Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURA din 22 iulie 2004  privind activitatea de control, de indeplinire a masurilor asiguratorii, precum si de efectuare a executarii silite a debitelor rezultate din nerespectarea prevederilor   Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROCEDURA din 22 iulie 2004 privind activitatea de control, de indeplinire a masurilor asiguratorii, precum si de efectuare a executarii silite a debitelor rezultate din nerespectarea prevederilor Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare

EMITENT: MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITATII SOCIALE SI FAMILIEI-AGENTIA NATIONALA PENTRU OCUPAREA FORTEI DE MUNCA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 725 din 11 august 2004

Prezenta procedurã reglementeazã modul de organizare şi desfãşurare a activitãţii de control asupra respectãrii prevederilor <>Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurãrilor pentru şomaj şi stimularea ocupãrii forţei de muncã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, denumitã în continuare lege, precum şi drepturile şi obligaţiile organelor de control mãsuri active din cadrul Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncã şi al agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în exercitarea atribuţiilor prevãzute de art. 116^1 din lege.
De asemenea, procedura reglementeazã modul de realizare a activitãţii de îndeplinire a mãsurilor asigurãtorii şi de efectuare a executãrii silite a debitelor rezultate din nerespectarea prevederilor legii.

CAP. I
Activitatea de control

SECŢIUNEA 1
Dispoziţii generale

ART. 1
Activitatea de control cuprinde totalitatea verificãrilor efectuate asupra respectãrii de cãtre persoanele fizice sau juridice a obligaţiilor ce le revin potrivit legii.
ART. 2
Sunt supuse controlului, în condiţiile prezentei proceduri:
a) persoanele fizice sau juridice cu sediul, respectiv domiciliul, în România ori sucursalele, filialele, agenţiile, reprezentanţele din România ale unor persoane juridice strãine cu sediul în strãinãtate, autorizate potrivit legii, care încadreazã forţã de muncã în condiţiile legii, denumite în continuare angajatori;
b) furnizorii de servicii pentru stimularea ocupãrii forţei de muncã din sectorul public sau privat, acreditaţi de Agenţia Naţionalã pentru Ocuparea Forţei de Muncã;
c) agenţiile pentru ocuparea forţei de muncã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, denumite în continuare agenţii pentru ocuparea forţei de muncã.
ART. 3
Controlul se efectueazã de cãtre organele de control mãsuri active din cadrul Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncã, respectiv din cadrul agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncã, potrivit competenţelor prevãzute în prezenta procedurã.
ART. 4
(1) În exercitarea atribuţiilor de serviciu, persoanele din cadrul organelor de control mãsuri active sunt învestite cu exerciţiul autoritãţii publice şi beneficiazã de protecţie potrivit legii.
(2) Persoanele prevãzute la alin. (1) sunt împuternicite, în faţa persoanelor fizice sau juridice supuse controlului, prin legitimaţii de control şi delegaţii.
(3) Modelul legitimaţiei de control este prevãzut în anexa nr. 1 la prezenta procedurã.

SECŢIUNEA a 2-a
Competenţa organelor de control mãsuri active

ART. 5
Principalele obiective ale activitãţii de control desfãşurate de cãtre organele de control mãsuri active sunt:
a) verificarea respectãrii obligaţiilor privind încadrarea în muncã şi menţinerea raporturilor de muncã asumate de angajatorii care au beneficiat, din bugetul asigurãrilor pentru şomaj, de subvenţii, credite sau fonduri nerambursabile, precum şi de facilitãţi în temeiul art. 93 din lege;
b) verificarea finanţãrii mãsurilor de stimulare a angajatorilor.
ART. 6
Organele de control mãsuri active din cadrul Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncã au, în ceea ce priveşte activitatea de control, urmãtoarele competenţe:
a) elaboreazã metodologii, instrucţiuni, precizãri privind activitatea de control mãsuri active;
b) coordoneazã, îndrumã şi verificã activitatea de control mãsuri active desfãşuratã la nivelul agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncã;
c) verificã respectarea prevederilor legii de cãtre agenţiile pentru ocuparea forţei de muncã, în calitate de furnizori de servicii specializate pentru stimularea ocupãrii forţei de muncã;
d) participã, împreunã cu organele de control mãsuri active din cadrul agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncã, la verificãrile efectuate asupra respectãrii de cãtre persoanele fizice sau juridice a obligaţiilor ce le revin potrivit legii.
ART. 7
Organele de control mãsuri active din cadrul agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncã au, în ceea ce priveşte activitatea de control, urmãtoarele competenţe:
a) verificã respectarea de cãtre angajatori a obligaţiei prevãzute la art. 10 din lege;
b) verificã respectarea de cãtre angajatori a obligaţiei prevãzute la art. 21 din lege;
c) verificã respectarea de cãtre angajatorii care au încadrat în muncã, conform legii, persoane din rândul beneficiarilor de indemnizaţii de şomaj, a obligaţiei prevãzute la art. 41 alin. (2) din lege;
d) verificã respectarea de cãtre angajatorii prevãzuţi la art. 48^1 alin. (1) din lege a obligaţiei ce le revine potrivit art. 48^1 alin. (4) din lege;
e) verificã respectarea de cãtre angajatorii aflaţi în situaţiile prevãzute la art. 49 din lege a obligaţiei prevãzute la art. 50 alin. (3) din lege;
f) verificã respectarea condiţiilor de acordare a subvenţiilor prevãzute la art. 78 din lege;
g) verificã respectarea de cãtre angajatorii care încadreazã absolvenţi, în condiţiile art. 80 din lege, a obligaţiei ce le revine potrivit art. 83 din lege;
h) verificã respectarea de cãtre angajatorii care încadreazã şomeri în vârstã de peste 45 de ani, întreţinãtori unici de familie, sau persoane cu handicap a obligaţiei ce le revine potrivit art. 85 alin. (1) şi (2) din lege;
i) verificã respectarea de cãtre angajatorii care au beneficiat de credite în condiţii avantajoase, acordate din bugetul asigurãrilor pentru şomaj, potrivit legii, a obligaţiilor prevãzute la art. 86 alin. (7) lit. c) şi d), art. 86^2 alin. (3) şi art. 88 din lege;
j) verificã respectarea de cãtre angajatorii care au beneficiat de fonduri nerambursabile, acordate din bugetul asigurãrilor pentru şomaj, potrivit legii, a obligaţiilor prevãzute la art. 86^1 alin. (5), art. 86^2 alin. (3) şi art. 88 din lege;
k) verificã respectarea de cãtre angajatorii care au beneficiat, potrivit legii, de reducerea sumei reprezentând contribuţia de 3% datoratã bugetului asigurãrilor pentru şomaj, a obligaţiei prevãzute la art. 93 alin. (1) din lege;
l) verificã acreditarea furnizorilor de servicii specializate pentru stimularea ocupãrii forţei de muncã;
m) verificã respectarea altor obligaţii prevãzute în convenţiile sau contractele încheiate de cãtre angajatori cu agenţiile pentru ocuparea forţei de muncã.

SECŢIUNEA a 3-a
Reguli privind desfãşurarea controlului

ART. 8
(1) Activitatea de control asupra respectãrii de cãtre persoanele fizice sau juridice a obligaţiilor ce le revin potrivit legii se desfãşoarã în baza programelor de control aprobate de preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncã, pentru compartimentul de control mãsuri active din cadrul acesteia, sau de directorii executivi ai agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncã.
(2) Programele de control trebuie sã cuprindã denumirea angajatorului, obiectul şi durata controlului.
ART. 9
Controlul efectuat de cãtre organele de control mãsuri active din cadrul Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncã, respectiv din cadrul agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncã, poate fi:
a) control general, în cadrul cãruia se verificã respectarea de cãtre persoanele fizice sau juridice supuse controlului a tuturor obligaţiilor prevãzute de lege, pentru o perioadã de timp determinatã;
b) control parţial, în cadrul cãruia se verificã respectarea de cãtre persoanele fizice sau juridice supuse controlului a uneia sau mai multor obligaţii prevãzute de lege, pentru o perioadã de timp determinatã.
ART. 10
În realizarea atribuţiilor ce le revin, organele de control mãsuri active din cadrul agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncã pot aplica urmãtoarele proceduri de control:
a) controlul prin sondaj, care constã în activitatea de verificare selectivã a documentelor şi operaţiunilor ce prezintã relevanţã asupra respectãrii de cãtre angajatori a obligaţiilor prevãzute de lege;
b) controlul inopinat, care constã în activitatea de verificare fapticã şi documentarã, în principal, ca urmare a unei sesizãri cu privire la existenţa unor fapte de încãlcare a legii, fãrã anunţarea în prealabil a angajatorilor.
ART. 11
Perioada necesarã efectuãrii controlului la un angajator nu poate fi mai mare de 5 zile.
ART. 12
Perioada supusã controlului nu poate depãşi termenul general de prescripţie prevãzut de lege.
ART. 13
Controlul se desfãşoarã la sediul sau la domiciliul persoanelor fizice sau juridice care au calitatea de angajator potrivit legii.
ART. 14
Controlul poate fi repetat în situaţia în care persoanele fizice sau juridice solicitã în interes propriu efectuarea unei noi verificãri sau ori de câte ori se considerã justificat de cãtre directorul general executiv al Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncã, respectiv de cãtre directorii executivi ai agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncã.
ART. 15
(1) Rezultatele controlului, mãsurile stabilite, eventualele debite, precum şi sancţiunile prevãzute de lege se consemneazã în mod obligatoriu în procese-verbale de control.
(2) Procesele-verbale de control devin titluri executorii la data la care creanţele consemnate sunt scadente prin expirarea termenului de platã stabilit de lege sau stabilit de organul competent.
(3) Modelul procesului-verbal de control este prevãzut în anexa nr. 2 la prezenta procedurã.
ART. 16
Procesele-verbale de control se semneazã de organele de control mãsuri active şi de cãtre persoanele fizice sau juridice supuse controlului, cu sau fãrã obiecţiuni din partea acestora.
ART. 17
În cazul în care persoanele fizice sau juridice supuse controlului refuzã sã semneze procesele-verbale de control, organele de control mãsuri active vor face menţiune despre aceasta în procesul-verbal de control.
ART. 18
Procesele-verbale de control se considerã a fi comunicate persoanelor fizice sau juridice supuse controlului la data semnãrii de cãtre acestea.
ART. 19
În situaţia prevãzutã la art. 17, proceseleverbale de control se considerã a fi comunicate de la data consemnãrii în acestea, de cãtre organele de control mãsuri active, a refuzului de a semna.

SECŢIUNEA a 4-a
Drepturile şi obligaţiile organelor de control mãsuri active

ART. 20
În exercitarea atribuţiilor ce le revin potrivit art. 116^1 din lege, organele de control mãsuri active din cadrul Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncã, respectiv din cadrul agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncã, au urmãtoarele drepturi:
a) sã intre, în prezenţa reprezentanţilor legali ai persoanelor fizice sau juridice supuse controlului sau a altor persoane desemnate de acestea, în orice incintã a sediului în care îşi desfãşoarã activitatea, în timpul programului normal de lucru; controlul se poate desfãşura şi în afara programului de lucru, cu acordul scris al persoanelor fizice sau juridice supuse controlului şi cu aprobarea directorului general executiv al Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncã, pentru compartimentul de control mãsuri active din cadrul acesteia, sau a directorilor executivi ai agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncã în cadrul cãrora funcţioneazã celelalte compartimente de control mãsuri active;
b) sã examineze orice înscrisuri care pot fi relevante pentru determinarea modului în care persoanele fizice sau juridice supuse controlului respectã obligaţiile ce le revin potrivit legii;
c) sã primeascã copii de pe orice înscrisuri supuse controlului;
d) sã solicite informaţii care nu au, potrivit legii, caracter secret, de la organele administraţiei publice centrale şi locale, instituţiile publice sau de interes public, instituţiile publice sau private care înregistreazã, sub orice formã, încheierile de contracte, evidenţa populaţiei sau a bunurilor, exploatarea proprietãţilor şi altele asemenea;
e) sã solicite declaraţii scrise de la salariaţii persoanelor fizice sau juridice supuse controlului în situaţia în care informaţiile furnizate de reprezentanţii legali sau de persoanele numite de acestea sunt insuficiente; modelul declaraţiei pe propria rãspundere este prevãzut în anexa nr. 3 la prezenta procedurã;
f) sã expunã constatãrile efectuate cu ocazia controlului şi sã solicite explicaţii scrise de la reprezentanţii legali ai persoanelor fizice sau juridice supuse controlului sau de la împuterniciţii acestora, dupã caz;
g) sã solicite, în scris, cu cel puţin 15 zile înainte, prezenţa reprezentanţilor legali ai persoanelor fizice sau juridice supuse controlului sau a împuterniciţilor acestora la sediul Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncã sau al agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncã în cadrul cãrora funcţioneazã compartimentele de control mãsuri active;
h) sã dispunã mãsurile necesare în vederea îndeplinirii, de cãtre persoanele fizice sau juridice supuse controlului, a obligaţiilor ce le revin potrivit legii;
i) sã stabileascã, în situaţia în care se constatã încãlcãri ale legii, eventualele debite;
j) sã aplice sancţiunile prevãzute de lege.
ART. 21
În exercitarea atribuţiilor ce le revin potrivit art. 116^1 din lege, organele de control mãsuri active din cadrul Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncã, respectiv din cadrul agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncã, au urmãtoarele obligaţii:
a) sã notifice în scris persoanele fizice sau juridice care urmeazã a fi supuse controlului cu 15 zile lucrãtoare înaintea începerii acestuia, cu excepţia cazurilor în care controlul se desfãşoarã la solicitarea persoanelor respective, a unor autoritãţi, potrivit legii, sau inopinat;
b) sã prezinte persoanelor fizice sau juridice, la începerea controlului, legitimaţia de control şi delegaţia semnatã, dupã caz, de directorul general executiv al Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncã sau de directorul executiv al agenţiei pentru ocuparea forţei de muncã; începerea controlului trebuie consemnatã, potrivit legii, în registrul unic de control;
c) sã efectueze controlul în aşa fel încât sã afecteze cât mai puţin activitatea curentã a persoanelor fizice sau juridice şi sã utilizeze eficient timpul alocat în acest scop;
d) sã furnizeze persoanelor fizice sau juridice, pe parcursul desfãşurãrii controlului, informaţii asupra constatãrilor efectuate, precum şi a eventualelor situaţii neclare;
e) sã pãstreze secretul asupra datelor şi informaţiilor privind persoanele fizice sau juridice supuse controlului, pe care le deţin ca urmare a exercitãrii atribuţiilor de serviciu;
f) sã procedeze la sesizarea organelor de urmãrire penalã în legãturã cu constatãrile efectuate cu ocazia controlului şi care ar putea întruni elemente constitutive ale unei infracţiuni, în condiţiile prevãzute de lege.

SECŢIUNEA a 5-a
Drepturile şi obligaţiile persoanelor fizice sau juridice supuse controlului

ART. 22
Persoanele fizice sau juridice supuse controlului efectuat de cãtre organele de control mãsuri active din cadrul Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncã, respectiv din cadrul agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncã, au urmãtoarele drepturi:
a) sã fie notificate în scris, cu 15 zile lucrãtoare înaintea începerii controlului, cu excepţia cazurilor în care acesta se desfãşoarã la solicitarea persoanelor fizice sau juridice, a unor autoritãţi, potrivit legii, sau inopinat;
b) sã fie informate pe parcursul desfãşurãrii controlului asupra constatãrilor efectuate de organele de control mãsuri active, precum şi a eventualelor situaţii neclare;
c) sã beneficieze de asistenţã de specialitate sau juridicã;
d) sã fie protejate în ceea ce priveşte confidenţialitatea datelor şi a informaţiilor furnizate;
e) sã semneze procesele-verbale de control cu obiecţiuni;
f) sã solicite, din proprie iniţiativã, sã fie controlate.
ART. 23
Persoanele fizice sau juridice supuse controlului efectuat de cãtre organele de control mãsuri active din cadrul Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncã, respectiv din cadrul agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncã, au urmãtoarele obligaţii:
a) sã asigure desfãşurarea în condiţii optime a controlului prin respectarea drepturilor organelor de control mãsuri active şi prin acordarea sprijinului necesar în exercitarea acestor drepturi;
b) sã punã la dispoziţia organelor de control mãsuri active spaţii adecvate, precum şi logistica necesarã desfãşurãrii controlului;
c) sã dea informaţii şi sã prezinte la locul de desfãşurare a controlului toate înscrisurile, precum şi orice alte date necesare clarificãrii situaţiilor constatate;
d) sã îndeplineascã mãsurile prevãzute în actul întocmit cu ocazia controlului, în termenele şi condiţiile stabilite de organele de control mãsuri active.

SECŢIUNEA a 6-a
Soluţionarea contestaţiilor

ART. 24
Mãsurile dispuse de organele de control mãsuri active prin actele de control pot fi contestate de persoanele fizice sau juridice supuse controlului, pe cale administrativã, la conducerea Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncã, pentru acte de control încheiate de cãtre organele de control mãsuri active din cadrul acesteia, sau la conducerea agenţiilor pentru ocuparea de forţei de muncã, pentru acte de control încheiate de cãtre organele de control mãsuri active din cadrul acestora.
ART. 25
(1) Contestaţiile se formuleazã în scris şi vor cuprinde în mod obligatoriu urmãtoarele:
a) numele sau denumirea contestatarului, sediul sau domiciliul acestuia;
b) obiectul şi suma contestatã;
c) arãtarea motivelor de fapt şi de drept pe care se întemeiazã.
(2) Contestaţiile trebuie semnate de cãtre contestatari sau de cãtre reprezentanţii legali ai acestora, iar în cazul persoanelor juridice trebuie sã poarte şi ştampilã.
(3) Dovedirea calitãţii de reprezentant legal al contestatarilor, persoane fizice sau juridice, se face prin împuternicire avocaţialã, în cazul avocaţilor, sau prin procurã autentificatã, în cazul altor persoane.
(4) Contestatarii pot depune în dovedirea contestaţiilor formulate acte care nu au fost avute în vedere de organul de control mãsuri active.
(5) Contestaţiile împotriva mãsurilor dispuse de organele de control mãsuri active nu pot avea ca obiect alte sume şi mãsuri decât cele stabilite prin actele atacate.
ART. 26
(1) Contestaţiile se depun, sub sancţiunea decãderii, în termen de 15 zile de la comunicarea actului atacat, la Agenţia Naţionalã pentru Ocuparea Forţei de Muncã, atunci când au ca obiect acte de control încheiate de cãtre organele de control mãsuri active din cadrul acesteia, sau la agenţiile pentru ocuparea forţei de muncã, atunci când au ca obiect acte de control încheiate de acestea.
(2) Contestaţiile trimise prin poştã se socotesc formulate în termen dacã au fost predate cu scrisoare recomandatã la oficiul poştal înainte de împlinirea acestuia.
ART. 27
(1) Contestaţiile se soluţioneazã în termen de 30 de zile de la înregistrare prin decizie motivatã a directorului general executiv al Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncã, atunci când au ca obiect acte de control încheiate de cãtre organele de control mãsuri active din cadrul acesteia, sau prin decizii motivate ale directorilor executivi ai agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncã, atunci când au ca obiect acte de control încheiate de acestea.
(2) Deciziile se semneazã de cãtre persoanele prevãzute la alin. (1) ori de cãtre înlocuitorii de drept ai acestora.
ART. 28
(1) Prin decizii, contestaţiile vor putea fi admise în totalitate sau în parte ori respinse.
(2) În cazul admiterii contestaţiilor se decide, dupã caz, anularea totalã sau parţialã a actelor de control atacate.
ART. 29
(1) Deciziile se comunicã prin poştã, cu scrisoare recomandatã cu confirmare de primire, la sediul sau la domiciliul contestatarilor, declarat prin contestaţiile formulate, precum şi la organele de control mãsuri active ale cãror acte se atacã.
(2) În situaţia în care contestatarii şi-au schimbat sediul sau domiciliul fãrã a aduce la cunoştinţã acest fapt agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncã, deciziile se comunicã organelor de control mãsuri active ale cãror acte se atacã.
ART. 30
Deciziile pot fi atacate la instanţele judecãtoreşti competente potrivit dreptului comun.

CAP. II
Activitatea de îndeplinire a mãsurilor asigurãtorii, precum şi de efectuare a executãrii silite a debitelor rezultate din nerespectarea prevederilor legii

ART. 31
Activitatea de îndeplinire a mãsurilor asigurãtorii, precum şi de efectuare a executãrii silite a debitelor rezultate din nerespectarea prevederilor legii, se realizeazã potrivit prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, de cãtre personalul de specialitate din cadrul agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncã, desemnat prin dispoziţii ale directorilor executivi.
ART. 32
(1) În exercitarea atribuţiilor de serviciu, personalul de specialitate desemnat potrivit art. 31 este învestit cu exerciţiul autoritãţii publice şi beneficiazã de protecţie potrivit legii.
(2) Personalul prevãzut la alin. (1) este împuternicit în faţa debitorului sau a terţilor prin legitimaţii de executor bugetar şi delegaţii.
(3) Modelul legitimaţiei de executor bugetar este prevãzut în anexa nr. 4 la prezenta procedurã.
ART. 33
Fac obiectul executãrii silite, în condiţiile art. 31, urmãtoarele debite rezultate din nerespectarea prevederilor legii:
a) sumele plãtite fãrã temei legal, cu titlu de indemnizaţie de şomaj, precum şi debitele create în condiţiile legii, care se recupereazã în temeiul deciziilor emise de agenţiile pentru ocuparea forţei de muncã, ce constituie titluri executorii, potrivit art. 47 alin. (1) din lege, de la persoanele care le-au primit;
b) sumele plãtite fãrã temei legal, cu titlu de primã de încadrare neimpozabilã sau primã de instalare, care se recupereazã în temeiul angajamentelor beneficiarilor, ce constituie titluri executorii, potrivit art. 76 alin. (2) din lege;
c) debitele şi sancţiunile consemnate de organele de control mãsuri active din cadrul agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncã în procesele-verbale de control ce devin titluri executorii la data la care creanţele respective sunt scadente prin expirarea termenului de platã stabilit de lege sau stabilit de organul competent.
ART. 34
Personalul de specialitate din cadrul agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncã, desemnat prin dispoziţii ale directorilor executivi, este împuternicit sã îndeplineascã mãsurile asigurãtorii şi sã efectueze executarea silitã, în condiţiile art. 31, în privinţa urmãtoarelor creanţe bugetare administrate de Agenţia Naţionalã pentru Ocuparea Forţei de Muncã, altele decât cele rezultate din nerespectarea prevederilor legii:
a) sume acordate în mod necuvenit, din bugetul asigurãrilor pentru şomaj, care se recupereazã în temeiul deciziilor emise de agenţiile pentru ocuparea forţei de muncã, ce constituie titluri executorii, de la persoanele care le-au primit;
b) orice alte debite constituite la bugetul asigurãrilor pentru şomaj, altele decât cele provenind din contribuţii, care se recupereazã în temeiul deciziilor emise de agenţiile pentru ocuparea forţei de muncã, ce constituie titluri executorii, de la persoanele fizice sau juridice.

CAP. III
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 35
Controalele în curs la data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se vor continua potrivit dispoziţiilor acestuia, actele îndeplinite anterior rãmânând valabile.
ART. 36
Legitimaţiile de control, precum şi legitimaţiile de executor bugetar se emit de cãtre Agenţia Naţionalã pentru Ocuparea Forţei de Muncã prin Direcţia resurse umane şi salarizare şi sunt semnate de cãtre directorul general executiv.
ART. 37
Evidenţa legitimaţiilor se ţine într-un registru special care va conţine: numãrul de ordine, numele, prenumele şi funcţia titularului, indicativul judeţului, seria, data eliberãrii şi semnãtura de primire.
ART. 38
La încetarea calitãţii de executori bugetari a persoanelor desemnate în condiţiile art. 31, precum şi la modificarea sau încetarea raporturilor de serviciu ale persoanelor din cadrul compartimentelor de control mãsuri active, acestea vor preda legitimaţiile în vederea anulãrii; anularea va fi consemnatã în registrul special prevãzut la art. 37.


ANEXA 1


────────
la procedurã
────────────────





┌────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────────┐
│ │În exercitarea atribuţiilor ce le revin potrivit │
│ ┌────────┐ │<>art. 116^1 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul │
│ │ STEMA │ │asigurãrilor pentru şomaj şi stimularea ocupãrii │
│ │ROMANIEI│ │forţei de muncã, cu modificãrile şi completãrile │
│ └────────┘ │ulterioare, organele de control mãsuri active din │
│ │cadrul Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei │
│ │de Muncã, respectiv din cadrul agenţiilor pentru │
├────────────────────────┤ocuparea forţei de muncã, au urmãtoarele drepturi; │
│ │ a) sã intre in prezenta reprezentanţilor legali │
│ GUVERNUL ROMANIEI │ai persoanelor fizice sau juridice supuse │
│ MINISTERUL MUNCII, │controlului sau a altor persoane desemnate de │
│ SOLIDARITATII SOCIALE │acestea, în orice incintã a sediului în care îşi │
│ SI FAMILIEI │desfãşoarã activitatea, în timpul programului │
│ │normal de lucru; controlul se poate desfãşura şi │
├────────────────────────┤în afara programului de lucru, cu acordul scris │
│ │al persoanelor fizice sau juridice supuse │
│ AGENTIA NATIONALA │controlului şi cu aprobarea directorului general │
│ PENTRU OCUPAREA FORTEI │executiv al Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea │
│ DE MUNCA │Fortei de Muncã, pentru compartimentul de control │
│ │mãsuri active din cadrul acesteia, sau a │
│ │directorilor executivi ai agenţiilor pentru │
│ LEGITIMATIE DE CONTROL │ocuparea forţei de muncã în cadrul cãrora │
│ │funcţioneazã celelate compartimentele de control │
│Seria _______, nr. ____,│masuri active; │
│ │ b) se examineze orice inscrisuri care pot fi │
│ │relevante pentru determinarea modului în care │
│Numele ________________ │persoanele fizice sau juridice supuse │
│ │controlului respectã obligaţiile ce le revin │
│Prenumele _____________ │potrivit legii; │
│ │ c) sã primeascã copii de pe orice înscrisuri │
│C.N.P. ________________ │supuse controlului; │
│ │ d) sã solicite informatii care nu au, potrivit │
│Semnatura │legii caracter secret, de la organele │
│autorizata ____________ │administraţiei publice centrale şi locale, │
│ │instituţiile publice sau de interes public, │
├───────────┬────────────┤instituţiile publice sau private care │
│ Loc │ Data │înregistreazã, sub orice forma, încheierile de │
│fotografie │ emiterii │contracte, evidenţa populaţiei sau a bunurilor, │
│ │ │exploatarea proprietãţilor şi altele asemenea; │
│ │ │ e) sã solicite declaraţii scrise de la │
│ │ │salariaţii persoanelor fizice sau juridice supuse │
│ │ │controlului în situaţia în care informaţiile │
├───────────┴────────────┤furnizate de reprezentanţii legaţi sau de │
│ │persoanele numite de acestea sunt insuficiente; │
│ │ f) sã expunã constatãrile efectuate cu ocazia │
│ │controlului şi sã solicite explicaţii scrise de │
│ │la reprezentanţii legali ai persoanelor fizice sau │
│ │juridice supuse controlului sau de la împuterniciţii │
│ │acestora, dupã caz; │
│ │ g) sã solicite, în scris, cu cel puţin 15 zile │
│ │înainte, prezenţa reprezentanţilor legali ai │
│ │persoanelor fizice sau juridice supuse controlului │
│ │sau a împuterniciţilor acestora, la sediul Agenţiei │
│ │Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncã sau al │
│ │agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncã în │
│ │cadrul cãrora funcţioneazã compartimentele de │
│ │control mãsuri active; │
│ │ h) sã dispunã mãsurile necesare în vederea │
│ │îndeplinirii, de cãtre persoanele fizice sau │
│ │juridice supuse controlului, a obligaţiilor ce le │
│ │revin potrivit legii; │
│ │ l) sã stabileascã, în situaţia în care se constatã │
│ │încãlcãri ale legii, eventualele debite; │
│ │ j) sã aplice sancţiunile prevãzute de lege │
│ │ │
│ │Pierderea legitimaţiei se face publicã in presa şi │
│ │se anuntã instituţia emitentã în termen de 15 zile. │
│ │ │
│ │ VIZE │
│ │ ┌────────┬────────┬───────┬────────┐ │
│ │ │ AN │ AN │ AN │ AN │ │
│ │ │ SEM. I │SEM. II │SEM. I │SEM. II │ │
│ │ ├────────┼────────┼───────┼────────┤ │
│ │ │ AN │ AN │ AN │ AN │ │
│ │ │ SEM. I │SEM. II │SEM. I │SEM. II │ │
│ │ └────────┴────────┴───────┴────────┘ │
│ Legitimaţia nu este │ │
│ transmisibilã │ │
└────────────────────────┴─────────────────────────────────────────────────────┘



ANEXA 2


────────
la procedurã
────────────


PROCES-VERBAL
Încheiat astãzi _____ luna _____ anul _____

Subsemnaţii _____________ îndeplinind funcţia de ________ , în cadrul compartimentului control mãsuri active din Agenţia Naţionalã pentru Ocuparea Forţei de Muncã /Agenţia pentru Ocuparea Forţei de Muncã a municipiului / judeţului ________ în temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 768/2003 privind aprobarea Statutului Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în baza legitimaţiilor de control nr. _____ şi a delegaţiilor nr. _____ / ____ am procedat, conform programului de control aprobat şi atribuţiilor de serviciu, la efectuarea unui control de specialitate la ________ cu sediul în _______ str. ________ , nr ____ judeţul / sectorul ______.
Controlul a avut ca obiect verificarea respectãrii de cãtre __________ a obligaţiilor ce îi revin potrivit <>Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurãrilor pentru şomaj şi stimularea ocupãrii forţei de muncã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
Verificarea s-a efectuat asupra actelor, documentelor şi evidenţelor aferente perioadei __________ , puse la dispoziţia organului de control mãsuri active de cãtre persoana fizicã /juridicã supusã controlului.
Persoana fizicã / juridicã nu / a mai fost controlatã anterior conform procesului verbal nr. ________ / ______ , pentru perioada _____________ .

CAPITOLUL I
Date de identificare a persoanei fizice /juridice

Numele / denumirea persoanei fizice /juridice ___________________
Cod numeric personal _______________ (persoane fizice)
Certificatul de înmatriculare înregistrat la Oficiul Registrului Comerţului ________ sub nr. ______ din data de ______ şi la Direcţia Generalã a Finanţelor Publice a municipiului / judeţului ________ sub nr. ______ / ____ (societãţi comerciale)
Actul normativ în temeiul cãruia funcţioneazã __________ (instituţii publice)
Codul fiscal: _____________________________________
Codul postal: _____________________________________

Forma şi situaţia juridicã: ______________________________________________

Structura acţionariatului (societãţi comerciale): ________________________

Domiciliul/sediul: _______________________________________________________

Reprezentant legal: ______________________________________________________

Capitalul social subscris şi vãrsat (societãţi comerciale): ___________lei.

Obiectul de activitate: __________________________________________________

Telefon / Fax / e-mail: ______________________

Conturile de disponibilitãţi în lei şi în devize, bãncile la care sunt deschise, precum şi adresele acestora: __________________________________________

La data încheierii prezentului proces verbal, persoana fizicã /juridicã îşi desfãşoarã activitatea cu un numãr de: _____ salariaţi, încadraţi în baza unor contracte individuale de muncã / acte de numire (funcţionari publici).

CAPITOLUL II
Respectarea de cãtre persoanele fizice sau juridice a obligaţiilor ce le revin potrivit <>Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurãrilor pentru şomaj şi stimularea ocupãrii forţei de muncã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare

Se completeazã de cãtre organele de control mãsuri active din cadrul Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncã:

a) verificarea activitãţii de control mãsuri active desfãşuratã la nivelul agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncã: _________________________________

b) verificarea respectãrii prevederilor legii de cãtre agenţiile pentru ocuparea forţei de muncã, în calitate de furnizori de servicii specializate pentru stimularea ocupãrii forţei de muncã: ________________________________________

Se completeazã de cãtre organele de control mãsuri active din cadrul agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncã:

a) verificarea respectãrii de cãtre angajatori a obligaţiei prevãzute la art. 10 din lege: _______________________________________________________________

b) verificarea respectãrii de cãtre angajatori a obligaţiei prevãzute la art. 21 din lege: _______________________________________________________________

c) verificarea respectãrii de cãtre angajatorii care au încadrat în muncã, conform legii, persoane din rândul beneficiarilor de indemnizaţii de şomaj, a obligaţiei prevãzute la art. 41 alin. (2) din lege: ____________________________________

d) verificarea respectãrii de cãtre angajatorii prevãzuţi la art. 48^1 alin. (1) din lege, a obligaţiei ce le revine potrivit art. 48^1 alin. (4) din lege: ___________________________________

e) verificarea respectãrii de cãtre angajatorii aflaţi în situaţiile prevãzute la art. 49 din lege, a obligaţiei prevãzute la art. 50 alin. (3) din lege: _____________________________________

f) verificarea respectãrii condiţiilor de acordare a subvenţiilor prevãzute la art. 78 din lege: _____________________

g) verificarea respectãrii de cãtre angajatorii care încadreazã absolvenţi, în condiţiile art. 80 din lege, a obligaţiei ce le revine potrivit art. 83 din lege: _______________________________

h) verificarea respectãrii de cãtre angajatorii care încadreazã şomeri în vârstã de peste 45 de ani, întreţinãtori unici de familie sau persoane cu handicap a obligaţiei ce le revine potrivit art. 85 alin. (1) şi (2) din lege: ______________________________________

i) verificarea respectãrii de cãtre angajatorii care au beneficiat de credite în condiţii avantajoase, acordate din bugetul asigurãrilor pentru şomaj, potrivit legii, a obligaţiilor prevãzute la art. 86 alin. (7) lit. c) şi d), art. 86^2 alin. (3) şi art. 88 din lege: ______________________________________________________

j) verificarea respectãrii de cãtre angajatorii care au beneficiat de fonduri nerambursabile, acordate din bugetul asigurãrilor pentru şomaj, potrivit legii, a obligaţiilor prevãzute la art. 86^1 alin. (5), art. 86^2 alin. (3) şi art. 88 din lege: ________________________________________________________________

k) verificarea respectãrii de cãtre angajatorii care au beneficiat, potrivit legii, de reducerea sumei reprezentând contribuţia de 3% datoratã bugetului asigurãrilor pentru şomaj, a obligaţiei prevãzute la art. 93 alin. (1) din lege: ______________

l) verificarea acreditãrii furnizorilor de servicii specializate pentru stimularea ocupãrii forţei de muncã: __________

m) verificarea respectãrii altor obligaţii prevãzute în convenţiile sau contractele încheiate de cãtre angajatori cu agenţiile pentru ocuparea forţei de muncã: _______________________

CAPITOLUL III
Concluzii şi mãsuri dispuse în urma controlului
______________________________________________________________
______________________________________________________________
______________________________________________________________

Prin semnarea procesului verbal de control persoana fizicã /juridicã recunoaşte cã i s-au restituit toate documentele solicitate de cãtre organele de control mãsuri active şi puse la dispoziţia acestora în vederea verificãrii.
Mãsurile dispuse de organele de control mãsuri active prin prezentul proces verbal pot fi contestate, pe cale administrativã, la Agenţia Naţionalã pentru Ocuparea Forţei de Muncã, atunci când au ca obiect acte de control încheiate de cãtre organele de control mãsuri active din cadrul acesteia, sau la agenţiile pentru ocuparea forţei de muncã, atunci când au ca obiect acte de control încheiate de acestea.
Contestaţia se depune, sub sancţiunea decãderii, în termen de 15 zile de la comunicarea prezentului proces verbal.

ORGAN DE CONTROL,

PERSOANA FIZICĂ / JURIDICĂ,

NOTĂ: Prezentul model de proces-verbal va fi adaptat, în funcţie de obiectul controlului.


ANEXA 3
────────
la procedurã
──────────────

DECLARAŢIE
Nr. ____ din ziua ____ luna ____ anul ____

Subsemnatul(a) ___________ , legitimat(ã) cu actul de identitate ___ , seria ___ , nr. ___ , CNP ______ , domiciliat(ã) în localitatea _______, str. _____ , nr. ___ , bloc ___ , sc. __ , et. __ , ap. __ , judeţul / sectorul ____ , având funcţia de ____ , în cadrul _______ , cu sediul în _______ , str. ______ , nr. ____ , judeţul / sectorul ___ .
La solicitarea organelor de control mãsuri active din cadrul Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncã / Agenţiei pentru Ocuparea Forţei de Muncã a municipiului / judeţului _________ , sub sancţiunea prevãzutã de Codul penal pentru fals în declaraţii, declar pe proprie rãspundere urmãtoarele*):

_____________
*) Informaţii solicitate de cãtre organele de control mãsuri active, în funcţie de obiectul activitãţii de control.

DATA __________
SEMNĂTURA,

ANEXA 4
────────
la procedurã
─────────────





┌────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────────┐
│ │ │
│ ┌────────┐ │ │
│ │ STEMA │ │În temeiul <>Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind │
│ │ROMANIEI│ │Codul de procedurã fiscala, republicata, titularul │
│ └────────┘ │are calitatea de executor bugetar si are dreptul: │
│ │ │
│ │ a) sa aplice mãsurile asiguratorii şi de executare │
│─────────────────────── │silitã; │
│ │ b) sã intre în orice incintã de afaceri a │
│ GUVERNUL ROMANIEI │debitorului, persoanã juridicã, sau in alte incinte │
│ MINISTERUL MUNCII, │unde acesta îşi pãstreazã bunurile, în scopul │
│ SOLIDARITATII SOCIALE │identificãrii bunurilor sau valorilor care pot fi │
│ SI FAMILIEI │executate silit, precum şi sã analizeze evidenţa │
│ │contabilã a debitorului în scopul identificãrii │
│────────────────────────│terţilor care datoreazã sau deţin în pãstrare │
│ │venituri ori bunuri ale debitorului; │
│ AGENTIA NATIONALA │ c) sa intre in toate incaperile in care se gasesc │
│ PENTRU OCUPAREA FORTEI │bunuri sau valori ale debitorului, persoanã fizicã, │
│ DE MUNCA │precum şi sã cerceteze toate locurile în care │
│ │acesta îşi pãstreazã bunurile; │
│ │ d) sã solicite si sã cerceteze orice document sau │
│ LEGITIMATIE DE │element material care poate constitui o proba in │
│ EXECUTOR BUGETAR │determinarea bunurilor proprietate a debitorului │
│ │ │
│ │ │
│Seria _______, nr. ____,│ │
│ │Pierderea legitimaţiei se face publicã in presã şi │
│ │se anunţã instituţia emitentã în termen de 15 zile. │
│Numele ________________ │ │
│ │ │
│Prenumele _____________ │ VIZE │
│ │ ┌────────┬────────┬───────┬────────┐ │
│C.N.P. ________________ │ │ AN │ AN │ AN │ AN │ │
│ │ │ SEM. I │SEM. II │SEM. I │SEM. II │ │
│Semnatura │ ├────────┼────────┼───────┼────────┤ │
│autorizata ____________ │ │ AN │ AN │ AN │ AN │ │
│ │ │ SEM. I │SEM. II │SEM. I │SEM. II │ │
│───────────┬────────────┤ └────────┴────────┴───────┴────────┘ │
│ Loc │ Data │ │
│fotografie │ emiterii │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
├───────────┴────────────┤ │
│ Legitimatia nu este │ │
│ transmisibila │ │
│ │ │
└────────────────────────┴─────────────────────────────────────────────────────┘



_________________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016