentul de specialitate din cadrul organului fiscal în a cãrui razã teritorialã îşi desfãşoarã activitatea, în termen de 5 zile, potrivit dispoziţiilor art. 189^1 din Codul fiscal.
2. Totodatã, antrepozitarul autorizat care a expediat produsul accizabil depune, în termenul prevãzut la pct. IV alin. 1, la organul fiscal competent Formularul 121 "Declaraţie privind accizele aferente diferenţelor de produse accizabile transportate în regim suspensiv", întocmitã potrivit modelului aprobat prin anexa nr. 3 la ordin.
V. Gestiunea documentelor administrative de însoţire în cazul antrepozitarilor autorizaţi pentru producţia de alcool etilic şi pentru prelucrarea acestuia
1. Documentele administrative de însoţire întocmite de antrepozitarii autorizaţi pentru producţia de alcool etilic şi pentru prelucrarea acestuia vor fi vizate, pe toate cele 5 exemplare, de cãtre reprezentantul desemnat de organul fiscal în a cãrui razã teritorialã îşi desfãşoarã activitatea antrepozitarul expeditor.
2. Dacã antrepozitele fiscale de producţie pentru alcoolul etilic şi de prelucrare a acestuia se aflã în localitãţi diferite, gestiunea documentelor administrative de însoţire se face potrivit cap. C pct. I sau II, dupã caz.
3. Dacã antrepozitele fiscale de producţie pentru alcoolul etilic şi de prelucrare a acestuia se aflã în acelaşi loc, documentul administrativ de însoţire se întocmeşte în 3 exemplare, în condiţiile pct. 14 alin. (8) din normele metodologice de aplicare a titlului VII "Accize şi alte taxe speciale" din Codul fiscal, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 44/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare. În aceastã situaţie, antrepozitul fiscal de prelucrare, ca antrepozit primitor, transmite exemplarul 3 al documentului administrativ de însoţire certificat compartimentului de specialitate din cadrul organului fiscal în a cãrui razã teritorialã îşi desfãşoarã activitatea.
D. Deplasarea produselor accizabile în regim suspensiv pe teritoriul comunitar
I. Gestiunea documentelor administrative de însoţire (exemplarul 4) sau a altor documente comerciale cu rol de document administrativ de însoţire în cazul produselor accizabile primite în România în regim suspensiv dintr-un alt stat membru al Uniunii Europene
1. În situaţia în care produsele accizabile sunt deplasate în regim suspensiv dintr-un antrepozit fiscal aflat într-un alt stat membru al Uniunii Europene într-un antrepozit fiscal la un operator înregistrat sau neînregistrat aflat în România, primitorul transmite organului fiscal în a cãrui razã teritorialã îşi desfãşoarã activitatea exemplarul 4 certificat al documentului administrativ de însoţire a produsului accizabil.
2. Zilnic, compartimentul de specialitate preia de la registraturã documentele administrative de însoţire şi le înregistreazã în evidenţa documentelor administrative de însoţire - exemplarul 4 pentru produse primite din Uniunea Europeanã.
3. Din exemplarul 4 al documentului administrativ de însoţire care prezintã diferenţe se preiau în baza de date informaţiile cuprinse în macheta prevãzutã în anexa nr. 1b) la prezenta procedurã şi se trateazã potrivit cap. D pct. II lit. A.
4. Formatul hârtie al exemplarului 4 al documentului administrativ de însoţire se arhiveazã de compartimentul de specialitate.
II. Gestiunea documentelor administrative de însoţire - exemplarul 4 care prezintã lipsuri şi nereguli pe parcursul circulaţiei în regim suspensiv a produselor accizabile
A. În cazul în care România este statul de destinaţie
1. Compartimentul de specialitate care primeşte exemplarul 4 al unui document administrativ de însoţire, care conţine pierderi sau lipsuri de produse intervenite pe parcursul transportului şi constatate de autoritatea competentã a unui stat membru, aplicã procedura prevãzutã la pct. 18^2 alin. (2)-(4) din normele de aplicare a titlului VII "Accize şi alte taxe speciale" din Codul fiscal, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 44/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
2.1. Compartimentul de specialitate întocmeşte un referat care cuprinde în mod obligatoriu:
- numãrul şi seria documentului administrativ de însoţire;
- datele de identificare ale antrepozitului fiscal expeditor;
- pierderile sau lipsurile de produse constatate de autoritatea competentã a statului membru respectiv;
- încadrarea pierderilor sau lipsurilor de produse constatate de autoritatea competentã a statului membru respectiv în situaţiile prevãzute la art. 192 alin. (4) din Codul fiscal, cu menţionarea temeiului legal;
- stabilirea bazei de impozitare a accizelor, potrivit prevederilor titlului VII "Accize şi alte taxe speciale" din Codul fiscal.
2.2. Referatul se vizeazã de conducãtorul compartimentului de specialitate şi se aprobã de cãtre conducãtorul unitãţii fiscale, şeful adjunct de administraţie sau directorul executiv adjunct coordonator, dupã caz.
3. În baza referatului aprobat, compartimentul de specialitate emite o înştiinţare care cuprinde:
- numãrul şi seria documentului administrativ de însoţire;
- datele de identificare ale antrepozitului fiscal expeditor;
- autoritatea competentã a statului membru care a constatat pierderile sau lipsurile de produse;
- pierderile sau lipsurile de produse constatate de autoritatea competentã a statului membru care se încadreazã în situaţiile prevãzute la art. 192 alin. (4) din Codul fiscal;
- baza de impozitare a accizelor stabilitã potrivit prevederilor titlului VII "Accize şi alte taxe speciale" din Codul fiscal.
4. Compartimentul de specialitate transmite înştiinţarea prevãzutã la pct. 3 împreunã cu exemplarul de returnat al documentului administrativ de însoţire Serviciului central de legãturi din cadrul Direcţiei de metodologie şi proceduri pentru inspecţia fiscalã, prin intermediul compartimentului de schimb internaţional de informaţii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice.
5. Înştiinţarea prevãzutã la pct. 3 împreunã cu exemplarul de returnat al documentului administrativ de însoţire se transmit de cãtre Serviciul central de legãturi din cadrul Direcţiei de metodologie şi proceduri pentru inspecţia fiscalã autoritãţii fiscale competente care a stabilit sau a constatat lipsurile ori pierderile de produse accizabile.
B. În cazul în care România este statul în care au fost stabilite sau constatate lipsurile ori pierderile de produse accizabile
1. Documentul prin care sunt stabilite lipsurile sau pierderile de produse accizabile, scutite potrivit legislaţiei din statul de destinaţie, precum şi baza de calcul a accizei, împreunã cu exemplarul de returnat al documentului administrativ de însoţire, primite de la autoritatea competentã a statului membru de destinaţie al transportului de produse accizabile, se transmite Serviciului de administrare a contribuabililor nerezidenţi din cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti.
2. Dupã primirea documentaţiei prevãzute la pct. 1, Serviciul de administrare a contribuabililor nerezidenţi calculeazã acciza datoratã, pe baza cotelor aplicabile în România la data când s-au produs pierderile sau a fost înregistratã pierderea.
3. Serviciul de administrare a contribuabililor nerezidenţi emite Decizia privind stabilirea obligaţiei de platã a accizelor datorate în cazul pierderilor sau lipsurilor stabilite sau constatate pe parcursul circulaţiei intracomunitare în regim suspensiv al produselor accizabile, prevãzutã în anexa nr. 1c) la prezenta procedurã.
4. În vederea recuperãrii accizelor stabilite, Serviciul de administrare a contribuabililor nerezidenţi va aplica, potrivit competenţelor, mãsurile pentru recuperarea într-un alt stat membru a creanţelor stabilite prin titluri de creanţã în România.
III. Gestiunea documentelor administrative de însoţire (exemplarul 5) în cazul produselor accizabile expediate din România, în regim suspensiv, într-un alt stat membru al Uniunii Europene
1. Pentru gestiunea exemplarului 5 al documentului administrativ de însoţire transmis de antrepozitul fiscal expeditor din România, dispoziţiile cap. C pct. I sunt aplicabile în mod corespunzãtor.
2. Dupã înregistrarea în evidenţa documentelor administrative de însoţire - exemplarul 5, pentru tranzacţiile intracomunitare, compartimentul de specialitate va efectua analiza de risc.
3. Procedura de stabilire şi de identificare a gradului de risc fiscal în cazul produselor accizabile expediate din România, în regim suspensiv, pe teritoriul comunitar este prevãzutã în anexa nr. 2 la ordin.
IV. Obligaţii declarative
1. Dacã antrepozitul fiscal expeditor al produsului accizabil în regim suspensiv nu primeşte, în termen de 45 de zile lucrãtoare de la data expedierii, exemplarul 3 al documentului administrativ de însoţire certificat de autoritatea fiscalã în a cãrei razã teritorialã îşi desfãşoarã activitatea antrepozitul fiscal primitor, antrepozitul fiscal expeditor este obligat sã înştiinţeze despre aceasta compartimentul de specialitate din cadrul organului fiscal în a cãrei razã teritorialã îşi desfãşoarã activitatea, în termen de 5 zile.
2. Totodatã, antrepozitarul autorizat care a expediat produsul accizabil depune, în termenul prevãzut la pct. IV alin. 1, la organul fiscal competent Formularul 121 "Declaraţie privind accizele aferente diferenţelor de produse accizabile transportate în regim suspensiv", întocmitã potrivit modelului aprobat prin anexa nr. 3 la ordin.
E. Deplasarea produselor accizabile între un antrepozit fiscal din România şi un birou vamal de ieşire din teritoriul comunitar sau între un birou vamal de intrare în teritoriul comunitar şi un antrepozit fiscal din România
1. În situaţia în care produsele accizabile sunt transportate în regim suspensiv de la un birou vamal de intrare în teritoriul comunitar cãtre un antrepozit fiscal situat pe teritoriul României, primitorul transmite cãtre organul fiscal în a cãrui razã teritorialã îşi desfãşoarã activitatea exemplarul 3 al documentului administrativ unic reglementat de legislaţia vamalã.
2. Pentru gestionarea exemplarului 3 al documentului administrativ unic vamal sunt aplicabile în mod corespunzãtor dispoziţiile cap. D pct. I sau II, dupã caz.
3. În situaţia în care produsele accizabile sunt transportate în regim suspensiv de la un antrepozit fiscal situat pe teritoriul României cãtre un birou vamal de ieşire de pe teritoriul comunitar, antrepozitul fiscal expeditor transmite cãtre organul fiscal în a cãrui razã teritorialã îşi desfãşoarã activitatea exemplarul 5 al documentului administrativ de însoţire.
4. Pentru gestionarea exemplarului 5 al documentului administrativ de însoţire sunt aplicabile în mod corespunzãtor dispoziţiile cap. D pct. III.

ANEXA 1a)
---------
la procedurã
------------



EVIDENŢA DOCUMENTELOR ADMINISTRATIVE DE ÎNSOŢIRE
┌─────────────┬─────────────┬───────────┬───────────────────────────────┬──────┐
│Data │ DAI │ Data │Rezultatele verificãrii formale│Inchi-│
│înregistrãrii├─────┬───────┤expedierii │Adresa de transmitere cãtre │dere │
│DAI │Seria│Numarul│produselor │organul de control │circu-│
│ │ │ │ │(nr. şi data) │it │
├─────────────┼─────┼───────┼───────────┼───────────────────────────────┼──────┤
│ │ │ │ │ │Data │
│ │ │ │ │ │ │
└─────────────┴─────┴───────┴───────────┴───────────────────────────────┴──────┘



ANEXA 1b)
---------
la procedurã
------------

Macheta de preluare a exemplarului 4 din documentul
administrativ de insotire


I. Seria si numarul documentului administrativ de insotire
┌────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────────┐
│Seria │ │
├────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────┤
│Numarul │ │
└────────────────────────┴─────────────────────────────────────────────────────┘

II. Date de identificare expeditor
┌────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────────┐
│Denumirea expeditorului │ │
├────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────┤
│Cod unic de inregistrare│ │
├────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────┤
│Cod accize antrepozit │ │
│expeditor │ │
├────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────┤
│Autoritatea competenta │ │
│in administrarea antre- │ │
│pozitului expeditor │ │
└────────────────────────┴─────────────────────────────────────────────────────┘

III. Date de identificare primitor
┌────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────────┐
│Denumirea primitorului │ │
├────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────┤
│Cod unic de inregistrare│ │
├────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────┤
│Cod accize antrepozit │ │
│primitor │ │
└────────────────────────┴─────────────────────────────────────────────────────┘

IV. Cantitatea expediata - de pe fata documentului administrativ de insotire
(pct. 18a - 22c)
┌────────────────────────┬───────────┬─────────────┬───────────────────────────┐
│Descrierea produsului │ Cod NC │ Unitatea de │ Cantitatea │
│ │ │ masura │ │
├────────────────────────┼───────────┼─────────────┼───────────────────────────┤
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
└────────────────────────┴───────────┴─────────────┴───────────────────────────┘

V. Diferente inscrise pe verso-ul exemplarului 4 al documentului
administrativ de insotire
┌────────────────────────┬───────────┬─────────────┬─────────────┬─────────────┐
│Descrierea produsului │ Cod NC │ Unitatea de │ Plusuri │ Minusuri │
│ │ │ masura │ │ │
├────────────────────────┼───────────┼─────────────┼─────────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
└────────────────────────┴───────────┴─────────────┴─────────────┴─────────────┘



ANEXA 1c)
---------
la procedurã
------------



[ Sigla ] ROMÂNIA - MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA

DIRECTIA GENERALA A FINANTELOR PUBLICE A MUNICIPIULUI BUCURESTI
SERVICIUL DE ADMINISTRARE A CONTRIBUABILILOR NEREZIDENTI
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. ......../ ............

DECIZIE
privind stabilirea obligatiei de plata a accizelor datorate
in cazul pierderilor sau lipsurilor stabilite sau constatate
pe parcursul circulatiei intracomunitare in regim suspensiv
a produselor accizabile

CATRE:
Denumire/Nume, prenume ...............................
Cod de identificare fiscala ..........................
Adresa completa din tara de rezidenta ................
......................................................
......................................................
Cod postal .....................Fax ..................
Telefon ........................E-mail ...............



In baza art. 192^2 alin.(2) din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, a pct. 18^2 alin.(5) din Normele metodologice de aplicare a Titlului VII "Accize si alte taxe speciale" din Codul fiscal, aprobate prin <>Hotararea Guvernului nr. 44/2004 , cu modificarile si completarile ulterioare,
si a constatarilor autoritatilor competente, astfel cum acestea sunt inscrise pe verso-ul exemplarului documentului administrativ de insotire nr. .... ce se returneaza expeditorului, se stabileste obligatia de plata a accizei, pentru lipsurile sau pierderile constatate pe teritoriul României la transportul in regim suspensiv a produselor supuse accizelor, dupa cum urmeaza:



┌────────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────┐
│TIPUL ACCIZEI │ (nomenclator) │
│ │ │
│Diferente constatate, astfel cum sunt inscrise pe │ │
│verso-ul documentului administrativ de insotire │ │
│ │ │
│Diferente de produse supuse la plata accizelor, con-│ │
│form deciziei autoritatii competente a statutului de│ │
│destinatie (baza de calcul) │ │
│ │ │
│Cota de acciza aplicabila la data constatarii │ │
│diferentelor │ │
│ACCIZA DATORATA │ ......(lei)│
│ │ │
│TIPUL ACCIZEI │ (nomenclator) │
├────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│Diferente constatate, astfel cum sunt inscrise pe │ │
│verso-ul documentului administrativ de insotire │ │
│ │ │
│Diferente de produse supuse la plata accizelor, con-│ │
│form deciziei autoritatii competente a statutului de│ │
│destinatie (baza de calcul) │ │
│ │ │
│Cota de acciza aplicabila la data constatarii │ │
│diferentelor │ │
│ACCIZA DATORATA │ ......(lei)│
│ │ │
├────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│TIPUL ACCIZEI │ (nomenclator) │
├────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│Diferente constatate, astfel cum sunt inscrise pe │ │
│verso-ul documentului administrativ de insotire │ │
├────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│Diferente de produse supuse la plata accizelor, con-│ │
│form deciziei autoritatii competente a statutului de│ │
│destinatie (baza de calcul) │ │
├────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│Cota de acciza aplicabila la data constatarii │ │
│diferentelor │ │
├────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ACCIZA DATORATA │ ......(lei)│
└────────────────────────────────────────────────────┴─────────────────────────┘
┌────────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────┐
│TOTAL ACCIZA DATORATA │ ......(lei)│
└────────────────────────────────────────────────────┴─────────────────────────┘



In conformitate cu <>art. 84 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, prezentul inscris reprezinta titlu de creanta si constituie instiintare de plata, conform legii.
Suma stabilita ca acciza datorata se plateste in termen de 5 zile de la data constatarii pierderilor sau lipsurilor de catre organul de control competent.
Pentru neachitarea sumei pana la termenul precizat mai sus se datoreaza majorari de intarziere, in conditiile <>art. 116 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Prezenta Decizie de impunere poate fi constata in termen de 30 de zile de la data comunicarii, sub actiunea decaderii, la organul fiscal competent potrivit art.179 alin. (1) din <>Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 , republicata, privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.


Aprobat, Verificat, Intocmit,

Functia Functia Functia
Nume, prenume Nume, prenume Nume, prenume
Data Data Data
Semnatura Semnatura Semnatura


Cod MFP:14.13.02.03/p


Nomenclator


┌────┬─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │ Tipul accizei │
│crt.│ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1 │Accize pentru bere │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 2 │Accize pentru vinuri spumoase │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 3 │Accize pentru bauturi fermentate spumoase, altele decat bere si vinuri │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 4 │Accize pentru produse intermediare │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 5 │Accize pentru alcool etilic │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 6 │Accize pentru tigarete │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 7 │Accize pentru tigari si tigari de foi │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 8 │Accize pentru tutun de fumat │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 9 │Accize pentru benzina cu plumb │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 10 │Accize pentru benzina fara plumb │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 11 │Accize pentru motorina │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 12 │Accize pentru pacura │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 13 │Accize pentru gaz petrolier lichefiat │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 14 │Accize pentru gaz natural │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 15 │Accize pentru petrol lampant (kerosen) │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 16 │Accize pentru carbune si cocs │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 17 │Accize pentru energie electrica │
└────┴─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016